ChristianMatch

Forum

vreemdgaan
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 23:49

[quote=VIJFNUL285]

[i]lachen zeg... dat een geestelijke, ooit eens, een werkwoord zou worden.

Wat bedoel je daarmee ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDDY899

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 00:39

Kan iemand mij vertellen wat het nut is van al deze non sense die ik hier lees.
Ga liever vrijwilligers werk doen voor je kerk ofzo ipv. van al deze crab.die geen enkele betekenis heeft in de eeuwigheid.
Niveau...nihil !!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 01:13

Ik zit echt met grote verbazing te kijken naar wat hier allemaal op het forum wordt gekwakt als het gaat over vreemd gaan. Ik had dit topic uiteraard al eerder gezien, maar ben bewust terughoudend geweest in het geven van een reactie. Zolangzamerhand gaat dit hele topic echter alleen nog maar over seks en volgens mij was dat niet de vraag waarmee het topic is gestart. Volgens mij was de vraag vooral gericht aan mensen die zijn vreemd gegaan. De topic-starter begon met de vraag wat die mensen hadden gemist bij hun vorige partner, alsof hij een verklaring zocht voor overspel.

Volgens mij is overspel nooit goed te praten. Alle "redenen" die hier naar voren zijn gebracht, zijn in feite geen reden voor overspel, hooguit voor de verleiding om overspel te plegen. Daadwerkelijk toegeven aan die verleiding is echter nog weer even een stap verder. Op het moment dat je met die verleiding te maken krijgt is het veel dapperder om het gesprek met je partner aan te knopen en eens te gaan onderzoeken waar het mis dreigt te gaan. Voor mij persoonlijk geldt namelijk niet dat er "pas" sprake is van overspel als mijn partner seks heeft met een andere vrouw. Als hij met een andere vrouw zoent zoals hij alleen met mij hoort te zoenen en aan een andere vrouw zit zoals hij alleen aan mij hoort te zitten gaat hij in mijn ogen vreemd, ook al is er dan geen sprake van seks. Als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat een gesprek niet veel zin meer heeft als zoiets zou gebeuren. Mijn vertrouwen in de ander loopt dan zo'n grote schade op, dat ik de relatie beëindig. Ik wil me namelijk absoluut niet moeten afvragen wat mijn partner doet als hij een avondje met zijn kameraden iets gaat doen. Een relatie waarin geen sprake is van wederzijds vertrouwen is in mijn ogen dan ook volstrekt zinloos.

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 20 december 2011, 01:26
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 08:32

Fijn, dat er toch nog een zinnig woord hier wordt gezegd....
Verder..een leeg en zinloos topic!!!!!
Lijken hier meer een partij gefrustreerde mensen....
En wie opende het???
Juist iemand die je nooit meer hoort later....
Sensatie???
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 08:51

Ik heb mijn reacties(weer)verwijderd,blijkbaar zijn de mensen op CM hier niet aan toe.Ik heb geprobeerd op een nette manier mijn bijdrage te leveren maar dat wordt niet in dank afgenomen.
Ik hoop dat het in een eventuele relatie wel ter sprake komt en dat de mensen die wel behoefte hebben er over te praten ergens terecht kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 09:11

LEANNE226 schreef:
Ik heb mijn reacties(weer)verwijderd,blijkbaar zijn de mensen op CM hier niet aan toe.Ik heb geprobeerd op een nette manier mijn bijdrage te leveren maar dat wordt niet in dank afgenomen.
Ik hoop dat het in een eventuele relatie wel ter sprake komt en dat de mensen die wel behoefte hebben er over te praten ergens terecht kunnen.

Deze topic ging inderdaad over vreemdgaan en niet over seks als dusdanig. Dus wie of wat de offtopic-route bepaalde is niet belangrijk. Tevens werd er niet in detail besproken hoe er gesekst moet worden of wat dan ook. Dus, van gore praat was hier geen sprake. Er werd ook aan niemand gevraagd hoe zij het doen. Trouwens, de meeste hier zijn niet getrouwd. Sommige hebben misschien wel een relatie maar als rechtgeaarde christenen wordt er niet aan seks gedaan voor het huwelijk. Dat kan ik toch opmaken uit vorige topics waar het wel over seks en aanverwanten ging. Diegene die wel getrouwd zijn gaan hun bedgeheimen niet vertellen, laat staan hier neerschrijven. En groot gelijk hebben ze. Dat is voor niets nodig.

Wat ik wel zeggen, Leanne, is dat sommige mensen weer heel het zaakje hebben opgeblazen. Is dat valse of oprechte preutsheid? Ik weet het niet maar ik heb je bijdragen ook gelezen en ik zou echt niet weten waarover ze gestruikeld zijn. Of ze wel een oprechte reden hadden om je te voorzien van bepaalde commentaren betwijfel ik ook. Goed, het is niet anders.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 09:16

CHATULIEM619 schreef:
Bij vreemdgaan gaat het om twee personen. Waarom gaat iemand een relatie aan met een getrouwd persoon, dan moet er toch ook iets aan de hand zijn?

Denk je nu werkelijk dat een getrouwd persoon zich bloot geeft, aan een ander om te kunnen scoren. Natuurlijk gebeurd dat ook wel, maar in de regel worden de regels en banden wat losser geschroefd om iets te kunnen bereiken.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 09:25

FRANKT627 schreef:
Deze topic ging inderdaad over vreemdgaan en niet over seks als dusdanig. Dus wie of wat de offtopic-route bepaalde is niet belangrijk. Tevens werd er niet in detail besproken hoe er gesekst moet worden of wat dan ook. Dus, van gore praat was hier geen sprake. Er werd ook aan niemand gevraagd hoe zij het doen. Trouwens, de meeste hier zijn niet getrouwd. Sommige hebben misschien wel een relatie maar als rechtgeaarde christenen wordt er niet aan seks gedaan voor het huwelijk. Dat kan ik toch opmaken uit vorige topics waar het wel over seks en aanverwanten ging. Diegene die wel getrouwd zijn gaan hun bedgeheimen niet vertellen, laat staan hier neerschrijven. En groot gelijk hebben ze. Dat is voor niets nodig.

Wat ik wel zeggen, Leanne, is dat sommige mensen weer heel het zaakje hebben opgeblazen. Is dat valse of oprechte preutsheid? Ik weet het niet maar ik heb je bijdragen ook gelezen en ik zou echt niet weten waarover ze gestruikeld zijn. Of ze wel een oprechte reden hadden om je te voorzien van bepaalde commentaren betwijfel ik ook. Goed, het is niet anders.

Precies, ik heb ze niet allemaal gelezen, maar ik geloof ook niet dat zij zich leent voor zulke misdragingen. Soms is het vaak de bubbele gedachte
die dan speelt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 09:40

Als ik zo het begin van het topic lees,
zijn het wel vragen die erg persoonlijk gericht zijn.

En ik geloof niet dat je hier verhalen gaat lezen
waarom men vreemd gegaan is.

Vreemdgaan om welke reden dan ook is niet goed te praten.
Soms kan je je partner niet bieden waar hij/zij behoefte aan heeft.

En dat hoeft dus niet alleen maar te gaan over je lichamelijke behoeften,
maar ook behoeften op geestelijk gebied.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 10:52

MARISKA601 schreef:
Als ik zo het begin van het topic lees,
zijn het wel vragen die erg persoonlijk gericht zijn.

En ik geloof niet dat je hier verhalen gaat lezen
waarom men vreemd gegaan is.

Vreemdgaan om welke reden dan ook is niet goed te praten.
Soms kan je je partner niet bieden waar hij/zij behoefte aan heeft.

En dat hoeft dus niet alleen maar te gaan over je lichamelijke behoeften,
maar ook behoeften op geestelijk gebied.

En emotioneel gebied.
Maar zoals Lisa al zegt, toegeven aan verleiding is een stap te ver.
en dat begint vaak al heel klein
wat de bijbel erover zegt?
dat je de gedachte krijgsgevangen moet nemen en verwerpen
als je die stap neemt, kom je niet in de verleiding om daadwerkelijk te zondigen
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 10:55

GERRIT084 schreef:
Denk je nu werkelijk dat een getrouwd persoon zich bloot geeft, aan een ander om te kunnen scoren. Natuurlijk gebeurd dat ook wel, maar in de regel worden de regels en banden wat losser geschroefd om iets te kunnen bereiken.
Eerlijk gezegd vraag ik dat ook niet. Ik heb dit topic ook niet geopend, we kunnen dingen gewoon lekker algemeen houden toch? Wat ik me afvraag, is dat iemand een relatie aangaat met een getrouwd persoon. Waarom zou je dat doen? Heel vaak weet je het in het begin niet, maar op een gegeven moment kom je daar toch achter, en waarom zou je er dan nog mee doorgaan? Waarom gaat men überhaupt aan een relatie beginnen die geen hoop biedt? Is dat omdat men toch hoopt dat het goed zal gaan? Eigenlijk doen de mensen zichzelf tekort in mijn ogen.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 11:14

Misschien omdat je je ogen sluit voor het negatieve?
Misschien omdat het alternatief nog erger is?
Misschien omdat je zo opleeft van de mooie momenten?
Misschien omdat verleiding nou eenmaal bestaat?
Verleiding zit in alle dingen.
Verleiding omzetten in daden is zondigen. Maakt het wat uit welke zonde dat dan is? Is voor God niet elke zonde iets dat Hij haat?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 11:33

LEANNE226 schreef:

Dat is jammer Leanne jou bijdrage's droegen zeer zeker wel bij alleen vond ik persoonlijk dat de seks een andere topic inhoud heeft dan vreemdgaan, maar daar wordt anders over gedacht en dat mag maar je had van mij echt niks hoeve weg halen denk ook niet dat die opmerking van Lisa tegen jou direct gericht was maar naar anderen!
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 12:14

LEANNE226 schreef:

denk dat de reakties van jou niet het probleem waren hoor, maar die van anderen.
Jammer dat je ze hebt verwijderd, maar het zij zo
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 13:07

MOMO697 schreef:
Misschien omdat je je ogen sluit voor het negatieve?
Smiley die vol vragen zit Da's dan vrij naïef Gefrustreerde smiley

Misschien omdat het alternatief nog erger is?
Lijkt me niet logisch: het alternatief is alleen zijn en volgens mij kun je beter alleen zijn dan dat je degene waar je van houdt moet delen met een ander. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Misschien omdat je zo opleeft van de mooie momenten?
Boze smiley Om vervolgens weer alleen te zitten in de wetenschap dat hij of zij bij die ander is... Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Misschien omdat verleiding nou eenmaal bestaat?
Dat is sowieso geen reden om eraan toe te geven, eerder een reden om extra je best te doen om verleidingen te weerstaan Boze smiley

Verleiding zit in alle dingen. Verleiding omzetten in daden is zondigen. Maakt het wat uit welke zonde dat dan is? Is voor God niet elke zonde iets dat Hij haat?
Mee eens, maar als het allemaal zo makkelijk zou zijn om niet te zondigen zouden we ook geen vergeving en genade nodig zijn... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 13:08

ERIKA129 schreef:
Dat is jammer Leanne jou bijdrage's droegen zeer zeker wel bij alleen vond ik persoonlijk dat de seks een andere topic inhoud heeft dan vreemdgaan, maar daar wordt anders over gedacht en dat mag maar je had van mij echt niks hoeve weg halen denk ook niet dat die opmerking van Lisa tegen jou direct gericht was maar naar anderen!

Klopt, maar dat weet ze al Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 13:09

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vraag ik dat ook niet. Ik heb dit topic ook niet geopend, we kunnen dingen gewoon lekker algemeen houden toch? Wat ik me afvraag, is dat iemand een relatie aangaat met een getrouwd persoon. Waarom zou je dat doen? Heel vaak weet je het in het begin niet, maar op een gegeven moment kom je daar toch achter, en waarom zou je er dan nog mee doorgaan? Waarom gaat men überhaupt aan een relatie beginnen die geen hoop biedt? Is dat omdat men toch hoopt dat het goed zal gaan? Eigenlijk doen de mensen zichzelf tekort in mijn ogen.

Lijkt me inderdaad goed om de discussie op deze manier voort te zetten. Persoonlijk zou ik absoluut geen relatie willen met iemand die getrouwd is. Noem mij rustig een dikke egoïst: ik ben graag de enige voor een man en ik wil mijn partner niet delen met een andere vrouw. Dat betekent dus dat ik niet een relatie begin met iemand die een andere partner heeft en ook dat ik het niet accepteer als mijn partner vreemd zou gaan. En ja, dat betekent ook dat mijn partner erop mag vertrouwen dat hij ook voor mij de enige is.

Overigens vind ik de stelling dat je dat in het begin niet zou weten erg vreemd. Hoe zou je dat nou niet weten? Je leert toch eerst iemand een beetje kennen voordat er een relatie ontstaat? En als je dus weet dat iemand een andere partner heeft, waarom begin je dan aan een relatie met diegene? Hoe kun je nu denken dat een dergelijke relatie toekomst heeft?

Maar los daarvan: waarom zou je überhaupt willen meewerken aan het plegen van overspel door iemand. We kunnen natuurlijk allemaal wel Bijbelteksten opnoemen waaruit blijkt dat overspel scherp wordt veroordeeld in de Bijbel. Wel eens nagedacht waarom dat zo is? Volgens mij is dat zo omdat overspel erg veel schade teweeg brengt: natuurlijk aan degene die bedrogen wordt, maar in feite ook aan de derde persoon waarmee vreemd wordt gegaan en misschien zelfs ook wel aan degene die bedriegt. Overspel is een grote vijand van goede relaties tussen mensen, het berust op liegen en bedriegen en gaat ten kostte van vertrouwen in de ander en dus ook ten koste van relaties. Geen wonder dat God hier zo op tegen is, want God is een God van liefde en dus ook van relaties. In feite zijn alle geboden gericht op het feit dat we op een goede manier met God en met anderen om moeten gaan. En volgens mij zou je ook kunnen stellen dat vrijwel alle verleidingen erop gericht zijn om te voorkomen dat we op een goede manier met God en met anderen omgaan. Juist daarom is het zo belangrijk dat we de verleidingen leren te weerstaan, zodat er wel sprake kan zijn van goede relaties die zijn gebaseerd op wederzijds respect, vertouwen en echte liefde zoals God dat steeds heeft bedoeld.

Als ik het heb over verleidingen trek ik dat veel breder dan seks, maar het hoeft geen betoog dat juist dat één van de verleidingen is waarover christenen moeilijk kunnen praten. In die zin waren de bijdragen van Leanne meer dan terecht (jammer dat ze gedwongen werd die te verwijderen)Wat me veel te ver ging binnen dit topic is dat bij mij de indruk ontstond dat een gebrek aan (goede) seks een excuus zou kunnen zijn om overspel te plegen (en dat kwam juist niet bij Leanne vandaan). Hoe zit het dan met mensen die door fysieke problemen geen seks meer kunnen hebben? Is het dan toegestaan om overspel te plegen? Kom nou toch… alsof het alleen daar om zou gaan binnen een relatie.

Persoonlijk vind ik dat er nooit een geldig excuus bestaat voor het plegen van overspel. Als iemand in de verleiding terecht komt om overspel te plegen, dient hij of zij zich allereerst af te vragen waardoor die verleiding veroorzaakt wordt. En leg dat dan niet bij de ander neer, maar ga eens in de spiegel kijken. Per slot van rekening is het jouw verleiding en niet die van jouw partner. Het is voor mensen vaak zo makkelijk om te zeggen dat het aan die ander lag, maar uiteindelijk draait het ook hier om het nemen van verantwoordelijkheid voor je eigen doen, laten en denken.

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 20 december 2011, 13:12
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 13:25

Ik ben het helemaal met je eens Lisa.

Het enige waar ik op wil wijzen is dat je geen egoïst bent als je je eigen partner voor de volle 100% voor jezelf wilt hebben. Dit is niets meer als je absolute recht. DE egoïst is de vreemdganger, en niet diegene die die vreemdganger voor zichzelf wil hebben als zijnde echtgenoot van.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 13:29

CHATULIEM619 schreef:

Ten dele ben ik het met je eens, een relatie aan gaan met iemand die getrouwd is, keur ik ook af.
Maar veronderstel dat je er niet van af weet, en het is al wat langer aan de gang, ik geloof toch niet dat je er dan in ene een punt achter kunt zetten.
Zeker als iemand al verliefd zou zijn, het is nu eenmaal geen knopjes omzetten gebeuren.
Pas als je het weet, en er dan aan begint, dan ben je verkeerd bezig, maar hoeveel gehuwden blijven dan nog bij elkaar?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 13:32

GERRIT084 schreef:
Ten dele ben ik het met je eens, een relatie aan gaan met iemand die getrouwd is, keur ik ook af.
Maar veronderstel dat je er niet van af weet, en het is al wat langer aan de gang, ik geloof toch niet dat je er dan in ene een punt achter kunt zetten.
Zeker als iemand al verliefd zou zijn, het is nu eenmaal geen knopjes omzetten gebeuren.
Pas als je het weet, en er dan aan begint, dan ben je verkeerd bezig, maar hoeveel gehuwden blijven dan nog bij elkaar?

Is het niet ronduit onbeschoft om op een date niet te vertellen dat je thuis al een ega hebt zitten?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 13:40

YELNIN491 schreef:
denk dat de reakties van jou niet het probleem waren hoor, maar die van anderen.
Jammer dat je ze hebt verwijderd, maar het zij zo

Ik viel over de "kort door de bocht" reacties met kreten als "zinloos" "gefrustreerd" "ga wat nuttigs doen" e.d.
Ik blijf het wel volgen Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 13:41

JOLAN931 schreef:
Is het niet ronduit onbeschoft om op een date niet te vertellen dat je thuis al een ega hebt zitten?

Precies, maar ik bekijk het meer als je er tegen aan zou lopen, tegen zo,n figuur. Ik ben zelf nooit getrouwd geweest, en bekijk het alleen van de andere kant.
Als je dus tegen zo iemand aan zou lopen, is gelukkig ook nooit gebeurd.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 14:00

GERRIT084 schreef:

Al zou ik hoteldebotel op iemand zijn, en hem al een half jaar denken te kennen, dan nog zou ik subiet een punt achter een relatie kunnen zetten, wanneer blijkt dat hij hierover tegen mij gelogen heeft.
Hoe kun je werkelijk van iemand houden die jou gedurende jullie relatie van meet af aan bedrogen heeft? Die jou dus niet respecteert, die een rol heeft gespeeld, die niet eerlijk is, die zijn eigen vrouw/haar man bedriegt? Kennelijk alleen voor zichzelf/haarzelf kiest, i.p.v. de ander?
Ik vertrouw zo iemand nooit weer. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 14:01

GERRIT084 schreef:

Al zou ik hoteldebotel op iemand zijn, en hem al een half jaar denken te kennen, dan nog zou ik subiet een punt achter een relatie kunnen zetten, wanneer blijkt dat hij hierover tegen mij gelogen heeft.
Hoe kun je werkelijk van iemand houden die jou gedurende jullie relatie van meet af aan bedrogen heeft? Die jou dus niet respecteert, die een rol heeft gespeeld, die niet eerlijk is, die zijn eigen vrouw/haar man bedriegt? Kennelijk alleen voor zichzelf/haarzelf kiest, i.p.v. de ander?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 14:05

STEENTJE178 schreef:

Toch komt het veel voor dat men een relatie aangaat met iemand die al in een relatie zit. Veel vrouwen hebben er blijkbaar geen moeite mee om een man en vader uit zijn gezin te halen(en andersom)

De basis van die relaties liggen al bij de leugen. Ik vraag me weleens af of iemand die doelbewust een relatie aangaat met een getrouwde man/vrouw niet altijd in het achterhoofd houd dat ook deze relatie weer even makkelijk verbroken kan worden door weer een ander.
Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 14:29

Het gaat ook niet alleen om het lijfelijk vreemdgaan. Zo kan je een relatie hebben, of aan het opbouwen zijn, terwijl de andere nog met andere mannen of vrouwen op een dubieuze manier aan het mailen is. Als het dan nog uitkomt ook en het wordt dan ook nog eens ontkent ondanks de zwart op wit bewijzen die er zijn dan weet je ook wel vlees je in de kuip hebt.

Vreemdgaan kan dus op meerdere manieren.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 14:31

JOLAN931 schreef:
Toch komt het veel voor dat men een relatie aangaat met iemand die al in een relatie zit. Veel vrouwen hebben er blijkbaar geen moeite mee om een man en vader uit zijn gezin te halen(en andersom)

De basis van die relaties liggen al bij de leugen. Ik vraag me weleens af of iemand die doelbewust een relatie aangaat met een getrouwde man/vrouw niet altijd in het achterhoofd houd dat ook deze relatie weer even makkelijk verbroken kan worden door weer een ander.
Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.
Ja idd, maar hier is dan sprake van een "bewuste" keuze voor een vreemdganger. Je weet dat iemand een relatie heeft, maar desondanks eis je hem/haar voor jezelf op, al dan niet met toestemming van betrokken vreemdganger......

Het blijven bizarre situaties.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 14:45

Vreemdgaan hoeft niet altijd te zijn dat je partner er een andere relatie op na houdt, maar kan ook heel goed in de vorm van porno kijken zijn.

En dat is nu net iets wat je niet bepaald snel weet wanneer je een relatie aangaat met iemand, vooral niet wanneer er een verslaving aan vast zit. Want die persoon zal er alles aan doen om dat te verbergen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 14:52

mooi, we zijn het eens geloof ik...

een vreemdgaander is een overspelige kl**tzak en wij christenen kunnen er geen begrip voor opbrengen en zouden het zelf noooooooit doen.

einde discussie?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 15:05

PIETER649 schreef:
mooi, we zijn het eens geloof ik...

een vreemdgaander is een overspelige kl**tzak en wij christenen kunnen er geen begrip voor opbrengen en zouden het zelf noooooooit doen.

einde discussie?

ben ik het volledig mee eens. Wij (echte) christenen gaan nooit vreemd en doen niet aan bepaalde lichamelijke activiteiten (wil het s-woord niet gebruiken) voor het huwelijk.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 6 van 8