Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:13
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Auto is niet nodig voor het aangaan van een relatie, vóóraf kun je bepalen of je iemand te "ver"weg vindt wonen, maar is de klik er, dan ga je er toch voor met of zonder auto.... | Er is toch een aantal nadelen aan verbonden, die in eerste instantie niet zo'n probleem blijken te zijn, maar na een poosje gaat het knellen. Allereerst kun je nooit spontaan op visite gaan bij de ander, je krijgt eigenlijk alleen maar de indruk van een keurig netjes opgeruimd huis, maar je weet niet hoe de ander werkelijk woont. Ten tweede moet je veel meer dingen vooraf regelen en afspreken. Je kunt nl. niet even tussendoor naar huis.... Je bent automatisch een paar dagen onderweg, want heen en weer op een dag is ook niet goed te doen. Je weekschema wordt helemaal opnieuw ingevuld... En dan heb je nog het probleem van bij elkaar willen wonen. Dat betekent vaak voor de een, dat hij/zij niet alleen het huis, maar ook de omgeving, de vrienden en de kerk moet achterlaten. En voor veel mensen is dat te zwaar....Vaak blijft het hangen in een uitzichtloze LAT relatie, die na een paar jaar doodbloedt, omdat het nieuwe ervan af is, en je eigenlijk ook niet weet hoe het verder gaat... Nee, zelfs een auto kan die oplossing niet brengen, het kan de problematiek alleen maar iets verlichten, maar verder dan dat ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:25
|
|
|
Zou je voor jezelf willen praten chat? ipv je .. ik invullen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:29
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zou je voor jezelf willen praten chat? ipv je .. ik invullen? | Als ik over mezelf praat geef ik dat wel aan. Ik ben zeker niet de enige die deze problemen heeft ervaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als ik over mezelf praat geef ik dat wel aan. Ik ben zeker niet de enige die deze problemen heeft ervaren. |
Jij wilt dus spontaan bij een vrouw op de koffie komen om te kijken of ze een slons is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er is toch een aantal nadelen aan verbonden, die in eerste instantie niet zo'n probleem blijken te zijn, maar na een poosje gaat het knellen. Allereerst kun je nooit spontaan op visite gaan bij de ander, je krijgt eigenlijk alleen maar de indruk van een keurig netjes opgeruimd huis, maar je weet niet hoe de ander werkelijk woont. Ten tweede moet je veel meer dingen vooraf regelen en afspreken. Je kunt nl. niet even tussendoor naar huis.... Je bent automatisch een paar dagen onderweg, want heen en weer op een dag is ook niet goed te doen. Je weekschema wordt helemaal opnieuw ingevuld... En dan heb je nog het probleem van bij elkaar willen wonen. Dat betekent vaak voor de een, dat hij/zij niet alleen het huis, maar ook de omgeving, de vrienden en de kerk moet achterlaten. En voor veel mensen is dat te zwaar....Vaak blijft het hangen in een uitzichtloze LAT relatie, die na een paar jaar doodbloedt, omdat het nieuwe ervan af is, en je eigenlijk ook niet weet hoe het verder gaat... Nee, zelfs een auto kan die oplossing niet brengen, het kan de problematiek alleen maar iets verlichten, maar verder dan dat ook niet. |
Lekker oftopic. Of je wel of niet even tussendoor bij elkaar langs kunt gaan is niet afhankelijk van het al dan niet hebben van een auto, maar van de reistijd. En of een relatie kan slagen is niet alleen van reistijd afhankelijk, maar bijvoorbeeld ook of bindingsangst een rol speelt en je er echt voor wilt gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:06
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Lekker oftopic. Of je wel of niet even tussendoor bij elkaar langs kunt gaan is niet afhankelijk van het al dan niet hebben van een auto, maar van de reistijd. En of een relatie kan slagen is niet alleen van reistijd afhankelijk, maar bijvoorbeeld ook of bindingsangst een rol speelt en je er echt voor wilt gaan. |
Nou, als ik moest kiezen dan rij ik toch liever 150 km. i.p.v. 350 km. Of toch eerst een weekje met de zeilboot? Maarja, helaas, die heeft visser niet. En ook geen aanlegsteiger.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou, als ik moest kiezen dan rij ik toch liever 150 km. i.p.v. 350 km. Of toch eerst een weekje met de zeilboot? Maarja, helaas, die heeft visser niet. En ook geen aanlegsteiger. |
het lijkt me logisch ja dat je graag een zo kort mogelijke reistijd wilt. Stel je reist 3 uur over die 350 km en 100 km met bus en trein doe je ook 3 uur over. Dan maakt het toch geen bal uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou, als ik moest kiezen dan rij ik toch liever 150 km. i.p.v. 350 km. Of toch eerst een weekje met de zeilboot? Maarja, helaas, die heeft visser niet. En ook geen aanlegsteiger. |
Bedoel je daarmee te zeggen Visser dat het nooit wat tussen ons wordt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:13
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | het lijkt me logisch ja dat je graag een zo kort mogelijke reistijd wilt. Stel je reist 3 uur over die 350 km en 100 km met bus en trein doe je ook 3 uur over. Dan maakt het toch geen bal uit. |
Dan zou ik die 100 km. lekker met de auto doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Bedoel je daarmee te zeggen Visser dat het nooit wat tussen ons wordt? |
Oh nee, absoluut niet.Als jij de benzine betaalt.......dan rij ik desnoods via den Haag naar de Veluwe. Maar tussendoor even een bakkie doen, zoals Chat aangeeft.....heel af en toe dan hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oh nee, absoluut niet.Als jij de benzine betaalt.......dan rij ik desnoods via den Haag naar de Veluwe. Maar tussendoor even een bakkie doen, zoals Chat aangeeft.....heel af en toe dan hoor. |
Als ik de benzine betaal......pfff ik ben geen feministe hoor...... Ik ben nog van de oude stempel Visser en vind het zelfs nog leuk als een man de deur voor me open houdt en me in mijn jas helpt.......
Het klopt toch wel die reclame van Zeeuws meisje waarin ze zeggen dat de zeeuwen zuinig zijn.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 25 juli 2011, 17:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:48
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Jij wilt dus spontaan bij een vrouw op de koffie komen om te kijken of ze een slons is? | Wat is dat nu voor een rare opmerking Mariska. Ik wil bij iemand langsgaan om te zien hoe ze werkelijk is. Niet dat geregel vooraf, niet het gevoel hebben op visite te zijn...en ook 's avonds weer gewoon terug kunnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 18:56
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Jij wilt dus spontaan bij een vrouw op de koffie komen om te kijken of ze een slons is? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 19:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is dat nu voor een rare opmerking Mariska. Ik wil bij iemand langsgaan om te zien hoe ze werkelijk is. Niet dat geregel vooraf, niet het gevoel hebben op visite te zijn...en ook 's avonds weer gewoon terug kunnen. |
Ach tis maar hoe je ermee omgaat.... Vanzelfsprekend is een korte afstand het makkelijkst. Bij 100 km kun je ook nog makkelijk naar huis? Met een 'normale' bolide kan je met een uurtje thuis zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 19:13
|
|
|
Als autobezit noodzakelijk zou zijn voor een goede relatie heb ik pech gehad, want heb tot nu toe geen mogelijkheid gezien om mijn rijbewijs te halen... laat staan dat ik geld zou hebben voor een auto. Moet wel zeggen dat het me erg handig lijkt, ik zou het wel weten, zou veel vaker van huis zijn om gezellig naar iemand toe te gaan... dus zeker meer mogelijkheden maar als het noodzaak is voor een goede relatie, dan vraag ik me af of diegene begrijpt waar het in een relatie om gaat.
Ik zou dan eerder stellen dat er meer mogelijkheden zijn voor als je (nog) niet bij elkaar woont, en zeker als je dan ook nog ver van elkaar woont.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 25 juli 2011, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 19:26
|
|
|
Ik heb even voor de gein gekeken hoe lang ik er met het openbaar vervoer over zou doen om nu bij mijn vriend koffie te gaan drinken.......na 3x !!!!! overstappen zou ik er na 1,5 uur zijn.......terug gaat dan morgenvroeg pas weer(dit is de laatste bus) dus pyama mee
Let wel,het is.......22 km reizen!!!! Mij zul je dan ook never nooit niet meer in een bus zien
Ik pak de auto zometeen wel........
ps.ik lees net dat bovenstaande niet eens zal lukken want ik had 1,5 uur vantevoren een zgn. "opstapper" moeten reserveren en bij weer een andere busmaatschappij moeten melden dat ik ergens wil uitstappen............OV,makkelijker kunnen ze het niet maken.......
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op maandag 25 juli 2011, 19:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:07
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:12
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb even voor de gein gekeken hoe lang ik er met het openbaar vervoer over zou doen om nu bij mijn vriend koffie te gaan drinken.......na 3x !!!!! overstappen zou ik er na 1,5 uur zijn.......terug gaat dan morgenvroeg pas weer(dit is de laatste bus) dus pyama mee
Let wel,het is.......22 km reizen!!!! Mij zul je dan ook never nooit niet meer in een bus zien
Ik pak de auto zometeen wel........
ps.ik lees net dat bovenstaande niet eens zal lukken want ik had 1,5 uur vantevoren een zgn. "opstapper" moeten reserveren en bij weer een andere busmaatschappij moeten melden dat ik ergens wil uitstappen............OV,makkelijker kunnen ze het niet maken....... |
Gewoon smorgens de ersrte beste bus nemen... vergeet de avond van te voren niet te bellen dat je een overstapper bent...
en vergeet niet je ov kaart optewaarderen...
ik heb mijn ov kaart de deur uitgedaan.. mij te duur allemaal...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is dat nu voor een rare opmerking Mariska. Ik wil bij iemand langsgaan om te zien hoe ze werkelijk is. Niet dat geregel vooraf, niet het gevoel hebben op visite te zijn...en ook 's avonds weer gewoon terug kunnen. |
Als ik ergens koffie drink ben ik daar op VISITE. En ik ga naar huis wanneer ik vind dat het tijd is. En wat moet je er voor regelen allemaal?
Ik zie het probleem werkelijk niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als ik ergens koffie drink ben ik daar op VISITE. En ik ga naar huis wanneer ik vind dat het tijd is. En wat moet je er voor regelen allemaal?
Ik zie het probleem werkelijk niet. | bv. kinderen, huisdieren, kerk....Je hebt zelf toch ook een relatie veraf gehad en het heeft toch ook niet stand gehouden? Ik befrijp eerlijk gezegd jouw reacties niet..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | bv. kinderen, huisdieren, kerk....Je hebt zelf toch ook een relatie veraf gehad en het heeft toch ook niet stand gehouden? Ik befrijp eerlijk gezegd jouw reacties niet.. |
ik reisde 4 uur heen, hond ging mee. de buuf zorgde voor de kat die ik toen had. kerk hoefde niet te weten waar ik uithing. bleef er een paar dagen daar om dingen met hem te regelen. en terug ook weer 4 uur reizen...
en ik heb het uitgemaakt omdat meneer niet wenste te stoppen met zijn alcoholverslaving.
niets is zo vermoeiend als die uren reizen en optrekken met iemand die verslaafd is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Gewoon smorgens de ersrte beste bus nemen... vergeet de avond van te voren niet te bellen dat je een overstapper bent...
en vergeet niet je ov kaart optewaarderen...
ik heb mijn ov kaart de deur uitgedaan.. mij te duur allemaal... |
Blij dat ze bij ons nog de "ouderwetse" strippenkaart hebben Als ik dat geregel zo lees................................... niets voor mij, breng dan mijn zoon wel naar school als het zou regenen, want geloof dat hij anders er nooit komt, pfffff waarom zo ingewikkeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:11
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Blij dat ze bij ons nog de "ouderwetse" strippenkaart hebben Als ik dat geregel zo lees................................... niets voor mij, breng dan mijn zoon wel naar school als het zou regenen, want geloof dat hij anders er nooit komt, pfffff waarom zo ingewikkeld |: | Daarom is afstand/reistijd een van de belangrijkste criteria voor mij. Dit is iets wat veel mensen onderschatten, en toch kan het uiteindelijk er toch voor zorgen dat de relatie afgebroken wordt. Mensen willen toch vastigheid, en dan komt er eigenlijk een keuze die men niet kan maken en verzandt de relatie. Bij een aantal stelletjes is dit uiteindelijk toch wel goed gekomen, maar bij anderen is dit toch een groot struikelblok.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:40
|
|
|
Voor degenen die elkaar in het weekend zien en elkaar dan willen/kunnen ontmoeten heeft de NS een nieuw soort abonnement. Voor 40 euro per maand tweede klas kun je van vrijdagavond half zeven tot maandagochtend vier uur vrij reizen, dus zoveel en zo vaak als je wilt. drie kinderen van 4 t/m 11 gratis mee. Bovendien heb je korting in de daluren door de week. Tussen half zeven en negen uur 's ochtends betaal je het volle tarief evenals, en dat is nieuw, tussen vier uur en half zeven 's middags. Maar dat is niet in het weekend want dan kun je onbeperkt voor niks reizen. Het normale tarief is 40 euro per maand voor de tweede klas. Ik heb eventueel een tip voor je om het voor 35 legaal te krijgen maar dan moet je wel snel zijn.
Je meldt je dan aan op de onderstaande site en dan heb je korting van 5 euro per maand. Je moet je wel voor 1 augustus opgeven. Scheelt toch mooi 60 euro per jaar. Een eventueel voordeelurenabonnement vervalt en je krijgt het restant terug. Het geldt voor de NS. Je moet de eerste termijn betalen met iDeal. Vervolgens krijg je een email en je kunt je abo activeren bij elk kaartenautomaat op het station. Het abonnement geldt voor een jaar.
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/proefbedrijf?ns_campaign=2011_proefbedrijf&ns_mchannel=email&ns_source=mailingbestellen&ns_linkname=nieuweklant
Aanmelden met: Voorinschrijving Wachtwoord: Welkom2011
Tip van Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 27 juli 2011, 23:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK546
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:06
|
|
|
HENK WILLEM STERKTE
Laatst aangepast door
|
HENK546
|
op woensdag 14 november 2012, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:48
|
|
|
HENK546 schreef: | HENK WILLEM STERKTE
| verwijderd...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 27 juli 2011, 12:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:56
|
|
|
Zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn Gerechtigheid en al het andere ontvang je bovendien, ja Amen, dat doet Hij al meer dan 60 jaar bij mij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:59
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn Gerechtigheid en al het andere ontvang je bovendien, ja Amen, dat doet Hij al meer dan 60 jaar bij mij... |
Dit gaat echt te ver
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:07
|
|
|
Dan is het makkelijk als je een auto hebt.. want dan kun je terug...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:31
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Dan is het makkelijk als je een auto hebt.. want dan kun je terug... |
als je geluk hebt rijdt er ook een bus, trein, metro, taxi. dus terug kun je altijd en anders ga je lopen toch.
|
|
Naar boven |
|
|