ChristianMatch

Forum

vreemdgaan
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 15:26

PIETER649 schreef:
mooi, we zijn het eens geloof ik...

een vreemdgaander is een overspelige kl**tzak en wij christenen kunnen er geen begrip voor opbrengen en zouden het zelf noooooooit doen.

einde discussie?

Nee ik ben het niet helemaal met je eens.
Wel dat een vreemdganger een overspelige kl**tzak is, dat wel.
Maar ik vind het veel te ver gaan om te zeggen: Dat zou ik nooit doen.
Ik denk dat we als christen eigenlijk geen haar beter zijn als anderen, en je weet vooraf niet in welke situaties je nog eens verzeild kan raken.

Ik geef het je te doen als man zijnde met een mega libido, en je vrouw ligt al jaren ziek op bed. Nee, een excuus is het niet, maar dan heb je geen makkelijk pakje om te dragen denk ik. Natuurlijk blijft het even fout, maar niets menselijks is ons christenen vreemd.

Wat ik wel denk is dat je als christen een voorbeeld functie hebt voor de hele wereld, en dat van ons kwade gedrag, de wereld schande spreekt, en indirect ook kwalijk spreekt over de God van de christenen.
Om dat te weten hoef je alleen maar met regelmaat op bijvoorbeeld nu/jij.nl te kijken.

Het zou ons waakzamer moeten maken in plaats van hoogmoedig te zeggen, Dat zou ik nooit doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 15:56

LISA610 schreef:
[/b]Klopt, maar dat weet ze al Knipoog smiley

Zijn we het alweer eens met elkaar Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 16:01

JOLAN931 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Lisa.

Het enige waar ik op wil wijzen is dat je geen egoïst bent als je je eigen partner voor de volle 100% voor jezelf wilt hebben. Dit is niets meer als je absolute recht. DE egoïst is de vreemdganger, en niet diegene die die vreemdganger voor zichzelf wil hebben als zijnde echtgenoot van.

Juist wilde dat anwoorden maar zag dat jij dat al had gedaan.
Waarom zou je een egoist zijn als je de man/ vrouw volledig voor jezelf wilt hebben?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 16:22

Ik vind de antwoorden hier te gemakkelijk. Allemaal in de vorm van: je bent stom als je eraan begint. En natuurlijk heeft iedereen gelijk, de praktijk is echter anders. Vaak zie je dat het niet aan de intelligentie ligt van de persoon, maar veel meer aan andere dingen.
Iedereen heeft hier wel een crisis meegemaakt. Als je dan getroost wordt door een vreemde, kan dat heel gemakkelijk overgaan in verliefdheid. Een hele poos geleden was er in een kerk een vrouw, die wegging bij haar man met zes kinderen. Hij was de voorganger(X) van deze kerk. Toen de leiding van de kerk haar opriep voor een gesprek zei ze: "Ik weet dat ik mijn man, mijn kinderen, mijn roeping en God verlaat. Maar ik doe het toch." Het was duidelijk dat ze besefte wat ze deed. Ze kwam niet over als stom, meer verblind.

Ik denk dat vreemdgaan ingewikkelder is, dan dat men hier zegt. Het is niet goed, het geeft schade, en toch zie je dat het voorkomt in alle lagen van de bevolking en ook bij mensen die in de maatschappij juist bekend staan om hun status en intelligentie.
Het is toch te gek voor woorden, dat een Berlusconi er een hobby van gemaakt had...je kunt over hem vinden wat je wil, maar intelligent is hij wel.
Zelfs de leider van het IMF leek te vallen voor een kamermeisje, op één of andere manier keken we er helemaal niet van op.

Vreemdgaan heeft nl. iets belonends voor zowel de man als de vrouw. Vrouwen zijn nu eenmaal gevoelig voor mannen in een belangrijke positie. En deze man veroveren kan voor hen het hoogste doel zijn. Wel eens afgevraagd waarom de onwijs vette directeur toch de aantrekkelijke secretaresse kon krijgen. Je hebt ook vrouwen die altijd door een man begeerd willen worden. Ze flirt zoveel mogelijk, omdat dat flirten haar bevestigt in haar schoonheid.
Voor mannen is het een bevestiging van zijn manlijkheid. Dat hij nog steeds vrouwen kan veroveren, de jacht en de trofee zijn belangrijk. Zodra hij de trofee veroverd heeft valt de interesse en gaat hij weer op zoek naar een nieuwe prooi.
Vreemdgaan is een relatie zonder verantwoordelijkheid. Je hebt geen gezamenlijke zorg over de kinderen, de rekeningen het huis..het kan een verademing zijn met iemand seks te hebben zonder meteen verantwoordelijk te zijn.
Ik probeer slechts uit te leggen, maar dat wil natuurlijk niet betekenen dat ik het goedkeur.
Tenslotte nog even dit. In Hollywood wordt al sinds jaren de overspelige relatie verheerlijkt. In veel films lijkt deze relatie de volmaakte relatie vol liefde en passie. Misschien is dat idee langzamerhand in onze cultuur doorgedrongen...

(X) voorganger is geen juiste beschrijving van zijn functie, maar een juiste beschrijving zou meteen het kerkgenootschap beschrijven.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 20 december 2011, 16:32
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 17:11

Vreemdgaan heeft nl. iets belonends voor zowel de man als de vrouw. Vrouwen zijn nu eenmaal gevoelig voor mannen in een belangrijke positie. En deze man veroveren kan voor hen het hoogste doel zijn. Wel eens afgevraagd waarom de onwijs vette directeur toch de aantrekkelijke secretaresse kon krijgen. Je hebt ook vrouwen die altijd door een man begeerd willen worden. Ze flirt zoveel mogelijk, omdat dat flirten haar bevestigt in haar schoonheid.
[quote Chatuliem]

Je zegt eerst zowel de man als de vrouw maar toch ga je alleen verder op de vrouw! Jammer! Wij zouden gevoelig zijn voor een man in een belangrijke functie.... laat mij dat nu helemaal niet boeien!
En dat een directeur een aantrekkelijke secretaresse krijgt? Denk dat meneer de Directeur ze daar vaak op aan neemt tja wordt er dan gezegt het oog wil ook wat Gefrustreerde smiley Daarbij hoe vaak is het niet dat de man op zakenreis gaat en er een mooie dame wordt geregeld om mee te gaan? zogenaamd om de tegenpartij uit te dagen en lekker te maken Boze smiley en niet de dames zoeken een topfunctionaris maar hij zoekt hun
en voor de dames is het vaak ook maar de vraag met wie ze hun pleziertjes hebben.
Jammer dat je dit zo generaliseerd Chat want mijns inziens zijn de mannen net zo slecht zo niet slechter dan de vrouw! Ik zou wel eens willen weten wie er meer vreemd gaat de man of de vrouw.

Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 20 december 2011, 17:12
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 17:58

ERIKA129 schreef:
je zegt eerst zowel de man als de vrouw maar toch ga je alleen verder op de vrouw! Jammer! Wij zouden gevoelig zijn voor een man in een belangrijke functie.... laat mij dat nu helemaal niet boeien!
En dat een directeur een aantrekkelijke secretaresse krijgt? Denk dat meneer de Directeur ze daar vaak op aan neemt tja wordt er dan gezegt het oog wil ook wat Daarbij hoe vaak is het niet dat de man op zakenreis gaat en er een mooie dame wordt geregeld om mee te gaan? zogenaamd om de tegenpartij uit te dagen en lekker te maken en niet de dames zoeken een topfunctionaris maar hij zoekt hun
en voor de dames is het vaak ook maar de vraag met wie ze hun pleziertjes hebben.
Jammer dat je dit zo generaliseerd Chat want mijns inziens zijn de mannen net zo slecht zo niet slechter dan de vrouw! Ik zou wel eens willen weten wie er meer vreemd gaat de man of de vrouw.
Natuurlijk ben ik generaliserend bezig, we zouden immers niet ingaan op persoonlijke situaties. En het is duidelijk dat je niet helemaal gelezen hebt wat ik schreef over mannen.
Om tot een relatie te komen hebben de man en de vrouw verschillende drijfveren. Het belangrijkste voor de man, is dat hij mag voortplanten, zodat zijn geslacht niet uitgestorven raakt, het belangrijkste voor de vrouw is dat ze zoveel mogelijk veiligheid wil creëren voor haar nest.. Waar kun je deze waarborgen vinden? De man is gericht op uiterlijk, de vrouw op veiligheid.En veiligheid vind je bij hogere status en meer rijkdom. Luister goed, dit zijn allemaal onbewuste processen die ervoor zorgen dat we zijn zoals we zijn. Niets menselijk is per slot van rekening ons vreemd.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 18:51

CHATULIEM619 schreef:
Natuurlijk ben ik generaliserend bezig, we zouden immers niet ingaan op persoonlijke situaties. En het is duidelijk dat je niet helemaal gelezen hebt wat ik schreef over mannen.
Om tot een relatie te komen hebben de man en de vrouw verschillende drijfveren. Het belangrijkste voor de man, is dat hij mag voortplanten, zodat zijn geslacht niet uitgestorven raakt, het belangrijkste voor de vrouw is dat ze zoveel mogelijk veiligheid wil creëren voor haar nest.. Waar kun je deze waarborgen vinden? De man is gericht op uiterlijk, de vrouw op veiligheid.En veiligheid vind je bij hogere status en meer rijkdom. Luister goed, dit zijn allemaal onbewuste processen die ervoor zorgen dat we zijn zoals we zijn. Niets menselijk is per slot van rekening ons vreemd.

oke dank u deze is een stuk duidelijker Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MATSY791

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 20:01

Grappig hoe bepaalde meningen hier klakkeloos worden overgenomen (vrouwen in een relatie op zoek naar veiligheid, mannen op zoek naar voortplanting).

Maar, dit is helaas niet het geval, en vooral niet bij het onderwerp vreemdgaan. Dit zijn oude gedachtes, en in de moderne samenleving is dit niet meer zo.

De voornaamste reden voor een man om in een situatie van 'vreemdgaan' terecht te komen is onzorgvuldigheid. Een man gaat vaak onbewust een situatie in, waar hij moeilijk uit kan komen. Het kan dus zo zijn dat ze helemaal niks missen (op geen enkel gebied). Vrouwen gaan om een andere reden vreemd, namelijk om liefde. Hierbij veralgemeniseer ik het geheel wel.

Hierbij spelen inkomsten een rol (personen die veel verdienen hebben anderhalf keer zoveel kans om vreemd te gaan dan personen die weinig verdienen).

Dus, ik snap even niet waar al jullie argumenten vandaan komen, maar misschien is lezen over het onderwerp (in plaats van kijken naar de Bijbel) een leuke dagbesteding.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 20:32

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind de antwoorden hier te gemakkelijk. Allemaal in de vorm van: je bent stom als je eraan begint. En natuurlijk heeft iedereen gelijk, de praktijk is echter anders. Vaak zie je dat het niet aan de intelligentie ligt van de persoon, maar veel meer aan andere dingen.
Iedereen heeft hier wel een crisis meegemaakt. Als je dan getroost wordt door een vreemde, kan dat heel gemakkelijk overgaan in verliefdheid. Een hele poos geleden was er in een kerk een vrouw, die wegging bij haar man met zes kinderen. Hij was de voorganger(X) van deze kerk. Toen de leiding van de kerk haar opriep voor een gesprek zei ze: "Ik weet dat ik mijn man, mijn kinderen, mijn roeping en God verlaat. Maar ik doe het toch." Het was duidelijk dat ze besefte wat ze deed. Ze kwam niet over als stom, meer verblind.

Ik denk dat vreemdgaan ingewikkelder is, dan dat men hier zegt. Het is niet goed, het geeft schade, en toch zie je dat het voorkomt in alle lagen van de bevolking en ook bij mensen die in de maatschappij juist bekend staan om hun status en intelligentie.
Het is toch te gek voor woorden, dat een Berlusconi er een hobby van gemaakt had...je kunt over hem vinden wat je wil, maar intelligent is hij wel.
Zelfs de leider van het IMF leek te vallen voor een kamermeisje, op één of andere manier keken we er helemaal niet van op.

Voor mannen is het een bevestiging van zijn manlijkheid. Dat hij nog steeds vrouwen kan veroveren, de jacht en de trofee zijn belangrijk. Zodra hij de trofee veroverd heeft valt de interesse en gaat hij weer op zoek naar een nieuwe prooi.
Vreemdgaan is een relatie zonder verantwoordelijkheid. Je hebt geen gezamenlijke zorg over de kinderen, de rekeningen het huis..het kan een verademing zijn met iemand seks te hebben zonder meteen verantwoordelijk te zijn.
Ik probeer slechts uit te leggen, maar dat wil natuurlijk niet betekenen dat ik het goedkeur.
Tenslotte nog even dit. In Hollywood wordt al sinds jaren de overspelige relatie verheerlijkt. In veel films lijkt deze relatie de volmaakte relatie vol liefde en passie. Misschien is dat idee langzamerhand in onze cultuur doorgedrongen...

(X) voorganger is geen juiste beschrijving van zijn functie, maar een juiste beschrijving zou meteen het kerkgenootschap beschrijven.

Wat vind ik dit nu jammer, ik was het bijna helemaal met je eens, tot de derde zin van onderen.
Zou het niet zo zijn dat, Hollywood juist al die onzedelijke praktijken op het witte doek, van ons kleine landje hebben overgenomen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 21:43

Macht erotiseert, dat is een gegeven. Veel vrouwen willen een man met macht en aanzien, dat biedt kennelijk veiligheid en zekerheid.

Ik denk dat het goed is een onderscheid in deze discussie te maken tussen de verklaring aan de ene kant en de beoordeling ervan aan de andere kant. Als verklaringen werden aangegeven vrouwen die niet meer deden dan passief zich ter beschikking stellen en mannen die niet verder komen dan snel de daad verrichten. Dan moet je niet raar kijken als de relatie snel verloopt. Ik dacht dat het niet zoveel meer voor zou komen maar dat blijkt dus anders. Als het zo gaat heb je er natuurlijk ook een potje van gemaakt Daarmee verklaar je wel dat mensen hun heil ergens anders zoeken. Seksualiteit en de kwaliteit van de relatie weerspiegelen elkaar nu eenmaal en die wisselwerking is er altijd.

Aan de andere kant is er dan de rechtvaardiging van het vreemdgaan. Maar dat is heel wat anders dan het te verklaren. Bovenstaand gedrag heeft nauwelijks iets met een normale seksuele relatie uit te staan en is te armoedig voor woorden. Maar als je het hiermee verklaart dat mensen vreemdgaan, is het daarmee nog geen rechtvaardiging. Vreemdgaan is wel een indicatie dat er iets mis is of in de relatie of met (een van) de partners. Een onbevredigend liefdesleven is zeker een oorzaak van echtscheiding. Als dit geluk je onthouden wordt, is er veel mis in een verhouding en vraag ik me af of je wel de goede partner hebt gekozen. Echtscheiding kan ik me dan goed voorstellen, zeker als de verhouding zo onvolwaardig is. Een goed liefdesleven wil iedereen, lijkt me. Als de uiting er niet is, verdort de liefde.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 21 december 2011, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 22:00

MOMO697 schreef:
Misschien omdat je je ogen sluit voor het negatieve?
Misschien omdat het alternatief nog erger is?
Misschien omdat je zo opleeft van de mooie momenten?
Misschien omdat verleiding nou eenmaal bestaat?
Verleiding zit in alle dingen.
Verleiding omzetten in daden is zondigen. Maakt het wat uit welke zonde dat dan is? Is voor God niet elke zonde iets dat Hij haat?

Laat ik duidelijk maken dat dit voor mij geen redenen zijn om vreemd te gaan. Wat ik geprobeerd heb is mij te verplaatsen in de persoon die vreemd gaat. Ik heb geen enkele reden om vreemd te gaan trouwens, nooit gehad ook.
Maar om nou heel zwart wit te gaan denken over een situatie waar je zelf geen ervaring mee hebt vind ik erg ver gaan.
Gelukkig is het Woord van God als een lamp op mijn pad.
En op de momenten dat ik faal, mag ik rekenen op Zijn Genade.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 00:46

JOLAN931 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Lisa.

Het enige waar ik op wil wijzen is dat je geen egoïst bent als je je eigen partner voor de volle 100% voor jezelf wilt hebben. Dit is niets meer als je absolute recht. DE egoïst is de vreemdganger, en niet diegene die die vreemdganger voor zichzelf wil hebben als zijnde echtgenoot van.

Don't wurry Jolan, dat weet ik best Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 00:50

GERRIT084 schreef:
Ten dele ben ik het met je eens, een relatie aan gaan met iemand die getrouwd is, keur ik ook af.
Maar veronderstel dat je er niet van af weet, en het is al wat langer aan de gang, ik geloof toch niet dat je er dan in ene een punt achter kunt zetten.
Zeker als iemand al verliefd zou zijn, het is nu eenmaal geen knopjes omzetten gebeuren.
Pas als je het weet, en er dan aan begint, dan ben je verkeerd bezig, maar hoeveel gehuwden blijven dan nog bij elkaar?

Echt niet??? Ik zou me enorm in de maling genomen voelen als degene met wie ik een relatie ben begonnen uiteindelijk zou bekennen dat hij getrouwd is.... Dan is het vertrouwen in één klap weg en bij mij is de verliefdheid dan ook heel snel over. Maar ja, ik kan nu eenmaal niet dealen met het feit dat ik de ander niet voor 100% kan vertrouwen, dus wellicht is dat voor anderen weer anders Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 00:58

JOLAN931 schreef:
Toch komt het veel voor dat men een relatie aangaat met iemand die al in een relatie zit. Veel vrouwen hebben er blijkbaar geen moeite mee om een man en vader uit zijn gezin te halen(en andersom)

De basis van die relaties liggen al bij de leugen. Ik vraag me weleens af of iemand die doelbewust een relatie aangaat met een getrouwde man/vrouw niet altijd in het achterhoofd houd dat ook deze relatie weer even makkelijk verbroken kan worden door weer een ander.
Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.

Hmmm in feite zie ik hier nu mijn eigen gedachten staan en toch voelt dat ook weer niet goed. Zou het niet zo kunnen zijn dat iemand toch tot inkeer komt en beseft dat hij of zij datzelfde nooit meer moet doen op het moment dat hem of haar een nieuwe kans met een nieuw begin wordt gegund (ervan uitgaande dat hij of zij op dat moment geen relatie meer heeft en dus niet vreemd gaat of course). Ach wat.. laat mij ook maar gewoon mens zijn en toegeven dat ik er best moeite mee zou hebben om iemand te vertrouwen die in het verleden is vreemd gegaan.. (ja ja ja.. komt Lisa weer met haar vertrouwen.. sorry mensen maar da's voor mij nu eenmaal een heel groot issue binnen een relatie)
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 01:00

PIETER649 schreef:
mooi, we zijn het eens geloof ik...

een vreemdgaander is een overspelige kl**tzak en wij christenen kunnen er geen begrip voor opbrengen en zouden het zelf noooooooit doen.

einde discussie?

Nee hoor, we gaan gewoon lekker door met deze discussie. Blijf vooral meedoen Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 01:02

FRANKT627 schreef:
ben ik het volledig mee eens. Wij (echte) christenen gaan nooit vreemd en doen niet aan bepaalde lichamelijke activiteiten (wil het s-woord niet gebruiken) voor het huwelijk.

Echt niet??? Als we het daar dan allemaal over eens zijn, waarom hebben we deze discussies dan nog? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 01:22

MATSY791 schreef:
Grappig hoe bepaalde meningen hier klakkeloos worden overgenomen (vrouwen in een relatie op zoek naar veiligheid, mannen op zoek naar voortplanting).

Maar, dit is helaas niet het geval, en vooral niet bij het onderwerp vreemdgaan. Dit zijn oude gedachtes, en in de moderne samenleving is dit niet meer zo.

De voornaamste reden voor een man om in een situatie van 'vreemdgaan' terecht te komen is onzorgvuldigheid. Een man gaat vaak onbewust een situatie in, waar hij moeilijk uit kan komen. Het kan dus zo zijn dat ze helemaal niks missen (op geen enkel gebied). Vrouwen gaan om een andere reden vreemd, namelijk om liefde. Hierbij veralgemeniseer ik het geheel wel.

Hierbij spelen inkomsten een rol (personen die veel verdienen hebben anderhalf keer zoveel kans om vreemd te gaan dan personen die weinig verdienen).

Dus, ik snap even niet waar al jullie argumenten vandaan komen, maar misschien is lezen over het onderwerp (in plaats van kijken naar de Bijbel) een leuke dagbesteding.

sommige vrouwen gaan ook vreemd vanuit een gevoel van controle hebben over de situatie. niks veiligheid. gewoon zelf bepalen wat ze doen. omdat ze dat in andere situaties niet kunnen . dr zijn zoveel redenen, en geen enkele is terecht.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 10:24

Ik las pas op het nieuws:

Als je wilt weten of je partner vreemdgaat kijk dan naar wat zijn vader allemaal heeft gedaan.
Vreemdgaan zou in de genen zitten.

Ik ga zoonlief maar vast in de gaten houden Geschokte, onthutste smiley Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 11:12

JOLAN931 schreef:

Als je wilt weten of je partner vreemdgaat kijk dan naar wat zijn vader allemaal heeft gedaan.

Ik ga zoonlief maar vast in de gaten houden Geschokte, onthutste smiley Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

en zo komen we weer uit bij het onderwerp erfzonde ???

Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley

mijn ex lijkt trouwens meer op zn moeder dan zn pa...
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 11:17

JOLAN931 schreef:

wow jolan dan raken dus nu alle mammies met een overspelige expartner in paniek Knipoog smiley
gelukkig ben ik niet zo paniekerig Gefrustreerde smiley Clown smiley
maar ik geloof wel dat een stukje opvoeding mee kan spelen ,
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 11:22

JOLAN931 schreef:

Tja, sommige zenders hebben inderdaad het niveau van de Privé of Story...misschien kunnen die zich maar beter bezighouden met het vermelden van welke sokken een BN-er aan heeft of met de one night stands van de nationale relnichten...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 11:49

JOLAN931 schreef:

Je zou toch haast geloven in erfzonde???
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:11

FRANKT627 schreef:
ben ik het volledig mee eens. Wij (echte) christenen gaan nooit vreemd en doen niet aan bepaalde lichamelijke activiteiten (wil het s-woord niet gebruiken) voor het huwelijk.

We doen het allemaal voor het huwelijk of hebben het allemaal voor het huwelijk gedaan.

Thomas, ik lieg nu in ieder geval veel minder, al snap ik Frank natuurlijk wel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 21 december 2011, 13:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 12:36

JOLAN931 schreef:

Als mannen wel vreemd gaan en vrouwen niet, met wie gaan die mannen dan vreemd?. En een zoon heeft evenveel genen van zijn moeder als van zijn vader gekregen. Karaktereigenschappen kunnen wel erfelijk zijn maar of vreemdgaan een gevolg van een erfelijke eigenschap is, lijkt me onwaarschijnlijk. In de gedragswetenschappen is er altijd een discussie over erfelijkheid of omgeving, maar ik zou bij vreemdgaan toch naar het laatste kijken.

Thomas, mijn grootvader heette ook Thomas, maar dat is echt niet erfelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:29

THOMAS968 schreef:
We doen het allemaal voor het huwelijk of hebben het allemaal voor het huwelijk gedaan.

Thomas, ik lieg nu in ieder geval veel minder, als snap ik Frank natuurlijk wel.

Ik heb opzettelijk het knipoog-poppetje weggelaten, hoewel het schrijfsel wel met een knipoog bedoeld was. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:44

THOMAS968 schreef:

Thomas, ik lieg nu in ieder geval veel minder, als snap ik Frank natuurlijk wel.

Niet iedereen hoor en anders horen mijn vriend en ikzelf niet bij iedereen.
Ken genoeg mensen die elkaar in een relatie wel trouw blijven. Denk dat je discussie beter om kunt draaien van waarom ga je vreemd, naar wat zijn factoren die ervoor zorgen dat je elkaar trouw blijft.
Volgens mij begint dat met principes, je hebt elkaar (al dan niet in stadhuis) trouw beloofd en die belofte houd je. Daarnaast een goede relatie natuurlijk.
Over n jaar of 50 moet je t maar eens vragen, maar heb nu geen enkele reden om aan te nemen dat mijn vriend of ikzelf ooit vreemd zou kunnen gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:44

THOMAS968 schreef:
Als mannen wel vreemd gaan en vrouwen niet, met wie gaan die mannen dan vreemd?. En een zoon heeft evenveel genen van zijn moeder als van zijn vader gekregen. Karaktereigenschappen kunnen wel erfelijk zijn maar of vreemdgaan een gevolg van een erfelijke eigenschap is, lijkt me onwaarschijnlijk. In de gedragswetenschappen is er altijd een discussie over erfelijkheid of omgeving, maar ik zou bij vreemdgaan toch naar het laatste kijken.

Thomas, mijn grootvader heette ook Thomas, maar dat is echt niet erfelijk.

Ik vrees met grote vrezen, ik heet Gerrit, me opa ook, en die zijn opa ook
Zieke smiley en gelukkig sterft die rite nu ook uit Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 21 december 2011, 13:45
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 14:08

KLAPROOS940 schreef:
Niet iedereen hoor en anders horen mijn vriend en ikzelf niet bij iedereen.
Ken genoeg mensen die elkaar in een relatie wel trouw blijven. Denk dat je discussie beter om kunt draaien van waarom ga je vreemd, naar wat zijn factoren die ervoor zorgen dat je elkaar trouw blijft.
Volgens mij begint dat met principes, je hebt elkaar (al dan niet in stadhuis) trouw beloofd en die belofte houd je. Daarnaast een goede relatie natuurlijk.
Over n jaar of 50 moet je t maar eens vragen, maar heb nu geen enkele reden om aan te nemen dat mijn vriend of ikzelf ooit vreemd zou kunnen gaan.

Ik reageerde op Frank zijn wat ironische opmerking. Het ging inderdaad niet over vreemdgaan maar het al dan niet seks hebben voor het huwelijk. Ongeveer vijf procent van de mensen heeft aangegeven als maagd het huwelijk in te gaan en met zeven procent islamieten zullen er statistisch gezien nog wel een aantal moeten zijn. En ik kom daar niet aan, al vind ik het niet verstandig. Maar ik respecteer het als mensen daarvoor kiezen. Ik vind het echter om die reden geen betere christenen.
Mensen gaan niet snel vreemd als de relatie en de basis goed is. Het probleem is volgens mij eerder dat mensen te snel en vaak ook te jong trouwen. Ik denk soms ook wel eens dat een dergelijke belangrijke beslissing als een huwelijk eigenlijk op de verkeerde leeftijd genomen wordt. Geen liefdesleven met elkaar kennen voor het huwelijk en dan toch trouwen en voor eeuwig trouw moeten blijven komt in de praktijk vaak uit op een leven lang ongelukkig zijn. Maar ik ga off-topic want dit heeft alleen als mogelijke verklaring iets te maken met vreemdgaan. Uit je slotzin blijkt naar mijn idee dat jullie het goed hebben gedaan, ook al ken je natuurlijk de toekomst niet.

Thomas, over vijftig jaar is wat laat voor me, vrees ik.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 21 december 2011, 16:02
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 16:07

GERRIT084 schreef:
Ik vrees met grote vrezen, ik heet Gerrit, me opa ook, en die zijn opa ook
Zieke smiley en gelukkig sterft die rite nu ook uit Gefrustreerde smiley

Ach Gerrit, volgens een liedje van dertig jaar geleden steel jij als de raven en volgens de Bijbel ben ik ongelovig, what 's in a name....

Thomas, gelooft het wel inmiddels en het kan niet altijd klassiek zijn.

Speciaal voor jou en oogjes dicht hè, ik kon geen ander clipje vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=K1D5PzuJC-A

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 21 december 2011, 17:06
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:29

THOMAS968 schreef:
Ik reageerde op Frank zijn wat ironische opmerking. Het ging inderdaad niet over vreemdgaan maar het al dan niet seks hebben voor het huwelijk. Ongeveer vijf procent van de mensen heeft aangegeven als maagd het huwelijk in te gaan en met zeven procent islamieten zullen er statistisch gezien nog wel een aantal moeten zijn. En ik kom daar niet aan, al vind ik het niet verstandig. Maar ik respecteer het als mensen daarvoor kiezen. Ik vind het echter om die reden geen betere christenen.
Mensen gaan niet snel vreemd als de relatie en de basis goed is. Het probleem is volgens mij eerder dat mensen te snel en vaak ook te jong trouwen. Ik denk soms ook wel eens dat een dergelijke belangrijke beslissing als een huwelijk eigenlijk op de verkeerde leeftijd genomen wordt. Geen liefdesleven met elkaar kennen voor het huwelijk en dan toch trouwen en voor eeuwig trouw moeten blijven komt in de praktijk vaak uit op een leven lang ongelukkig zijn. Maar ik ga off-topic want dit heeft alleen als mogelijke verklaring iets te maken met vreemdgaan. Uit je slotzin blijkt naar mijn idee dat jullie het goed hebben gedaan, ook al ken je natuurlijk de toekomst niet.

Thomas, over vijftig jaar is wat laat voor me, vrees ik.

Mijn vriend en ikzelf horen dan bij die 5 procent die je noemt. Prettig om te horen dat het dus blijkbaar om 1 op de 20 gaat. Want hoewel ik wel een aantal mensen ken die er hetzelfde over denkt als ons, voel ik me daarin vaak ook wel alleen staan. Bij mij in de gemeente/ vriendenkring en op werk kiest toch vrijwel iedereen ervoor om samen te gaan wonen.
We hebben die keuze gemaakt naar wat wij denken dat goed is en wat God goed voor ons vind. Uiteraard maakt onze keuze hierin ons geen beter mens/ betere christen. Een goed mens/ christen is iemand die in alles beantwoord aan wat God's bedoeling is met hem/haar. En vaak doe ik wat ik zelf prettig/ goed vind, zelfs als ik weet dat t niet goed (zonde) is. t Maakt niet zoveel uit of je op t ene of t andere gebied je doel mist. Wel zijn de gevolgen bij zonden als vreemdgaan vaak groter en veelomvattender.

k Ben het overigens niet met je eens dat zonder sex het niet goed mogelijk is om een goede relatie op te bouwen. Ook dan kun je een goede relatie opbouwen die een goede basis heeft. Te snel en te jong trouwen kan een oorzaak zijn van een relatie die niet goed is, maar dat is volgens mij toch per stel verschillend. Belangrijker dan leeftijd en hoelang je een relatie hebt is volgens mij hoe je samen communiceert. Niet alleen voor je gaat trouwen/ samenwonen maar juist ook daarna.
Zonder goede communicatie is de kans veel groter dat je uit elkaar groeit wat als gevolg kan hebben dat iemand andere (sexuele) relatie(s) aangaat, voor of na het beeindigen van de relatie.

Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op woensdag 21 december 2011, 18:31
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 7 van 8