ChristianMatch
 


Forum

masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:01
 
JHM495 schreef:
Nergens staat in de Bijbel dat we niet mogen masturberen. Als het er wel in staat zou ik het op prijs stellen als iemand de passage post. Ik denk dat het foute aan Masturberen is dat het gepaad gaat met fantastie. Want wie een vrouw begeert in zijn hart begaat al zonde leert Jezus ons.Matteüs 5:28 En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.

Volgens mij gaat dit over het begeren van een vrouw die aan een ander toebehoord. Dan gaat het om overspel (in je fantasie)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:18
 
IMKE917 schreef:
Volgens mij gaat dit over het begeren van een vrouw die aan een ander toebehoord. Dan gaat het om overspel (in je fantasie)

Dat ligt er aan, dan moet je je wel richten tot een vrijgezel persoon. En de gedachte die gepaard gaan met bevrediging zijn zeer intiem. Iets wat God denk ik alleen bestemd heeft voor de man en vrouw die tot elkaar horen.

Stel jij bent gehuwd, je partner heeft een vrijgezelle vriend/vriendin. Dan staat duidelijk in de Bijbel dat jij niet de vrijheid hebt je te bevredigen op deze persoon, ook al is deze vrijgezel. Dat kunnen we lezen in 1 Korintiërs 7:33-35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:22
 
JHM495 schreef:
Dat ligt er aan, dan moet je je wel richten tot een vrijgezel persoon. En de gedachte die gepaard gaan met bevrediging zijn zeer intiem. Iets wat God denk ik alleen bestemd heeft voor de man en vrouw die tot elkaar horen.

Stel jij bent gehuwd, je partner heeft een vrijgezelle vriend/vriendin. Dan staat duidelijk in de Bijbel dat jij niet de vrijheid hebt je te bevredigen op deze persoon, ook al is deze vrijgezel. Dat kunnen we lezen in 1 Korintiërs 7:33-35
Mensen waar zijn eigenlijk de grenzen. Moeten we het ook nog gaan hebben waarover je denkt als je masturbeert?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Mensen waar zijn eigenlijk de grenzen. Moeten we het ook nog gaan hebben waarover je denkt als je masturbeert?

Dat denk ik zeerzeker ja. Keurt u het goed als:

- Je in een relatie op een ander dan je partner masturbeert?
- Je jezelf bevredigd op personen die niet vrijgezel zijn?


Laatst aangepast door
JHM495
op vrijdag 6 mei 2011, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:59
 
Ja, dit is het bewijs, hoe moeilijk dit onderwerp is, iedereen heeft zij eigen mening, dat respecteer ik van jullie. Maar als ik ergens geen duidelijkheid over heb, hoe God erover denkt, dan blijf ik er vanaf, op deze wijze weet ik zeker dat ik niet in de fout ga. Want ik blijf erbij, dat als mastruberen jou geen fijn of goed gevoel geeft, dit zeker niet van God is. Zeg me waarom heeft God Eva geschapen voor Adam? God had ook Adam alleen kunnen laten, Adam kon toch zichzelf bevredigen, hij had daar geen vrouw voor nodig, toch? Maar God heeft dat in zijn DNA gestopt, gevoelens, en Hij heeft ons tot sociale wezens gemaakt, dat zit in ons.
. Omdat God ons gemaakt heeft, weet Hij precies hoe wij inelkaar steken. Dus als wij tot Hem bidden, is Hij bij machte ons hierbij te helpen,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:04
 
Maureen zonder Eva zou het wel wat lastig worden voor Adam om zich voort te planten ;).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEKE237





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:04
 
Ik vind het wel kunnen dat je mastubeert.
Als je het nou heel simpel bekijkt..
-Waarom mag je wel
eten? Omdat je eten nodig hebt en het lekker is?
-Waarom zou je je tanden moeten poetsen? Om je gebit te
behouden en er verzorgt uit te zien..
Etc etc..

Waarom zou je dan niet eens op die manier met je lichaam om
mogen gaan? Zo God dat echt niet wensen dat je je lichaam kent
en ontdekt?

De gedachten erbij zijn voor mij een ander verhaal.. Maar ik
denk dat mastuberen iets lichamelijks is "een behoefte" net zoals
je eet, tanden poetst en je doucht..

Opzich hoeft men zich er niet voor te schamen, ik heb alleen wel periodes gehad waarneer ik dit deed en verder van God af stond.
Ik denk dat hij het op deze manier niet bedoelt heeft, het is een geschenk
die Hij jou geeft.. Maar ga er ook mee om zoals hij het bedoelt heeft.

De gedachten erbij, die kunnen heel erg varieeren.. ik denk dat ieder van zichzelf wel weet tot hoe ver je hierin kan gaan.

na ja.. mijn gedachten dus ;)

groetjes Willeke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:05
 
MAUREEN217 schreef:
Ja, dit is het bewijs, hoe moeilijk dit onderwerp is, iedereen heeft zij eigen mening, dat respecteer ik van jullie. Maar als ik ergens geen duidelijkheid over heb, hoe God erover denkt, dan blijf ik er vanaf, op deze wijze weet ik zeker dat ik niet in de fout ga. Want ik blijf erbij, dat als mastruberen jou geen fijn of goed gevoel geeft, dit zeker niet van God is. Zeg me waarom heeft God Eva geschapen voor Adam? God had ook Adam alleen kunnen laten, Adam kon toch zichzelf bevredigen, hij had daar geen vrouw voor nodig, toch? Maar God heeft dat in zijn DNA gestopt, gevoelens, en Hij heeft ons tot sociale wezens gemaakt, dat zit in ons.
. Omdat God ons gemaakt heeft, weet Hij precies hoe wij inelkaar steken. Dus als wij tot Hem bidden, is Hij bij machte ons hierbij te helpen,

Nou Maureen, nu ga je wel heel erg ver en doe je ons vrouwen ook ernstig tekort hoor. God heeft Eva niet geschapen zodat zij Adam kon bevredigen, maar juist als helper van Adam en als kroon op de schepping. Afgezien daarvan, zelfs al had Adam zichzelf kunnen bevredigen, in zijn eentje had hij onmogelijk voor nakomelingen kunnen zorgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:20
 
JHM495 schreef:

Stel jij bent gehuwd,

De vraag in dit toppic gaat over de vrijgezellen en niet over gehuwden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:29
 
JHM495 schreef:
Dat denk ik zeerzeker ja. Keurt u het goed als:

- Je in een relatie op een ander dan je partner masturbeert?
- Je jezelf bevredigd op personen die niet vrijgezel zijn?

Hé JHM. Allereerst welkom op het forum. Dapper dat je je ook gelijk in de discussies met beladen onderwerpen durft te mengen. En nu back on topic. Als je binnen een relatie masturbeert terwijl je in gedachten met iemand anders bezig bent, pleeg je in feite in gedachten overspel. Dan gaat het echter niet om het masturberen, maar om het feit dat je in gedachten overspel pleegt. Ditzelfde geldt in feite ook wanneer je masturbeert terwijl je denkt aan iemand die niet vrijgezel is. In dat geval begeer je immers de partner van een ander. Ook hierbij gaat het er echter niet om dat het masturberen als daad zondig is, maar de fantasie die erbij hebt kan wel zondig zijn. De vraag is natuurlijk of iedereen die masturbeert dit soort fantasieën heeft en ik weet niet of dat ook daadwerkelijk het geval is. Op grond van hetgeen jij aangeeft kan ik nog altijd niet concluderen dat het masturberen op zich zondig is. Kom dan eens met een Bijbeltekst waarin dat letterlijk staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:40
 
Hallo Lisa, dank voor het welkom. Als ik al eerder poste in dit topic, ik ken geen passage in de Bijbel waar staat dat masturberen niet mag. Waar ik over struikel zijn de gedachten / fantasien die daarmee gepaard gaan. Een mens mag zijn lichaam masseren waarbij vochten vrijkomen, nergens staat dat dit niet mag.

Dus masturberen is ok, de gedachten / fantasien die daarmee gepaard gaan zijn 'ok' indien het je partner betreft. Andere gedachten / fantasien zijn niet ok. Dat lijkt me een redelijk beeld te geven in hoeverre we masturberen, de gedachte daarbij icm de Bijbel kunnen omschrijven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:44
 
IMKE917 schreef:
De vraag in dit toppic gaat over de vrijgezellen en niet over gehuwden.

Wel over mastuberen toch? Daar komen nu eenmaal gedachte bij (althans ik schat in 90% vh gevallen), dus ik vind niet dat ik off topic ga door dat te stellen. We willen d.m.v. dit topic toch van elkaar leren wat wel en niet mag binnen masturberen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:08
 
JHM495 schreef:
Hallo Lisa, dank voor het welkom. Als ik al eerder poste in dit topic, ik ken geen passage in de Bijbel waar staat dat masturberen niet mag. Waar ik over struikel zijn de gedachten / fantasien die daarmee gepaard gaan. Een mens mag zijn lichaam masseren waarbij vochten vrijkomen, nergens staat dat dit niet mag.

Dus masturberen is ok, de gedachten / fantasien die daarmee gepaard gaan zijn 'ok' indien het je partner betreft. Andere gedachten / fantasien zijn niet ok. Dat lijkt me een redelijk beeld te geven in hoeverre we masturberen, de gedachte daarbij icm de Bijbel kunnen omschrijven?

En wat dan als je geen partner hebt? Per slot van rekening ging het bij dit topic over de vraag of masturberen gewoon moet kunnen als vrijgezelle christen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 18:13
 
LISA610 schreef:
En wat dan als je geen partner hebt? Per slot van rekening ging het bij dit topic over de vraag of masturberen gewoon moet kunnen als vrijgezelle christen?

Ja dat moet wel kunnen vind ik. De gedachten die erbij gepaard gaan, ik denk niet dat het de bedoeling is om iemand in gedachte te nemen en daar vervolgens intiem mee te gaan. Laten we stellen, het is in ieder geval niet bevorderlijk voor de geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 23:35
 
Ik heb ooit geleert dat je van mastrubueren blind kan worden maar misschien ben ik van een andere planeet als jullie maar als GOD ons die gevoelens gegeven heeft die we alleen mogen gebruiken als we getrouwd zijn maar niet als we dat niet zijn waar moeten we die dan laten?????
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 12:05
 
MARTIN695 schreef:
Ik heb ooit geleert dat je van mastrubueren blind kan worden maar misschien ben ik van een andere planeet als jullie maar als GOD ons die gevoelens gegeven heeft die we alleen mogen gebruiken als we getrouwd zijn maar niet als we dat niet zijn waar moeten we die dan laten?????
Sjalom.
Martin

Ha ha ha, Martin. Nou degene die jou heeft geleerd dat je van masturberen blind kunt worden komt in ieder geval van een andere planeet:
Volgens de gezaghebbende studies van Alfred Kinsey en zijn team (V.S.), is het percentage volwassen mannen dat ooit eens gemasturbeerd heeft 92%; bij vrouwen ligt dat op 62%.

Bij mijnm weten is niet 92% van de mannen en 62% van de vrouwen blind....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 13:05
 
LISA610 schreef:
Ha ha ha, Martin. Nou degene die jou heeft geleerd dat je van masturberen blind kunt worden komt in ieder geval van een andere planeet:
Volgens de gezaghebbende studies van Alfred Kinsey en zijn team (V.S.), is het percentage volwassen mannen dat ooit eens gemasturbeerd heeft 92%; bij vrouwen ligt dat op 62%.

Bij mijnm weten is niet 92% van de mannen en 62% van de vrouwen blind....


Lisa, je vergeet die acht procent mannen die liegen in dit onderzoek. Engeltje smiley
En is het onderzoek van Kinsey niet wat eeeeh, gedateerd? In zijn tijd droegen meisjes nog niet eens petticoats.

Thomas, van het liegende percentage vrouwen ben ik niet zeker, 30?


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 7 mei 2011, 13:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:41
 
THOMAS968 schreef:
Lisa, je vergeet die acht procent mannen die liegen in dit onderzoek. Engeltje smiley
En is het onderzoek van Kinsey niet wat eeeeh, gedateerd? In zijn tijd droegen meisjes nog niet eens petticoats.

Thomas, van het liegende percentage vrouwen ben ik niet zeker, 30?

Ha ha ha.. dat onderzoek is inderdaad gedateerd. Maar als de percentage's in die tijd al zo hoog lagen bij de mensen die gewoon eerlijk geantwoord hebben, mag je er bijna vanuit gaan dat de percentage's nu minstens even hoog liggen alleen al om het feit dat het nu veel meer uit de taboesfeer is gehaald. Reden te meer om je geen zorgen te maken over de vraag of je blind kunt worden door te masturberen. Maar goed, dat was eigenlijk ook niet echt de vraag waarmee het topic startte he....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 23:57
 
[quote=LISA610]

Hallo Lisa
Het klopt helemaal wat je schrijft want anders waren er maar een paar mensen die konden zien maar dat werd vroeger door de dominee gezegt en daarom deed je dat niet hahaha maar ik ben wel ooit blind geweest maar dat komt door de suiker en niet dor het mastrubueren .
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 01:42
 
als je hierover goed wil praten moet je weten wat het inhoud,wie doen dat en wie niet en waarom...welke gevolgen heeft het voor jezelf en voor anderren...waarom zou je zulke dingen doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 09:57
 
RONNY104 schreef:
als je hierover goed wil praten moet je weten wat het inhoud,wie doen dat en wie niet en waarom...welke gevolgen heeft het voor jezelf en voor anderren...waarom zou je zulke dingen doen.

Nou Ronny, ik denk niet dat mensen zitten te wachten om dat soort informatie te delen op een forum en persoonlijk zit ik er ook totaal niet op te wachten om dat soort informatie te lezen op een forum. Iedereen weet echt wel waar het over gaat en dit topic is dan ook meer bedoeld om de discussie te voeren over de vraag of je kan / mag masturberen als vrijgezel christen of dat het zondig is. Blijkbaar is daar genoeg over te zeggen gezien de lengte van dit topic, dus laat je er vooral niet van weerhouden om een inhoudelijke bijdrage te leveren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:21
 
RONNY104 schreef:
als je hierover goed wil praten moet je weten wat het inhoud,wie doen dat en wie niet en waarom...welke gevolgen heeft het voor jezelf en voor anderren...waarom zou je zulke dingen doen.

Al de vragen die je stelt zijn al aan bod gekomen.
Aangezien je vrijgezel bent kan het haast geen gevolgen hebben voor anderen. Tenzij je er een bepaalde show van gaat maken, wat ik niet veronderstel dat dat het geval is.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:30
 
ik vind het niet netjes dat jij voor andere spreekt en dat doe jij in jouw reactie 2x.
ik vind daarnaast dat de topic duidelijk is ,je weet je wat je kan verwachten,je kan er voor kiezen om deze niet te lezen.
ik vind om te kunnen praten of je iets kan of mag doen het eerst moet onderzoeken.
Daarnaast begrijp ik niet wat jij bedoelt met"dat soort informatie"ik denk dan ook dat dat wat ik gezegt heb niet juist door jouw wordt ingevuld.
Ik denk dat/vind maak ik uit op jouw verhaal dat als jij voor een keuze staat dus er liever niet over nadenkt?
en let vooral op..ik vind dat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:33
 
he FRANKT627 nou dat wat jij zegt ok daar kan ik wat mee...
nee sorry heb niet al de berichten gelezen het waren er een beetje veel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:37
 
FRANKT627 mag ik jouw een vraag stellen,jij praat uit ervaring als het gaat om zelfbevredeging of?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:42
 
FRANKT627 schreef:
Al de vragen die je stelt zijn al aan bod gekomen.
Aangezien je vrijgezel bent kan het haast geen gevolgen hebben voor anderen. Tenzij je er een bepaalde show van gaat maken, wat ik niet veronderstel dat dat het geval is.

Knipoog smiley

Hé Frank, fijn dat je er terug bent!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:52
 
RONNY104 schreef:
he FRANKT627 nou dat wat jij zegt ok daar kan ik wat mee...
nee sorry heb niet al de berichten gelezen het waren er een beetje veel.

Volgens mij is de zelfbevrediging als vrijgezel een overroepen probleem. Het is eigenlijk geen probleem want wie doe je er kwaad mee?

Weet je, de kloosterlingen, religieuzen in het algemeen, wordt gevraagd om het niet te doen. Ze leven in navolging van Christus en hebben zich dan ook te houden aan de drie geloften: gehoorzaamheid (de moeilijkste gelofte), armoede (als je eten, een dak boven je hoofd, verzorging hebt, is dat dan armoede?) en het celibaat (ook wel de zuiverheid genoemd).

Celibatair leven betekend eigenlijk dat je geen partner hebt. Niet gehuwd of samenwonende zijn. Geen liefje hebben ergens waarmee je vrijt. Dit is dan om geheel vrij te zijn voor God. Nu is het zo dat je dat als religieus leert omgaan met bepaalde verlangens. Er niet aan toegeven. En dat telt eigenlijk voor de drie geloften die je op een bepaald moment uitspreekt.

Een abt zei eens in het een kapittel dat hij liever heeft dat er af en toe aan zelfbevrediging wordt gedaan dan wanneer een broeder heel nors er bij loopt omdat hij zijn frustratie niet kwijt kan.

Ik denk ook dat je niet telkens moet toegeven aan de mastrubatie-behoefte. Heb je vandaag zin om het te doen maar je bent sterk genoeg om het te weerstaan en een dag over te slaan, is het beter om blij te zijn dat je het een dag oversloeg ipv je schuldig voelen wanneer je het wel deed. Is mijn visie, hoor. Ik spreek ook grotendeels uit het standpunt van een religieus alhoewel ik denk dat we het ook kunnen doortrekken naar het 'gewone' leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:54
 
RONNY104 schreef:
FRANKT627 mag ik jouw een vraag stellen,jij praat uit ervaring als het gaat om zelfbevredeging of?

Niets menselijk is me vreemd, Ronny. Tenzij dan benamingen van kleding, Nederlandse woorden en Nederlandse lekkernijen...die beloofd werden maar die ik nog niet heb mogen proeven. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 9 mei 2011, 14:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:56
 
MARYLIEN613 schreef:
Hé Frank, fijn dat je er terug bent!

Oja?
Nou, dank je wel...het geeft me een bevredigend (lees: goed Knipoog smiley ) gevoel dat ik weer welkom ben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 12:56
 
RONNY104 schreef:
ik vind het niet netjes dat jij voor andere spreekt en dat doe jij in jouw reactie 2x.
ik vind daarnaast dat de topic duidelijk is ,je weet je wat je kan verwachten,je kan er voor kiezen om deze niet te lezen.
ik vind om te kunnen praten of je iets kan of mag doen het eerst moet onderzoeken.
Daarnaast begrijp ik niet wat jij bedoelt met"dat soort informatie"ik denk dan ook dat dat wat ik gezegt heb niet juist door jouw wordt ingevuld.
Ik denk dat/vind maak ik uit op jouw verhaal dat als jij voor een keuze staat dus er liever niet over nadenkt?
en let vooral op..ik vind dat.

Nou Ronnie. Met "dat soort informatie" doel ik op dat jij aangeeft dat je het zou moeten hebben over "wie doen wat". Persoonlijk hoef ik dat niet te lezen van anderen op dit forum. En als je eerdere bijdragen in dit topic gelezen hebt, kun je wel degelijk zien dat er meer mensen zijn die daar net zo over denken. Maar als iemand daar anders over denkt staat het hem of haar vrij om daar tegenin te gaan hoor. We leven per slot van rekening in een vrij land.

Verder heb ik er absoluut geen problemen mee als jij denkt / vind dat ik iemand ben die als zij voor een keuze staat er liever niet over nadenkt. Dat mag jij best denken / vinden hoor. Per slot van rekening heb ik net weer nieuwe high-lights in mijn haar laten zetten, dus een beetje blond ben ik wel (al komt het dan uit een potje van de kapper...) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 9 mei 2011, 13:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 Volgende
Pagina 8 van 12