Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 11:53
|
|
|
kerstversiering neergezet/opgehangen, luieren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:07
|
|
|
Veilig thuis gekomen uit de kerk en beetje regen. Nu koffie drinken met mijn schattige vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:18
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Veilig thuis gekomen uit de kerk en beetje regen. Nu koffie drinken met mijn schattige vrouw. |
jaja, dat kan jij zeggen dat je vrouw schattig is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 12:59
|
|
|
Ik doe vandaag lekker mutserig.........de naaimachine was 5 jaar lang opgeborgen maar nu staat hij er weer. Nog een capuchon,riem en de panden afwerken en mijn nieuwe winterjas is klaar!Wonderbaarlijk hoe je begint met een idee,dat uittekent,uitknipt en er een heel eigen iets van maakt..........en er ook nog voor bijna nop een lange suede jas met bontvoering aan overhoudt
Ik geniet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:03
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik doe vandaag lekker mutserig.........de naaimachine was 5 jaar lang opgeborgen maar nu staat hij er weer. Nog een capuchon,riem en de panden afwerken en mijn nieuwe winterjas is klaar!Wonderbaarlijk hoe je begint met een idee,dat uittekent,uitknipt en er een heel eigen iets van maakt..........en er ook nog voor bijna nop een lange suede jas met bontvoering aan overhoudt
Ik geniet! |
Ik heb gisteren nog een portie knoopsgaten gekocht...kan jij die voor mij effe in mijn jas naaimachinen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 14:23
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik doe vandaag lekker mutserig.........de naaimachine was 5 jaar lang opgeborgen maar nu staat hij er weer. Nog een capuchon,riem en de panden afwerken en mijn nieuwe winterjas is klaar!Wonderbaarlijk hoe je begint met een idee,dat uittekent,uitknipt en er een heel eigen iets van maakt..........en er ook nog voor bijna nop een lange suede jas met bontvoering aan overhoudt
Ik geniet! |
zondagswerk is niet sterk zei mijn moeder vroeger altijd......calvinistische opvoeding verloochent zich nooit merk ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 14:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | zondagswerk is niet sterk zei mijn moeder vroeger altijd......calvinistische opvoeding verloochent zich nooit merk ik.... |
Oei........hier was het:een zondagse steek houdt geen week............maar wat dan te doen tegen verveling want ledigheid is des duivels oorkussen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 14:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Oei........hier was het:een zondagse steek houdt geen week............maar wat dan te doen tegen verveling want ledigheid is des duivels oorkussen he |
je kan dan nog steeds veel bidden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:11
|
|
|
Ik heb net mijn abonnement met een kwartaal verlengd. Jullie zitten weer 3 maanden met mij opgescheept.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:17
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Oei........hier was het:een zondagse steek houdt geen week............maar wat dan te doen tegen verveling want ledigheid is des duivels oorkussen he |
Mijn grootmoeder moest als ze op zondag breide tegen de uitermate grote verveling op zondag het 's avonds weer uithalen. Maar het geld dat je op zondag verdient, kun je toch echt gewoon precies zo uitgeven als het geld wat je door de week bij elkaar schraapte...
Thomas, is wel voorstander van een arbeidsluwe dag in de samenleving, dat is goed voor kerk, ontspanning en sociale contacten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 9 december 2012, 15:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:25
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik heb net mijn abonnement met een kwartaal verlengd. Jullie zitten weer 3 maanden met mij opgescheept. |
Erg zeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:27
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wacht maar ....tot je ook de 40 gepasseerd ben . |
ja die ben ik ruimschoots gepasserd maar eh mannen inderdaad onbegrijpelijke wezens af en toe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 15:33
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja die ben ik ruimschoots gepasserd maar eh mannen inderdaad onbegrijpelijke wezens af en toe |
ik snap er niks van, maarja ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 16:40
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik heb net mijn abonnement met een kwartaal verlengd. Jullie zitten weer 3 maanden met mij opgescheept. |
...kon je geen abo op de Libelle of de Privé nemen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 16:42
|
|
|
Wat een ramp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 16:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | zondagswerk is niet sterk zei mijn moeder vroeger altijd......calvinistische opvoeding verloochent zich nooit merk ik.... |
Jups hier zeiden en zeggen ze dat nog wel alleen dan plat hih zonsdags wark is nie stark
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 16:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...kon je geen abo op de Libelle of de Privé nemen??? |
Nee, die stuur jij toch elke week naar mij door?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 17:38
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mijn grootmoeder moest als ze op zondag breide tegen de uitermate grote verveling op zondag het 's avonds weer uithalen. Maar het geld dat je op zondag verdient, kun je toch echt gewoon precies zo uitgeven als het geld wat je door de week bij elkaar schraapte...
Thomas, is wel voorstander van een arbeidsluwe dag in de samenleving, dat is goed voor kerk, ontspanning en sociale contacten. |
De knecht en de dienstmeid deden vroeger het zondagse werk,die hadden nl. geen vrij........waarom eigenlijk niet?
De zondagen van vroeger wil ik absoluut niet terug,het waren lege dagen(op de kerkgang na natuurlijk)
Leanne,heeft zelfs eten gekookt op zondag,was ook uit den boze
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 17:56
|
|
|
LEANNE226 schreef: | De knecht en de dienstmeid deden vroeger het zondagse werk,die hadden nl. geen vrij........waarom eigenlijk niet?
De zondagen van vroeger wil ik absoluut niet terug,het waren lege dagen(op de kerkgang na natuurlijk)
Leanne,heeft zelfs eten gekookt op zondag,was ook uit den boze |
Mijn moeder had verhalen over pannen rijst koken op zaterdagavond en dan voor de helft van de tijd. Daarna kranten eromheen en doeken en dan in een kist vanzelf laten garen voor de volgende dag.
.... ik heb op deze rustdag heerlijk rustig verf etc. ingeslagen, lekker rustig de inhoud van een slaapkamer samen met de beheerster in dozen of vuilniszakken geruimd. Constructief dagje.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 9 december 2012, 17:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 19:27
|
|
|
Eén troost, mijn abbo verloopt deze week en ik was niet van plan te verlengen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 19:29
|
|
|
Het grappige is dat die opmerkingen je toch bijblijven he? Ook die verveling van die zondagen is me bij gebleven, nu hield ik gelukkig van lezen dat was een meevaller.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 20:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Eén troost, mijn abbo verloopt deze week en ik was niet van plan te verlengen........ |
maar goed we salle het accepteren Wat ik heb gedaan??? net weer een heel aantal kerstkaarten gemaakt, verder gewoon rustig zondag gehouden..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 20:49
|
|
|
ERIKA129 schreef: | maar goed we salle het accepteren Wat ik heb gedaan??? net weer een heel aantal kerstkaarten gemaakt, verder gewoon rustig zondag gehouden.. |
Hoeveel kerstkaarten maak jij wel niet? Volgens mij hoor ik je daar zomers ook al over? Zijn ze mooi? dan mail ik wel even mijn adres...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 21:20
|
|
|
JANS221 schreef: | Nee, die stuur jij toch elke week naar mij door? |
...klikspaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:08
|
|
|
Snel alles afschilderen in huis en dan behangen. Volgende week komen de vloerleggers en daarna vrolijke kerst en jaarwisseling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoeveel kerstkaarten maak jij wel niet? Volgens mij hoor ik je daar zomers ook al over? Zijn ze mooi? dan mail ik wel even mijn adres... |
Ik maak ze in etappes net wanneer ik zin heb maar tegen de kerst tja dan moeten ze wel klaarzijn he maarre vollgens mij heb ik er nu genoeg of bijna genoeg...
Jou adres.....die je weet wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:34
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik maak ze in etappes net wanneer ik zin heb maar tegen de kerst tja dan moeten ze wel klaarzijn he maarre vollgens mij heb ik er nu genoeg of bijna genoeg...
Jou adres.....die je weet wel |
Jij maakt kerstkaarten en wij maken je huiswerk...tja, zo kan het ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:37
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jij maakt kerstkaarten en wij maken je huiswerk...tja, zo kan het ook |
Tsja..... misschien mag je óók wel meehelpen kerstkaartjes maken, als je het héél lief vraagt??........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:46
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Tsja..... misschien mag je óók wel meehelpen kerstkaartjes maken, als je het héél lief vraagt??........ |
...knippen en plakken is niet aan mij besteed. Op het internet lukt dat nog maar niet met die kerstkaarten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jij maakt kerstkaarten en wij maken je huiswerk...tja, zo kan het ook |
Dat noemen ze slim delegeren
|
|
Naar boven |
|
|