Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 17:33
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dat is toch wel wat simplistisch gesteld Thomas, het spijt me zeer. Het getuigt n.l. ook niet van liefde, dat wanneer we iemand zien zomndigen om dat maar eenvoudig weg te billijken en iemand maar zijn of haar gang te laten gaan. De bijbel zegt daar andere dingen over. Zo eenvoudig is het allemaal niet.
We moeten God echter liefhebben bovenal.... uit heel je hart, uit heel je ziel, uit heel je kracht en je naasten als jezelf...........
Jezus haatte de zonde, maar had de zondaar onnoemlijk lief....zelfs zo lief, dat Hij voor die zondaar aan het kruis gegaan is.
Om die zondaar te roepen , heeft Jezus toen Hij hier op aarde was, zich onder die mensen begeven, die voor die tijd als "gespuis" te boek stonden.
Hij had de hoeren lief en de tollenaren...ja, hij at notabene met ze. Dat zou je dus kunnen vergelijken met het eten met bijv pooiers in Amsterdam of zo in onze huidige tijd. Zou jij dat zomaar doen....eten met een huis vol pooiers bij elkaar? Ik denk, dat je dat misschien wel uit je hoofd zou laten....Jezus heeft het gedaan.
Ga dus a.u.b. niet zomaar simpel met de zaken om. Het ligt geloof ik iets genuanceerder, dan dat jij het hier wil doen voorkomen.
Jezus is tegen de huichelarij en tegen wetticisme, want wetticisme is een schaamlap om de leegte te verhullen (W.J. Ouweneel).
Toen de overspelige vrouw opgebracht werd door de Farizeeers, die haar wilden stenigen, (waarschijnlijk was het allemaal doorgestoken kaart, want hoe weet men nou, dat er iemand op een bepaald ogenblik op het punt staat om overspel te doen....(?) deze vrouw moet er dus volgens mij "ingeluisd" zijn en misschien wel om Jezus daarmee te confronteren,) toen zei Jezus tegen haar......ik veroordeel u ook niet, maar ga heen EN ZONDIG NIET MEER. Jezus geeft ten allen tijde Zijn genade en vergeving aan iedereen, maar Hij heeft NOOOOOOIT DE ZONDE GEBILLIJKT!
Solafide, die denkt, dat Thomas beter kan..... |
Ben het met je eens Solafide!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 17:55
|
|
|
MARY052 schreef: | Ben het met je eens Solafide! |
solafide en chatuliem: jullie zouden een mooi stelletje vormen; kunnen jullie fijn met z'n tweetjes de rest van cm veroordelen, beschimpen, aanvechten, aanvallen, belachelijk maken, kleineren, respectloos bejegenen, voor leugenaar zetten, hun woorden omsmeden tot leugens, het uit het verband trekken van goede overtuigingen vanuit het Woord en dat allemaal om Jezus wil, wat zal Hij blij zijn met jullie.... Kom met maar je veelheid aan woorden, waar Het Woord heel duidelijk over is, overigens. Deze mensen zijn mijns inziens de christenen die onder vuur worden genomen en het zwaar hebben om Jezus naam omdat ze werkelijk Zijn volgelingen zijn. En als je niet luistert met je hart maar met je ego zoals jullie doen dan versta je Zijn Woord niet hoeveel meter je er ook van aanhaalt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dat is toch wel wat simplistisch gesteld Thomas, het spijt me zeer. Het getuigt n.l. ook niet van liefde, dat wanneer we iemand zien zomndigen om dat maar eenvoudig weg te billijken en iemand maar zijn of haar gang te laten gaan. De bijbel zegt daar andere dingen over. Zo eenvoudig is het allemaal niet.
We moeten God echter liefhebben bovenal.... uit heel je hart, uit heel je ziel, uit heel je kracht en je naasten als jezelf...........
Jezus haatte de zonde, maar had de zondaar onnoemlijk lief....zelfs zo lief, dat Hij voor die zondaar aan het kruis gegaan is.
Om die zondaar te roepen , heeft Jezus toen Hij hier op aarde was, zich onder die mensen begeven, die voor die tijd als "gespuis" te boek stonden.
Hij had de hoeren lief en de tollenaren...ja, hij at notabene met ze. Dat zou je dus kunnen vergelijken met het eten met bijv pooiers in Amsterdam of zo in onze huidige tijd. Zou jij dat zomaar doen....eten met een huis vol pooiers bij elkaar? Ik denk, dat je dat misschien wel uit je hoofd zou laten....Jezus heeft het gedaan.
Ga dus a.u.b. niet zomaar simpel met de zaken om. Het ligt geloof ik iets genuanceerder, dan dat jij het hier wil doen voorkomen.
Jezus is tegen de huichelarij en tegen wetticisme, want wetticisme is een schaamlap om de leegte te verhullen (W.J. Ouweneel).
Toen de overspelige vrouw opgebracht werd door de Farizeeers, die haar wilden stenigen, (waarschijnlijk was het allemaal doorgestoken kaart, want hoe weet men nou, dat er iemand op een bepaald ogenblik op het punt staat om overspel te doen....(?) deze vrouw moet er dus volgens mij "ingeluisd" zijn en misschien wel om Jezus daarmee te confronteren,) toen zei Jezus tegen haar......ik veroordeel u ook niet, maar ga heen EN ZONDIG NIET MEER. Jezus geeft ten allen tijde Zijn genade en vergeving aan iedereen, maar Hij heeft NOOOOOOIT DE ZONDE GEBILLIJKT!
Solafide, die denkt, dat Thomas beter kan..... |
Ik wil hier toch graag op reageren. Ik vind het gewoon naar en triest om te lezen hoe weinig respect er voor andermans mening is, het is duidelijk dat het niet jou beleving is Sola en ook van Chat maar wat in jullie ogen zonde is is in de ogen van een ander heel waardevol en in volle overeenstemming met zijn/haar geloof. Ik heb het gevoel dat andersdenkenden niet gehoord worden door jullie en dat voelt niet prettig. Je doet mijn inziens de mensen tekort die zoeken in ongeloof en twijfel naar een nieuw vertrouwen en een nieuwe hoop. Veroordeel niet zo zoals Jezus dat ook werd. Mensen we gaan over een week de stille week in! Laten we er werkelijk een goede week van maken met een goede vrijdag en daarna een goed Pasen met een nieuwe toekomst.
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 20 maart 2010, 18:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 18:36
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik wil hier toch graag op reageren. Ik vind het gewoon naar en triest om te lezen hoe weinig respect er voor andermans mening is, het is duidelijk dat het niet jou beleving is Sola en ook van Chat maar wat in jullie ogen zonde is is in de ogen van een ander heel waardevol en in volle overeenstemming met zijn/haar geloof. Ik heb het gevoel dat andersdenkenden niet gehoord worden door jullie en dat voelt niet prettig. Je doet mijn inziens de mensen tekort die zoeken in ongeloof en twijfel naar een nieuw vertrouwen en een nieuwe hoop. Veroordeel niet zo zoals Jezus dat ook werd. Mensen we gaan over een week de stille week in! Laten we er werkelijk een goede week van maken met een goede vrijdag en daarna een goed Pasen met een nieuwe toekomst.
Willemijn |
Willemijn....Door dit te zeggen, geef je aan, dat je er helemaal niets van begrijpt, waar het omgaat.
Het is jouw kwalificatie en daarmee zegt het dus meer van jezelf dan van mij. Heb je wel eens gehoord de uitspraak: WAT JE ZEGT DAT BEN JEZELF? Het is weer een kwestie van de balk en de splinter. Jezus zei: haal eerst de balk uit je eigen oog, dan zul je beter de SPLINTER in het oog van de ander zien, om die er dan heel voorzichtig uit te halen.
Ik zeg juist, zoals ook staat in de bijbel, dat Jezus gekomen is voor de zondaren, de hoeren, de tollenaren en hen die ziek zijn om voor hun zonden te betalen aan het kruis.
Ga de bijbel eens goed en vooral GEDEGEN lezen en doe God recht en ga niet goedkope en ongenuancerde praatjes houden hier op het forum. Daar heb je echt niets aan.
Het gaat er niet om voor een Christen bij een ander in het gevlei te komen. Integendeel.
Het gaat ten allen tijd om de Waarheid, want de liefde wil ten allen tijde de Waarheid. Lees 1 Kor. 13 maar eens, waar iets staat over wat de liefde is......
God had de wereld zo lief, dat Hij Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder behouden worde.
Gods zegen....Jezus christus houdt van jullie.
Ook voor jullie zonden, Willemijn en Mieke, en ook voor die van mij en van Chat is Hij gestorven en ik moet je zeggen, dat ik er blij van wordt en het juist als een enorme troost en verlossing ervaar. Waarom ervaren jullie dat dan niet zo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:04
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand. | Als je lerares bent en je gelooft dat dit je helpt, begrijp ik je uitval niet naar mij. Dan is het waarschijnlijk niet erg effectief waar je mee bezig bent. Ik denk ook niet dat het goed is, omdat de mens nl. een zondige natuur heeft en vergeving nodig heeft. In plaats van yoga, kun je ook eens proberen met vergeving. Dat werkt nl. veel effectiever. De verlossing van jezelf, je eigen natuur, je zondes is niet mogelijk. Iedereen heeft de verlossing van Jezus Christus nodig. En dat is wat ik in je hele verhaal mis. Je hebt het over God, die Liefde is en volgens jou iedereen omringt. In mijn ogen kun je door gebed contact krijgen met God. En harmonie met jezelf geeft geen garantie dat je dan de stem van God kunt verstaan. Volgens mij leer je door een relatie met God Zijn stem te verstaan. En de voorwaarde daarvoor is niet meer harmonie in je leven, maar het aanvaarden van het offer van Jezus in je leven. Met of zonder harmonie met jezelf, God houdt van je zoals je bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:08
|
|
|
MIEKE364 schreef: | solafide en chatuliem: jullie zouden een mooi stelletje vormen; kunnen jullie fijn met z'n tweetjes de rest van cm veroordelen, beschimpen, aanvechten, aanvallen, belachelijk maken, kleineren, respectloos bejegenen, voor leugenaar zetten, hun woorden omsmeden tot leugens, het uit het verband trekken van goede overtuigingen vanuit het Woord en dat allemaal om Jezus wil, wat zal Hij blij zijn met jullie.... Kom met maar je veelheid aan woorden, waar Het Woord heel duidelijk over is, overigens. Deze mensen zijn mijns inziens de christenen die onder vuur worden genomen en het zwaar hebben om Jezus naam omdat ze werkelijk Zijn volgelingen zijn. En als je niet luistert met je hart maar met je ego zoals jullie doen dan versta je Zijn Woord niet hoeveel meter je er ook van aanhaalt. | Eerlijk gezegd vind ik dit een persoonlijke aanval, die vooral niet strookt met datgene wat ik hier geschreven heb. Ik bestrijd je standpunten, omdat ik ze onbijbels en misleidend vind. Ik hoop dat je ook zelf met argumenten komt in plaats van het op de persoon te spelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Voor een groot deel met je eens maar het is nog steeds een redenering die de zonde dan wel de zondigende mens centraal stelt en over de praktijk ervan heb ik juist mijn aarzelingen, minder dan over de theorie daarbij. De laatste twee regels die je schrijft onderstreep ik ten volle. Maar het verschil in benadering is duidelijk gebleken in eerdere discussies: jij benadert homosexualiteit vanuit de zonde die het volgens jou is en ik vind dat als mensen in liefde met elkaar leven we ze moeten accepteren vanuit het eerste en hoogste gebod: dat van de liefde. Ik denk dat het zonde is dat niet te doen en dus ook niet is zoals God het bedoeld heeft. Overigens ging het me in de vorige reactie om de uitdrukking: ook andersom.
Thomas, die inclusief wil denken (term gejat van Boerwinkel) | Het calvinistische denken loopt altijd te denken dat de zonde niet geheel verdwenen is. Ik predik verlossing vanuit volle overtuiging dat God elke zonde vergeeft. En dan staat het vergeven centraal. Verder wat betreft homoseksualiteit, ik veroordeel ten sterkste het gedrag als men van partner naar partner gaat. ( het woord partner vind ik te sterk uitgedrukt, want dat veronderstelt nog iets van een relatie). En in de homoscene is dat normaal gedrag. Als je de Rom. 2 leest zie je dat dit gedrag veroordeeld wordt. En zolang men dit gedrag huldigt mag je mij als een verklaard tegenstander zien van homoseksualiteit. Echte emancipatie zou ik vinden als homo's net zo behandeld zouden worden als hetero's. Maar dat is in ons land helaas niet mogelijk. Ik vind dat hetero's onderdrukt worden omdat ze hun mening niet meer mogen te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:25
|
|
|
[quote=MIEKE364]Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand.
Je kunt het nog zo mooi zeggen Mieke, maar als je naar de oorsprong kijkt van yoga, dan komt dat voort uit het sjamanisme. Dat jij zegt dat er goede soorten yoga zijn, dat is een uitleg van jou, die je nergens in de bijbel aan kunt staven. Sjamanisme is occult, en aangezien de grondvorm van yoga daarvanaf stamt is het dus per definitie ook occult. Het zou beter zijn je bezig te houden, en les te geven uit de bijbel, dan je kostbare tijd te besteden aan occultisme. En hoe je het ook wil brengen, ik zie het als occult en zeker niet van God of door God gegeven. Hoe kan iemand die, zoals jij zegt, een kind is van de Allerhoogste, zich bezighouden met dingen die hun oorsprong vinden in het duister, geregeerd door satan hemzelf, daarin lesgeven. En dan ook nog zeggen dat het een weg is tot God..... Occult is van satan, en het zal dus ook nooit leiden tot God, de Allerhoogste, die Zijn enige Zoon gaf tot redding van de gehele wereld. Alleen door te geloven in Jezus Christus, of het verkondigen van Die naam, breng je mensen tot God. Een andere Naam is er niet, en zal er ook nooit komen. Je schrijft "het heeft er in de verste verten niet mee te maken." FOUT!!!! De oorsprong is al fout, en dat kun je niet rechtpraten, hoe graag je dat ook zou willen. De leugenaar van de beginne, satan, is slecht, en daar ligt de oorsprong van yoga, in het sjamanisme..... Je schrijft ook nog "Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op." Je gaat nu appels met peren vergelijken, en zou je mij kunnen vertellen waar dit in de bijbel staat. Ik zal niet zeggen dat er geen christenen zijn die hun kinderen een opvoedende tik voor de billen geven, of hun vrouwen mishandelen, maar ik ga wel ontkennen dat het occult is. Want we hebben het tenslotte over occult belast zijn ....
Met je hele verhaal, kom je op mij over dat je iets wat krom is recht wilt praten. Iets wat zonde is goed wilt praten. Je gelooft liever in een leugen van satan, dan in de Waarheid zoals die in de bijbel staat. Zo kom je op mij over. Satan kan overkomen als een engel des lichts, maar hij liegt en bedriegt je waar je bij staat.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 20 maart 2010, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:26
|
|
|
quote=CROSSROAD317]
Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand.
Jezus zei: IK BEN DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN.
Er is maar 1 weg Mieke en DIE IS J E Z U S C H R I S T U S, GODS ZOON EN DIEN GEKRUIZIGD.
dOOR JEZELF, ALS MENS, ZO IN HET MIDDELPUNT TE STELLEN DOOR HET BEOEFENEN VAN JOUW YOGA LEIDT JE DE AANDACHT VAN JEZUS AF....
dE ENIGE MANIER OM VAN AL JE TEKORTKOMINGEN AF TE RAKEN IS......alleen door Jezus in je groter te laten worden en jezelf kleiner te laten worden.
Het is een weg, die alleen volbracht kan worden door te leren luisteren naar de stem van Jezus en niet om bij jezelf constant introspectief bezig te zijn OF DE AANDACHT OP JE EIGEN INNERLIJK TE FOCUSSEN, WANT IN JE VLEES WOONT NU EENMAAL GEEN GOEDS.
Mag ik eens vragen Mieke....Bidt jij aan het begin van je lessen? En vraag je om de verlichting van de Heilige Geest? En vraag je ook om de vervulling van de Heilige Geest? En hoe eindig jij je lessen Mieke? Wordt er gebeden voor de mensen?
Dat zou ik wel eens graag willen weten.
Jezus zei: Komt ALLEN tot Mij, want IK zal u RUST geven en koopt van mij het levende water OM NIET........
Kun jij je leerlingen het levende water in hun innerlijk geven Mieke, dat tot een fontein zal worden in hen en uit hen zal stromen?
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 20 maart 2010, 22:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:38
|
|
|
MIEKE364 schreef: | solafide en chatuliem: jullie zouden een mooi stelletje vormen; kunnen jullie fijn met z'n tweetjes de rest van cm veroordelen, beschimpen, aanvechten, aanvallen, belachelijk maken, kleineren, respectloos bejegenen, voor leugenaar zetten, hun woorden omsmeden tot leugens, het uit het verband trekken van goede overtuigingen vanuit het Woord en dat allemaal om Jezus wil, wat zal Hij blij zijn met jullie.... Kom met maar je veelheid aan woorden, waar Het Woord heel duidelijk over is, overigens. Deze mensen zijn mijns inziens de christenen die onder vuur worden genomen en het zwaar hebben om Jezus naam omdat ze werkelijk Zijn volgelingen zijn. En als je niet luistert met je hart maar met je ego zoals jullie doen dan versta je Zijn Woord niet hoeveel meter je er ook van aanhaalt. |
De enige die hier te keer gaat, ben jij Mieke........Het spijt me dit je te moeten zeggen. Misschien moet je een keer leren lezen?
Jij bent diegene, die hier allerlei kwalijke kwalificaties aandraagt en mensen beticht van allerlei lelijke dingen. Het zijn jouw woorden....ik heb deze woorden nergens gebruikt.....maar JIJ wel.
Wie is er hier nu kwalijk bezig. Dat ben jij toch zeker wel met je scheldpartij. Helaas kan ik het echt niet anders noemen. Je trapt hier, zoals we dat nu eenmaal al zo lantgzamerhand van je gewend zijn, weer danig om je heen.
Ik vind het jammer hoor.
Hou daar eens mee op!
WAT JE ZEGT, DAT BEN JEZELF MIEKE.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:40
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
Blijf maar volharden, Crossroad, in je veroordelen en je vasthouden aan je negativisme, zaken uit hun verband trekken en demoniseren. Je reageert vanuit angst. Ik heb oprecht met je te doen. Heb je zelf niet in de gaten wat de strekking is van wat je stelt? Het is werkelijk treurig hoe beperkt je zicht is en hoe je met je eigen beperkte mogelijkheden mensen die verder kunnen zien dan jij in een kwaad daglicht probeert te stellen en te etiketteren als slecht. Bedroevend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:48
|
|
|
[quote=MIEKE364]
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff relax dames en heren niet zo opgefokt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het calvinistische denken loopt altijd te denken dat de zonde niet geheel verdwenen is. Ik predik verlossing vanuit volle overtuiging dat God elke zonde vergeeft. En dan staat het vergeven centraal. Verder wat betreft homoseksualiteit, ik veroordeel ten sterkste het gedrag als men van partner naar partner gaat. ( het woord partner vind ik te sterk uitgedrukt, want dat veronderstelt nog iets van een relatie). En in de homoscene is dat normaal gedrag. Als je de Rom. 2 leest zie je dat dit gedrag veroordeeld wordt. En zolang men dit gedrag huldigt mag je mij als een verklaard tegenstander zien van homoseksualiteit. Echte emancipatie zou ik vinden als homo's net zo behandeld zouden worden als hetero's. Maar dat is in ons land helaas niet mogelijk. Ik vind dat hetero's onderdrukt worden omdat ze hun mening niet meer mogen te geven. |
Ik ben heel calvinistisch opgevoed en je ziet dat juist. Wat echter zonde is of kan zijn hangt ook van een beoordeling af Ben het verder wel ten dele met je eens. Als ik het over homosexueel gedrag heb in relatie tot het Christendom, heb ik het over een stabiele liefdesrelatie en dan vind ik dat ze bij een kerk kunnen en mogen horen. Wat daarbuiten ligt en dat komt zeker voor, dat is ook precies waar Paulus tegen ageerde namelijk homosexualiteit als norm in veel Griekse steden met behoorlijk bandeloos gedrag. Van onderdrukking om voor je mening uit te komen kun je echter nauwelijks spreken. Als homo's uit de kast moeten gaan en als ik zie met hoeveel moeite dat gepaard gaat, dan worden ze klaarblijkelijk meer gediscrimineerd dan heterosexuelen. Ik heb me nog nooit ergens over in te hoeven houden omdat ik hetero ben, ook niet bij homofielen. En in Nederland is het met de vrijheid van meningsuiting wel redelijk gesteld.
Thomas, ook voor vrijheid van andersdenkenden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 20 maart 2010, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:06
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | quote=CROSSROAD317]
[color=0000FF]Jezus zei: IK BEN DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN.
Er is maar 1 weg Mieke en DIE IS J E Z U S C H R I S T U S, GODS ZOON EN DIEN GEKRUIZIGD.
Als iemand zich in het middelpunt stelt ben jij het wel, sola. Ik ben als docente dienend aan de cursisten.
Misschien zou jij je eens wat kleiner kunnen maken, sola. En hoe zit het met al jouw tekortkomingen, sola. Heb je ze al aan het kruis gebracht? En heb je ook om vergeving gevraagd? Doe je dat wel elke dag net als ik? En vraag je Jezus in je gebeden elke dag om leiding van Hem en inspiratie door de Heilige Geest, sola, net als ik?
je weet niets van mijn introspectie, sola, maar dan ook helemaal niets. God weet dat wel. Uit je woorden blijkt dat je er niets van begrijpt en alleen maar met modder gooit, ontstaan vanuit je eigen interpretatie. In mijn vlees woont veel goeds, sola, Gods Hand Zelf heeft mijn vlees en alles wat daarin is geweven in de schoot van mijn geliefde moeder.
Vóór elke les en tijdens de les bid ik voor de mensen en voor mijzelf en ook na de les bid ik voor hen en voor mezelf. De voorbereiding en de les zelf geef ik aan de Heer ter invulling met de vraag of Hij mij wil leiden. Ik eindig de les met de Heer te danken en ik draag de cursisten aan Hem op.
Dat zou ik wel eens graag willen weten.
Jezus zei: Komt ALLEN tot Mij, want IK zal u RUST geven en koopt van mij het levende water OM NIET........
|
Alsof ik dat ook maar erger suggereer. Dat is weer jouw treurige interpretatie.
Je kunt helaas niet lezen wat er staat, sola. Hoe ik ook mijn best doe uit te leggen wat ik doe, alsof ik voor een tribunaal terecht sta, notabene. Je kunt niet begrijpend lezen. Je reageert vanuit angst, net als crossroad. Je bent voor mij ook geen enkele autoriteit waaraan ik me moet uitleggen, een houding die je je aanmatigt. Je hebt geen enkel recht en met jou Crossroad, om medechristenen op zo'n aanmatigende en beledigende manier te bejegenen. Een schandalige, liefdeloze houding waaruit alleen maar jullie eigen beperking blijkt.
Het is onbegrijpelijk hoe sommige mensen hier met elkaar om menen te moeten gaan.
Het spijt me voor je, sola, maar ik besteed geen kilojoule energie meer aan je.
In de hoeveelheid aan woorden waar je zo dol op bent, sola, heb ik een laatste poging gedaan om je enig begrip bij te brengen en met jou de anderen die menen de kennis en wijsheid in pacht te hebben. Een kwalijke eigenschap voor christenen, overigens. Het schaamrood behoort jullie kaken te kleuren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:09
|
|
|
[quote=MIEKE364]Blijf maar volharden, Crossroad, in je veroordelen en je vasthouden aan je negativisme, zaken uit hun verband trekken en demoniseren. Je reageert vanuit angst. Ik heb oprecht met je te doen. Heb je zelf niet in de gaten wat de strekking is van wat je stelt? Blijf maar volharden, Crossroad, in je veroordelen en je vasthouden aan je negativisme, zaken uit hun verband trekken en demoniseren. Je reageert vanuit angst. Ik heb oprecht met je te doen. Heb je zelf niet in de gaten wat de strekking is van wat je stelt? Het is werkelijk treurig hoe beperkt je zicht is en hoe je met je eigen beperkte mogelijkheden mensen die verder kunnen zien dan jij in een kwaad daglicht probeert te stellen en te etiketteren als slecht. Bedroevend. Bedroevend.
Blijkbaar voel je je aangevallen door mij, maar weet dit, het zijn niet mijn woorden, maar woorden die Gods Geest mij geeft. Je kunt mij gerust beledigen het raakt mij niet, in Hem ben ik sterk, en in Hem mag ik de Waarheid zeggen en spreken.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 20 maart 2010, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:11
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
wie het zwaard opheft, cross....
en ach lees maar even mee met mijn antwoorden op sola, misschien heb je er wat aan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:13
|
|
|
[quote=MIEKE364]
Wie de duisternis liefheeft......
Verder lees de opmerkingen maar van sola, chat en mij
Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:13
|
|
|
Een verhitte discussie, is niet verkeerd, mensen hebben verschillende opvattingen, staan ook als christen anders in hun schoenen dan anderen. Is dat verkeerd? nee ik denk het niet, de een leeft nu eenmaal anders dan de andere christen. En natuurlijk mag je je mening geven, over iets wat een andere christen doet, waarvan jij denkt dat het niet goed is. andersom zul je ook open moeten staan voor de redenen die een ander opgeeft waarom hij/zij die dingen we doet.
Deze communicatie vorm met je onderling altijd betrachten....niets mis mee, om eens een andere mening te horen, misschien leer je er wel iets van.
Ik denk ook anders over dingen als 10geboden/wet/zondagsrust dan anderen hier op t forum, al leuke discussies over geweest. Vind ik niet erg, voel me gesteund door enkelen en sommigen discussiëren er flink tegen aan. Erger wordt t als ze dingen in de mond nemen als godslastering, duvel in christenjas, farizeeër etc
We zijn allemaal broers en zussen van onze Hemelse Vader.
Leer van mekaar, luister, verdiep. God houd van jullie allemaal heel veel.
En ik heb ook mijn bedenkingen over yoga hoor, de oorsprong is niet goed. De dingen die vaak hier in Nederland gedaan worden zijn meer in wat lichamelijke ontspanning te benoemen. Maakt dat dan vrij om te doen?? Ik denk dat bewust met je lichaam bezig zijn niet verkeerd is. Pas als de diepere dingen van hindoeïsme om de hoek komen kijken, je opeens heel duidelijk ziet dat yoga werkelijk daar de oorsprong heeft.
De ene christen kan denk ik wel heel bewust, de ontspanning kant van yoga doen, terwijl de andere er iets heel fouts in ziet. Ik denk dat yoga fout wordt, zodra het mediteren op zoek gaat naar het innerlijke mens zijn. Wij horen op God gericht te zijn. Ja ik denk dat in veel dingen van het leven een gevaar schuilt, een ieder moet zich dagelijks bedenken, dat wat hij/zij doet in overeenstemming blijft en is met wat God van ons verlangt. Steeds meer op Jezus gaan lijken. Hoe...verdiep je in God's woord, leer daar van, naaste liefde, de ander boven jezelf te stellen, God boven alles. Zodra je alleen met je innerlijk bezig bent, ben je niet met die dingen bezig. Zolang je lekker aan ontspanning doet...valt t denk ik allemaal wel mee. De een kan dit, de ander niet. Niet alle wijn is t bloed van Jezus, niet alle brood is Zijn lichaam. Pas als je er woorden bijvoegd, maken deze dingen liturgie en zijn ze Godsdienst. Denk dat t met yoga ook wel beetje zo is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik ben heel calvinistisch opgevoed en je ziet dat juist. Wat echter zonde is of kan zijn hangt ook van een beoordeling af Ben het verder wel ten dele met je eens. Als ik het over homosexueel gedrag heb in relatie tot het Christendom, heb ik het over een stabiele liefdesrelatie en dan vind ik dat ze bij een kerk kunnen en mogen horen. Wat daarbuiten ligt en dat komt zeker voor, dat is ook precies waar Paulus tegen ageerde namelijk homosexualiteit als norm in veel Griekse steden met behoorlijk bandeloos gedrag. Van onderdrukking om voor je mening uit te komen kun je echter nauwelijks spreken. Als homo's uit de kast moeten gaan en als ik zie met hoeveel moeite dat gepaard gaat, dan worden ze klaarblijkelijk meer gediscrimineerd dan heterosexuelen. En in Nederland is het met de vrijheid van meningsuiting wel redelijk gesteld.
Thomas, ook voor vrijheid van andersdenkenden. | Als ik het over homseksueel gedrag heb, heb ik het over het bandeloze gedrag, niet over een stabiele liefdesrelatie. En in mijn ogen komt dat veel vaker voor dan een monogame homoseksuele relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:21
|
|
|
MARY052 schreef: | Ben het met je eens Solafide! |
Thnx Mary . God bless you
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:24
|
|
|
miek, lees prediker 5 vers 6, en prediker 10 vers 12 eens, waar het gaat over wijs woord-gebruik. en in spreuken 10 vers 19 en verder vind je een tip om er verstandig mee om te gaan; maybe it will help you......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:37
|
|
|
Weet je....als je t niet met mekaar eens bent...... Een gesprek geeft voor ieder stof tot nadenken. Er wordt iets gezaaid. Bid voor die ander.....
Als iemand zich open stelt en zich zelf helemaal aan Jezus wil geven, zal alles wat gezaaid is tot leven komen.
Bid daarom ook zelf voortdurend. Leef je leven voor Jezus. Pas dan is t leven het leven waard. Bid voor anderen of God hun leven ook wilt vasthouden op de wegen die zij bewandelen. Bid of deuren gesloten worden die dicht horen te zitten en deuren geopend worden die open horen te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:39
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Weet je....als je t niet met mekaar eens bent...... Een gesprek geeft voor ieder stof tot nadenken. Er wordt iets gezaaid. Bid voor die ander.....
Als iemand zich open stelt en zich zelf helemaal aan Jezus wil geven, zal alles wat gezaaid is tot leven komen.
Bid daarom ook zelf voortdurend. Leef je leven voor Jezus. Pas dan is t leven het leven waard. Bid voor anderen of God hun leven ook wilt vasthouden op de wegen die zij bewandelen. Bid of deuren gesloten worden die dicht horen te zitten en deuren geopend worden die open horen te zijn. |
Dat is mooi, Jonathan, ben ik blij mee en doe ik ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:42
|
|
|
Hey Mieke,
Ik heb zo hier en daar ff stukjes gelezen van deze verhitte discussie. Is yoga voor jou een stukje relaxen, gewoon ontspanning? Of ben je met yoga op zoek naar iets goddelijks? Misschien heb je dat in een reaktie hier al gezegd, maar ik heb dus niet alles gelezen, vandaar mijn vraag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als ik het over homseksueel gedrag heb, heb ik het over het bandeloze gedrag, niet over een stabiele liefdesrelatie. En in mijn ogen komt dat veel vaker voor dan een monogame homoseksuele relatie. |
Blij met je eerste zin, Chat, je groeit....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als ik het over homseksueel gedrag heb, heb ik het over het bandeloze gedrag, niet over een stabiele liefdesrelatie. En in mijn ogen komt dat veel vaker voor dan een monogame homoseksuele relatie. |
Ach, dan is het een kwestie van definitie en zijn we het toch behoorlijk eens. Dat de bandeloze variant meer voorkomt, zou goed kunnen. Maar de discussie ging over de stabiele liefdesrelatie, zoals in mijn eerdere bijdrage afgeschermd. Goed dat we elkaar dan toch nog vinden.
Thomas, die dat ook maar beter vindt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 20 maart 2010, 23:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | miek, lees prediker 5 vers 6, en prediker 10 vers 12 eens, waar het gaat over wijs woord-gebruik. en in spreuken 10 vers 19 en verder vind je een tip om er verstandig mee om te gaan; maybe it will help you...... |
Dank je, Hannah, zal ik doen, beide favoriete boeken, trouwens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:46
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Alsof ik dat ook maar erger suggereer. Dat is weer jouw treurige interpretatie.
Je kunt helaas niet lezen wat er staat, sola. Hoe ik ook mijn best doe uit te leggen wat ik doe, alsof ik voor een tribunaal terecht sta, notabene. Je kunt niet begrijpend lezen. Je reageert vanuit angst, net als crossroad. Je bent voor mij ook geen enkele autoriteit waaraan ik me moet uitleggen, een houding die je je aanmatigt. Je hebt geen enkel recht en met jou Crossroad, om medechristenen op zo'n aanmatigende en beledigende manier te bejegenen. Een schandalige, liefdeloze houding waaruit alleen maar jullie eigen beperking blijkt.
Het is onbegrijpelijk hoe sommige mensen hier met elkaar om menen te moeten gaan.
Het spijt me voor je, sola, maar ik besteed geen kilojoule energie meer aan je.
In de hoeveelheid aan woorden waar je zo dol op bent, sola, heb ik een laatste poging gedaan om je enig begrip bij te brengen en met jou de anderen die menen de kennis en wijsheid in pacht te hebben. Een kwalijke eigenschap voor christenen, overigens. Het schaamrood behoort jullie kaken te kleuren. |
Het enige wat ik doe, mijn beste Mieke, is.....wijzen op Jezus....op JEZUS ALLEEN....... dusssss........waarmee stel ik mijzelf in het middelpunt?
Dat jij mij kennelijk als belangrijk ziet....daar kan ik niets aan doen.....dat doe je je zelf dus aan. Ik ben absoluut niet belangrijk Mieke. Maar misschien wil je trachten te voorkomen, dat ik mijn mond hier opendoe....Ja...kijk, dat is iets, dat aan mij is...., vindt je niet?
Ik verbied jou toch ook niet hier te reageren, waarom probeer je het mij dan te doen?
Ik ben van generlei belang, alleen de Heer is van belang.
Ik ben zwak, maar juist in mijn zwakheid ben ik sterk, omdat ik voort mag gaan in de kracht van de |Heer.
Ik zoek niet mijn eigen eer Mieke, maar die van Jezus christus....net zoals Jezus Christus de eer van Zijn Vader zocht.... en Jezus werd ook ehinderlijk gevolgd door horzels, Farizeeen en schriftgeleerden genaamd, DIE DACHTEN DAT ZE ZAGEN, MAAR ONDERTUSSEN STEKEBLIND WAREN en daarom, zo zei Jezus, zouden ze een zwaarder oordeel krijgen
Waar wijs ik op mezelf....op mijn visie, op mijn yogalessen of wat dan ook, zoals jij wel doet? Je wijst constant op jezelf. Jouw yoga, jouw visie....Dan weer ben je zus beledigd en dan weer zo.....
Ik daarentegen wijs alleen op de Heer en op Zijn woord...en dat doe ik al zolang de |Heer in mijn leven is gekomen en zolang ik hier op het forum ben.
Ook Jezus wees alleen naar de Vader. Jezus zocht de eer van de Vader en niet eigen eer.
En last but not least Mieke. Je vlees kan ueberghaupt geen goed doen. Je moet als mens wedergeboren worden......Je vlees is mn.l. al veroordeeld staat er in de bijbel. Alleen de Geest maakt levend, het vlees is zo dood als een pier......en als jij je met het vlees bezighpoudt, dat zo dood is als een pier, dan lijkt me dat echt niet nuttig. Het bezigzijn met je vlees doet er n.l. totaal niets meer toe. Dat is spelen met een lijklucht van het vlees om je heen. Begeef je liever op de weg van de Geest en nogmaals Jezus zei: IK BEN DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN.
Kom tot Jezus mieke, want het leven is een persoon en wel jezus christus. En Jezus Christus kun je ook eten biijv. dat gebeurt bij het avondmaal.
JESUS IS THE ANSWER FOR THE WORLD TODAY ABOVE HIM THERE IS NO OTHER....JESUS IS THE WAY!
Gods zegen Mieke, Hij houdt van je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:51
|
|
|
WILMA729 schreef: | Hey Mieke,
Ik heb zo hier en daar ff stukjes gelezen van deze verhitte discussie. Is yoga voor jou een stukje relaxen, gewoon ontspanning? Of ben je met yoga op zoek naar iets goddelijks? Misschien heb je dat in een reaktie hier al gezegd, maar ik heb dus niet alles gelezen, vandaar mijn vraag. |
zo simpel uit te leggen is het niet in een paar woorden, Wilma. Ik heb er veel woorden aan gespendeerd om het zorgvuldig uit te leggen en dat kost aardig wat tijd en ook inspanning. Zoek maar even in de voorgaande tekst als je wilt dan vind je de antwoorden op je vragen zeker.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|