Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nee, Hij heeft ervoor gezorgd dat tollenaar ophield met zn praktijken. Hij heeft geen christelijke inhoud aan het werk van een tollenaar gegeven. |
De christelijke inhoud was het inzicht en de bekering die de tollenaar onderging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:15
|
|
|
Lees het Hooglied maar eens, God heeft dit vast bewust in de Bijbel geplaatst.. Puur menselijk..verlangen en liefde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het verleiden van een vrouw om de nacht met je door te brengen hier echt niet mee in verhouding staan. En ik vind het eigenlijk de naam van God te kijk zetten, door zo'n lied met een duidelijk overspelige inhoud nu opeens een christelijke inhoud te geven. |
Hmmm blijkbaar heb jij dit lied heel anders geïnterpreteerd dan ik. Ik heb het lied natuurlijk al vele malen eerder gehoord, maar ik heb het nooit geïnterpreteerd als een lied meet een duidelijk overspelige inhoud. Zo blijkt maar weer eens hoe persoonlijk de intepretatie de tekst van een lied kan zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:57
|
|
|
Thomas, over de 1000 reacties op het forum van CM. Een heel goed moment!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 23:03
|
|
|
Vanavond nog even naar de sterren zitten kijken op t terras... En toen bekroop me even de gedachte die ik als kind had. Als kleuter dacht ik dat sterren kijkgaatjes waren vanuit de hemel. Het licht wat ik zag, was volgens mij een glimp van het licht in de hemel waar God mijn Vader woonde.. en vanuit die kleine kijkgaatjes keek Hij op mij neer en waakte Hij over mij. Heerlijk die kinderlijke mijmeringen, waarvan je nu best wel weet dat het wetenschappelijk gezien niet helemaal klopt.. Maar wat er ook gebeurd, inmiddels weet ik weer dat God heel dichtbij is en over ons waakt.. iedere moment van de dag, ook als er geen sterren te zien zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 23:25
|
|
|
LISA610 schreef: | Vanavond nog even naar de sterren zitten kijken op t terras... En toen bekroop me even de gedachte die ik als kind had. Als kleuter dacht ik dat sterren kijkgaatjes waren vanuit de hemel. Het licht wat ik zag, was volgens mij een glimp van het licht in de hemel waar God mijn Vader woonde.. en vanuit die kleine kijkgaatjes keek Hij op mij neer en waakte Hij over mij. Heerlijk die kinderlijke mijmeringen, waarvan je nu best wel weet dat het wetenschappelijk gezien niet helemaal klopt.. Maar wat er ook gebeurd, inmiddels weet ik weer dat God heel dichtbij is en over ons waakt.. iedere moment van de dag, ook als er geen sterren te zien zijn. |
Prachtig he? Sterren.... altijd een mysterie.. en God ..ook wel een beetje..Zijn Almacht..niet te bevatten..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 13:03
|
|
|
Mooiste moment tot nu:
Genieten van het mooie weer en het vrij zijn. Uiteraard met een lekker muziekje erbij.
Laatst aangepast door
|
MVV749
|
op maandag 25 april 2011, 13:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:07
|
|
|
Gisteren was het familiefeest, mijn ouders 60 jaar gehuwd,
en vandaag is mijn zoon jarig 28 jaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:09
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Gisteren was het familiefeest, mijn ouders 60 jaar gehuwd,
en vandaag is mijn zoon jarig 28 jaar! |
Zo, van harte proficiat Marylien zowel met de diamanten bruiloft als met de verjaardag van je zoon. Twee heugelijke momenten. Je ouders kregen 28 jaar geleden bijna een kleinkind cadeau.
Ons Martine, mijn zus, wordt vandaag 46 jaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:16
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Gisteren was het familiefeest, mijn ouders 60 jaar gehuwd,
en vandaag is mijn zoon jarig 28 jaar! |
Gefeliciteerd Marylien met de beide feesten !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:17
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zo, van harte proficiat Marylien zowel met de diamanten bruiloft als met de verjaardag van je zoon. Twee heugelijke momenten. Je ouders kregen 28 jaar geleden bijna een kleinkind cadeau.
Ons Martine, mijn zus, wordt vandaag 46 jaar. |
Frank, ook gefeliciteerd met de verjaardag van je zus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:25
|
|
|
Dank je Frank en Imke, dus bij deze gelegenheid toch maar eens enkele foto's
Ook proficiat met je verjaardag van je zus Frank!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 26 april 2011, 09:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:27
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Dank je Frank en Imke, dus bij deze gelegenheid toch maar eens een foto (ik en mijn zoon)
Ook proficiat met je verjaardag van je zus Frank! |
wie op de foto is je zoon?
moest ik vragen van iemand
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 26 april 2011, 09:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:50
|
|
|
FRANKT627 schreef: | wie op de foto is je zoon?
moest ik vragen van Imke |
nou ja zeg Frank...zomaar mijn naam ijdelgebruiken....
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op dinsdag 26 april 2011, 09:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:54
|
|
|
oei, ik deed weer wat fout...sorry...het gaat weer lekker vandaag.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 26 april 2011, 09:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 10:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | oei, ik deed weer wat fout...sorry...het gaat weer lekker vandaag. |
Komt allemaal goed Frank
Leuke foto trouwens Marylien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 10:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | oei, ik deed weer wat fout...sorry...het gaat weer lekker vandaag. |
ik beken schuld frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 12:20
|
|
|
Dat we vanmorgen na wat onderzoeken te horen kregen dat mijn moeder GEEN borstkanker heeft , dat er zelfs niks onregelmatigs in haar borsten te zien is toch wel vreemd gedacht wordt nu aan een fout. Maar maakt niet uit De Heere dankzeggen is wat we mochten doen.
Iedereen bedankt voor het medeleven!
Liefs Erika
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:32
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat we vanmorgen na wat onderzoeken te horen kregen dat mijn moeder GEEN borstkanker heeft , dat er zelfs niks onregelmatigs in haar borsten te zien is toch wel vreemd gedacht wordt nu aan een fout. Maar maakt niet uit De Heere dankzeggen is wat we mochten doen.
Liefs Erika |
Een fout of de kracht van het gebed .... Voor God is niets te wonderlijk ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:03
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat we vanmorgen na wat onderzoeken te horen kregen dat mijn moeder GEEN borstkanker heeft , dat er zelfs niks onregelmatigs in haar borsten te zien is toch wel vreemd gedacht wordt nu aan een fout. Maar maakt niet uit De Heere dankzeggen is wat we mochten doen.
Liefs Erika |
Jouw mooiste moment overtreft alles. Wat goed en fijn voor jullie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:05
|
|
|
Mijn mooiste momenten van de dag zijn er twee:
1) Een onverwachte leuke e-mail ontvangen; 2) Een telefoontje van een collega die wél oprechte interesse toont.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:50
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Een fout of de kracht van het gebed .... Voor God is niets te wonderlijk .... |
Zo is het Cross!!..... Er zijn vele gebeden de afgelopen dagen omhoog gestegen....... van zeer veel mensen die met ons meeleefden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 17:17
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zo is het Cross!!..... Er zijn vele gebeden de afgelopen dagen omhoog gestegen....... van zeer veel mensen die met ons meeleefden. |
Wat ik hieraan lastig vind: Voor zoveel zieke mensen wordt gebeden. Maar uiteindelijk worden lang niet alle gebeden verhoord. Dus ik vind het prachtig mooi dat het voor jullie wel zo is. Maar aan de andere kant vind ik het zo lastig om te moeten zien en meemaken dat er zoveel mensen ziek zijn en blijven, ongeacht alle smeekbedes. Ik begrijp dat niet alle gebeden verhoord kunnen worden, maar het is soms moeilijk te verwerken om te zien dat het bij anderen wel schijnt te gebeuren. Veel mensen twijfelen daardoor (terecht of onterecht) aan hun geloof.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 18:52
|
|
|
Liefs Erika |
Wat fijn voor jullie Erika, dat zijn heel veel zorgen minder Jij nog sterkte met de dingen die nog moeilijk voor je zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 18:57
|
|
|
MVV749 schreef: | Wat ik hieraan lastig vind: Voor zoveel zieke mensen wordt gebeden. Maar uiteindelijk worden lang niet alle gebeden verhoord. Dus ik vind het prachtig mooi dat het voor jullie wel zo is. Maar aan de andere kant vind ik het zo lastig om te moeten zien en meemaken dat er zoveel mensen ziek zijn en blijven, ongeacht alle smeekbedes. Ik begrijp dat niet alle gebeden verhoord kunnen worden, maar het is soms moeilijk te verwerken om te zien dat het bij anderen wel schijnt te gebeuren. Veel mensen twijfelen daardoor (terecht of onterecht) aan hun geloof. |
Ik denk dat heel veel christenen dat lastig vinden MVV. Ik kan geen antwoord geven op die vragen, maar ik kan/mag wel mijn vragen bij Hem neerleggen. Hij zal mij dan ook kracht of rust geven om dat te dragen/aanvaarden. Zoals een liedje zegt:
Mijn hoop is op U Heer, mijn kracht is in U Heer, mijn hart is van U Heer, van U.
Ik prijs U met heel mijn hart, ik prijs U met al mijn kracht, met heel mijn hart, met al mijn kracht, heel mijn hart is van U.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:24
|
|
|
MVV749 schreef: | Wat ik hieraan lastig vind: Voor zoveel zieke mensen wordt gebeden. Maar uiteindelijk worden lang niet alle gebeden verhoord. Dus ik vind het prachtig mooi dat het voor jullie wel zo is. Maar aan de andere kant vind ik het zo lastig om te moeten zien en meemaken dat er zoveel mensen ziek zijn en blijven, ongeacht alle smeekbedes. Ik begrijp dat niet alle gebeden verhoord kunnen worden, maar het is soms moeilijk te verwerken om te zien dat het bij anderen wel schijnt te gebeuren. Veel mensen twijfelen daardoor (terecht of onterecht) aan hun geloof. |
MVV Ik kan jou reactie volkomen begrijpen 14 jaar geleden is mijn vader overleden, hij ging voor een beter leven kreeg een donor nier. Daaraan overlijden normaal gesproken geen mensen want doet de nier het niet dan gaan de mensen weer dialyseren, helaas overleed mijn vader na twee maanden in het ziekenhuis te hebben gelegen. Waaraan?? Wie zal het zeggen de dubbele longontsteking of de drie herseninfarcten en de hersenbloeding! Wij hebben ook toen veel steun ondervonden aan het geloof maar evengoed onze vragen. Denk dat dat heel menselijk is. Ikzelf zit sinds begin januari thuis ben psychische ingestort heb daarna tegenslag op tegenslag gehad en nu dus mijn moeder erachteraan. Daarom blijf bidden om sterkte en kracht hoe moeilijk het vaak ook is, er gebeuren echt nog wonderen ook in onze tijd.
Groetjes en sterkte Erika.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:50
|
|
|
Het mooiste moment vandaag!
De dochter van mijn voorganger, was enkele maanden geleden psychisch helemaal ingestort en is ook opgenomen geweest. Omdat de huur van haar apartement opgezegd was en een deel van de meubels tijdelijk ergens opgeslagen moesten worden, had ik aangeboden een deel hiervan in mijn huis neer te zetten.
Ik kende haar niet persoonlijk, alleen vanuit de gebeden in gemeente, want ze woonde aan de andere kant van het land. Vanavond echter is ze met mensen de spullen komen ophalen en mag ze weer alleen gaan wonen, welliswaar onder toezicht. Maar het was goed om haar te leren kennen en te zien dat ze toch op redelijk korte termijn weer zelfstandig mag gaan wonen. We weten dat bidden helpt. Als daarbij ook de verhoring van gebeden mag zien, vervuld dat mijn hart met blijdschap.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:32
|
|
|
Dat wij vandaag op koor het lied into my heart hebben gezongen. En wat de toekomst brenge moge op de wijs van de rose. Heel mooi. Deze liederen zingen we als ik op dv. 8 mei bevestigd wordt als jeugdouderling. groetend Petra
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:15
|
|
|
Mooiste moment vandaag was, om het verbaasde en verraste gezicht te zien, van de drijvende kracht achter stichting Manna, toen zij het lintje (lid in de orde van Oranje Nassau) opgespeld kreeg door de brurgermeester van haar woonplaats.
Stichting Manna is een boodschappen project, heeft iets weg van de voedsel bank.....maar dan anders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:32
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik denk dat heel veel christenen dat lastig vinden MVV. Ik kan geen antwoord geven op die vragen, maar ik kan/mag wel mijn vragen bij Hem neerleggen. Hij zal mij dan ook kracht of rust geven om dat te dragen/aanvaarden. Zoals een liedje zegt:
Mijn hoop is op U Heer, mijn kracht is in U Heer, mijn hart is van U Heer, van U.
Ik prijs U met heel mijn hart, ik prijs U met al mijn kracht, met heel mijn hart, met al mijn kracht, heel mijn hart is van U. |
Dat is inderdaad waar, zo had ik het nog niet bekeken. Mooi liedje en mooi gesproken. Ik denk dat ik daar wel wat aan heb. Bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|