ChristianMatch

Forum

bid voor mijn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:20

MARISKA601 schreef:
Cross, waarom noem je dit voorbeeld?
Deze opmerking kan heel kwetsend zijn.
We weten niet wat er aan de hand is.
Loop jij een beetje te gissen.
Op deze manier kunnen we wel stoppen met bidden voor anderen,
omdat we toch vaak maar dingen maar half horen.

En al zou het waar zijn, van misbruik, dan hoef je zoiets niet op het forum neer te zetten.
Als pastoraal medewerker moet je zeker discreet zijn met wat je hier op het forum neerzet.
In het verleden heb je wel vaker hier dingen neergezegt die prive behoorden te zijn.

Leer eerst maar eens beter lezen, voordat je zoiets plaatst...... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:20

ANNETTE792 schreef:
Hallo zeg, waar zijn we nu helemaal mee bezig?
De opmerking van chatuliem vond ik al vrij ver gaan maar dit slaat echt alles. Ook al staat er bijvoorbeeld,waarom wil je uberhaupt zo over iemand denken!
We weten niet alles nee maar dat gaat ons ook allemaal niet aan!
Er word heel simpel om gebed gevraag, zou iemand die inderdaad zoiets op zn geweten zou hebben dat doen denk jij?
En wat als je zou bidden dat er weer contact mag komen terwijl jou voorbeeld zou kloppen, geloof jij dat God dan door onze gebeden zn dochter naar hem toe stuurt Gefrustreerde smiley
Waarom toch altijd meteen het slechte denken!

Henk, ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je je niet te veel aantrekt van dit soort domme opmerkingen,wat er speelt gaat ons geen bal aan.

Leer eerst maar lezen, voordat je zoiets plaatst ...... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:21

JILL658 schreef:
ik bid dat jij en Chat de kracht krijgen om sorrij te zeggen tegen Henk hoe jullie hier nu allemaal op reageren en insinueerd.
Kom op waar zijn jullie mee bezig??????
Ik vind dat dit te erg is voor woorden en jullie noemen julie christen. Ga jullie je even schamen zeg!!!!!!!!!!!!!!

Henk voor jou: ik verbreek elke aanklacht tegen jou en elke vloek die hierop gelegd word door dit in Jezus Heilige Naam!
Jezus is redder en geneesheer ook in deze.
Nogmaals sterkte Henk en een knuffel van de Heer.

Leer eerst maar lezen, voordat je zoiets plaatst...... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:21

ROBBEDOES873 schreef:
Sorry Cross dit valt me zo vies van je tegen....
Net als Jill denk ik ook dat een excuus aan Henk zowel door jou als door Chat hier op zijn plaats is...
Wat jij en Chat hier doen is te erg voor woorden Kotsende smiley

Leer eerst maar lezen, voordat je zoiets plaatst....... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:28

CROSSROAD317 schreef:
Leer eerst maar eens beter lezen, voordat je zoiets plaatst...... Smiley met dichtgeplakte mond

Leer jij maar eerst eens beter na te denken voordat je wat op het forum neerzet.
En ja ik heb gelezen wat er staat.
Ik kan ook tegen jou zeggen leer eerst maar eens beter lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:28

Ik heb vandaag op het dagbesteding centrum gekookt.
Ik heb spaghetti gemaakt met gehakt saus en verse paprika mix. verse prei en verse champignons en rundergehakt.
Het was heel lekker. Als toetje Vla flip
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:30

Komt iemand een antiek winkel binnen.
Vraagt hij:"Heeft u nog iets nieuws"?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:30

CROSSROAD317 schreef:
Leer eerst maar lezen, voordat je zoiets plaatst ...... Smiley met dichtgeplakte mond

Ik heb gelezen,dus leg jij maar eens uit wat ik dan verkeerd lees?
Het woordje BIJVOORBEELD heb ik echt wel gezien hoor, mocht het daar om gaan.
Maar ik lees nog steeds dat we niet moeten bidden dat henk zn dochter weer zou kunnen zien , maar voor wijsheid en kracht. Dat was niet de vraag van Henk en ik zie ook niet in wat er mis is met Henks vraag.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:41

kerstgroet
Dit is een gedichtje
over een levend lichtje
over een dansende vlam
die je brandt voor een ander
of de ander voor jou.
omdat het er steeds niet van kwam
hardop te zeggen,wat je voelt
om uit teleggen wat je bedoelt
met die arm om een schouder
of een ander gebaar van genegenheid
omdat je er de tijd niet voor nam
want stel je voor::
mensen verdienen elkaar
niet alleen met kerst
maar het hele jaar
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:46

oeps ... ff snel aviko
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:56

INKA401 schreef:
ik zal je wel helpen rell ... iedereen een een vette knuffel
vanuit het mooie goudriaan
zitten we toch al op de helft hé ...
eeej danke inka knuffel terug als we dan toch zo bezig zijn he
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:59

INKA401 schreef:
oeps ... ff snel aviko

echt, ik wist het al voor ik dit bericht opende hihi.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:59

CROSSROAD317 schreef:
Leer eerst maar lezen, voordat je zoiets plaatst....... Smiley met dichtgeplakte mond
moet ik het 4x lezen? das wel erug veel... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:05

ROBBEDOES873 schreef:
Mis je wel een hele hoop Rell... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ach dat bietje wat ik mis... sja mis zo veel he Clown smiley
dus komt wel goed dacht ik he
maar terug naar het nieuwe verhaaltje wie o wie durft het nog aan?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:08

Henk ik vind dat je te gemakkelijk de godsdiensten bij elkaar veegt, dat is syncretisme. Wat moet ik met je uitspraak dat als je je ziel/ God vindt??? Dan lijkt het alsof je motief om God te dienen is, jezelf te leren kennen. En als je jezelf beter kent, ken je God ook beter???? Volgens mij is dat gewoon New Age wat je daar neerzet. Heeft dat te maken met die reiki waar je zo van gecharmeerd bent????
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:15

RELLOK036 schreef:
ik ga laatste tijd bijna niet naar de kerk omdat ik een beetje teleurgesteld ben in de mensen in de kerk en ook een beetje teleur gesteld op God maar dat is ook weer aan het oplossen en dat zonder zoutzuur....

Wat rot voor je Rell..............
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:18

Gister liepen een man en een vrouw zwaar gebukt onder een zware last te lopen over een lege straat. Op de hoek gekomen botste ze pardoes tegen een man aan die die aan het lezen was in een krantje.
Ik meen het AD kan ook het parool of een ander dagblad zijn. Welk krantje het was doet er eigenlijk ook niet aan toe. Maar n u wilde het dus gebeuren dat deze 3 mensen elkaar niet zagen en dus tegen elkaar aanbotste. PLOOOOOOOOOOOOOOF ze schrokken zich een ongeluk. ze keken alle drie elkaar inde ogen en bestfte wat ze fout deden. Tenmisnste dat dachten. Dus de man en vrouw die gebukt gingen onder een zware last zeide sorry meneer we zagen u niet door die zware last die zeer zwaar op ons weegt snapt u? eEe zei de man nog steeds lezend in zijn krantje. Van mijn part de telegraaf of het refomatoriscgdagblad, doet er ook niet aan toe ik schrijf dit om gewoon tekst te vullen, en om het verhaal langer te maken dan het eigenlijk is. Dus blijf ik nog ff door tikken voor ik over ga in gebla zie het schaap wat ook voor bij liep. bla? zei de man die zat te lezen in het dagblad van het noorden of eindhovensdagblad of wat dan ook (dennk er om dit is tekst vullend meer niet) bla zei het schaap weer? bla wat bla? bla bla zal je bedoelen.
nee zei het schaap bla bla bla bla bla bla bedoel ik en nog eens bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla, pffff zei het echt paar wat gebukt gaat onder een zware last wat ze bijna niet konden dragen zo zwaar was het.das een hoop gebakken lucht zeg. Medium of goed doorbakken lucht zeid de slager die ook op het hakefietje aan kwam gerend om het blatende schaap te pakken.
Nah zei het blatende schaap ik moet er weer vandoor voordat de rende slager die me wil pakken, me ook echt te pakken krijgt en hoppa het schaap sprong op de fiets en fietste er vandoor het echtpaar dat zwaargebukt gaat onder een zware last wat ze bijna niet konden dragen zo zwaar , en de man die een krant van mijn part NRC handelsblad of dagblad de limburger welke doet er eigenlijk nog steeds niet aan oe en is nog steeds om tekst te vullen. wat me onder tussen aardig lukt dacht ik
En het moraal van het verhaal is eigenlijk dat dit nergens opslaat wat ik net geschreven heb in een paar tikken die iets meer werden dan ik had gedacht. wat ik ook weer neer schrijf puur om tekst te vullen knap he....
laters
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:21

JILL658 schreef:
ik bid dat jij en Chat de kracht krijgen om sorrij te zeggen tegen Henk hoe jullie hier nu allemaal op reageren en insinueerd.
Kom op waar zijn jullie mee bezig??????
Ik vind dat dit te erg is voor woorden en jullie noemen julie christen. Ga jullie je even schamen zeg!!!!!!!!!!!!!!

Henk voor jou: ik verbreek elke aanklacht tegen jou en elke vloek die hierop gelegd word door dit in Jezus Heilige Naam!
Jezus is redder en geneesheer ook in deze.
Nogmaals sterkte Henk en een knuffel van de Heer.

Wat jammer dat er zo om wordt gegaan met een vraag om gebed.
Henk was zo dapper om hier zijn vraag om gebed neer te zetten en kijk nu wat er gebeurd.
Henk laat je niet ontmoedigen hierdoor. Er zijn absoluut mensen die voor je willen bidden.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:21

RELLOK036 schreef:
nah of in duitsland of eindhoven overdekte ijsbaan.... kan ik zelfs in de winter schaatsen bond.......... Engeltje smiley

in de zomer ookwel, eigenlijk, ongeveer, dacht ik, zoiets ja, te denken wat er dan ook mag zijn, ja toch?
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:22

MARY052 schreef:
Wat rot voor je Rell..............
is niet rot hoor is gewoon me ervaring en het komt heus wel weer goed hoor wanneer sja das ook voor mij de grote vraag he
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:39

CHATULIEM619 schreef:
Henk ik vind dat je te gemakkelijk de godsdiensten bij elkaar veegt, dat is syncretisme. Wat moet ik met je uitspraak dat als je je ziel/ God vindt??? Dan lijkt het alsof je motief om God te dienen is, jezelf te leren kennen. En als je jezelf beter kent, ken je God ook beter???? Volgens mij is dat gewoon New Age wat je daar neerzet. Heeft dat te maken met die reiki waar je zo van gecharmeerd bent????

Ja, ik scxhrik ook een beetje van Henk...... we moeten maar flink voor hem gaan bidden, want sommige dingen klinken niet meer naar de gezonde leer..... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:45

Beste CM leden,

het doet mij veel verdriet en pijn hoe men met elkaar over en weer omgaat op het CM forum. Laten wij toch elkaar in elkaars waarde laten en elkaar niet veroordelen!
Wij zijn hier toch als mede christenen onder elkaar. Jezus zegt zelf dat de mensen de Liefde van God zullen zien in het beminnen van elkaar al mensen.
Ik zou een oproep willen doen. A.U.B ga met respect en waardering voor elkaar om.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK030

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:54

Broeders en zusters bedankt voor alle moedige woorden dit geef mijn Steun en kracht, En ik wil dit zegen DAT er mensen bedenkingen hebben er oven is berijpelijk ben daar ook niet kwaad om. Ook Omdat daar totaal geen sprake is van misdrijf DAT neem van mijn aan . Meschien kun je ook voor mijn dochter Biden. Ze is als klein kind bij mijn gekomen en heb mijn Haar opgevoed als mijn dochter. En het voeld ook zo van binnen.Bid voor haar ik denk DAT ze niet weet wie ze is. Waar ze bij hoord .haar bio vader ken ze niet ze heeft hem voor het eerst gezien twee jaar geleden op zijn beravenis

Laatst aangepast door
HENK030
op vrijdag 18 december 2009, 17:39
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:56

Beste CM leden,

ik vind het moeilijk om mails te versturen naar vrouwen op CM.
Ik heb al gekeken bij de adviezen van het CM team.
Maar ja wat vertel en vraag je wel of niet in een mail die je naar een vrouw stuurt? Begin je bijv. over het profiel van de andere iets te vertellen. Welke vragen kun je stellen aan de ander?
En hoe weet of je niet te direct bent of te veel in de mail zet?
Ik vind eerlijk gezegd een mail sturen best moeilijk. Hoe is dit voor jullie?

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:07

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik vind het moeilijk om mails te versturen naar vrouwen op CM.
Ik heb al gekeken bij de adviezen van het CM team.
Maar ja wat vertel en vraag je wel of niet in een mail die je naar een vrouw stuurt? Begin je bijv. over het profiel van de andere iets te vertellen. Welke vragen kun je stellen aan de ander?
En hoe weet of je niet te direct bent of te veel in de mail zet?
Ik vind eerlijk gezegd een mail sturen best moeilijk. Hoe is dit voor jullie?

Groeten van Paulus

Ik zou beginnen met het vragen wat haar inkomen is, is deze te laag weer opzoek gaan naar de volgende Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:13

Eerlijk gezegd ben ik het met je eens Mary. Een zinnetje heb ik geschreven, en meteen leest iedereen er wat meer in. En dan gaan ze elkaar zitten op te fokken, terwijl als je goed leest het allemaal echt anders bedoeld is.

De vraag om gebed was, dat Henk weer contact kreeg met zijn dochter. En daar ben ik huiverig voor om voor te bidden. Natuurlijk merkt 710 op, dat je wel kunt bidden voor vrede en de zegen van God, maar ik geloof er niet zo in dat je mensen kunt dwingen om weer contact te hebben. En ook niet dat je God kan dwingen. Er is nog zoiets als een vrije wil van de mens.

En in deze situatie zou het ook nog eens verkeerd kunnen werken. Henk is er zo mee bezig, dat als er contact zal komen je nu al kan voorspellen dat het weer mis zal gaan. De verwachtingen zijn nl. te hoog. Een relatie proberen te herstellen vereist veel meer dan alleen maar gebed. Het is nl. het herstellen van vertrouwen en dat kost heel veel tijd. En vooral heel veel van jezelf Henk. Het beste wat je kunt doen, is het loslaten. En dan kan God je de rust en vrede geven. Dat kan pas als je zelf ook erkent dat je dingen verkeerd hebt aangepakt. Geen contact hebben is slechts een symptoom, maar wel een heel belangrijk symptoom. En ik zou me niet zozeer gaan fixeren dat ze geen contact meer met je wil hebben, maar veel meer op de vraag: Waarom? Waar ligt mijn verantwoordelijkheid in deze.

Voor iemand bidden is gemakkelijk. Maar met iemand de strijd aangaan is een heel ander chapiter. En ik denk dat he meer hebt aan iemand die met je de strijd durft te strijden om alles te overwinnen wat je tegenhoudt, dan alleen maar iemand die zegt voor je te bidden en niet verder kijkt dan haar neus lang is.
Naar boven

Auteur Bericht
SYLA060

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:13

Een hele dikke knuffel voor Henk Verliefde smiley & Does Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:14

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 9 januari 2010, 01:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:25

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

het doet mij veel verdriet en pijn hoe men met elkaar over en weer omgaat op het CM forum. Laten wij toch elkaar in elkaars waarde laten en elkaar niet veroordelen!
Wij zijn hier toch als mede christenen onder elkaar. Jezus zegt zelf dat de mensen de Liefde van God zullen zien in het beminnen van elkaar al mensen.
Ik zou een oproep willen doen. A.U.B ga met respect en waardering voor elkaar om.

Helemaal mee een Paulus.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:28

CROSSROAD317 schreef:

Zieke smiley
Leer eerst maar eens wat meelevender te reageren!
Woedende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 ... 6194 Volgende
Pagina 51 van 6194