ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 ... 231 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 08:15

Whaow Frank, gefeliciteerd met je vaders verjaardag. Wat gaaf dat je zo'n vader (ouders) hebt! Ik hoop met je dat je nog lang van ze mag genieten.

leuk trouwens dat je nichtje Imke heet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 08:41

FRANKT627 schreef:
Vandaag is het precies 70 jaar geleden dat mijn vader aan deze wereld werd toevertrouwd.

De wereld stond in 1941 in rep en roer. Overal sloegen bommen in en de dood kon je plots overvallen. Jaren van angst en onzekerheid. Jaren van honger en andere ontberingen. In die tijd groeide mijn vader op. Echt veel ouderliefde heeft hij niet gekend. Dat had niets met de oorlog te maken maar wel met het karakter van zijn ouders. Het werd hem ook dikwijls verweten dat hij een ‘ongelukje’ was. Alsof hij er wat aan kon doen dat hij geboren werd. Een draai om zijn oren of een hoop verwijten waren vlugger verdient dan een lief woordje. Later zei hij tijdens de verkering met mijn moeder dat hij nooit zijn kinderen zo zou behandelen als hij werd behandeld door zijn ouders. Dit bleek geen verkoopspraatje te zijn om in goede aarde te vallen bij ons moeder. Mijn zus en ik hebben een lieve toffe vader gekend tijdens onze opgroeitijd. Ook ons moederke is erg lief hoor. Dat zijn ze beide nog steeds: lief, bezorgd, hulpvaardig. Echte ouders dus.

Toen 14 en 13 jaar geleden de Decibels (Nils en Imke, de kinderen van mijn zus, die enorm veel lawaai konden maken) de familie kwam versterken zag ik pa helemaal anders. Niet dat hij beter was voor zijn kleinkinderen hoor. Het was gewoon anders. Ik genoot ervan hoe hij met die nazaatjes dingen deed. Hoe hij met hen speelde en verhaaltjes aan hen vertelden. Hij zong ook wel eens een slaapliedje, zo vertelde ons ma, waarbij hij zelf in slaap viel en niet de Decibels.

Hem bezig zien met Nils en Imke roept veel herinneringen op aan de tijd toen ik nog een klein Frankje was. Pa en ik deden ook veel samen. Nou ja, het kon wel eens gebeuren dat hij me opzettelijk naar de winkel stuurde om 3 appels en anderhalve banaan te gaan kopen zodat hij even alleen met mijn trein of meccano kon spelen.

Mijn vader werd mijn vriend, ja ik heb namelijk 1 vriend. Vooral net voor en na mijn legerdienst was dat duidelijk merkbaar. Urenlang praatte we over de opleiding, de eerste (angstige) sprong uit het vliegtuig en alle andere aanverwante legerdienst-onderwerpen. Die niet altijd even netjes en christelijk waren . Ik wist ook wanneer ik hem als zoon moest benaderen of als vriend. Wat ook wil zeggen dat ik wel eens op mijn donder krijg wanneer ik iets doe dat toch niet zo koosjer is. Het is een man waar ik als kleine jongen en nu nog steeds heel erg naar opkijk. Het is man waar ik ontzettend trots op ben.

En vandaag is hij dus 70 jaar geworden.
Ik hoop en bid dat hij nog vele mooie jaren mag ontvangen. Dat hij zorgeloos zijn leven kan leiden met ons moederke, onze Martine en de Stonne, Nils en Imke en ook met mij.

De dagen van onze jaren omvatten zeventig jaren, voor de krachtigsten tachtig jaren (Psalm 90:10)

Hé Frank. Wat geweldig zoals jij over je vader schrijft. Van harte gefeliciteerd met zijn verjaardag. Ik hoop dat jullie er een hele mooie dag van maken en wens jullie nog heel veel mooie jaren erbij.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 09:17

Frank, gefeliciteerd met je vaders verjaardag!

En...wat héb je dit mooi beschreven! Ontroerend mooi. Dank je wel dat je dit met ons wilde delen!
Ik bid jullie nog héél veel mooie jaren met elkaar toe! Fijne dag met elkaar toegewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 09:23

Nou Frankt was inderdaad een heel mooi stukje en bij deze wil ik je van harte feliciteren, met je Vaders verjaardag.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op vrijdag 15 april 2011, 09:24
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 09:46

LISA610 schreef:
Hé Frank. Wat geweldig zoals jij over je vader schrijft. Van harte gefeliciteerd met zijn verjaardag. Ik hoop dat jullie er een hele mooie dag van maken en wens jullie nog heel veel mooie jaren erbij.

Dank je wel allemaal voor de felicitaties. Voor mij is het ook eens fijn dit te kunnen vertellen. Het is wel af en toe vochtig...maar dat komt door de pollen die in de lucht zweven... Verlegen lachende smiley

Mijn ouders willen het liever een beetje kalm houden vandaag. Onze pa heeft het ook een beetje moeilijk met de de cijfertjes 7 en de 0... verjaren is nooit zijn sterkste ding geweest. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 15 april 2011, 10:49
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 12:39

FRANKT627 schreef:
Dank je wel allemaal voor de felicitaties. Voor mij is het ook eens fijn dit te kunnen vertellen. Het is wel af en toe vochtig...maar dat komt door de pollen die in de lucht zweven... Verlegen lachende smiley

Mijn ouders willen het liever een beetje kalm houden vandaag. Onze pa heeft het ook een beetje moeilijk met de de cijfertjes 7 en de 0... verjaren is nooit zijn sterkste ding geweest. Knipoog smiley

Ook namens ons van harte met je vader Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 12:41

Ons mooiste moment van de dag....

Eindelijk na ruim 13 jaar strijd...
Hebben we de naamswijziging van onze oudste gewonnen!!!!
Hij heet nu net als ons van achternaam....
Geweldig eindelijk toch gerechtigheid Lachende smiley
Het ligt nu nog bij tante Bea voor een handtekening....
Maar het is nu al wel een feit....
Super ondanks alle donkere wolken die momenteel boven ons hoofd hangen..
Is dit er toch wel 1 met een goudenrandje Lachende smiley

Does die ff zit te snotteren van geluk

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 15 april 2011, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 12:53

HENK710 schreef:

Hij heet nu niet als ons van achternaam....

mag ik aannemen dat je 'net' bedoelt? in dat geval: proficiat!

En tante Bea lijkt me wel een schappelijk mensch. die zal d'r krabbel wel zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 13:22

FRANKT627 schreef:

Gefeliciteerd Frank met de verjaardag van je vader maar helemaal super hoe je beschrijft wat een goede band je met hem hebt. Hoop dat je als familie nog jaren van en met elkaar kunt genieten. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 15:25

HENK710 schreef:

Hij heet nu niet als ons van achternaam....

Lieve Does en Henk!

Wát een gewéldig nieuws is dit!!!!! Soms gebeuren er zúlke mooie dingen hè? Mega-knuf! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley (taartje om het te vieren? Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 15:31

Lieve Henk en Does, geweldig nieuws voor jullie en voor jullie knul!
En ook Frank, heerlijk dat je je ouders nog hebt en zo samen een verjaardag kunt vieren.............Ik hoop dat het nog vele jaren zo door mag gaan voor jou....En die pollen en fishermanfriends zijn inderdaad onhandige dingen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 15:51

CROSSROAD317 schreef:
Gefeliciteerd Frank met de verjaardag van je vader maar helemaal super hoe je beschrijft wat een goede band je met hem hebt. Hoop dat je als familie nog jaren van en met elkaar kunt genieten. Lachende smiley

Het nadeel van een goede band hebben met iemand, mijn ouders dan in dit geval, is dat je ook wel eens denkt aan dat 'grote afscheid'. Dat bezorgde me soms wel eens nacht- en dagmerries (voor zover dit laatste woord bestaat). Vooral wanneer de jaren vorderen. Het moet een groot gemis zijn en soms ook wel een onbegrijpbaar gemis zijn en dit zeg ik na het lezen van het gedicht van Ielse dat nu in het forum staat. Zij verloor haar moeder op jonge leeftijd en toch weet ik dat wannneer ik een oude en nog meer versleten man ben dan nu ik evenveel verdriet zal hebben. Elke dag dat we leven sterven we een beetje. Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ja, ik weet het wel maar het is wel stof tot nadenken. Ach, zolang we er zijn genieten we er van met volle teugen.

Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 15 april 2011, 16:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 16:36

FRANKT627 schreef:
Het nadeel van een goede band hebben met iemand, mijn ouders dan in dit geval, is dat je ook wel eens denkt aan dat 'grote afscheid'. Dat bezorgde me soms wel eens nacht- en dagmerries (voor zover dit laatste woord bestaat). Vooral wanneer de jaren vorderen. Het moet een groot gemis zijn en soms ook wel een onbegrijpbaar gemis zijn en dit zeg ik na het lezen van het gedicht van Ielse dat nu in het forum staat. Zij verloor haar moeder op jonge leeftijd en toch weet ik dat wannneer ik een oude en nog meer versleten man ben ik nu ben ik evenveel verdriet zal hebben. Elke dag dat we leven sterven we een beetje. Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ja, ik weet het wel maar het is wel stof tot nadenken. Ach, zolang we er zijn genieten we er van met volle teugen.

Frank

Frank,

't Is net als met erg gelukkig zijn hè? Je kunt dan namelijk diep vallen...maar als ik jou was? zou ik alleen maar genieten van hetgeen je nú hebt! Ik kan het me zo goed voorstellen..de gedachte aan het afscheid wat onherroepelijk zal komen en dat dat soms een sluier kan leggen op dat mooie in je leven.
Mijn vader, moeder en broer zijn inmiddels al overleden en zodoende hoef ik dus geen afscheid meer te nemen...maar nu denk ik vaak: "'k zou willen dat ik me tóén méér bewust was geweest van ál het goede wat er was want wat hébben zorgen me toen vaak van al het goede afgehouden!"
Dat spijt me wel eens Frank, dat ik toen niet genoeg genoten heb! En dát wil ik jou dan ook meegeven als het mag: Geniet! Van elk moment wat je hebt met elkaar! Want straks, als je het met herinneringen moet doen...dan héb je tenminste die mooie, warme, goede herinneringen...en die pakt niemand je meer af.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 17:12

FRANKT627 schreef:
Het nadeel van een goede band hebben met iemand, mijn ouders dan in dit geval, is dat je ook wel eens denkt aan dat 'grote afscheid'. Dat bezorgde me soms wel eens nacht- en dagmerries (voor zover dit laatste woord bestaat). Vooral wanneer de jaren vorderen. Het moet een groot gemis zijn en soms ook wel een onbegrijpbaar gemis zijn en dit zeg ik na het lezen van het gedicht van Ielse dat nu in het forum staat. Zij verloor haar moeder op jonge leeftijd en toch weet ik dat wannneer ik een oude en nog meer versleten man ben ik nu ben ik evenveel verdriet zal hebben. Elke dag dat we leven sterven we een beetje. Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ja, ik weet het wel maar het is wel stof tot nadenken. Ach, zolang we er zijn genieten we er van met volle teugen.

Frank

Verlies is voor iedereen weer anders Frank, de emotie(s) die dit met zich mee brengt is ook voor ieder verschillend.
Maar hoe je het ook beleeft of verwerkt, de één lijkt er geen moeite mee te hebben, de ander kan er jaren in blijven hangen, het is wel jouw persoonlijke manier van afscheid nemen en verwerken.

In bovenstaande gaat het nu specifiek over verlies door overlijden, maar in principe heeft elke vorm van verlies, denk bijv. aan echtscheiding of beeïndiging van een goede vriendschap, tijd nodig voor (rouw)verwerking.

Frank, wat wel heel belangrijk is, tenminste dat denk ik, goede vrienden om je heen, waar je kunt aankloppen ook op tijden dat het nodig is.
Maar eerst nog maar een hele tijd genieten nu ze er nog zijn ..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 17:52

CROSSROAD317 schreef:
Verlies is voor iedereen weer anders Frank, de emotie(s) die dit met zich mee brengt is ook voor ieder verschillend.
Maar hoe je het ook beleeft of verwerkt, de één lijkt er geen moeite mee te hebben, de ander kan er jaren in blijven hangen, het is wel jouw persoonlijke manier van afscheid nemen en verwerken.

In bovenstaande gaat het nu specifiek over verlies door overlijden, maar in principe heeft elke vorm van verlies, denk bijv. aan echtscheiding of beeïndiging van een goede vriendschap, tijd nodig voor (rouw)verwerking.

Frank, wat wel heel belangrijk is, tenminste dat denk ik, goede vrienden om je heen, waar je kunt aankloppen ook op tijden dat het nodig is.
Maar eerst nog maar een hele tijd genieten nu ze er nog zijn ..... Knipoog smiley

In het bovenstaande kun je toevoegen, dat verlies van een dierbare aan de dood heel pijnlijk kan zijn .....vaak kun je terug kijken op de mooie momenten, tot in tegenstelling tot bv echtscheiding, is het een ander soort verwerking, omdat persoon vaak in kwestie leeft en dus een ander soort van emotie.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 21:16

GRIFFIN748 schreef:
mag ik aannemen dat je 'net' bedoelt? in dat geval: proficiat!

En tante Bea lijkt me wel een schappelijk mensch. die zal d'r krabbel wel zetten.

Dat was idd een tikfout Verlegen lachende smiley en wat voor 1 Geschokte, onthutste smiley maar zal wel van de emoties komen denk ik Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 22:09

HENK710 schreef:

Hallo Henk

Wat een prachtig bericht dat je gekregen hebt alleen moet je even naar germanie voor het stempelte.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 april 2011, 22:57

Mooi Frank dat je vader ook je vriend is/ kan zijn...
Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten !! Koester die tijd die je nog hebt... Lachende smiley
En ook van mij, gefeliciteerd met je vader...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 15 april 2011, 22:58
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 april 2011, 13:28

Vandaag???

Dat ik jarig ben...weer een jaar toegevoegd!!!!
Dat alle kinderen er zullen zijn vanavond!!!

Mijn lieve moeder...broers en zussen!!!

En??? Toeval???
Dat vandaag die zon zo rijkelijk schijnt??

Jawel hij schijnt voor iedereen maar ik voel toch wel speciaal vandaag voor mij!!!!

Ja..ik voel blijdschap en dankbaarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 april 2011, 13:40

ZEELAND736 schreef:
Vandaag???

En??? Toeval???

Jawel hij schijnt voor iedereen maar ik voel toch wel speciaal vandaag voor mij!!!!

Van harte gefeliciteerd, wat fijn allemaal, in 't bijzonder dat je moeder er nog is.
Mooie verjaardag toegewenst..

enne..
mIjn mooiste moment? gisteren..lekker liggen luieren op het strand..zó puur verrukkelijk... Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 16 april 2011, 13:43
Naar boven

Auteur Bericht
AARTJE289

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 april 2011, 13:47

ZEELAND736 schreef:
Vandaag???

En??? Toeval???

Een hele fijne avond toe gewenst, Zeeland!
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 april 2011, 21:17

[quote=ZEELAND736]

Hallo Zeeland ook van mij een van harte gefeliciteert en het in goede gezondheid mag vieren.
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 april 2011, 21:27

midden op de heide werd speciaal voor mij, met een prachtige diepe stem, een liefdesliedje gezongen onder begeleiding van de gitaar......... Verlegen lachende smiley

(oke, zijn vrienin zat tussen ons in,maar dat vermelden we er voor het gemak even niet bij Clown smiley )

http://www.youtube.com/watch?v=4xPQ16Asyoo

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 17 april 2011, 14:10
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 april 2011, 23:05

HANNAH810 schreef:
midden op de heide werd speciaal voor mij, met een prachtige diepe stem, een liefdesliedje gezongen onder begeleiding van de gitaar......... Verlegen lachende smiley

(oke, zijn vrienin zat tussen ons in,maar dat vermelden we er voor het gemak even niet bij Clown smiley )

sweet caroline was ook niet mis Knipoog smiley allias lien Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 17 april 2011, 00:05

Heel mooi moment was natuurlijk vanmiddag op de hei Lachende smiley

Maar een ander leuk moment was op de terugweg. Ik wilde even een hapje eten bij de Mac in Holten, dus terwijl ik de drive in wil rijden hoor ik een getoeter naast me Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit ....staan mijn zoon schoondochter (uit eindhoven) daar hun Mac-hapje op te eten.
Echt een leuk moment......samen onverwacht eten in de auto Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 08:55

IMKE917 schreef:
Heel mooi moment was natuurlijk vanmiddag op de hei Lachende smiley

Maar een ander leuk moment was op de terugweg. Ik wilde even een hapje eten bij de Mac in Holten, dus terwijl ik de drive in wil rijden hoor ik een getoeter naast me Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit ....staan mijn zoon schoondochter (uit eindhoven) daar hun Mac-hapje op te eten.
Echt een leuk moment......samen onverwacht eten in de auto Lachende smiley

wat leuk voor je Imke
dat noemik nu van die knipogen van onze Hemelse Vader
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 11:21

mijn mooiste moment tot nu toe was 2 super lieve gehoorzame kiddo's
benieuwd hoelang ze dat volhouden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 13:08

GRACE585 schreef:
wat leuk voor je Imke
dat noemik nu van die knipogen van onze Hemelse Vader

Idd Grace, zo voel ik dat ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 13:09

GRACE585 schreef:
mijn mooiste moment tot nu toe was 2 super lieve gehoorzame kiddo's
benieuwd hoelang ze dat volhouden Knipoog smiley

Geniet er maar flink van Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:33

beseffen dat hoe dankbaarder je bent,
hoe meer Hij ons geeft om dankbaar voor te zijn!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 ... 231 Volgende
Pagina 52 van 231