Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 17:32
|
|
|
MAR907 schreef: | De "kerkgang" op zondag is pure traditie van de christendom.... Heb ik niet nodig want mijn " kerkgang" is alle dagen en momenten in mijn binnenkamer..... Niemand heeft "kerkgang" of "samenkomen" nodig om de Heer centraal te zetten in zijn leven... |
JOSINA022 schreef: | Ik heb echt wel de kerkdiensten nodig als onderdeel van het centraal zetten van God in mijn leven.
In deze diensten word ik onderwezen, opgebouwd, vermaand, gesteund en getroost.
In en om deze diensten heb ik veel contact met gemeenteleden. Hen heb ik nodig om niet alleen in mijn geloof te hoeven staan. Ik kan met alles bij hen terecht, wat ik ook nodig heb. Zo ook de andere kant op.
Wij zijn persoonlijk allemaal een onderdeel van het lichaam: jij bent de hand en ik de voet en wij zijn allemaal nodig. |
Ik denk zelf dat de kerkgang onderdeel is of kan zijn (ik denk ook aan mensen die bijv. vanwege ziekte of ouderdom of wat ook niet naar de kerk gaan of kunnen gaan) van die dag die je voor God apart zet... Of dat nu de zondag is of de sabbath, welke dag dat nu precies is, ik denk dat dat voor God niet uitmaakt. Volgens mij gaat het er om dat je in het gehaast en gewerk van de hele week even een rustdag in last... even op adempauze komt en realiseert wat echt belangrijk is, al is dat als het goed is ook verweven in de hele week.
God heeft die rustdag voor de mens ingesteld... niet als last, maar omdat God als geen ander weet wat de mens nodig heeft. Ik ben zelf wel erg blij daarmee... anders heb ik de neiging om op zondag dezelfde dingen te doen als andere dagen en nu hoef ik van mezelf bijv. op zondag niet te strijken... en kan ik eens lekker op me gemak een boek lezen... Bepaalde dingen kan ik immers de hele week doen, dus dat ene dagje hoeft het dan ff niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 17:33
|
|
|
MAR907 schreef: | wat ik bij jou vernomen heb is dat wanneer iemand rechtlijnig is jij het veroordeeld en/of de ander wijst op veroordeling..... Diepe wateren hebben diepe gronden.... Mischien mis je een "sleutel" waardoor het niet rechtlijnig is.... |
nou draai je het om! ik vraag iets en jij antwoord zonder antwoord te geven... jammer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 20:01
|
|
|
[quote=MAR907]Ik heb daar ook 35 jaar het ook zo ervaren totdat de problemen groter worden....is mijn ervaring....
Toen mijn vrouw de hand aanzichzelf geslagen had, wilde ik dat ze normaal begraven werd zoals dat gewoon is.... Ik had mijn voorganger gevraagd om de begravenisdienst te doen en dat wilde hij ook omdat hij ook het meest meest in ons huwelijk te maken heeft gehad... Het zou ook in onze gemeente gedaan worden alleen het moest het nog door het bestuur aanvaard worden....
Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat het niet in hun kerk de begrafenisdienst gehouden kon worden omdat een bestuurlid er op tegen was vanwege zelfmoord. Terwijl ik zelf diverse begravinisdiensten muzikaal begeleid heb in die gemeente en nu mijn eigen vrouw moest begraven....
Ik heb toen in mijn binnenkamer het uitgeschreeuwt en gehuild naar God, hoe naam christenen uiteindelijk kunnen zijn....
Ze veroordeelden mijn eigen vrouw over hetgeen zij gedaan had....
Ik heb ontdekt dat als er grote en ernstige dingen(problemen) zijn je als eerste de kerk laat vallen en overgeleverd bent aan God alleen...
Wat krom is maakt God weer recht gelukkig... Het bijzondere ervan is, dat diegene die mijn vrouw veroordeelde zelf na een jaar overleden is....
Wat ik in het algemeen wil zeggen is: "Oordeel niet opdat Gij geoordeeld wordt..."
YHWH kan heeeeel ver gaan in plaats van "handje boven het hoofd houden".... of "'alles is liefde!!!"...
..
Ik heb heeeel veel moeite met je zin, "Wat krom is maakt God weer recht gelukkig ..... en dan met name het woord gelukkig.
Ben je nu gelukkig dat diegene, die je vrouw veroordeelde, is overleden. Sorry, maar dan maak je je druk om de sabbath- en/of zondagleer, maar schrijft wel dit soort dingen .....
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 1 oktober 2010, 20:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:36
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Sabbath is iets wat niks met "Joodse traditie" te maken heeft. Het was al in de schepping vast gelegd voordat er een zgn "Joodse traditie" was.
Het was een dag die God erbij gegeven heeft na zes dagen werken, omdat YHWH de schepper is. Hij heeft die (zevende) dag gegeven voor de mens.....
Diegene die zegt dat "zondag (eerste dag van de week)" Gods
rustdag is, die aanbid een andere god dan YHWH......
Dat is wat deze topic aan feiten zegt.
En wat betreft (gelukkig, en recht) heeft niks met de "persoon" te maken....het was al recht voordat!!!!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 4 oktober 2010, 20:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:50
|
|
|
MAR907 schreef: | Diegene die zegt dat "zondag(eerste dag van de week)" Gods de rustdag is die aanbid een andere god als YHWH...... | Of hij aanbidt Hem op een andere rustdag... Al zal hij hem vast elke dag aanbidden
Zoals je zelf al even aanhaalt, is de sabbat gegeven voor de mens en niet de mens voor de sabbat. Door erg de nadruk te leggen op de exacte dag neigen mensen mijns inziens eerder naar dat tweede stukje. Dit is volgens mij ook de reden dat Paulus aangeeft dat we niet zo zwaar moeten doen over discussies over feestdagen etc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:57
|
|
|
HENK710 schreef: | Of hij aanbidt Hem op een andere rustdag... Al zal hij hem vast elke dag aanbidden
Zoals je zelf al even aanhaalt, is de sabbat gegeven voor de mens en niet de mens voor de sabbat. Door erg de nadruk te leggen op de exacte dag neigen mensen mijns inziens eerder naar dat tweede stukje. Dit is volgens mij ook de reden dat Paulus aangeeft dat we niet zo zwaar moeten doen over discussies over feestdagen etc. |
Henk, de jaarlijkse feestdagen zijn iets anders dan de sabbat.
Jaarlijkse feestdagen vallen onder "SABBATTEN". Sabbat is de wekelijkse rustdag.
Vandaar ook dat in de nieuwe vertalingen"sabbat" staat in plaats van sabatten. Daardoor worden ook diegene die luisteren naar de nieuwe vertaling ook misleid zoals Eva.............
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 4 oktober 2010, 22:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:06
|
|
|
Dus wat Paulus zegt is niet oordelen over de sabbat!!!!!!!!
Hoe slim zijn de bischoppen van de baaal vereerders....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 4 oktober 2010, 21:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:09
|
|
|
MAR907 schreef: | Dus wat Paulus zegt is niet oordelen over de sabbat!!!!!!!! |
Zodra je aangeeft dat het persé op die ene dag zou moeten, leg je er toch al een soort waarde-oordeel in? Jij wilt de zaterdag als rustdag houden? Prima! Anderen doen dat op zondag? Laat ook die mensen in hun waarde als broer/zus! Dat is volgens mij de boodschap waar ook Paulus het over heeft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:16
|
|
|
HENK710 schreef: | Zodra je aangeeft dat het persé op die ene dag zou moeten, leg je er toch al een soort waarde-oordeel in? Jij wilt de zaterdag als rustdag houden? Prima! Anderen doen dat op zondag? Laat ook die mensen in hun waarde als broer/zus! Dat is volgens mij de boodschap waar ook Paulus het over heeft... |
Henk, volgens mij dus niet.... Het liefst zou ik jou gelijk geven, maar ik weet dat het niet zo is.... YHWH zegent diegene die dat weten.....en dat ook vast houden!!!!! Zelf ervaar ik dat ook dagelijks in mijn leven toen ik daar achter kwam.
http://www.youtube.com/user/Yeshalem777?feature=mhum#p/f/7/s863GYbC3o0
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 4 oktober 2010, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:21
|
|
|
MAR907 schreef: | Henk, volgens mij dus niet.... Het liefst zou ik jou gelijk geven, maar ik weet dat het niet zo is.... YHWH zegent diegene die dat weten.....en dat ook vast houden!!!!! Zelf ervaar ik dat ook dagelijks in mijn leven toen ik daar achter kwam... |
Zo ervaar ik nog steeds de zegen van de beleving van een andere rustdag in mijn leven. Het gaat in mijn ogen niet om de letter der wet (ofwel het exacte tijdstip), maar om het geven van ruimte aan God in je leven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:26
|
|
|
HENK710 schreef: | Zo ervaar ik nog steeds de zegen van de beleving van een andere rustdag in mijn leven. Het gaat in mijn ogen niet om de letter der wet (ofwel het exacte tijdstip), maar om het geven van ruimte aan God in je leven... |
Henk waar gaat het om????
Om wat jij voelt of omdat wat YHWH zegt????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:28
|
|
|
MAR907 schreef: | Henk waar gaat het om????
Om wat jij voelt of omdat wat YHWH zegt???? |
Ik zelf, leef in Zijn leefregels en het is niet moeilijk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:29
|
|
|
MAR907 schreef: | Henk waar gaat het om????
Om wat jij voelt of omdat wat YHWH zegt???? |
Bij wat JHWH zegt mag een mens zich goed voelen! En God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden. Dat doen we beiden...dus wat is het probleem?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:37
|
|
|
HENK710 schreef: | Zodra je aangeeft dat het persé op die ene dag zou moeten, leg je er toch al een soort waarde-oordeel in? Jij wilt de zaterdag als rustdag houden? Prima! Anderen doen dat op zondag? Laat ook die mensen in hun waarde als broer/zus! Dat is volgens mij de boodschap waar ook Paulus het over heeft... |
Helemaal mee eens! Het kwetst mij om te lezen dat ik, omdat ik de zondag als rustdag hou, niet de goede God zou vereren.
we lezen toch allemaal hetzelfde Woord van God? De God van jou, Mar, is toch echt dezelfde God waar ik in geloof.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:56
|
|
|
HENK710 schreef: | Bij wat JHWH zegt mag een mens zich goed voelen! En God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden. Dat doen we beiden...dus wat is het probleem? |
Henk, ik zie geen probleem het gaat om wat JWHW zelf zegt...... De wet en de profeten is hetgeen waar ik mijn leerring uittrek. Voor mij de wortel waarop ik geeent ben, stam van Juda....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 4 oktober 2010, 22:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:04
|
|
|
HENK710 schreef: | Bij wat JHWH zegt mag een mens zich goed voelen! En God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden. Dat doen we beiden...dus wat is het probleem? | God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden?
Misschien moet je toch je bijbeltje nog eens goed lezen... Exodus 20:8-11 8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; 9 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; 10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. 11 Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:32
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden?
Misschien moet je toch je bijbeltje nog eens goed lezen... Exodus 20:8-11 8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; 9 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; 10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. 11 Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die. |
Bij mij blijft maandag de eerste dag van de week. Dan is de zondag de 7de dag. Waarom zou ik als christen een dag moeten rusten op de joodse manier?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Bij mij blijft maandag de eerste dag van de week. Dan is de zondag de 7de dag. Waarom zou ik als christen een dag moeten rusten op de joodse manier? | Hoe kom je erbij dat het Joods is? Het is de bijbelse manier, alleen de Joden zijn altijd de enigen geweest die zich wat aantrokken van Gods geboden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:39
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Bij mij blijft maandag de eerste dag van de week. Dan is de zondag de 7de dag. Waarom zou ik als christen een dag moeten rusten op de joodse manier? |
Het is GEEN JOODSE MANIER maar een scheppings dag...... Veel te moeilijk voor baaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:43
|
|
|
MAR907 schreef: | Het is GEEN JOODSE MANIER maar een scheppings dag...... Veel te moeilijk voor baaal. |
Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:48
|
|
|
Hmmm begint hier steeds meer een welles nietes onderwerp te worden. Jammer dat sommige reacties ook wat neerbuigend over komen. Volgens mij kan dat wel anders. Ik heb wel een oplossing trouwens zal deze bij mijn baas ook eens voorleggen. Ik houd voortaan rust van vrijdag middag t/m zondag avond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:50
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart ..... | Tsja... Daar heb je een punt mee... Misschien toch nog maar 's bedenken om toch die sabbath te houden zoals God die heeft gegeven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:51
|
|
|
Hebben jullie nog steeds niet door, dat op het moment dat de baaal vereerder (Farao) tegen Gods volk zei, dat zij op sabbat aan het werk moesten, Mozes tegen hem moest zeggen( in de naam van YHWH) " let MY people go". Dat uiteindelijk Farao het niet na heeft kunnen vertellen????
Het is voor niets dat YHWH(God) zegt Ik heb u verlost uit Egypthe( Zonnegod). Ook in deze tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:52
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart ..... |
Jij zegt het!!!! De Here Jezus is de Heer van de sabbat..... niet van de zondag.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 4 oktober 2010, 23:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:59
|
|
|
MAR907 schreef: | Het is GEEN JOODSE MANIER maar een scheppings dag...... Veel te moeilijk voor baaal. |
Dus de zondagse kerkdiensten zijn baäldiensten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:00
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dus de zondagse kerkdiensten zijn baäldiensten? | Daar komen ze inderdaad vandaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:02
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dus de zondagse kerkdiensten zijn baäldiensten? |
Heb je de topic niet gelezen????
Het is de "christendom" die de rustdag veranderd heeft en daarvoor verantwoordelijk zijn. Nu nog......
Het staat zelfs in openbaringen beschreven dat het zal gebeuren!!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 4 oktober 2010, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:02
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Daar komen ze inderdaad vandaan... |
En welke baäl dien ik dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:07
|
|
|
WILLIE400 schreef: | Hmmm begint hier steeds meer een welles nietes onderwerp te worden. Jammer dat sommige reacties ook wat neerbuigend over komen. Volgens mij kan dat wel anders.Ik heb wel een oplossing trouwens zal deze bij mijn baas ook eens voorleggen. Ik houd voortaan rust van vrijdag middag t/m zondag avond. |
Dat idee krijg ik ook al. Er wordt hier zo'n strijdpunt van gemaakt. Ik begrijp dat dus echt niet. Je zou de kern van het Evangelie bijna vergeten. Dat lijkt mij dus echt niet de bedoeling!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:14