Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 00:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Das een goeie Grace Hij kan wel wat tegengas gebruiken geloof ik....... |
Nou vooruit, ik zal 'm 1 keer uitleggen. Het ging over matchen. Of iemand wel of niet matcht met (iemand met) een afwasmachine. Dus, misschien is dit wel dè nieuwe manier van matchen: huishoudelijk matchen. Als je beiden een hekel hebt aan stofzuigen of strijken (wie niet?), dan heb je geen goede match. Ik houd b.v. niet zo van koken, maar wel weer van afwassen. Dus, mijn ideale match zou kunnen zijn: zij kookt en ik ruim de troep op. Of: zij strijkt en ik doe de toiletten. Of: zij zeemt de ramen en ik de deuren. Of: zij maakt het bed op en ik slaap erin.
Verder zou ik er nog veel meer over kunnen vertellen, maar het wordt high time om tussen de lakens te verdwijnen.
Imre, die hier niet alleen de lakens uitdeelt, maar ook de dekens en dekbedden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 08:37
|
|
|
Als het 20 graden warmer zou zijn, zat ik nu in de tuin met een kop koffie. Helaas komt de thermometer op dit moment niet boven de 5 graden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 08:58
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als het 20 graden warmer zou zijn, zat ik nu in de tuin met een kop koffie. Helaas komt de thermometer op dit moment niet boven de 5 graden. |
In ieder geval schijnt hier de zon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 09:06
|
|
|
IMRE695 schreef: | In ieder geval schijnt hier de zon. |
Hier dus ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 09:43
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nou vooruit, ik zal 'm 1 keer uitleggen. Het ging over matchen. Of iemand wel of niet matcht met (iemand met) een afwasmachine. Dus, misschien is dit wel dè nieuwe manier van matchen: huishoudelijk matchen. Als je beiden een hekel hebt aan stofzuigen of strijken (wie niet?), dan heb je geen goede match. Ik houd b.v. niet zo van koken, maar wel weer van afwassen. Dus, mijn ideale match zou kunnen zijn: zij kookt en ik ruim de troep op. Of: zij strijkt en ik doe de toiletten. Of: zij zeemt de ramen en ik de deuren. Of: zij maakt het bed op en ik slaap erin.
Verder zou ik er nog veel meer over kunnen vertellen, maar het wordt high time om tussen de lakens te verdwijnen.
Imre, die hier niet alleen de lakens uitdeelt, maar ook de dekens en dekbedden. |
Dus als ik je goed begrijp is het belangrijk om in je profiel te zetten wat je kwaliteiten én je mindere kanten zijn in het huishouden? Waar je al niet in kan matchen tegenwoordig........
Wat was het leven vroeger toch overzichtelijk.......als je dan had gezegd dat je in 2010 ook huishoudelijk kan matchen met je partner hadden ze raar gekeken denk ik......
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 10 mei 2010, 11:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 11:06
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Hier dus ook |
Hier niet meer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 11:18
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nou vooruit, ik zal 'm 1 keer uitleggen. Het ging over matchen. Of iemand wel of niet matcht met (iemand met) een afwasmachine. Dus, misschien is dit wel dè nieuwe manier van matchen: huishoudelijk matchen. Als je beiden een hekel hebt aan stofzuigen of strijken (wie niet?), dan heb je geen goede match. Ik houd b.v. niet zo van koken, maar wel weer van afwassen. Dus, mijn ideale match zou kunnen zijn: zij kookt en ik ruim de troep op. Of: zij strijkt en ik doe de toiletten. Of: zij zeemt de ramen en ik de deuren. Of: zij maakt het bed op en ik slaap erin.
Imre, die hier niet alleen de lakens uitdeelt, maar ook de dekens en dekbedden. |
Serieuze Imre, ik snapte wel waar je het over had hoor: HET WAS EEN KWINKSLAG, EEN GRAPJE!! Grace.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 17:34
|
|
|
Zijn vrouwen beter in het huishouden dan mannen? Zijn mannen betere klussers dan vrouwen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 17:48
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zijn vrouwen beter in het huishouden dan mannen? Zijn mannen betere klussers dan vrouwen? |
Beide kun je leren. Het hangt vooral van motivatie af. Ik haat klussen, maar ik ben ook niet zo'n ster in het huishouden. Toch, als ik er zin in heb, ben ik in beide best goed. Al weet ik dat de meeste mensen praktischer zijn aangelegd. Meer een denker ben ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:21
|
|
|
het keffertje is weg roepen de kinderen ; JOEPIE FEESTJE VIEREN!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:40
|
|
|
GRACE585 schreef: | het keffertje is weg roepen de kinderen ; JOEPIE FEESTJE VIEREN!!! |
Hangt de vlag al uit? Koffie met gebak?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als het 20 graden warmer zou zijn, zat ik nu in de tuin met een kop koffie. Helaas komt de thermometer op dit moment niet boven de 5 graden. |
Quote: | Had vanmorgen op de fiets mijn sjaal en handschoenen aan. Leek wel winter. | Ze hebben helaas geen bibberende smiley.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 22:17
|
|
|
Wat is geluk eigenlijk?
Geluk (of gelukkig zijn) kan gedefinieerd worden als het tevreden zijn met de huidige levensomstandigheden of met het leven zoals zich dat nu presenteert. Hierbij kunnen er diverse positieve emoties aanwezig zijn, zoals vreugde, vredigheid, ontspannenheid en vrolijkheid. Gelukkig zijn is het tegengestelde van ongelukkig zijn, wat bestaat uit een gevoel van ontevredenheid, en vaak samengaat met depressie, overspannenheid, woede of verdriet. Onderzoek duidt er op dat geluk voor ongeveer de helft erfelijk bepaald is. De rest van de verschillen wordt veroorzaakt door invloeden uit de omgeving.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 10 mei 2010, 22:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 22:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat is geluk eigenlijk?
Geluk (of gelukkig zijn) kan gedefinieerd worden als het tevreden zijn met de huidige levensomstandigheden of met het leven zoals zich dat nu presenteert. Hierbij kunnen er diverse positieve emoties aanwezig zijn, zoals vreugde, vredigheid, ontspannenheid en vrolijkheid. Gelukkig zijn is het tegengestelde van ongelukkig zijn, wat bestaat uit een gevoel van ontevredenheid, en vaak samengaat met depressie, overspannenheid, woede of verdriet. Onderzoek duidt er op dat geluk voor ongeveer de helft erfelijk bepaald is. De rest van de verschillen wordt veroorzaakt door invloeden uit de omgeving. |
geluk of ongeluk erfelijk¿¿¿¿¿¿¿¿¿
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 22:32
|
|
|
GRACE585 schreef: | geluk of ongeluk erfelijk¿¿¿¿¿¿¿¿¿ |
goeie vraag. ik zal binnenkort er verder op ingaan. of onze filosoof imre moet er een antwoord op weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 22:35
|
|
|
GRACE585 schreef: | geluk of ongeluk erfelijk¿¿¿¿¿¿¿¿¿ |
Dominee Gremdaat zou zeggen: "Voor het geluk geboren....kent u die uitdrukking?" Deze uitdrukking heeft het in elk geval in zich om als bewijsstuk aangeleverd te worden in deze halszaak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 22:45
|
|
|
MARISKA601 schreef: | goeie vraag. ik zal binnenkort er verder op ingaan. of onze filosoof imre moet er een antwoord op weten. |
Een interessante vraag. Geluk of ongeluk kan idd. erfelijk zijn. Niet zo zeer in de genen maar in de omstandigheden waarin je opgroeit: armoede, liefdeloosheid of een ouder die niet helemaal spoort. Dat kan je leven kleuren. Zelf kom ik van mijn moeders kant uit een gelukkige familie en van mijn vaders kant uit een wat zwaarmoedige familie. Dat klinkt nog altijd door in hoe ik tegen geluk en ongeluk aankijk. Een pessimistische optimist of een optimistische pessimist: dat is altijd de vraag bij mij. Misschien wel gewoon een realist, maar dit terzijde.
Maar, los van de de aloude vraag: nature or nurture, geluk kun je ook leren verwerven. Soms gebeurt dit pas op latere leeftijd (ik was de 30 al gepasseerd, toen ik leerde dat ikzelf het leven toch gelukkiger kon maken) en er schijnen zelfs cursussen voor te zijn. Echter, soms haal je het gewoon uit de krant. Ik heb begin dit jaar 7 leefregels uitgeknipt voor een gelukkiger bestaan. Kort gezegd komen ze hier op neer:
1) streef een doel na (geeft je een gevoel van bestemming en je kunt er zinvol mee bezig door zijn).
2) Ga sporten (lichaamsbeweging, in mijn geval fietsen en wandelen)
3) Investeer in familie en vrienden (je voelt je minder alleen en dus minder ongelukkig)
4) Tel je zegeningen (dan blijk je toch vingers te kort te komen)
5) Wees hulpvaardig (zonder er meteen iets voor terug verwachten en ook niet meer dan je kunt helpen): je voelt je nuttig en het geeft een goed gevoel; minder egoïstisch.
6) Meer lachen (gewoon lekker comedies kijken of luchtige lectuur).
7) Geef geld uit aan beleving i.p.v. nog meer goederen.
En mijn persoonlijke tip: creëer tijd voor jezelf, ga onthaasten. Tijd is kostbaar en onbetaalbaar. Iedere minuut die je niet geïnvesteerd hebt in gelukkig worden, is eigenlijk weggegooid!
Tot zover mijn geluksfilosofie. Wie volgt?
(gelukkige smiley)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 22:47
|
|
|
Het mooiste en melancholiekste park van Nederland. Zeker in januari.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 23:03
|
|
|
De filosofische afsluiting voor vandaag:
Hoe is ongeluk te vermijden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 23:04
|
|
|
IMRE695 schreef: | De filosofische afsluiting voor vandaag:
Hoe is ongeluk te vermijden? |
Door in bed te gaan liggen en daar te blijven liggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 23:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
Door in bed te gaan liggen en daar te blijven liggen |
Je kunt door het bed heenzakken. Is mij meerdere malen overkomen. De laatste keer had ik daardoor vervelende rugklachten.
Maar: daarna kocht ik of kreeg ik een nieuw bed. Daar werd ik wel weer gelukkig van!
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op maandag 10 mei 2010, 23:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 23:49
|
|
|
HENK710 schreef: | Dominee Gremdaat zou zeggen: "Voor het geluk geboren....kent u die uitdrukking?" Deze uitdrukking heeft het in elk geval in zich om als bewijsstuk aangeleverd te worden in deze halszaak |
tja ben wel een zondagskind teld dat ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 09:25
|
|
|
GRACE585 schreef: | tja ben wel een zondagskind teld dat ook |
Oei! Op zondag geboren worden...mag dat wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 10:34
|
|
|
Ik denk dat een mens veel gelukkiger is als hij/zij weet waar hij/zij blij van is.
Je moet voor jezelf weten of de doelen die je nastreeft wel haalbaar zijn. Begin niet meteen met iets groots. Dat kan tot teleurstellingen leiden.
Van luchtkastelen bouwen is nog nooit een mens gelukkig van geworden.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 11 mei 2010, 10:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 10:50
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zijn vrouwen beter in het huishouden dan mannen?eeh eeeh eeeeh eeeh Zijn mannen betere klussers dan vrouwen? | Nee tuurlijk niet wij vrouwen kunnen dat veel beter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 10:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik denk dat een mens veel gelukkiger is als hij/zij weet waar hij/zij blij van is.
Je moet voor jezelf weten of de doelen die je nastreeft wel haalbaar zijn. Begin niet meteen met iets groots. Dat kan tot teleurstellingen leiden.
Van luchtkastelen bouwen is nog nooit een mens gelukkig van geworden. |
maar dan woon je wel in een kasteel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 11:41
|
|
|
Ik zag een topic dat dezelfde titel kan dragen. De meeste bijdragen staat off topic vermeld.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 11:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik denk dat een mens veel gelukkiger is als hij/zij weet waar hij/zij blij van is.
Van luchtkastelen bouwen is nog nooit een mens gelukkig van geworden. |
Kleine doelen zijn niet voor een leven lang. Ik ben aan een project begonnen van 15 jaar onderzoek en 5 jaar schrijven. Het is een omvangrijk doel. Maar ik voel me er zeer gelukkig bij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 11:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik zag een topic dat dezelfde titel kan dragen. De meeste bijdragen staat off topic vermeld..... |
Moeten we dit serieus nemen. Of valt het onder de categorie:
TOM (totaal overbodige mededelingen)
|
|
Naar boven |
|
|