ChristianMatch

Forum

lievelingsliedje.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6185 6186 6187 6188 6189 6190 6191 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LOES133

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2020, 17:06

Wat zou er door Maria heengegaan zijn toen ze haar pasgeboren Kind vasthield? Zou ze gedacht hebben aan de toekomst? Ze wist dat Hij de Zoon van God was, maar hoe kon ze ooit vermoeden dat haar Kind over water zou lopen en blinden zou genezen? Daar gaat dit prachtige kerstlied over. Het One Voice Children's Choir zingt het gevoelig en ontroerend: "Mary did you know?"

[url] https://youtu.be/F1H1-scfD1s

Het spijt mij weer lukt het niet op een goede manier de link te plaatsen. Wellicht kan iemand helpen deze link er goed op te zetten. Of anders een andere link van het lied : Mary did you know?
Dank alvast.

Bron: Nederland zingt.

Laatst aangepast door
LOES133
op donderdag 24 december 2020, 17:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2020, 18:43

Hoi Loes.

Link voor je geplaatst.

Het spijt mij weer lukt het niet op een goede manier de link te plaatsen. Wellicht kan iemand helpen deze link er goed op te zetten. Of anders een andere link van het lied : Mary did you know?
Dank alvast.

https://youtu.be/F1H1-scfD1s

Bron: Nederland zingt.[/quote]

Gr. Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES133

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2020, 19:15

MARENTH030 schreef:
Hoi Loes.

Link voor je geplaatst.

Dank alvast.

https://youtu.be/F1H1-scfD1s

Bron: Nederland zingt.

Gr. Marenth.[/quote]

Woh, super bedankt Marenth. !

Juist bij dit lied baalde ik zo dat het niet lukte om te plaatsen, omdat het een kerstlied is op kerstavond. Maar jij hebt mij gered, dank.!

Dit is wat ik mij wel vaker af vraag: hoe Maria zich gevoeld moet hebben, dat juist zij de moeder van Jezus werd. Een lied welke dus vanavond niet mag ontbreken en dank aan jou ook niet ontbreekt.

Hebben jullie ook een bijzonder kerstlied? Dan zou het fijn zijn als je hem hier zou plaatsen , misschien wel met uitleg waarom juist dat lied voor jou kerst weergeeft. Dank je wel.
Naar boven

Auteur Bericht
VLINDER605

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 december 2020, 15:40

LO

ES133 schreef:
wegen?

Helaas,het is niet het woord : wegen.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL219

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2020, 12:35

LOES133 schreef:
...
Dank je, @LOES133. Ik heb hier nog een gedicht. Ik hoop dat mademoiselle Bianca het niet erg zal vinden als ik hem hier publiceer terwijl zij weet het niet. Het gedicht is namelijk niet meer van mij, maar helemaal van haar nu.

In het wijde firmament
Straalt een wonderlijke ster.
Zijn straal is zichtbaar overal:
In steden, bosjes en gewesten.

Hoog en helder schijnt de ster,
Versierend hemelse gewelf.
Het koor der engelen bezingt,
En sterrendans verkondigt vreugde.

Moeder’s ogen met een lach
Naar kribbe kijken met ontzag.
De hanen kraaiden in stilte
En schapen blaten in de nacht.

De engelen vereren God,
De herders haasten naar de grot.
Om onzentwille werd vandaag
Het heilsplan heimelijk volbracht.

De koningen vanuit het oosten
Geschenken brengen met zich mee
En eren koninklijke Kind,
Hem baart de Maagd de wereld in.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES133

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 december 2020, 19:15

Een ander lied welke mij deze kerstdagen trof was: Go and tell it on the mountain... that Jezus Christ is born. Een lied welke volgens mij werd gezongen op de plantages tijdens de slavenarbeid.

Ik heb hier een Nederlandse versie van gevonden.

Dit zijn liedjes die echt vertellen wat kerst betekend.... !!!!!

Ach laat ik de echte Engelse versie (kinderkoor) en de Nederlandse versie beide hieronder zetten.

Geniet!

Ik ben nog steeds niet goed in het zetten van een link hier , maar ik vertrouw op mijn broers en zussen om mij hiermee te helpen. Dank daarvoor!

https://www.youtube.com/watch?v=72LE487YZ-U kinderkoor van Engelse versie.

https://www.youtube.com/watch?v=q8caPVCQiPc Nederlandse versie: Ga en vertel het aan de volken....
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2020, 14:45

@ Loes schreef.

Ik ben nog steeds niet goed in het zetten van een link hier, maar ik vertrouw op mijn broers en zussen om mij hiermee te helpen. Dank daarvoor!

Graag gedaan voor je Loes.

https://youtu.be/72LE487YZ-U

https://youtu.be/q8caPVCQiPc

Gr. Marenth.

Laatst aangepast door
MARENTH030
op zondag 27 december 2020, 14:46
Naar boven

Auteur Bericht
LOES133

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2020, 18:37

MARENTH030 schreef:
@ Loes schreef.

Ik ben nog steeds niet goed in het zetten van een link hier, maar ik vertrouw op mijn broers en zussen om mij hiermee te helpen. Dank daarvoor!

Graag gedaan voor je Loes.

https://youtu.be/72LE487YZ-U

https://youtu.be/q8caPVCQiPc

Gr. Marenth.

Dank je Marenth.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie van de kerstliedjes vinden ( zowel van "Mary did you know" als van "Go and tell it on the mountain"). De niet traditionele kerstliedjes maar wel met meer inhoud vind ik zelf.

Wat je ook plaatst ( een lied, vraag of verhaal) er komen geen reacties. Teleurstellend.

Hoop gauw wat van jullie te horen. Ik merk dat er wel mensen het forum lezen, maar reageren is schijnbaar te spannend?
Naar boven

Auteur Bericht
LOES133

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2020, 21:36

VLINDER605 schreef:
Helaas,het is niet het woord : wegen.

Beach dan?

Hij is echt niet simpel hoor, maar daardoor wel spannend.

Misschien helpt het dat er meer mensen mee denken....

Laatst aangepast door
LOES133
op maandag 28 december 2020, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY449

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2020, 14:35

Al weer even geen spreuken meer?!

Deze heb ik ergens gelezen (lang-lang geleden) en uitgeknipt:

Voor wie niet kan bidden... Tot een gelovige die vanwege verdriet niet meer wist hoe te bidden, zei de rabbi: "Zeg maar gewoon het alfabet op. De
Eeuwige weet allang wat je wilt zeggen en zet de letters wel in de juiste volgorde."
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY449

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2020, 14:44

VLINDER605 schreef:
Zand.....Radar

Succes !

Misschien storm? Hoewel ik twijfel aan stormradar? Ben niet zo op de hoogte van web-zoeksels. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VLINDER605

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2020, 20:09

MAMY449 schreef:
Misschien storm? Hoewel ik twijfel aan stormradar? Ben niet zo op de hoogte van web-zoeksels. Verlegen lachende smiley

Yes, MAMY....

Het is idd. storm

Zandstorm / Stormradar.

Aan jouw de eer voor het volgende woord.
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2020, 00:11

De sleutel is niet om te prioriteren wat er op de agenda staat,
maar om je prioriteiten te agenderen.

Stephen Covey

Gr. Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY449

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2020, 10:10

MARENTH030 schreef:
De sleutel is niet om te prioriteren wat er op de agenda staat,
maar om je prioriteiten te agenderen.

Stephen Covey

Gr. Marenth.

Dat is weer een hele mooie Marenth! Het deed me een beetje aan deze denken:

Je vastklampen aan routines is de angst om te mislukken.

Die sleutel, hè....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY449

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2020, 10:15

VLINDER605 schreef:
Yes, MAMY....

Het is idd. storm

Zandstorm / Stormradar.

Aan jouw de eer voor het volgende woord.

Verraste, verbaasde smiley Dus toch goed? Nou deze dan

brood - punt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY449

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2020, 10:24

Ja, we zitten bijna in 2021, dus leek het me leuk om deze oude topic weer van stal te halen.

Alle ChristianMatch leden, oud leden en andere forumlezers een heel goed, voorspoedig en Zegenrijk 2021!

En wees een beetje lief voor elkaar. En voor jezelf!

Gods zegen, MAM-Y
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2020, 11:54

[quote=MAMY449]Ja, we zitten bijna in 2021, dus leek het me leuk om deze oude topic weer van stal te halen.

Goed van je MAMY.

Ik wens jullie allen een gezond, voorspoedig en liefdevol 2021.

Bovenal Gods zegen op je pad!

Gr. Marenth
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2020, 11:59

MAMY449 schreef:
Dat is weer een hele mooie Marenth! Het deed me een beetje aan deze denken:

Je vastklampen aan routines is de angst om te mislukken.

Die sleutel, hè....

Dank je wel!

Mooi de spreuk die je hebt geplaatst.

Doordenkertje!

Gr. Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2020, 12:06

Het jaar 2020 was anders. Gezondheid was het afgelopen jaar geen vanzelfsprekendheid. Om gezond te blijven hebben wij ons aan regels moeten houden die nooit eerder bestonden en onze wereld veranderde. Gezondheid daarin tegen is nooit vanzelfsprekend en hebben wij dit niet in onze eigen hand. Mijn ervaring en die van vele anderen is dat het soms moeilijk was om vrijheid in te leveren allerlei activiteiten te moeten schrappen voor “het landsbelang” Niet alles loopt zoals wij dit willen. Anderzijds zijn/waren wij ook niets gewend.

Verbinding met anderen is essentieel. Was dit jaar ook voor velen en mij beperkt. Het knuffelen, iemand troosten was niet mogelijk. Realiseerde mij dat dit nu een daad van liefde was. Besef dat je niet onbekommerd kon wandelen niet naast elkaar kon zitten. Of elkaar vastpakken en lachen alles op afstand. Met de gedachte aan aerosolen met het virus die als een wolkje op weg konden zijn naar die ander.

Creativiteit en flexibiliteit waren nodig. Ondanks alle beperkingen waren de contacten voor mij intiemer en intenser. Samen zijn vond ik iets anders dan met velen samenzijn. Een andere dynamiek. Meer aandacht voor elkaar, verbinding voelen. Dankbaarheid voor alles wat er wel was.

Ik denk aan alle mensen die eenzaam zijn. Velen die dierbaren hebben verloren door het virus of door een andere ziekte zelfdoding of andere gezondheidsproblemen. Mensen op de vlucht verdreven van huis en haard met angst en onzekerheid. Mensen die failliet gingen. Financiële problemen door sluiting van bedrijven, ondernemers klein/groot. Topje van de ijsberg!

In het leven zijn kleine dingen essentieel voor ieder mens. Glimlach, gebaar, luisterend oor, iets betekenen voor de ander. Respect, verdraagzaamheid, en betrokkenheid. Mijn wens voor iedereen wees lief voor elkaar. Vraag verheldering als er dingen onduidelijk zijn. Koester de mooie momenten met allen die je dierbaar zijn bij je horen!

Gr. Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2020, 12:19

Een virus o zo klein,
Niet met het blote oog te zien.
Verspreidt zich wereldwijd.
De mensen zijn het vertrouwen kwijt.

De mens is in de war.
Hoe zal het ons vergaan?
Geen vertrouwen in de overheid.
Raak ik straks ook mijn baan nog kwijt?

Waar is dat sterke individu.
Die zelf zijn richting wel bepaalt.
Zich niets wil laten gezeggen.
Of een mening op laat leggen?

Experts moeten hun zegje doen.
Maar gissen ook maar wat.
Meer mensen worden ernstig ziek
Is dit nu al de piek?

Ziekenhuizen overvol
Te weinig personeel.
Is er wel capaciteit genoeg?
Wat hebben we nog voor de boeg?

Onzekerheid alom
De winkels raken leeg.
De beurzen staan dik in het rood.
De hele economie is uit het lood.

Het hele land ligt stil.
Evenementen worden afgelast.
We sluiten zelfs de kerken
Om het virus in te perken.

Wie had er ooit gedacht
Dat het eens zo ver zou komen?
Dat alles wat zo gewoon leek
In één klap helemaal bezweek.

Zet het u niet aan het denken?
Wie heeft hier eigenlijk de macht?
Zijn het de wereldleiders?
Maar ook bij hen ontbreekt de kracht.
We staan met lege handen.
Er is niemand die een antwoord weet.
We moeten toch wel gaan beseffen
Dat we onze hoofden omhoog gaan heffen?

Want in de hoge hemel.
Daar zit een machtig God.
Hij regeert over dood en leven.
En laat de hele mensheid beven.

Kom laten we ons dan buigen.
Voor zulk een groot en machtig God.
Ons leven leggen in Zijn hand.
Het hele mensdom, ook ons land.

Ontferm U over deze aarde.
Vergeef ons onze schuld.
Om Jezus wil die met Zijn dood.
Ons Zijn genade bood.

Het geeft ons rust in bange dagen.
Dat U de macht in handen hebt.
Om in onzekerheid en smart.
Te schuilen aan Uw vaderhart.

Marry de Haan.

Gr. Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES133

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2020, 15:43

Mooi Mam-y dat je deze topic weer hebt geopend.

Ook ik wens iedereen die dit lezen kan (leden , oud leden maar ook mensen die mee lezen en de redactie) een gezegend 2021.

We hebben het afgelopen jaar gezien dat gezondheid, veiligheid , vrijheid en geluk niet van zelfsprekend zijn. Maar er is ook één ding waar we wel zeker van mogen zijn: Gods liefde !!!
En bij vertrouwen en volledige overgave aan Hem, mogen wij ook zeker zijn dat God "borg" zal staan voor geluk, vrijheid, veiligheid en gezondheid. Niet dat alle narigheid aan ons voorbij zal gaan, maar wel dat Hij ons boven alle ellende uit zal dragen.

Misschien wens ik daarom wel nog meer dat jullie die liefde ook echt kennen en je ook in 2021 je volledig aan die liefde over kunt geven.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES133

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2021, 15:25

Hallo allemaal,

Een nieuw jaar is afgelopen nacht weer aangebroken. En op zo'n eerste dag van het jaar komt ook zeker de gedachte bij mij op: “Hoe zou het jaar verlopen en wat gaan we dit jaar weer mee maken?'
Afwachten maar weer en het beste van hopen.

Eén van de tradities welke bij een nieuw jaar hoort is dat veel mensen goede voornemens bedenken om in het jaar wat komen gaat hun leven ietsje te beteren.
Ik heb die goede voornemens eigenlijk altijd een beetje onzin gevonden. “Mooi je van alle goeds voor te nemen maar in de praktijk komt er bijna altijd niks van terecht.”

Ja hoe vaak gebeurt het niet dat die voornemens na enkele weken of maanden weer verwateren en uiteindelijk stoppen.
En toch ondanks mijn jarenlange mening dat goede voornemens onzin zijn, open ik er nu wel een topic over. Hoe kan dat zou je zeggen.....?

De afgelopen jaren heb ik mij veel in het onderwerp gebed verdiept en ben ook in dat opzicht erg gegroeid. Zo werd gebed steeds meer onderdeel van het dagelijks leven, het kletsen met God door de dag heen. En zo bracht ik eigenlijk steeds meer zonder dat ik er erg bij stil stond dingen bij God, in Zijn handen.
Zo ook de pijn en machteloosheid die ik voelde over de situatie in het grootste vluchtelingenkamp van de wereld in Bangladesh waar een miljoen mensen al jaren verblijven zonder enig uitzicht. Een ontwikkelingsorganisatie die daar voorzag in de meest primaire levensbehoeften, dreigde vanwege geld gebrek de hulp in 2021 te moeten gaan stoppen. Wat in zou houden dat toiletten van een miljoen mensen niet meer geleegd zouden gaan worden, geen water en medische zorg.

Een paar maanden lang bracht ik dagelijks die zorg in gebed bij God.
Na een aantal maanden sprak ik (toevallig) een medewerker van die organisatie en vroeg hoe het er voor stond. Het was gelukt om ook in 2021 de hulp in het kamp voort te kunnen zetten.
Opgelucht vertelde ik haar dat ik maanden mijn zorg over het kamp dagelijks bij God neer had gelegd, en dat ik blij en dankbaar was dat het gelukt was. Daarop vertelde de medewerker iets wat ik nooit verwacht had. “Nou begrijpen we hoe het kan dat wij binnen de organisatie ons in die vreselijk moeilijke en spannende tijd, zo enorm gedragen hebben gevoeld door God. Door jouw dagelijkse gebed. We waren al erg verbaasd hoe God ons door de situatie droeg. Dank voor jouw gebeden.”

Al die maanden ben ik mij niet bewust geweest wat mijn dagelijks gebed bij God los had gemaakt.....
En dit verhaal staat niet op zich er zijn nog veel meer soort gelijke verhalen te vertellen, van hoe gebed ontzettend veel vermag.

Gisteren zat ik met een vriend koffie te drinken. En daar ontstond het idee om jullie dit verhaal samen met een soort “challence” voor te leggen.

Zo nodig ik jullie uit om “als goede voornemen” een (ontwikkelings) organisatie te kiezen welke je een aantal maanden elke dag bij God brengt in jouw gebed. En zo hoop ik dat er heel veel organisaties gedragen gaan worden door God door onze gebeden. Zou dat niet mooi zijn?

Die vriend van mij koos voor een vluchtelingenkamp om voor te gaan bidden. En ik kies voor het Aidsfonds, omdat door de corona toestanden veel mensen (bv in Afrika) een tijd geen medicatie hebben kunnen krijgen waardoor er 500.000 extra sterfgevallen aan aids worden verwachten en het HIV virus weer kon muteren naar vormen waar geen medicatie voor is. Door corona is de strijd tegen Aids weer 10 jaar terug gezet in behaald resultaat.

Doe jij ook mee met deze goede voornemens om maanden elke dag voor een organisatie te gaan bidden?

Hoor graag als je mee doet en voor welke organisatie jij gaat kiezen.
Een golf van gebed voor groepen die het moeilijk hebben, dat zou toch fantastisch zijn ?!

Lieve groet,

Loes.

Laatst aangepast door
LOES133
op zaterdag 2 januari 2021, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL219

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2021, 19:12

LOES133 schreef:
Het eerste kerst verhaal is een verhaal geschreven door de Russische schrijver Leo Tolstoj.
...

Leuk, het doet me denken aan dit korte filmpje. Het heeft Engelse YouTube ondertiteling. Misschien zijn idee is van dit verhaal afkomstig.

https://youtu.be/nyoattSMOok?t=1653

Laatst aangepast door
DANIEL219
op vrijdag 1 januari 2021, 19:14
Naar boven

Auteur Bericht
LOES133

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2021, 20:34

DANIEL219 schreef:
Leuk, het doet me denken aan dit korte filmpje. Het heeft Engelse YouTube ondertiteling. Misschien zijn idee is van dit verhaal afkomstig.

https://youtu.be/nyoattSMOok?t=1653

Ja Daniel,

Wat een mooi filmpje. Vooral de buurvrouw die zo gelovig is , maar Jezus mist.... vind ik hier heel mooi vertolkt. Heel herkenbaar ook in onze tijd.

Ook is het een super verhaal! ( met een grote boodschap).

Of het verhaal afkomstig is van dit filmpje dat weet ik niet. Wel weet ik dat Mattheus 25 (vers 31 en verder) mooie verhalen en films heeft voort gebracht. Het was voor mij al mijn leven ( ruim 25 jaar door mijn werk) de belangrijkste tekst (mijn voorbeeld) in mijn leven.

Dank Daniel voor deze link.
Naar boven

Auteur Bericht
VLINDER605

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2021, 21:32

MAMY449 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Dus toch goed? Nou deze dan

brood - punt

Is het woord : mes?

Brood mes,

Mes punt ?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY449

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2021, 16:15

VLINDER605 schreef:
Is het woord : mes?

Brood mes,

Mes punt ?

Ja, hoor. Klopt. Jij bent weer. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VLINDER605

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2021, 16:15

MAMY449 schreef:
Ja, hoor. Klopt. Jij bent weer. Lachende smiley

Hier komt tie :

binnen....... trui

Succes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOES133

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2021, 17:27

VLINDER605 schreef:
Hier komt tie :

binnen....... trui

Succes Knipoog smiley

huis ???
Naar boven

Auteur Bericht
PEETH663

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2021, 17:28

binnen schipper trui
Naar boven

Auteur Bericht
LOES133

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2021, 21:13

PEETH663 schreef:
binnen schipper trui
........................... sorry fout in gevoerd .

Laatst aangepast door
LOES133
op maandag 4 januari 2021, 22:15
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6185 6186 6187 6188 6189 6190 6191 ... 6194 Volgende
Pagina 6188 van 6194