Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 10:11
|
|
|
ELICEMOI790 schreef: | [i]Weten jullie, dat het voor velen , heel goed is dit te lezen, te weten hoe een ander met zijn/haar gevoelens op seksueel gebied omgaat? Een Christen wil zijn, zichzelf liefhebben en ons naasten, en GOD boven alles? Welk een struikelblok dit onderwerp voor velen -allen- is? "het is niet goed dat de mens alleen is....", HIJ wist heel goed hoe wij in elkaar zitten! En waar is dan de middenweg...het grijze vlak...wie keurt wie goed, of fout...!?
Dit schrijven is een reaktie op Willemijn en Zeeland... |
Ja hoor...ik vind ook dat je een eerlijk antwoord geeft..je hebt ook gelijk!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 10:25
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja hoor...ik vind ook dat je een eerlijk antwoord geeft..je hebt ook gelijk!! |
Jammer dat je wederom niet de moeite neemt om op mijn reactie te reageren.....Wel kritiek geven maar niet reageren.....kinderachtig hoor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 10:37
|
|
|
We weten het allemaal zo goed dat seks voor het huwelijk niet mag. We schrijven er zelfs over op het forum.
Maar o wat is het toch moeilijk om je zelf te beheersen. Bij de eerste beste date kan men zich blijkbaar niet beheersen.
Maar omdat men geen maagd meer is mag seks voor het huwelijk wel? De bijbel is daar niet echt duidelijk in.
Maar ik geloof dat het voor iedereen geldt: maagd of geen maagd, seks hoort pas thuis binnen het huwelijk.
Ja velen maken de fout door het wel te doen. Maar erken het het dan ook. Doe niet vroom in het ene topic van seks hoort binnen het huwelijk thuis, en in het andere topic vermelden ach wat kan het voor kwaad om het wel te doen, of zelfs bij de eerste beste date het te doen.
Maar er zijn lui op cm die uit zijn op een one night stand... Zowel mannen als vrouwen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 10:44
|
|
|
MARISKA601 schreef: | We weten het allemaal zo goed dat seks voor het huwelijk niet mag. We schrijven er zelfs over op het forum.
Maar o wat is het toch moeilijk om je zelf te beheersen. Bij de eerste beste date kan men zich blijkbaar niet beheersen.
Maar omdat men geen maagd meer is mag seks voor het huwelijk wel? De bijbel is daar niet echt duidelijk in.
Maar ik geloof dat het voor iedereen geldt: maagd of geen maagd, seks hoort pas thuis binnen het huwelijk.
Ja velen maken de fout door het wel te doen. Maar erken het het dan ook. Doe niet vroom in het ene topic van seks hoort binnen het huwelijk thuis, en in het andere topic vermelden ach wat kan het voor kwaad om het wel te doen, of zelfs bij de eerste beste date het te doen.
Maar er zijn lui op cm die uit zijn op een one night stand... Zowel mannen als vrouwen... |
heb jij hier ervaring mee Mariska, als ik zo de forums lees zou ik iets anders denken. Maar ja ik kom net kijken hier
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zaterdag 28 april 2012, 10:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 11:07
|
|
|
MARISKA601 schreef: | We weten het allemaal zo goed dat seks voor het huwelijk niet mag. We schrijven er zelfs over op het forum.
Ja velen maken de fout door het wel te doen. Maar erken het het dan ook.
Maar er zijn lui op cm die uit zijn op een one night stand... Zowel mannen als vrouwen... |
Laten wij het proberen het goed te doen.....
PROBEREN HE!!! zeg ik , ons best doen en nadenken wat je wilt. hier is niemand volmaakt.
zelfs nu nog zie ik dat ik dingen fout doe , waarvan ik dacht dat ik ze goed deed. wat een geluk dat ik elke dag opnieuw mag beginnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 11:58
|
|
|
Het is niet een "we weten",het is jouw mening........
De Bijbel laat zien dat seks iets is om van te genieten,het is niet smerig en binnen het huwelijk is er zelfs een verplichting(is weer een andere discussie).Dat er niet geschreven wordt over seks voor het huwelijk is logisch,in die tijd werd er uitgehuwelijkt,veelal aan een onbekende(of je verkrachtte gewoon een meisje met als gevolg dat je met haar kon/moest trouwen),je was in je pubertijd al onder de pannen........tegenwoordig pakken we relaties anders aan,meer vanuit het hart,we zien het belang van een leven in goede harmonie en kijken minder naar het financiele aspect dan in Bijbelse tijden.Uithuwelijken is niet meer van deze tijd,kinderen mogen weer kind zijn en we kiezen zelf onze levenspartners,we nemen ruim de tijd om elkaar te leren kennen,we pakken het dus serieuzer aan dan in vroegere tijden.Deze wijze is overal geaccepteerd,in alle kerken,alleen over het stukje "seks" is niemand het eens........als je er vanuit gaat dat in Bijbelse tijden iedereen uitgehuwelijkt was zodra men de vruchtbare leeftijd bereikt had begrijp je dat seks buiten het huwelijk alleen overspel kan zijn geweest. Mensen zijn uniek,je kunt hier gaan roepen dat ieder zijn verantwoording moet nemen maar ieders grenzen liggen anders dus daar schiet je niks mee op
Erkennen?Net als Willemijn zit ik niet te wachten op bekentenissen van cm-ers..........ik las een studie van een dominee die beweert dat je na je bekentenis weer maagd wordt........tja..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 12:02
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Als iedereen die het is gebeurd, een merk zou hebben, zouden er veel met een merk rondlopen. Misschien zelfs wel degene, die zeggen roomser dan de paus te zijn. Wie weet het immers? Denk dat we eerst waardevol met een mens moeten omgaan, onze medemens, en dan is sex niet het eerste waar we aan denken, maar ook niet het laatste. Bij warmte en liefde, blijven we wel mens. Ook al hebben we onze verantwoording te nemen en te voelen |
Ik ben het helemaal met jou eens Willem!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIA830
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 16:46
|
|
|
Ik ben dit topic begonnen alleen onder een andere profiel. Ik ben weer terug van weg geweest. Maar ik zie dat het wel erg actief is onder de christenen. Dat er toch verschillende meningen over zijn. Mooi om te zien dat meningen verschillen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBERT195
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 00:27
|
|
|
Ik ben niet tegen sex voor het huwelijk. Zelf heb ik zoiets: als je een relatie hebt en het voelt goed.. Why not? Ik ben niet een perfecte Christen, niemand is dat. Maar zelf heb ik zoiets.. als je elkaar goed aan voelt, je hebt gevoelens voor elkaar, je hebt elkaar lief en doet het niet alleen vanwege de lust. Waarom dan wachten tot na het huwelijk (als dat er komt). En ja, ik weet dat in de Bijbel staat dat je beter kan wachten tot na het huwelijk omdat het een verbond schept. Maar dan mag je eigenlijk ook niet scheiden want als je dan hertrouwd ben je ook verkeerd bezig. Daarom vind ik ook dat sommige regels in de Bijbel niet echt meer passen bij de tijd waarin wij leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 00:42
|
|
|
ROBERT195 schreef: | Ik ben niet tegen sex voor het huwelijk. Zelf heb ik zoiets: als je een relatie hebt en het voelt goed.. Why not? Ik ben niet een perfecte Christen, niemand is dat. Maar zelf heb ik zoiets.. als je elkaar goed aan voelt, je hebt gevoelens voor elkaar, je hebt elkaar lief en doet het niet alleen vanwege de lust. Waarom dan wachten tot na het huwelijk (als dat er komt). En ja, ik weet dat in de Bijbel staat dat je beter kan wachten tot na het huwelijk omdat het een verbond schept. Maar dan mag je eigenlijk ook niet scheiden want als je dan hertrouwd ben je ook verkeerd bezig. Daarom vind ik ook dat sommige regels in de Bijbel niet echt meer passen bij de tijd waarin wij leven. |
Alles wat God heeft ingesteld goed is waarom zou jij dat ouderwets mogen verklaren? Op zo'n maier zet jij je zelf boven God, heeft omdat iedereen de regels overtreed jou dat recht gegeven?
De Bijbel en Gods woord is tijdloos, anders zouden we nu maar rustig kunnen stelen, moorden, orgies enzovoort houden, gewoon omdat iedereen dat doet. Het is gewoon een verkapte reden om eigen ik weer eeen sbovenaan te zetten.
God geeft regels uit liefde, Hij is er niet op uit om ons te kleineren met Zijn regels en wetten. Mede omdat Hij van ons houd gaf Hij ons Jezus, dankzij hem mogen we ons christen noemen, wa niet inhoud dat we nu om raak alles kunnen overtreden,
Bezint eer gij begint, zou ik zelf ook wat meer aan mogen denken, "want hij die zonder zonde is ...........".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 09:04
|
|
|
PIETER619 schreef: | Alles wat God heeft ingesteld goed is waarom zou jij dat ouderwets mogen verklaren? Op zo'n maier zet jij je zelf boven God, heeft omdat iedereen de regels overtreed jou dat recht gegeven?
De Bijbel en Gods woord is tijdloos, anders zouden we nu maar rustig kunnen stelen, moorden, orgies enzovoort houden, gewoon omdat iedereen dat doet. Het is gewoon een verkapte reden om eigen ik weer eeen sbovenaan te zetten.
God geeft regels uit liefde, Hij is er niet op uit om ons te kleineren met Zijn regels en wetten. Mede omdat Hij van ons houd gaf Hij ons Jezus, dankzij hem mogen we ons christen noemen, wa niet inhoud dat we nu om raak alles kunnen overtreden,
Bezint eer gij begint, zou ik zelf ook wat meer aan mogen denken, "want hij die zonder zonde is ...........". |
Toch heeft Robert een punt mbt wat hij schrijft over scheiden/hertrouwen.. ik weet wel dat het een uitgekauwd onderwerp is inmiddels op dit forum en dat er verschillende meningen bestaan. Als ik het "gij zult niet" rigoureus had toegepast tot tevredenheid van de so called leaders met hun eigen fantastisch in elkaar zittende huwelijk (?) was ik nu gestikt en mezelf uiteindelijk verloren... ik heb in mijn persoonlijke relatie met God ervaren dat Hij zo anders is als hoe de regels worden toegepast en geïnterpreteerd, maar ja dat is zo persoonlijk hé... Ik sta volledig achter de regels rondom verbond en trouw, laat dat ook nog even gezegd zijn en dat is ook de reden dat ik zo lang/te lang heb volgehouden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 6 mei 2012, 09:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBERT195
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 11:40
|
|
|
PIETER619 schreef: | Alles wat God heeft ingesteld goed is waarom zou jij dat ouderwets mogen verklaren? Op zo'n maier zet jij je zelf boven God, heeft omdat iedereen de regels overtreed jou dat recht gegeven?
Bezint eer gij begint, zou ik zelf ook wat meer aan mogen denken, "want hij die zonder zonde is ...........". |
Als je goed had gelezen zei ik ook "sommige" regels. Tuurlijk moet je niet stelen, moorden, orgies houden etc. Ik geef ook aan dat het moet gebeuren als je zeker weet dat het goed zit tussen elkaar en niet denken: oh ik heb zin, we doen het ff. (om het grof te zeggen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:47
|
|
|
ROBERT195 schreef: | Als je goed had gelezen zei ik ook "sommige" regels. Tuurlijk moet je niet stelen, moorden, orgies houden etc. Ik geef ook aan dat het moet gebeuren als je zeker weet dat het goed zit tussen elkaar en niet denken: oh ik heb zin, we doen het ff. (om het grof te zeggen) |
Merkwaardig .. het lijkt erop, dat iedereen blijkbaar een andere interpretatie heeft over de Bijbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 16:04
|
|
|
ROBERT195 schreef: | Ik ben niet tegen sex voor het huwelijk. Zelf heb ik zoiets: als je een relatie hebt en het voelt goed.. Why not? Ik ben niet een perfecte Christen, niemand is dat. Maar zelf heb ik zoiets.. als je elkaar goed aan voelt, je hebt gevoelens voor elkaar, je hebt elkaar lief en doet het niet alleen vanwege de lust. Waarom dan wachten tot na het huwelijk (als dat er komt). En ja, ik weet dat in de Bijbel staat dat je beter kan wachten tot na het huwelijk omdat het een verbond schept. Maar dan mag je eigenlijk ook niet scheiden want als je dan hertrouwd ben je ook verkeerd bezig. Daarom vind ik ook dat sommige regels in de Bijbel niet echt meer passen bij de tijd waarin wij leven. |
Ik vind het wel een eerlijke reactie, eentje om over na te denken. Wat mezelf betreft heb ik weinig moeite met hertrouwen na echtscheiding (meer),maar wel met sex voor het huwelijk. En Robert heeft gelijk daarvan staat allebei in de Bijbel dat je het niet moet doen. Dus waarom het ene wel en het andere niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 16:33
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ik vind het wel een eerlijke reactie, eentje om over na te denken. Wat mezelf betreft heb ik weinig moeite met hertrouwen na echtscheiding (meer),maar wel met sex voor het huwelijk. En Robert heeft gelijk daarvan staat allebei in de Bijbel dat je het niet moet doen. Dus waarom het ene wel en het andere niet? | Eerlijk gezegd blijf ik het onzin vinden. Waarom zou je het huwelijk zomaar aan de kant zetten? Ik vind dat de bijbel ook op dat gebied haar waarde nog steeds heeft. Wanneer ben je eigenlijk zeker van elkaar/ ik zou toch graag ietwat meer zekerheid willen hebben voordat ik aan zulke dingen begin. Want uiteindelijk is daar het huwelijk toch voor???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 16:34
|
|
|
[quote=ROELANDE345]Ik vind het wel een eerlijke reactie, eentje om over na te denken. Wat mezelf betreft heb ik weinig moeite met hertrouwen na echtscheiding (meer),maar wel met sex voor het huwelijk. En Robert heeft gelijk daarvan staat allebei in de Bijbel dat je het niet moet doen. Dus waarom het ene wel en het andere niet?[/quote]
Omdat gewoon het leven, de maatschappij, de normen en waarden veranderd zijn. We kunnen behalve de scheiding en sex voor het huwelijk ook nog wel andere zaken vermelden, denk ik, die verschillen met de Bijbel van enkele duizenden jaren oud en het werkelijke leven hier en nu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:08
|
|
|
JOL252 schreef: | Toch heeft Robert een punt mbt wat hij schrijft over scheiden/hertrouwen.. ik weet wel dat het een uitgekauwd onderwerp is inmiddels op dit forum en dat er verschillende meningen bestaan. Als ik het "gij zult niet" rigoureus had toegepast tot tevredenheid van de so called leaders met hun eigen fantastisch in elkaar zittende huwelijk (?) was ik nu gestikt en mezelf uiteindelijk verloren... ik heb in mijn persoonlijke relatie met God ervaren dat Hij zo anders is als hoe de regels worden toegepast en geïnterpreteerd, maar ja dat is zo persoonlijk hé... Ik sta volledig achter de regels rondom verbond en trouw, laat dat ook nog even gezegd zijn en dat is ook de reden dat ik zo lang/te lang heb volgehouden. |
Natuurlijk geeft God soms toestemming om dingen te doen die niet volgens "de regels" zijn. Zo ook hier in de buurt, dat een scheiding plaats vond, omdat er van mannelijke zijde geen rede was. Zo heb ik ook wel meer gelezen dat het huwelijk een drama was en geen redding mogelijk.
Waarom ik reageerde was de gemakzucht waarmee we vandaag de dag redeneren. "Het is nu anders dan toen", ook "iedereen doet het"en meer van dat soort excusses om er maar in mee te gaan. Dat Jezus aan het kruis ging is niet geweest om nu maar te gaan leven als, wat de wereld ons voorleefd. Op tv word je doordrenkt met het slechte, zo indoctrinerend mensen aanzetten tot verkeerde zaken. Soaps bijvoorbeeld zouden niet bestaan als alles koek en ei was, nee hoe meer foute zaken, hoe meer kijkers.
Waar het omgaat is dat als God Zijn regels geeft is dat uit liefde geweest en we moeten (indien mogelijk) proberen daar naar te gaan leven.
Ik ben er wel van overtuigd dat God het goede met ons voor heeft en dat we na een moeizame periode, best ook nog wel een mooie tijd mogen hebben. Hij geeft ons elkaar (man en vrouw) om een aanvulling te zijn. Het staat zo mooi omschreven in de Bijbel "zij zullen één zijn". Op deze manier hebben wij het naar de kinderen toe ook willen laten zien (uiteraard niet visueel), maar door proberen te leven zoals God het wil. Helaas is door omstandigheden het bij ons ook verkeerd gegaan, niets of niemand is volmaakt. Het grote probleem waar ik mee kampte was communicatie naar elkaar toe in het laatst. Dat, dat gebeurde was ook verkeerd inzicht van mij in de situatie die er op het laatst was.
Wie wat en hoe verder ik weet het niet, maar ik ben rijker dan Bill Gates zeg ik weleens, maar dan op geestelijk vlak. 4 pracht kids die alle 4 bewust belijdend christen zijn,dat is meer waard dan alle goud op aarde
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 6 mei 2012, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:16
|
|
|
PIETER619 schreef: | Natuurlijk geeft God soms toestemming om dingen te doen die niet volgens "de regels" zijn. Zo ook hier in de buurt, dat een scheiding plaats vond, omdat er van mannelijke zijde geen rede was. Zo heb ik ook wel meer gelezen dat het huwelijk een drama was en geen redding mogelijk.
Waarom ik reageerde was de gemakzucht waarmee we vandaag de dag redeneren. "Het is nu anders dan toen", ook "iedereen doet het" en meer van dat soort excusses om er maar in mee te gaan. Dat Jezus aan het kruis ging is niet geweest om nu maar te gaan leven als, wat de wereld ons voorleefd. Op tv word je doordrenkt met het slechte, zo indoctrinerend mensen aanzetten tot verkeerde zaken. Soaps bijvoorbeeld zouden niet bestaan als alles koek en ei was, nee hoe meer foute zaken, hoe meer kijkers.
Waar het omgaat is dat als God Zijn regels geeft is dat uit liefde geweest en we moeten (indien mogelijk) proberen daar naar te gaan leven.
Ik ben er wel van overtuigd dat God het goede met ons voor heeft en dat we na een moeizame periode, best ook nog wel een mooie tijd mogen hebben. Hij geeft ons elkaar (man en vrouw) om een aanvulling te zijn. Het staat zo mooi omschreven in de Bijbel "zij zullen één zijn". Op deze manier hebben wij het naar de kinderen toe ook willen laten zien (uiteraard niet visueel), maar door proberen te leven zoals God het wil. Helaas is door omstandigheden het bij ons ook verkeerd gegaan, niets of niemand is volmaakt. Het grote probleem waar ik mee kampte was communicatie naar elkaar toe in het laatst. Dat, dat gebeurde was ook verkeerd inzicht van mij in de situatie die er op het laatst was.
Wie wat en hoe verder ik weet het niet, maar ik ben rijker dan Bill Gates zeg ik weleens, maar dan op geestelijk vlak. 4 Pracht kids die alle 4 bewust belijdend christen zijn, dat is meer waard dan alle goud op aarde |
Mooi geschreven Pieter, ben ik wel iets mee als "bleuke" ! En prachtig van je kids.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 6 mei 2012, 17:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:53
|
|
|
PIETER619 schreef: Natuurlijk geeft God soms toestemming om dingen te doen die niet volgens "de regels" zijn. Zo ook hier in de buurt, dat een scheiding plaats vond, omdat er van mannelijke zijde geen rede was
waar staat dat???/ het is gewoon veel beter om eerst even te kijken of je wel bij elkaar past voordat je een stap verder zet.
en kinderen krijgen in een relatie die niet goed is, is gewoon niet goed.
het is zelfs zo dat kinderen van gescheiden ouders veel meer risico lopen voor zelfmoord , dugs verslaaft en kinderen die vallen in handen van een loverboy.
wij gewoon goed op moeten letten . Ik ben god dankbaar dat hij mijn misstappen vergeeft. omdat ik niet goed heb opgepast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 20:36
|
|
|
NICKY298 schreef: | PIETER619 schreef: Natuurlijk geeft God soms toestemming om dingen te doen die niet volgens "de regels" zijn. Zo ook hier in de buurt, dat een scheiding plaats vond, omdat er van mannelijke zijde geen rede was
waar staat dat???/ |
Voorop gesteld dat God een relatie man-vrouw niet voor niets heeft gemaakt en dat hij ons aan elkaar wil geven om een eenheid te zijn. Alle regels zijn eschreven in de Bijbel en God wil dat wij daar gehoorzam aan zijn.
Wij (mijn ex en ik) zijn goed begonnen, we zijn in de liefde voor elkaar getrouwd. We wilde beide Gods zegen over ons huwelijk en zijn in de kerk getrouwd. Ook onze keuze om kinderne te mogen hebben, is bewust in liefde gedaan. We hebben onze kinderen altijd geprbeerd om Gods liefde voor te leven. Als echter door omstandigheden er iemand gaat afwijken van wat God wil (in ons geval misschien mijn onoplettendheid), gaan zaken niet zoals we het zelf willen. Helaas word er te vaak niet aan de consequenties gedacht over de gevolgen van onze keuzes. Zoals je aangeeeft zij kinderen vaak de dupe , maar er is veel meer wat er aan schade geleden word.
Liefde is een gebod, het grote gebod. Helaas is, als ons eigen ik nummer één wordt, daar niets meer van te merken.
Uitzonderingen kunnen alleen gegeven worden door God en zullen wij als het niet meer gaat zo het zou moeten gaan, Hem vragen of Hij "dispensatie" wil verlenen. Het verkrijgen van di edispensati ekan op vele manieren, één daarvan is gebed. Soms ook in de Bijbel zelf kan er iets over staan. Zelf zoek ik soms via Biblianet http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl met steekwoorden bijv, man vrouw om aan de weet te komen wat precies bedoeltd word.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 6 mei 2012, 20:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:58
|
|
|
PIETER619 schreef: | Voorop gesteld dat God een relatie man-vrouw niet voor niets heeft gemaakt en dat hij ons aan elkaar wil geven om een eenheid te zijn. Alle regels zijn eschreven in de Bijbel en God wil dat wij daar gehoorzam aan zijn.
Wij (mijn ex en ik) zijn goed begonnen, we zijn in de liefde voor elkaar getrouwd. We wilde beide Gods zegen over ons huwelijk en zijn in de kerk getrouwd. Ook onze keuze om kinderne te mogen hebben, is bewust in liefde gedaan. We hebben onze kinderen altijd geprbeerd om Gods liefde voor te leven. Als echter door omstandigheden er iemand gaat afwijken van wat God wil (in ons geval misschien mijn onoplettendheid), gaan zaken niet zoals we het zelf willen. Helaas word er te vaak niet aan de consequenties gedacht over de gevolgen van onze keuzes. Zoals je aangeeeft zij kinderen vaak de dupe , maar er is veel meer wat er aan schade geleden word.
Liefde is een gebod, het grote gebod. Helaas is, als ons eigen ik nummer één wordt, daar niets meer van te merken.
Uitzonderingen kunnen alleen gegeven worden door God en zullen wij als het niet meer gaat zo het zou moeten gaan, Hem vragen of Hij "dispensatie" wil verlenen. Het verkrijgen van di edispensati ekan op vele manieren, één daarvan is gebed. Soms ook in de Bijbel zelf kan er iets over staan. Zelf zoek ik soms via Biblianet http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl met steekwoorden bijv, man vrouw om aan de weet te komen wat precies bedoeltd word. |
Je bedoelt denk ik dat je zelf vrede ervaart in je hart na gebed bijv. over zo'n uitzondering. Ja dat kan natuurlijk, maar dat is dan heel persoonlijk. En waarom zou dit dan niet met andere onderwerpen ook zo kunnen zijn? Bijv sex voor het huwelijk op de manier zoals Robert dat beschrijft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:02
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Je bedoelt denk ik dat je zelf vrede ervaart in je hart na gebed bijv. over zo'n uitzondering. Ja dat kan natuurlijk, maar dat is dan heel persoonlijk. En waarom zou dit dan niet met andere onderwerpen ook zo kunnen zijn? Bijv sex voor het huwelijk op de manier zoals Robert dat beschrijft? | Eén ding weet ik zeker Roelande, Hij zal geen toestemming geven om voor het huwelijk met iemand naar bed te gaan....dat is wishful thinking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eén ding weet ik zeker Roelande, Hij zal geen toestemming geven om voor het huwelijk met iemand naar bed te gaan....dat is wishful thinking. |
ja dat denk ik ook Chat, maar ik probeer er ,ook voor mezelf achter te komen waarom we met het ene wat in de bijbel staat, minder moeite hebben. We op een gegeven moment God weer onder ogen durven te komen. En met het andere beslist niet. Waar ligt dat aan dan aan denk ik dan. Ligt dan aan mij? Of is het te onderbouwen bijbels gezien?
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 7 mei 2012, 10:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:28
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja dat denk ik ook Chat, maar ik probeer er ,ook voor mezelf achter te komen waarom we met het ene wat in de bijbel staat, minder moeite hebben. We op een gegeven moment God weer onder ogen durven te komen. En met het andere beslist niet. Waar ligt dat aan dan aan denk ik dan. Ligt dan aan mij? Of is het te onderbouwen bijbels gezien? | Misschien omdat we voor het een gemakkelijker een excuus gevonden hebben en voor het andere niet?
Het valt me op, dat veel mensen hun eigen zonde willen vergoeilijken door anderen mee te laten doen, want als iedereen het doet, kan het toch niet zo erg zijn? Zelf ben ik deze week gestopt met roken. Ik heb meegemaakt, dat mensen in mijn omgeving mij wilden dwingen om weer te gaan roken en eigenlijk in paniek waren dat ik gestopt was. Misschien voelt de ene zonde minder zwaar, omdat iedereen het doet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 10:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien omdat we voor het een gemakkelijker een excuus gevonden hebben en voor het andere niet?
Het valt me op, dat veel mensen hun eigen zonde willen vergoeilijken door anderen mee te laten doen, want als iedereen het doet, kan het toch niet zo erg zijn? Zelf ben ik deze week gestopt met roken. Ik heb meegemaakt, dat mensen in mijn omgeving mij wilden dwingen om weer te gaan roken en eigenlijk in paniek waren dat ik gestopt was. Misschien voelt de ene zonde minder zwaar, omdat iedereen het doet... |
Dus we hebben er op cm geen moeite met scheiden en trouwen na echtscheiding om dat iedereen dat graag wil/doet? en velen hebben geen moeite met sex voor het huwelijk om dat dat zo vaak gebeurt zoiets? Lijkt me geen goede reden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:44
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dus we hebben er op cm geen moeite met scheiden en trouwen na echtscheiding om dat iedereen dat graag wil/doet? en velen hebben geen moeite met sex voor het huwelijk om dat dat zo vaak gebeurt zoiets? Lijkt me geen goede reden | helaas dat is de realiteit hier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 14:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | helaas dat is de realiteit hier... |
Ik denk dat de algemene realiteit van leven is, dat er veel te weinig aandacht is voor de waarde van de mens. En dat begint bij de waarde van ons eigen leven. Word er waardevol omgegaan met onszelf en de medemens, dan is er ook een waarde in het hebben van sexuele contacten. We hebben van Christus meegekregen, dat de wet is samengevat in twee gedeelten, die drie dingen inhouden. Het liefhebben van God, met alles wat we kunnen, en het liefhebben van ons zelf en gelijk ook onze naaste Maar liefhebben is onmogelijk, zo we niet mogen kennen. En daar ligt volgens mij een groot gemis. Wie neemt er nog de moeite eerlijk met zichzelf om te gaan, en vandaaruit eerlijk met de naaste. Het is namelijk onmogelijk God te kennen en Hem niet lief te hebben, daar Hij LIEFDE is. En vanuit DIE liefde, word ons opgedragen ook onze naaste lief te hebben. En dat betekend ook waardevol met elkaars lichaam om te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:18
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dus we hebben er op cm geen moeite met scheiden en trouwen na echtscheiding om dat iedereen dat graag wil/doet? en velen hebben geen moeite met sex voor het huwelijk om dat dat zo vaak gebeurt zoiets? Lijkt me geen goede reden |
Heb ik zeker wel moeite mee hoor...en denk helemaal niet makkelijk!!! Maar daarom kan het nog wel moeilijk zijn om er over te praten!!!!!! (Al is het nu maar met de nieuwe partner...de nieuwe relatie!!) Leg me al helemaal niet niet bij de woorden...omdat het zo gewoon is ...of dat hij of zij het ook doet!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 7 mei 2012, 17:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:31
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dus we hebben er op cm geen moeite met scheiden en trouwen na echtscheiding om dat iedereen dat graag wil/doet? en velen hebben geen moeite met sex voor het huwelijk om dat dat zo vaak gebeurt zoiets? Lijkt me geen goede reden |
Nou.........als je het letterlijk uit de Bijbel wilt hebben raken we op cm aardig wat leden kwijt want ik meen dat overspel dé enige legitieme reden is voor scheiding,dus zou CM vol overspeligen zitten en overspeligen moeten we stenigen.........
Gelukkig hebben we ook daar tegenwoordig andere gedachtes over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:45
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ik denk dat de algemene realiteit van leven is, dat er veel te weinig aandacht is voor de waarde van de mens. En dat begint bij de waarde van ons eigen leven. Word er waardevol omgegaan met onszelf en de medemens, dan is er ook een waarde in het hebben van sexuele contacten. We hebben van Christus meegekregen, dat de wet is samengevat in twee gedeelten, die drie dingen inhouden. Het liefhebben van God, met alles wat we kunnen, en het liefhebben van ons zelf en gelijk ook onze naaste Maar liefhebben is onmogelijk, zo we niet mogen kennen. En daar ligt volgens mij een groot gemis. Wie neemt er nog de moeite eerlijk met zichzelf om te gaan, en vandaaruit eerlijk met de naaste. Het is namelijk onmogelijk God te kennen en Hem niet lief te hebben, daar Hij LIEFDE is. En vanuit DIE liefde, word ons opgedragen ook onze naaste lief te hebben. En dat betekend ook waardevol met elkaars lichaam om te gaan. |
Daar kan men iets mee
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|