ChristianMatch

Forum

Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 ... 75 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:33

JANS221 schreef:
Jans c.s. is grammaticaal enkelvoud (ook al bedoel je meerdere personen) en de persoonsvorm moet dus gooit zijn en niet gooien. En Jans is overigens uitstekend in staat om voor zichzelf te spreken.

Dat is wel een reactie met hoger pijl.. ehm peil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:35

[quote=PETRA373]aargh huishoud topic over onze cmers Verraste, verbaasde smiley
een zeeuw die kerststerren beweert te eten,
miss zeeland die over de blaadjes aait Smiley die vol vragen zit
en het moment van de waarheid dat onze zeeuwse visser die kerstster gewoon verzopen heeft( Zie je wel dat je nooit met hem moet gaan vissen, hij je kan verzuipen Verraste, verbaasde smiley )
Erika die met kerst prut en peren in huis zet, ach ja ieder zo zijn eigen versiering Twijfelende smiley
oke ze is blond maar Smiley die vol vragen zit
een vrouw zonder haar en overal lees ik een vrolijke belg door heen, wat die hier tussen doet Smiley die vol vragen zit
vervolgens de horror keuken van keith met de gruwelijke beschrijving van custard vla zo,n 15 jaar oud die hij gaat eten ( oke dames nooit vla bij keith eten)
en mensen die over de datum raken Verraste, verbaasde smiley

Gefrustreerde smiley oke ik ga maar weer es een seriues topic lezen,vreemd topic hier Verraste, verbaasde smiley Zieke smiley[

Cmers, lees dit stukje van Petra nou eens met wat humor, dit is met humor doorspekt, waar blijft die humor bij sommigen onder ons Verraste, verbaasde smiley

Blijf zo schrijven Petra!
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:36

JANS221 schreef:
Jans c.s. is grammaticaal enkelvoud (ook al bedoel je meerdere personen) en de persoonsvorm moet dus gooit zijn en niet gooien. En Jans is overigens uitstekend in staat om voor zichzelf te spreken.

ook weer fout (zucht Huilende smiley, smiley in tranen ) C.s. (cum suis) betekent: met aanhang, met de mensen die gewoonlijk bij hem of haar zijn

eve rekene: dat is dus jans, 1 persoon en nog wat persone = meer dan 1 persoon is dus meervoud, wat jans c.s. er verder wel niet allemaal bij grammaticalisere (klinkt als radicalisere ook Knipoog smiley )

en keith is overigens uitstekend in staat voor zichzelf op te komen!, zelfs in deze christen-vijandige omgeving die zich er niettemin durend voor beijvert zichzelf christelijk te noemen

(p.s. als ooit-amsterdammer laat ik regelmatig de uitgangs-n weg van werkwoorde, gewoon een taalkundig aardigheidje en ook efficient bij het type)

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 20:04
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:43

JOL252 schreef:
Dat is wel een reactie met hoger pijl.. ehm peil.

ja, jans' pijl... Knipoog smiley
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 20:17
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:50

KEITH722 schreef:
ook weer fout (zucht Huilende smiley, smiley in tranen ) C.s. (cum suis) betekent: met aanhang, met de mensen die gewoonlijk bij hem of haar zijn

eve rekene: dat is dus jans, 1 persoon en nog wat persone = meer dan 1 persoon is dus meervoud, wat jans c.s. er verder wel niet allemaal bij grammaticalisere (klinkt als radicalisere ook)

en keith is overigens uitstekend in staat voor zichzelf op te komen!, zelfs in deze christen-vijandige omgeving die zich niettemin durend beijvert zichzelf christelijk te noemen

(p.s. als ooit-amsterdammer laat ik regelmatig de uitgangs-n weg van werkwoorde, gewoon een taalkundig aardigheidje en ook efficient bij het type)

Misschien kan je hier wat mee?

De afkorting c.s. staat voor het Latijnse cum suis, wat letterlijk 'met de zijnen' betekent (of voor cum sociis: 'met zijn deel- of lotgenoten'). In het Nederlands is de vaste verbinding en de zijnen gebruikelijker dan met de zijnen. De woordgroep Pietersen en de zijnen is meervoudig en vereist als onderwerp ook een meervoudige persoonsvorm: Pietersen en de zijnen hebben geholpen. De woordgroep Pietersen cum suis (of Pietersen met de zijnen) verwijst weliswaar naar meer dan een persoon, maar is grammaticaal enkelvoud en zou dan ook strikt genomen met een enkelvoudige persoonsvorm moeten congrueren.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:53

JANS221 schreef:
Misschien kan je hier wat mee?De afkorting c.s. staat voor het Latijnse cum suis, wat letterlijk 'met de zijnen' betekent (of voor cum sociis: 'met zijn deel- of lotgenoten'). In het Nederlands is de vaste verbinding en de zijnen gebruikelijker dan met de zijnen. De woordgroep Pietersen en de zijnen is meervoudig en vereist als onderwerp ook een meervoudige persoonsvorm: Pietersen en de zijnen hebben geholpen. De woordgroep Pietersen cum suis (of Pietersen met de zijnen) verwijst weliswaar naar meer dan een persoon, maar is grammaticaal enkelvoud en zou dan ook strikt genomen met een enkelvoudige persoonsvorm moeten congrueren.

strikt genomen ja maar dan kom je op het veld van de vroegere farizeëen die uit ginge vogele hoeveel engeltjes er op de punt van een speld konden zitten... ga je lekker jans?

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:56

KEITH722 schreef:

eve rekene: dat is dus jans, 1 persoon en nog wat persone = meer dan 1 persoon is dus meervoud, wat jans c.s. er verder wel niet allemaal bij grammaticalisere (klinkt als radicalisere ook)

en keith is overigens uitstekend in staat voor zichzelf op te komen!, zelfs in deze christen-vijandige omgeving die zich niettemin durend beijvert zichzelf christelijk te noemen

Cum suis (c.s.) betekent: met de zijnen

Keith, weet je dit wel zeker? De woordgroep Flipsen en of met de zijnen is meervoudig en heeft een meervoudige persoonsvorm. Jans c.s. (met een hoofdletter!) verwijst wel naar meerdere personen maar is grammaticaal in deze vorm toch echt enkelvoud. Jans heeft gelijk. Hoewel niet helemaal zuiver kun je het vergelijken met: Een aantal mensen is er geweest. Het is dus niet: Een aantal mensen zijn er geweest. De persoonsvorm verwijst naar aantal. Jouw redenering dat het om een meervoud moet gaan omdat er sprake is van meerdere mensen, gaat dus niet op.

Verder denk ik dat hier christenen genoeg zijn, al hebben ze wellicht niet altijd dezelfde opvattingen. Martime redeneerde ook al dat hier weinig echte christenen waren. Hij bedoelde weinig mensen die dachten zoals hij. In die zin had hij - gelukkig Engeltje smiley - gelijk.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 29 januari 2013, 20:40
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:57

JANS221 schreef:
Misschien kan je hier wat mee?De afkorting c.s. staat voor het Latijnse cum suis, wat letterlijk 'met de zijnen' betekent (of voor cum sociis: 'met zijn deel- of lotgenoten'). In het Nederlands is de vaste verbinding en de zijnen gebruikelijker dan met de zijnen. De woordgroep Pietersen en de zijnen is meervoudig en vereist als onderwerp ook een meervoudige persoonsvorm: Pietersen en de zijnen hebben geholpen. De woordgroep Pietersen cum suis (of Pietersen met de zijnen) verwijst weliswaar naar meer dan een persoon, maar is grammaticaal enkelvoud en zou dan ook strikt genomen met een enkelvoudige persoonsvorm moeten congrueren.

KEITH722 schreef:
Strikt genomen ja maar dan kom je op het veld van de vroegere farizeëen die uit ginge vogele hoeveel engeltjes er op de punt van een speld konden zitten... ga je lekker jans? ("ik zoek even verder jans")

zie boven thomas, engeltjes en zo
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 20:02
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:03

KEITH722 schreef:
strikt genomen ja maar dan kom je op het veld van de vroegere farizeëen die uit ginge vogele hoeveel engeltjes er op de punt van een speld konden zitten... ga je lekker jans?

Die engeltjes op de punt van de speld, was dat geen Scholastiek?

Thomas, niet zo scholastisch.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 29 januari 2013, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:07

THOMAS968 schreef:
Die engeltjes op de punt van de speld, was dat geen Scholastiek?

Thomas, niet zo scholastisch.

"strikt genomen" wel thomas Knipoog smiley wij gaan hier uiterst strikt met elkaar om
en als dat even niet lukt, is het ineens "een grap" en is het "humor" en "moeten we erom lachen"

wat ben ik toch EEUWIG blij niet met zulk vrouwvolk in zee te zijn gegaan, het moet vast mijn gezonde boerenverstand geweest zijn DAT me dáárvoor heeft weerhouden, ik kreeg mijn boerenverstand van God, God is goed en zeer te prijzen!! en heel het volk zegt:

AMEN!
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:08

KEITH722 schreef:
ja, het was netter geweest niet elke avond je oorlogje met robbedoes voort te zetten in de chatroom, daar ergeren zich ook een hele hoop mensen aan, EN TERECHT!! "het was netter geweest"...

MOGEN DE REACTIES WEER OP EEN WAT HOGER PEIL!!??

wijs eens naar jezelf...
ook jij voert oorlogen...
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:19

MARISKA601 schreef:
wijs eens naar jezelf...
ook jij voert oorlogen...

spiegel stuk maris?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:46

KEITH722 schreef:
spiegel stuk maris?

kan ik ook wel aan jou vragen...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:49

KEITH722 schreef:
"strikt genomen" wel thomas Knipoog smiley wij gaan hier uiterst strikt met elkaar om
en als dat even niet lukt, is het ineens "een grap" en is het "humor" en "moeten we erom lachen"

wat ben ik toch EEUWIG blij niet met zulk vrouwvolk in zee te zijn gegaan, het moet vast mijn gezonde boerenverstand geweest zijn DAT me dáárvoor heeft weerhouden, ik kreeg mijn boerenverstand van God, God is goed en zeer te prijzen!! en heel het volk zegt:

AMEN!

neemt cursus motor-kettingzaag
a

zo al je reacties lezende, jammer dat je geen begrip kan opbrengen voor mensen die anders zijn als jou, je zo op je tenen getrapt bent door wat humor. Wat betreft al je oordelen over mij en anderen die hier wel es humor hebben, je denkt maar, gelukkig kan ik mezelf goed en meerdere cm ers die geen nieuwkomers zijn kennen me en waarderen me wel.
moeilijk he anderen mensen met respect behandelen die anders als jou zijn, en omniet op hun neer te kijken, bood je nog wel je escuus aan en nog trap je na.
ps,je mede cristenen zijn niet je vijanden hoor,maar je zusters en broeders, hoop dat je gauw weer rust in je hart krijgt en een andere kijk op je mede mens en gods zegen toegewenst, verder ga ik maar niet op je in, ben hier voor de gezelligheid. en voor de lieve mensen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:51

PETRA373 schreef:
Jammer dat je het op deze manier oppakt, ziet als jennen ,uitlokken,haat , afgunst, frustratie. Ik schrijf altijd seriues op dit forum en ook wel eens met humor, eerlijk gezegd nog nooit zo,n reactie gehad,tot nu toe altijd positieve dat mensen konden lachen. Vooral dit topic, waar ik van het begin af aan veel bij ben geweest is er heel wat af gelachen. Dus het was gewoon met humor geschreven en ik ging er van uit dat iedereen die dit las wel zou begrijpen, dus me excuus als ik je met mijn woorden gekwetst hebt, was helemaal niet mijn bedoeling. Eerlijk gezegd ben je de eerste die mijn humor zo negatief oppakt, ben er zeer verbaasd over, maar zet me wel tot denken, mochten nog meer forum leden zich er aan storen , sorry petra die zich het echt niet bewust was, altijd nou net veel mails heb gehad, van mensen die me bedankten dat ik ze aan het lachen maakten, maar inderdaad, we zijn allemaal verschillend dus misschien moet ik me maar bij het seriueze houden en me humor niet mee nemen na het forum.

Petra , ik heb me kostelijk vermaakt met jou gevoel voor humor, gewoon doorgaan, Vind het gewoon goed zo jij hier op het forum bezig bent, serieus waar het seieus moet zijn , en zo nu en dan even lekker de lach er in brengend.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:55

PETRA373 schreef:
zo al je reacties lezende, jammer dat je geen begrip kan opbrengen voor mensen die anders zijn als jou, je zo op je tenen getrapt bent door wat humor. Wat betreft al je oordelen over mij en anderen die hier wel es humor hebben, je denkt maar, gelukkig kan ik mezelf goed en meerdere cm ers die geen nieuwkomers zijn kennen me en waarderen me wel.
moeilijk he anderen mensen met respect behandelen die anders als jou zijn, en omniet op hun neer te kijken, bood je nog wel je escuus aan en nog trap je na.
ps,je mede cristenen zijn niet je vijanden hoor,maar je zusters en broeders, hoop dat je gauw weer rust in je hart krijgt en een andere kijk op je mede mens en gods zegen toegewenst, verder ga ik maar niet op je in, ben hier voor de gezelligheid. en voor de lieve mensen

ga ergens anders mutse joh
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:57

PIETER619 schreef:
Petra , ik heb me kostelijk vermaakt met jou gevoel voor humor, gewoon doorgaan, Vind het gewoon goed zo jij hier op het forum bezig bent, serieus waar het seieus moet zijn , en zo nu en dan even lekker de lach er in brengend.

't is maar waar je om lacht, sommige mense lache al om een sch...uine mop

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 20:59
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:00

KEITH722 schreef:

AMEN!
a

sela
Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:00

KEITH722 schreef:

ZEER ONGEPAST DEZE REACTIE totaal vervreemd van enig christelijk inzicht en eerder "de pot verwijt de ketel" gebeuren zo

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 29 januari 2013, 21:00
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:01

PIETER619 schreef:

dankje lief van je en de anderen ook bedankt voor de lieve reacties, kan me voorstellen dat sommigge zich misschien storen aan mijn humor, humor gaat nu eenmaal over het leven, over mensen en wel er zijn hier verschillende mensen,niet iedereen heeft dezelfde humor.zal proberen wat voorzichtiger te zijn met schrijven. maar ik ben wie ik ben en ja ook ik heb me mindere dingen en me fouten, maar me humor is nooit bedoeld met kwade bedoelingen, ach ja ik houd er maar over op,word er verdrietig van en ga me op de leuke en mooie dingen maar richten,gelukkig heb ik humor, ben ik zo weer blij Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:01

KEITH722 schreef:
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:06

KEITH722 schreef:

"Extreme pessimisten staan klaar om de slechtste nieuws ooit te ontvangen, wat leidt tot het gevoel van hopeloosheid en hulpeloosheid in het leven. Iemand zei wel eens, “ik bereid me voor op het ergste wat me kan overkomen, zodoende zal ik nooit teleurgesteld zijn.” Zoals je ziet kan het bedenken van ergste dingen een manier zijn om met bepaalde situaties om te gaan."

mijn glas is half vol Lachende smiley

En heb door wat Jezus heeft gedaan, een prachtig optimistisch vooruitzicht

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 29 januari 2013, 21:09
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:22

PIETER619 schreef:
"Extreme pessimisten staan klaar om de slechtste nieuws ooit te ontvangen, wat leidt tot het gevoel van hopeloosheid en hulpeloosheid in het leven. Iemand zei wel eens, “ik bereid me voor op het ergste wat me kan overkomen, zodoende zal ik nooit teleurgesteld zijn.” Zoals je ziet kan het bedenken van ergste dingen een manier zijn om met bepaalde situaties om te gaan."

mijn glas is half vol Lachende smiley

En heb door wat Jezus heeft gedaan, een prachtig optimistisch vooruitzicht

toch nog effe reageren opdit topic, die laatste zin die is mooi;

mijn glas is half vol
en heb door wat jezus heeft gedaan,een prachtig otimistisch vooruitzicht
mooi, ga hem opschrijven,dankje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:26

KEITH722 schreef:
ga ergens anders mutse joh

Hier ga je te ver met je straattaal, Keith. Op cm zijn we niet gewoon om respectloos met elkaar om te gaan.
Zo spreek je iemand als Petra hier niet aan. Je houdt je maar in.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:40

misschien nog voor een enkeling, goede raad in deze clip om christelijke discussies te kunnen voeren https://www.youtube.com/watch?v=FmF44bacnW4
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:45

MIEKE364 schreef:
Hier ga je te ver met je straattaal, Keith. Op cm zijn we niet gewoon om respectloos met elkaar om te gaan.
Zo spreek je iemand als Petra hier niet aan. Je houdt je maar in.

dan moet je ook even opletten hoe respectloos er af en toe met mij wordt omgegaan mieke, was je even ontgaan wsch... mag dat dan weer wel in jouw beleving? (btw mij inhouden is idd strikt aan mij, dat kan niet opgelegd worden)

verder laat ik nu even de nare dingen van dit topic achter me en ga ik vrolijk verder zoals alleen HIJ dat van me verwacht
a
Lachende smiley

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 29 januari 2013, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:47

KEITH722 schreef:
dan moet je ook even opletten hoe respectloos er af en toe met mij wordt omgegaan mieke, was je even ontgaan wsch...

mag dat dan weer wel in jouw beleving?

kijk eens in de spiegel van hoe jij je gedraagd...
en mensen behandeld....

wie wind zaait zal storm oogsten....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:56

De andere wang toekeren is vaak heel bijbels hoor. En vaak nog wijs ook.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:01

THOMAS968 schreef:
De andere wang toekeren is vaak heel bijbels hoor. En vaak nog wijs ook.

Thomas

of de andere spiegel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:59

Ik heb altijd gedacht dat c.s. consorten betekend. Ergens gelezen vandaar.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 ... 75 Volgende
Pagina 68 van 75