Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 21:30
|
|
|
vroegah was alles betah!!
vroeger kon je nog wel eens op een link klikken... dan had je m meteen. ik denk dat velen met mij er ff geen zin in hebben om die neplink over te typen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 21:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | vroegah was alles betah!!
vroeger kon je nog wel eens op een link klikken... dan had je m meteen. ik denk dat velen met mij er ff geen zin in hebben om die neplink over te typen. |
http://www.youtube.com/watch?v=w-5xDSmygg4
Dat moet je eens luisteren !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 21:42
|
|
|
PIETER649 schreef: | vroegah was alles betah!!
vroeger kon je nog wel eens op een link klikken... dan had je m meteen. ik denk dat velen met mij er ff geen zin in hebben om die neplink over te typen. |
Joh, is toch een kleine moeite. Ff kopiëren en plakken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 21:43
|
|
|
Robbedoes, hoe lukt het je om wel een link voor elkaar te krijgen? Lukt mij niet namelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 21:45
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Joh, is toch een kleine moeite. Ff kopiëren en plakken. |
Innovatie heet dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 21:51
|
|
|
Wat een lange nacht, grrrrrrrr........
kBen blij dat de dagen nu alleen maar langer kunnen worden en de nachten korter!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 21:55
|
|
|
deze is veeeeeel leuker
http://www.youtube.com/watch?v=PQ0kCDMWwg0
dussuh... plak en copieer ze
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op maandag 21 december 2009, 21:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 22:05
|
|
|
PIETER649 schreef: | deze is veeeeeel leuker
http://www.youtube.com/watch?v=PQ0kCDMWwg0
dussuh... plak en copieer ze |
Haha, die is wel bijzonder! 't Is de moeite van het knippen en plakken zeker waard!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 22:05
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als de man de priesterrol laat liggen, chat, is het toch zeker wel wenselijk dat de vrouw die rol overneemt, of ben je t daar ook niet mee eens? en als een man de leiding niet kan of wil nemen, is er dan geen leiding? dat kan toch ook niet? | Dan kun je er beter voor zorgen dat Gods principe hersteld wordt. Ik begrijp dat dit een algemeen principe is, maar dat we het mogen inkleuren, zolang de contouren maar duidelijk zichtbaar blijven. Vaak wordt een gezin geteisterd door manipulatie en machtsstrijd als de rollen niet duidelijk zijn.
HANNAH810 schreef: | ik ben het met je eens hoor, in de gebruikelijke gevallen vinden veel vrouwen het denk ik ook prettig om liefdevolle leiding te ontvangen; als een soort veilig en geborgen gevoel, waar de meeste vrouwen naar mijn idee behoefte aan hebben... dus kan de basis wel zijn, zoals jij het stelt, maar ik denk toch ook dat je verder moet kijken, naar de gevallen waar dingen niet lopen zoals het zou moeten; en als t niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat, naar mijn idee......... mee eens?? | Ik worstel met een antwoord. De afgelopen maanden heb ik een relatie gehad, die ik helaas heb moeten beëindigen. Niet omdat we niet van elkaar hielden, want dat deden we wel, maar omdat er iets in onze relatie knaagde. Ik had een hele tijd al het gevoel dat het niet goed met haar ging op het geestelijk gebied. We konden eigenlijk niet goed met elkaar bidden, en we trokken elkaar eigenlijk geestelijk naar beneden. Zelf heb ik als grootste fout gezien, dat ik niet in onze relatie die rol vervulde die God van een man zou vragen, nl priester zijn voor je a.s. vrouw. Uiteindelijk waren we zo diep weggezakt, dat ze van me vroeg mijn roeping maar op te geven, want dat stelde ook niet zoveel meer voor. Toen was het dieptepunt voor mij bereikt. Ik besefte dat ik dat niet kon opgeven en dat ik dus moest kiezen: me af laten zakken tot niets of haar loslaten. Het laatste heb ik gedaan. Nu lees ik dus uit jouw reactie dat het beter is een slechte relatie te hebben dan geen relatie en eerlijk gezegd ben ik daar niet uit. Ik besef terdege dat als ik zelf mijn rol goed had opgenomen we niet zo afgezakt waren. En ik leg de schuld dan ook volledig bij mezelf neer. Ik had haar de weg moeten wijzen, ik had moeten ondersteunen als ze het moeilijk had, ik had moeten bidden. En die taak heb ik verwaarloosd.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 21 december 2009, 22:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 22:06
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Wat een lange nacht, grrrrrrrr........
|
Daar heb ik nou nooit last van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 22:14
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Daar heb ik nou nooit last van |
Zou momenteel ook wel wat langere nachten willen wb nachtrust... De lengte van de nacht in tijd zal daar niet veel aan doen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 22:26
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Robbedoes, hoe lukt het je om wel een link voor elkaar te krijgen? Lukt mij niet namelijk. |
je klikt op het knopje url dan de url en dan het knopje url sluiten als het goed is staat het er dan op
Laatst aangepast door
|
ROBBEDOES873
|
op dinsdag 22 december 2009, 17:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 22:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dan kun je er beter voor zorgen dat Gods principe hersteld wordt. Ik begrijp dat dit een algemeen principe is, maar dat we het mogen inkleuren, zolang de contouren maar duidelijk zichtbaar blijven. Vaak wordt een gezin geteisterd door manipulatie en machtsstrijd als de rollen niet duidelijk zijn.
Ik worstel met een antwoord. De afgelopen maanden heb ik een relatie gehad, die ik helaas heb moeten beëindigen. Niet omdat we niet van elkaar hielden, want dat deden we wel, maar omdat er iets in onze relatie knaagde. Ik had een hele tijd al het gevoel dat het niet goed met haar ging op het geestelijk gebied. We konden eigenlijk niet goed met elkaar bidden, en we trokken elkaar eigenlijk geestelijk naar beneden. Zelf heb ik als grootste fout gezien, dat ik niet in onze relatie die rol vervulde die God van een man zou vragen, nl priester zijn voor je a.s. vrouw. Uiteindelijk waren we zo diep weggezakt, dat ze van me vroeg mijn roeping maar op te geven, want dat stelde ook niet zoveel meer voor. Toen was het dieptepunt voor mij bereikt. Ik besefte dat ik dat niet kon opgeven en dat ik dus moest kiezen: me af laten zakken tot niets of haar loslaten. Het laatste heb ik gedaan. Nu lees ik dus uit jouw reactie dat het beter is een slechte relatie te hebben dan geen relatie en eerlijk gezegd ben ik daar niet uit. Ik besef terdege dat als ik zelf mijn rol goed had opgenomen we niet zo afgezakt waren. En ik leg de schuld dan ook volledig bij mezelf neer. Ik had haar de weg moeten wijzen, ik had moeten ondersteunen als ze het moeilijk had, ik had moeten bidden. En die taak heb ik verwaarloosd. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 22:51
|
|
|
chat, ik ben bang dat je me niet goed hebt begrepen, joh... ik heb het over een huwelijk, waar het anders gaat, dan de bedoeling is naar bijbelse maatstaven gemeten. dus ik denk niet dat je mijn opmerking op jezelf moet toepassen! soms kan het die moeilijk te veranderen zijn. en dan ben ik er dus niet voor, om dan maar te gaan scheiden, maar om de tekorten te compenseren, hoewel dat ook moeilijk kan zijn!! begrijp je wat ik bedoel? ik heb het niet zo bedoeld, zoals jij het nu op jezelf betrekt in elk geval.... sterkte, overigens... t lijkt me erg moeilijk voor je!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 23:13
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | je klikt op Quote dan de url en dan quote sluiten als het goed is staat het er dan op |
Bedankt Robbedoes, ik ga het gelijk even uitproberen! Je moet er echt opkomen zeg! Even een mooi lied opzoeken.
http://www.youtube.com/watch?v=5s7GidH3CMU&feature=related
Nou Pieter, is het voor jou ook wat makkelijker zo!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 21 december 2009, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 23:15
|
|
|
Hennepen.......jammer dat je weggaat, maar ja....een zeer goede reden ook ....heel veel geluk met elkaar met Gods rijke zegen.
Ik heb het fijn gevonden je hier op CM te hebben mogen meemaken. Ik heb me met je verwant gevoeld en dat was erg fijn.......
Het ga jullie goed en........ Ga met God.....Vaya con Dios....en heel misschien kom je nog wel eens binnenvallen.....? Wie weet.....? Bye, bye
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 21 december 2009, 23:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 00:28
|
|
|
BERT168 schreef: | bij sommige onderwerpen kun je je eigen mening geven,maar er zijn ook onderwerpen bij waarbij je kijken moet wat de bijbel ervan zegt.
we hebben het wel eens over de doop gehad bv. dan vind ik dat we daar de bijbel moeten bijpakken wat die er van zegt en niet ons gevoel of een traditie voorop stellen.
de vraag is,wat zit het dichste bij de waarheid? ik denk dat we bij veel onderwerpen de bijbel er vaak letterlijk op na kunnen slaan. |
moet je sowieso maar dan heb je ook daar soms verschillende ivalshoeken neem dus de doop.... de een zegt kinderdoop is bijbels en geven er teksten bij en de ander zegt nee volwassne doop en geeft teksten erbij... en dit verzand dan in een welles nietus verhaal waar men soms de mening van een ander uit het oog verliest....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 01:25
|
|
|
Hierbij wil ik een ieder bedanken die aan mijn verjaardag gedacht heeft ... dank jullie hartelijk voor al die mails ... super ! ! knuffel van mij !
Susannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 09:36
|
|
|
ik begrijp het Hannah, maar begrijp me goed. Dit onderwerp is persoonlijker dan je denkt. Het is vaak de reden tot echtscheiding, omdat mensen niet volgens Gods principes met elkaar omgaan. God heeft de man en de vrouw nu eenmaal anders geschapen. De wereld wil ze gelijk trekken en dat veroorzaakt veel problemen. Als een man leeft volgens Gods wil en de vrouw leeft volgens Gods wil, is dat de beste garantie tot succes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 09:37
|
|
|
[quote]
http://www.youtube.com/watch?v=0A8KT365wlA
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 09:44
|
|
|
Onzin:
http://www.youtube.com/watch?v=Q_DQt-zcJx0
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 10:16
|
|
|
Het zal zeker niet makkelijk zijn, om dakloos of zwerver te zijn. Goed, om hier aan te denken en voor te bidden! Ik denk dat ze ook veel zullen hebben aan praktische hulp, het is ‘bid en werk’. Het Leger des Heils, maar zij niet alleen, doet goed werk. Ik las vanmorgen in de krant wel goed nieuws, namelijk dat het aantal daklozen afneemt. Velen hebben een huis toegewezen gekregen, dus dat is een lichtpuntje! Het aantal daklozen is eigenlijk maar een kleine groep mensen, onder hen zullen er zijn die zich misschien wel helemaal niet eenzaam voelen. Soms is het een eigen keus, je bent namelijk ook niks verplicht aan anderen. Dat zal natuurlijk niet voor iedereen gelden, je kunt ongewild in zo’n situatie terecht komen. Eenzaamheid is iets wat niet altijd zichtbaar is aan de buitenkant, ik denk dat het overal – ook/juist (?) onder CM-ers - voorkomt. Zelfs in huwelijken komt het voor, wat sommigen vast zullen herkennen. Het hebben van een dak boven je hoofd, lost dit probleem niet op. Ik begrijp de reactie van Jolan heel goed, veel mensen (hier) hebben hun eigen portie. Ik heb respect voor mensen die hun eigen eenzaamheid (klinkt zwaar, maar er zijn natuurlijk mates in) durven te benoemen. Veel mensen laten aan de buitenwereld niet merken, dat ze zich wel eens eenzaam voelen. Ik denk dat bijna iedereen deze momenten wel kent. Iemand kan alleen zijn en zich niet eenzaam voelen, maar iemand kan zich ook te midden van bijv. z’n familie eenzaam voelen. Volgens mij is het niet iets om je voor te schamen. Juist als je het onder ogen ziet en bespreekbaar maakt, kun je er iets aan doen.
Op internet vond ik een stukje via de volgende link; http://www.korrelatie.nl/themas/eenzaamheid Daar wordt kort samengevat wat eenzaamheid inhoudt, ‘k zal een klein stukje weergeven. De rest kun je lezen via de link.
Eenzaamheid is het gemis aan contact. Iemand voelt zich alleen, mist iets in de relaties met anderen. Eenzaamheid is een persoonlijke beleving: niemand kan van een ander weten of hij of zij eenzaam is. De een heeft weinig contacten en voelt zich niet eenzaam, de ander voelt zich ondanks veel schijnbaar goede contacten toch eenzaam.
Ik wil dus vragen om gebed, dat mag natuurlijk inclusief jezelf zijn, voor alle mensen die zich (wel eens) eenzaam voelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 10:34
|
|
|
waar ik t over heb, is als één van beiden wel volgens een bijbelse visie wil handelen, maar de echtgenoot, of echtgenote wil of kan dat niet. dan is het een kwestie van het beste er van maken.... het verbreken van een relatie, vóór het huwelijk, is mijns inziens iets heel anders dan het scheidings proces. hoewel het beide geen feest is. dat is wat ik zeggen wilde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 10:41
|
|
|
nodig gewoon zelf eens mensen uit met de feestdagen waarvan je weet dat ze alleen thuis zitten; uit je omgeving, uit de gemeente... what-ever.. je kent hier op cm wellicht ook mensen, waarvan je gehoord hebt dat ze tegen de feestdagen opzien; en samen feest vieren, is feestelijker dan alleen.... en wat is er op tegen, om het samen gewoon gezellig te hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 11:18
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ander voorbeeldje: een huis heeft een dak en een voordeur... maar ook heeft een huis ramen en vertrekken de een is een flat de ander een ruitjes huis of een villa of noem maar op zijn allemaal huizen en allemaal klopt het beeld maar wie heeft er nu gelijk? kan op sommige dingen geen ander beeld zijn? ook wat de bijbel zegt? de een zegt nee tis zo maar de ander zegt nee tis zo? wie heeft er nu aan het rechte end? misschien bijde maar belichten ze een andere kijk op de situatie..... solly wilde dit ff kwijt | En terecht Rel, dat je het effe kwijt wilde. Want een andere kijk is nog niet meteen een andere zaak
Een huis is een huis, ook als je hem van boven bekijkt
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 22 december 2009, 11:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 11:42
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nodig gewoon zelf eens mensen uit met de feestdagen waarvan je weet dat ze alleen thuis zitten; uit je omgeving, uit de gemeente... what-ever.. je kent hier op cm wellicht ook mensen, waarvan je gehoord hebt dat ze tegen de feestdagen opzien; en samen feest vieren, is feestelijker dan alleen.... en wat is er op tegen, om het samen gewoon gezellig te hebben? |
Helemaal mee eens. Gebed is fijn en goed, maar je kunt meer doen! En dan niet alleen met de feestdagen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 22 december 2009, 12:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 12:05
|
|
|
HENK710 schreef: | En terecht Rel, dat je het effe kwijt wilde. Want een andere kijk is nog niet meteen een andere zaak
Een huis is een huis, ook als je hem van boven bekijkt | je huisje heeft wel een scheef dak bij het bovenaazicht terwijl op het vooraanzicht het een recht dak is maar ik snap je strekking en dat is het belangrijkste... waar ik vanmorgen ook ff aan moest denk is het volgende: Stel een moslim of iemand die niks met het christelijk geloof te maken heeft nah die kan hier op cm flink te keer gaan met al onze nuance verschillen..... ik bedoel we liggen hier lekker overhoop met elkaar wat moet een buitenstaander wel niet denken? Waar is de eenheid in Christus? De basis is het belangrijkste geloven dat Jezus op aarde is gekomen voor ons mensen, gestorven is voor onze zonden aan het kruis( of het nu een paal was of ene echt kruis doet er niet aan toe) opgestaan is uit de dood zodat we eeuwig leven hebben... dat is toch het aller belangrijkste, en of nu iemand een kinderdoop heeft gehad of niet of men spreekt in tongen of noem maar op... euhm doet dat er dan aan toe? Tuurlijk mag je van mening verschillen maar druk je menning niet door als zijnde waarheid... euhm fijne kerstdagen nog denkend aan dat Jezus is gekomen voor ons he..
|
|
Naar boven |
|
|