Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 09:09
|
|
|
ik denk overigens bas, dat een vriendin of echtgenote, wanneer t maar even kan, ook al komt er dan meer werk op haar eigen schouders, het werk binnen de gemeente ook wel zodanig belangrijk vindt, dat je toch dat ambt wel aan zou kunnen nemen. je bent immers beide christen, en wilt beide je leven wijden aan de dienst van God.... dus tess, niet zo van; "ach doe maar niet, laat een ander t maar opknappen..." maar meer van; "je zou het wel willen, en ik ook, maar kan het ook wel......???"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 10:48
|
|
|
Vandaag neem Ik al je problemen voor Mijn rekening. Onthoud alsjeblieft goed dat Ik daarbij je hulp niet nodig heb.
Mocht de duivel je toevallig opzadelen met een situatie die je niet aankunt, probeer dan niet die toch zelf op te lossen. Doe hem maar gewoon in de KVJ (Klussen Voor Jezus -postbak). Hij zal behandeld worden op MIJN tijd, niet de jouwe.
Ligt het probleem eenmaal in deze bak, laat het dan daar en probeer niet het er weer uit te halen. Vasthouden of eruit halen vertraagt de oplossing van je probleem. Als het een situatie is die je wél aankunt, vraag Mij dan om raad. Dit om zeker te weten dat je de juiste beslissing hebt gekozen.
Omdat Ik sluimer noch slaap, hoef jij verder niet wakker te liggen. Ontspan dus maar, Mijn kind. En als je Me nodig hebt, dan ben Ik maar één gebed bij je vandaan....
Prettige dag!
Ik hou van je,
God.
(deze tekst kreeg ik eens van een vriendin en zit sindsdien in mijn agenda als bladwijzer....ik hoef er maar naar te kijken om te weten: "O, ja....ik moet éérst naar Hém toe met al mijn vragen...niet zelf aanmodderen!")
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 11:01
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als je t plaatje zou draaien, is t bijbelser, denk ik.... de eerste verantwoordelijkheid als man is er voor je vrouw te zijn, de tweede voor je kinderen, en wanneer er daarnaast nog ruimte is, komen de mensen uit de buitenwereld, dus; als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...
|
Ik kan me hier toch niet helemaal in vinden hoor. Als dat zo zou zijn moet je dat ook zo op ander dingen gaan toepassen en krijg je hele rare situaties lijkt me. Het kan toch niet zo zijn dat alle akties van de man waar zijn vrouw niet achterstaat dan per definitie niet naar Gods wil zouden zijn? Lijkt me wel de ideale smoes voor vrouwen om zich voor te doen als de brave volgzame vrouw maar ondertussen thuis de broek aan te hebben.
Ik denk dat je niet zomaar kunt zeggen dat iets goed of fout hierin, dat hangt af van persoonlijke omstandigheden en als je ervoor komt te staan moet je daar samen een goede weg in zien te vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 11:16
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Kan iedereen tegenwoordig zijn eigen hoekje beginnen op CM, Arjan
Of zijn Rell en jij gewoon een uitzondering? Zo ja, dan moet ik denk ik toch een ander plekje gaan vinden om te vertellen dat ik weer terug ben |
Welkom terug, Tessy!
Zo te zien worden de bijdragen in de hoekjes van Rellok en mij goed gelezen. Dat maakt dat de hoekjes ook levendig zijn. Ik vind het heel leuk zoals het tot nu toe gaat, dus wat mij betreft kunnen jullie gerust verder schrijven. En ja.... natuurlijk doe ik ook mee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 11:50
|
|
|
mijn knuffel gaat naat annet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 11:53
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | hoeveel serieuse dates zijn er nou uit voort gekomen? |
ik ken een aantal cm setjes ... maar nog niet iemand gehoord dat ze elkaar hebben leren met speed daten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 11:57
|
|
|
PIETER649 schreef: | sommigen uit mijn cm-harem bleken nadat de keuze niet op hen gevallen was, veel minder leuk |
of sommige zagen een nog leukere man dan hun harembaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 12:23
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Vandaag neem Ik al je problemen voor Mijn rekening. Onthoud alsjeblieft goed dat Ik daarbij je hulp niet nodig heb.
Mocht de duivel je toevallig opzadelen met een situatie die je niet aankunt, probeer dan niet die toch zelf op te lossen. Doe hem maar gewoon in de KVJ (Klussen Voor Jezus -postbak). Hij zal behandeld worden op MIJN tijd, niet de jouwe.
Ligt het probleem eenmaal in deze bak, laat het dan daar en probeer niet het er weer uit te halen. Vasthouden of eruit halen vertraagt de oplossing van je probleem. Als het een situatie is die je wél aankunt, vraag Mij dan om raad. Dit om zeker te weten dat je de juiste beslissing hebt gekozen.
Omdat Ik sluimer noch slaap, hoef jij verder niet wakker te liggen. Ontspan dus maar, Mijn kind. En als je Me nodig hebt, dan ben Ik maar één gebed bij je vandaan....
Prettige dag!
Ik hou van je,
God.
(deze tekst kreeg ik eens van een vriendin en zit sindsdien in mijn agenda als bladwijzer....ik hoef er maar naar te kijken om te weten: "O, ja....ik moet éérst naar Hém toe met al mijn vragen...niet zelf aanmodderen!") |
Heel mooi ik heb em ook en hij blijft geweldig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 12:25
|
|
|
prachtig! werkelijk waar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 13:04
|
|
|
Zij draagt een ring
Zij draagt een ring Daarmee voelt zij zich trots Als elke vrouw Als een symbool Van liefde en van trouw Oprechte trouw
Zij draagt een ring Alleen om te bewijzen Ik heb hem lief En straks word ik zijn vrouw
Dat maakt me blij Want zij is echt een vrouwtje voor mij Zo eerlijk en oprecht Als een man zich maar wensen kan Maar ben ik een man Die ook trouw en eerlijk kan zijn Dat weet ik niet Dat doet me werk'lijk pijn.
Zij draagt 'n ring Daarmee voelt zij zich trots Als elke vrouw Als een symbool van liefde en van trouw, Oprechte trouw zij wordt mijn vrouw Ik hoop haar te bewijzen dat zij op mij Voorgoed vertrouwen kan.
Ik bid tot God Geef mij hier voor in Godsnaam de kracht Ik heb het haar beloofd In die heerlijke zomernacht
Eens vraagt ze mij Of ik altijd Van haar zal houden Ik heb haar lief Mijn twijfel is voorbij.
Zij draagt 'n ring Daarmee voelt zij zich trots Als elke vrouw Als een symbool Van liefde en van trouw Oprechte trouw
Zij draagt 'n ring En ik zal haar bewijzen Ik heb haar lief Ik neem haar als mijn vrouw Ik heb haar lief Ik neem haar als mijn vrouw
Dit lied is te beluisteren via:
http://www.youtube.com/watch?v=pKn0OXvH1D0&feature=related
Dit lied laat zien dat de liefde tussen man en vrouw prachtig is en dat men elkaar trouw kan betonen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 13:34
|
|
|
HAAS141 schreef: | mijn knuffel gaat naat annet! |
Dank je wel Sas, om in cm termen te blijven: ik weet wel waarom . Ik knuffel thuis nog ff lekker verder met mn lieve echtgenoot dank je wel voor de goede zorg, je bent een schat
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 23 december 2009, 13:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 16:19
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | hoeveel serieuse dates zijn er nou uit voort gekomen? |
Waarom sta jij om CM??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 16:33
|
|
|
ook namens ons een dikke knuffel voor Annet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 16:37
|
|
|
kabeljauw burgers (is nieuw ... ben benieuwd) gekruidde aardappeltjes met doperwten
werd toch stamppot zuurkool .... erg lekker
morgen eten we bovenstaande
Laatst aangepast door
|
HAAS141
|
op woensdag 23 december 2009, 19:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 16:41
|
|
|
bij deze ook een dikke knuffel voor henk & does
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 17:00
|
|
|
MARIO216 schreef: | Waarom sta jij om CM?? |
dat weet bijna niemand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:01
|
|
|
HAAS141 schreef: | bij deze ook een dikke knuffel voor henk & does |
Tnx jullie een dikke knuffel terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:06
|
|
|
MARISKA601 schreef: | dadelijk wil iemand hun kind van 14 de hymalaya laten beklimmen. de mt. everest op. heeft ook veel gevaren net als al de zeeen en en oceanen. |
de zee is gevaarlijker dan de mt everest hoor ken het weten want ik ben met allebei bekend
hihi hier spreekt nm een voormalig schipperskindje dus ,maar die ouders van laura wat een maffe lui zijn dat zo,n kind alleen te laten gaan maar goed laura heeft wel pit dat moet ik wel zeggen endaar neem ik mn petje voor af
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:08
|
|
|
eet lekker spruitjes met aardappeltjes enne worstje erbij,, mjammie
wat zal ik lekker eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:19
|
|
|
De vraag is niet of laura's ouders haar toestemming zouden moeten geven, de vraag is of de staat zich met deze beslissing mag bemoeien.
De leerplichtwet had ze niet ontdoken. Ze zou namelijk gewoon naar school gaan. in andere landen dan wel. Als ze alleen die wet zou hebben ontdoken dan was het een simpele kwestie geweest.
De vraag - juridisch gezien- is mag er worden geoordeeld over het optreden van haar ouders. Want normaal gesproken hebben ouders het gezag over hun kinderen, niet de staat, of de openbare discussie. Er moet dus iets zijn waardoor de staat nu wel mag oordelen daarover. 'het in gevaar brengen van je dochter' zou een reden kunnen zijn. Maargoed.. ouders laten hun 14 jarige meisjes ook uitgaan.. met alle gevolgen van dien. Loverboys breezersletjes etc. Waar ligt de grens dan van het staatsbemoeien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:22
|
|
|
Ik snap er niks van... is dat een link ofzo.. het werkt in elk geval niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:22
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zeker doen, pieter; kan nooit kwaad om voor me te bidden!! overigens; je interpretatie is onjuist; als vrouw heb je toch ook het kerkewerk hoog staan??? sommige mannen laten het vóór alles gaan, ook al is er geen ruimte voor. bovendien kan het zijn, dat er een ambt aangenomen wordt, om "gezien" te worden door mede-cristenen, of omdat de sociale druk hoog is. en ik denk persoonlijk, dat je gezin boven de gemeente gaat. iemand anders kan geen man en vader taak overnemen, maar er zijn meer mannen die de rol van kerkeraadslid kunnen vervullen.
toch wel erg vriendelijk dat je je zorgen om me maakt, |
Nu ga je draaien Hannah.... Je verteld een heel ander verhaal nu In jouw bijdrage waar ik op reageerde, stelde jij dat wanneer een partner het kerkewerk niet ziet zitten, dat dan automatisch ook Gods wil zou zijn. Oftewel de partner voelt de wil van God haarfijn aan. Ik denk dat je hier vreselijk fout zit. De bijbel zegt ook iets over je vader en moeder etc verlaten om Hem na te volgen Nou zal ik niet zeggen dat je meteen moet scheiden als je partner niet achter je kerkewerk staat, maar klakkeloos aannemen dat omdat de partner er ff geen zin in heeft, dat dat dan ook meteen Gods wil is, gaat mij veuls te ver.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:24
|
|
|
Ik ken het niet...
je kan ook gewoon skype nemen. Dat is helemaal gratis. Alleen moet je dan wel heel de tijd online zijn als je het ook als volwaardige telefoon wilt gebruiken.
Erg handig trouwens voor contacten via cm. Email is zonder lichaamstaal etc. met skype kun je dus praten, en elkaar zien via de webcam. Dan krijg je tenminste de hele boodschap mee en niet alleen de 20% van de woorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:26
|
|
|
zorg dat het bij de ring blijft... als ze de broek gaat dragen heb je n porobleem... voor je t weet zit je weer op cm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:26
|
|
|
JENNY524 schreef: | Ik snap er niks van... is dat een link ofzo.. het werkt in elk geval niet. |
aangepast !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:28
|
|
|
HAAS141 schreef: | of sommige zagen een nog leukere man dan hun harembaas |
ja, kan, maar in sommige gevallen moest de harembaas er toch nog ff aan te pas komen om er wat van te maken anders was het met die schijnbaar nog leukere man ook niks geworden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:29
|
|
|
PIETER649 schreef: | zorg dat het bij de ring blijft... als ze de broek gaat dragen heb je n porobleem... voor je t weet zit je weer op cm | ervaring?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 18:49
|
|
|
dus; als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat...
dat is wat ik zei, pieter, en wat ik in t voorgaande bericht verder uitleg; wat is daar draaierig aan? (overigens ben je de eerste die me draaierig vind, ook wel eens leuk...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 19:37
|
|
|
Heb em ook in de kast! Ontzettend mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 19:46
|
|
|
HENK030 schreef: | had vandaag mijn kleine meid aan de telefoon ze zij papa ik hou meer van jou dan jij van mijn dit doet zo goed |
Echt cool Henk!!!
|
|
Naar boven |
|
|