ChristianMatch

Forum

waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 20:26

REBECCA667 schreef:
misschien was het beter geweest als er niet iemand zomaar van uit te middle of nowhere was gaan zwaaien met de ideologie vanuit de medische wetenschap.
want dat is waar het voor staat. ideologie. het werkt daar al niet, dus waarom hier dan wel.
bovendien zijn het twee totaal verschillende werelden. (de medische wetenschap en de bijbelse.).

en pawlov was een sadist.
die dieren martelde om hun kunstjes te leren door het geven van pijnprikkels en de dieren als beloning wat te eten of te drinken gaf.
om zodra ze ( de dieren) doorhaddden hoe ze een pijnprikkel konden ontwijken ( dus door direct het kunstje te doen) hun een nieuw kunstje liet leren.
met andere woorden.
ze leden altijd pijn. mooi voorbeeld.

Pavlov was iemand anders dan Maslov. Vergissen is menselijk.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 28 februari 2011, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 21:04

Waar gaat het nu nog over??? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 21:22

MAR907 schreef:
Waar gaat het nu nog over??? Smiley met dichtgeplakte mond

Een slecht onderhouden gebit! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 21:43

CARIEN982 schreef:
Een slecht onderhouden gebit! Knipoog smiley

Ach nemen ze een klappergebit..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 21:56

Lieve mensen, zullen we alsjeblieft met elkaar omgaan zoals je zelf graag wilt dat er met jou omgegaan wordt?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 22:10

JASMYN704 schreef:
Lieve mensen, zullen we alsjeblieft met elkaar omgaan zoals je zelf graag wilt dat er met jou omgegaan wordt?

Wijs advies Jasmyn Lachende smiley . Even ter aanvulling: Als iemand iets heeft geschreven wat niet lekker over komt, neem dan even contact met diegene op via de mail of de chat, maar vecht het niet op het forum uit.

En nu back on topic mensen, voordat er mensen afknappen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 22:28

CHATULIEM619 schreef:
Toch werkt het ook weer andersom, Marian. Stel je bent een wrak door wat je ander je aangedaan heeft..Door je te bekommeren om te ander, leer je jezelf ook meer lief te hebben. Is het niet veel meer een wisselwerking dan een voorwaarde tot?

Wel Chat,

Ik was een wrak vóór, tijdens en ná het beëindigen van mijn huwelijk.
HOe of het mij gelukt is er weer bovenop te komen is me nu nog een raadsel; ik geloof dat het gebed van allen die om ons heen stonden mij zodanig heeft gesterkt én de zorg voor mijn kinderen.
Ik geloof zeker dat God mij gedragen heeft die tijd en zo ben ik langzaamaan weer uit dat dal opgeklommen.
Als ik de liefde niet had gehad/beseft/gevoeld en niet zo'n sterke overlevingsdrang had, zou ik niet zijn wie ik nu ben.
Het antwoord op alle vragen is bij mij altijd weer liefde.. ( en die heb je in vele soorten. )

Maar ik geloof dat iedere situatie anders is net zoals elk mens uniek is in zijn gevoelen/ervaren van dingen.
Alleen een wisselwerking geeft je geen liefde, maar ik begrijp wat je bedoelt, alleen bij mij werkte het anders. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 22:43

LISA610 schreef:
Wijs advies Jasmyn Lachende smiley . Even ter aanvulling: Als iemand iets heeft geschreven wat niet lekker over komt, neem dan even contact met diegene op via de mail of de chat, maar vecht het niet op het forum uit.

En nu back on topic mensen, voordat er mensen afknappen... Knipoog smiley

Goed......zal visser dan de draad maar weer oppakken?

Waar visser op afknap?
Op mensen die hier op het forum schrijven waarvan je je af vraagt of ze het wel ZELF geschreven hebben.
Zo zie je van iemand een lap tekst zonder ook maar één schrijf- of spelfout en even later kom je van dezelfde persoon een hele korte reactie tegen waar 4....5...6 schrijffouten in staan.
Vraag me dan wel eens af : die lap tekst....heb je die gekopiëerd? geknipt? geplakt?
Naar boven

Auteur Bericht
ELSKE510

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 23:00

Of de spellingscontrole stond uit,
kan ook een verklaring zijn Visser
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 23:03

ELSKE510 schreef:
Of de spellingscontrole stond uit,
kan ook een verklaring zijn Visser

Bestaat ie hier dan ook?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 23:14

VISSER278 schreef:
Bestaat ie hier dan ook?

Gebruikers van google chrome kunnen de gramatica instellen op spellingsfouten.

Ik weet van mezelf dat mijn gramatica wel eens wat te wensen overlaat.
En als ik lange teksten plaats is het vaak gekopieerd.
Soms zet ik de bronvermelding erbij dan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 23:37

CHATULIEM619 schreef:
Voor de mensen die niet weten, wat dit is: de volgende link

http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramide_van_Maslow

bedankt voor de toelichting Chat,
af en toe denk ik al eens dat je serieus moet gestudeerd hebben om hier actief aan het forum te kunnen deelnemen.......
dus je verduidelijking was welkom (zou het wel eens opgezocht hebben ook hoor als ik tijd heb)
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 23:40

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het toch niet helemaal met je eens.......
Je moet oppassen dat je niet iedereen gaat bekijken vanuit normen die voor jou aanvaardbaar zijn......Wie weet heeft een ander andere normen die prima zijn alleen niet die van jou zijn.....

ja kan je hierin ook geen ongelijk geven,
mijn normen zijn niet jouw normen of haar of zijn normen........
ik denk dat wij allen een beetje praten vanuit onze leefwereld en ervaringen hé Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 08:58

Uiteraard graag weer on-topic en daarbij twee opmerkingen:

1. Probeer je eigen mening neer te zetten als een mening i.p.v. een feit,
dat is het immers ook.
2. Op een forum kun je niet aanvallen op iedere mening/uitspraak die
je niet aanstaat. We vinden nou eenmaal niet allemaal hetzelfde.
Vat het dus niet te persoonlijk op.

Zo kunnen we het hopelijk gezellig houden. Verder zal ik dit topic even opschonen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 10:31

Ik herken me in het verhaal van Marian..
Ook voor tijdens en na mijn huwelijk...
Had het gevoel dat ik niet meer bestond...
Dan verdwijnt(bij mij tenminste) ook je eigenwaarde!!!!!
Had ik maar voor mezelf...aan mezelf gedacht...
TOEN....

Sinds ik in de zorg werk...en veel betekenen kan en wil voor DE ANDER..hou ik ook weer van mezelf!!!!

Overigens..zei men dat ook tegen mij...HOU VAN JEZELF!!!
Ik moest naar de spiegel...en het zeggen....(kan dat nog niet!!!)

Toch kon ik van andere mensen houden...heel veel zelfs..maar ik denk doordat dat kwam...dat mensen toch dankbaar waren...
Immers je vervuld een taak voor hulpbehoevende mensen!!!

DAAR kwam een DANKJEWEL....wat je al jaren mistte!!!!!
DUS....ik kreeg erkenning...ik was wel degelijk goed...

Ik hou niet van mensen die het zo overduidelijk goed met zichzelf geschoten hebben!!!!

En zeer zeker niet in de laatste plaats...ik krijg kracht naar kruis...en door die kracht ook de moed om verder te gaan...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 10:55

ZEELAND736 schreef:
TOEN....

Sinds ik in de zorg werk...en veel betekenen kan en wil voor DE ANDER..hou ik ook weer van mezelf!!!!

Toch kon ik van andere mensen houden...heel veel zelfs..maar ik denk doordat dat kwam...dat mensen toch dankbaar waren...

Ik hou niet van mensen die het zo overduidelijk goed met zichzelf geschoten hebben!!!!

En zeer zeker niet in de laatste plaats...ik krijg kracht naar kruis...en door die kracht ook de moed om verder te gaan...

Een goed voorbeeld Zeeland. Zo zie je maar weer, je bent in staat van de ander te houden ook al houd je niet van jezelf....En als je van de ander een bepaalde vorm van liefde terugkrijgt, kun je ook weer leren meer van jezelf te houden. Je zelfrespect groeit als je merkt dat je tot zegen bent voor anderen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:04

Ja zo voel ik het...zeker weten..
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:07

ZEELAND736 schreef:
TOEN....

denk dat het ook te maken heeft met een accepteren van jezelf hoe je in je vel zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:12

Jazeker...en dit velletje...is zich ook aan herstellen....maar nog een beetje vlug ""gewond"" bij een aanraking!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 20:51

CHATULIEM619 schreef:
Een goed voorbeeld Zeeland. Zo zie je maar weer, je bent in staat van de ander te houden ook al houd je niet van jezelf....En als je van de ander een bepaalde vorm van liefde terugkrijgt, kun je ook weer leren meer van jezelf te houden. Je zelfrespect groeit als je merkt dat je tot zegen bent voor anderen.

Jammer dat je het generaliseert Chat...
Hoewel het in het geval van Zeeland blijkbaar wel werkt, kun je haar situatie niet als uitgangspunt nemen.
Voor Zeeland mag het goed uitgepakt hebben, er bestaat ook een gevaar aan. Je kunt namelijk ook -juist door jezelf in te zetten voor een ander- jezelf meer en meer kwijtraken, bijv. als je vanuit een vluchtgedrag met de ander bezig bent... immers, je hoeft dan niet met jezelf aan de slag.

Nogmaals, het is fijn dat Zeeland er positieve ervaringen mee heeft, maar ik geloof dat het van wezenlijk belang is dat je ook stilstaat bij jezelf... en jezelf niet voorbij te lopen... ik ben van mening dat dat in balans moet zijn...
Jezelf liefhebben is al een uitgangspunt, een ander liefhebben is een opdracht...
Vanuit het besef dat God jou liefheeft en kent, kun je (juist) ook de ander liefhebben... !!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 21:36

Zou je jezelf beledigen als je voor de spiegel staat?
Zou je ongevoelig zijn tegenover jezelf?
Zou je slecht praten over jezelf?
Ik neem aan dat je niet elke dag tegen je zelf zegt, “Laat ik mezelf eens lekker slecht behandelen.”
Het koninkrijk van God is de plek waar vrede, rust en veiligheid heerst. Daar is geen plek al die zaken waar Paulus over schreef.
Daar gaat Gods tien geboden over en vooral de laatste 5, “Hou van je naaste net zo veel als jezelf”

In een andere brief van Paulus schrijft hij “Jij, man, vrouw van God, je moet alle slechte dingen uit de weg gaan. Streef naar gerechtigheid vroomheid, geloof, liefde en zachtmoedigheid.
Span je in voor de goede wedloop van het geloof en behaal de prijs van het eeuwige leven.”

Iedereen wil goed doen uit eigen kracht. En op het eerste gezicht LIJKT daar niet mis mee.
Maar schijn bedriegt: Veel mensen denken dat ze hun naaste maar goed genoeg helpen.. als je al hun tijd en energie steken in het helpen van mensen, zodat de slagbomen van de eeuwige koninkrijk vanzelf op zullen gaan.
En dan ze kun zeggen, “ kijk dit heb ik gedaan..” Wat de bijbel zegt van deze manier van handelen.
In matteus 6 vers 1 staat het volgende geschreven “Denk erom dat je Gods wil niet doe om op te vallen bij de mensen. Want dan kan je Vader in de hemel je er NIET voor belonen.
Als jij iemand in nood helpt, bazuin het niet rond in de kerken en op straat, zoals schijnheiligen dat doen om door anderen in het openbaar gezien te worden, want zo zegt Jezus later in mat 7:21
Niet iedereen die roept, Here, Here komt het hemelse Koninkrijk binnen, maar alleen wie de wil doet van God mijn Vader in de hemel. Op de dag van het oordeel, dat is dat wanneer Jezus terugkomt, zullen velen zeggen Here, Here, heb ik niet geprofeteerd in Uw naam, Heb ik niet demonen uitgedreven en vele wonderen gedaan in Uw naam en dan zal Jezus zeggen, Ik heb jullie nooit gekend jullie werkers der wetteloosheid, verdwijn uit mijn ogen.

Als wij zorg hebben voor ons naaste, als wij niet alleen naar onszelf kijken. Dan mogen wij een daad stellen.. dat mogen wij mensen helpen.. waar hulp nodig is... dan mogen wij bidden voor onze naaste en ter zijner tijd ons loon ontvangen.. Niet omdat wij gezien willen worden. Niet omdat wij het doen om in de hemel te komen.

Wij doen het omdat Jezus, zorg voor ons had.. Jezus de mensen op de wereld lief heeft en hij een daad heeft gesteld. Jezus heeft ons geholpen... daar door is de weg vrij... vrij naar het Hemels Koninkrijk. Is je paspoort voorzien van het wapen van Gods Koninkrijk. Echte normen en waarden vind je in dit boek.. Een levend Evangelie die redt.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 2 maart 2011, 21:39
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:34

SUSANNAH475 schreef:
Jammer dat je het generaliseert Chat...
Hoewel het in het geval van Zeeland blijkbaar wel werkt, kun je haar situatie niet als uitgangspunt nemen.
Voor Zeeland mag het goed uitgepakt hebben, er bestaat ook een gevaar aan. Je kunt namelijk ook -juist door jezelf in te zetten voor een ander- jezelf meer en meer kwijtraken, bijv. als je vanuit een vluchtgedrag met de ander bezig bent... immers, je hoeft dan niet met jezelf aan de slag.

Nogmaals, het is fijn dat Zeeland er positieve ervaringen mee heeft, maar ik geloof dat het van wezenlijk belang is dat je ook stilstaat bij jezelf... en jezelf niet voorbij te lopen... ik ben van mening dat dat in balans moet zijn...
Jezelf liefhebben is al een uitgangspunt, een ander liefhebben is een opdracht...
Vanuit het besef dat God jou liefheeft en kent, kun je (juist) ook de ander liefhebben... !!
Ik geloof niet zo in balans, mensen zijn niet zo vaak in balans, want in balans zijn betekent geen emoties hebben. Ik geloof ook niet in navelstaren of zelfonderzoek, dat geeft de neiging dat men stil blijft staan. Ik geloof dat over het algemeen rouwverwerking een vrij natuurlijk proces is, waar we weinig invloed op kunnen uitoefenen. Je groeit er vanzelf doorheen. En littekens, wie heeft die niet?
Je kunt me verwijten dat ik veralgemeniseer, een argument dat vaker gezegd wordt, wat naar mijn idee nergens op slaat. Als je het met me eens bent, veralgemeniseer ik niet...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:44

CHATULIEM619 schreef:
Ik geloof niet zo in balans, mensen zijn niet zo vaak in balans, want in balans zijn betekent geen emoties hebben.
Waar haal je die wijsheid vandaan?? Want om eerlijk te zijn, ik denk dat ik zelf aardig in balans ben en toch genoeg emoties toon. Dus ik verwijs jouw opmerking, wat mij aangaat, gelijk door naar het land der fabelen.
Ik geloof ook niet in navelstaren of zelfonderzoek, dat geeft de neiging dat men stil blijft staan.
Ook hier de vraag, waar haal je die wijsheid vandaan?? Navelstaren vind ik trouwens niet vergelijkbaar met zelfonderzoek, das zoiets als appels met peren vergelijken. Bij zelfonderzoek is het de bedoeling dat je datgene onderzoekt waarin je blijft stilstaan, het is dus juist het tegenovergestelde aan wat jij zegt. Als ik geen zicht heb op wie ik ben of waardoor ik geworden ben wie ik ben, dan blijf je stilstaan, en zal je niet makkelijk tot volledige ontplooing komen. En juist bij zelfonderzoek is het mogelijk om jezelf te accepteren, de negatieve ervaring te parkeren en door te gaan naar een volgend level.
Ik geloof dat over het algemeen rouwverwerking een vrij natuurlijk proces is, waar we weinig invloed op kunnen uitoefenen. Je groeit er vanzelf doorheen. En littekens, wie heeft die niet?
Ja, littekens wie heeft ze niet, tis de kunst om daar op de juiste manier mee om te gaan. Sommige mensen verdringen ze, en willen niet weten dat ze littekens hebben, of ontkennen bewust dat ze ze niet hebben. Maar wie hou je dan voor de gek, jezelf toch??
Je kunt me verwijten dat ik veralgemeniseer, een argument dat vaker gezegd wordt, wat naar mijn idee nergens op slaat. Als je het met me eens bent, veralgemeniseer ik niet...
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 23:50

CHATULIEM619 schreef:
Ik geloof niet zo in balans, mensen zijn niet zo vaak in balans, want in balans zijn betekent geen emoties hebben. Ik geloof ook niet in navelstaren of zelfonderzoek, dat geeft de neiging dat men stil blijft staan. Ik geloof dat over het algemeen rouwverwerking een vrij natuurlijk proces is, waar we weinig invloed op kunnen uitoefenen. Je groeit er vanzelf doorheen. En littekens, wie heeft die niet?

je uitspraak "als je in balans zijt betekent dit dat je geen emoties hebt"!!!!
dat begrijp ik niet Chat? hoe bedoel je dit?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 17:13

Soms is zwijgen beter dan antwoorden.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 3 maart 2011, 17:30
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 20:43

Ligt het aan mij of is het bij dit topic heel lastig om on topic te blijven... Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 21:05

CHATULIEM619 schreef:
Soms is zwijgen beter dan antwoorden.

sorry snap het dus niet,
jammer dat je je niet nader verklaart....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:46

MARYLIEN613 schreef:
sorry snap het dus niet,
jammer dat je je niet nader verklaart....

Er werd (o.a. door mij) off-topic gereageerd, denk dat het daarmee te maken heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 12:39

CROSSROAD317 schreef:
Waar haal je die wijsheid vandaan?? Want om eerlijk te zijn, ik denk dat ik zelf aardig in balans ben en toch genoeg emoties toon. Dus ik verwijs jouw opmerking, wat mij aangaat, gelijk door naar het land der fabelen.
( Ik geloof ook niet in navelstaren of zelfonderzoek, dat geeft de neiging dat men stil blijft staan. )
Ook hier de vraag, waar haal je die wijsheid vandaan?? Navelstaren vind ik trouwens niet vergelijkbaar met zelfonderzoek, das zoiets als appels met peren vergelijken. Bij zelfonderzoek is het de bedoeling dat je datgene onderzoekt waarin je blijft stilstaan, het is dus juist het tegenovergestelde aan wat jij zegt. Als ik geen zicht heb op wie ik ben of waardoor ik geworden ben wie ik ben, dan blijf je stilstaan, en zal je niet makkelijk tot volledige ontplooing komen. En juist bij zelfonderzoek is het mogelijk om jezelf te accepteren, de negatieve ervaring te parkeren en door te gaan naar een volgend level.
( Ik geloof dat over het algemeen rouwverwerking een vrij natuurlijk proces is, waar we weinig invloed op kunnen uitoefenen. Je groeit er vanzelf doorheen. En littekens, wie heeft die niet? )
Ja, littekens wie heeft ze niet, tis de kunst om daar op de juiste manier mee om te gaan. Sommige mensen verdringen ze, en willen niet weten dat ze littekens hebben, of ontkennen bewust dat ze ze niet hebben. Maar wie hou je dan voor de gek, jezelf toch??

Zo denk ik er ook over .. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 4 maart 2011, 12:41
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 maart 2011, 13:14

CHATULIEM619 schreef:

Oke, op dit punt gaan we het dus niet eens worden...
Ik vraag me serieus af wat er bij jou nog over is van het gebod "Je naaste liefhebben als jezelf"
En om het toch maar weer ontopic te houden... ik vind het jammer als mensen tever doorschieten... want ik g'loof het gewoon niet dat het Gods bedoeling is dat je jezelf voorbij loopt... en daarom knap ik af op mensen die zo denken.

Net zo min (g'loof ik) dat het de bedoeling is dat je de ander voorbij loopt... vandaar dat ik het had over die balans.
En zo vanzelfsprekend is dat niet...

Maar ik heb het gevoel bij jou Chat, dat je alle situaties over 1 kam scheert... ieder verwerkt de dingen anders.... en dat de 1 daar niet zonder hulp uit kan komen, bewijst dat niet iedereen er vanzelf doorheen groeit.

Maar goed, hoe jammer ik het ook vind, ik denk dat wij hier niet uitkomen en ik maar moet concluderen dat wij hierover een andere mening hebben...
Sorry dat ik offtopic ben weer, ik wilde graag nog reageren op Chat's bijdrage...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 4 maart 2011, 13:16
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 14 Volgende
Pagina 7 van 14