Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 21:05
|
|
|
MARIO216 schreef: | Marijan, meer dan 1550 postings op jouw topic. Toppie !!!!!!!!!!!!! |
Nou, echt wel. Met dank aan jou, Mario!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 00:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mooi Chatuliem.....vraag me alleen af wat ik vroeger nu in hem zag , maar het nummer blijft prachtig! Dank je wel..... |
idem dito willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:17
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=5di3mjmNN1A
Ik heb de drie J's gehoord op de vrienden van Amstel live, en vond ze wel goed zingen.... Maar dit nummer bezorgd je kippevel.......zo mooi..... Het is van origine van de Kast maar dit is ook een prachtige versie.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 27 februari 2011, 14:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AXL527
|
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 15:39
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8dhRPNef6Z8
geweldige stem, nog mooier dan het orgineel....en dan te bedenken dat ze 10-15 jaar terug hele andere liedjes zong
(zou ze nog vrijgezel zijn )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 13:14
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=Ja46og3v0ew
Blijft prachtig en ontroerend........Pie Jesu van Fauré
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 28 februari 2011, 13:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 18:53
|
|
|
Bartoli is mooi maar Emma Kirkby haast onovertroffen in dit fraaie stuk over het verdriet van Maria bij haar gekruisigde Zoon. Samen met James Bowman, een counter-tenor, vroeger overigens een partij voor castraten.
Het stuk is er in vele uitvoeringen maar deze is wat mij betreft het meest aangrijpend:
http://www.youtube.com/watch?v=QYsjwKuC-Wg&feature=related
Thomas, voor kunst mag je wat over hebben maar vroeger ging men wel ver.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 28 februari 2011, 18:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 19:03
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Bartoli is mooi maar Emma Kirkby haast onovertroffen in dit fraaie stuk over het verdriet van Maria bij haar gekruisigde Zoon. Samen met James Bowman, een counter-tenor, vroeger overigens een partij voor castraten.
Het stuk is er in vele uitvoeringen maar deze is wat mij betreft het meest aangrijpend:
http://www.youtube.com/watch?v=QYsjwKuC-Wg&feature=related
Thomas, voor kunst mag je wat over hebben maar vroeger ging men wel ver. |
Kan je dat uitleggen, Thomas, je laatste zin, bedoel ik?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 19:10
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Kan je dat uitleggen, Thomas, je laatste zin, bedoel ik? |
Vroeger werden jongetjes met een goed zangtalent voorafgaand aan hun lichamelijke volwassenwording soms gecastreerd om de hoge stem te behouden. Een countertenor als in dit stuk komt qua stemhoogte daar in de buurt. Ik vind een dergelijke ingreep veel te ver gaan, en dat alleen om hoog te kunnen zingen. De meeste jongetjes kwamen overigens niet tot een zangcarrière en werden boer achter de ossenkar, dieren waarmee ze hun droevig lot deelden.
Thomas, maar Kirkby en Bowman (intact) maken het Stabat Mater toch prachtig.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 28 februari 2011, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 19:21
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Vroeger werden jongetjes met een goed zangtalent voor hun lichamelijke volwassenwording soms gecastreerd om de hoge stem te behouden. Een countertenor als in dit stuk komt qua stemhoogte daar in de buurt. Ik vind een dergelijke ingreep veel te ver gaan, alleen om mooi te kunnen zingen. De meeste jongetjes kwamen overigens niet tot een zangcarrière en werden boer achter de ossenkar, dieren waarmee ze hun droevig lot deelden.
Thomas, maar Kirkby en Bowman (intact) maken het Stabat Mater toch prachtig. |
Dank voor je uitleg, Thomas. Ja, het begrip castraat herken ik weer, die kennis was een beetje weggezakt. Onmenselijke ingreep, zeer met je eens. Hun lot heb je beeldend toegelicht, voelbare tragiek. In de afgelopen kersttijd woonde ik een concert bij in het gelijknamige gebouw in Amsterdam waar een countertenor een indrukwekkende partij gaf, toch een betere oplossing... Onwaarschijnlijk prachtig gezongen dit Stabat Mater. De ijle klanken en het mystieke samenspel van de stemmen geven het verdriet extra lading, zo vanuit de onzichtbare wereld van de emoties aan ons deelgenoot gemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 23:41
|
|
|
Ik heb meer met instrumentaal dan met vocaal als het om klassiek gaat ....
(en dan te bedenken dat ik bijna 5 jaar klassiek zangles heb gehad) http://www.youtube.com/watch?v=tPhz6rvOyqI&feature=related
Zover als in bovenstaande link is het gelukkig nooit gekomen ....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 28 februari 2011, 23:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 23:46
|
|
|
He Mario, Je bent er toch niet mee gestopt? Of is je dj-certificaat verlopen . Vrijdag geen, zondag geen , vandaag niet.......hoe zit dat joh?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 14:32
|
|
|
Ik heb meer met instrumentaal dan met vocaal als het om klassiek gaat .... Verraste, verbaasde smiley
Nou Cross, dat kan ik me in het geval van je link wel voorstellen... Wel boeiend om de gezichten van de mannen te lezen, dat dan weer wel.
Thomas, hoezo klassiek....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 1 maart 2011, 14:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 15:00
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Zover als in bovenstaande link is het gelukkig nooit gekomen ....
Ik heb meer met instrumentaal dan met vocaal als het om klassiek gaat .... Verraste, verbaasde smiley
Nou Cross, dat kan ik me in het geval van je link wel voorstellen... Wel boeiend om de gezichten van de mannen te lezen, dat dan weer wel.
Thomas, hoezo klassiek.... |
Het stuk "liebes mädchen" is een klassiek stuk, de mannen echter die het zingen .... "antiek"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 18:30
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik heb meer met instrumentaal dan met vocaal als het om klassiek gaat ....
(en dan te bedenken dat ik bijna 5 jaar klassiek zangles heb gehad) http://www.youtube.com/watch?v=tPhz6rvOyqI&feature=related
.. |
Het kan natuurlijk nog komen Crossroad.......je bent er nu nog te jong voor toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 15:35
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=dHbOOe8n2gY
Een prachtig stuk uit de Mattheus Passion... As woensdag beginnen de veertig dagen naar Pasen......ik heb me aangesloten bij een groep van de kerk die 40 dagen op weg gaat...... Mensen die in deze periode bewuster willen leven en hoe je in het invult bepaal jezelf......Wel is het de bedoeling dat je iets gaat loslaten wat je gaat missen......Iedere week is er dan een kort avondgebed, we delen dan onze gedachten en staan stil bij de betekenis van de veertig dagen en wat het met je doet.... Ik kijk er naar uit en zie er tegen op.....Ben er ook nog niet uit wat ik veertig dagen aan me voorbij laat gaan....Ben ook benieuwd of ik de compliance heb om me er aan te houden.......ben wel een genieter.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 5 maart 2011, 15:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 15:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=dHbOOe8n2gY
Een prachtig stuk uit de Mattheus Passion... As woensdag beginnen de veertig dagen naar Pasen......ik heb me aangesloten bij een groep van de kerk die 40 dagen op weg gaat...... Mensen die in deze periode bewuster willen leven en hoe je in het invult bepaal jezelf......Wel is het de bedoeling dat je iets gaat loslaten wat je gaat missen......Iedere week is er dan een kort avondgebed, we delen dan onze gedachten en staan stil bij de betekenis van de veertig dagen en wat het met je doet.... Ik kijk er naar uit en zie er tegen op.....Ben er ook nog niet uit wat ik veertig dagen aan me voorbij laat gaan....Ben ook benieuwd of ik de compliance heb om me er aan te houden.......ben wel een genieter..... |
Wie viel niet steil achterover toen hij dit stuk voor het eerst hoorde he. Het kan wat mij betreft nog wat gevoeliger maar mooi blijft het. Er is wel sprake van een leuk inspelen op eerdere discussies bij de topics op CM. Het is een countertenor, dus een hoge mannenstem en van de solo spelende violist die vooraan zit, is het bekend dat hij een vorm van autisme heeft. Zijn spel lijdt er bepaald niet onder......
Thomas, ook bij muziek is soberheid eerder een kwaliteit dan een tekort.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 5 maart 2011, 17:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 16:17
|
|
|
Een prachtig stuk uit de Mattheus Passion... As woensdag beginnen de veertig dagen naar Pasen......ik heb me aangesloten bij een groep van de kerk die 40 dagen op weg gaat...... Mensen die in deze periode bewuster willen leven en hoe je in het invult bepaal jezelf......Wel is het de bedoeling dat je iets gaat loslaten wat je gaat missen......Iedere week is er dan een kort avondgebed, we delen dan onze gedachten en staan stil bij de betekenis van de veertig dagen en wat het met je doet.... Ik kijk er naar uit en zie er tegen op.....Ben er ook nog niet uit wat ik veertig dagen aan me voorbij laat gaan....Ben ook benieuwd of ik de compliance heb om me er aan te houden.......ben wel een genieter..... |
Wat mooi, Willemijn. 'k Wens je een goede 40-dagen tijd toe.
En ook een prachtig stuk uit de Mattheus Passion, waar ik al diverse keren geweest ben. 't Is een hele zit, maar dan heb je ook wat. Iedere keer weer, 'raakt' het me.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 16:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wie viel niet steil achterover toen hij dit stuk voor het eerst hoorde he. He kan wat mij betreft wat gevoeliger. Er is wel sprake van een leuk inspelen op eerdere discussies bij de topics op CM. Het is een countertenor dus een hoge mannenstem en de van de violist die vooraan zit, is het bekend dat hij een vorm van autisme heeft. Zijn spel lijdt er bepaald niet onder......
Thomas, bij muziek is soberheid eerder een kwaliteit dan een tekort |
'k Heb wel eens gehoord, dat Mozart ook autisme had. Ik denk dat autisme, ook wel een gave kan zijn. Andere voorbeelden zijn Einstein, Newton en Bill Gates.
Om even on-topic te blijven...
Mozart - Eine kleine Nachtmusik http://www.youtube.com/watch?v=HhPPQaXx7K8&feature=relmfu
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 5 maart 2011, 16:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 17:23
|
|
|
Een vriend van mij die ds. van de Ger. kerk nu dan PKN is, doet ook altijd mee aan de vasten van de 40-dagen tijd. Hij eet dan bv. geen extra's buiten de dagelijkse maaltijden, misschien een idee voor jou om te doen? Sterkte..het moet wel een geestelijke verrijking zijn, zoals hij vertelde...heel intens. Zo wordt minder dan juist meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 maart 2011, 19:42
|
|
|
Mooi, die wat hese stem...heb ik veel naar geluisterd..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|