ChristianMatch

Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina Vorige 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 00:36

Knap wel dat er mensen via een forum mensen kunnen oordelen/veroordelen over hun geloofs toestand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 00:38

BULLDOG524 schreef:
Knap wel dat er mensen via een forum mensen kunnen oordelen/veroordelen over hun geloofs toestand

zo gaat dat op cm....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 00:38

MARIJAN072 schreef:
Laten we het niet erger maken, dan het is. Veroordelen en verguizen vind ik wel hele grote woorden. Naar mijn idee worden de discussies op het forum best open en eerlijk gevoerd. Maar misschien beleef ik het anders, dat kan. Het grootste deel van de CM-ers gaat respectvol met elkaar om. En een christen mag toch staan voor z'n overtuiging?
Staan voor overtuiging mag. Maar die overtuiging meteen op willen leggen aan anderen is iets anders en dat is wel geregeld te proeven hier. Houdt ruimte voor andere zienswijzen zonder meteen met zwaar beladen termen te komen...wat dus helaas gebeurt...
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 00:41

MARIJAN072 schreef:
Laten we het niet erger maken, dan het is. Veroordelen en verguizen vind ik wel hele grote woorden. Naar mijn idee worden de discussies op het forum best open en eerlijk gevoerd. Het grootste deel van de CM-ers gaat respectvol met elkaar om. En een christen mag toch staan voor z'n overtuiging?

Een christen mag zeker staan voor zijn overtuiging... maar waarom dan een ander min maken?
door roddel en achterklap?
Ik vind dit ver beneden peil... Maar das mijn bescheiden mening.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 00:48

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:48
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 02:14

In antwoord op Syla en Henk volgend citaat van Henk (rood gekleurd):

Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:14

SOLAFIDE630 schreef:
Hennepen is beslist niet ziende blind.

Jezus zei al tegen de Joden, dat ze de duivel als vader hadden. De Islamieten zeer zeker. Hun god is wel erg bloeddorstig en onrechtvaardig als je ziet wat de Islamieten allemaal niet bewerkstelligen in de wereld met hun afschuwelijke aanslagen....... Lekker hoor!!!

De Enig Echte God Die er is, is nu Jezus Christus en de Islamieten belijden niet dat Jezus Christus Gods Zoon is, dus kan hun god niet God de Vader zijn, want dat is het werk Gods, dat een ieder gelooft in Zijn Zoon........

Ik zeg ook niet direct dat ze het is. Ik heb enkel op wat ludieke wijze aan willen geven dat je niet zomaar kunt roepen dat iemand zijn ogen blijkbaar sluit.

En wat het niet belijden van Jezus: dit geeft dus niets aan over het wel of niet gelijk zijn van God en Allah, maar enkel dat het beeld dat de mens van God heeft/maakt anders is.

nog een citaat van jou Henk hieronder:

Auteur Bericht
HENK710 (39)

Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 23:40

SOLAFIDE630 schreef:
Als je Jezus niet hebt, dan heb je de Vader ook niet.

Dit heeft niets temaken met het beeld dat mensen wel of niet kunnen maken. Hier staat juist een objectieve maatstaf, waaraan je het goede, n.l. de God , de Vader van Jezus Christus kunt herkennen, of niet.
Jezus zegt zelf, dat Hij de deur is en dat je door de deur naar binnen moet. Als je niet door de deur naar binnen gaat, dan ben je een dief of een rover!

Als je Jezus niet hebt, betekent het nog niet dat je God niet kent. Als jij een bepaald deel van mij niet kent, ben ik dan ineens iemand anders?

Antwoord van Solafide:

De bijbel leert mij, dat waneer je Jezus niet hebt, dat je dan God niet kent en ik bedoel God de Vader, want ik neem aan dat jij Hem ook bedoelde, omdat je God met een hoofdletter hebt gebruikt. (zie ook mijn vorige reactie hierover.

Zonder Jezus Christus kun je God niet kennen, niet de God, de Vader van Jezus Christus !(maar dat heb ik hier al hiervoor geschreven, dus zie s.v.p. deze reactie van mij).

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 20 december 2009, 02:27
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 10:37

SOLAFIDE630 schreef:
De bijbel leert mij, dat waneer je Jezus niet hebt, dat je dan God niet kent en ik bedoel God de Vader, want ik neem aan dat jij Hem ook bedoelde, omdat je God met een hoofdletter hebt gebruikt. (zie ook mijn vorige reactie hierover.

Lezen is blijkbaar heel lastig, Sola.
Als ik trouwens God met een hoofdletter schrijf bedoel ik niet enkel God de Vader, maar ook God de Zoon en God de Heilige Geest. Zo zie en erken ik God, zoals meermalen aangegeven.
Als anderen Jezus niet erkennen, betekent dit dan dat ze God helemaal niet kennen? Jij kent mij voor een deel, waar andere mensen mij wel volledig kennen. Ik zeg dan toch ook niet dat je mij helemaal niet kent? Ook ten dele kennen is al kennen...met ruimte voor verder leren kennen...als je daar tenminste open voor staat. Zo is het ook met God, Die Zich aan alle mensen laat kennen, zelfs door de natuur(wetten) heen:
[quote=Paulus]Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet;
immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen,
ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
Bron: Romeinen 2:14-16

Nogmaals:
  1. ik erken ten volle dat ik Jezus nodig heb en
  2. ik hoop ook dat andere mensen ook tot die erkenning komen
  3. waarbij ik niet uitsluit dat meerderen al een stukje van de God kennen Die ik mag kennen.

Lees in mijn reacties verder wat je wilt lezen, maar reken mij niet af op je eigen interpretaties! Want het blijft, zoals Bulldog al zegt "knap wel dat er mensen via een forum mensen kunnen oordelen/veroordelen over hun geloofstoestand"

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 20 december 2009, 10:42
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 10:37

ROBBEDOES873 schreef:
Idd Willemiek
maar de mannen hier mogen nu eenmaal graag op vrouwen afgeven Clown smiley Je vraagt je af waarom ze nog opzoek zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Soms vraag ik me wel eens af of de ware nog uberhaubt gevonden wilt worden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 10:49

Ja hoor zolang je niet zoekt vind je vanzelf Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 10:51

ROBBEDOES873 schreef:
Ja hoor zolang je niet zoekt vind je vanzelf Clown smiley

dit antwoord had ik wel kunnen verwachten Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 10:53

BULLDOG524 schreef:

1 Thess 5:11 Vermaant daarom elkander en bouwt elkander op

Zoek de verschillen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 11:15

DANIEL777 schreef:
dit antwoord had ik wel kunnen verwachten Clown smiley

Geschokte, onthutste smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 11:24

verwijderd door me zelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:46
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 11:30

MARISKA601 schreef:
die heeft de benen genomen, wij waren
niet meer te behandelen Knipoog smiley
was ie niet met ene ufo er vandoor? teminste dat dacht ik
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 11:43

RELLOK036 schreef:
was ie niet met ene ufo er vandoor? teminste dat dacht ik

welnee, zn abo was verlopen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 12:03

wel éénkennig blijven he, henk..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 12:16

THOMAS968 schreef:
Hannah,

Vergeet je ook iets?

....en als ik jou eens iets mag vragen: Binnen de SGP-milieus, hoe gaat men er mee om dat een echtpaar een aantal kinderen heeft en de man zwaar drinkt of de kinderen mishandelt? Hoe gaat men in deze milieus om met incest? Tsja Pa moet niet te schande gemaakt worden want het derde en het vierde geslacht en zo.... Wat voor steun krijgen de misbruikte meisjes in deze gezinnen van dominee en ouderlingen? Niemand weet het dus we houden het stil, uit liefde voor het slachtoffer natuurlijk. Er zijn ook op cm een aantal die je dat haarfijn uit kunnen leggen. En hoe sta je tegenover de rigide opvoedingsmethodes soms? Die zijn kind liefheeft, tuchtigt, jaja. Maar is die tuchtiging altijd uit liefde? (zie boven)

vrgr
Thomas

ik ben je reactie niet vergeten, thomas, ik hoop je te antwoorden als ik me weer iets fitter voel, maar dan onder t onderwerp man en vrouw...hoe moet dat nou...
goede zondag
hannah
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 12:25

KLAAS252 schreef:
Waar bleven jullie nou ?
Kan ik de hond nou weer loslaten ???

Klaas

En wij maar zoeken een huisnummer is misschien wel handig Knipoog smiley
Maar we zijn de beroerdste niet...
Als jij je volledige adres ff mailt dan komen we een bakkie halen om goed te maken wat we gister hebben gemist Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 12:52

HANNAH810 schreef:

Hij had het over een knuffel en geen kus Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:11

Waar ik vreselijk van baalde is dat ik vanmiddag thuis moest komen op een manier die ik liever niet meer meemaak.
Ik moest een helling oprijden, en vóór mij reed er iemand zéér, zéér langzaam. De voorganger zat alle kanten uit te glibberen. Geen wonder met die zeer lage snelheid. Met 15 tot 20 km/u glibber je veel minder naar mijn idee. Als je een helling omhoog rijdt dan móet je vooral níét stoppen. Want als je eenmaal gestopt bent is het moeilijk verder rijden.
(dan kan je al helemaal niet in één rechte lijn rijden......)

Toen moest ik omhoog een straat inrijden. Dat ging dus helemaal niet
vanwege de gladheid en de sneeuw. Het was zéér irritant dat mensen meenden dicht langs me heen te moeten gaan en/of lopen.
Met die gladheid kan je nl. ook zijwaarts glibberen.
kBen gelukkig via een zijstraat (met een laag van 10 cm sneeuw!) nog goed thuisgekomen.

Mijn advies is dan ook:
Als je geen inzicht hebt in hoe je op een besneeuwde weg moet rijden,
ga dan niet autorijden. Wie geen inzicht heeft in de (rij)eigenschappen van een besneeuwde weg is gewoon een gevaar voor anderen.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op zondag 20 december 2009, 13:12
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:12

DANIEL777 schreef:
Hij had het over een knuffel en geen kus Clown smiley Knipoog smiley

Daan een dikke Kussende smiley en knuffel voor jou Verliefde smiley

Ik mag dat Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:14

ARJAN007 schreef:
Waar ik vreselijk van baalde is dat ik vanmiddag thuis moest komen op een manier die ik liever niet meer meemaak.
Ik moest een helling oprijden, en vóór mij reed er iemand zéér, zéér langzaam. De voorganger zat alle kanten uit te glibberen. Geen wonder met die zeer lage snelheid. Met 15 tot 20 km/u glibber je veel minder naar mijn idee. Als je een helling omhoog rijdt dan móet je vooral níét stoppen. Want als je eenmaal gestopt bent is het moeilijk verder rijden.
(dan kan je al helemaal niet in één rechte lijn rijden......)

Toen moest ik omhoog een straat inrijden. Dat ging dus helemaal niet
vanwege de gladheid en de sneeuw. Het was zéér irritant dat mensen meenden dicht langs me heen te moeten gaan en/of lopen.
Met die gladheid kan je nl. ook zijwaarts glibberen.
kBen gelukkig via een zijstraat (met een laag van 10 cm sneeuw!) nog goed thuisgekomen.

Mijn advies is dan ook:
Als je geen inzicht hebt in hoe je op een besneeuwde weg moet rijden,
ga dan niet autorijden. Wie geen inzicht heeft in de (rij)eigenschappen van een besneeuwde weg is gewoon een gevaar voor anderen.

Maw gewoon lekker bij de kachel blijven Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:19

Allereerst veroordeel ik niemand, ik geef alleen maar aan waar de redenatie van Henk toe leidt. Nl. dat je de mogelijkheid openhoudt dat je via andere godsdiensten ook behouden kunt worden. Een beetje kennen van God gaat mij al te ver. Want waar leg je dan de grens? Wat sta je dan wel toe en wat dan niet? Is yoga kennen van God. Is reiki werking van de Heilige Geest? Kun je door jezelf te vinden God vinden??? Is TM hetzelfde als Stille Tijd? In mijn ogen niet.
Volgens mij is er maar één manier God te leren kennen. Nl door Jezus Christus en die. gekruisigd
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:25

CHATULIEM619 schreef:
Allereerst veroordeel ik niemand, ik geef alleen maar aan waar de redenatie van Henk toe leidt. Nl. dat je de mogelijkheid openhoudt dat je via andere godsdiensten ook behouden kunt worden. Een beetje kennen van God gaat mij al te ver. Want waar leg je dan de grens? Wat sta je dan wel toe en wat dan niet? Is yoga kennen van God. Is reiki werking van de Heilige Geest? Kun je door jezelf te vinden God vinden??? Is TM hetzelfde als Stille Tijd? In mijn ogen niet.
Volgens mij is er maar één manier God te leren kennen. Nl door Jezus Christus en die. gekruisigd

Leer eens LEZEN, Nergens zegt Henk dat ze behouden worden!!!!!!!
Hij zegt alleen dat het om 1 en de zelfde GOD gaat niet dat ze ook behouden worden....
Maar zolang jij niet kan lezen denk ik niet dat het nog handig is om op jou te reageren.... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:27

ROBBEDOES873 schreef:
Een christen mag zeker staan voor zijn overtuiging... maar waarom dan een ander min maken?
door roddel en achterklap?
Ik vind dit ver beneden peil... Maar das mijn bescheiden mening.

Mooie Friese uitdrukking, elkaar min maken. Dat is kwaadspreken en een negatief beeld van iemand scheppen voor de niet-Friezen onder ons. Maar buiten Friesland kan men dat ook, dat blijkt wel.

Groetnis vanuit een sneeuwrijk Leeuwarden

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:30

THOMAS968 schreef:
Mooie Friese uitdrukking, elkaar min maken. Dat is kwaadspreken en een negatief beeld van iemand scheppen voor de niet-Friezen onder ons. Maar buiten Friesland kan men dat ook, dat blijkt wel.

Thomas

Tnx Thomas....had er met men "boze"bol even niet bij nagedacht dat de rest van cm het niet zo kunnen begrijpen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SIMONKWET418

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:43

ROBBEDOES873 schreef:
Maw gewoon lekker bij de kachel blijven Clown smiley

Als je de weg niet nodig op hoeft, blijf dan lekker bij de kachel ja.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:55

CHATULIEM619 schreef:

Waar heb ik dit beweerd dan Chatuliem. Ook voor jou lijkt lezen lastig. Zie mijn laatste reactie aan Sola waarin ik nog maar een keer voor de slechte lezers heb samengevat wat ik geloof. Daarin zie je dat ik nergens afbreuk doe aan Jezus als Dé Weg!

Zie verder de zoekpuzzel bij respect.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:59

THOMAS968 schreef:

Thomas

Iemand min maken is niet enkel Fries Knipoog smiley Dus denk velen kunnen het verstaan...en ja, helaas ook doen...

Tijd om de puzzel op te lossen... Lachende smiley
Quote:
Bulldog

1 Thess 5:11
Vermaant daarom elkander en bouwt elkander op

Zoek de verschillen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 20 december 2009, 14:02
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 14:03

HANNAH810 schreef:

Tja verschil moet er blijven Hannah Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 ... 6194 Volgende
Pagina 60 van 6194