Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 18:01
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Lederhosen???? mannen in leer????? Kunnen die nog aantrekkelijk zijn dan??? |
Geen idee Zouden ze er ook bij Jodelen dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 18:19
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geen idee Zouden ze er ook bij Jodelen dan |
Geen idee........ Maar dit was toch een ECHTE MANNEN-topic?? Volgens mij zijn die niet geïnteresseerd in lederhosen enzo...
Mannen, hebben jullie nog een geschikt gespreksonderwerp voor hier??? Nu voelen wij ons genoodzaakt jullie topic te vullen, anders krijg je hier zo'n leegstandprobleem.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 19:22
|
|
|
het ECHTE MANNEN onderwerp is niet door een man begonnen. cf.
een onder werp zou kunnen zijn .... iets wat dus ook alleen door mannen becommentarieerd mag worden. zoals
Verschil man en vrouw en wat MANNEN daar van vinden. Waarom vrouwen soms zoveel problemen zien , die wij mannen niet zien. En dan geen open deuren en inkoppers van vrouwen, maar de visie van mannen.
Want mannen en vrouwen worden het nooit eens. niet over de onderlinge omgang , niet over prioriteiten stellen en nog veel meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 19:27
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | het ECHTE MANNEN onderwerp is niet door een man begonnen. cf.
een onder werp zou kunnen zijn .... iets wat dus ook alleen door mannen becommentarieerd mag worden. zoals
Verschil man en vrouw en wat MANNEN daar van vinden. Waarom vrouwen soms zoveel problemen zien , die wij mannen niet zien. En dan geen open deuren en inkoppers van vrouwen, maar de visie van mannen.
Want mannen en vrouwen worden het nooit eens. niet over de onderlinge omgang , niet over prioriteiten stellen en nog veel meer. |
Hé Cor tazar ......... hoeveel PK's liggen er in jouw auto?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 20:06
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hé Cor tazar ......... hoeveel PK's liggen er in jouw auto? |
Nee maar een mannen onderwerp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 20:44
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee maar een mannen onderwerp |
SSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTT, ze proberen het eindelijk zelf!!!! Laat ze nu ff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:02
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | SSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTT, ze proberen het eindelijk zelf!!!! Laat ze nu ff |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:07
|
|
|
tja waar blijven nu die echte leuke geweldigge mannen hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:10
|
|
|
PETRA944 schreef: | tja waar blijven nu die echte leuke geweldigge mannen hier |
Geen idee, Petra. Zullen we ze gaan zoeken???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:11
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Geen idee, Petra. Zullen we ze gaan zoeken??? | ik zal es bij zoeken gaan kijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:12
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik zal es bij zoeken gaan kijken |
Goed idee!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:21
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Goed idee!!! | whaa haaa haaa zit net op pro ,iemand in klein zwembroekje ha ha.dan vraag ik me echt af eh, jezelf fotos in je pro zetten met klein zwembroekje ha ha maar es verder zoeken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:40
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | het ECHTE MANNEN onderwerp is niet door een man begonnen. cf.
Want mannen en vrouwen worden het nooit eens. niet over de onderlinge omgang , niet over prioriteiten stellen en nog veel meer. |
Ik heb hier is over na zitten denken, en kom tot de conclusie dat er in het Geloof, Geen verschil is tussen man en vrouw. Naar mijn inziens, vraagt Jezus hetzelfde, aan zowel de mannen als aan de vrouwen. ( misschien is het daarom wel zo rustig hierop deze topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:56
|
|
|
SVEN797 schreef: | Ik heb hier is over na zitten denken, en kom tot de conclusie dat er in het Geloof, Geen verschil is tussen man en vrouw. Naar mijn inziens, vraagt Jezus hetzelfde, aan zowel de mannen als aan de vrouwen. ( misschien is het daarom wel zo rustig hierop deze topic. |
jee daar heb je gelijk in, nooit niet over nagedacht eigenlijk, jezus vraagt inderdaad het zelfde van een man en een vrouw, toch zijn er wel wat verschillen in de bijbel, toch? bv de man is meer als leider gemaakt en moet de vrouw als broos vaatwerk behandelen, eh de discipelen waren allemaal mannen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:58
|
|
|
PETRA944 schreef: | jee daar heb je gelijk in, nooit niet over nagedacht eigenlijk, jezus vraagt inderdaad het zelfde van een man en een vrouw, toch zijn er wel wat verschillen in de bijbel, toch? bv de man is meer als leider gemaakt en moet de vrouw als broos vaatwerk behandelen, eh de discipelen waren allemaal mannen. |
Leerlingen he, dan zullen mannen blijkbaar wat hardleerser zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:02
|
|
|
ANNA415 schreef: | Leerlingen he, dan zullen mannen blijkbaar wat hardleerser zijn | ha ha ha, vandaar, vroeg me al af warom alleen mannen als leerling warom geen vrouwen, maar inderdaad begrijpelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:57
|
|
|
PETRA944 schreef: | jee daar heb je gelijk in, nooit niet over nagedacht eigenlijk, jezus vraagt inderdaad het zelfde van een man en een vrouw, toch zijn er wel wat verschillen in de bijbel, toch? bv de man is meer als leider gemaakt en moet de vrouw als broos vaatwerk behandelen, eh de discipelen waren allemaal mannen. |
De mannen als hoofd van een gezin. En dat de dicipelen allemaal mannen waren??? Geen verklaring voor. Ben beniewd. Ik denk dat er in het geestelijke geen man of vrouw is. Iedereen is gelijk in het Geloof. (rechtvaardig )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 23:23
|
|
|
zouden discipelen mannen zijn geweest omdat ze wel eens op rare plaatsen en in rare situaties zouden kunnen komen? het was in die tijd en niet gebruikelijk dat vrouwen over des Heeren wegen gingen van stad naar stad en het was ook niet geheel ongevaarlijk. Afgezien nog van het feit dat in het midden oosten tot op de dag van vandaag , een vrouw niet als gesprekspartner kon en mocht functioneren.
Discipel zijn was niet een sinecure .......de meesten zijn gedood. behalve Johannes die op Patmos tot hij 99 jaar oud was heeft geleefd.
dus daarom..... en ook in de legers van die tijd vochten geen vrouwen. net zo goed dat in het Romeinse leger geen vrouwlijke soldaten waren geen vrouwlijke gladiatoren etc etc etc.
dat we het anno 2012 allemaal maar raar vinden wat toen gebeurde is denk meer een teken van deze onzijdige tijd dan dat het berust op Gods woord.
God maakt wel degelijk verschil tussen man en vrouw. niet in aanname tot heil wel in taak en functioneren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 23:30
|
|
|
SVEN797 schreef: | De mannen als hoofd van een gezin. En dat de dicipelen allemaal mannen waren??? Geen verklaring voor. Ben beniewd. Ik denk dat er in het geestelijke geen man of vrouw is. Iedereen is gelijk in het Geloof. (rechtvaardig ) |
Nee, ik denk dat vrouw en man als eenheid werden gezien. Het hoofd van de man is Christus, het hoofd van de vrouw is de man. Alleen de ongetrouwde vrouw is vrij en haar hoofd is ook Christus. De vrouw is gemaakt als hulpe die bij de man past. Als de mannen weer echte mannen zouden zijn, de houding naar de vrouw innemen die in de Bijbel beschreven staat, zouden vrouwen geen seconde meer twijfelen, maar zich met liefde in hun rol schikken....... (Zo gauw ik weer weet waar het staat zal ik de bijbelteksten erbij zetten.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 01:36
|
|
|
HERMA135 schreef: | Nee, ik denk dat vrouw en man als eenheid werden gezien. Het hoofd van de man is Christus, het hoofd van de vrouw is de man. Alleen de ongetrouwde vrouw is vrij en haar hoofd is ook Christus. De vrouw is gemaakt als hulpe die bij de man past. Als de mannen weer echte mannen zouden zijn, de houding naar de vrouw innemen die in de Bijbel beschreven staat, zouden vrouwen geen seconde meer twijfelen, maar zich met liefde in hun rol schikken....... (Zo gauw ik weer weet waar het staat zal ik de bijbelteksten erbij zetten.) |
Nou heel graag,ik zie en begrijp het niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 06:41
|
|
|
Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VROLIJK575
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:32
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik zal es bij zoeken gaan kijken |
tuurlijk vrouwen hebben nu eenmaal allerlei {hulp}middelen nodig om zich goed voor te doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:37
|
|
|
SVEN797 schreef: | De mannen als hoofd van een gezin. En dat de dicipelen allemaal mannen waren??? Geen verklaring voor. Ben beniewd. Ik denk dat er in het geestelijke geen man of vrouw is. Iedereen is gelijk in het Geloof. (rechtvaardig ) |
Wat is precies het hoofd van het gezin? degene die het geld binnenbrengt??? Ik vind het altijd zo'n vage term vooral in de huidige tijd waar vrouwen net zo goed een loopbaan hebben als de man..... Niet omdat ze dat misschien altijd willen maar omdat dat nodig is in deze economie????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:50
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | zouden discipelen mannen zijn geweest omdat ze wel eens op rare plaatsen en in rare situaties zouden kunnen komen? het was in die tijd en niet gebruikelijk dat vrouwen over des Heeren wegen gingen van stad naar stad en het was ook niet geheel ongevaarlijk. Afgezien nog van het feit dat in het midden oosten tot op de dag van vandaag , een vrouw niet als gesprekspartner kon en mocht functioneren.
Discipel zijn was niet een sinecure .......de meesten zijn gedood. behalve Johannes die op Patmos tot hij 99 jaar oud was heeft geleefd.
dus daarom..... en ook in de legers van die tijd vochten geen vrouwen. net zo goed dat in het Romeinse leger geen vrouwlijke soldaten waren geen vrouwlijke gladiatoren etc etc etc.
dat we het anno 2012 allemaal maar raar vinden wat toen gebeurde is denk meer een teken van deze onzijdige tijd dan dat het berust op Gods woord.
God maakt wel degelijk verschil tussen man en vrouw. niet in aanname tot heil wel in taak en functioneren. |
Niet alleen mannen gingen met Jezus mee. Een groep vrouwen hield Jezus gezelschap op zijn reizen en zij onderhielden Hem. Lucas 8: "Kort daarop begon hij rond te trekken van stad tot stad en van dorp tot dorp om het goede nieuws van het koninkrijk van God te verkondigen. De twaalf vergezelden hem, en ook enkele vrouwen die van boze geesten en ziekten genezen waren: Maria uit Magdala, bij wie zeven demonen waren uitgedreven, Johanna, de vrouw van Chusas, de rentmeester van Herodes, en Susanna en nog tal van anderen, die uit hun eigen middelen voor hen zorgden.’
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 22 september 2012, 21:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 21:52
|
|
|
JOL252 schreef: | Niet alleen mannen gingen met Jezus mee. Een groep vrouwen hield Jezus gezelschap op zijn reizen en zij onderhielden Hem. Lucas 8: "Kort daarop begon hij rond te trekken van stad tot stad en van dorp tot dorp om het goede nieuws van het koninkrijk van God te verkondigen. De twaalf vergezelden hem, en ook enkele vrouwen die van boze geesten en ziekten genezen waren: Maria uit Magdala, bij wie zeven demonen waren uitgedreven, Johanna, de vrouw van Chusas, de rentmeester van Herodes, en Susanna en nog tal van anderen, die uit hun eigen middelen voor hen zorgden.’ |
mooie tekst: en zij onderhielden Hem......er zijn toch ook wel geruchten dat Jezus sprak over zijn vrouw? Maar dat ze dat vertaalden met een vrouw????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | mooie tekst: en zij onderhielden Hem......er zijn toch ook wel geruchten dat Jezus sprak over zijn vrouw? Maar dat ze dat vertaalden met een vrouw???? |
Ben benieuwd waar ik dat kan vinden, mij is niet bekend dat Hij op zo'n manier sprak.. dan zou dit toch ook expliciet genoemd worden en allang onderkend zijn denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | mooie tekst: en zij onderhielden Hem......er zijn toch ook wel geruchten dat Jezus sprak over zijn vrouw? Maar dat ze dat vertaalden met een vrouw???? |
Ja, het verhaal gaat.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:20
|
|
|
rijke vrouwen dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:40
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, het verhaal gaat..... |
Is ook mooi he? Ik heb er een aantal delen van....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:41
|
|
|
JOL252 schreef: | Ben benieuwd waar ik dat kan vinden, mij is niet bekend dat Hij op zo'n manier sprak.. dan zou dit toch ook expliciet genoemd worden en allang onderkend zijn denk ik... |
Ik heb op Hebreeuwse les gezeten en daar zal ik het wel gehoord hebben.......maar daar is in ieder geval ook wel veel over geschreven.....
|
|
Naar boven |
|
|