Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:59
|
|
|
CARIN303 schreef: | Is mij nog nooit gevraagd en heb dat ook weleens gecheckt bij andere hetero`s , ook niet dus.......tenzij je zwanger wordt natuurlijk, open deur |
idd. Carin, ik vind het eerlijk gezegd ook absurd om dat soort informatie te vragen om te checken of je wel aan het avondmaal kan... bij hetero's wordt dat gesnapt, bij homo's blijkbaar niet.
Ik vind dat als je naar het avondmaal gaat (maar goed da's weer een ander topic) voor jezelf na moet gaan hoe jou relatie naar God toe is... dat je daarin eerlijk bent en het bij God kunt brengen. Waarom moet dat gecheckt worden in een kerk ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een hetero die een seksuele relatie heeft en niet getrouwd is, komt ook niet aan het avondmaal. |
Ik vind dat toch eigenlijk wel erge privé zaken die ik zeker niet met iemand van de kerk bespreek......wat voor geaardheid iemand ook heeft..... Luister naar je eigen hart en geweten bepaal wat je wel of niet kunt/mag..... Het gaat mij echt een brug te ver om dat met de kerk te delen..... Wel interessant als je voorganger bent, dan hoor je nog eens wat
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 12 juli 2010, 20:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een hetero die een seksuele relatie heeft en niet getrouwd is, komt ook niet aan het avondmaal. |
Alleen die dat nu hebben of ook degenen die dat gehad hebben???Want dan hoef je bij ons geen avondmaal meer te houden denk ik.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:09
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Alleen die dat nu hebben of ook degenen die dat gehad hebben???Want dan hoef je bij ons geen avondmaal meer te houden denk ik....... |
Wil degene opstaan die maagdelijk het huwelijk ingaat of ingegaan is?
Stil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:18
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wil degene opstaan die maagdelijk het huwelijk ingaat of ingegaan is?
Stil |
ik blijf zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind dat toch eigenlijk wel erge privé zaken die ik zeker niet met iemand van de kerk bespreek......wat voor geaardheid iemand ook heeft..... Luister naar je eigen hart en geweten bepaal wat je wel of niet kunt/mag..... Het gaat mij echt een brug te ver om dat met de kerk te delen..... Wel interessant als je voorganger bent, dan hoor je nog eens wat |
Mijn reactie is een antwoord op Carin:
CARIN303 schreef: | Bij ons mag je wel aan het avondmaal, er wordt wel een gesprek met je gevoerd als bekend is dat je een seksuele relatie met iemand hebt. Hoe hypocriet is dat? Is dat wel eens aan een hetero gevraagd die een relatie heeft???? |
En wat is er mis met het uitdragen van principes? Ik ken nog voldoende mensen voor wie het huwelijk heilig is en die oprecht proberen hun maagdelijkheid te bewaren voor het huwelijk.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 12 juli 2010, 20:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:23
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ik blijf zitten |
my lips are sealed......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn reactie is een antwoord op Carin: quote=CARIN303]Bij ons mag je wel aan het avondmaal, er wordt wel een gesprek met je gevoerd als bekend is dat je een seksuele relatie met iemand hebt. Hoe hypocriet is dat? Is dat wel eens aan een hetero gevraagd die een relatie heeft???? | [/quote]
Ik snap dat gesprek wel maar dan zul je het toch moeten vragen.....en wie doet dat bij een hetero tenzij de vrouw zwanger is????? NIEMAND!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn reactie is een antwoord op Carin: quote=CARIN303]Bij ons mag je wel aan het avondmaal, er wordt wel een gesprek met je gevoerd als bekend is dat je een seksuele relatie met iemand hebt. Hoe hypocriet is dat? Is dat wel eens aan een hetero gevraagd die een relatie heeft???? | [/quote]
en wie bepaalt dan uiteindelijk wat er gebeurt? lees: staat het besluit van de kerkenraad om iemand te weren à priori al vast als e.e.a. bekend is?
je hebt als mens ook een eigen verantwoordelijkheid.
(dit doet me denken aan een van mijn voorvaderen, wonende in het loeizware Maartensdijk. hij had liggen rollebollen met een meisje van het dorp in de hooimijt en ze was zwanger. hij moest openlijk berouw tonen, hetgeen hij ten enen male vertikte. want: 'ik hou van deze vrouw en met haar ga ik trouwen', waarna ze beiden uit Maartensdijk naar Baarn vertrokken. da's nou karakter tonen! (en je niet alles laten gezeggen door de kerkenraad))
(en ook ik blijf zitten)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op maandag 12 juli 2010, 20:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:26
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik snap dat gesprek wel maar dan zul je het toch moeten vragen.....en wie doet dat bij een hetero tenzij de vrouw zwanger is????? NIEMAND!! | Het gebeurt wel bij de bespreking van de huwelijksinzegening. Zelf nooit gedaan overigens, maar anderen heb ik er wel over gehoord. En zo nodig werd de dienst daarop aangepast.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 12 juli 2010, 20:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn reactie is een antwoord op Carin:
En wat is er mis met het uitdragen van principes? Ik ken nog voldoende mensen voor wie het huwelijk heilig is en die oprecht proberen hun maagdelijkheid te bewaren voor het huwelijk. |
En ik vind het zaken die je echt helemaal niets aangaan! En dat meen ik nu even.... Kijk waar mensen in geloven of het oprecht uit hun hart komt.... En ik vind het huwelijk net zo goed heilig, kan je ook vinden zonder je sexuele leven te bespreken! Waar gaat dit over!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En ik vind het zaken die je echt helemaal niets aangaan! En dat meen ik nu even.... Kijk waar mensen in geloven of het oprecht uit hun hart komt.... En ik vind het huwelijk net zo goed heilig, kan je ook vinden zonder je sexuele leven te bespreken! Waar gaat dit over! |
Willemijn, helemaal mee eens!!En dat geldt voor alle mensen! Toppertje!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:37
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | schreef: En ik vind het zaken die je echt helemaal niets aangaan! En dat meen ik nu even.... Kijk waar mensen in geloven of het oprecht uit hun hart komt.... En ik vind het huwelijk net zo goed heilig, kan je ook vinden zonder je sexuele leven te bespreken! Waar gaat dit over! |
CARIN303 schreef: | Willemijn, helemaal mee eens!!En dat geldt voor alle mensen! Toppertje!! |
idd. ben het daar ook mee eens. Ik wil er graag nog iets aan toevoegen... ieder persoonlijke situatie is weer anders... je kunt mensen nooit met elkaar vergelijken. Je weet niet wat er gebeurd is en ook niet waarom... en ik denk niet dat het de bedoeling is dat je je hele priveleven op tafel gaat gooien bij de kerk.
Ergens heb ik toch weer het idee dat er ergens een schuldige aangewezen moet worden... waarom is dat ? Mensen gaan nu juist naar het avondmaal omdat ze Jezus herdenken... !
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 12 juli 2010, 20:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En ik vind het zaken die je echt helemaal niets aangaan! En dat meen ik nu even.... Kijk waar mensen in geloven of het oprecht uit hun hart komt.... En ik vind het huwelijk net zo goed heilig, kan je ook vinden zonder je sexuele leven te bespreken! Waar gaat dit over! | Ik vind huwelijk en seksualiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. En dat willen we als gemeente ook uitdragen. Het schijnt tegenwoordig modern te zijn alles maar te accepteren. Daarmee verliest de kerk haar identiteit en haar geloofwaardigheid. Wat heeft de kerk dan nog te bieden als we geen vergeving meer mogen prediken? Een sociaal humanisme? Veel kerken hebben deze boodschap los gelaten, en zijn bezig God los te laten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind huwelijk en seksualiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. En dat willen we als gemeente ook uitdragen. Het schijnt tegenwoordig modern te zijn alles maar te accepteren. Daarmee verliest de kerk haar identiteit en haar geloofwaardigheid. Wat heeft de kerk dan nog te bieden als we geen vergeving meer mogen prediken? Een sociaal humanisme? Veel kerken hebben deze boodschap los gelaten, en zijn bezig God los te laten.... | \
Wacht even, vergeving en seksualiteit?eh.....ik ben ff weg, geloof ik. Het ging toch over homofilie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind huwelijk en seksualiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. En dat willen we als gemeente ook uitdragen. Het schijnt tegenwoordig modern te zijn alles maar te accepteren. Daarmee verliest de kerk haar identiteit en haar geloofwaardigheid. Wat heeft de kerk dan nog te bieden als we geen vergeving meer mogen prediken? Een sociaal humanisme? Veel kerken hebben deze boodschap los gelaten, en zijn bezig God los te laten.... |
Dat vind jij.......ik vind het grote onzin en je neus steken in zaken die je niets aan gaan........ Belangrijker is het hoe je in het geloof staat, hetero, homo of lesbisch maakt geen verschil voor God. probeer als een christen te leven veel belangrijker! En iedereen heeft gelukkig de vrijheid om daar zelf een keus in te maken, jij ook...... Het lijkt wel of er niets belangrijkers is dan de sexualiteit..... Probeer een goed mens te zijn, mild naar de ander te kijken . Christen zijn heeft veel meer te betekenen dan het feit of je nu sex voor, tijdens of na je huwelijk hebt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind huwelijk en seksualiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. En dat willen we als gemeente ook uitdragen. Het schijnt tegenwoordig modern te zijn alles maar te accepteren. Daarmee verliest de kerk haar identiteit en haar geloofwaardigheid. Wat heeft de kerk dan nog te bieden als we geen vergeving meer mogen prediken? Een sociaal humanisme? Veel kerken hebben deze boodschap los gelaten, en zijn bezig God los te laten.... |
Chatuliem, ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Ik weet waar jij het over hebt... maar dat gaat mijns inziens over mensen die soms zover gaan dat ze niet meer geloven in een persoonlijke God. Mensen die de bijbel niet meer serieus nemen en de dingen vanuit hun menszijn interpreteren... dan hangt God er maar een beetje bij (om het ff oneerbiedig te zeggen).
Maar dat is een heel ander beeld bij wat ik hier zie. Hier zie ik mensen die heel serieus bezig zijn met God en Zijn Woord... Mensen die juist de bijbel heel serieus nemen en een hartsrelatie hebben met God (/Jezus). Daarom kun je nog wel van mening verschillen... En wat ik al zei... ieders situatie is weer anders... daar kun je als mens niet zomaar over oordelen... en dat merk ik hier wel... dat wijzen met dat vingertje... Gods geboden zijn er om serieus genomen te worden... maar in het verlengde daarvan... God heeft ons de geboden gegeven om goed met Hem en onze naaste om te gaan.
En het ging hier over homo's die blijkbaar andere regels krijgen dan hetero's.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:04
|
|
|
Huwelijk en seksualiteit zijn ook onlosmakelijk verbonden. Maar als je het even heel scherp stelt, ben je volgens de bijbel al met elkaar getrouwd wanneer je sex gehad hebt. Het huwelijk zoals we dat tegenwoordig kennen is iets dat door mensen ingesteld is. Dus ook mensen die een seksuele relatie hebben zonder voor de wet getrouwd zijn, zijn in de ogen van God met elkaar getrouwd. Wie zou de kerk dan zijn om deze mensen het heilig avondmaal te ontzeggen? De kerk behoort vergeving niet alleen te prediken, ze behoort het ook te schenken! Jezus deelde zijn laatste avondmaal met Judas, terwijl Hij wist dat deze Hem zou gaan verraden. Maar omdat Hij hem dat bij voorbaat al vergeven had, naam hij plaats náást Judas en deelde zijn brood met hem. Hij wast de voeten van álle discipelen...ook die van Judas! Bij het prediken en uitdragen van diezelfde vergeving past veroordeling niet in het plaatje. Jezus zag naar het hart van Judas, en doet dat nog steeds bij een ieder van ons...en dus zou iedereen, homo, hetero...gescheiden of omgehuwd samenwonend...maar ook iemand met een crimineel verleden, of die in gevecht is met een verslaving, gewoon deel moeten kunnen nemen aan het avondmaal...
Tess, die naar een kerk gaat waar iederéén aan het avondmaal mag...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 12 juli 2010, 21:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:20
|
|
|
Laten we eens bij het begin beginnen....
STEF700 schreef: | Wat is er mis met homofillie?, in mijn ogen niets, ben zelf homo. Twee weken uit de kast, ik zal het kort houden, maar waar vriendschap is en liefde daar is God, loop echt niet mee met de gaypride daar draait het in mijn ogen maar om 1 ding (sex). In mijn ogen maakt dit alles kapot, mensen krijgen een verkeerde indruk, en denken dat alle homo's zo zijn. Nou ik dus niet. En doe die bijbel eens dicht en luister naar je hart/gevoel. Wat is er mooier dan om van iemand te houden? | Mijn antwoord hierop: bij ons zou je niet aan het avondmaal kunnen. Je kunt dit lezen als een veroordeling of als een constatering.
Verder wijs ik erop, dat als er binnen een heteroseksuele relatie al moeite bestaat over seksualiteit voor het huwelijk, dan bestaat dat zeker voor een homoseksuele relatie.....Temeer een reden om het avondmaal te weigeren.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 12 juli 2010, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laten we eens bij het begin beginnen....
Mijn antwoord hierop: bij ons zou je niet aan het avondmaal kunnen. Je kunt dit lezen als een veroordeling of als een constatering.
Verder wijs ik erop, dat als er binnen een heteroseksuele relatie al moeite bestaat over seksualiteit voor het huwelijk, dan bestaat dat zeker voor een homoseksuele relatie.....Temeer een reden om het avondmaal te weigeren. |
behoorlijk harteloos, chat. je ziet de homo (bah wat een benaming, eigenlijk. maar ja, soit) dus niet als mens en dat een homo christen kan zijn wil er bij jou dus niet in... (beetje ongelukkige woordkeuze, geloof ik... )
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op maandag 12 juli 2010, 21:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:31
|
|
|
Mijn antwoord hierop: bij ons zou je niet aan het avondmaal kunnen. Je kunt dit lezen als een veroordeling of als een constatering.
Verder wijs ik erop, dat als er binnen een heteroseksuele relatie al moeite bestaat over seksualiteit voor het huwelijk, dan bestaat dat zeker voor een homoseksuele relatie.....Temeer een reden om het avondmaal te weigeren. |
Trieste dat dit Anno 2010 nog gebeurt......en eigenlijk, maar dat is mijn persoonlijke mening, erg harteloos.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:32
|
|
|
Oke, ff een toevoeging van mijn kant... (voor alle duidelijkheid)
Nergens heb ik aangegeven dat je als (christen)homo maar lukraak mag leven. Dat geldt net zo goed voor homo's als hetero's ! Dus als iemand (zie enkele eerdere reacties op dit topic) het heeft over prostitutie vind ik dit uit zijn verband gerukte informatie, waarover God heel duidelijk is. Overspel/ prostitutie is niet in Gods wil. (Denk dat iedere christen het daar over eens is).
Ik heb het in mijn bijdragen ook al niet over homo's die alleen op lust (seks) uit zijn ! In mijn bijdragen heb ik het (met name) over christen homo's die serieus met God en het geloof bezig zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:34
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | behoorlijk harteloos, chat. je ziet de homo (bah wat een benaming, eigenlijk. maar ja, soit) dus niet als mens en dat een homo christen kan zijn wil er bij jou dus niet in... (beetje ongelukkige woordkeuze, geloof ik... ) |
Homo betekent mens, wat een mooi woord!!! Ik ben dus ook homo en jij ook!! Heerlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:45
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Oke, ff een toevoeging van mijn kant... (voor alle duidelijkheid)
Nergens heb ik aangegeven dat je als (christen)homo maar lukraak mag leven. Dat geldt net zo goed voor homo's als hetero's ! Dus als iemand (zie enkele eerdere reacties op dit topic) het heeft over prostitutie vind ik dit uit zijn verband gerukte informatie, waarover God heel duidelijk is. Overspel/ prostitutie is niet in Gods wil. (Denk dat iedere christen het daar over eens is).
|
Klopt helemaal Sus, maar sex voor het huwelijk is ook niet naar Gods wil, of het nou een homo of een hetro is. (en ook ik steek mn hand niet op de vorige pagina bij de vraag wie er als maagd getrouwd is). Maar goed is goed, en fout is fout, en fout kan je niet goedpraten. Gelukkig mag je wel vergeving vragen voor toegeven aan je zwaktes, of je nou homo of hetro bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:08
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Nergens heb ik aangegeven dat je als (christen)homo maar lukraak mag leven. Dat geldt net zo goed voor homo's als hetero's ! Dus als iemand (zie enkele eerdere reacties op dit topic) het heeft over prostitutie vind ik dit uit zijn verband gerukte informatie, waarover God heel duidelijk is. Overspel/ prostitutie is niet in Gods wil. (Denk dat iedere christen het daar over eens is).
Ik heb het in mijn bijdragen ook al niet over homo's die alleen op lust (seks) uit zijn ! In mijn bijdragen heb ik het (met name) over christen homo's die serieus met God en het geloof bezig zijn. |
Volgens mij Sus, was dat ook allang aangegeven door o.a. Carin...we hebben het hier over homoseksuelen die een gewone monogame relatie nastreven... en ik blijf erbij (zoals ik Vrijdag al aangaf) een homo die er een monogame relatie op na houd, is niet zondiger dan ik toen ik als christen besloot te gaan scheiden. Ik vertrouw erop dat een ander mij hier niet om veroordeeld, en vind het dus niet fair om een homo dan wel te veroordelen...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 12 juli 2010, 22:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:21
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Volgens mij Sus, was dat ook allang aangegeven door o.a. Carin...we hebben het hier over homoseksuelen die een gewone monogame relatie nastreven... en ik blijf erbij (zoals ik Vrijdag al aangaf) een homo die er een monogame relatie op na houd, is niet zondiger dan ik toen ik als christen besloot te gaan scheiden. Ik vertrouw erop dat een ander mij hier niet om veroordeeld, en vind het dus niet fair om een homo dan wel te veroordelen... |
Tis al een poosje geleden Tess...maar ben het nu weer helemaaaaal met je eens!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:33
|
|
|
juustem!
enneh:
'wie van u zonder zone is, werpe de eerste steen'
RTFM!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:43
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Klopt helemaal Sus, maar sex voor het huwelijk is ook niet naar Gods wil, of het nou een homo of een hetro is. (en ook ik steek mn hand niet op de vorige pagina bij de vraag wie er als maagd getrouwd is). Maar goed is goed, en fout is fout, en fout kan je niet goedpraten. Gelukkig mag je wel vergeving vragen voor toegeven aan je zwaktes, of je nou homo of hetro bent. |
Seks voor het huwelijk... Wanneer ben je getrouwd voor God ? daar gaat het mij om...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:44
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Volgens mij Sus, was dat ook allang aangegeven door o.a. Carin...we hebben het hier over homoseksuelen die een gewone monogame relatie nastreven... en ik blijf erbij (zoals ik Vrijdag al aangaf) een homo die er een monogame relatie op na houd, is niet zondiger dan ik toen ik als christen besloot te gaan scheiden. Ik vertrouw erop dat een ander mij hier niet om veroordeeld, en vind het dus niet fair om een homo dan wel te veroordelen... |
zie privemail...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:50
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Seks voor het huwelijk... Wanneer ben je getrouwd voor God ? daar gaat het mij om... |
Wanneer je "ja" hebt gezegd voor de kerk.
|
|
Naar boven |
|
|