Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:13
|
|
|
Het mooiste moment van vandaag is dat ik al een paar uur lang zorgeloos in de zon kan zitten. Heerlijk genieten en even geen gestress van werk etc.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:21
|
|
|
Hopelijk het mooiste moment vandaag (althans daar bid ik voor). Vandaag (donderdag) krijgt mijn vriendin uitslag over de botscan van haar dochter. Er zit een bacterie in het bot... of het is botkanker.. Bidden jullie mee voor Ilse?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:28
|
|
|
LISA610 schreef: | Hopelijk het mooiste moment vandaag (althans daar bid ik voor). Vandaag (donderdag) krijgt mijn vriendin uitslag over de botscan van haar dochter. Er zit een bacterie in het bot... of het is botkanker.. Bidden jullie mee voor Ilse? |
Spannend Lisa, ik hoop dat de uitslag goed is, ik denk aan jullie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 13:03
|
|
|
Dat ik vanmorgen op het werk kwam , en de baas bij me kwam , met een leuk presentje omdat het Secretaressedag is mijn dag begon dus goed .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 14:47
|
|
|
Een uurtje geleden: Een vriendin, welke ik al te lang niet gesproken had, aan de lijn hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 19:37
|
|
|
Toen ik vanmiddag laat thuis kwam en dacht nog te moeten koken, maar mijn zoon zei: mam je hoeft niet te koken hoor ik heb een pizza besteld! HEERLIJK!!!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 21:36
|
|
|
[quote=LISA610]
Hallo Lisa
Ik zal ook bidden voor je vriendin en iniedergeval hoop ik dat de uitslag goed mag zijn. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 21:49
|
|
|
Het mooiste moment was toch The Passion. Goed gedaan! Ik heb er overigens een apart topic van gemaakt.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 21 april 2011, 21:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 22:20
|
|
|
Vanavond een kort contact gehad met mijn vriendin. Ze hebben goed nieuws gehad vandaag, zelfs nog beter dan verwacht. Wonder boven wonder is er is geen botkanker ontdekt en zelfs geen bacterie. Dat wil niet zeggen dat er niets meer aan de hand is. Er is waarschijnlijk een ontsteking waarvan ze moeten afwachten of die chronisch is of niet. De grootste spanning is nu dus echter van de baan, maar blijf nog maar wel even aan Ilse denken in jullie gebeden opdat ze helemaal mag genezen en straks weer lekker kan voetballen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 23:20
|
|
|
LISA610 schreef: | Vanavond een kort contact gehad met mijn vriendin. Ze hebben goed nieuws gehad vandaag, zelfs nog beter dan verwacht. Wonder boven wonder is er is geen botkanker ontdekt en zelfs geen bacterie. Dat wil niet zeggen dat er niets meer aan de hand is. Er is waarschijnlijk een ontsteking waarvan ze moeten afwachten of die chronisch is of niet. De grootste spanning is nu dus echter van de baan, maar blijf nog maar wel even aan Ilse denken in jullie gebeden opdat ze helemaal mag genezen en straks weer lekker kan voetballen... |
Mooi bericht Lisa en fijn dat de gebeden verhoord zijn. Weet als geen ander wat voor impact de periode van onzekerheid en angst kan zijn en gelukkig voor haar is alles goed afgelopen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 21:20
|
|
|
[quote=LISA610]
Hallo Lisa Dit is een prachtig mooi bericht de HEER zij gelooft Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 00:00
|
|
|
Het is zaterdag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 11:33
|
|
|
of het een mooi momen is voor vandaag.. ik zie op mijn pc geen zwarte streep meer door het beeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 12:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | of het een mooi momen is voor vandaag.. ik zie op mijn pc geen zwarte streep meer door het beeld. |
De monitor zeker .... want op de pc zie je niks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:21
|
|
|
Dat ik heerlijk naar de Matheus kan luisteren en lekker hard het geluid aan. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBECCAH006
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 22:48
|
|
|
Mijn mooiste moment (meer een blunder) van vandaag was, dat ik fijn ontspannen in het dichtbijgelegen park aan het wandelen ben en om de hoek kom en in de verte 2 joggende mensen aan zie komen en zeg tegen mijn kennis, goh kijk twee joggende nonnen ook grappig, naja eenmaal wat dichterbj gekomen waren het geen nonnen maar vrouwen in lange zwarte jurken met hoofddoek met witte rand. Foutje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 22:58
|
|
|
NOg een keer de Passion gekeken en beluisterd... zeker heel anders dan de Mattheüs Passie en misschien veel minder indrukwekkend, maar om anders/on- gelovigen te bereiken wél zo mooi...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 23:04
|
|
|
MARIAN519 schreef: | NOg een keer de Passion gekeken en beluisterd... zeker heel anders dan de Mattheüs Passie en misschien veel minder indrukwekkend, maar om anders/on- gelovigen te bereiken wél zo mooi... |
Yep, ook ik heb gekeken samen met twee van mijn drie kids... inderdaad heel anders dan wat we gewend zijn.. maar toch.. t geeft wel een hele mooie andere dimensie aan het lied geef mij nu je angst.. en op de één of andere manier heeft me dat toch geraakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 23:10
|
|
|
LISA610 schreef: | Yep, ook ik heb gekeken samen met twee van mijn drie kids... inderdaad heel anders dan wat we gewend zijn.. maar toch.. t geeft wel een hele mooie andere dimensie aan het lied geef mij nu je angst.. en op de één of andere manier heeft me dat toch geraakt. |
Dat had ik nu ook Lisa, net als het lied; "zeg me dat het niet zo is.. en dan die dansuitvoering daarvan die ik nog steeds bijzonder mooi het sterven vind vertolken..prachtig..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 09:36
|
|
|
MARIAN519 schreef: | NOg een keer de Passion gekeken en beluisterd... zeker heel anders dan de Mattheüs Passie en misschien veel minder indrukwekkend, maar om anders/on- gelovigen te bereiken wél zo mooi... |
Ja ik heb het ook bekeken gisteravond en vond het best indrukwekkend. Het lied, geef mij nu je angst, heb ik altijd al beluisterd alsof het door Jezus gezongen kon zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 18:50
|
|
|
LISA610 schreef: | Yep, ook ik heb gekeken samen met twee van mijn drie kids... inderdaad heel anders dan wat we gewend zijn.. maar toch.. t geeft wel een hele mooie andere dimensie aan het lied geef mij nu je angst.. en op de één of andere manier heeft me dat toch geraakt. | Ik vind het verleiden van een vrouw om de nacht met je door te brengen hier echt niet mee in verhouding staan. En ik vind het eigenlijk de naam van God te kijk zetten, door zo'n lied met een duidelijk overspelige inhoud nu opeens een christelijke inhoud te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 19:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het verleiden van een vrouw om de nacht met je door te brengen hier echt niet mee in verhouding staan. En ik vind het eigenlijk de naam van God te kijk zetten, door zo'n lied met een duidelijk overspelige inhoud nu opeens een christelijke inhoud te geven. |
En als die vrouw die je volgens jou verleiden wilde nu eens je eigen vrouw is? Ooit gedaan? je eigen vrouw verleiden? Overspelig? Kwam Jezus juist niet voor de overspeligen onder ons op aarde? Is het dus dan niet juist heel Bijbels wat er neergezet werd als voorstelling? Gewoon..dicht bij de mensen van deze tijd net als Jezus deed?
Het zijn hiermee wél je eigen gedachten Chatuliem..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 24 april 2011, 19:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 19:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het verleiden van een vrouw om de nacht met je door te brengen hier echt niet mee in verhouding staan. En ik vind het eigenlijk de naam van God te kijk zetten, door zo'n lied met een duidelijk overspelige inhoud nu opeens een christelijke inhoud te geven. |
Je kan het nemen of laten......als mensen er diep door ontroerd raken en het een mooie vertolking vinden én een wat andere interpretatie als jij hebben is dat toch juist mooi? Het is mijn stuk ook niet maar het is wel een mooi initiatief om het lijdensverhaal in Nederland op de kaart te zetten? En overspelige mannen en vrouwen zijn er altijd al geweest waar en wanneer ook, dus ook in de tijd waar het zich afspeelt..... Vind het trouwens wel een mooi lied........i
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 24 april 2011, 20:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 20:25
|
|
|
MARIAN519 schreef: | En als die vrouw die je volgens jou verleiden wilde nu eens je eigen vrouw is? Ooit gedaan? je eigen vrouw verleiden? Overspelig? Kwam Jezus juist niet voor de overspeligen onder ons op aarde? Is het dus dan niet juist heel Bijbels wat er neergezet werd als voorstelling? Gewoon..dicht bij de mensen van deze tijd net als Jezus deed?
Het zijn hiermee wél je eigen gedachten Chatuliem.. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 20:27
|
|
|
MARIAN519 schreef: | En als die vrouw die je volgens jou verleiden wilde nu eens je eigen vrouw is? Ooit gedaan? je eigen vrouw verleiden? Overspelig? Kwam Jezus juist niet voor de overspeligen onder ons op aarde? Is het dus dan niet juist heel Bijbels wat er neergezet werd als voorstelling? Gewoon..dicht bij de mensen van deze tijd net als Jezus deed?
Het zijn hiermee wél je eigen gedachten Chatuliem.. | We kunnen natuurlijk eindeloos speculeren wat de schrijver hier bedoelt. Maar één ding is zeker, de schrijver had niet de bedoeling hiermee de liefde van God te benadrukken. En een werelds lied opeens een christelijke inhoud geven is in mijn ogen spotten met God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 20:32
|
|
|
MARIAN519 schreef: | En als die vrouw die je volgens jou verleiden wilde nu eens je eigen vrouw is? Ooit gedaan? je eigen vrouw verleiden?
[color=#FF0000]Marian, wat je nu vraagt heeft iets met een speelse liefde en genieten te maken. Dus niet met een koele zakelijke voorplanting. Niet iedereen kent de geneugten van het leven om te pas of te onpas de Bijbel of God er bij te betrekken. Of ze doen alsof het heidens is maar owee, wanneer je hen loslaat. Genieten en speelsheid is on-Bijbels voor sommige. Waar dat staat in de Schrift is me nog een vraag maar als ze willen en goed zoeken zullen ze wel met bepaalde passages komen aandraven. [/color]
Overspelig? Kwam Jezus juist niet voor de overspeligen onder ons op aarde? Is het dus dan niet juist heel Bijbels wat er neergezet werd als voorstelling? Gewoon..dicht bij de mensen van deze tijd net als Jezus deed?
Het zijn hiermee wél je eigen gedachten Chatuliem.. |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 24 april 2011, 20:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 20:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | We kunnen natuurlijk eindeloos speculeren wat de schrijver hier bedoelt. Maar één ding is zeker, de schrijver had niet de bedoeling hiermee de liefde van God te benadrukken. En een werelds lied opeens een christelijke inhoud geven is in mijn ogen spotten met God. |
Heeft Jezus niet een tollenaar zijn werk ten goede gekeerd? Waarom willen wij beter weten/doen dan Jezus?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:01
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Heeft Jezus niet een tollenaar zijn werk ten goede gekeerd? Waarom willen wij beter weten/doen dan Jezus? | Nee, Hij heeft ervoor gezorgd dat tollenaar ophield met zn praktijken. Hij heeft geen christelijke inhoud aan het werk van een tollenaar gegeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nee, Hij heeft ervoor gezorgd dat tollenaar ophield met zn praktijken. Hij heeft geen christelijke inhoud aan het werk van een tollenaar gegeven. |
Maar zijn werk, het innen van de belasting , bleef hij doen.. hij overvroeg de mensen niet meer..zie je? iets ten goede keren... omkeren..bekeren.. het lied werd omgekeerd gebracht..zie je het echt niet? niet de angst van de liefde..mensen liefde en toch weer wel..een songtekst ten goede keren..in mijn ogen...
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 24 april 2011, 22:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:49
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Maar zijn werk, het innen van de belasting , bleef hij doen.. hij overvroeg de mensen niet meer..zie je? iets ten goede keren... omgekeerd..bekeerd.. het lied werd omgekeerd gebracht..zie je het echt niet? niet de angst van de liefde..mensen liefde en toch weer wel..een songtekst ten goede keren..in mijn ogen... |
Ben benieuwd of er nu nog meer mensen (lees: christenen) over de teksten bakkeleien......
|
|
Naar boven |
|
|