Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 00:42
|
|
|
Sorry, was ff off-topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 00:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zal toch blij zijn als de onderwijsmensen weer aan het werk gaan, kunnen we weer gedachteloos stukjes voor het forum schrijven......... Zou iedereen nu een tic van zijn werk hebben???? , ik denk van mijzelf van niet maar zal toch eens in mijn omgeving informeren
Sorry, wel een beetje off-topic...... |
Omdat je er zo op aandringt: is het gedachteloos? of gedachtennnnnloos? Het betreft immers meerdere gedachtennnnnnnn
Help! Dit is heel erg off-topic.
Ohhhhhh, wat zullen veeeeeeeeeeeeeeeel mensen dit irritant vinden! En zou ik zelfs dan nog welkom zijn?
Antw. D.V.
Hoera! Dit is weer on-topic!
ehhhhm, waar zullen we over praten?
L.S. = lectori salutem = lezers groet u!
Maar eh, dat is toch JUIST WEL heel Bijbels? Hoeveel brieven in de Bijbel beginnen niet met 'schrijvende apostel groet lezende apostel'?
Die apostelen waren geen mietjes, ze gingen er op uit, in de woeste wereld. Een groet, van een dierbare doch verre geestverwant, was toen echt stoer!
Het NT is geschreven in het Grieks... Is om de leesbaarheid te vergemakkelijken vertaald in het Latijn...
Lectori Salutem zal er ongetwijfeld in staan. Letterlijk. en was niet bestemd voor pennenlikkers, maar voor stoere wereldreizigers, die dus ook wel eens picknickten... een traditie, die 'ze' graag in ere houden?
Wellicht 'tot ziens' en tot die tijd, de groeten !
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 01:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 00:55
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zal toch blij zijn als de onderwijsmensen weer aan het werk gaan, kunnen we weer gedachteloos stukjes voor het forum schrijven......... Zou iedereen nu een tic van zijn werk hebben???? , ik denk van mijzelf van niet maar zal toch eens in mijn omgeving informeren
Sorry, wel een beetje off-topic...... |
GedachteNloos, Willemijn. maar ach als vrouw moet dat geen probleem zijn, he, vrouwen hebben kennelijk als ik je zo lees maar één gedachte....
Thomas, gaat nog niet aan het werk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 00:59
|
|
|
THOMAS968 schreef: | GedachteNloos, Willemijn. maar ach als vrouw moet dat geen probleem zijn, he, vrouwen hebben kennelijk als ik je zo lees maar één gedachte....
Thomas, gaat nog niet aan het werk. |
Je bent off topic Thomas , was je even gedachteNloos?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 01:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:00
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ach.....een schoolmeester in hart en nieren, verloochent z'n vak - ook in de vakantie - niet. Zulke dingen zien ze, of je nu wilt of niet. Geef ze maar gewoon gelijk.
Marijan, die soms dezelfde tic heeft. |
Tic met cola is toch 'niet welkom' op de picknick i.v.m. géén alchohol?
Be Happy die ALTIJD dezelfde tic heeft, altijd afdwaalt en net doet of hij on topic is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:04
|
|
|
THOMAS968 schreef: | GedachteNloos, Willemijn. maar ach als vrouw moet dat geen probleem zijn, he, vrouwen hebben kennelijk als ik je zo lees maar één gedachte....
Heeeeeeel scherp gevonden Thomas! Hartelijk Dank!
P.S. voor de vorm zal ik jullie toch nog even bestraffend toespreken: Foei! er zijn kleine kinderen bij! Dat weet je toch!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:06
|
|
|
Wat bedoelt hij toch, Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:07
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je bent off topic Thomas , was je even gedachteNloos? |
Een correcte spelling is bij alle onderwerpen waarbij geschreven tekst aan te pas komt, altijd on-topic. Rare gedachte, Willemijn!
En dan nu weer Ten Picknick!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:09
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wat bedoelt hij toch, Willemijn |
Mannen spreken af en toe in raadselen Marijan
Maar-voor deze ene keer- heeft hij gelijk, dit topic gaat over de picknick.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 01:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mannen spreken af en toe in raadselen Marijan |
Dat kun je wel zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:10
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wat bedoelt hij toch, Willemijn |
MARIJAN072 (40)
Mag ik u er op attent maken, dat u zojuist uw 999e bericht heeft verzonden? Wellicht, is dat een hint...
P.S. ik verklaar onder Ede, dit is een echte kopie... zal er ff een printscreen van maken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:13
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | MARIJAN072 (40)
Mag ik u er op attent maken, dat u zojuist uw 999e bericht heeft verzonden? Wellicht, is dat een hint...
P.S. ik verklaar onder Ede, dit is een echte kopie... zal er ff een printscreen van maken... |
Je was me voor, je zat al op 1.000 !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:16
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Je was me voor, je zat al op 1.000 !!!! |
Inmiddels 1001
En dan nu weer over naar de picknick in Ede!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 01:23
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een correcte spelling is bij alle onderwerpen waarbij geschreven tekst aan te pas komt, altijd on-topic. Rare gedachte, Willemijn!
En dan nu weer Ten Picknick! |
be happy goes on to pick nick en verklaart onder Ede, dat hij graag kindertjes ziet spelen met vlinders, vogels en bloemen.
P.S. met libelles moet je echt uitkijken, hebben schoolmeesters mij geleerd die kunnen bijten, dat is geen kinderspel. Gelukkig waken volwassenen ervoor, dat het zo ver niet komt... !
dit wat betreft: het 999e bericht.
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 01:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 13:08
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | be happy goes on to pick nick en verklaart onder Ede, dat hij graag kindertjes ziet spelen met vlinders, vogels en bloemen.
P.S. met libelles moet je echt uitkijken, hebben schoolmeesters mij geleerd die kunnen bijten, dat is geen kinderspel. Gelukkig waken volwassenen ervoor, dat het zo ver niet komt... !
dit wat betreft: het 999e bericht. |
Nou nou onder Ede nog wel wel toepasselijk idd he
Veel plezier allemaal en maak er een gezellige tijd van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 16:31
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een correcte spelling is bij alle onderwerpen waarbij geschreven tekst aan te pas komt, altijd on-topic. Rare gedachte, Willemijn!
En dan nu weer Ten Picknick! |
Toch nog even niet, maar het is wel ontopic vlg. Thomas...
De correcte spelling is toch echt gedachteloos, dus zonder n! Waar zitten jullie toch met je gedachten??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 17:56
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Toch nog even niet, maar het is wel ontopic vlg. Thomas...
De correcte spelling is toch echt gedachteloos, dus zonder n! Waar zitten jullie toch met je gedachten?? |
Oei , gelukkig heb ik alleen maar de vraag gesteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:03
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Toch nog even niet, maar het is wel ontopic vlg. Thomas...
De correcte spelling is toch echt gedachteloos, dus zonder n! Waar zitten jullie toch met je gedachten?? |
Excussssssse me Gedachteloos en gedachtenloos worden beide gebruikt in de Nederlandse taal maar hebben verschillende betekenissen.Zonder N betekent het zoiets als "zonder nadenken handelen" met N betekent het "zonder gedachten" zijn,niet nadenken dus(eigenlijk onmogelijk)
(ik moest even een typfout corrigeren )
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op maandag 16 augustus 2010, 18:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:14
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Excussssssse me Gedachteloos en gedachtenloos worden beide gebruikt in de Nederlandse taal maar hebben verschillende betekenissen.Zonder N betekent het zoiets als "zonder nadenken handelen" met N betekent het "zonder gedachten" zijn,niet nadenken dus(eigenlijk onmogelijk)
(ik moest even een typfout corrigeren ) |
Van Dale schijnt het woord gedachtenloos niet te kennen, lees ik net op internet.
Weet je wat wel balen is? Ik ben zo druk met de woorden gedachteloos en gedachtenloos, dat ik de aardappels (of schrijf je aardappelen ) laat aanbranden. Hoezo gedachteloos/gedachtenloos.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 16 augustus 2010, 18:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:25
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Excussssssse me Gedachteloos en gedachtenloos worden beide gebruikt in de Nederlandse taal maar hebben verschillende betekenissen.Zonder N betekent het zoiets als "zonder nadenken handelen" met N betekent het "zonder gedachten" zijn,niet nadenken dus(eigenlijk onmogelijk)
(ik moest even een typfout corrigeren ) |
Niks ervan Leanne... Het woord gedachtenloos zul je niet vinden in de officiële woordenlijst van de Nederlandse taal, slechts in de alternatieve, niet-officiële spellinggids (zoals het Witte Boekje)...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:57
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Niks ervan Leanne... Het woord gedachtenloos zul je niet vinden in de officiële woordenlijst van de Nederlandse taal, slechts in de alternatieve, niet-officiële spellinggids (zoals het Witte Boekje)... |
Gelukkig weet zelfs mijnheer van Dale wat picknicken is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:58
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Gelukkig weet zelfs mijnheer van Dale wat picknicken is |
Een stille hint, dat we een beetje off-topic gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 19:04
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Een stille hint, dat we een beetje off-topic gaan? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 21:30
|
|
|
MARCOWAAL200 schreef: | HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810 37 jaar met pleegdochter 2 plaatsen, omg. Den Bosch erika129 34 jaar grace 585 54 jaar muischje susannah475 44 jaar (onder voorbehoud) billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 MarcoWaal200 39 jaar (helaas zonder kinderen) 3 plaatsen Omgeving Sliedrecht A15 | hechas020
zo ff de lijst weer naar boven gehaald ,als je naam er nog niet bij staat pas em maar ff aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 09:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810 37 jaar met pleegdochter erika129 34 jaar grace 585 54 jaar muischje susannah475 44 jaar (onder voorbehoud) billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 MarcoWaal200 39 jaar (helaas zonder kinderen) 3 plaatsen Omgeving Sliedrecht A15 hechas020 48 jaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 16:47
|
|
|
Erg leuk dat jullie weer gaan picknicken in de omgeving van Ede. Ik heb ruim twintig jaar in Ede gewoond. In februari, ben ik verhuisd naar het westen van het land. Ede en Veluwe zijn veel bossen en heide. Het is een mooi omgeving. Ik heb erg veel gezien en ben met mijn fiets of scooter vaak op de Ginkelse heide geweest. Ik ken Juffrouw Tok, de schaapskooien en de schapen met de herders. Ik heb mijn oud vertrouwde plek verlaten en wilde een nieuwe uitdaging in een ander omgeving. Ik ben een avontuurlijke mens. Misschien dat ik 25 september meegaat picknicken in mijn oud vertrouwde omgeving? Het ligt ook aan het weer? Dan horen jullie later wel.
Groeten van Katja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 23:53
|
|
|
HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810 37 jaar met pleegdochter erika129 34 jaar grace 585 54 jaar Herman388 48 jaar muischje susannah475 44 jaar (onder voorbehoud) billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 MarcoWaal200 39 jaar (helaas zonder kinderen) 3 plaatsen Omgeving Sliedrecht A15 hechas020 48 jaar |
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op maandag 30 augustus 2010, 11:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: maandag 30 augustus 2010, 09:43
|
|
|
HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810 37 jaar met pleegdochter erika129 34 jaar grace 585 54 jaar muischje susannah475 44 jaar (onder voorbehoud) billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 MarcoWaal200 39 jaar (helaas zonder kinderen) 3 plaatsen Omgeving Sliedrecht A15 hechas020 48 jaar |
Zet mij er ff bij hannah, weet je toch wel? Picknicken dan doe ik mee hoor
Ehm Hechas zullen we samen gaan, toch zonde om beide te rijden he? Loop jij naar mij of ik naar jou , Neem je nog kids mee (misschien wel gezellig voor R en J kunnen ze eens goed bijkletsen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 30 augustus 2010, 11:16
|
|
|
muischje zoekt voor die dag nog een chauffeur/chaufeuze. merk, kleur auto onbelangrijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: maandag 30 augustus 2010, 11:19
|
|
|
MARISKA601 schreef: | muischje zoekt voor die dag nog een chauffeur/chaufeuze. merk, kleur auto onbelangrijk. |
Ik zou ook graag picknicken.....maar eh...alles onder voorbehoud!
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op woensdag 1 september 2010, 16:45
|
|
Naar boven |
|
|
|
|