ChristianMatch

Forum

De vreze des Heren
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 14 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:41

TINK100 schreef:
afschuiven van eigen verantwoordelijkheid heet dat.....zwak hoor

... en nog steeds...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:42

JOL252 schreef:
dubbel?
huh??? hoe kan dat nou weer??? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:44

Zo blijkt maar weer..... Niets menselijks was zowel Adam als Eva vreemd. En met hen ook al hun nakomelingen.
Geen wonder dat Gods Eigen Zoon het als Enige weer goed kon maken tussen God en ons, mensen. Man en vrouw. Ook wat dat betreft toch echt gelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:44

TINK100 schreef:
huh??? hoe kan dat nou weer??? Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley

reactie werd niet gelijk neergezet dus nog een keer op OK gedrukt... vandaar.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:47

Och die eeuwige strijd tussen man en vrouw.
Beide zijn nodig, hebben elkaar nodig, en beide zijn in Gods ogen gelijk-WAARDIG.

De mate waarin je deze strijd nog ervaart, verraadt misschien wel de mate waarin je nog naar mannen/vrouwen gebogen bent.

Als je je waarde in Christus echt KENT, doe je niet meer mee met die flauwekul-discussietjes.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:48

ROADY558 schreef:
Beide zijn nodig, hebben elkaar nodig, en beide zijn in Gods ogen gelijk-WAARDIG.

De mate waarin je deze strijd nog ervaart, verraadt misschien wel de mate waarin je nog naar mannen/vrouwen gebogen bent.

Als je je waarde in Christus echt KENT, doe je niet meer mee met die flauwekul-discussietjes.

Amen Roady
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:49

ROADY558 schreef:

of....waarin je gebogen WORDT...ookal wil je dat niet.......
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:50

ROADY558 schreef:

Idd, we hebben elkaar nodig, als mannen en vrouwen.
Maar wat bedoel je precies met het 2e deel van je 2e stukje? "waarin je nog naar mannen/vrouwen gebogen bent"?
En idd: als het tot je doordringt dat Christus Zijn leven voor ons, mannen en vrouwen, overhad, zijn discussies hierover van minder groot belang....

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 10 december 2012, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

Hmmm ja, ik snap wat je bedoelt.

Dan wordt het tijd dat je hiermee stopt en je niet meer LAAT buigen....

Meestal wordt het dan barsten... helaas.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

ROADY558 schreef:

Deze flauwekul is niet zo ongevaarlijk als jij nu neerzet cq bagatelliseert. Misschien juist vanuit de waarde die Hij de vrouwen/mannen geeft mag je opkomen voor wat onrecht is en de tempel bevuilt.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:54

JOL252 schreef:
Deze flauwekul is niet zo ongevaarlijk als jij nu neerzet cq bagatelliseert. Misschien juist vanuit de waarde die Hij de vrouwen/mannen geeft mag je opkomen voor wat onrecht is en de tempel bevuilt.

zelfs in deze tijd zijn mannen en vrouwen nog steeds niet gelijkwaardig....kijk maar naar salariering?? mannen krijgen nog steeds beter betaald in sommige broepsgroepen dan vrouwen in het zelfde vak/ beroep.
Dus, zo eenvoudig als het voorgesteld wordt, is het niet. Anders zou er geen emancipatie zijn, of vrouwenbeweging of hoe je het ook wil noemen...mede dankzij vrouwen is er wel kiesrecht gekomen......
Dus.....alhoewel vrouwen eeuwen lang onderdrukt zijn, mogen we nu voor ons zelf opkomen.....
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:56

Zeker Jol. Je MOET zelfs voor het onrecht opkomen.

Maar ik bedoelde met mijn stelling te zeggen:
Als je echt doordrongen bent van de waarde die je hebt in Christus, dan ben je niet meer vatbaar voor die discussies over man / vrouw. Die discussie draaien altijd wie de belangrijkste is in Gods ogen.
Even belangrijk dus. Maar blijkbaar voelt niet iedereen die rust want op sommige onderwerpen wordt gehapt als guppen op een broodkorstje :)

Road, die ook wel 's gaat vissen :)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:58

ROADY558 schreef:

Als je echt doordrongen bent van de waarde die je hebt in Christus, dan ben je niet meer vatbaar voor die discussies over man / vrouw. Die discussie draaien altijd wie de belangrijkste is in Gods ogen.
Even belangrijk dus. Maar blijkbaar voelt niet iedereen die rust want op sommige onderwerpen wordt gehapt als guppen op een broodkorstje :)

Als er eindelijk eens gezien gaat worden dat niemand boven de ander staat en er vrijheid is plus 100 procent genade zou het er binnen gristelluk Nederland heel ander uitzien, en de wereld rondom ons beïnvloeden.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 10 december 2012, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 18:59

ROADY558 schreef:

ben gelukkig geen guppie.....maar als ik er 1 was.....dan zou ik met jou een broodkorstje willen delen......
weet je, de heftigheid op dit onderwerp komt omdat er een bepaald aantal vrouwen, ook hier op CM jaren lang door hun man geregeerd zijn( in de negatieve zin van het woord) en die nu "vrij"willen zijn......
Dat betekent dat ze ZELF willen bepalen wat goed is voor hun....ze zijn niet zonder reden bij hun man weg gegaan.....
Dus....wees zorgvuldig met zomaar schrijven over wie er de baas is un huis.......want dat kan een vrouw best zelf!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:01

JOL252 schreef:
Als er eindelijk eens gezien gaat worden dat niemand boven de ander staat en er vrijheid is plus 100 procent genade zou het er binnen gristelluk Nederland heel ander uitzien, en de wereld rondom ons beïnvloeden.

Amen! (En nu heb ik nog een taak te doen: de afwas!)
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:02

TINK100 schreef:
zelfs in deze tijd zijn mannen en vrouwen nog steeds niet gelijkwaardig....kijk maar naar salariering?? mannen krijgen nog steeds beter betaald in sommige broepsgroepen dan vrouwen in het zelfde vak/ beroep.
Dus, zo eenvoudig als het voorgesteld wordt, is het niet. Anders zou er geen emancipatie zijn, of vrouwenbeweging of hoe je het ook wil noemen...mede dankzij vrouwen is er wel kiesrecht gekomen......
Dus.....alhoewel vrouwen eeuwen lang onderdrukt zijn, mogen we nu voor ons zelf opkomen.....

Ik geef niet zoveel om "emancipatie". Volgens mij bereik je daar niet mee wat je voor ogen hebt. Ook die strijd is Gods strijd. En overal waar mensen zelf voor hun "recht" strijden, gaat het mis.

God zegt niet voor niets in Ex 14: "Ik zal voor u strijden, en gij zult stil zijn."

Maar ja, in een wereld waar God nauwelijks ruimte krijgt, wordt het wel erg lastig om God te laten rechtspreken.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:03

JANS221 schreef:
(En nu heb ik nog een taak te doen: de afwas!)[/i]
Heb je daar geen James voor?? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:04

JOL252 schreef:

Helemaal mee eens!
Waarom gaat iemand boven de ander staan? Onzekerheid!
Laten we elkaar 's gaan dienen met liefde, met hartelijkheid zonder die angst dat de ander er misbruik van gaat maken. Zullen we hier op het forum 's een beginnetje maken?
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:05

ROADY558 schreef:
Ik geef niet zoveel om "emancipatie". Volgens mij bereik je daar niet mee wat je voor ogen hebt. Ook die strijd is Gods strijd. En overal waar mensen zelf voor hun "recht" strijden, gaat het mis.

God zegt niet voor niets in Ex 14: "Ik zal voor u strijden, en gij zult stil zijn."

Maar ja, in een wereld waar God nauwelijks ruimte krijgt, wordt het wel erg lastig om God te laten rechtspreken.

waarmee je voorbij gaat aan het feit dat vrouwen, ook hier in nederland, nog steeds niet gehoord worden...emancipatie of niet.....
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:08

TINK100 schreef:
ben gelukkig geen guppie.....maar als ik er 1 was.....dan zou ik met jou een broodkorstje willen delen......
weet je, de heftigheid op dit onderwerp komt omdat er een bepaald aantal vrouwen, ook hier op CM jaren lang door hun man geregeerd zijn( in de negatieve zin van het woord) en die nu "vrij"willen zijn......
Dat betekent dat ze ZELF willen bepalen wat goed is voor hun....ze zijn niet zonder reden bij hun man weg gegaan.....
Dus....wees zorgvuldig met zomaar schrijven over wie er de baas is un huis.......want dat kan een vrouw best zelf!!!

Wij samen aan een korstje....
Nee, dat laat ik jou en je maatje over :)

Maar ik begrijp heel goed de reactie van vele vrouwen die onderdrukt zijn, die gaan vechten.
BETER is dat de wond geneest, en de vrouw weer wordt zoals God de Vader hen bedoelde voordat ze beschadigd werden.
Dat is zowieso het mooiste: worden zoals God je bedoelde....
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:10

TINK100 schreef:
waarmee je voorbij gaat aan het feit dat vrouwen, ook hier in nederland, nog steeds niet gehoord worden...emancipatie of niet.....

Ik hoor je heel goed Tink.
Voor vele mannen (bazen, directeuren, chefs, vaders, echtgenotes) moet de bekering nog komen....

Voor veel vrouwen ook...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:11

ROADY558 schreef:

Maar ik begrijp heel goed de reactie van vele vrouwen die onderdrukt zijn, die gaan vechten.
BETER is dat de wond geneest, en de vrouw weer wordt zoals God de Vader hen bedoelde voordat ze beschadigd werden.

Wacht even... hoe lief en invoelend ook bedoeld toch kunnen jouw woorden stigmatiserend werken. Hiermee kunnen duidelijke confronterende reacties verklaard worden als vanuit verwonding sprekend. Waarmee men weer onbedoeld de ander onderschoffeld.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:12

ROADY558 schreef:

ik bedoelde ook, om er over te praten hoor!!! boompje opzetten...zo heet dat ook, maar ja, je had het over vissen.....mwah, dat kan ik ook.....maar dat worden gaat dna niet alleen op voor de vrouw, ook voor de man geldt dat!!! dat ook hij ziet hoe God zijn vrouw bedoelt heeft.....
Elke wond geneest uiteindelijk, maar een litteken blijft......
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:12

TINK100 schreef:

Juist Tink!!!
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee... maar weet dat er hier idd een heel aantal van zitten....
Zelf merk ik dat doordat ik altijd vrijgezel ben geweest (en nog ben) mannen lijken te denken dat ze dominant moeten zijn naar mij toe nou echt niet dus he!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:14

ERIKA129 schreef:
Juist Tink!!!
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee... maar weet dat er hier idd een heel aantal van zitten....
Zelf merk ik dat doordat ik altijd vrijgezel ben geweest (en nog ben) mannen lijken te denken dat ze dominant moeten zijn naar mij toe nou echt niet dus he!!!!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:15

ERIKA129 schreef:
Juist Tink!!!

Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:19

ik ben blij dat ik een vrouw ben, dat God mij maakte zoals Hij mij heeft gemaakt....... ik ben sterk...in Hem, door Hem en geen man kan dat van mij af nemen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:20

JOL252 schreef:
Wacht even... hoe lief en invoelend ook bedoeld toch kunnen jouw woorden stigmatiserend werken. Hiermee kunnen duidelijke confronterende reacties verklaard worden als vanuit verwonding sprekend. Waarmee men weer onbedoeld de ander onderschoffeld.

In dat geval is het de verantwoording van de reageerder om zelf OOK in de liefde te blijven.
Er wordt m.i. hier op het forum nog snel aanstoot genomen aan de ander.
Dit is een van de grootste valkuilen voor de (christelijke) mens.

Als ik aanstoot neem aan de ander, ben ik niet meer in de liefde. Ik zit dan dus fout. Als ik die ander liefdevol wijs op wat zijn tekst met mij doet, dan blijf ik zelf rustig en ik help die ander z'n relatie met God te herstellen.

Te allen tijde blijf je dus zelf verantwoordelijk OF en HOE je reageert op iemand anders.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:20

TINK100 schreef:
ik ben blij dat ik een vrouw ben, dat God mij maakte zoals Hij mij heeft gemaakt....... ik ben sterk...in Hem, door Hem en geen man kan dat van mij af nemen!!!

Dat siert je Tink!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 10 december 2012, 19:23

ROADY558 schreef:
Dat siert je Tink!

dank je!! t was een hele harde les die ik heb moeten leren en nog ben ik niet uitgeleerd....nog regelmatig ga ik onder uit,maar ik leer, groei, word sterker......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 14 Volgende
Pagina 6 van 14