Auteur |
Bericht |
|
ROB530
|
|
Geplaatst: zondag 20 december 2009, 23:06
|
|
|
in de zin van theocratie = staatskundig gereformeerde dictatuur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROB530
|
|
Geplaatst: zondag 20 december 2009, 23:09
|
|
|
maarruh, hoe zit het nou met die nekhaartjes ????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROB530
|
|
Geplaatst: zondag 20 december 2009, 23:13
|
|
|
@henk: Jaha, dat klinkt heel vroom, maar een theocratie is toch echt een dictatuur ook al zou je het als een 'goede' dictatuur willen vergoeilijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 20 december 2009, 23:41
|
|
|
ROB530 schreef: | @henk: Jaha, dat klinkt heel vroom, maar een theocratie is toch echt een dictatuur ook al zou je het als een 'goede' dictatuur willen vergoeilijken |
Een theocratie die alleen maar bestaat uit SGP-ers, kan - in mijn ogen - geen 'goede' dictatuur zijn. Dan heb je als vrouw dus echt helemaal niks meer te vertellen. Stemrecht heb je niet, terwijl veel vrouwen nu wel op het SGP stemmen. En zo kan ik nog wel een aantal dingen bedenken, waar ik niet vrolijk van zou worden.
Hoe zit dat eigenlijk, bedenk ik me nu? Als je voor een theocratie bent, ben je dan tegen een democratie? Dan zou er dus helemaal niet meer gestemd worden?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 20 december 2009, 23:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 20 december 2009, 23:56
|
|
|
HENNEPEN110 schreef: | [i] Hoi allemaal,
Morgen is mijn abonnement afgelopen hier. Aangezien ik heb gevonden wat ik zocht neem ik (voorlopig) afscheid van jullie. Als ik jullie heeeeel erg mis (zou kunnen toch!!!) dan kom ik nog weleens met een proefabonnementje kijken hier Veel plezier, gezelligheid en vooral Gods zegen wens ik jullie toe!
Groetjes Hennie |
Heel veel geluk in jullie toekomst Hennie. Groetjes Carien.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op maandag 21 december 2009, 09:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 00:03
|
|
|
HENNEPEN110 schreef: | [i] Hoi allemaal,
Morgen is mijn abonnement afgelopen hier. Aangezien ik heb gevonden wat ik zocht neem ik (voorlopig) afscheid van jullie. Als ik jullie heeeeel erg mis (zou kunnen toch!!!) dan kom ik nog weleens met een proefabonnementje kijken hier Veel plezier, gezelligheid en vooral Gods zegen wens ik jullie toe!
Groetjes Hennie |
He Hennepplantje, groetjes, en succes in Meppel .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 00:26
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Een theocratie die alleen maar bestaat uit SGP-ers, kan - in mijn ogen - geen 'goede' dictatuur zijn. Dan heb je als vrouw dus echt helemaal niks meer te vertellen. Stemrecht heb je niet, terwijl veel vrouwen nu wel op het SGP stemmen. En zo kan ik nog wel een aantal dingen bedenken, waar ik niet vrolijk van zou worden.
Hoe zit dat eigenlijk, bedenk ik me nu? Als je voor een theocratie bent, ben je dan tegen een democratie? Dan zou er dus helemaal niet meer gestemd worden? |
en een dictatuur die bestaat uit alleen God, marijan? mits je de bijbel op een liefdevolle/bijbelse manier toepast, kan ik daar geen problemen mee hebben, denk ik..... en ja... als God de leiding heeft, heb je niet veel behoefte meer aan democratie, verwacht ik; maar wanneer je op Hem vertrouwt/in Hem gelooft, dan geef je je leven in Zijn hand, toch? dus je legt je eigen leven af, om een nieuw leven in Christus te leven. heel radicaal gezegt misschien, maar toch....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 00:33
|
|
|
HENK710 schreef: | En mijn keus is gevallen op ...
...
...
...
...
...
moet ik echt kiezen??????? |
neem gewoon een flink groot harem, henk, ook leuk......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 00:38
|
|
|
Vrouwen hebben leiding nodig, dat klinkt heel discriminerend, maar uiteindelijk is die leiding ook een stuk bescherming. Die leiding bestaat m.i. ook uit lijnen uitzetten. Een huwelijk waar een vrouw leidt, is in mijn ogen niet naar Gods wil.[/quote]
Het klinkt niet alleen discriminerend,het is het ook...... Bescherming bieden en lijnen uitzetten kunnen zowel man als vrouw.Het streven is een gelijkwaardige verbintenis,dat is naar mijn mening Gods wil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 08:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | neem gewoon een flink groot harem, henk, ook leuk...... |
Bij twee wordt er al enorm aan me getrokken... Je denkt toch niet dat daar mreer bij kan? Zeker momenteel niet handig met één arm Loop ik straks met beide armen kruislings voor me
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 08:17
|
|
|
ROB530 schreef: | in de zin van theocratie = staatskundig gereformeerde dictatuur |
Toch knap! In een theocratie is God toch de baas en niet de SGP
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 08:19
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en ja... als God de leiding heeft, heb je niet veel behoefte meer aan democratie, verwacht ik; maar wanneer je op Hem vertrouwt/in Hem gelooft, dan geef je je leven in Zijn hand, toch? dus je legt je eigen leven af, om een nieuw leven in Christus te leven. heel radicaal gezegt misschien, maar toch.... |
Da's dan geen egocentrische dictatuur, maar inderdaad theocratie. Een wereld van verschil!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 08:21
|
|
|
RELLOK036 schreef: | kan ook ja maar wat ook kan is het volgende: kanaries hebben vleugels vliegtuigen ook maar ook wielen auto's hebben ook wielen je staat er vaak mee in de file file is een frans woord dacht ik en in frankrijk wordt wijn gemaakt in italie ook en daar heb je een stadje sienna sienna is een soort geel dus daarom zijn kanaries geel |
Bleef geel niet gewoon over door een gemis aan rood en blauw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 08:42
|
|
|
Bron: www.nu.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 09:26
|
|
|
verwijdererd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 01:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 09:30
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en een dictatuur die bestaat uit alleen God, marijan? mits je de bijbel op een liefdevolle/bijbelse manier toepast, kan ik daar geen problemen mee hebben, denk ik..... en ja... als God de leiding heeft, heb je niet veel behoefte meer aan democratie, verwacht ik; maar wanneer je op Hem vertrouwt/in Hem gelooft, dan geef je je leven in Zijn hand, toch? dus je legt je eigen leven af, om een nieuw leven in Christus te leven. heel radicaal gezegt misschien, maar toch.... |
Daar heb je helemaal gelijk in, Hannah! Vooral het ‘mits…….’ wat je er aan toevoegt, is heel erg mooi. Daar kan ik me helemaal in vinden en zo zou ik het zeker wel willen. Maar voor mij staat leiding van God niet gelijk aan leiding door het SGP. Al geloof ik zeker dat het SGP de intentie heeft om Gods wil te volgen. Ik draag ze een warm hart toe hoor. Maar het liefdevolle is iets wat ik niet altijd terug zie bij het SGP. Ik vind hun beleid niet altijd sociaal. Ik vraag me sowieso af of een theocratie op aarde mogelijk is, ook christenen zijn mensen met hun gebreken. En als mensen macht krijgen, gaat het vaak mis. Het is natuurlijk de bedoeling dat God uiteindelijk de leiding heeft, maar gaat dit in de praktijk ook zo? Misschien is m’n vertrouwen te klein hoor en benader ik het heel menselijk. In de tijd van het volk van Israël, hadden de koningen rechtstreeks – of via een profeet - contact met God. Ook toen dwaalden ze al vaak af, dus zelfs dat bracht problemen met zich mee. Onder christenen is er al veel discussie over ‘wat zegt de Bijbel?’. De manier waarop het SGP de Bijbel soms interpreteert, is al anders dan CU doet. Persoonlijk kan ik me meer in de ideeën van CU vinden, al hebben zij ook hun fouten. Dus een theocratie met CU aan de leiding, zou voor mij al anders (minder bedreigend, als vrouw) voelen. Maar ook dan hou ik m’n bedenkingen.
Ons staat nog wel een volmaakte theocratie te wachten, namelijk als Jezus terug komt. Dan zal er een nieuwe hemel en aarde zijn, waar God centraal staat. Daar kan ik zeker wel naar uitzien! Dan is de leiding volledig in Gods handen.
Hmm….ik ben helemaal niet zo politiek onderlegd hoor , heb me nog nooit zo verdiept in wel/geen theocratie. Dus reageer gerust kritisch , als je het anders ziet. Als het te ingewikkeld wordt, haak ik vanzelf af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 09:35
|
|
|
Hey Hennie,
Jammer dat je weg gaat, maar de reden is super!
Bedankt voor je goede en opbouwende bijdragen op het forum. Ik heb ze in ieder geval gewaardeerd en er van geleerd!
Heel veel geluk!
Groetjes Marijan (A....)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 09:44
|
|
|
nou, marijan, haha, ik ben ook niet op de hoogte van de politiek, dus reageer gerust kritisch, als t me te ingewikkeld wordt, haak ik vanzelf af....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 09:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nou, marijan, haha, ik ben ook niet op de hoogte van de politiek, dus reageer gerust kritisch, als t me te ingewikkeld wordt, haak ik vanzelf af.... |
Daar zijn we het in ieder geval over eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 09:49
|
|
|
tja, en met een punt hoofd van de zorgen, te weinig nachtrust, en twee gaten in je hand, want de dames hebben ook zo hun wensjes....... toch leuk, een harem.......
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 26 januari 2011, 13:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 10:02
|
|
|
is verplaatst naar dit vind ik niet leuk meer.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 21 december 2009, 12:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 10:14
|
|
|
Beste CM leden,
ik vroeg me af. Welke liefdes liedjes vonden jullie ontzettend mooi.
Mijn grootste favoriet is deze:
Om dit lied te beluisteren klik op:
http://www.youtube.com/watch?v=X4It3NHPXrE
Frans Halsema Voor Haar:
Zij verstaat de kunst van bij me horen In mijn lichaam heeft ze plaats gemaakt voor twee In mijn ogen woont ze, in mijn oren Ze hoort en ziet mijn hele leven met me mee Soms begint ze in mijn hart te zingen Waar het nacht wordt heeft ze lichtjes aangedaan En door haar weet ik dan door te dringen Tot de onvermoede schat van ons bestaan Zo alleen maar wil ik verder leven Schuilend bij elkaar
En als ik oud moet worden, dan alleen met haar Zij kent al mijn dromen en mijn wanen Al mijn haast en al mijn hoon en mijn spijt Als ik lach kent zij alleen de tranen Die daar achter liggen in de tijd Zo alleen maar wil ik verder leven Schuilend bij elkaar
En als ik oud moet worden, dan alleen met haar Zij is meer dan deze woorden zeggen In mijn lichaam heeft ze plaats gemaakt voor twee Maar wie weet een wonder uit te leggen En een wonder draag ik met me mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 10:16
|
|
|
HENK710 schreef: | Bron: www.nu.nl |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 11:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Bleef geel niet gewoon over door een gemis aan rood en blauw | kan ook nog ja dat blauw en rood op was ja.. dank voor de tip
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 11:26
|
|
|
HENK710 schreef: | Bleef geel niet gewoon over door een gemis aan rood en blauw |
Zal ongetwijfeld kloppen Henk, maar dat klinkt zo kil. Ik vindt de uitleg van Rellok ook wel leuk
Klaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 11:32
|
|
|
HANNAH810 schreef: | tja, en met een punt hoofd van de zorgen, te weinig nachtrust, en twee gaten in je hand, want de dames hebben ook zo hun wensjes....... toch leuk, een harem....... |
Salomo , blijf verstandig
Klaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 11:48
|
|
|
is mischien het weer klaas overal sneeuw en koud buiten nu he....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 12:00
|
|
|
geduld.
hoeveel geduld kan een mens hebben? de mijne raakt zo langzamerhand op met de kpn. na ca 50 telfoontjes, is mijn order van inet plusbellen nog steeds niet rond. heb nu ruim een uur aan de telefoon gezeten met ze. en mijn aanvraag inet plusbellen schijnt nog steeds op geannuleerd te staan. waar zijn ze mee bezig? ben onderhand mijn hele inkomen kwijt aan telefoneren. mijn huidige abonnement schijnt dus gewoon door te lopen. terwijl ik die had opgezegd. ik vraag mij nog steeds af wie mijn aanvraag steeds annuleerd. na de feestdagen kan ik terug bellen en kijken of dan de annuleringen allemaal verwerkt zijn. zit te denken om mijn huwelijk met de kpn maar te verbreken. scheiden mag dan wel niet, maar ik kan niet anders.
KPN: Kan Practisch Niets
word vervolgd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 12:26
|
|
|
SYLA060 schreef: | De God van Abraham Izak en Jacob is zowel onze God als die van de Joden alleen de mens die niet door Jezus gered is kan niet bij God komen De God uit het oude testament is niet veranderd in dat op zicht heeft hij de weg vrij gemaakt voor ons en dat geld nu voor alle mensen
Een Jood komt daarom niet verder in deze tijd dan de God van het oude testament en ik denk dat ze die beter kennen dan wie dan ook alleen blijven zij bij wijze van voor het hek staan want alleen Christus heeft kan die openen (hij is de toegang tot de vader)
Dus voor mij is het een nee op pieters vraag en ik denk dat beide partijen dit bedoelen alleen het anders uitleggen |
Ik vind dat je dit goed hebt uitgelegd Syla. Bedankt daarvoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 21 december 2009, 13:50
|
|
|
wat me eigenlijk hier opvat is dat sommige discussie hier stranden op van een soort van ik heb gelijk en jij niet zoals ik het zie is de juiste en enigste manier maar is er weinig ruimte voor een andere kijk op een situatie..... valt me gewoon op kijk je kan kijken naar een auto die heeft vier wilen een motor en een stuur (als het goed is) maar je kan ook zeggen een auto heeft deuren en brengt je van a naar b.... wie heeft er nu gelijk? ander voorbeeldje: een huis heeft een dak en een voordeur... maar ook heeft een huis ramen en vertrekken de een is een flat de ander een ruitjes huis of een villa of noem maar op zijn allemaal huizen en allemaal klopt het beeld maar wie heeft er nu gelijk? kan op sommige dingen geen ander beeld zijn? ook wat de bijbel zegt? de een zegt nee tis zo maar de ander zegt nee tis zo? wie heeft er nu aan het rechte end? misschien bijde maar belichten ze een andere kijk op de situatie..... solly wilde dit ff kwijt
|
|
Naar boven |
|
|