Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 10:53
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het regent. |
Hier ook maar de tuin wordt er zo mooi frisgroen van!De hosta staat al vol in het blad,de varens ontvouwen net hun blaadjes,de kastanjebloesem bloeit........en ik zit lekker met een kopje koffie bij de tuindeuren te kijken naar de merels die een nestje hebben in de rozenstruik,heerlijk toch?! Fijn weekend Maris!(en de rest)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 11:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het regent. |
Dat dènk je maar. In werkelijkheid hebben we een wat vochtige droogteperiode.
Imre, die gaarne filosofisch is over het weder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 12:06
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dat dènk je maar. In werkelijkheid hebben we een wat vochtige droogteperiode.
Imre, die gaarne filosofisch is over het weder. |
Quote: | Het zal wel weer zijn he Imre |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 12:19
|
|
|
MARIO216 schreef: | |
We hebben gelukkig altijd weer in dit land. Ook als het on-weer is. Of beestenweer. Of hondenweer. Of helemaal geen weer.
Vandaag is het typisch geen vlees noch vis qua weer.
Misschien wel goed visweer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 13:13
|
|
|
IMRE695 schreef: | We hebben gelukkig altijd weer in dit land. Ook als het on-weer is. Of beestenweer. Of hondenweer. Of helemaal geen weer.
Vandaag is het typisch geen vlees noch vis qua weer.
Misschien wel goed visweer. |
[quote]Alle weer komt van de Heer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 14:42
|
|
|
[quote=MARIO216]
Ook noodweer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 17:33
|
|
|
RENSKE067 schreef: | ik heb een duitse herder te logeren misschien lust die wel een keffertje? |
en dan zeker zeggen:Doet ie anders noooooiiiiiiit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 18:09
|
|
|
[quote=MARIANNE129]hoezo wereldstad, vind deze mooier
Valt hier toch echt in de categorie smartlappen.
Maar goed, smaken mogen verschillen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 19:31
|
|
|
ben t met jou eens marianne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 20:32
|
|
|
[quote=IMRE695]
figuurlijk of letterlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:11
|
|
|
GRACE585 schreef: | ben t met jou eens marianne |
Dit is te veel ON-topic, dames....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:12
|
|
|
[quote=MARIO216]
Overdrachtelijk, meta-fysich en inter-galactisch!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:18
|
|
|
[quote=IMRE695]
Snap die laatste twee niet echt, maar ja smiley zit zelf vol vragen, smiley gaat er zelf slapen en misschien weet ie dan het antwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:21
|
|
|
[quote=MARIO216]
We gaan er rustig een nachtje over slapen. Er wordt nl. wel ge-quote, maar er staat niet bij waarover. Dus 'letterlijk of figuurlijk'? Wat letterlijk of figuurlijk? Gaat het over het het weer, de muziek of het keffertje bij Grace?
Tot zover dit bericht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:39
|
|
|
GRACE585 schreef: | ben t met jou eens marianne |
Hier wil ik even iets meer over zeggen. De reden waarom ik bijna over m'n nek ging van dit lied, is dat er zo sentimenteel over Jerzalem wordt gedaan. Als er 1 stad in de geschiedenis is, waar stromen bloed hebben gevloeid, dan is het deze stad wel. Jebusieten, Israëlieten, Grieken, Romeinen, Babyloniërs niet te vergeten, Arabieren, kruisvaarders (christenen!), Turken, Engelsen en later weer de joden en de arabieren. Enfin, het wordt een saaie opsomming. Maar echt, dit is een stad waar al ruim 3000 jaar om gevochten wordt. En het gevecht is nog niet ten einde! Een loflied op een slagveld....
Ik weet, voor alle monotheïstische (wereld-)godsdiensten is Jerusalem een heilige stad and the place to be. Maar er is daar slechts 1 keer op positieve wijze bloed gevloeid, nl. op Golgotha.
Verder mijn excuses voor de song over Parijs. Mijn kennis van de franse taal is zéér rudimentair. Ik geloof dat het niet zo'n lief liedje is, als ik me altijd voorgesteld had. Maar goed, tot zover mijn bescheiden mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 00:46
|
|
|
IMRE695 schreef: | Hier wil ik even iets meer over zeggen. De reden waarom ik bijna over m'n nek ging van dit lied, is dat er zo sentimenteel over Jerzalem wordt gedaan. Als er 1 stad in de geschiedenis is, waar stromen bloed hebben gevloeid, dan is het deze stad wel. Jebusieten, Israëlieten, Grieken, Romeinen, Babyloniërs niet te vergeten, Arabieren, kruisvaarders (christenen!), Turken, Engelsen en later weer de joden en de arabieren. Enfin, het wordt een saaie opsomming. Maar echt, dit is een stad waar al ruim 3000 jaar om gevochten wordt. En het gevecht is nog niet ten einde! Een loflied op een slagveld....
Ik weet, voor alle monotheïstische (wereld-)godsdiensten is Jerusalem een heilige stad and the place to be. Maar er is daar slechts 1 keer op positieve wijze bloed gevloeid, nl. op Golgotha.
Verder mijn excuses voor de song over Parijs. Mijn kennis van de franse taal is zéér rudimentair. Ik geloof dat het niet zo'n lief liedje is, als ik me altijd voorgesteld had. Maar goed, tot zover mijn bescheiden mening. |
eens zal er een nieuw Jeruzalem zijn Imre
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 08:50
|
|
|
[quote=IMRE695]
Smiley zit noch steeds vol vragen over deze antwoorden. Kan Grote Imre antwoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:32
|
|
|
[quote=MARIO216]
dat kan alleen als hij wakker is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:37
|
|
|
[quote=MARISKA601]
En hij ìs wakker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:38
|
|
|
[quote=IMRE695]
mogge, lekker geslapen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:44
|
|
|
[quote=MARIO216]
Grote Imre spreekt:
Geachte heer Mario,
In het kader van de door u gestelde vragen, moeten wij helaas tot onze spijt afwijzend beschikken. Het door u gevraagde product is niet langer uit voorraad leverbaar en wij zijn ook niet van zins het ten uwen gerieve nog na te bestellen. Ook is het zo dat een babylonische spraakverwarring dreigt. Daarbij komt dat dit topic meestal zo nietszeggend is, dat het beter ware (let wel: ik zeg niet IS), dat we over dit onderwerp verder het zwijgen toe doen. Laat ik het anders zeggen: mocht er alsnog duidelijkheid komen over de woorden letterlijk, figuurlijk, meta-fysisch, inter-galactisch en overdrachtelijk, dan zijn wij ten allen tijde bereid er verder over mee te denken. Maar ook u verschaft in deze -helaas- geen enkele duidelijkheid. Een optie zou nog kunnen zijn dhr. Chris die hier de boel beheert, te vragen een beter quote-systeem op te zetten, zodat ook volstrekt duidelijk is waarover wij allen spreken. Al kan ik niet geheel en al aan de indruk ontsnappen dat sommige quotes willens en wetens gewist worden. Ook ik betrap me soms op deze praktijken.
Samenvattend zou ik wilen besluiten met de mededeling dat wij u geen enkele duidelijkheid kunnen verschaffen over wat er gisteravond off-topic al dan niet werd beweerd. Het leven zit soms vol absurditeiten, beste Mario. Een feit dat jammer genoeg onomkoombaar is. Begrijpen kunnen we het niet. Hooguit accepteren.
Met vriendelijke groet,
Imre, die het ook niet meer weet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:45
|
|
|
[quote=MARISKA601]
Verrukkelijk gemaft! Kort maar krachtig. En wakker dat ik ben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:49
|
|
|
[quote=IMRE695]
Dan word het tijd voor veel caffeine
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:51
|
|
|
[quote=MARISKA601]
Voorlopig houd ik het maar op een banaan met Dubbelfrissssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:53
|
|
|
Wat heb ik nou weer gedaan. M'n hele topic rekt uit.
Nou ja, rekkelijk ben ik wel, natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 10:18
|
|
|
IMRE695 schreef: | Hier wil ik even iets meer over zeggen. De reden waarom ik bijna over m'n nek ging van dit lied, is dat er zo sentimenteel over Jerzalem wordt gedaan. Als er 1 stad in de geschiedenis is, waar stromen bloed hebben gevloeid, dan is het deze stad wel. Jebusieten, Israëlieten, Grieken, Romeinen, Babyloniërs niet te vergeten, Arabieren, kruisvaarders (christenen!), Turken, Engelsen en later weer de joden en de arabieren. Enfin, het wordt een saaie opsomming. Maar echt, dit is een stad waar al ruim 3000 jaar om gevochten wordt. En het gevecht is nog niet ten einde! Een loflied op een slagveld....
Verder mijn excuses voor de song over Parijs. Mijn kennis van de franse taal is zéér rudimentair. Ik geloof dat het niet zo'n lief liedje is, als ik me altijd voorgesteld had. Maar goed, tot zover mijn bescheiden mening. |
Imre,
Natuurlijk heb je voor 100% gelijk, Jeruzalem van nu is een slagveld. Maar dit lied gaat over het nieuwe Jeruzalem (Jeruzalem stad van goud). Eigenlijk is dat de reden dat ik het zo'n ontzettend mooi nummer vind, want natuurlijk heb je gelijk, als je zonder tekst alleen puur naar de muziek luistert staat dit nummer bij mij ook absoluut niet boven aan de lijst.
|
|
Naar boven |
|
|