Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:52
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wanneer je "ja" hebt gezegd voor de kerk. |
dat bedoelde ik niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:05
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Seks voor het huwelijk... Wanneer ben je getrouwd voor God ? daar gaat het mij om... |
Volgens de bijbel dien je je aan de wetten van het land te houden...dan zou ik zeggen, na het burgerlijk huwelijk. Maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat een homo die sex heeft niet fouter is dan een hetro die ongehuwd sex heeft. En dat vind het grootste gedeelte van de samenlevening wel weer normaal. Dus waarom zo'n verschil maken daartussen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:20
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | juustem!
enneh:
'wie van u zonder zone is, werpe de eerste steen'
RTFM!
|
en met dat argument sluit je dus elke discussie uit een paar postings eerder schreef iemand ook al "doe de bijbel maar dicht en ga eens af op je hart/gevoel" .....
Er staan moeilijke dingen in de bijbel, ik zie de bijbel als een leidraad voor mijn persoonlijke leven. Maar sommige dingen zijn menselijkerwijs erg moeilijk te bevatten, moet ik dan de bijbel maar dicht doen ?? Ik peins er niet over !!! En dan die heerlijke zin, "wie zonder zonde is werpe de eerste steen, terwijl in diezelfde bijbel staat, mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, het is een gruwel in Gods ogen...... hoezo dubbel ......
Het is hier vaker gezegd, God heeft de mens lief, maar haat de zonde, en persoonlijk denk ik dat homofilie, net als stelen, liegen, bedriegen, overspel enz. enz., valt onder zonde.
Oordeel ik dan?? Nee, ik geef mijn persoonlijke mening, aan de hand van de bijbel (die ik dus niet dicht laat).
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 12 juli 2010, 23:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:38
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | en met dat argument sluit je dus elke discussie uit een paar postings eerder schreef iemand ook al "doe de bijbel maar dicht en ga eens af op je hart/gevoel" .....
Er staan moeilijke dingen in de bijbel, ik zie de bijbel als een leidraad voor mijn persoonlijke leven. Maar sommige dingen zijn menselijkerwijs erg moeilijk te bevatten, moet ik dan de bijbel maar dicht doen ?? Ik peins er niet over !!! En dan die heerlijke zin, "wie zonder zonde is werpe de eerste steen, terwijl in diezelfde bijbel staat, mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, het is een gruwel in Gods ogen...... hoezo dubbel ......
Het is hier vaker gezegd, God heeft de mens lief, maar haat de zonde, en persoonlijk denk ik dat homofilie, net als stelen, liegen, bedriegen, overspel enz. enz., valt onder zonde.
Oordeel ik dan?? Nee, ik geef mijn persoonlijke mening, aan de hand van de bijbel (die ik dus niet dicht laat).
.. |
Helemaal mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:39
|
|
|
ik denk dat dit (net als kinderdooop/volwassendoop) een onderwerp is waar je eigenlijk nooit met elkaar over eens wordt. ik wil niet zeggen dat de discussie na verloop van tijd verzandt in het innemen van stellingen en die met hand en tand verdedigen, maar je komt er gewoon niet uit!! maar: 'oeverloos' is de discussie zeker niet.
ik kan me herinneren dat toen ik nog in de Lutherse kerk in Hilversum rondliep (jaren '80), een broer van een van de kerkeraadsleden met enige regelmaat met zijn vriend (waar hij, toen al, ruim 20 jaar mee samenwoonde) bij ons in de kerk kwam en aan het Avondmaal ging. iedereen wist het, en men accepteerde hen zoals ze waren.
iedereen mag zijn mening erover hebben en als ik het geen punt vind als een homo-(paar) aan het Avondmaal gaat, dan is dat mijn visie op het geheel. het lijkt me dan niet de bedoeling dat ik dan hierop 'afgebrand' word als was ik 'van God los'. je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn (gelukkig niet), maar enig respect/begrip voor mekaars mening lijkt me toch wel het minste wat we kunnen opbrengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:40
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | behoorlijk harteloos, chat. je ziet de homo (bah wat een benaming, eigenlijk. maar ja, soit) dus niet als mens en dat een homo christen kan zijn wil er bij jou dus niet in... (beetje ongelukkige woordkeuze, geloof ik... ) | Het kan misschien harteloos overkomen, maar ik praat hier over principes. En soms overstijgt dat het persoonlijke belang. Om zomaar klakkeloos homoseksuele relaties toe te staan in de gemeente, wordt door anderen als een klap in het gezicht beschouwd. En ook tegen Gods waarheid in. Als gemeente verlies je veel meer, dan goed is. Je laat dan nl andere principes los, om uiteindelijk nergens meer terecht te komen. Wat mensen hier durven te beweren is, dat homoseksualiteit geen zonde is. En wat is dan de volgende stap? Ik ben het met je eens dat iedere zondaar welkom is in de gemeente van de Heer, maar in jouw ogen is dit niet eens zonde? Dat gaat me veel te ver.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:42
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ik denk dat dit (net als kinderdooop/volwassendoop) een onderwerp is waar je eigenlijk nooit met elkaar over eens wordt. ik wil niet zeggen dat de discussie na verloop van tijd verzandt in het innemen van stellingen en die met hand en tand verdedigen, maar je komt er gewoon niet uit!! maar: 'oeverloos' is de discussie zeker niet.
ik kan me herinneren dat toen ik nog in de Lutherse kerk in Hilversum rondliep (jaren '80), een broer van een van de kerkeraadsleden met enige regelmaat met zijn vriend (waar hij, toen al, ruim 20 jaar mee samenwoonde) bij ons in de kerk kwam en aan het Avondmaal ging. iedereen wist het, en men accepteerde hen zoals ze waren.
iedereen mag zijn mening erover hebben en als ik het geen punt vind als een homo-(paar) aan het Avondmaal gaat, dan is dat mijn visie op het geheel. het lijkt me dan niet de bedoeling dat ik dan hierop 'afgebrand' word als was ik 'van God los'. je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn (gelukkig niet), maar enig respect/begrip voor mekaars mening lijkt me toch wel het minste wat we kunnen opbrengen. | Ik kan mij niet herinneren dat iemand jou verweten heeft van God los te zijn. Ik in elk geval niet. En zo denk ik ook niet over jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 00:41
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wil degene opstaan die maagdelijk het huwelijk ingaat of ingegaan is?
Stil |
Het percentage is lager dan de linkerkant van de vingers van mijn hand. Als je bedenkt dat het percentage islamieten al meer dan zes procent is, gaan er echt maar heel weinig gelovigen als maagd het huwelijk in. Qua aantallen gaat het in de praktijk nergens over. Ik vraag me ook af of het verstandig maar dat terzijde, de meeste mensen zijn realistischer, blijkt gelukkig.
Heiligheid is goed, schijnheilgheid niet.
Thomas, die blijft zitten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 juli 2010, 09:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 09:21
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wanneer je "ja" hebt gezegd voor de kerk. |
Zie reactie Maandag 12 Juli 21.04
Ben het dan ook niet helemaal met Annette eens.. Ja, de bijbel zegt dat we ons aan de wetten van de wereld moeten houden, en in die zin kun je stellen dat je als je wilt trouwen dus ook voor de wereldse wet moet trouwen. Maar staat de wet van God daar niet boven? De wet die stelt dat je getrouwd bent, wanneer je zo leeft...ongeacht of je bij de ambtenaar van de burgelijke stand of zelfs bij de dominee langs bent geweest... In Nederland kunnen homo-stellen trouwen, maar op heel veel plekken in de wereld kan dit niet! Dan zou die gelijke behandeling dus ook niet meer opgaan...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 13 juli 2010, 09:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 09:47
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Zie reactie Maandag 12 Juli 21.04
Ben het dan ook niet helemaal met Annette eens.. Ja, de bijbel zegt dat we ons aan de wetten van de wereld moeten houden, en in die zin kun je stellen dat je als je wilt trouwen dus ook voor de wereldse wet moet trouwen. Maar staat de wet van God daar niet boven? De wet die stelt dat je getrouwd bent, wanneer je zo leeft...ongeacht of je bij de ambtenaar van de burgelijke stand of zelfs bij de dominee langs bent geweest... In Nederland kunnen homo-stellen trouwen, maar op heel veel plekken in de wereld kan dit niet! Dan zou die gelijke behandeling dus ook niet meer opgaan... | Zoals ik eerder aangegeven heb in andere postings, is de term "voor God getrouwd zijn" heel beladen. Het betekent in de zuiverste zin van het woord, dat God zijn zegen geeft op je relatie, dat je voor eeuwig aan elkaar verbonden wordt en dat je vanaf dat moment als man en vrouw samen door het leven gaat. Helaas wordt deze term misbruikt voor zonde. Ik vind, dat het gewoon vloeken is, als je hiermee vergoeilijkt dat je voor het huwelijk met elkaar naar bed bent geweest. Het zet de hele huwelijksinzegening, die voor mij een heilig gebeuren is aan de kant. En eerlijk gezegd kan ik me helemaal niks voorstellen bij de homoseksuele daad, die in mijn ogen het grootste symbool van vernedering is, om dat met het heilig gebeuren van het huwelijk te verbinden. Dat is in mijn beleving een gruwel in de ogen van God en mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 09:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zoals ik eerder aangegeven heb in andere postings, is de term "voor God getrouwd zijn" heel beladen. Het betekent in de zuiverste zin van het woord, dat God zijn zegen geeft op je relatie, dat je voor eeuwig aan elkaar verbonden wordt en dat je vanaf dat moment als man en vrouw samen door het leven gaat. Helaas wordt deze term misbruikt voor zonde. Ik vind, dat het gewoon vloeken is, als je hiermee vergoeilijkt dat je voor het huwelijk met elkaar naar bed bent geweest. Het zet de hele huwelijksinzegening, die voor mij een heilig gebeuren is aan de kant. En eerlijk gezegd kan ik me helemaal niks voorstellen bij de homoseksuele daad, die in mijn ogen het grootste symbool van vernedering is, om dat met het heilig gebeuren van het huwelijk te verbinden. Dat is in mijn beleving een gruwel in de ogen van God en mensen. |
Dat zou zomaar kunnen Chat, Ik vertelde zelf van de week nog tegen iemand dat ik me er ook absoluut niets bij kan voorstellen en dat homoseksualiteit in mijn ogen tegen-natuurlijk is...maar hoe zou het voelen voor hen? Zij weten niet anders dan dat ze op hetzelfde geslacht vallen en voor hen zal het net zo tegen-natuurlijk voelen om dat wel te doen. Wij kunnen daar, als mens, niet over oordelen...want dan hechten we het een bepaalde waarde toe die wij niet kunnen bepalen. Vb: Ik neem aan dat jij als voorganger, ondanks dat je gescheiden bent, in je eigen gemeente wel aan het avondmaal gaat? Ervan uitgaande dat het antwoord "Ja" is, is dat meten met twee maten en maak je de "zonde" van een homo groter dan die van jezelf! En dat, terwijl de bijbel toch heel duidelijk stelt dat elke zonde gelijk is.. Wij als mensen mogen hier niet over oordelen, dat doet God wel voor ons als de tijd daar is...tot die tijd behoren wij een ieder te nemen zoals hij/zij is...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 13 juli 2010, 09:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 10:26
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dat zou zomaar kunnen Chat, Ik vertelde zelf van de week nog tegen iemand dat ik me er ook absoluut niets bij kan voorstellen en dat homoseksualiteit in mijn ogen tegen-natuurlijk is...maar hoe zou het voelen voor hen? Zij weten niet anders dan dat ze op hetzelfde geslacht vallen en voor hen zal het net zo tegen-natuurlijk voelen om dat wel te doen. Wij kunnen daar, als mens, niet over oordelen...want dan hechten we het een bepaalde waarde toe die wij niet kunnen bepalen. Vb: Ik neem aan dat jij als voorganger, ondanks dat je gescheiden bent, in je eigen gemeente wel aan het avondmaal gaat? Ervan uitgaande dat het antwoord "Ja" is, is dat meten met twee maten en maak je de "zonde" van een homo groter dan die van jezelf! En dat, terwijl de bijbel toch heel duidelijk stelt dat elke zonde gelijk is.. Wij als mensen mogen hier niet over oordelen, dat doet God wel voor ons als de tijd daar is...tot die tijd behoren wij een ieder te nemen zoals hij/zij is... |
Er is toch een essentieel verschil, Tess. Ik heb mijn zonden beleden, tegenover mn ex, tegenover God. Wat mensen ons wijs willen maken is, dat homoseksualiteit geen zonde is.......
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 13 juli 2010, 10:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:30
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zoals ik eerder aangegeven heb in andere postings, is de term "voor God getrouwd zijn" heel beladen. Het betekent in de zuiverste zin van het woord, dat God zijn zegen geeft op je relatie, dat je voor eeuwig aan elkaar verbonden wordt en dat je vanaf dat moment als man en vrouw samen door het leven gaat. Helaas wordt deze term misbruikt voor zonde. Ik vind, dat het gewoon vloeken is, als je hiermee vergoeilijkt dat je voor het huwelijk met elkaar naar bed bent geweest. Het zet de hele huwelijksinzegening, die voor mij een heilig gebeuren is aan de kant. En eerlijk gezegd kan ik me helemaal niks voorstellen bij de homoseksuele daad, die in mijn ogen het grootste symbool van vernedering is, om dat met het heilig gebeuren van het huwelijk te verbinden. Dat is in mijn beleving een gruwel in de ogen van God en mensen. |
En nu houd ik mijn mond , ik kan het best......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:58
|
|
|
CARIN303 schreef: | En nu houd ik mijn mond , ik kan het best...... | En idd ik ben wel maagdelijk het huwelijk ingegaan. Het kan dus toch...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En idd ik ben wel maagdelijk het huwelijk ingegaan. Het kan dus toch... |
Chatuliem, wat wil je hier nou mee zeggen ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En idd ik ben wel maagdelijk het huwelijk ingegaan. Het kan dus toch... |
Het gaat mij niet over het maagdelijk het huwelijk ingaan ( zijn er veel meer hoor) maar over je opmerking over homo`s in dat stukje! En nee....ik houd daar echt mn mond over , wil alleen kwijt dat het erg kwetsend is wat je schrijft!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:28
|
|
|
en de tollenaar, van verre staande, sloeg zich op de borst en zei; "Heer, wees mij, de zondaar, genadig"
(zou de tollenaar het erg druk gehad hebben met de zonden van anderen, of zou hij voldoende gehad hebben aan zijn eigen schuld tegenover God?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 12:59
|
|
|
Het geloof is geen vrijblijvende zaak....wat staat nu in het centrum...God of de mens??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 13:17
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het geloof is geen vrijblijvende zaak....wat staat nu in het centrum...God of de mens?? |
Volgens mij is dat onlosmakelijk met elkaar verbonden... God liefhebben en de zorg om je naaste.
Natuurlijk is het eerste gebod dat je God liefhebt, maar er staat ook (1 Joh. 4:21)
21 "En dit gebod hebben wij van Hem: Wie God liefheeft, moet ook zijn broeder liefhebben".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 13:33
|
|
|
De stenen die hier gegooid worden komen van beide kanten volgens mij even hard aan au
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 13 juli 2010, 13:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 13:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er is toch een essentieel verschil, Tess. Ik heb mijn zonden beleden, tegenover mn ex, tegenover God. Wat mensen ons wijs willen maken is, dat homoseksualiteit geen zonde is....... |
Goh...dat heb k nou echt nog niemand zien zeggen Er word hier enkel gezegd dat iemand die homoseksueel is, niet anders behandeld dient te worden dan ieder ander, omdat we allemaal zondig zijn! Jij hebt je zonden beleden? Wie zegt dat een homo dat niet doet? En kom nu alsjeblieft niet met de opmerking dat ze nog steeds zondigen als ze een relatie hebben, want dat doen wij net zo goed...omdat we nog steeds gescheiden zijn...dat je dus als maagd het huwelijk ingegaan bent mag zeker geprezen worden, maar het maakt het feit dat je gescheiden bent echt niet minder zondig!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 13 juli 2010, 14:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 13:49
|
|
|
eigenlijk begrijp ik deze hele discussie niet onder christenen.
dan staat er eens een keer iets zonder omhaal, en super duidelijk in de bijbel(dat het een gruwel in Gods ogen is als mannen met mannen en vrouwen met vrouwen......)
en zelfs dan trekken we dat als christen in twijfel. is God niet duidelijk genoeg in Zijn woord hierover? Waarom weten wij mensen het dan beter als God zelf?? Natuurlijk is homofilie zonde. God zegt dat namelijk zelf. en dit heeft er niets mee te maken of andere zaken zonden zijn: het gaat hier om homofilie in dit onderwerp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 14:15
|
|
|
JOLAN931 schreef: | eigenlijk begrijp ik deze hele discussie niet onder christenen.
dan staat er eens een keer iets zonder omhaal, en super duidelijk in de bijbel(dat het een gruwel in Gods ogen is als mannen met mannen en vrouwen met vrouwen......)
en zelfs dan trekken we dat als christen in twijfel. is God niet duidelijk genoeg in Zijn woord hierover? Waarom weten wij mensen het dan beter als God zelf?? Natuurlijk is homofilie zonde. God zegt dat namelijk zelf. en dit heeft er niets mee te maken of andere zaken zonden zijn: het gaat hier om homofilie in dit onderwerp. |
"het is dan ook dringend gewenst dat homofielen zich binnen de kerken - van welke richting ze ook zijn - veilig voelen. De geaardheid waarmee jij geboren bent, hoe raadselachtig ze ook is, mag voor jou nooit een reden zijn jezelf te verachten of te verwerpen, mag voor ons nooit een reden zijn om jou te laten vallen."
Ik ben het met dit stukje eens ! Dit stond in de inleiding (een stukje uit "geloof en homoseksualiteit" van de eo) Ik geloof niet dat God een homofiel laat vallen... ook een homofiel mag bij God komen, met al zijn (/haar) vragen en worstelingen... !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 14:22
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | "het is dan ook dringend gewenst dat homofielen zich binnen de kerken - van welke richting ze ook zijn - veilig voelen. De geaardheid waarmee jij geboren bent, hoe raadselachtig ze ook is, mag voor jou nooit een reden zijn jezelf te verachten of te verwerpen, mag voor ons nooit een reden zijn om jou te laten vallen."
Ik ben het met dit stukje eens ! Dit stond in de inleiding (een stukje uit "geloof en homoseksualiteit" van de eo) Ik geloof niet dat God een homofiel laat vallen... ook een homofiel mag bij God komen, met al zijn (/haar) vragen en worstelingen... ! |
ja...helemaal mee ens dat we onze naaste moeten liefhebben als onszelf en helemaal mee eens dat sommige christenen met dit probleem in een hel leven...maar daarmee is het geloof toch geen vrijblijvende zaak...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 14:26
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ja...helemaal mee ens dat we onze naaste moeten liefhebben als onszelf en helemaal mee eens dat sommige christenen met dit probleem in een hel leven...maar daarmee is het geloof toch geen vrijblijvende zaak...? |
Ik herhaal het maar weer eens... Nergens heb ik aangegeven dat je als (christen)homo maar lukraak mag leven. Dat geldt net zo goed voor homo's als hetero's ! Overspel/ prostitutie is niet in Gods wil. (Denk dat iedere christen het daar over eens is).
Ik heb het in mijn bijdragen ook al niet over homo's die alleen op lust (seks) uit zijn !
In mijn bijdragen heb ik het (met name) over christen homo's die serieus met God en het geloof bezig zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 17:33
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Goh...dat heb k nou echt nog niemand zien zeggen Er word hier enkel gezegd dat iemand die homoseksueel is, niet anders behandeld dient te worden dan ieder ander, omdat we allemaal zondig zijn! Jij hebt je zonden beleden? Wie zegt dat een homo dat niet doet? En kom nu alsjeblieft niet met de opmerking dat ze nog steeds zondigen als ze een relatie hebben, want dat doen wij net zo goed...omdat we nog steeds gescheiden zijn...dat je dus als maagd het huwelijk ingegaan bent mag zeker geprezen worden, maar het maakt het feit dat je gescheiden bent echt niet minder zondig! | Nee, maar ik zal dat ook nooit goedpraten. Net zomin als dat ik homoseksueel gedrag ga goed praten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 17:35
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik herhaal het maar weer eens... Nergens heb ik aangegeven dat je als (christen)homo maar lukraak mag leven. Dat geldt net zo goed voor homo's als hetero's ! Overspel/ prostitutie is niet in Gods wil. (Denk dat iedere christen het daar over eens is).
Ik heb het in mijn bijdragen ook al niet over homo's die alleen op lust (seks) uit zijn !
In mijn bijdragen heb ik het (met name) over christen homo's die serieus met God en het geloof bezig zijn. |
Een homo die serieus met GOD en het geloof bezig is, zal niet praktizeren. De geaardheid is aangeboren... prima, het zij zo. Dan is ook duidelijk welk kruis gedragen zal moeten worden. Ik geloof dat hier de kern van de discussie ligt... de moderne mens wenst geen kruis te dragen en tracht zich er onder uit te praten. Net of een ander geen kruis heeft, de wezen, de weduwen, degenen die geen kinderen kunnen krijgen, waarvan kinderen jong overleden zijn, die als kind misbruikt zijn, die gehandicapt zijn, geen partner kunnen vinden, de generatie die opgroeide als kind van NSB ouders... met welke bijbelteksten kunnen zij onder hun kruis uitkomen? Moet ik nog even doorgaan met mogelijke kruizen die gedragen worden? De conclusie blijft dat een homo die serieus met GOD en zijn of haar geloof bezig is... NIET zal praktizeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 18:50
|
|
|
Dat kan zijn....maar het valt me toch wel op dat je meer dan anderen het altijd over sex hebt. Topics van jou gaan daar vaak over.......... Dus het houdt je wel degelijk erg bezig Chatuliem......waar het hart vol van is........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat kan zijn....maar het valt me toch wel op dat je meer dan anderen het altijd over sex hebt. Topics van jou gaan daar vaak over.......... Dus het houdt je wel degelijk erg bezig Chatuliem......waar het hart vol van is........ | Een heel vreemde constatering Willemijn, had ik zeker niet van jou verwacht. Omdat wij nu eenmaal strengere regels hanteren op het gebied van seksualiteit, wil dat niet meteen zeggen, dat ik daarin gefrustreerd ben. Nogmaals, zo'n opmerking had ik niet van je verwacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:37