ChristianMatch

Forum

bij het kaarslicht
Ga naar pagina Vorige 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 23:55

het is donker buiten tis nacht
de lichten zijn binnen aan ik heb ook aan je gedacht
flauw flikkert het licht van de kaarsen rond om de berenvacht.
samen zijn met jouw is het mooiste wat er is
samen met jouw, was je maar hier dat is wat ik mis.

De wijn is op de glazen half leeg
moe en toch voldaan ik weet goed de eerste kus die ik van je kreeg.
Je wangen kleuren rood
je hoeft niet te blozen anders schaam ik me dood.
Blijf nog bij me, ga niet weg
ik hou van je das alles wat ik je zeg
Meer hoeft ook niet dat zie ik aan je ogen
je ogen zo mooi dat heb ik altijd mooi bij je gevonden
Maar nu zo alleen zeg ik je dit:
Ik mis je kom snel weer terug

de wijn is nu op de kaars is op me kans is verkeken
en toch ik hou van je en jij van mij dat is wel gebleken.
Samen door het leven samen door de storm van ons bestaan
ik zag je daar verzopen moe en alleen daar staan.
Daarom sla ik ook me arm om je heen
zo voel je je ook niet meer alleen.
Je drukt me je stevig tegen je aan en ik ruik aan je haren
kom laat alles los laat alles lopen laat je gaan en sta niet zo te staren
Ik mis je kom snel weer terug!!!
Ik mis je en kom snel weer terug!!!
.......

(opgedargen aan euhm... sja weet ik veel, denk die ene vrouw die ja! niet die andere maar die ene)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 23:56

KLAAS252 schreef:
Moeilijk hoor, als ze nou vroegen waarom een kanarie geel is, had ik het wel geweten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Klaas.
die is geel omdat ie veel tegen de wind in plast....
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 23:58

MARISKA601 schreef:
wanneer gaat het dooien arjan?
als het niet meer vriest maris.....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

Een lichtstraal, weerkaatst eerst tegen het ene kleine kristalletje, komt dan een ander stukje tegen waartegen hij weerkaatst, en reist zo kriskras heen en weer totdat hij aan de kristallen ontsnapt en ons oog bereikt. Samen gepakt met andere lichtstralen die op andere manieren door de kristallen zijn gereisd. Het (witte) licht van de zon of een lamp, komt zo na omwegen gewoon bij ons oog terecht.
En daarom is sneeuw wit. Want een plak ijs eigenlijk een enkel, deels spiegelend en deels doorzichtig, kristal is, bestaat sneeuw uit een wirwar van minieme, losse kristallen.
Lekker moeilijk hè Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

MARY052 schreef:
Knuffel terug Trijnie.......
een hele dikke Knipoog smiley

Hey meid voor jou eeeen heeele dikke knuffel je ben t voor mij Clown smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 23:59

ARJAN007 schreef:
Omdat in wit alle kleuren zijn.
nah ook in verf? dacht dat je dan zwart krijgt nl.... is mij teminste geleerd tijdens schilderen... en ben er zelf ook proef ondervindelijk achter gekomen toen op school, mara kan zijn dat er nu nieuwe verf is dat dan alles wit wordt kan ook ja denk ik
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 00:00

PAULUS505 schreef:
Het valt mij op dat er veel dames op CM zijn die schrijven dat ze te laat op hun afspraken arriveren.

Daten doe ik al vier-en-een-half jaar niet meer, dus ik heb er geen last van! Clown smiley

Sja Paulus..... ga er maar vanuit dat veel vrouwen het belangrijk vinden om op tijd op hun date-afspraak te zijn. Ze zullen dan heus wel hun best doen om op tijd te komen!
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 00:00

ik ga nu eens lekker niemand knoevelen... cool Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 00:06

Ik begrijp dat mijn voorbeeld blijkbaar veel emoties en reacties heeft opgeroepen. Ik heb daar spijt van. Ik had beter geen voorbeeld kunnen noemen.

Voor de rest blijf ik wel achter mijn opmerking staan. Dus wel bidden voor Henk030, en niet lichtzinnig om gaan met waarvoor je bidt.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 00:06

JOLAN931 schreef:
Diegene die me te laat niet wil...die wil me gewoon helemaal niet. Clown smiley

beter laat dan nooit toch? Knipoog smiley
daten dan? kan ik ook uitslapen nl Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 00:10

MARISKA601 schreef:
wanneer gaat het dooien arjan?

Het schijnt volgende week wat minder koud te worden..... maar soms kan vrieskou stroperig zijn en duurt het langer voor de dooi inzet.
Wat we nu meemaken is gewoon de mid-decembervrieskou, jaarlijks een temperatuurdip.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 01:11

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik het met je eens Mary. Een zinnetje heb ik geschreven, en meteen leest iedereen er wat meer in. En dan gaan ze elkaar zitten op te fokken, terwijl als je goed leest het allemaal echt anders bedoeld is.

De vraag om gebed was, dat Henk weer contact kreeg met zijn dochter. En daar ben ik huiverig voor om voor te bidden. Natuurlijk merkt 710 op, dat je wel kunt bidden voor vrede en de zegen van God, maar ik geloof er niet zo in dat je mensen kunt dwingen om weer contact te hebben. En ook niet dat je God kan dwingen. Er is nog zoiets als een vrije wil van de mens.

En in deze situatie zou het ook nog eens verkeerd kunnen werken. Henk is er zo mee bezig, dat als er contact zal komen je nu al kan voorspellen dat het weer mis zal gaan. De verwachtingen zijn nl. te hoog. Een relatie proberen te herstellen vereist veel meer dan alleen maar gebed. Het is nl. het herstellen van vertrouwen en dat kost heel veel tijd. En vooral heel veel van jezelf Henk. Het beste wat je kunt doen, is het loslaten. En dan kan God je de rust en vrede geven. Dat kan pas als je zelf ook erkent dat je dingen verkeerd hebt aangepakt. Geen contact hebben is slechts een symptoom, maar wel een heel belangrijk symptoom. En ik zou me niet zozeer gaan fixeren dat ze geen contact meer met je wil hebben, maar veel meer op de vraag: Waarom? Waar ligt mijn verantwoordelijkheid in deze.

Voor iemand bidden is gemakkelijk. Maar met iemand de strijd aangaan is een heel ander chapiter. En ik denk dat he meer hebt aan iemand die met je de strijd durft te strijden om alles te overwinnen wat je tegenhoudt, dan alleen maar iemand die zegt voor je te bidden en niet verder kijkt dan haar neus lang is.

Nou Chat en Corss ik denk dat ik goed kan lezen. Smiley die vol vragen zit

Maar hier ga je weer een invulling geven en ga je weer een "vloek over deze situatie leggen"
Dit wat je schrijft zeg meer van jou dan van Henk!!!! Kotsende smiley

Het is altijd goed om het in de handen van de Heer te leggen en de Wil van de Vader er over uitbidden, maar dat is al!!!
Jij moet geen invulling gaan doen voor de ander, God is een Soevereine God en een genadevolle God.
Wij leven in de genade tijd. En wat je zegt of spreek kan veel schade doen. Want God sprak en het was er. Zoveel kracht zit er in woorden!!!!!!!

Opnieuw Henk verbreek ik deze vloeken in Jezus Heilige Naam.
En God`s Wil zal hier in geschieden!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 01:24

RELLOK036 schreef:

De wijn is op de glazen half leeg
moe en toch voldaan ik weet goed de eerste kus die ik van je kreeg.
Je wangen kleuren rood
je hoeft niet te blozen anders schaam ik me dood.
Blijf nog bij me, ga niet weg
ik hou van je das alles wat ik je zeg
Meer hoeft ook niet dat zie ik aan je ogen
je ogen zo mooi dat heb ik altijd mooi bij je gevonden
Ik mis je kom snel weer terug

de wijn is nu op de kaars is op me kans is verkeken
en toch ik hou van je en jij van mij dat is wel gebleken.
Samen door het leven samen door de storm van ons bestaan
ik zag je daar verzopen moe en alleen daar staan.
Daarom sla ik ook me arm om je heen
zo voel je je ook niet meer alleen.
Je drukt me je stevig tegen je aan en ik ruik aan je haren
kom laat alles los laat alles lopen laat je gaan en sta niet zo te staren
Ik mis je kom snel weer terug!!!
.......

(opgedargen aan euhm... sja weet ik veel, denk die ene vrouw die ja! niet die andere maar die ene)

O jammer Rel ik dacht zo ie mij bedoelen............ Clown smiley
Het is zo mooi!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 03:53

Fil 4,6 Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden.
7 Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.

Heer, dank U dat ik tot U mag komen in Uw naam en dank U voor Uw woord. Dank U Heer dat er in Filippenzen 4 : 6 en 7 staat, dat wij over niets bezorgd hoeven te zijn en U alles mogen vragen wat wij nodig hebben. Dank U Heer, dat er staat dat Uw vrede, Heer, die alle verstand te boven gaat, onze harten en gedachten in Christus Jezus zal bewaren.

Dank U Heer dat dit ook voor Henk030 geldt. Heer U kent hem en kent zijn omstandigheden. Heer U kent zijn hart en het verdriet, dat hij heeft, dat hij zijn dochtertje nu al 2 jaar niet heeft gezien en dat hij niet weet, waarom hij haar niet meer mag zien.Here U weet alles en daarom wil ik bidden voor Henk...ik bid dat licht in deze duisternis komt...Uw Licht Heer en dat hij mag weten wat er aan de hand is en waarom hij zijn dochter niet mag zien en ik bid U ook, dat hij weer contact krijgt met zijn dochter.

Wat er ook aan de hand moge zijn Heer, ik bid maakt U weer alles goed, zodat hij weer een goed contact mag hebben met zijn dochter. Ik vraag U dit in Jezus'naam, Amen !

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 18 december 2009, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 06:43

RELLOK036 schreef:

ooh Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 07:28

RELLOK036 schreef:

Vind je knuffelen niet leuk dan?
Ik knoefel elke dag wel hoor. Clown smiley

Laatst aangepast door
CARIEN982
op vrijdag 18 december 2009, 12:00
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 08:15

ARJAN007 schreef:
Het schijnt volgende week wat minder koud te worden..... maar soms kan vrieskou stroperig zijn en duurt het langer voor de dooi inzet.
Wat we nu meemaken is gewoon de mid-decembervrieskou, jaarlijks een temperatuurdip.

het is te hopen voor jou en al die andere klimaatfanataci dat het gauw voorjaar word... dan kun je tenminste weer zorgen maken over de opwarming ZONDER met sneeuwballen bekogeld te worden.

( opwarming... weet je hoe koud het buiten is??? )
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 08:41

MARISKA601 schreef:
Ik ging vroeger heel trouw naar de kerk.
Tot dat ik ging merken dat de mensen eigenlijk niet meer
naar elkaar omkeken.
Ze wezen wel met het vingertje dat bepaalde
dingen gewoon niet konden.
Ik ben toen jaren niet meer gegaan.
En heb me later ontrokken van die kerk.
Nu ben ik lid van een andere kerk, die een beetje bij me past.
Maar echt mijn draai heb ik er niet gevonden omdat er weinig tot geen mensen van mijn leeftijd daar zijn.
Ik moet mezelf soms bij de nekharen pakken om te gaan.
Ik moet het ritme voor de zondag weer vinden.

He Maris,
Bedankt voor je openheid. Vaak is het zo dat door teleurstellingen in mensen je minder vaak naar de kerk gaat.(herken ik zelf ook, gelukkig ligt dat ver achter me)
Weet je vraag GOD maar of HIJ jou een gemeente wil geven die bij je past, waar je je thuis mag voelen, waar je je juist op verheugd om naar toe te gaan....
Dat is echt een wereld van verschil. Tien jaar geleden ging ik ook bijna niet vond de zondag de rotste dag van de week. Nu verheug ik me op de zondag en heb er juist super veel zin in, en baal ervan als ik een dag moet missen.
Het kan dus wel veranderen!

Heel veel sterkte!

Groetjes Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 08:41

BULLDOG524 schreef:
Denk dat velen daar hun eigen reden voor hebben
en om nou je reden hier op het forum te plaatsen, en er vervolgens op afgebrand te worden.
Misschien een idee om het die mensen persoonlijk te gaan vragen Smiley die vol vragen zit

He Bull.

Gelukkig zijn er toch mensen die zo dapper zijn om hier iets over te vertellen, zelfs op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 08:42

JILL658 schreef:
O jammer Rel ik dacht zo ie mij bedoelen............ Clown smiley
Het is zo mooi!!!

eh jill... heb jij ECHT met rellok gezoend??? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 08:43

SOLAFIDE630 schreef:
Fil 4,6 Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden.
7 Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.

Heer, dank U dat ik tot U mag komen in Uw naam en dank U voor Uw woord. Dank U Heer dat er in Filippenzen 4 : 6 en 7 staat, dat wij over niets bezorgd hoeven te zijn en U alles mogen vragen wat wij nodig hebben. Dank U Heer, dat er staat dat Uw vrede, Heer, die alle verstand te boven gaat, onze harten en gedachten in Christus Jezus zal bewaren.

Dank U Heer dat dit ook voor Henk030 geldt. Heer U kent Hem en kent zijn omstandigheden. Heer U kent zijn hart en het verdriet, dat hij heeft, dat hij zijn dochtertje nu al 2 jaar niet heeft gezien en dat hij niet weet, waarom hij haar niet meer mag zien.Here U weet alles en daarom wil ik bidden voor Henk...ik bid dat licht in deze duisternis komt...Uw Licht Heer en dat hij mag weten wat er aan de hand is en waarom hij zijn dochter niet mag zien en ik bid U ook, dat hij weer contact krijgt met zijn dochter.

Wat er ook aan de hand moge zijn Heer, ik bid maakt U weer alles goed, zodat hij weer een goed contact mag hebben met zijn dochter. Ik vraag U dit in Jezus'naam, Amen !

AMEN AMEN!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 09:58

CROSSROAD317 schreef:
Ik begrijp dat mijn voorbeeld blijkbaar veel emoties en reacties heeft opgeroepen. Ik heb daar spijt van. Ik had beter geen voorbeeld kunnen noemen.

Voor de rest blijf ik wel achter mijn opmerking staan. Dus wel bidden voor Henk030, en niet lichtzinnig om gaan met waarvoor je bidt.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 februari 2011, 10:14
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 10:24

MARY052 schreef:
AMEN AMEN!!!
Ja hier zeg ik ook Amen ja Amen op!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 10:39

JILL658 schreef:
Nou Chat en Corss ik denk dat ik goed kan lezen. Smiley die vol vragen zit
Als je goed zou lezen zou je ons niet in een naam noemen. Mijn mening is een andere dan Cross. Waarom leg je dit dan op een hoop?

Quote:
Maar hier ga je weer een invulling geven en ga je weer een "vloek over deze situatie leggen"
Dit wat je schrijft zeg meer van jou dan van Henk!!!! Kotsende smiley

Is dit nu juist niet het probleem van dit conflict? Voor de ander invullen wat hij denkt. Hij zal waarschijnlijk iets anders bedoelen dan wat hij geschreven heeft. En voordat je het weet gaat een uitspraak een eigen leven leiden en wordt het versterkt door negatieve uitspraken onderling. Ik blijf bij mijn standpunt. Ik bid niet zomaar dat iemand gaat veranderen als ik niet meer van de achtergronden weet. En dat hoeft hij niet te vertellen, daar vraag ik niet om, ik geef alleen maar aan dat ik huiverig ben om op deze manier voor deze situatie te bidden. Ik wil bidden naar Gods wil. Je kunt het ermee eens of oneens zijn, maar je moet niet meer lezen dan wat er staat.

Quote:
Wij leven in de genade tijd. En wat je zegt of spreek kan veel schade doen. Want God sprak en het was er. Zoveel kracht zit er in woorden!!!!!!!

Dat geldt dus ook voor jouw uitspraken. En dan zou ik maar goed nadenken over je reacties. Ik vind dat je iedereen met respect moet behandelen en dat is in dit geval niet zo. Je kunt boos zijn, maar ik vind dat je met deze uitspraken veel te ver gegaan bent.

Quote:
Opnieuw Henk verbreek ik deze vloeken in Jezus Heilige Naam.
En God`s Wil zal hier in geschieden!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Aan vervloekingen moeten beschuldigingen ten grondslag liggen. Leg mij uit, waar ik enige beschuldiging uit. Het zijn grove woorden die je gebruikt en zeer onterecht!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 11:00

Uit eten bij de griek Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 11:46

Gods kracht wordt volbracht in onze zwakheid

Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling en voetnoten door M.V.

“Door het geloof is Rachab, de hoer, niet omgekomen met de ongehoorzamen, omdat zij de verspieders met vrede had ontvangen” (Hebr. 11:31).

“Salmon verwekte Boaz bij Rachab, Boaz verwekte Obed bij Ruth, Obed verwekte Isaï; Isaï verwekte David, de koning; David, de koning, verwekte Salomo bij haar die Uria’s vrouw geweest was” (Matt. 1:5-6).

“U ziet dan nu, dat een mens uit werken gerechtvaardigd wordt en niet alleen uit geloof. En is Rachab, de hoer, niet op dezelfde manier uit werken gerechtvaardigd, toen zij de boodschappers heeft ontvangen, en hen langs een andere weg heeft laten weggaan? Want zoals het lichaam zonder geest dood is, zo is ook het geloof zonder de werken dood” (Jak. 2:24-26).

Wat zou u ervan denken als uw naam voor altijd geassocieerd zou worden met prostitutie? Rachab woonde op de muur van de stad Jericho. Toen de twee spionnen, gezonden door Jozua, de stad binnenkwamen, verbleven zij in haar huis. Toen de stadsbeambten wisten van hun aanwezigheid, verborg Rachab hen en hielp ze ontsnappen. Als tegenprestatie beloofden de spionnen haar en haar familie te redden wanneer Jericho zou aangevallen worden door de Israëlieten. Later huwde ze met Salomo van de stad Juda. Hun zoon Boaz was de bloedverwant-losser die met Ruth huwde. Hun zoon Obed werd de vader van Isaï (of Jesse) die de vader werd van David, de koning.

Dit plaatst Rachab in de geslachtslijn van Jezus Christus. Toch wordt zij nog altijd Rachab de hoer genoemd. Waarom? Rachab is een toonbeeld van Gods genade. Het goede wat zij deed had eeuwigheidswaarde, en daarvan was zij een voorbeeld voor ons. Het toont aan dat zoiets goeds altijd door Gods genade wordt gewerkt. Wanneer wij zwak zijn, maar gelovig, dan is God sterk door ons.

Daarom zei Jakobus dat echt goede werken altijd gepaard gaan met reddend geloof. Alle werken die wij in eigen kracht doen, bezitten geen eeuwigheidswaarde. Als wedergeboren gelovigen moeten wij dit leren.

“En opdat ik mij door het allesovertreffende karakter van de penbaringen niet zou verheffen, is mij een scherpe doorn in het vlees gegeven, een engel van de satan, om mij met vuisten te slaan, opdat ik mij niet zou verheffen. Hierover heb ik de Heere driemaal gesmeekt dat hij van mij zou wijken. En Hij heeft tegen mij gezegd: Mijn genade is u genoeg; want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht. Het liefst zal ik dus meer in mijn zwakheden roemen, opdat de kracht van Christus in mij komt wonen. Daarom heb ik een behagen in zwakheden, in mishandelingen, in noden, in vervolgingen, in benauwdheden, om Christus’ wil. Want wanneer ik zwak ben, dan ben ik machtig” (2 Kor. 12:7-10)

Er zijn christenen die zeggen dat als wij lijden, er dan zonden moeten zijn in onze levens, of dat we ons buiten Gods wil geplaatst hebben. Wij zullen wel niet genoeg geloof hebben want … we zijn ziek, of werkloos, of erlaten door de huwelijkspartner, of gewond/verminkt geraakt, of verkracht.

Ik heb me altijd afgevraagd hoe zij die dit geloven de apostel Paulus zouden aanspreken over zijn “doorn in het vlees”1. Waar kwam die kwaal vandaan? Van God. Waarom? Paulus werd veel gegeven, maar om hem ervan te weerhouden trots te worden, zond God hem iets wat hem nederig en onderdanig zou houden. Dit bracht mee dat Paulus zwak was, maar wel bruikbaar voor God. Gods kracht wordt volbracht in onze zwakheid. Paulus zou voor God lang niet zo bruikbaar zijn geweest indien hij niet was vernederd. Dat is ook waar voor ons.

1 Waarschijnlijk had Paulus een pijnlijke oogkwaal. Galaten 4:14-15 geeft dit aan: “En mijn beproeving in mijn lichaam hebt u niet veracht of verafschuwd … Want ik kan van u getuigen, dat u, zo mogelijk, uw ogen zou hebben uitgerukt en aan mij gegeven zou hebben”. En ook Gal. 6:11: “Zie, met wat een grote letters ik u eigenhandig schrijf”.
2

Ziehier wat Charles Spurgeon erover zegt:

“Een eerste kwalificatie om God te dienen met enig succes, en om Gods werk goed en triomfantelijk te doen, is een besef van onze eigen zwakheid. Wanneer de strijder Gods voortgaat in de strijd, sterk in zijn eigen kracht, en daarbij bluft: “Ik weet dat ik zal overwinnen, mijn eigen rechterarm en mijn zwaard zullen mij de overwinning brengen”, is de nederlaag niet veraf. God zal niet verdergaan met die man die in zijn eigen kracht loopt. Hij die op die manier op overwinning rekent, die rekent verkeerd, want het is “niet door kracht noch door geweld, maar door Mijn Geest, zegt de HEERE der heerscharen”2. Zij die zich in de strijd begeven en prat gaan op hun dapperheid, zullen terugkeren met beslijkte banieren en geschandaliseerde wapenrusting”.
“Zij die God dienen moeten Hem dienen op Zijn manier en in Zijn kracht, of Hij zal nooit hun dienst accepteren. Datgene wat de mens doet, zonder goddelijke kracht, kan God nooit aannemen.
De vruchten van louter de aarde, werpt Hij weg; Hij wil enkel die oogst binnenhalen waarvan het zaad vanuit de hemel gezaaid werd, gewaterd door genade, en gerijpt door de zon van goddelijke liefde. God zal alles laten weglopen wat u hebt, vooraleer Hij het Zijne in u wil brengen; Hij zal eerst uw graanschuur schoonmaken, vooraleer Hij die zal vullen met het fijnste graan. De rivier van God is vol water, maar niet één druppel ervan komt uit aardse bronnen.
God wil niet dat er kracht gebruikt wordt in zijn veldslagen dan de kracht die Hijzelf levert. Betreurt u uw eigen zwakheid? Heb moed, want er moet een bewustzijn van zwakheid zijn vooraleer de Heer u overwinning schenkt. Uw leegheid is slechts de voorbereiding op uw volheid, en uw neerwerping is slechts de voorbereiding op uw verheffing”
- Charles Spurgeon.

Als wij echt reddend geloof bezitten, zullen wij ook vruchtbaar zijn in het Koninkrijk, als wij ons overgeven aan de soevereiniteit van God en het heerschap van Christus in onze zwakheid, terwijl wij niet vertrouwen op onze eigen “kracht”. De Word-Faith mensen zeggen het tegenovergestelde.
Zij zeggen dat elke zwakheid die wij hebben tekenen zijn van ons gebrek aan geloof, terwijl God ons zegt dat wij enkel sterk kunnen zijn in onze zwakheid wanneer Hij door ons werkt.

E-mail: verhoevenmarc@skynet.be
Homepage: www.verhoevenmarc.be
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 11:47

CROSSROAD317 schreef:

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 11:49

BULLDOG524 schreef:
Denk dat velen daar hun eigen reden voor hebben
en om nou je reden hier op het forum te plaatsen, en er vervolgens op afgebrand te worden.
Misschien een idee om het die mensen persoonlijk te gaan vragen Smiley die vol vragen zit

Mee eens, Bulldog. Ik ben één van die mensen die niet naar de kerk gaat. En om eerlijk te zijn? Heb ik totaal geen zin om me hier te moeten verantwoorden. Alles heeft een reden, niets gebeurd zomaar...zo ook in mijn leven. Ben ik een 'tweederangs Christen, alleen omdat ik niet naar de kerk ga? Maar...mocht ik goed contact met iemand krijgen? Dan wil ik daar best eens over praten maar niet hier, niet nu en al helemaal niet omdat ik het volgens sommigen verkeerd doe.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 12:06

ARIENNEZ498 schreef:
Mee eens, Bulldog. Ik ben één van die mensen die niet naar de kerk gaat. En om eerlijk te zijn? Heb ik totaal geen zin om me hier te moeten verantwoorden. Alles heeft een reden, niets gebeurd zomaar...zo ook in mijn leven. Ben ik een 'tweederangs Christen, alleen omdat ik niet naar de kerk ga? Maar...mocht ik goed contact met iemand krijgen? Dan wil ik daar best eens over praten maar niet hier, niet nu en al helemaal niet omdat ik het volgens sommigen verkeerd doe.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 februari 2011, 10:14
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 12:09

Harde tijden in het vooruitzicht

Paul Proctor, 13 mei 2009 NewsWithViews.com

Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling en voetnoten door M.V.

Alhoewel Paul Proctor spreekt over toestanden m.b.t. de Verenigde Staten, is de kern van zijn betoog evenzo toepasbaar op toestanden in het “vrije”, “christelijke” Westen in het algemeen. (M.V.)
————————————
Het is tijd dat we ons voorbereiden op harde tijden. En, als u een bijbelgelovige Christusvolgende christen bent, geloof ik dat de komende jaren bijzonder lastig zullen zijn. Ik zeg: “bijbelgelovige Christusvolgende christen” omdat onze gedegenereerde cultuur de bijbelse definitie van het woord “christen” helemaal ontdaan heeft van het collectieve bewustzijn zodat het veel verloren heeft van haar schriftuurlijke betekenis, ook onder velen van de hedendaagse kerkgangers.

De vijanden van Christus zijn duidelijk opgerezen tot een grote macht in dit land en zijn, als ik dit schrijf, bezig met te proberen af te maken wat overblijft van de kerk met het doel ze te vervangen door een god en religie die meer geschikt zijn voor wereldbestuur. Alhoewel zij wel bezig zijn met de vele hoge-schulden megakerken en andere grote gebedshuizen in te palmen en deze om te vormen tot overheidsgesubsidieerde gemeenschapscentra voor geloofsgebaseerde sociale diensten, zullen zij niet succesrijk zijn in het compleet tot zwijgen brengen of elimineren van het ware lichaam van Christus, dat gedwongen wordt hen te verlaten om Gods Woord ongecensureerd te kunnen horen en te verkondigen. Tenzij de Heer Zelf intervenieert om de huidige loop van de gebeurtenissen te wijzigen, zullen zij die vandaag aan de macht zijn heel zeker een tijdje over ons heersen.

Als we de onbijbelse en ongrondwettelijke legislatuur beschouwen die bezig is, lijkt het er meer en meer op dat getrouwe christenen spoedig kunnen aanzien worden als vijanden van de staat, voor geen andere reden dan het Woord van God te hebben geloofd, verkondigd en gehoorzaamd. Niet enkel wordt de kerk aangevallen van buitenaf, ze wordt ook ondermijnd van binnenin door charlatans die ze willen veranderen in iets wat spiritueel meer plooibaar, sociaal nuttig en dialectisch inschikkelijk is.

Ik geloof dat christenen in de komende dagen andermaal zullen opgeroepen worden te kiezen voor wie zij zullen dienen, op manieren die meer vervolging en lijden zullen meebrengen dan we gewoon zijn. Dit zal vereisen dat wij over een geestelijke verziendheid zullen moeten beschikken en een verlangen naar de eeuwige dingen van God bóven de tijdelijke beloningen van deze wereld.

We moeten klaar staan. We moeten vastbesloten zijn. En we moeten versterkt worden, niet door een passioneel patriottisme maar door de Heilige Geest van God en Zijn Woord. Het is niet wij tegen hen - het is een boze en rebelse wereld tegen God, en wij zouden er goed aan doen dit in herinnering te brengen wanneer de duivel aan onze deur komt kloppen om meer tolerantie, diversiteit en eenheid te eisen!

Wij horen ons daarbij niet te wreken - dat is een zaak van de Heer, zoals Hij dat duidelijk zegt in Zijn Woord. Want “allen die naar het zwaard grijpen, zullen door het zwaard vergaan” (Matt.26:52).

Wanneer onze Grondwet en de Bill of Rights1 helemaal geweken zijn voor de Nieuwe Wereldorde, is er geen weg meer terug naar de dingen die waren. Tegen de harde dingen in het verschiet zal enkel het Woord van God ons steunen om geestelijk aan te sterken, aan te moedigen en stand te houden.

1 De “bill of rights” is een lijst of opsomming van rechten die belangrijk en essentieel geacht worden door de natie. Het
doel ervan is deze rechten te beschermen tegen inbreuken door de overheid. De term “bill of rights” komt uit Brittannië,
waar het verwijst naar een wetsontwerp dat door het parlement in 1689 werd goedgekeurd. (Wiki).

Zij die de kracht van het Woord kunnen begrijpen en appreciëren weten heel goed waar ik over spreek. De anderen negeren het Woord, tot hun eigen ondergang, want voor hen is het dwaasheid.
Het is beter dat wij ons nu ernstiger met het Woord bezig houden en vooral ter harte nemen, als voorbereiding op een tijd waarin de Bijbel niet meer recht verstaan mag worden, dan geestelijk onwetend en schriftuurlijk ongewapend bevonden te worden wanneer de verleidingen en moeilijkheden toenemen.

“Want het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en dringt door tot de verdeling van ziel en geest, van gewrichten en merg, en oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart” - Hebreeën 4:12.

E-mail: verhoevenmarc@skynet.be
Homepage: www.verhoevenmarc.be
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 ... 6194 Volgende
Pagina 53 van 6194