ChristianMatch

Forum

Het Uiterlijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:41

CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp je verbazing, maar toch werkt het wel zo. Een foto zegt nl. heel veel over jezelf. bv. de ogen zijn een spiegel van de ziel.

Maar op een foto kijk je nooit echt helemaal in de ogen, dus vertroebelt je beeld wel weer snel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AMGELA759

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:23

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik hier niks van. Waarom moet iedereen zo'n waardeoordeel geven aan iets waar je niks aan kunt doen? Het uiterlijk hoort net zo goed bij jou als het innerlijk. Geef me een foto en ik kan je een heleboel over je innerlijk vertellen.

Je je kan er zeker niets aan doen hoe je eruit ziet, maar soms als je niet mooi bent kan je toch een mooie uitstraling hebben.
En soms zie je bij iemand het uiterlijk niet en is de persoonlijkheid veel belangrijker.
Maar het is jammer dat we in onze maatschappij veroordeeld worden aan de hand van ons uiterlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:56

AMGELA759 schreef:
Je je kan er zeker niets aan doen hoe je eruit ziet, maar soms als je niet mooi bent kan je toch een mooie uitstraling hebben.
En soms zie je bij iemand het uiterlijk niet en is de persoonlijkheid veel belangrijker.
We worden niet door onze maatschappij veroordeeld vanwege ons uiterlijk. De reden dat een vrouw aantrekkelijk is, heeft veel te maken met uitstraling dan uiterlijk. En het heeft te maken met onderlinge aantrekkingskracht. Ik durf wel te bekennen dat ik heel knappe vrouwen afgewezen heb, omdat ik domweg geen aantrekkingskracht voelde. En ik durf ook wel te bekennen, dat ik me juist aangetrokken voelde door wat minder knappe vrouwen. Het zit hem niet in het uiterlijk, het zit hem niet in de kleding, maatje 36, grote cup, dat zijn allemaal bijzaken. En het is jammer dat vrouwen zich daar zo volledig op fixeren.
Iedere vrouw heeft een bepaalde aantrekkingskracht op mannen. En als ze dat niet heeft, dan zit ze niet lekker in haar vel. Maar het is een fabeltje om te stellen dat als je je uiterlijk goed verzorgd dat je dan meer kans maakt.
Zelfs hier op het forum zie ik dat vrouwen die niet helemaal aan het schoonheidsideaal voldoen toch lastig gevallen worden door mannen. Niet vanwege hun uiterlijk, meer vanwege hun aantrekkingskracht...
AMGELA759 schreef:
Maar het is jammer dat we in onze maatschappij veroordeeld worden aan de hand van ons uiterlijk.

Eigenlijk zeg je dat de mens geen mens mag zijn? Mannen mogen vrouwen niet knap vinden of aantrekkelijk? Het contact moet alleen geestelijk zijn? Ga dan in een klooster aub.
Ik ken mensen die er trots op zijn een knappe vrouw gevonden te hebben. o.a. Een goede vriend uit Dld die hierbij zn groeten doet...De vrouwen vonden hem zeer aantrekkelijk, heeft het record gevestigd door het vele daten. Ik geloof dat hij met 86 vrouwen gedate heeft...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 19 juni 2011, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 02:52

en daar ben je trots op???daten met zoveel vrouwen??
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 07:56

Tsja...inderdaad...als we daarmee een record moeten halen???

Ik heb van mezelf altijd een negatief zelfbeeld gehad...

Maar(en dat komt dan vaak uit in een relatie) wanneer een man tegen mij zegt...

Wat heb je een lief karakter..dan weet ik dat dat zo is...

Mijn schoonheid zit namelijk van binnen..
Dat heb ik moeten leren om van dat negatieve zelfbeeld af te komen.

Je mag van jezelf houden..Je bent zoals je bent.
Nu weet ik...ik mag er zijn met al mijn fouten en gebreken.

En dat mag ik nu ook uitstralen!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 10:14

Als je gewoon om je heen kijkt, zie je toch voldoende "lelijke" vrouwen die toch ook een relatie hebben??? Bij sommigen denk ik, hoe ben je ooit aan een man gekomen...De stelling dat mannen alleen maar knappe vrouwen is toch gewoon onzin?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 juni 2011, 10:15
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 10:59

CHATULIEM619 schreef:
Als je gewoon om je heen kijkt, zie je toch voldoende "lelijke" vrouwen die toch ook een relatie hebben??? Bij sommigen denk ik, hoe ben je ooit aan een man gekomen...De stelling dat mannen alleen maar knappe vrouwen is toch gewoon onzin?

We kunnen nooit door de ogen van een ander kijken. Wie voor de ene niet mooi is kan best voor iemand anders erg mooi en aantrekkelijk zijn.
We zouden eens moeten leren kijken door de ogen van ons hart.

Er zijn genoeg mensen die echt beseffen dat hun looks niet voldoen aan de normen van de maatschappij. Een maatschappij die ons via alle media zegt wat te doen bij een overtollig kilootje of een neus die wat groot is. De reclames tonen alleen mooie mensen, zo ook op deze site, kijk anders maar eens naar de bovenkant van jullie scherm, om het geluk of succes te belichamen. Wordt er al eens iemand vertoont in de reclame die wat dik of slonzig is dan is dat om de tegenstellingen van goed en niet goed sterk uit te drukken. Waarbij de mooie mens natuurlijk de overwinnaar is. Zulke reclamespots kom je dagelijks tegen. Het zelfbeeld van iemand met een minder uiterlijk wordt hierdoor nog eens fel verminderd. Ze zullen het wel eens weglachen maar ook dit kan maar een schijn zijn.

Ik ben heel erg blij, ontroerend blij, dat er toch mensen zijn die echt voor het innerlijke gaan. Hun oprechte woorden kunnen je zo diep raken dat je een hemelsgevoel krijgt. Hun liefde en aanvaarding zijn goddelijk. Dit is dan misschien een voordeel voor iemand met een minder gangbaar uiterlijk die niet gewend is veel aandacht en kansen te krijgen op het gebied van een liefdesrelatie. Zulke mensen hebben een gave die niet iedereen bezit, het zijn mensen die kijken met de ogen van hun hart.
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:09

Ik ben van mening, dat schoonheid diep in ieder mens zit. Het begint bij jezelf. As je niet van jezelf houd, en altijd maar kritiek op jezelf hebt en altijd maar zegt wat ben ik lelijk, zal je dat ook uitstralen. En à je omgeving dat bemerkt en tegen je zegt dat je lelijk bent, zal dat zijn uitwerking ook hebben. Maar kijk iedere dag in de spiegel, en zeg tegen jezelf, ik en mooi, want ik en een schepping van God, Hij heeftmij gemaakt en wat Godgemaakt heeft, is goed en mooi. Als je dat maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, moet je opletten wat er gast gebeuren, je gaat het uitstralen.
Al heb ik veel zorgen en veel dingen waar ik geen raad mee weet, toch hoor ik vaak Jensen tegen mij zeggen, goh meid, wat zie jij er goed uit, en dan denk ik , je moest eens weten, maar dat zeg ik niet, want ook al gaat het slecht gaat het nog goed. Dat straal je uit. En a, je ogen zijn de spiegel van je ziel. Daarom kijk ik de mensen ook graag aan in hun ogen, je Jan daar veel uit halen.
Naar boven

Auteur Bericht
AMGELA759

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:40

MAUREEN217 schreef:
Ik ben van mening, dat schoonheid diep in ieder mens zit. Het begint bij jezelf. As je niet van jezelf houd, en altijd maar kritiek op jezelf hebt en altijd maar zegt wat ben ik lelijk, zal je dat ook uitstralen. En à je omgeving dat bemerkt en tegen je zegt dat je lelijk bent, zal dat zijn uitwerking ook hebben. Maar kijk iedere dag in de spiegel, en zeg tegen jezelf, ik en mooi, want ik en een schepping van God, Hij heeftmij gemaakt en wat Godgemaakt heeft, is goed en mooi. Als je dat maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, moet je opletten wat er gast gebeuren, je gaat het uitstralen.
Al heb ik veel zorgen en veel dingen waar ik geen raad mee weet, toch hoor ik vaak Jensen tegen mij zeggen, goh meid, wat zie jij er goed uit, en dan denk ik , je moest eens weten, maar dat zeg ik niet, want ook al gaat het slecht gaat het nog goed. Dat straal je uit. En a, je ogen zijn de spiegel van je ziel. Daarom kijk ik de mensen ook graag aan in hun ogen, je Jan daar veel uit halen.

Maar ik ben van mening dat als je mooi bent het leven ook niet altijd gemakkelijk is......soms juist niet daardoor.

Amgela
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:26

Het gaat hier geloof ik , over mensen, die toch een probleem hebben met hun uiterlijk, ik doe mij best mevrouw om deze mensen te bemoedigen, ik ben zelf ook door deze fase gegaan, het gaat nu niet direct over mooi of lelijk, het gaat over an jezelf houden, hernia voor niemand makkelijk, mooi of lelijk, het gaat over jezelf accepteren, wat de ander zegt mekt je niet kunnen schelen, maar wat vind je van jezelf, dat is an belang, als je in staat ent jezelf te accepteren, sta je al een stuk steviger.
Naar boven

Auteur Bericht
AMGELA759

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 08:23

MAUREEN217 schreef:
Het gaat hier geloof ik , over mensen, die toch een probleem hebben met hun uiterlijk, ik doe mij best mevrouw om deze mensen te bemoedigen, ik ben zelf ook door deze fase gegaan, het gaat nu niet direct over mooi of lelijk, het gaat over an jezelf houden, hernia voor niemand makkelijk, mooi of lelijk, het gaat over jezelf accepteren, wat de ander zegt mekt je niet kunnen schelen, maar wat vind je van jezelf, dat is an belang, als je in staat ent jezelf te accepteren, sta je al een stuk steviger.

Dit is zeker geheel waar.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 08:56

TINK100 schreef:
en daar ben je trots op???daten met zoveel vrouwen??
Ikzelf denk daar anders over. Maar in die tijd zagen de vrouwen dat als een statussymbool...Uitgaan met iemand die enorm populair is.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 18:28

MAUREEN217 schreef:

Als je in staat bent jezelf te accepteren ...

Uiterlijk is dus van belang, net als je innerlijk, het gaat er om hoe je er zelf mee om gaat.
Dan kun je jezelf misschien wel accepteren, hoe je lichamelijk bent, maar uiterlijk gaat veel verder. Hoe kleed je je, verzorg je jezelf goed, wat doe je zelf om je uitstraling te verbeteren??
* Als ik een slecht, zichtbaar, gebit heb, ga ik dan naar de tandarts of accepteer ik maar dat ik een slecht gebit heb ... ??
* Als ik "dik" ben, accepteer ik dat ik "dik" ben of ga ik er iets aan doen ... ?? hou ik rekening met wat ik eet, neem ik voldoende beweging, kleed ik me zo dat ik "slanker" lijk of accepteer ik dat ik "dik" ben en meer niet ... ??
* Als ik depressief ben en ik weet dat van mezelf, accepteer ik dat van mezelf en anderen moeten dat dan ook maar accepteren of ga ik er mee aan de slag en wil ik mijn depressie te boven komen ... ??
* Als ik een autist aanverwante stoornis heb, bijv. Asperger, diagnose vastgesteld door pshychiater, accepteer ik dat en ga ik in therapie of neem ik het ter kennisgeving aan en ga gewoon door met wie ik op dat moment ben ... ??

Het gaat dus niet alleen om het accepteren van je uiterlijk of van de persoon die je bent, maar het gaat ook om de acties die je onderneemt om het "beste" van jezelf te maken/uit jezelf te halen.

Accepteren is dus ook je eigen verantwoordelijkheid nemen
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 12:56

Ja, cross, ben ik helemaal met je eens. alles begint bij jezelf. Waar ik op doelde was het feit, dat ook knappe mensen problemen hebben. Ik ben dik, ik was dikker, maar ik weet, als ik niets hieraan do, het slecht met me Jan aflopen, qua gezondheid, dus moet ik hieraan werken en dat doe ik ook. Dit vraagt om discipline en om zelf beheersing, maar toch moet ik ook leren om van mijzelf te houden, dan praat ik nu over het innerlijk, als je van jezelf houdt, hoe hè ook uitzit, dik, dun, of noem maar op, je straalt uit. Hoe jij je voelt. Loop je met een gezicht van zeven dagen onweer, dan zullen de mensen met een boog om je heen gaan, maar iemand die straalt, die zal sneller contact leggen. het is dus een samenspel, een geheel. Ondanks mijn omvang, zijn er toch 'mannen die naar mij omkijken. Dat is wat ik uitstraal. Sta positief in het leven, en accepteer jezelf, en werk aan je uiterlijk. Jij hebt gelijk, maar ik ook, haha
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 17:45

AMGELA759 schreef:

Als ik de discussie een beetje volg, blijkt daar uit dat het niet gewaardeerd word als er een partner geselecteerd word op basis van uiterlijk...

Sorry, ik vind dat zulke onzin!!

Ten eerste helpt een "leuk" uiterlijk je hooguit iets bij de eerste kennismaking, in een verdergaande relatie komen al gauw de andere aspecten van een persoon naar boven.

Ten tweede selecteerd IEDEREEN wel ergens op, is het niet uiterlijk, dan is het sociale positie, levensbeschouwing, en bovenal heel populair op deze site: is iemand wel christen genoeg....

Net zo goed als het voor een lelijkaard niet leuk is om een droompartner te missen, is het niet eerlijk voor een halve heiden om gepasseerd te worden wegens (gebrek aan) geloof.

Kortom, iedereen selecteerd en hoe jong, mooi, rijk en/ of gelovig je bent.. je valt altijd wel bij iemand af.
Naar boven

Auteur Bericht
TALIET435

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 18:33

PIETER649 schreef:
Als ik de discussie een beetje volg, blijkt daar uit dat het niet gewaardeerd word als er een partner geselecteerd word op basis van uiterlijk...

Ten eerste helpt een "leuk" uiterlijk je hooguit iets bij de eerste kennismaking, in een verdergaande relatie komen al gauw de andere aspecten van een persoon naar boven.

Ten tweede selecteerd IEDEREEN wel ergens op, is het niet uiterlijk, dan is het sociale positie, levensbeschouwing, en bovenal heel populair op deze site: is iemand wel christen genoeg....

Net zo goed als het voor een lelijkaard niet leuk is om een droompartner te missen, is het niet eerlijk voor een halve heiden om gepasseerd te worden wegens (gebrek aan) geloof.

Kortom, iedereen selecteerd en hoe jong, mooi, rijk en/ of gelovig je bent.. je valt altijd wel bij iemand af.

heel mooi gezegt Lachende smiley en oh zo waar !!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 18:28

maar dus ook altijd bij iemand in de smaak, toch????
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 18:34

TINK100 schreef:
maar dus ook altijd bij iemand in de smaak, toch????
dan zou toch niemand meer vrijgezel zijn, bestonden CM en al die andere sites ook niet meer.
Naar boven

Auteur Bericht
TREG592

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 19:39

PIETER649 schreef:

Helemaal mee eens Pieter,
ik vind het ook een beetje raar topic.
overigens kan ik het me niet voorstellen dat mensen ook aangeven dat ze je hierop afwijzen.
ik heb het in ieder geval nog niet meegemaakt.
en al zou iemand dat doen, kan het nog zijn dat iemand eerder op blond valt dan op donker, heeft dus eerder met een persoonlijke smaak te maken...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:16

Wie een vrouw trouwt om haar lijf, behoudt het lijf maar verliest het wijf...
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:24

BEUN656 schreef:
Wie een vrouw trouwt om haar lijf, behoudt het lijf maar verliest het wijf...

Haha die vind ik wel leuk Beun!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:26

Is dit dan typisch Nederlands ? hier zegt men het omgekeerd ...
Wie een vrouw trouwt om het lijf , verliest het lijf maar behoudt het wijf ... omdat schoonheid zooo vergankelijk is . Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 12:54

SOFIE807 schreef:
Is dit dan typisch Nederlands ? hier zegt men het omgekeerd ...
Wie een vrouw trouwt om het lijf , verliest het lijf maar behoudt het wijf ... omdat schoonheid zooo vergankelijk is . Geschokte, onthutste smiley

mijn ervaring is dat of het wijf nou blijft ja of nee, de bodem van je portemoneetje vlot in zicht komt... en blijft Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:06

wat weer vrouwonvriendelijke opmerkingen Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
YELNIN491
op woensdag 13 juli 2011, 13:07
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:11

YELNIN491 schreef:
wat weer vrouwonvriendelijke opmerkingen Geschokte, onthutste smiley

das niet onvriendelijk joh!! Lachende smiley
het is toch ook niet onvriendelijk om een kip te verwijten dattie kakelt??
dat zit nou eenmaal in de natuur van dat beessie..

dit noem je: feiten benoemen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:16

PIETER649 schreef:
das niet onvriendelijk joh!! Lachende smiley
het is toch ook niet onvriendelijk om een kip te verwijten dattie kakelt??
dat zit nou eenmaal in de natuur van dat beessie..

dit noem je: feiten benoemen. Knipoog smiley

een vrouw een WIJF noemen vind je normaal of niet
vrouwonvriendelijk Smiley die vol vragen zit sorry hoor, maar dat vind ik geen
taalgebruik, maar het zegt genoeg over degene die de term gebruikt.
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:25

YELNIN491 schreef:

sorry Yelnin , ik maak normaal zelf ook geen gebruik van die termen maar ik kan moeilijk een oude zegswijze omvormen naar " vrouw ipv wijf en lichaam ipv lijf " ... Dus jammer van deze reactie , ik denk maar als je over zoiets gaat struikelen , tja dan sta je nog weinig rechtop vrees ik ... en ja , ik voel me aangesproken want ook ik gebruikte de term wijf ...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:53

YELNIN491 schreef:

Ik gebruikte de term WIJF omdat dat ook zo in het spreekwoord zat waar ik op reageerde.
Toen ik vroeger op de lagere school zat, leerden we reeds Begrijpend Lezen.
Daar leerden we dat je een zin ook in de context moet zien om het geheel te kunnen begrijpen.

sorry hoor, maar jij spijbelde zeker vaak tijdens die lessen?
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:08

Wijf
Engels wife, Duits Weib, in de betekenis van echtgenote. Het oorspronkelijk Germaanse woord wiba betekende eigenlijk de gesluierde. Het woord is verwant aan woorden die omwinden of omhullen betekenen. Van oorsprong werd hier een gehuwde vrouw met aangeduid. Het haar van de bruid werd omhuld met een ...
Gevonden op http://www.nissaba.nl/godinnen/lexiconp.shtml

wijf is dus helemaal geen scheldwoord!!!
integendeel.....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:10

TINK100 schreef:
Wijf
Engels wife, Duits Weib, in de betekenis van echtgenote. Het oorspronkelijk Germaanse woord wiba betekende eigenlijk de gesluierde. Het woord is verwant aan woorden die omwinden of omhullen betekenen. Van oorsprong werd hier een gehuwde vrouw met aangeduid. Het haar van de bruid werd omhuld met een ...
Gevonden op http://www.nissaba.nl/godinnen/lexiconp.shtml

wijf is dus helemaal geen scheldwoord!!!
integendeel.....

bedankt voor je toelichting Tink, je bent n tof wijf!! Kussende smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 6 van 7