Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 11:41
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ernie is in mijn ogen minder knuffelbaar maar jij Sas blijft toch n lief knuffelbeertje bij deze dus
en ook meteen maar ff 1 voor de medewerker vd maand binnen mijn bedrijf... Annette oftewel Annie
en jullie weten wel wrom |
En de volgende medewerker van de maand....ga je die ook knuffelen ( ik ben de enige dame binnen het bedrijf)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 11:57
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Laten we de komende tijd eens stilstaan bij mensen die de kerstdagen alleen doorbrengen. Door welke omstandigheden dan ook. Sta stil bij de dak en thuislozen die geen warm huis hebben. Deze mensen voelen zich vaak verlaten. Laat hun merken dat zij zich niet verlaten hoeven te voelen. Ook Jezus kwam voor hun. |
Al zouden zij die vergeten,toch vergeet ik u niet Jesaja49;15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 12:20
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En de volgende medewerker van de maand....ga je die ook knuffelen ( ik ben de enige dame binnen het bedrijf) | ben er bang voor annette
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 13:23
|
|
|
Tijd voor een gezellig topic. Het was gisteren in chatbox ook gezellig (vond ik, kan ook aan m'n stemming liggen met 2 weken vakantie in het vooruitzicht ), we hebben toen wat liedjes - via een link - met elkaar uitgewisseld.
Lijkt me ook wel een goed idee voor op het forum. Het hoeft niet persé een christelijk lied te zijn, liedjes van vroeger kunnen ook leuk en zijn en herinneringen (zeker als je wat ouder wordt ) oproepen.
Ik begin met een zwijmellied...... Sommigen hebben 'm gisteren al beluisterd in de chatbox.
http://www.youtube.com/watch?v=hZhoF9Isf0o
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 19 december 2009, 14:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 13:26
|
|
|
euhm ik mag dan geen kinderen hebben maar ik kom wel uit een gezin waar me ouders gescheiden zijn. Ik heb helaas me oma van moeders kant nooit gekend simpel weg omdat ze al dood was eer ik geboren was. Das 1, me opa van moeders kant ook niet vaak gezien omdat hij in duitsland woonde en ook voor mij dan vroeg stierf. Maar me ooms en tantes neven en nichten van mijn vaders kant en moeders kant heb ik wel vaak gezien of heb ik contact mee. Maar idd het ligt dan wel aan de ouders van de kinderen of ze ze ophalen en ook mee nemen naar de rest van zijn/haar familie. ik bedoel dus de partner die de kinderen niet heeft. Als die geetf om zijn/haar kinderen dan doet ie er ook moeite voor om dan ook de rest van zijn familie.... Je ontneemt op zoon manier nl de familie van het kind waar een kind recht op heeft. Het kind heeft nl niet gevraagd dat zijn/haar ouders uitelkaar gingen dacht ik zo ff tussen neus en lippen door.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 13:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Laten we de komende tijd eens stilstaan bij mensen die de kerstdagen alleen doorbrengen. Door welke omstandigheden dan ook. Sta stil bij de dak en thuislozen die geen warm huis hebben. Deze mensen voelen zich vaak verlaten. Laat hun merken dat zij zich niet verlaten hoeven te voelen. Ook Jezus kwam voor hun. |
Wat tof dat je hier bij stilstaat. In onze omgeving wordt er veel op dat gebied gedaan. Een kerstpakket een etentje door allerlei instanties. Als je dan hun gezichten en de snoetjes van de kinderen zo blij verrast zie dan is je drukke dag weer goed. Er staat ook dat wij om moeten zien naar de wezen en weduwen. Dat wij de armen onderdak eten en klederen moeten geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 13:38
|
|
|
Dromen
Mag ik vanavond in je dromen Dan kan ik bij je blijven slapen En als je wakker wordt Dan ben ik weg Mag ik vanavond in je dromen zijn ?
We hadden zoveel samen En ik zou zo graag nog één keer ik zou gewoon zo graag nog één keer maar dat kan natuurlijk niet
Mag ik een deel van jou zijn Zonder zelf iets te verliezen Dan hoef ik jou niet zo te missen Want het verlangen doet zo’n pijn
Mag ik vandaag in jouw gedachten Dan speel ik door je hoofd En kan ik in je fantasie Het verlangen wat verzachten
We hadden zoveel samen En ik zou zo graag nog één keer ik zou gewoon zo graag nog één keer maar dat kan natuurlijk niet
Mag ik vanavond in je dromen Dan kan ik bij je blijven slapen En als ik weet dat je van me droomt vannacht Dan droom ik daar weer van
We hadden zoveel samen En ik zou zo graag nog één keer ik zou gewoon zo graag nog één keer
Ik vind deze liedtekst zeer ontroerend.
De weblink om dit lied te beluisteren is:
http://www.youtube.com/watch?v=AP27JSl5owc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 13:50
|
|
|
RELLOK036 schreef: | die is geel omdat ie veel tegen de wind in plast.... |
Ik dacht dat ze in Antwerpen de vogeltjes verfde in geel blauw en groen en die gele zijn dan Kanaries
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op zaterdag 19 december 2009, 13:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 14:36
|
|
|
RELLOK036 schreef: | die is geel omdat ie veel tegen de wind in plast.... |
Wat heeft een kanarie daarmee van doen ? Het is toch : "Homo Sapiens non urinat inventum"?????
Klaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 14:42
|
|
|
HENK030 schreef: | Helemaal mee eens.Henk Wannt Als ik zwak ben, dan ben ik machtig. 2 korintiers 12; 10 De bijbel lijk een boek vol tegenstrijdigheden.Aan de ane kant woord gezegd DAT wij Sterk en Moedig Moeten zijn en aan de andere kant zegt Paulus; Als ik zwak ben, dan ben ik machtig: Wat is het nu? Is het zwak om sterk te willen zijn van het sterk is om zwak te willen zijn? Ik denk zelf als je zwak heid laat zien op wat voormanier ook DAT God verder kan gaan. En wij mannen laten DAT niet altijd zien. Ik geloof DAT er een kracht kan er vrij komen als wij zwak zijn in onszelf.daarom wil ik bidden voor alle mannen Jezus ik wil DAT Uw kracht in onze zwakheid openbaar komt. |
Geweldige opmerkingen Henk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 14:45
|
|
|
De eerste 10 seconden zijn waardeloos, maar daarna krijg je toch echt waar voor je "geld"
http://www.youtube.com/watch?v=Hg8Fa_EUQqY&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 15:13
|
|
|
Quote: | Laten we de komende tijd eens stilstaan bij mensen die de kerstdagen alleen doorbrengen. Door welke omstandigheden dan ook. Sta stil bij de dak en thuislozen die geen warm huis hebben. Deze mensen voelen zich vaak verlaten. |
ik denk dat het voor veel mensen die ook alleen zitten met de feestdagen niet meevalt om ook nog stil te staan bij dak en thuislozen. Ieder voelt zijn eigen pakje hè, maar respect Maris, dat jij dit wel doet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 15:22
|
|
|
Ik denk dat het voor een gedeelte zoals ik in men vorige stukje ookal aangaf, ook ligt bij de "andere"familie.... Die kunnen ook aangeven wel kontakt te willen houden, en ook hun kunnen er iets mee doen denk ik. bv een kaartje met verjaardagen of eens even bellen of wat dan ook maar,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 15:37
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dit is iets om over na te denken. |
Zo moeilijk is het niet hoor... gewoon selecteren en selectie uitprinten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 15:40
|
|
|
HENK710 schreef: | Hoezo bij elkaar vegen? Ik geef nergens aan dat er geen verschil in geloof en geloofsbeleving is. Ik erken juist de andere invulling van mensen. Alleen geef ik aan dat het niet onmogelijk is dat de Bron Een en Dezelfde God is. Zo vreemd is dat trouwens niet als we bedenken dat God de Schepper van allen is!
Wie voor mij wil bidden: is welkom! Ik zal ook voor u allen bidden! |
Henk,
God de Vader heeft alleen door Zijn Zoon de wereld geschapen en de Islamieten wijzen Jezus Christus als Zoon van God af.
Heb 1,2 maar nu de tijd ten einde loopt heeft hij tot ons gesproken door zijn Zoon, die hij heeft aangewezen als enig erfgenaam en door wie hij de wereld heeft geschapen.
Heb 1,5 Tegen wie van de engelen heeft God immers ooit gezegd: ‘Jij bent mijn zoon, ik heb je vandaag verwekt’? Of: ‘Ik zal een vader voor hem zijn, en hij voor mij een zoon’?
Nog enige citaten:
Gal 4,23 De zoon van de slavin dankte zijn geboorte aan de loop van de natuur, maar die van de vrijgeboren vrouw aan de belofte 490. Rom 8,3 Waartoe de wet niet in staat was, machteloos als hij was door de menselijke natuur, dat heeft God tot stand gebracht. Vanwege de zonde heeft hij zijn eigen Zoon als mens in dit zondige bestaan gestuurd; zo heeft hij in dit bestaan met de zonde afgerekend
Kol 1,13 Hij heeft ons gered uit de macht van de duisternis en ons overgebracht naar het rijk van zijn geliefde Zoon
en lees a.u.b. nog eens Hebr 1 en 2 eens aandachtig door..., zie hieronder
Heb 1,2 maar nu de tijd ten einde loopt heeft hij tot ons gesproken door zijn Zoon, die hij heeft aangewezen als enig erfgenaam en door wie hij de wereld heeft geschapen.
Heb 1,5 Tegen wie van de engelen heeft God immers ooit gezegd: ‘Jij bent mijn zoon, ik heb je vandaag verwekt’? Of: ‘Ik zal een vader voor hem zijn, en hij voor mij een zoon’?
De brief aan de Hebreeën 1 1 Op velerlei wijzen en langs velerlei wegen heeft God in het verleden tot de voorouders gesproken door de profeten, 2 maar nu de tijd ten einde loopt heeft hij tot ons gesproken door zijn Zoon, die hij heeft aangewezen als enig erfgenaam en door wie hij de wereld heeft geschapen. 3 In hem schittert Gods luister, hij is zijn evenbeeld, hij schraagt de schepping met zijn machtig woord; hij heeft, na de reiniging van de zonden te hebben voltrokken, plaatsgenomen aan de rechterzijde van Gods hemelse majesteit, 4 ver verheven boven de engelen omdat hij een eerbiedwaardiger naam heeft ontvangen dan zij. 5 Tegen wie van de engelen heeft God immers ooit gezegd: ‘Jij bent mijn zoon, ik heb je vandaag verwekt’? Of: ‘Ik zal een vader voor hem zijn, en hij voor mij een zoon’? 6 Maar wanneer hij de eerstgeborene de wereld weer binnenleidt, zegt hij: ‘Laten al Gods engelen hem eer bewijzen.’ 7 Over de engelen zegt hij: ‘Die zijn engelen inzet als windvlagen, en zijn dienaren als een vlammend vuur.’ 8 Maar tegen de Zoon zegt hij: ‘God, uw troon houdt stand tot in alle eeuwigheid, en de scepter van het recht is de scepter van uw koningschap. 9 Gerechtigheid hebt u liefgehad en onrecht gehaat; daarom, God, heeft uw God u gezalfd met vreugdeolie, als geen van uw gelijken.’ 10 En ook: ‘In het begin hebt u, Heer, de aarde gegrondvest, en de hemel is het werk van uw handen. 11 Zij zullen vergaan, maar u houdt stand, ze zullen als een gewaad verslijten, 12 als een mantel zult u ze oprollen, als een gewaad zullen ze worden verwisseld; maar u blijft dezelfde, en uw jaren zullen geen einde nemen.’ 13 Tegen wie van de engelen heeft hij ooit gezegd: ‘Neem plaats aan mijn rechterhand, tot ik van je vijanden een bank voor je voeten heb gemaakt’? 14 Zijn zij niet allen dienende geesten, uitgezonden om hen bij te staan die deel zullen krijgen aan de redding?
2 1 Daarom moeten wij al onze aandacht richten op wat we gehoord hebben, dan zullen we niet uit de koers raken. 2 Want als het door engelen gesproken woord al zo veel rechtskracht bezat dat op elke overtreding en ongehoorzaamheid een rechtmatige straf volgde, 3 hoe zullen wij dan aan die straf ontkomen wanneer we geen acht slaan op de zoveel meer omvattende redding die begonnen is met de woorden van de Heer, en die voor ons bevestigd werd door hen die deze woorden hebben gehoord? 4 Ook God zelf getuigde daarvan, door tekenen en wonderen en allerlei grote daden te verrichten, en door de gaven van de heilige Geest overeenkomstig zijn wil te verdelen. 5 Welnu, de komende wereld, waarover wij hier spreken, heeft hij niet onder het gezag van engelen gesteld. 6 Veeleer geldt dit getuigenis, ooit door iemand afgelegd: ‘Wat is de mens dat u aan hem denkt, het mensenkind dat u naar hem omziet? 7 U hebt hem voor korte tijd lager dan de engelen geplaatst; u hebt hem met eer en luister gekroond, (2:7) hem met eer en luister gekroond – Andere handschriften lezen: ‘hem met eer en luister gekroond, en u hebt hem aangesteld over het werk van uw handen’.8 alles hebt u aan hem onderworpen.’ Doordat hij alles aan hem onderworpen heeft, rest er niets dat niet onder zijn gezag is gesteld. Dat alles aan hem onderworpen is, zien wij echter nu nog niet; 9 wel zien we dat Jezus – die voor korte tijd lager dan de engelen geplaatst was opdat zijn dood door Gods genade iedereen ten goede zou komen – vanwege zijn lijden en dood nu met eer en luister gekroond is. 10 Want om vele kinderen in zijn luister te laten delen achtte God, voor wie en door wie alles bestaat, het passend de bereider van hun redding door het lijden naar de uiteindelijke volmaaktheid te voeren. 11 Hij die heiligt en zij die geheiligd worden hebben een en dezelfde oorsprong, en daarom schaamt hij zich er niet voor hen zijn broeders en zusters te noemen 12 wanneer hij zegt: ‘Ik zal uw naam bekendmaken aan mijn broeders en zusters, u loven in de kring van mijn volk.’ 13 Zo zegt hij ook: ‘Ik zal steeds op hem vertrouwen,’ en verder: ‘Hier sta ik met de kinderen die God mij gegeven heeft.’ 14 Omdat die kinderen mensen zijn van vlees en bloed, is de Zoon een mens geworden als zij om door zijn dood definitief af te rekenen met de heerser over de dood, de duivel, 15 en zo allen te bevrijden die slaaf waren van hun levenslange angst voor de dood. 16 Het moge duidelijk zijn: hij is niet begaan met het lot van engelen, hij is begaan met het lot van de nakomelingen van Abraham. 17 Daarom moest hij in alles gelijk worden aan zijn broeders en zusters; alleen dan zou hij in aangelegenheden tussen God en zijn volk een barmhartige en betrouwbare hogepriester zijn, die verzoening bewerkt voor hun zonden. 18 Juist omdat hij zelf op de proef werd gesteld en het lijden volbracht heeft, kan hij ieder die beproefd wordt bijstaan.
De Nieuwe Bijbelvertaling
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 15:45
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Zo moeilijk is het niet hoor... gewoon selecteren en selectie uitprinten. |
Of selecteer uw verleden, uw pijn en druk op de Delete... Alleen werkt het niet zo in het echte leven. Loslaten is echte levenskunst, welke niet altijd even goed te vatten is! Wel is 1 ding zeker: het werkt bevrijdend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 15:46
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ben er bang voor annette |
Bang voor een knuf van Pruus, Limbo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:02
|
|
|
Te laat komen op een date is net zoiets als te laat komen bij een sollicitatie! Je scoort er geen punten mee.
Ok, er kan van alles gebeuren dat er waardoor het echt niet anders kan. Maar dan laat je dat op z'n minst op tijd weten door even een belletje te doen.
Maar als je voor dergelijke afspraken perse niet te laat wilt komen, dan plan je dat, zodat er ruimte voldoende is om vertragingen op te lopen.
Beter te vroeg dan te laat!
Zelfs als je kinderen hebt moeten dergelijke afspraken te plannen zijn.
Als je naar de kerk gaat zorg je toch ook dat je er op tijd bent. Of mis je elke kerkdienst het eerste half uur?
Waar een wil is, is een weg.
En te laat komen op een date... geeft dat niet aan hoe belangrijk die date voor je is?
Doet me denken aan Mattheus 25v11-12: 11 Later kwamen ook de andere maagden en zeiden: Heer, heer, doe ons open! 12 Maar hij antwoordde en zeide: Voorwaar, ik zeg u, ik ken u niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:06
|
|
|
HENK710 schreef: | Het mooie van een diversiteit aan vertalingen is juist dat je allerlei mogelijkheden naast elkaar kunt leggen en zo wel eens meer kunt leren uit een tekst dan zo op het eerste oog. Het aardige, zo heb ik onlangs van een Jood mogen leren, is dat de meeste Joodse begrippen wel zo'n 70 mogelijke betekenissen hebben. Dus misschien is het handiger om andere invullingen niet meteen af te katten, maar er mogelijk lering uit te trekken. |
Inderdaad Henk, door eens een andere vertaling te lezen valt je oog soms op een bepaald aspect, waar je eerder overheen las. Zelfs een verhaal uit 'de kinderbijbel kan ineens een aspect laten zien, waarvan je eerst niet bewust was dat dát ook in de tekst zat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | God kan Zijn oogappel niet liefhebben en tegelijkertijd uit willen roeien. God kan Zijn volk niet opbouwen en tegelijkertijd willen vernietigen. | Op welke feiten baseer je deze zgn. tegenstelling tussen God en Allah? Heeft dt verschil niet juist te maken met wat mensen voor beeld gecreëerd hebben van God/Allah?!
CHATULIEM619 schreef: | In de Koran staan diverse voorbeelden genoemd, waarbij je mensen mag mishandelen, onderdrukken en uitroeien omdat ze niet zoals jij denken. Wil jij dan nog steeds beweren dat het alleen maar ons godsbeeld is wat anders is. Er zit een andere inspiratiebron achter de Koran. | De Koran is een weergave van een bepaald godsbeeld van bepaalde mensen. Dus ja, het kan nog steeds over dezelfde Persoon gaan, ook al wordt er anders over deze Persoon geschreven. Nogmaals: als jij een beschrijving van mij geeft en mijn moeder geeft een beschrijving van mij, dan zie je twee verschillende beelden van één persoon.
CHATULIEM619 schreef: | Ze denken dezelfde god te dienen | Juist: ze denken... Alleen wordt niet God in Zijn totaliteit aanbeden/gediend, maar enkel een bepaalde manifestatie van God (zie eerdere reacties voor uitgebreidere informatie hierover). Dat is het manco dat je kunt aanwijzen bij die andere godsdiensten, al blijft dat tegelijk een beoordeling vanuit ons meest ruime manifestatiebeeld van God (zie ook weer eerdere reacties voor uitgebreide beschrijving van de manifestatiemogelijkheden). Deze hele discussie blijft dus een verhaal van referentiekaders, waarin wij ons (in ons geval vanuit de Bijbel) een beeld van God vormen die bepalend is voor de vormgeving van onze dienst aan Hem. Het blijft dus een verschil van beelden van God en niet direct van een andere God.
CHATULIEM619 schreef: | Elia stond ook niet op de Karmel te prediken dat ze een verkeerd godsbeeld hadden. Hij zei ook niet dat het dezelfde god was die hij diende. Nee hij predikte dat ze de verkeerde god aanbaden en dat zijn God de ware God was. | Nog even terug naar mijn andere voorbeeld. Jouw beschrijving van mij bepaalt jouw omgang met mij. Voor mijn moeder omschrijf jij een heel ander persoon dan die zij kent vanui haar beschrijving. Zij kan dan dus zeggen dat jij mij niet beschrijft. Maar is dat dan ook zo?
CHATULIEM619 schreef: | Dit is geen geestelijk spelletje, een filosofisch verschil van mening. Waar je mee bezig bent is het ontkennen van de realiteit | Tja, van wiens realiteit???? Ja, ik erken dat de invulling van het dienen van God door de islam anders is dan die van christenen. En ja, vanuit mijn christelijke identiteit zie ik hun invulling als niet correct en dus dolend. Maar dan hebben we het dus alweer over de invulling die de mens geeft aan God en Zijn dienst door ons leven, niet over God Zelf. Dat blijkt ook al in deze discussie, die niet gaat over God, maar over elkanders invulling van God en onze dienst aan Hem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:10
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Henk,
God de Vader heeft alleen door Zijn Zoon de wereld geschapen en de Islamieten wijzen Jezus Christus als Zoon van God af.
|
Dat erken ik dus volmondig! Overigens valt zelfs onder christenen op te merken dat er groepen zijn die Jezus niet als God erkennen. Hebben zij het dan ook over een andere God of houden zij er een ander godsbeeld op na?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:14
|
|
|
HENK710 schreef: | Of selecteer uw verleden, uw pijn en druk op de Delete... Alleen werkt het niet zo in het echte leven. Loslaten is echte levenskunst, welke niet altijd even goed te vatten is! Wel is 1 ding zeker: het werkt bevrijdend! |
Loslaten is vooral een kwestie van vertrouwen hebben op God! Maar kennelijk is dat erg moeilijk voor veel mensen.
Zo zei m'n ex (en die heeft nergens vertrouwen in) dat ik Té veel op God vertrouwde. Tsja, misschien heb ik een onnatuurlijk groot vertrouwen op God. Maar het heeft me wel heel veel opgeleverd. Ik ben wat dát vertrouwen betreft nog nooit beschaamd.
Matth. 6v34: Maakt u dan niet bezorgd tegen de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:16
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Loslaten is vooral een kwestie van vertrouwen hebben op God! Maar kennelijk is dat erg moeilijk voor veel mensen.
Zo zei m'n ex (en die heeft nergens vertrouwen in) dat ik Té veel op God vertrouwde. Tsja, misschien heb ik een onnatuurlijk groot vertrouwen op God. Maar het heeft me wel heel veel opgeleverd. Ik ben wat dát vertrouwen betreft nog nooit beschaamd.
Matth. 6v34: Maakt u dan niet bezorgd tegen de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad. |
Zorgen van elke dag ken ik wel. Maar het volledige vertrouwen in God is er inderdaad wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:32
|
|
|
Advent..Latijn voor komst. Advent is voor mij dan ook uitzien naar wat komen gaat, waarbij Gods komst centraal staat. Maar voor mij is het niet zo dat ik dit enkel voor Kerst beleef. Advent is het voor mij elke dag. Elke dag mag en wil ik uitzien naar Gods komst in mijn leven:
- naar Zijn kracht om de lasten in het hier en nu te dragen;
- naar Zijn wijsheid om in het hier en nu de juiste beslissingen te nemen;
- naar Zijn rust in de onrust van het dagelijkse leven;
- naar Zijn bemoediging om toch weer door te gaan;
- naar Zijn vreugde die mijn hart vervullen mag om te genieten van Zijn schepping
- naar Zijn genade en vergeving in dit gebroken leven
- etc etc...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 19 december 2009, 16:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:46
|
|
|
Ik vind dit een prachtig lied. Ik ben zelf fan van Herman van Veen. Ook de tekst vind ik zeer ontroerend en prachtig.
EEN VRIEND ZIEN HUILEN
Herman Van Veen (The Netherlands)
Natuurlijk wordt alom gestreden en zwijgt voor velen de muziek, de tederheid is overleden en de illusies zijn doodziek. Natuurlijk laat zich alles kopen voor wie er maar het meeste biedt en worden bloemen stukgelopen maar een vriend zien huilen... kan ik niet.
Natuurlijk hebben wij verloren en wacht de dood ons aan het eind, met onze schouders ver naar voren staan wij nog amper overeind. Natuurlijk zijn we vaak bedrogen en liggen vogels in het riet die voor het laatst hebben gevlogen maar een vriend zien huilen... kan ik niet.
Worden er steden stukgesmeten door kinderen van vijftig jaar dan wordt het leed weer gauw vergeten voor nieuw verdriet of nieuw gevaar. En die stations vol met verdwaalden, al te ver heen voor elk verdriet. Geen enk'le waarheid die het haalde, maar een vriend zien huilen... kan ik niet.
Natuurlijk, spiegels zijn integer; geen moed genoeg om jood te zijn, niet elegant genoeg voor neger, geen licht, alleen maar valse schijn. In eigen kilheid zo gevangen dat men voor liefde zich verschuilt, zo aan het eind van elk verlangen, maar dan een vriend te zien... die huilt
http://www.youtube.com/watch?v=X88Kz7uRalc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:52
|
|
|
CLOWNTJE718 schreef: | Loslaten
Loslaten betekent niet dat ik de liefde los laat, Het betekend dat ik niet bepaal hoe een andere leven moet.,,,, Loslaten betekent niet dat ik alle banden doorsnijd, het betekend dat ik anderen niet overheers.,,,, Loslaten betekent niet iemand de gelegenheid geven, maar willen leren van wat er gebeurt, wat dat ook is .,,, Loslaten is mijn machteloosheid toegeven,wat wil zeggen dat de uitkomst niet in mijn hand ligt.,,,, Loslaten is de andere niet willen veranderen of beschuldigen, Ik kan alleen me zelf veranderen.,,,, Loslaten is niet betuttelen, maar geven om.,,,, Loslaten is niet een ander op iets vastpinnen, maar steun geven.,,,, Loslaten is niet oordelen , maar de ander toestaan mens te zijn.,,,, Loslaten is niet iemands zaken willen regelen, maar toestaan dat anderen dat zelf doen.,,,, Loslaten is niet beschermend zijn,het is anderen toestaan de werkelijkheid te zien.,,,, Loslaten is niet ontkennen ,maar accepteren.,,,, Loslaten is niet zeuren,verwijten,ruzie maken,, maar zoeken naar mijn eigen tekortkomingen en die corrigeren.,,,, Loslaten is niet alles aan mijn wensen aanpassen,maar aanvaarden wat elke dag mij brengt.,,,, Loslaten is niet iedereen bekritiseren en willen veranderen, maar de droom proberen te worden die ik zijn kan.,,,, Los laten is niet spijt hebben van het verleden,maar groeien en leven voor de toekomst.,,,, Los laten is minder bang zijn, en meer liefhebben |
Mooi Clowntje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 17:18
|
|
|
De Joden erkennen Jezus ook niet als zoon van God... Geloven zij dan ook in een andere God?? Ik denk ik raak het spoor een beetje bijster
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 17:26
|
|
|
Clousseau, dat ze de mooiste is ......
http://www.youtube.com/watch?v=GWLMAsGrU8Q
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 17:37
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik denk dat het voor een gedeelte zoals ik in men vorige stukje ookal aangaf, ook ligt bij de "andere"familie.... Die kunnen ook aangeven wel kontakt te willen houden, en ook hun kunnen er iets mee doen denk ik. bv een kaartje met verjaardagen of eens even bellen of wat dan ook maar, |
Sja geef ik je gelijk in deed me pa idd ook nooit kreeg nooit een kaartje met me verjaardag....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 17:39
|
|
|
HENK710 schreef: | Bang voor een knuf van Pruus, Limbo | nee dat ze de enigste dame is binnen het bedrijf van pieter... En dat ik een knoevel van pruus krijg? nah denk ut niet weet wel zeker... Dus pruus euhm iedereen ff andere kant uit kijken krijg je een knoevel...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|