Auteur |
Bericht |
|
BASSIE783
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 19:07
|
|
|
Zelf ben ik deze week gestopt met roken. Ik heb meegemaakt, dat mensen in mijn omgeving mij wilden dwingen om weer te gaan roken en eigenlijk in paniek waren dat ik gestopt was. Misschien voelt de ene zonde minder zwaar, omdat iedereen het doet...[/quote]
misschien zijn ze bang voor de gevolgen als je stopt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 03:43
|
|
|
[quote=NICKY298]God weet zoveel meer en kan zoveel meer dan wij kunnen weten en denken.
Hij heeft deze geboden met een reden gemaakt!
Hier is echt goed over na gedacht!
Het is niet voor niets een rommeltje geworden op deze aarde! Wij willen daar zo graag mee rommelen Rommelen wij dan eigenlijk ook niet met god??
wat nog erger is dat er via mail nog erger word gekletst wat niet waar is! Vanwaar ik wat ik geloofde weg heb gehaald.
laten wij elkaar niet beschuldigen van dingen die niet waar zijn.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op woensdag 9 mei 2012, 19:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 03:54
|
|
|
NICKY298 schreef: | Laten wij het proberen het goed te doen.....
PROBEREN HE!!! zeg ik , ons best doen en nadenken wat je wilt. hier is niemand volmaakt.
zelfs nu nog zie ik dat ik dingen fout doe , waarvan ik dacht dat ik ze goed deed. wat een geluk dat ik elke dag opnieuw mag beginnen. |
En niet elkaar via mail beschuldigingen sturen die niet waar zijn.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op woensdag 9 mei 2012, 19:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 19:41
|
|
|
BASSIE783 schreef: | Zelf ben ik deze week gestopt met roken. Ik heb meegemaakt, dat mensen in mijn omgeving mij wilden dwingen om weer te gaan roken en eigenlijk in paniek waren dat ik gestopt was. Misschien voelt de ene zonde minder zwaar, omdat iedereen het doet... |
misschien zijn ze bang voor de gevolgen als je stopt[/quote]
misschien dat dit ook wel telt voor roddelen ,
het toch beter is om toch maar te stoppen daar mee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:33
|
|
|
MARIA830 schreef: | Ik ben dit topic begonnen alleen onder een andere profiel. Ik ben weer terug van weg geweest. Maar ik zie dat het wel erg actief is onder de christenen. Dat er toch verschillende meningen over zijn. Mooi om te zien dat meningen verschillen. |
Ja, je hebt het ook over ongeveer het oudste onderwerp ter wereld denk ik. Zelf zou ik dit onderwerp niet beginnen of om na te gaan hoeveel Bijbelse meningen hierover nog zijn. Dat kan wat mij betreft toch beter, zeker op een Christelijke website.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 24 mei 2012, 21:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:45
|
|
|
Dacht er net even aan dat ik als taxi chauffeur mensen met het sindroom van down naar prosituees heb gebracht.
Dit word geregeld via de overheid! Omdat er behoefte naar is.
Maar hoor ook om mij heen dat mannen veelal toch naar een prosituee gaan . ze dit blijkbaar nodig hebben .En ja heb je geen vrouw wat dan...
Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:27
|
|
|
NICKY298 schreef: | Dacht er net even aan dat ik als taxi chauffeur mensen met het sindroom van down naar prosituees heb gebracht.
Maar hoor ook om mij heen dat mannen veelal toch naar een prosituee gaan . ze dit blijkbaar nodig hebben .En ja heb je geen vrouw wat dan...
Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig. |
ik ben je effe kwijt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:35
|
|
|
Ja ik ook. maar dit is wat er gebeurd .
Blijf er wel bij dat je toch niet zo snel met iemand in bed moet duiken. dat je hier heel goed over moet nadenken. We moeten ook wel realistische zijn he!
iedereen is tegenwoordig gescheiden , maar wil ook niet meer zo snel een verbintenis aan gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:09
|
|
|
Als we de Bijbel serieus willen nemen en ik ga er toch vanuit dat we dat als christenen allemaal willen dan zullen we ook hierin de Schrift moeten onderzoeken en God moeten vragen om wijsheid.
Volgens de Bijbel is het niet toegestaan dat een gescheiden vrouw opnieuw trouwt zolang haar man nog leeft. Beseffen we dat? Hoe vaak lezen we daar over heen? Hoevelen staan hierin schuldig voor God? Velen denk ik.
Ja en dan? Dan nooit meer trouwen? Dan maar alleen blijven? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen zei Jezus tegen de Farizeeers die de overspelige vrouw wilden stenigen. Hij zei tegen de vrouw nadat haar beschuldigers afdropen: Gaat heen en zondigt niet meer.
Jezus wil en kan al onze fouten vergeven. Maar dan moeten we eerst wel beseffen dat we fout waren en naar Hem toe gaan. Verneder jezelf voor God en Hij zal je verhogen. Vraag vergeving. Alleen dan kun je een nieuwe start maken en als dat betekent dat je de rest van je leven alleen moet blijven omdat God dat van je vraagt weet dan dat Hij dat niet doet om je te pesten, maar voor jou eigen bestwil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:11
|
|
|
NICKY298 schreef: | Maar hoor ook om mij heen dat mannen veelal toch naar een prosituee gaan . ze dit blijkbaar nodig hebben .En ja heb je geen vrouw wat dan...
Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig. |
alle mannen gaan naar de hoeren? alle mensen zijn gescheiden? vrouwen hebben veel minder behoefte aan seks dan mannen?
Geloof je dit echt of is dit jouw gevoel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:19
|
|
|
NICKY298 schreef: | Dacht er net even aan dat ik als taxi chauffeur mensen met het sindroom van down naar prosituees heb gebracht.
Hoho eventjes kort door de bocht...ik ben ook man, maar geen haar op mijn hoofd ..denkt, erover om naar een prosituee te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:35
|
|
|
Ik stel mijzelf wel eens de vraag, of het voor God verschil zou maken ( als er dingen verkeerd zouden gaan/zijn) in zijn (en onze) ogen met: sex voor een huwelijk.
Sex binnen een huwelijk.
Sex na een huwelijk.
Sex als je single bent.
(Gedachten,woorden en daden). En hoe daar voor mezelf mee om te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | alle mannen gaan naar de hoeren? alle mensen zijn gescheiden? vrouwen hebben veel minder behoefte aan seks dan mannen?
Geloof je dit echt of is dit jouw gevoel? |
Vreemde gedachte inderdaad.... Maar 't maakt misschien verschil in welke omgeving je bent??
Helaas klopt het wel wat betreft de gehandicaptenzorg en prostitutie... Het wordt zelfs gepromoot....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 09:13
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vreemde gedachte inderdaad.... Maar 't maakt misschien verschil in welke omgeving je bent??
Helaas klopt het wel wat betreft de gehandicaptenzorg en prostitutie... Het wordt zelfs gepromoot.... |
Volgens mij valt dat nog wle mee, Cootje. Ik werk al een paar jaar in de verstandelijke gehandicaptenzorg (ook bij hoger niveau gewerkt) en heb het nog niet 1x meegemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 10:21
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Volgens mij valt dat nog wle mee, Cootje. Ik werk al een paar jaar in de verstandelijke gehandicaptenzorg (ook bij hoger niveau gewerkt) en heb het nog niet 1x meegemaakt. |
Okee, ik bedoel het ook niet generaliserend.... Het zal per instelling ongetwijfeld verschillen. Ik ken instellingen waar dit niet gebeurd maar ook waar het bijna gestimuleerd wordt. Mijn ervaring is dat het vanuit de opleiding bijna als 'normaal' gezien wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 10:52
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Okee, ik bedoel het ook niet generaliserend.... Het zal per instelling ongetwijfeld verschillen. Ik ken instellingen waar dit niet gebeurd maar ook waar het bijna gestimuleerd wordt. Mijn ervaring is dat het vanuit de opleiding bijna als 'normaal' gezien wordt. |
Daar heb je gelijk in, er wordt in de opleiding idd ruimschoots aandacht aan geschonken, ook in het "hoofdstuk" over de zorg voor demente ouderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 16:44
|
|
|
LEANNE226 schreef: | alle mannen gaan naar de hoeren? alle mensen zijn gescheiden? vrouwen hebben veel minder behoefte aan seks dan mannen?
Geloof je dit echt of is dit jouw gevoel? |
Ik zelf zie het zo dat iedereen hier als een baby komt.
En iedereen is anders en zijn gevoel is anders. Wij groeien elke dag en ieder groeit op zijn tempo en hoe hij/ zij het wil.
En wat wij belangrijk vinden doen wij.
Oordelen wil ik niet en vertellen wat een ander vindt en voelt kan ik ook niet.
Een ieder die de bijbel volgen wil , GAAT proberen wat er in staat. Of dat dat altijd lukt
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op maandag 21 mei 2012, 16:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 17:06
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ik zelf zie het zo dat iedereen hier als een baby komt.
En iedereen is anders en zijn gevoel is anders. Wij groeien elke dag en ieder groeit op zijn tempo en hoe hij/ zij het wil.
Een ieder die de bijbel volgen wil , GAAT proberen wat er in staat. Of dat dat altijd lukt |
Ik begrijp het nog niet goed........ik vroeg of JIJ de mensen zo ziet,ik vind het nl.een erg kromme gedachtengang maar dat kan voortkomen uit jouw verleden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 17:23
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ik zelf zie het zo dat iedereen hier als een baby komt.
Een ieder die de bijbel volgen wil , GAAT proberen wat er in staat. Of dat dat altijd lukt |
je zegt oordelen wil ik niet maar wat ik lees is toch wel erg veroordelend.........iedereen is tegenwoordig gescheiden? mannen gaan naar de hoeren.....? Het is zelfs grof te noemen dat je dit zo zegt....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 21 mei 2012, 17:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 17:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | je zegt oordelen wil ik niet maar wat ik lees is toch wel erg veroordelend.........iedereen is tegenwoordig gescheiden? mannen gaan naar de hoeren.....? Het is zelfs grof te noemen dat je dit zo zegt.... |
In het boek van Willem J Ouweneel (Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid en groei", uitg. Medema) lezen we een mooie omschrijving van wat onder zonde verstaan wordt. En daar gaat het eigenlijk ook wel om als we over seksualiteit voor het huwelijk spreke. In onze onvolkomenheid dienen we hiermee om te gaan, toch! Zondegevoel betekent niet noodzakelijk dat je verschrikkelijk veel smerige dingen van jezelf kunt vertellen. Het besef dat je, zoals je van nature bent, niet voor god kunt bestaan, is “zondebesef” of “zondegevoel”. Betekent niet alleen dat je eindig, klein en beperkt bent –dat is iedereen- maar het betekent dat je door de zonde onwaardig, verdorven geworden bent. Het gaat er niet om hoeveel verdorven vruchten van de boom je weet op te noemen, maar dat je tot inzicht komt dat de boom zélf niet deugt. He is zeggen zoals Abel wschlk heeft gedaan toen hij offerde: “Zoals ik in mijzelf ben, Here God, kan ik voor U niet bestaan; daarom kom ik tot U op grond van het offer van een onschuldig offerdier, dat in mijn plaats gestorven is. Dat is zondebesef; niet alleen het besef van bepaalde concrete zonden, maar het besef van je zondigheid, je verdorvenheid (blz 138-139.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 17:50
|
|
|
HERMAN968 schreef: | In het boek van Willem J Ouweneel (Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid en groei", uitg. Medema) lezen we een mooie omschrijving van wat onder zonde verstaan wordt. En daar gaat het eigenlijk ook wel om als we over seksualiteit voor het huwelijk spreke. In onze onvolkomenheid dienen we hiermee om te gaan, toch! Zondegevoel betekent niet noodzakelijk dat je verschrikkelijk veel smerige dingen van jezelf kunt vertellen. Het besef dat je, zoals je van nature bent, niet voor god kunt bestaan, is “zondebesef” of “zondegevoel”. Betekent niet alleen dat je eindig, klein en beperkt bent –dat is iedereen- maar het betekent dat je door de zonde onwaardig, verdorven geworden bent. Het gaat er niet om hoeveel verdorven vruchten van de boom je weet op te noemen, maar dat je tot inzicht komt dat de boom zélf niet deugt. He is zeggen zoals Abel wschlk heeft gedaan toen hij offerde: “Zoals ik in mijzelf ben, Here God, kan ik voor U niet bestaan; daarom kom ik tot U op grond van het offer van een onschuldig offerdier, dat in mijn plaats gestorven is. Dat is zondebesef; niet alleen het besef van bepaalde concrete zonden, maar het besef van je zondigheid, je verdorvenheid (blz 138-139. |
Helemaal waar Herman.
EN nee het heeft niks met mijn verleden te maken. Het heeft te maken met dat wij mens zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:00
|
|
|
HERMAN968 schreef: | In het boek van Willem J Ouweneel (Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid en groei", uitg. Medema) lezen we een mooie omschrijving van wat onder zonde verstaan wordt. En daar gaat het eigenlijk ook wel om als we over seksualiteit voor het huwelijk spreke. In onze onvolkomenheid dienen we hiermee om te gaan, toch! Zondegevoel betekent niet noodzakelijk dat je verschrikkelijk veel smerige dingen van jezelf kunt vertellen. Het besef dat je, zoals je van nature bent, niet voor god kunt bestaan, is “zondebesef” of “zondegevoel”. Betekent niet alleen dat je eindig, klein en beperkt bent –dat is iedereen- maar het betekent dat je door de zonde onwaardig, verdorven geworden bent. Het gaat er niet om hoeveel verdorven vruchten van de boom je weet op te noemen, maar dat je tot inzicht komt dat de boom zélf niet deugt. He is zeggen zoals Abel wschlk heeft gedaan toen hij offerde: “Zoals ik in mijzelf ben, Here God, kan ik voor U niet bestaan; daarom kom ik tot U op grond van het offer van een onschuldig offerdier, dat in mijn plaats gestorven is. Dat is zondebesef; niet alleen het besef van bepaalde concrete zonden, maar het besef van je zondigheid, je verdorvenheid (blz 138-139. |
Ja, en dan verder gaan vanuit het weten dat je in verzoening met God verder kunt. Uitgaan van de nieuwe schepping die je bent, in eer hersteld. Wandelen in nieuwheid, Vrijheid en Leven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 21 mei 2012, 18:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:10
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja, en dan verder gaan vanuit het weten dat je in verzoening met God verder kunt. Uitgaan van de nieuwe schepping die je bent, in eer hersteld. Wandelen in nieuwheid, Vrijheid en Leven. |
[color=#0000FF][i]We hebben gewoon de keuze om het niet te doen ! Wat een voorrecht ! Wat niet wil zeggen dat hiermee al mijn sexuele verlangens van de baan zijn ! Maar de luister van de liefde wegnemen, nee, hou ik lekker voor het huwelijk [/i][/color]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:20
|
|
|
Zo kan je het voor jezelf verantwoorden en zien.....waar het mij om gaat dat je niet zulke algemeenheden kan en mag plaatsen als bovenstaande teksten..... Praat dan voor jezelf maar teksten als mannen gaan of kunnen naar de hoeren vind ik niet echt toepasselijk...... En zonde en zondebesef is vaak een lastige materie waar veel mensen onder gebukt kunnen gaan.....en inzicht daarin is geen algemene regel zo blijkt de praktijk maar al te vaak.....je kunt er doorgroeien in barmhartigheid maar littekens blijven er vaak wel......en dat mag ook gezegd.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo kan je het voor jezelf verantwoorden en zien.....waar het mij om gaat dat je niet zulke algemeenheden kan en mag plaatsen als bovenstaande teksten..... Praat dan voor jezelf maar teksten als mannen gaan of kunnen naar de hoeren vind ik niet echt toepasselijk...... En zonde en zondebesef is vaak een lastige materie waar veel mensen onder gebukt kunnen gaan.....en inzicht daarin is geen algemene regel zo blijkt de praktijk maar al te vaak.....je kunt er doorgroeien in barmhartigheid maar littekens blijven er vaak wel......en dat mag ook gezegd....... |
Klopt Willemijn, klopt. Vandaar dat je er beter met je pollen van afblijft als het gasvuur brand (is nogal op zijn Vlaams uitgedrukt, sorry, maar is erg smaakvol bedoeld). Punt is dat sexualiteit lukt als de geestelijke eenheid er is. Dus mijn devies: werk aan je geestelijke eenheid, de rest volgt vanzelf. En de wereld denkt andersom als een christenmens. Onze bril is anders we kijken wel roze, maar "voorzichtig" roze met een bovenlaag van respect voor wat God van ons verlangt: liefde naar de andere zoals naar onszelf, toch !
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 21 mei 2012, 18:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:53
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt Willemijn, klopt. Vandaar dat je er beter met je pollen van afblijft als het gasvuur brand (is nogal op zijn Vlaams uitgedrukt, sorry, maar is erg smaakvol bedoeld). Punt is dat sexualiteit lukt als de geestelijke eenheid er is. Dus mijn devies: werk aan je geestelijke eenheid, de rest volgt vanzelf. En de wereld denkt andersom als een christenmens. Onze bril is anders we kijken wel roze, maar "voorzichtig" roze met een bovenlaag van respect voor wat God van ons verlangt: liefde naar de andere zoals naar onszelf, toch ! |
hmm.....ik mag daar vast wel mijn vraagtekens bij hebben? tussen geest en lichaam zitten best een aantal verschillen, hoor, herman!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:55
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hmm.....ik mag daar vast wel mijn vraagtekens bij hebben? tussen geest en lichaam zitten best een aantal verschillen, hoor, herman! |
Klopt Hanne, maar vergeet niet dat de Geest ook werkt, allé bij mij toch. Hij komt "gelukkig" ter hulp i
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:56
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt Willemijn, klopt. Vandaar dat je er beter met je pollen van afblijft als het gasvuur brand (is nogal op zijn Vlaams uitgedrukt, sorry, maar is erg smaakvol bedoeld). Punt is dat sexualiteit lukt als de geestelijke eenheid er is. Dus mijn devies: werk aan je geestelijke eenheid, de rest volgt vanzelf. En de wereld denkt andersom als een christenmens. Onze bril is anders we kijken wel roze, maar "voorzichtig" roze met een bovenlaag van respect voor wat God van ons verlangt: liefde naar de andere zoals naar onszelf, toch ! |
hmm als ik Hooglied lees komt er wel meer bij kijken voor het huwelijk dan een handkusje.. even platvloers omschreven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:56
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt Hanne, maar vergeet niet dat de Geest ook werkt, allé bij mij toch. Hij komt "gelukkig" ter hulp i |
de Geest komt je te hulp? hoe moet ik dat zien, dan? ik mag hopen dat dit enigzins off-topic is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:02
|
|
|
HANNAH810 schreef: | de Geest komt je te hulp? hoe moet ik dat zien, dan? ik mag hopen dat dit enigzins off-topic is? |
Is zoals jij het wil zien, jou wandel met God !
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 21 mei 2012, 19:03
|
|
Naar boven |
|
|