ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:05

HERMAN968 schreef:
Is zoals jij het wil zien, jou wandel met God ! Knipoog smiley

ik denk dat ik het spoor een beetje bijster ben!!
ik begrijp je niet, herman!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:08

HANNAH810 schreef:

Momenteel kan ik geen verdere bijdrage leveren Hanne, anders graag gedaan.
Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:09

HANNAH810 schreef:

Ik vermoed dat hij bedoeld dat de Geest je tegemoet komt om te helpen "het" te voorkomen voor het huwelijk Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:15

XABIA794 schreef:
Ik vermoed dat hij bedoeld dat de Geest je tegemoet komt om te helpen "het" te voorkomen voor het huwelijk Clown smiley

Dank jewel Xabia, heeft iets te maken met geloof én vertrouwen in God. En dankbaarheid !
Naar boven

Auteur Bericht
SILVIA267

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:18

Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig.[/quote]

nou ja mannen kunnen het zelf ook wel alleen af als ze dat willen , maar ik vind het samen toch wel iets fijner
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:23

SILVIA267 schreef:
Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig.

Smiley die vol vragen zit

nou ja mannen kunnen het zelf ook wel alleen af als ze dat willen , maar ik vind het samen toch wel iets fijner[/quote]
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:25

HERMAN968 schreef:
Dank jewel Xabia, heeft iets te maken met geloof én vertrouwen in God. En dankbaarheid !

dankbaarheid? in welk aspect bedoel je dit dan?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:26

SILVIA267 schreef:
Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig.

nou ja mannen kunnen het zelf ook wel alleen af als ze dat willen , maar ik vind het samen toch wel iets fijner[/quote]

Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:34

HERMAN968 schreef:
nou ja mannen kunnen het zelf ook wel alleen af als ze dat willen , maar ik vind het samen toch wel iets fijner
Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley[/quote]

Moet dit nu klinken alsof de vrouw dan verantwoordelijk is voor het beheersen des mans behoefte?
En vrouwen daar minder last van hebben Twijfelende smiley
als je dit gegeven omdraait zou je haast gaan denken dat dit de man meer krediet geeft in het wel of niet beheersen van "driften"? En zoniet, is het de vrouw die de man heeft verleid Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:46

XABIA794 schreef:
Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley
Moet dit nu klinken alsof de vrouw dan verantwoordelijk is voor het beheersen des mans behoefte?
als je dit gegeven omdraait zou je haast gaan denken dat dit de man meer krediet geeft in het wel of niet beheersen van "driften"? En zoniet, is het de vrouw die de man heeft verleid Verraste, verbaasde smiley[/quote]

Sorry Xabie dat je je aangesproken voelt, deze vraag was in feite naar Sylvia toe. Mss dat zij iet te vertelle heeft dat ons verder brengt in deze welke ons allen vroeg of laat confronteerd met wie we zijn, hoe we gevormd zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:59

grappig, hoe verkeerd quoten tot misleidende situaties kan leiden;
inmiddels staan de woorden van nicky op naam van silvia in de bijdrage van herman............ Clown smiley

sorry..........dit is NIET grappig!! Engeltje smiley

(hoe komt men tot mis-communicatie..................smile!!)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 21 mei 2012, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:01

HANNAH810 schreef:
grappig, hoe verkeerd quoten tot misleidende situaties kan leiden;
inmiddels staan de woorden van nicky op naam van silvia in de bijdrage van herman............ Clown smiley

sorry..........dit is NIET grappig!! Engeltje smiley

(hoe komt men tot mis-communicatie..................smile!!)

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit, dan doet ge eens een bijdrage en nu kan ik er helemaal nie meer aanuit. Time out voor mij Boze smiley

Bakkie troost, heerlijk gesmaakt ! Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 21 mei 2012, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
SILVIA267

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 01:01

HERMAN968 schreef:
als je dit gegeven omdraait zou je haast gaan denken dat dit de man meer krediet geeft in het wel of niet beheersen van "driften"? En zoniet, is het de vrouw die de man heeft verleid Verraste, verbaasde smiley

Sorry Xabie dat je je aangesproken voelt, deze vraag was in feite naar Sylvia toe. Mss dat zij iet te vertelle heeft dat ons verder brengt in deze welke ons allen vroeg of laat confronteerd met wie we zijn, hoe we gevormd zijn Knipoog smiley
[/quote]

moeten hier nog woorden aan toe gevoegd worden ?
we hoeven ons niet geheel bloot te geven hier op het open forum
ik dacht dat ik duidelijk genoeg was , je hoeft je niet te gaan verlekkeren op een verhaal
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 06:56

SILVIA267 schreef:

ik dacht dat ik duidelijk genoeg was , je hoeft je niet te gaan verlekkeren op een verhaal[/quote]

Eerst neem je de woorden van een ander in je mond, en nadien ga je mij nog iets in mijn hart legge, waaraan ik nog in de verste verte niet aan dacht. Sylvia, van dwaling gesproken ! Valt me tegen, ik dacht dat je werkelijk iets te vertellen had. Gebeurd meer hoor, mensen die ff proeflid worden, de boel op zijn kop komen zette én nadien verdwijen. Kunnen we op een volwassen manier met elkaar omgaan ? Boze smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 22 mei 2012, 07:03
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 07:16

HANNAH810 schreef:
de Geest komt je te hulp?
hoe moet ik dat zien, dan?
ik mag hopen dat dit enigzins off-topic is? Geschokte, onthutste smiley

Woorden schieten me soms tekort Hanne. Maar ik wil wel mijn punt verder verduidelijken aan de hand hoe Ouweneel erover schrijft. Komt erop neer dat we zicht krijgen op vrijheid/onvrijheid van ons handelen. Want we willen het goede, maar slagen er niet steeds in, ook als christen. Hetgeen ik toevoeg schrijf ik in het blauw

Blz 120 Ouweneel is hierin verhelderend als hij het heeft over de twee kanten die een christen in ogenschouw dient te nemen én onze positie ten opzichte van God in alles wat we ondernemen. Ook met betrekking tot sexualiteit. Kenmerkend gebed van een christen is trouwens steeds : “God houdt me in evenwicht”. Schrijver in zijn boek “Bouwstenen voor geloof” uitgegeven door Medema” heeft het hier over de kant van onze verantwoordelijkheid tegenover de kant van God’s genade. Of zoals in Fillipenzen 2:12,13: “Bewerk uw eigen behoudenis met vrees en beven”. Daar heb je nu de kant van onze verantwoordelijkheid. Wij moeten aan onze behoudenis werken alsof het voor honderd procent van ons afhangt. Hieronder kun je verstaan dat je die situaties vermijd waar je zwakheid de bovenhand haalt, bv door niet met elkaar in bed te duiken. Maar in de volgende vers staat :”Want het is God die in U werkt, zowel het willen als het werken” En die kant betekent dat het voor honderd procent van Gods genade afhangt. Hierin herkennen we situaties waar God ons helpt, ons uitredt uit situaties die het ons moeilijk maakt mbt sexualiteit, waar we ons verloren wanen door onze zwakte als mens.
Die twee kanten zijn met elkaar in evenwicht. Wie alleen op de kant van de verantwoordelijkheid let, wordt doodongelukkig, want hij denkt dat hij het nooit redt en daar heeft hij nog gelijk in ook, want je redt het niet uit eigen kracht. Daarom wordt de rechtvaardige “met moeite” behouden (1 Petr 4:18). En degenen die alleen op de andere kant let –nl. dat God het is die het doet- kan gemakzuchtig worden en denken dat het wel voor elkaar komt, en hij gaat dan voor het vaderland leven. Maar die kanten moeten in evenwicht worden gehouden zoals de schrift altijd doet.
Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 07:52

NICKY298 schreef:
Dacht er net even aan dat ik als taxi chauffeur mensen met het sindroom van down naar prosituees heb gebracht.

Dit word geregeld via de overheid! Omdat er behoefte naar is.

Maar hoor ook om mij heen dat mannen veelal toch naar een prosituee gaan .
ze dit blijkbaar nodig hebben .En ja heb je geen vrouw wat dan...

Hier heb ik geschreven mannen (veelal) dit wil niet zeggen ... Alle mannen...

Ik zeg alleen dat dit alles gebeurd. Maar er gaan ook vrouwen naar een gigolo ( niet alle vrouwen)

iedereen op deze wereld overkomt van alles, je niet de enige bent. voor mij een gerustelling. Lachende smiley hij gestorven is voor mijn zonden, en de jouwe.voor de zonden die we gemaakt hebben maar ook voor de zonden die we nog maken!!! we altijd weer mogen schuilen bij Hem

Ik praat niet alles goed, Ik wil alleen zeggen dat de christenen Jezus willen volgen.En dat we langzaamaan dit leren.

Maar ook mij is het niet gelukt van af het begin om alles goed te doen en te doen wat er in de bijbel staat.
Volgens mij is hier iedereen met vallen en opstaan bezig om het goede te doen.
Maar het is wel prettig om iemand aan te wijzen die iets niet goed doet.
Alleen kijken naar wat je zelf niet goed doet is wat moelijker.
Hopelijk lees nu niemand dat ik zeg dat hij het niet goed doet..... Gefrustreerde smiley

Ik probeer de geboden na te komen en zo langzaam jezus te volgen, met vallen en opstaan. Door veel te bidden , en te vragen om zijn wijsheid, niet de mijne en zijn kracht en heilige geest om mij er bij te helpen.
Om dat ik GOD belangrijk vind en daarom ook zijn geboden.

Laatst aangepast door
NICKY298
op dinsdag 22 mei 2012, 16:19
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 07:56

HERMAN968 schreef:

Woorden schieten me soms tekort Hanne. Maar ik wil wel mijn punt verder verduidelijken aan de hand hoe Ouweneel erover schrijft. Komt erop neer dat we zicht krijgen op vrijheid/onvrijheid van ons handelen. Want we willen het goede, maar slagen er niet steeds in, ook als christen. Hetgeen ik toevoeg schrijf ik in het blauw

Blz 120 Ouweneel is hierin verhelderend als hij het heeft over de twee kanten die een christen in ogenschouw dient te nemen én onze positie ten opzichte van God in alles wat we ondernemen. Ook met betrekking tot sexualiteit. Kenmerkend gebed van een christen is trouwens steeds : “God houdt me in evenwicht”. Schrijver in zijn boek “Bouwstenen voor geloof” uitgegeven door Medema” heeft het hier over de kant van onze verantwoordelijkheid tegenover de kant van God’s genade. Of zoals in Fillipenzen 2:12,13: “Bewerk uw eigen behoudenis met vrees en beven”. Daar heb je nu de kant van onze verantwoordelijkheid. Wij moeten aan onze behoudenis werken alsof het voor honderd procent van ons afhangt. Hieronder kun je verstaan dat je die situaties vermijd waar je zwakheid de bovenhand haalt, bv door niet met elkaar in bed te duiken. Maar in de volgende vers staat :”Want het is God die in U werkt, zowel het willen als het werken” En die kant betekent dat het voor honderd procent van Gods genade afhangt. Hierin herkennen we situaties waar God ons helpt, ons uitredt uit situaties die het ons moeilijk maakt mbt sexualiteit, waar we ons verloren wanen door onze zwakte als mens.
Die twee kanten zijn met elkaar in evenwicht. Wie alleen op de kant van de verantwoordelijkheid let, wordt doodongelukkig, want hij denkt dat hij het nooit redt en daar heeft hij nog gelijk in ook, want je redt het niet uit eigen kracht. Daarom wordt de rechtvaardige “met moeite” behouden (1 Petr 4:18). En degenen die alleen op de andere kant let –nl. dat God het is die het doet- kan gemakzuchtig worden en denken dat het wel voor elkaar komt, en hij gaat dan voor het vaderland leven. Maar die kanten moeten in evenwicht worden gehouden zoals de schrift altijd doet.

Daar ben ik het mee eens Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 10:41

HERMAN968 schreef:

Vind dat je het anders goed uitlegt Herman.
Ja en natuurlijk is het zo dat in die situaties waarin je het moeilijk hebt je God om hulp kunt vragen en dat doet Hij dan met Zijn Geest. Dat bedoel je toch?
lijkt me een goed boek trouwens
Naar boven

Auteur Bericht
SILVIA267

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 12:13

HERMAN968 schreef:
ik dacht dat ik duidelijk genoeg was , je hoeft je niet te gaan verlekkeren op een verhaal

Eerst neem je de woorden van een ander in je mond, en nadien ga je mij nog iets in mijn hart legge, waaraan ik nog in de verste verte niet aan dacht. Sylvia, van dwaling gesproken ! Valt me tegen, ik dacht dat je werkelijk iets te vertellen had. Gebeurd meer hoor, mensen die ff proeflid worden, de boel op zijn kop komen zette én nadien verdwijen. Kunnen we op een volwassen manier met elkaar omgaan ? Boze smiley
[/quote]

dacht je nu echt herman dat ik hier mn sexleven ga neer schrijven voor je . zou een leuk romannetje worden dan denk ik , trekt misschien wat meer mannen aan op cm dan . maar helaas dat ga ik dus niet neer zetten hier op het forum
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 12:54

SILVIA267 schreef:

dacht je nu echt herman dat ik hier mn sexleven ga neer schrijven voor je . zou een leuk romannetje worden dan denk ik , trekt misschien wat meer mannen aan op cm dan . maar helaas dat ga ik dus niet neer zetten hier op het forum[/quote]

haha leuk geprobeerd Silvia
Maar dat zouden wij ook echt niet op prijs stellen
Daar zijn andere sites voor

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 12:57

SILVIA267 schreef:
[color=0000FF]Eerst neem je de woorden van een ander in je mond, en nadien ga je mij nog iets in mijn hart legge, waaraan ik nog in de verste verte niet aan dacht. Sylvia, van dwaling gesproken ! Valt me tegen, ik dacht dat je werkelijk iets te vertellen had. Gebeurd meer hoor, mensen die ff proeflid worden, de boel op zijn kop komen zette én nadien verdwijen. Kunnen we op een volwassen manier met elkaar omgaan ? Boze smiley [/color

dacht je nu echt herman dat ik hier mn sexleven ga neer schrijven voor je . zou een leuk romannetje worden dan denk ik , trekt misschien wat meer mannen aan op cm dan . maar helaas dat ga ik dus niet neer zetten hier op het forum

ik denk niet dat dit zijn vraag was...

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 22 mei 2012, 15:03
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 14:19

XABIA794 schreef:

En je daar ook een bijdrage aan kunt leveren door na te denken hoe te voorkomen.

Verliefde smiley

Eigenlijk met alles, dus ook dingen zeggen die niet leuk zijn.

Laatst aangepast door
NICKY298
op dinsdag 22 mei 2012, 14:24
Naar boven

Auteur Bericht
SILVIA267

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 23:57

JOL252 schreef:
ik denk niet dat dit zijn vraag was...

nou ik heb daar andere gedachten over hij zei ( Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley)

maar ja jij kan daar een andere mening op na houden ik denk anders dan jij . en mannen met strelende woorden en pas daar maar voor op
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 08:21

SILVIA267 schreef:
nou ik heb daar andere gedachten over hij zei ( Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley)

maar ja jij kan daar een andere mening op na houden ik denk anders dan jij . en mannen met strelende woorden en pas daar maar voor op

Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 08:47

SILVIA267 schreef:

maar ja jij kan daar een andere mening op na houden ik denk anders dan jij .

mannen zijn inderdaad anders dan vrouwen; en ik denk dat ik daar eigenlijk wel blij mee ben!!
- stel dat mannen en vrouwen dezelfde lichaamsbouw hadden
- stel dat je als man en vrouw dezelfde sterke/minder sterke punten had
- stel dat je als man en vrouw dezelfde hormonen had

wat zou het leven dan SAAAAAI zijn, nietwaar?
eigenlijk ben ik wel blij met het vooruitzicht dat alles went, behalve "een vent".

(nu de jusite vent nog vinden........... Knipoog smiley )

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 23 mei 2012, 08:48
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 10:59

NICKY298 schreef:
En je daar ook een bijdrage aan kunt leveren door na te denken hoe te voorkomen.

Verliefde smiley

Eigenlijk met alles, dus ook dingen zeggen die niet leuk zijn.

Da's een antwoord !
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 11:02

SILVIA267 schreef:

"Wees toch op je hoede en bid. Anders zal de verleiding je te sterk worden. De geest is gewillig, maar het lichaam is zwak. Mattheüs 26:41". Gelijk heb je, niet in het minst heb ik het er soms moelijk ermee, en nog anderen. Maar wordt toch weinig of niet op een volwassen manier over gepraat. Toch zeker in ons tussen "" kerkje !. Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 23 mei 2012, 11:36
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 13:07

HERMAN968 schreef:
"Wees toch op je hoede en bid. Anders zal de verleiding je te sterk worden. De geest is gewillig, maar het lichaam is zwak. Mattheüs 26:41". Gelijk heb je, niet in het minst heb ik het er soms moelijk ermee, en nog anderen. Maar wordt toch weinig of niet op een volwassen manier over gepraat. Toch zeker in ons tussen "" kerkje !. Lachende smiley

Alles heeft er mee te maken met hoe ver je bent met alles en met wat je wilt!
En hoe je gevoelens zijn. Slapende smiley

En ja ik geloof het best , ik ga zeker mijn best doen om daar rekening mee te houden!

Geschokte, onthutste smiley
Herman toch maar uitkijken wat je doet he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SILVIA267

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 15:57

HERMAN968 schreef:

nou vertel me dan eens wat je graag zou willen weten , en stel niet van zulke duistere vragen dan . en laat dat gepreek maar buiten beschouwing
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 17:11

NICKY298 schreef:
Alles heeft er mee te maken met hoe ver je bent met alles en met wat je wilt!
En hoe je gevoelens zijn. Slapende smiley

En ja ik geloof het best , ik ga zeker mijn best doen om daar rekening mee te houden!

Geschokte, onthutste smiley
Herman toch maar uitkijken wat je doet he Knipoog smiley

Dank je wel Nicky. Zullen we doen, zullen we.
En ook elkaars lasten dragen.
Lachende smiley Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 23 mei 2012, 17:17
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 ... 97 Volgende
Pagina 55 van 97