ChristianMatch

Forum

Waarom op zondag naar de kerk?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:46

MAR907 schreef:
Ten eerste, even over Koll 2:16-17:
heb ik het niet over verkeerd vertaald zijnde. Maar verkeerd geintrepeteerd. voor jou een dwaallering.

Ten tweede: : "Dat u dan niemand oordele in spijs of in drank, of in het stuk des feest, of der nieuwe maan, of der sabbatten."
Zoals je ziet in deze topic is sabbaten, vertaald in sabbat, dat wezenlijk een verschil is waar Paulus over had.

Ten derde: Romeinen 14: 5-6 oordeel niet over een ander maar doe het bij jezelf. De Heer is die oordeelt.

Om te weten wie de messias is, zul je toch de wet en de profeten moeten kennen. Hier hangt de eerste en de tweede gebod aan vast.

Leer eens te ondekken wat de Here Jezus daarmee bedoeld.

Rom 3:21 Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten:

Joh 1:45 (1:46) Filippus vond Nathanael en zeide tot hem: Wij hebben Dien gevonden, van Welken Mozes in de wet geschreven heeft, en de profeten, namelijk Jezus, den zoon van Jozef, van Nazareth.

Act 24:14 Maar dit beken ik u, dat ik naar dien weg, welken zij sekte noemen, den God der vaderen alzo diene, gelovende alles, wat in de wet en in de profeten geschreven is;

Joh 1:45 (1:46) Filippus vond Nathanael en zeide tot hem: Wij hebben Dien gevonden, van Welken Mozes in de wet geschreven heeft, en de profeten, namelijk Jezus, den zoon van Jozef, van Nazareth.

Luk 24:44 En Hij zeide tot hen: Dit zijn de woorden, die Ik tot u sprak, als Ik nog met u was, namelijk dat het alles moest vervuld worden, wat van Mij geschreven is in de Wet van Mozes, en de Profeten, en Psalmen.

Mat 22:40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

Ik luister naar Zijn stem en niet die van de zondags(baal)kerk.

Ook in die zondagse(baal)kerken hoor je Zijn Woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 07:54

MARISKA601 schreef:

Scherp opgemerkt Maris!

En, hoewel het mij eigenlijk overbodig lijkt, wil ik toch het volgende zeggen. In de bijbel staat dat je als je gelooft dat Jezus Christus de Zoon van God is die voor jouw zonden is gestorven; dit betekent dat je bij Hem hoort. Dus om alle kerken uitsluitend omdat ze de Sjabbat niet houden te veroordelen als baäl-kerk vind ik stuitend. Bovendien is het in strijd met Koll 2:16 "Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat".

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 12:12

@Mar -- Ik luister naar Zijn stem en niet die van de zondags(baal)kerk.

@ Mariska -- Ook in die zondagse(baal)kerken hoor je Zijn Woord.

ZINGA672 schreef:
Scherp opgemerkt Maris!

En, hoewel het mij eigenlijk overbodig lijkt, wil ik toch het volgende zeggen. In de bijbel staat dat je als je gelooft dat Jezus Christus de Zoon van God is die voor jouw zonden is gestorven; dit betekent dat je bij Hem hoort. Dus om alle kerken uitsluitend omdat ze de Sjabbat niet houden te veroordelen als baäl-kerk vind ik stuitend. Bovendien is het in strijd met Koll 2:16 "Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat".

GrZing!

Soms zijn mensen horende doof, en ziende blind .....

Mat 13:15 Want het hart van dit volk is afgestompt, hun oren zijn doof en hun ogen houden zij gesloten. Met hun ogen willen ze niets zien, met hun oren niets horen, met hun hart niets begrijpen. Want anders zouden ze tot inkeer komen en zou ik hen genezen.”

Mensen zijn het niet met elkaar eens, komen met allerlei voorbeelden en schriftplaatsen, de één nog mooier dan de ander. Maar ze worden het nooit eens, niet bereidt om naar elkaar te luisteren. Als je niet naar elkaar wilt luisteren zal de Heilige Geest nooit, maar dan ook nooit, het Woord van God duidelijk kunnen maken, en blijven we maar doorgaan op eigen inzichten en gevoelens.
Lees in bovenstaand maar eens handelingen 28 vanaf vers 17 ....
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 16:56

CROSSROAD317 schreef:
Soms zijn mensen horende doof, en ziende blind .....

Mat 13:15 Want het hart van dit volk is afgestompt, hun oren zijn doof en hun ogen houden zij gesloten. Met hun ogen willen ze niets zien, met hun oren niets horen, met hun hart niets begrijpen. Want anders zouden ze tot inkeer komen en zou ik hen genezen.”

Mensen zijn het niet met elkaar eens, komen met allerlei voorbeelden en schriftplaatsen, de één nog mooier dan de ander. Maar ze worden het nooit eens, niet bereidt om naar elkaar te luisteren. Als je niet naar elkaar wilt luisteren zal de Heilige Geest nooit, maar dan ook nooit, het Woord van God duidelijk kunnen maken, en blijven we maar doorgaan op eigen inzichten en gevoelens.
Lees in bovenstaand maar eens handelingen 28 vanaf vers 17 ....

Wat moet je volgens jou dan doen om wel de stem van de Heilige Geest te verstaan? Als je naar een ander luistert; wie garandeert mij dat die persoon de waarheid spreekt, of dat door die persoon de Heilige Geest tot mij spreekt? Ik luister graag naar mensen, graag naar de Heilige Geest, maar de bijbel blijft voor mij de toetssteen. Ook vwb mijn eigen inzichten en gevoelens.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 20:58

ZINGA672 schreef:
Wat moet je volgens jou dan doen om wel de stem van de Heilige Geest te verstaan? Als je naar een ander luistert; wie garandeert mij dat die persoon de waarheid spreekt, of dat door die persoon de Heilige Geest tot mij spreekt? Ik luister graag naar mensen, graag naar de Heilige Geest, maar de bijbel blijft voor mij de toetssteen. Ook vwb mijn eigen inzichten en gevoelens.

GrZing!

Ik wou eerst niet reageren, vond de vraag nogal agressief klinken, maar denk niet dat je het zo bedoelt.

Ten eerste denk ik dat je de stem van de HG moet leren verstaan door te leren luisteren. Dit kan op heel veel manieren, maar ik heb zelf heel veel baat gehad bij een mailing van real-life
http://www.real-life.nl/rubrieken/godspreekt/stemverstaan.html
Ik denk dat niemand jou kan garanderen dat die ander de waarheid spreekt, daar komen veel meer factoren bij kijken. Een paar dingen die ik zelf hanteer; vertrouw ik die ander, kan ik me vinden in zijn woorden, wat zegt mijn verstand, kan ik dit terugvinden in de bijbel en kan ik hem er op aanspreken zonder dat er "wrevel" ontstaat.
Hoe weet ik dat die persoon door de HG tot mij spreekt?? Als de HG door hem tot mij spreekt dan zal de HG mij ook duidelijk maken dat iemand een boodschap van Hem voor mij heeft ....
De bijbel is en blijft de toetssteen voor eigen inzichten en gevoelens. Maar is daardoor de HG dan overbodig ??
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 21:15

CROSSROAD317 schreef:
Ik wou eerst niet reageren, vond de vraag nogal agressief klinken, maar denk niet dat je het zo bedoelt.

Ten eerste denk ik dat je de stem van de HG moet leren verstaan door te leren luisteren. Dit kan op heel veel manieren, maar ik heb zelf heel veel baat gehad bij een mailing van real-life
http://www.real-life.nl/rubrieken/godspreekt/stemverstaan.html
Ik denk dat niemand jou kan garanderen dat die ander de waarheid spreekt, daar komen veel meer factoren bij kijken. Een paar dingen die ik zelf hanteer; vertrouw ik die ander, kan ik me vinden in zijn woorden, wat zegt mijn verstand, kan ik dit terugvinden in de bijbel en kan ik hem er op aanspreken zonder dat er "wrevel" ontstaat.
Hoe weet ik dat die persoon door de HG tot mij spreekt?? Als de HG door hem tot mij spreekt dan zal de HG mij ook duidelijk maken dat iemand een boodschap van Hem voor mij heeft ....
De bijbel is en blijft de toetssteen voor eigen inzichten en gevoelens. Maar is daardoor de HG dan overbodig ??

Nee, het was idd niet agressief bedoeld, integendeel.

t Wat bedoeld zoals het was: een oprechte vraag omdat ik je post eigenlijk niet begrijp. Ik herken me niet in de teksten die je aandraagt. k Heb juist wel de argumenten en de teksten die een ander aandraagt onderzocht. Ik kan me tenslotte ook vergissen. Maar voor mij blijft de bijbel een toetssteen omdat je die nu eenmaal nodig hebt. De Heilige Geest zal nooit tegen de bijbel ingaan, dus die kan die toets glansrijk doorstaan.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 23 september 2010, 23:49

MARISKA601 schreef:

Is dat zo???
Of hoor je de theologie van Zijn woord!!!!
Het laatste is waar ik achter ben gekomen, het was voor mij een "mind control" zo als ik er nu tegen aan kijk.

Ook Eva geloofde in de nieuwste vertaling "gij zult geenzins sterfen maar gelijk zijn aan God".

God zei: "gij zult de dood sterfen"
De gevolgen zijn duidelijk neem ik aan.....

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 23 september 2010, 23:57
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 00:01

ZINGA672 schreef:
Scherp opgemerkt Maris!

GrZing!

Kijk zinga ik bedoel precies de tekst die jij noemt (vet gedrukt) welke in de grondtekst anders geschreven is. Zo gaat men de mist in.

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 24 september 2010, 00:11
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 september 2010, 23:13

als ik op een andere dag naar de samenkost ga, dan weet ik...dat ik voor een gesloten deur kom..omdat er dan niemand is, daarom ga ik op de zondagmorgen..:):)

voor mij begint de week op maandag en zondag voor mij de laatste dag van de week..en is dat net een dag om net even iets anders te doen dan d andere dagen van de week..

gelukkig....als het nosig is ik naar een winkel kan gaan, en even een boodschap kan gaan doen..

voor mij is het dat God een dag gereserveerd heeft zodat je als mens niet alle dagen in de massa mee hobbelt, van je eigen bestaan. alle dagen werken, maar even een time out.. Het interesseerd God niet welke dag je lekker je vrije dag neemt...
Hij is niet met het aardse bezig, maar met de innerlijke mens..
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 00:03

PIEKIE042 schreef:
als ik op een andere dag naar de samenkost ga, dan weet ik...dat ik voor een gesloten deur kom..omdat er dan niemand is, daarom ga ik op de zondagmorgen..:):)

voor mij begint de week op maandag en zondag voor mij de laatste dag van de week..en is dat net een dag om net even iets anders te doen dan d andere dagen van de week..

gelukkig....als het nosig is ik naar een winkel kan gaan, en even een boodschap kan gaan doen..

voor mij is het dat God een dag gereserveerd heeft zodat je als mens niet alle dagen in de massa mee hobbelt, van je eigen bestaan. alle dagen werken, maar even een time out.. Het interesseerd God niet welke dag je lekker je vrije dag neemt...

Waarom denk je dat God zich niet met het aardse bezighoudt? Hij heeft alles toch geschapen en deze aarde met alles wat erop en eraan is gaat Hem toch ook aan het hart?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 09:05

ZINGA672 schreef:
Waarom denk je dat God zich niet met het aardse bezighoudt? Hij heeft alles toch geschapen en deze aarde met alles wat erop en eraan is gaat Hem toch ook aan het hart?

GrZing!

oei...ik heb me even ongelukkig uitgedrukt... Smiley die vol vragen zit
zo bedoel ik dat ook geheel niet...

ik ga nu eerst naar de samenkomst, en zal me vanmiddag verduidelijken.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 09:14

ik denk dat God zich wel met aardse dingen bezig houdt; maar toch vooral met de geestelijke......
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 14:41

zeker geloof ik dat God de aarde liefheeft, iets wat Hij geschapen heeft...

de wet heeft Christus volbracht, en ik doelde meer op de uiterlijke zaken, heb dat een beetje beroerd getikt... Clown smiley
voor God is 1 dag als jaren, en jaren als een dag...
Ook ziet God het hart aan, en niet wat en hoe je je je kleed, ( ik bedoel echt niet dat als je zo uit de tuin komt, zo naar de samenkomst gaat) of hoe het allemaal netjes in de samenkomsten gaat...maar HOE je daar bent..
niet dat je er bent, een mens kan er mooi zitten en dan lijkt het okey. maar zich zo intens eenzaam en verloren voe;en, of je nu je beste zwarte pak aan hebt of een mooi rokkie..
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 16:03

PIEKIE042 schreef:
zeker geloof ik dat God de aarde liefheeft, iets wat Hij geschapen heeft...

de wet heeft Christus volbracht, en ik doelde meer op de uiterlijke zaken, heb dat een beetje beroerd getikt... Clown smiley
voor God is 1 dag als jaren, en jaren als een dag...
Ook ziet God het hart aan, en niet wat en hoe je je je kleed, ( ik bedoel echt niet dat als je zo uit de tuin komt, zo naar de samenkomst gaat) of hoe het allemaal netjes in de samenkomsten gaat...maar HOE je daar bent..
niet dat je er bent, een mens kan er mooi zitten en dan lijkt het okey. maar zich zo intens eenzaam en verloren voe;en, of je nu je beste zwarte pak aan hebt of een mooi rokkie..

Oké, nu snap ik je Lachende smiley

Ben het ook met je eens; ik denk dat God ons op veel gebieden vrijheid heeft gegeven. k Noem het geen 'grijze gebieden' dat klinkt zo saai, maar meer gebieden waarin ieder z'n eigen kleur aan mag geven.

k Denk dat voor deze gebieden geldt dat het waarde heeft voor God als je het uit liefde voor Hem doet. Als je extra netjes of feestelijk gekleed naar de kerk gaat uit eerbied voor Hem, dan is dat volgens mij waardevol. Als je gaat zoals je bent, desnoods in je tuinkloffie, en je doet dat omdat je bij Hem wilt komen, helemaal zoals je bent zonder iets te verfraaien of te verbergen dan is dat denk ik net zo waardevol.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 18:55

PIEKIE042 schreef:

Mijn gevoel en verstand zegt dat het moet zijn: Het interesseerd mij niet op welke dag ik vrij neem......want dat is mij zo geleerd en/of ingefluisterd......

Wetteloosheid en bandeloosheid is precies hetgeen dat inhoud om geen rekening met Gods geboden te houden.

Het is in feite hetzelfde om geen rekening en/of geen waarde hechten aan een huwelijk......want men is vrij.....
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 19:10

MAR907 schreef:
Mijn gevoel en verstand zegt dat het moet zijn: Het interesseerd mij niet op welke dag ik vrij neem......want dat is mij zo geleerd en/of ingefluisterd......

Wetteloosheid en bandeloosheid is precies hetgeen dat inhoud om geen rekening met Gods geboden te houden.

Het is in feite hetzelfde om geen rekening en/of geen waarde hechten aan een huwelijk......want men is vrij.....

zo zeg je het zelf, dat zijn niet mijn woorden.. Knipoog smiley
als je het over geboden zou hebben....denk ik..dat de 10 geboden de enige zijn, die bedoeld zijn..

wat is rusten? een dag rusten, uit je neus eten, en balen omdat het een rustdag is??
Dat heb ik van veel mensen gehoord, die een zondag een vreselijke dag vonden.. omdat ze "niets mochten"..

en als ik zeg op "bijbelse gronden"te hebben kunnen scheiden...
wat maakt er verschil???
mijn scheidng en bevalling van mijn jongste vielen ook nog eens samen..

Wat heb ik door heel veel heen zo intens Gods liefde en barmgartigheid ervaren.....

ook verplicht naar de kerk op zondag..?? ook als je niet kon wegens kinderen, door stress om alles klaar te krijgen....?
en dan in onrust zijn?
ik wil in alles de rust en vrede van onze Heer ervaren....Dat is een opdracht..
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 20:56

MAR907 schreef:

Hoi Mar, als ik het zo lees, dan komt het op me over alsof voor al deze dingen geen vergeving mogelijk is. Dat God dit niet door de vingers ziet, dat, ook al ben je een kind van God, geen Genade van Hem hoeft te verwachten als je voor Hem komt te staan.

Ik mis in deze hele discussie over sabbat of zondag, DE reden van het naar de kerk gaan.
Is DE reden niet Jezus Christus, Hij is daar toch het middelpunt van onze dank en aanbidding ??

Als ik samenkom met broeders en zusters om te luisteren naar Gods Woord, dan kom ik daar om God te loven en te prijzen, om geestelijk voedsel te krijgen.
Dan komen we niet samen omdat iets ons influisterd "ga maar op de zondag, dan ben je lekker zondig bezig ..... " Boze smiley

Waarom ga jij op de sabbat, wat is jouw uitgangspunt, de Joodse traditie hoog houden of is Jezus Christus het middelpunt van samenkomen ??
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:31

CROSSROAD317 schreef:
Hoi Mar, als ik het zo lees, dan komt het op me over alsof voor al deze dingen geen vergeving mogelijk is. Dat God dit niet door de vingers ziet, dat, ook al ben je een kind van God, geen Genade van Hem hoeft te verwachten als je voor Hem komt te staan.

Ik mis in deze hele discussie over sabbat of zondag, DE reden van het naar de kerk gaan.
Is DE reden niet Jezus Christus, Hij is daar toch het middelpunt van onze dank en aanbidding ??

Als ik samenkom met broeders en zusters om te luisteren naar Gods Woord, dan kom ik daar om God te loven en te prijzen, om geestelijk voedsel te krijgen.
Dan komen we niet samen omdat iets ons influisterd "ga maar op de zondag, dan ben je lekker zondig bezig ..... " Boze smiley

Waarom ga jij op de sabbat, wat is jouw uitgangspunt, de Joodse traditie hoog houden of is Jezus Christus het middelpunt van samenkomen ??

Cross, hetgeen jij bedoeld met "Joodse traditie" , is voor mij de" eerste en de tweede gebod, hieraan hangt de ganse wet en de porofeten". Dat is voor mij de middelpunt van de Here Jezus.
Inclusief "Sabbath".

De kerk noemt het: "dat is voor de Joden" voor mij is het "gehoorzaamheid", luisteren naar Zijn stem.

Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 26 september 2010, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:59

MAR907 schreef:
Cross, hetgeen jij bedoeld met "Joodse traditie" , is voor mij de" eerste en de tweede gebod, hieraan hangt de ganse wet en de porofeten". Dat is voor mij de middelpunt van de Here Jezus.
Inclusief "Sabbath".

De kerk noemt het: "dat is voor de Joden" voor mij is het "gehoorzaamheid", luisteren naar Zijn stem.

Maar je geeft geen antwoord op de belangrijkste vraag ....

Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 07:36

CROSSROAD317 schreef:

Ik ga op de sabbat, omdat ik daarmee YHWH laat zien dat ik Hem alleen aanbid zoals Hij dat zelf wil. (zoals God het te kennen heeft gegeven aan Zijn volk Israel "het is een teken(merk) tussen u en Mij").

Zondag is voor mij precies datgene dat deze topic weergeeft.
Dat is geen in gestelde rustdag van YHWH maar van de oorspronkelijke Baal verering.
Samenkomen op de eerste dag (zondag) daar is niks mis mee, kan iedereen gewoon blijven doen.
Maar de rustdag van YHWH is niet zondag.

Joodse traditie's bestaan niet, wel de traditie's van YHWH, God dus.

Zelf doe ik niet meer aan kerkgang want daar heb ik genoeg van gehad.
Ik weet nu wat werkelijk vrij zijn inhoud, zoals de Heer het heeft bedoeld.

Ik ben nu werkelijk vrij van de wettisme en opleggingen van de kerk oftewel samenkomen van......
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 11:34

Ik heb even nagevraagd bij de dominee waarom wij op zondag naar de kerk gaan en niet op zaterdag, de sabbath...
Zijn antwoord was best logisch eigenlijk:

"Ja, wat denk jij dan? Op zaterdag moet ik rusten en niet aan het werk zijn...wat ik hier iedere zondagochtend doe heeft echt niets te maken met uit men neus (vr)eten hoor!" Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

Tess, geloofd dat dominee op zaterdag ook niet bepaald stil zit...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 00:53

MAR907 schreef:
Ik ga op de sabbat, omdat ik daarmee YHWH laat zien dat ik Hem alleen aanbid zoals Hij dat zelf wil. (zoals God het te kennen heeft gegeven aan Zijn volk Israel "het is een teken(merk) tussen u en Mij").

Zondag is voor mij precies datgene dat deze topic weergeeft.
Dat is geen in gestelde rustdag van YHWH maar van de oorspronkelijke Baal verering.
Samenkomen op de eerste dag (zondag) daar is niks mis mee, kan iedereen gewoon blijven doen.
Maar de rustdag van YHWH is niet zondag.

Joodse traditie's bestaan niet, wel de traditie's van YHWH, God dus.

Zelf doe ik niet meer aan kerkgang want daar heb ik genoeg van gehad.
Ik weet nu wat werkelijk vrij zijn inhoud, zoals de Heer het heeft bedoeld.

Ik ben nu werkelijk vrij van de wettisme en opleggingen van de kerk oftewel samenkomen van......

En nog steeds geef je geen antwoord op de belangrijkste vraag ....

CROSSROAD317 schreef:

Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 11:43

CROSSROAD317 schreef:
En nog steeds geef je geen antwoord op de belangrijkste vraag ....

CROSSROAD317 schreef:

Je geeft zelf het antwoord al min of meer. Het woordje "of" even omzetten in "en".......

De "kerkgang" op zondag is pure traditie van de christendom....
Heb ik niet nodig want mijn " kerkgang" is alle dagen en momenten in mijn binnenkamer.....
Niemand heeft "kerkgang" of "samenkomen" nodig om de Heer centraal te zetten in zijn leven...

Mijn uitgangspunt is: de eeuwige inzettingen van YHWH(God) hoog te houden en de Here Jezus staat als middelpunt in mijn leven, Hij is de Messias en is meer dan een middelpunt......van samenkomen.....

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 30 september 2010, 12:00
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 12:00

MAR907 schreef:
Je geeft zelf het antwoord al min of meer. Het woordje "of" even omzetten in "en".......

Mijn uitgangspunt is: de eeuwige inzettingen van YHWH(God) hoog te houden en de Here Jezus staat als middelpunt in mijn leven, Hij is de Messias en is meer dan een middelpunt......van samenkomen.....
Als je de sabbath heiligt, zoals je weergeeft, gaat het in mijn ogen meer om dan alleen diensten. Mijn vraag is, denk je ook aan die andere dingen van de sabbath? Een van de principes is dat je niet scheppend bezig mag zijn. Voor Joden betekent dat dat ze niet eens het licht of de verwarming mogen aanzetten. Zou je wel een motor van een auto mogen aanzetten? Ik denk het niet. Hoe strak ben je zelf in de heiliging van de sabbath.
Als het alleen maar om de diensten gaat, troost je. Het is vrij gemakkelijk een vrijdagavonddienst te organiseren en een zondagochtenddienst. En in veel kerken zijn er diensten op de vrijdag....
Wat betreft het antwoord op de centrale vraag waarom op zondag naar de kerk? Omdat Jezus opgestaan is op de eerste dag van de week. Het is dus een uiting van de vervulling van de wet.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 30 september 2010, 12:06
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 12:07

CHATULIEM619 schreef:
Als je de sabbath heiligt, zoals je weergeeft, gaat het in mijn ogen meer om dan alleen diensten. Mijn vraag is, denk je ook aan die andere dingen van de sabbath? Een van de principes is dat je niet scheppend bezig mag zijn. Voor Joden betekent dat dat ze niet eens het licht of de verwarming mogen aanzetten. Zou je wel een motor van een auto mogen aanzetten? Ik denk het niet. Hoe strak ben je zelf in de heiliging van de sabbath.
Als het alleen maar om de diensten gaat, troost je. Het is vrij gemakkelijk een vrijdagavonddienst te organiseren en een zondagochtenddienst. En in veel kerken zijn er diensten op de vrijdag....

Kijk Chat, je begrijpt totaal niet waarom ik zeg dat de Here Jezus de Messias is....
Jij zet mij weer onder de wet...
Het begrijpen van dat Hij de Messias is, kan alleen als je de inzettingen van YHWH begrijpt.
Dan wordt de Here Jezus een heel ander persoon, meer dan dat.....

Troost je Chat ik doe alles op zondag wat de kerk verboden heeft....
Sabbath is tussen God en mij.
Niet tussen "christen en christen"!!!!!

Om een beetje verheldering te geven de meeste Joodse traditie's bestaan uit de wetten van de Farizeers en Saduceers. Dat vertaald zich in de huidige "kerk van God" christendom...

Dus de vraag: onder welke wetten (inzettingen) stel jij je leven?
Die van de Here Jezus; "Ik ben de Heer van de Sabbath" of die van de Farizeeers en Saduseers.???

Als iemand zegt, "de Here Jezus is mijn Heer", dan is dat te zien aan Sabbath....Want Hij is zijn Heer.....

http://www.youtube.com/watch?v=oR9-BlVsWXA&feature=related

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 30 september 2010, 12:51
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 17:29

MAR907 schreef:
Kijk Chat, je begrijpt totaal niet waarom ik zeg dat de Here Jezus de Messias is....
Jij zet mij weer onder de wet...
Het begrijpen van dat Hij de Messias is, kan alleen als je de inzettingen van YHWH begrijpt.
Dan wordt de Here Jezus een heel ander persoon, meer dan dat.....

Troost je Chat ik doe alles op zondag wat de kerk verboden heeft....
Sabbath is tussen God en mij.
Niet tussen "christen en christen"!!!!!

Om een beetje verheldering te geven de meeste Joodse traditie's bestaan uit de wetten van de Farizeers en Saduceers. Dat vertaald zich in de huidige "kerk van God" christendom...

Die van de Here Jezus; "Ik ben de Heer van de Sabbath" of die van de Farizeeers en Saduseers.???

Als iemand zegt, "de Here Jezus is mijn Heer", dan is dat te zien aan Sabbath....Want Hij is zijn Heer.....

http://www.youtube.com/watch?v=oR9-BlVsWXA&feature=related

Ik hou wel van n beetje radicaal...
Ik hou ook wel van n beetje rechtlijnigheid...

Waar ik niet van hou is dat halfbakken gedoe op t forum.
Deze bijdrage ook weer... best een rechtlijnig verhaal hoor, maar maak het nou es af.

Er zijn 2 mogelijkheden:

- of je zegt keihard dat zoals jij het doet de enige juiste wijze is, en dat dit zo cruciaal is dat iemand die t anders, of helemaal niet, doet, gewoon linea recta naar de hel gaat. ( klinkt radicaal, maar is wel duidelijk)

- of je geeft voor jezelf toe dat het zoooooo zwaarwegend nou ook weer niet is, en je past je schrijftaal daarop aan.

QUOTE:

Persoonlijk vind ik de bovenstaande quote vrij radicaal, er is echt een tegenstelling in, aan de ene kant de Heer Jezus, en aan de andere kant degenen die Hem aan t kruis genageld hebben.
Tegenstelling GOED en KWAAD dus.

duidelijkheid pleaseeeeeee
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 19:48

mar; volgens mij hanteer je twee stellingen, als ik je goed begrepen heb;
- je gaat niet naar een gemeente, om dat je dat onnodig vind
- je ziet kerkgang en/of eigen geloofsbeleving thuis als een keuze tussen de Heere Jezus / farrizeers en sadduzeen....

heb ik dat goed begrepen?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 23:36

[quote=MAR907]
De "kerkgang" op zondag is pure traditie van de christendom....
Heb ik niet nodig want mijn " kerkgang" is alle dagen en momenten in mijn binnenkamer.....
Niemand heeft "kerkgang" of "samenkomen" nodig om de Heer centraal te zetten in zijn leven...quote]

Ik heb echt wel de kerkdiensten nodig als onderdeel van het centraal zetten van God in mijn leven.

In deze diensten word ik onderwezen, opgebouwd, vermaand, gesteund en getroost.

In en om deze diensten heb ik veel contact met gemeenteleden. Hen heb ik nodig om niet alleen in mijn geloof te hoeven staan. Ik kan met alles bij hen terecht, wat ik ook nodig heb. Zo ook de andere kant op.

Wij zijn persoonlijk allemaal een onderdeel van het lichaam: jij bent de hand en ik de voet en wij zijn allemaal nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 14:17

[quote=JOSINA022] Je hebt volkomen gelijk....

Ik heb daar ook 35 jaar het ook zo ervaren totdat de problemen groter worden....is mijn ervaring....

Toen mijn vrouw de hand aanzichzelf geslagen had, wilde ik dat ze normaal begraven werd zoals dat gewoon is....
Ik had mijn voorganger gevraagd om de begravenisdienst te doen en dat wilde hij ook omdat hij ook het meest meest in ons huwelijk te maken heeft gehad...
Het zou ook in onze gemeente gedaan worden alleen het moest het nog door het bestuur aanvaard worden....

Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat het niet in hun kerk de begrafenisdienst gehouden kon worden omdat een bestuurlid er op tegen was vanwege zelfmoord.
Terwijl ik zelf diverse begravinisdiensten muzikaal begeleid heb in die gemeente en nu mijn eigen vrouw moest begraven....

Ik heb toen in mijn binnenkamer het uitgeschreeuwt en gehuild naar God, hoe naam christenen uiteindelijk kunnen zijn....

Ze veroordeelden mijn eigen vrouw over hetgeen zij gedaan had....

Ik heb ontdekt dat als er grote en ernstige dingen(problemen) zijn je als eerste de kerk laat vallen en overgeleverd bent aan God alleen...

Wat krom is maakt God weer recht gelukkig...
Het bijzondere ervan is, dat diegene die mijn vrouw veroordeelde zelf na een jaar overleden is....

Wat ik in het algemeen wil zeggen is:
"Oordeel niet opdat Gij geoordeeld wordt..."

YHWH kan heeeeel ver gaan in plaats van "handje boven het hoofd houden".... of "'alles is liefde!!!"...

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 1 oktober 2010, 16:03
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 16:08

PIETER649 schreef:
Ik hou wel van n beetje radicaal...
Ik hou ook wel van n beetje rechtlijnigheid...

Waar ik niet van hou is dat halfbakken gedoe op t forum.
Deze bijdrage ook weer... best een rechtlijnig verhaal hoor, maar maak het nou es af.

Er zijn 2 mogelijkheden:

- of je zegt keihard dat zoals jij het doet de enige juiste wijze is, en dat dit zo cruciaal is dat iemand die t anders, of helemaal niet, doet, gewoon linea recta naar de hel gaat. ( klinkt radicaal, maar is wel duidelijk)

- of je geeft voor jezelf toe dat het zoooooo zwaarwegend nou ook weer niet is, en je past je schrijftaal daarop aan.

QUOTE:

Persoonlijk vind ik de bovenstaande quote vrij radicaal, er is echt een tegenstelling in, aan de ene kant de Heer Jezus, en aan de andere kant degenen die Hem aan t kruis genageld hebben.
Tegenstelling GOED en KWAAD dus.

duidelijkheid pleaseeeeeee

wat ik bij jou vernomen heb is dat wanneer iemand rechtlijnig is jij het veroordeeld en/of de ander wijst op veroordeling.....
Diepe wateren hebben diepe gronden....
Mischien mis je een "sleutel" waardoor het niet rechtlijnig is....

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 1 oktober 2010, 16:09
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 Volgende
Pagina 7 van 11