Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 10:12
|
|
|
JOSINA022 schreef: | En voor de mensen die er morgen niet bij kunnen zijn, graag een foto! |
Van de schuur? Saat al ergens bij de foto's. Maar goed , speciaal voor jou zal ik die foto wel ff selecteren als profielfoto.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 10:37
|
|
|
VISSER278 schreef: | Van de schuur? Saat al ergens bij de foto's. Maar goed , speciaal voor jou zal ik die foto wel ff selecteren als profielfoto. |
Pfft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 10:38
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Pfft... |
Weer niet goed?
'k snap het wel , de foto is al wat aan de oude kant.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op vrijdag 3 augustus 2012, 10:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:37
|
|
|
WILLEM618 schreef: | doe dan een kleur die bij je haar staat, visser |
ha ha dat is nou es een goeie tip. enfin ik ga door met me huishoudelijk werk, broden bakken, zijn er hier meer die zelf hun brood bakken? Het lukt mij aardig goed en vult goed bij de kinderen, op het begin ha ha mislukte ze wel es, je kon er toen noggeneens niet de eenden mee voeren, gooide je een stuk brood tegen ze aan, was ik bang dat ze bewusteloos neer sloegen zo hard was dat brood.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:52
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha dat is nou es een goeie tip. enfin ik ga door met me huishoudelijk werk, broden bakken, zijn er hier meer die zelf hun brood bakken? Het lukt mij aardig goed en vult goed bij de kinderen, op het begin ha ha mislukte ze wel es, je kon er toen noggeneens niet de eenden mee voeren, gooide je een stuk brood tegen ze aan, was ik bang dat ze bewusteloos neer sloegen zo hard was dat brood. |
Soort dierenmishandeling dus.
Visser houdt ook niet van kokosbrood.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:02
|
|
|
VISSER278 schreef: | Soort dierenmishandeling dus.
Visser houdt ook niet van kokosbrood. |
ehhhhhhhhh nou echt erg, we gaven de mislukte broden veel aan de schapen en op een dag komt er iemand die zegt je mag de schapen geen brood geven, daar kunnen ze niet tegen dan gaan ze dood. dus we geven ze maar geen brood meer en hoop dat ik geen schapen heb omgebracht met mijn brood
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 09:24
|
|
|
Oke'ik let op m'n geld!
Maar om de stofzuiger zak weer leeg te trekken ,gaat me net iets te ver. En ik ga mijn mes niet aan 1 kant gebruiken,omdat die dan misschien langer meegaat.
fijne dag,
cm vriend heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 09:29
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Oke'ik let op m'n geld!
Maar om de stofzuiger zak weer leeg te trekken ,gaat me net iets te ver. En ik ga mijn mes niet aan 1 kant gebruiken,omdat die dan misschien langer meegaat.
fijne dag,
cm vriend heide |
ha ha je bent de dag begonnen met geld van je op tezuigen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 09:34
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha je bent de dag begonnen met geld van je op tezuigen |
nee,dan kan je die zak hergebruiken,
en ik bedoel hier niet me zelf;)Petra..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 09:35
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Oke'ik let op m'n geld!
fijne dag,
cm vriend heide |
OP de vroege morgen dulke doordenkers erneer te zetten vriend Heide Pfffffffff ik slaap nog half hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 10:32
|
|
|
ERIKA129 schreef: | OP de vroege morgen dulke doordenkers erneer te zetten vriend Heide Pfffffffff ik slaap nog half hoor |
ik ben inmiddels wakker maar zit hier te denken snap het niet, ha ha petra die zich weer es effe dom voelt. het gaat over mensen die hun zak leegmaken zodat ze geld uitsparen voor nieuwe stofzuiger zak? ha ha wat een gepof als je zon zak moet leeg zien te maken, zei de vrouw die wel es wat opzuigt en denkt shit effe in de zak zoeken. Maar de oplossing is een stofzuiger zonder zakken, die heb ik nu, als je van pof in je gezicht houd als je zon ding boven de vuilnisbak leeg kiept.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:21
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik ben inmiddels wakker maar zit hier te denken snap het niet, ha ha petra die zich weer es effe dom voelt. het gaat over mensen die hun zak leegmaken zodat ze geld uitsparen voor nieuwe stofzuiger zak? ha ha wat een gepof als je zon zak moet leeg zien te maken, zei de vrouw die wel es wat opzuigt en denkt shit effe in de zak zoeken. Maar de oplossing is een stofzuiger zonder zakken, die heb ik nu, als je van pof in je gezicht houd als je zon ding boven de vuilnisbak leeg kiept. |
haha ja dat heb ik ook een tijdje gedaan de stofzuigerzak leegmaken zodat je hem nog een keer kon gebruiken. Moet zeggen dat voelt echt armoedig maar ja dat was ik toen ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:28
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | haha ja dat heb ik ook een tijdje gedaan de stofzuigerzak leegmaken zodat je hem nog een keer kon gebruiken. Moet zeggen dat voelt echt armoedig maar ja dat was ik toen ook |
herkenbaar, heb het ook wel es gedaan, waar kies je voor met je laatste geld, eten kopen of nieuwe stofzuigerzakken Dus heb nu een stofzuiger zonder zakken, probleem opgelost als ik nog es in zo,n situatie kom. Maar armoedig, hmmm ik dacht toen altijd ik ben rijk vergeleken met veel andere mensen in de wereld. ik heb een huis, en tig dingen. en ik ben rijk met kinderen, beter veel kinderen dan veel stofzuigerzakken, want zou er niet eentje willen missen. En ondanks dat me ex nooit niet hielp financieel, heb ik het altijd gered, dan moest ik maar wel es die stofzuigerzak hergebruiken, keer op keer. En daar ben ik trots op. yeahhhhh een vrouw die het redde zonder ex, ondanks dat hij zei, je red het niet en ik betaal geen kinder ali. en dan waardeer je het weer als je stofzuigerzakken heb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:35
|
|
|
PETRA944 schreef: | herkenbaar, heb het ook wel es gedaan, waar kies je voor met je laatste geld, eten kopen of nieuwe stofzuigerzakken Dus heb nu een stofzuiger zonder zakken, probleem opgelost als ik nog es in zo,n situatie kom. Maar armoedig, hmmm ik dacht toen altijd ik ben rijk vergeleken met veel andere mensen in de wereld. ik heb een huis, en tig dingen. en ik ben rijk met kinderen, beter veel kinderen dan veel stofzuigerzakken, want zou er niet eentje willen missen. En ondanks dat me ex nooit niet hielp financieel, heb ik het altijd gered, dan moest ik maar wel es die stofzuigerzak hergebruiken, keer op keer. En daar ben ik trots op. yeahhhhh een vrouw die het redde zonder ex, ondanks dat hij zei, je red het niet en ik betaal geen kinder ali. en dan waardeer je het weer als je stofzuigerzakken heb |
haha ja je hebt helemaal gelijk bij mij ging het ongeveer net zo. Met dit verschil dat ik pas echt arm was toen ik nog met mn ex samen was we zaten ver onder de bijstands norm. Dus toen ik na de scheiding even in de bijstand zat voelde dit als rijk! Je vergeet dat heel snel hoe je dat deed financieel als je het weer iets breder hebt, das eigenlijk wel jammer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:03
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | haha ja je hebt helemaal gelijk bij mij ging het ongeveer net zo. Met dit verschil dat ik pas echt arm was toen ik nog met mn ex samen was we zaten ver onder de bijstands norm. Dus toen ik na de scheiding even in de bijstand zat voelde dit als rijk! Je vergeet dat heel snel hoe je dat deed financieel als je het weer iets breder hebt, das eigenlijk wel jammer |
ha ha heb 2 exxen wat deden die, niet officieel scheiden de een de eerste twee jaar en gaf een beetje, te weinig, en de andere schreef zich niet uit, gaf niks, dus waar we soms van leefden soms zaten we te bidden bij ons laatste eten, en god verhoorde heb nooit iemand wat gevraagd, maar het eten kwam me soms echt gewoon toewaaien. of ik stuurde een kind met 1 euro om iets te kopen en onderweg op straat vond die 10 euro en konden we weer meer eten. of we verkochten net op het juiste moment iets op marktplaza. en rond kerst waren er de gratis hapjes in veel winkels, dan gingen me kinderen effe vol eten. en daarbij gaf ik soms wat aan armere mensen en ik kreeg het altijd maal tien weer terug via iets. Dus ik geloof echt dat god de hemel open heeft en voor ons zorgt, waarneer we iets echt nodig hebben en met lege handen na god gaan van help. En het heeft me kinderen goed gevormd, sommiggen geven rustig 5 euro aan een zwerver.of kopen wat eten en drinken voor een zwerver. eentje deed het laatst met haar bijna laatste geld, want ze heeft mijn vb overgenomen. god geeft zelfs meer, we hebben tijdje terug gebeden voor een luxe wintersportvakantie voor een kind, was een wedstrijd waar ze met haar vriendin aan mee deed, dus we zijn gaan bidden, ze wonnen ook nog.
enfin ik ga es verder. ga proberen te ont cmen schrijf te veel hier. ha ha
maar de woorden van matteus 6 vers 25 tot 34 zijn waarheid. en als je die woorden goed leest, geld het niet alleen voor eten en kleding maar ook voor alles wat we nodig hebben, soms is het meoilijk daarop te vertrouwen.....ook ik knok daar wel es mee met me geloof ondanks al me ervaringen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:17
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha heb 2 exxen wat deden die, niet officieel scheiden de een de eerste twee jaar en gaf een beetje, te weinig, en de andere schreef zich niet uit, gaf niks, dus waar we soms van leefden soms zaten we te bidden bij ons laatste eten, en god verhoorde heb nooit iemand wat gevraagd, maar het eten kwam me soms echt gewoon toewaaien. of ik stuurde een kind met 1 euro om iets te kopen en onderweg op straat vond die 10 euro en konden we weer meer eten. of we verkochten net op het juiste moment iets op marktplaza. en rond kerst waren er de gratis hapjes in veel winkels, dan gingen me kinderen effe vol eten. en daarbij gaf ik soms wat aan armere mensen en ik kreeg het altijd maal tien weer terug via iets. Dus ik geloof echt dat god de hemel open heeft en voor ons zorgt, waarneer we iets echt nodig hebben en met lege handen na god gaan van help. En het heeft me kinderen goed gevormd, sommiggen geven rustig 5 euro aan een zwerver.of kopen wat eten en drinken voor een zwerver. eentje deed het laatst met haar bijna laatste geld, want ze heeft mijn vb overgenomen. god geeft zelfs meer, we hebben tijdje terug gebeden voor een luxe wintersportvakantie voor een kind, was een wedstrijd waar ze met haar vriendin aan mee deed, dus we zijn gaan bidden, ze wonnen ook nog.
enfin ik ga es verder. ga proberen te ont cmen schrijf te veel hier. ha ha
maar de woorden van matteus 6 vers 25 tot 34 zijn waarheid. en als je die woorden goed leest, geld het niet alleen voor eten en kleding maar ook voor alles wat we nodig hebben, soms is het meoilijk daarop te vertrouwen.....ook ik knok daar wel es mee met me geloof ondanks al me ervaringen. |
ja mooi is dat he. Onze God geeft overvloedig wat we nodig hebben. Ik heb eens alles opgeschreven wat ik in de loop van de jaren gekregen heb. Dat is echt verbazingwekkend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:23
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja mooi is dat he. Onze God geeft overvloedig wat we nodig hebben. Ik heb eens alles opgeschreven wat ik in de loop van de jaren gekregen heb. Dat is echt verbazingwekkend |
ha ha schrijf hier es op.als je wil. dan ga ik toch vanavond effe online om te lezen,
our god is greater la la la, weet niet of je dat lied kent. maar dat zing ik vaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 21:27
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha schrijf hier es op.als je wil. dan ga ik toch vanavond effe online om te lezen,
our god is greater la la la, weet niet of je dat lied kent. maar dat zing ik vaak. |
nou vooruit speciaal voor jou Petra; Met één van de kinderen had ik eens gebeden voor een hoekbank omdat ik die graag wilde hebben. Van een lieve vriendin kreeg ik een hoekbank en via een ander ook nog een stoel die er precies bij paste. Er was alleen één probleem ze waren groen en mijn kamer (die overigens ook heel dringend een opknapbeurt nodig had) was geel en licht blauw. Dus ik bad: ‘Heer dank u voor de hoekbank en de stoel dat is mooi dat ik die krijg, maar er is één probleem ze zijn groen en mijn kamer is helemaal in het geel met blauw geschilderd dat staat echt niet.’ Voor ik het wist had ik geld voor verf, e.d. gekregen om de kamer te verven en melden er zich mensen om mij te helpen hierbij. Ik had een mooie kersen houten kist en zag steeds bij de Hema drie kersenhouten lijstjes á 10 euro per stuk, dat zou prachtig staan aan mijn muur. Die 30 euro had ik echt niet, maar die week kreeg ik van iemand een enveloppe met 30 euro met de mededeling hier koop maar iets leuks voor je nieuwe kamer. Dit hele gebeuren was als balsem op onze ziel.
In die tijd zat ik in de bijstand en redde ik het allemaal net financieel. Voor mezelf bleef er niets extra’s over maar ik dacht dat geeft niet zolang ik de kinderen maar het nodige kan geven. God dacht daar duidelijk anders over. Iemand in onze gemeente, die eigenlijk in dezelfde financiële situatie verkeerde, heeft het maanden lang gepresteerd elke week 5 euro in mijn jas, bijbel of tas te stoppen. Dit was als het ware mijn zakgeld. 5 euro zakgeld per week gekregen van God! Wie kan me dat na zeggen
Als alleenstaande ouder moet je werken in Nederland, aan God gevraagd of Hij wilde zorgen dat de mensen van het CWI mij gunstig gezind zouden zijn. En ja als enige hoefde ik alleen maar op parttime banen en hier in de buurt te solliciteren. Het was zelfs zo dat mijn huidige werkgever via, via had gehoord dat ik werk zocht en mij verzocht om te komen solliciteren. En deze baan begon met 2 ochtenden en is heel rustig uitgebouwd naar wat ik nu doe, op zo’n manier dat het voor mij en mijn gezin goed is
Eén van de jongste kinderen was heel vaak ernstig ziek geweest en nog veel te jong om alleen thuis te zijn tijdens ziekte. Heer bad ik hoe moet dat straks in de winter? Maar God is zo goed en zorgzaam zelf had ik al half een noodoplossing bedacht maar het kind is gewoon in die winter helemaal niet ziek geweest. En daarna ook nooit meer zó ziek. In het eerste jaar had ik had gebeden i.v.m. de vakantie ;Heer het geeft niets als we thuis moeten blijven, maar als we toch kunnen gaan maakt u het maar duidelijk. Er kwam een envelop in de bus met daarop duidelijk geschreven; vakantie, met genoeg geld voor een weekje vakantie.
Zoveel gebedsverhoringen en vaak exact en tot in detail datgene waarvoor gebeden was. Een winterjas, laarzen, kleding, geld en voedselpakketten nog meer geld en voedselpakketten te veel om op te noemen. Een van de kinderen was zijn winterjas kwijt geraakt op school, echt helemaal weg. Ik wist echt geen oplossing ik had gewoon geen geld om een nieuwe te kopen. Heb dus maar simpelweg met mijn kind gebeden voor een nieuwe jas. Hij was nogal specifiek in wat voor een jas hij wilde. De volgende dag toen ik uit mijn werk kwam lag daar een zak met kleding met daarin precies zo’n jas als hij wilde. Zelf wilde ik graag laarzen en ik had ook nogal een eisen pakket daarbij. In plaats van laarzen kreeg ik 50 euro. Ik weet nog dat ik eigenlijk een beetje mopperde zo van dat is niet genoeg. Ik ging naar een winkeltje wat allemaal laarzen in de uitverkoop had. Al de laarzen die ik keek waren nog boven de 100euro. Toen zag ik de laarzen heel voorzichtig keek ik erin:49,95 Ik bad ergens voor en het kwam er leek het, zo dat één van m ’n kinderen over een auto zei; “waarom bid u er niet gewoon voor u krijgt toch alles wat u vraagt van God” Toen kreeg ik een auto aangeboden een oldtimer voor een spotprijsje en heb ik inderdaad gebeden of die auto voor mij was. Die mensen hadden hem mij al toegezegd maar verkochten hem toch aan een ander. Eerst was ik boos, maar later hoorde ik dat die auto naar de sloop moest en dankte ik God. Later kreeg ik als een soort knipoog van God een hele tijd elk weekend een auto aangeboden van een kring M ’n oudste zoon ging in Ierland wonen, weer gebeden; Heer ik wil er zo graag heen in de vakantie Al kan ik er alleen maar naar toe Heer al heb ik dan geen geld meer om iets daar te doen dat is al genoeg. Maar God is een gulle God en voorzag in ruime mate en ik ben er met de jongste drie kinderen heen gevlogen en we hebben een fijne vakantie mogen hebben Nog veel meer dingen zou ik op kunnen schrijven maar het is nu toch niet meer zo als in het begin. Als je echt niets hebt wordt je vanzelf helemaal afhankelijk van God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 21:53
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja mooi is dat he. Onze God geeft overvloedig wat we nodig hebben. Ik heb eens alles opgeschreven wat ik in de loop van de jaren gekregen heb. Dat is echt verbazingwekkend |
Het is een heel ander verhaal, maar voor mij niet minder waardevol. Toen mijn man ernstig ziek was en op de IC lag, haalde en bracht mijn schoonvader in de eerste maand mijn kinderen van en naar school. Het bezoekuur viel in de ochtend en de avond. Op een gegeven moment gaf hij aan, dat niet meer te gaan doen. Ik zat er best mee en wist van onze kerk, dat er mensen voorhanden zouden zijn, om dit "probleem" voor mij op te lossen, maar ik vond het een "luxeprobleem". Ik belde dus de school op van mijn kinderen, dat ik ze zelf weer naar school zou gaan brengen, maar dat ik ze dan wel wat later zou brengen, zodat ik niet iedere ochtend "bestormd" zou worden door ouders met vragen hoe het met mijn man ging. Toen ik mijn dochter in de klas bracht, bleek dat haar juffrouw hier al vanaf wist en uit het niets gaf ze aan, dat zij en haar collega (met wie ze een parttime-baan deelde) dit voor mij wilden gaan doen. Mijn man heeft daarna nog 2 maanden op de IC gelegen, voor hij overleed en al die tijd haalden en brachten deze lieve juffrouws mijn kinderen. Dit scheelde mij veel energie, die ik kon gebruiken om iedere dag naar de bezoekuren te kunnen gaan. Zelfs tot een half jaar na mijn man zijn overlijden, zijn ze hiermee doorgegaan. Ik zag hier echt de hand van God in, alhoewel ik er nog geeneens voor gebeden had.
Laatst aangepast door
|
DIANA556
|
op dinsdag 7 augustus 2012, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 22:46
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | nou vooruit speciaal voor jou Petra; Met één van de kinderen had ik eens gebeden voor een hoekbank omdat ik die graag wilde hebben. Van een lieve vriendin kreeg ik een hoekbank en via een ander ook nog een stoel die er precies bij paste. Er was alleen één probleem ze waren groen en mijn kamer (die overigens ook heel dringend een opknapbeurt nodig had) was geel en licht blauw. Dus ik bad: ‘Heer dank u voor de hoekbank en de stoel dat is mooi dat ik die krijg, maar er is één probleem ze zijn groen en mijn kamer is helemaal in het geel met blauw geschilderd dat staat echt niet.’ Voor ik het wist had ik geld voor verf, e.d. gekregen om de kamer te verven en melden er zich mensen om mij te helpen hierbij. Ik had een mooie kersen houten kist en zag steeds bij de Hema drie kersenhouten lijstjes á 10 euro per stuk, dat zou prachtig staan aan mijn muur. Die 30 euro had ik echt niet, maar die week kreeg ik van iemand een enveloppe met 30 euro met de mededeling hier koop maar iets leuks voor je nieuwe kamer. Dit hele gebeuren was als balsem op onze ziel.
In die tijd zat ik in de bijstand en redde ik het allemaal net financieel. Voor mezelf bleef er niets extra’s over maar ik dacht dat geeft niet zolang ik de kinderen maar het nodige kan geven. God dacht daar duidelijk anders over. Iemand in onze gemeente, die eigenlijk in dezelfde financiële situatie verkeerde, heeft het maanden lang gepresteerd elke week 5 euro in mijn jas, bijbel of tas te stoppen. Dit was als het ware mijn zakgeld. 5 euro zakgeld per week gekregen van God! Wie kan me dat na zeggen
Als alleenstaande ouder moet je werken in Nederland, aan God gevraagd of Hij wilde zorgen dat de mensen van het CWI mij gunstig gezind zouden zijn. En ja als enige hoefde ik alleen maar op parttime banen en hier in de buurt te solliciteren. Het was zelfs zo dat mijn huidige werkgever via, via had gehoord dat ik werk zocht en mij verzocht om te komen solliciteren. En deze baan begon met 2 ochtenden en is heel rustig uitgebouwd naar wat ik nu doe, op zo’n manier dat het voor mij en mijn gezin goed is
Eén van de jongste kinderen was heel vaak ernstig ziek geweest en nog veel te jong om alleen thuis te zijn tijdens ziekte. Heer bad ik hoe moet dat straks in de winter? Maar God is zo goed en zorgzaam zelf had ik al half een noodoplossing bedacht maar het kind is gewoon in die winter helemaal niet ziek geweest. En daarna ook nooit meer zó ziek. In het eerste jaar had ik had gebeden i.v.m. de vakantie ;Heer het geeft niets als we thuis moeten blijven, maar als we toch kunnen gaan maakt u het maar duidelijk. Er kwam een envelop in de bus met daarop duidelijk geschreven; vakantie, met genoeg geld voor een weekje vakantie.
Zoveel gebedsverhoringen en vaak exact en tot in detail datgene waarvoor gebeden was. Een winterjas, laarzen, kleding, geld en voedselpakketten nog meer geld en voedselpakketten te veel om op te noemen. Een van de kinderen was zijn winterjas kwijt geraakt op school, echt helemaal weg. Ik wist echt geen oplossing ik had gewoon geen geld om een nieuwe te kopen. Heb dus maar simpelweg met mijn kind gebeden voor een nieuwe jas. Hij was nogal specifiek in wat voor een jas hij wilde. De volgende dag toen ik uit mijn werk kwam lag daar een zak met kleding met daarin precies zo’n jas als hij wilde. Zelf wilde ik graag laarzen en ik had ook nogal een eisen pakket daarbij. In plaats van laarzen kreeg ik 50 euro. Ik weet nog dat ik eigenlijk een beetje mopperde zo van dat is niet genoeg. Ik ging naar een winkeltje wat allemaal laarzen in de uitverkoop had. Al de laarzen die ik keek waren nog boven de 100euro. Toen zag ik de laarzen heel voorzichtig keek ik erin:49,95 Ik bad ergens voor en het kwam er leek het, zo dat één van m ’n kinderen over een auto zei; “waarom bid u er niet gewoon voor u krijgt toch alles wat u vraagt van God” Toen kreeg ik een auto aangeboden een oldtimer voor een spotprijsje en heb ik inderdaad gebeden of die auto voor mij was. Die mensen hadden hem mij al toegezegd maar verkochten hem toch aan een ander. Eerst was ik boos, maar later hoorde ik dat die auto naar de sloop moest en dankte ik God. Later kreeg ik als een soort knipoog van God een hele tijd elk weekend een auto aangeboden van een kring M ’n oudste zoon ging in Ierland wonen, weer gebeden; Heer ik wil er zo graag heen in de vakantie Al kan ik er alleen maar naar toe Heer al heb ik dan geen geld meer om iets daar te doen dat is al genoeg. Maar God is een gulle God en voorzag in ruime mate en ik ben er met de jongste drie kinderen heen gevlogen en we hebben een fijne vakantie mogen hebben Nog veel meer dingen zou ik op kunnen schrijven maar het is nu toch niet meer zo als in het begin. Als je echt niets hebt wordt je vanzelf helemaal afhankelijk van God |
heb je ook al net gemaild, maar hier maar nog es dankje, geweldig om te lezen en de herkenning doet me ook goed,soms word ik door mensen om me heen een beetje maf aangekeken als ik zeg dat god voor mij en me kinderen zorgt, alsof ik sprookjes vertel, dus leuk om herkenning te lezen. ik ben er ook zo eentje die soms bid voor de dingen die ik nodig heb, zoals toen ik nergens een huis kon krijgen, en omdat we er toch voor baden, ik en me kinderen, dacht ik wel laat ik dan voor een huis bij het water vragen, me familie lachte me uit, maar ik zit nu hier toch op een prachtig plekje 1 minuut van het water, waar ik volgens mensen geen kans op zou hebben, maar god voorzag ha ha,en vroeg ook om rozen in em tuin en een schommel, die staan er dus... is 1 vb tje maar, nog eentje omdat het zo mooi is dat god voor ons zorgt, ik had een oude lelijke zwarte bank en mijn bidden is meer praten tot jezus en ooit zei ik jezus ik heb zo,n hekel aan me bank, vond me oude veel mooier, die bank heb ik echt moeite mee, eh nu zit ik dus op een bank nog mooier als de oude en dezelfde kleur.iemands opa hoorde over mij en die kocht een neiuwe bank of de oude wat voor mij was? Soms is het allemaal niet te bevatten hoe de dingen op je weg komen dankzij god. En god die je helpt met je kinderen, herkenbaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 22:49
|
|
|
DIANA556 schreef: | Het is een heel ander verhaal, maar voor mij niet minder waardevol. Toen mijn man ernstig ziek was en op de IC lag, haalde en bracht mijn schoonvader in de eerste maand mijn kinderen van en naar school. Het bezoekuur viel in de ochtend en de avond. Op een gegeven moment gaf hij aan, dat niet meer te gaan doen. Ik zat er best mee en wist van onze kerk, dat er mensen voorhanden zouden zijn, om dit "probleem" voor mij op te lossen, maar ik vond het een "luxeprobleem". Ik belde dus de school op van mijn kinderen, dat ik ze zelf weer naar school zou gaan brengen, maar dat ik ze dan wel wat later zou brengen, zodat ik niet iedere ochtend "bestormd" zou worden door ouders met vragen hoe het met mijn man ging. Toen ik mijn dochter in de klas bracht, bleek dat haar juffrouw hier al vanaf wist en uit het niets gaf ze aan, dat zij en haar collega (met wie ze een parttime-baan deelde) dit voor mij wilden gaan doen. Mijn man heeft daarna nog 2 maanden op de IC gelegen, voor hij overleed en al die tijd haalden en brachten deze lieve juffrouws mijn kinderen. Dit scheelde mij veel energie, die ik kon gebruiken om iedere dag naar de bezoekuren te kunnen gaan. Zelfs tot een half jaar na mijn man zijn overlijden, zijn ze hiermee doorgegaan. Ik zag hier echt de hand van God in, alhoewel ik er nog geeneens voor gebeden had. |
Een ander verhaal maar zeker heel waardevol om te lezen, god die met ons meegaat met onze moeilijkheden in moeilijke tijden. jij ook bedankt voor je mooie verhaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 22:58
|
|
|
ik heb genoten van de verhalen die ik las; geweldig om te lezen!!
thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:35
|
|
|
Jezus leerde ons bidden "Onze vader", daarna ook dat de vader zijn zoon geen sten geeft als hij om een brood vraagt, hoeveel te meer zal de Hemelse Vader ons dan niet helpen?
Ook bij mij is er veel gebedsverhoring bij vele dingen zowel grote als kleine.
Soms denken we dat we God alleen maar voor "zware zaken"mogen vragen in gebed, maar Hij wil ook bij kleine dingen helpen. Zo was bij mij de taxisleutel zoek, het gehele huis over de kop en dus best geïrriteerd zoekend en mopperend omdat dat ding zoek was. Mijn zoon en ik zelf hadden de broekzakken nagevoeld (omgekleed ivm bouw kerk) en geen sleutel, ik moest weg en dus weer boven aan het zoeken, weer naar beneden, staat mijn zoon met een grijns met de sleutel in zijn hand, is dit hem, vraagt hij?
Ja en waar haal je hem vandaan vroeg, uit de broekzak die we al gevoeld hadden, hij zei, ik vroeg God of Hij wilde helpen en ik voelde weer in de broekzak en daar was hij.
Bid onophoudend, staat er geschreven, is gewoon God bettrekken bij wat je doet in je dagelijks leven. Gaat het even niet zoals je wilt is een "help mij Heer, beter als een vloek, maar gaat ons alles goed af mag (eigenlijk moet) je Hem daar dan ook voor danken.
Het is eigenlijk of topic wat hier allemaal staat, maar God wil ook helpen in onze huishouding bij moeilijkheden zoals al eerder in deze topic aangegeven is..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:43
|
|
|
PIETER619 schreef: | Jezus leerde ons bidden "Onze vader", daarna ook dat de vader zijn zoon geen sten geeft als hij om een brood vraagt, hoeveel te meer zal de Hemelse Vader ons dan niet helpen?
Ook bij mij is er veel gebedsverhoring bij vele dingen zowel grote als kleine.
Soms denken we dat we God alleen maar voor "zware zaken"mogen vragen in gebed, maar Hij wil ook bij kleine dingen helpen. Zo was bij mij de taxisleutel zoek, het gehele huis over de kop en dus best geïrriteerd zoekend en mopperend omdat dat ding zoek was. Mijn zoon en ik zelf hadden de broekzakken nagevoeld (omgekleed ivm bouw kerk) en geen sleutel, ik moest weg en dus weer boven aan het zoeken, weer naar beneden, staat mijn zoon met een grijns met de sleutel in zijn hand, is dit hem, vraagt hij?
Ja en waar haal je hem vandaan vroeg, uit de broekzak die we al gevoeld hadden, hij zei, ik vroeg God of Hij wilde helpen en ik voelde weer in de broekzak en daar was hij.
Bid onophoudend, staat er geschreven, is gewoon God bettrekken bij wat je doet in je dagelijks leven. Gaat het even niet zoals je wilt is een "help mij Heer, beter als een vloek, maar gaat ons alles goed af mag (eigenlijk moet) je Hem daar dan ook voor danken.
Het is eigenlijk of topic wat hier allemaal staat, maar God wil ook helpen in onze huishouding bij moeilijkheden zoals al eerder in deze topic aangegeven is.. |
geweldig verhaal weer, beter maken we een topic met gebedsverhoringen. maar dat moet dan iemand anders doen want ik snap niet hoe je een topic kan starten wie weet hoeveel mooie verhalen er komen en dat is altijd weer bemoedigend voor anderen om te lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:45
|
|
|
PETRA944 schreef: | geweldig verhaal weer, beter maken we een topic met gebedsverhoringen. maar dat moet dan iemand anders doen want ik snap niet hoe je een topic kan starten wie weet hoeveel mooie verhalen er komen en dat is altijd weer bemoedigend voor anderen om te lezen |
Dat topic was er al, heb hem ff voor je omhoog gehaald in de lijst
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 7 augustus 2012, 23:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:52
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Dat topic was er al, heb hem ff voor je omhoog gehaald in de lijst |
hee leuk, dankje, die ga ik morgen eens lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:55
|
|
|
PETRA944 schreef: | hee leuk, dankje, die ga ik morgen eens lezen |
Weet je zeker dat je lidmaatschap dan nog niet voorbij is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 00:05
|
|
|
weet ik niet? maar ik heb de reacties van roelande, diana en pieter gecopieerd in het topic gebedsverhoring, mochten jullie er bezwaar tegen hebben mail me effe dan haal ik het weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 00:10
|
|
|
VISSER278 schreef: | Weet je zeker dat je lidmaatschap dan nog niet voorbij is? |
Dat maakt toch niet uit als je het forum wil LEZEN??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 10:26
|
|
|
PETRA944 schreef: | weet ik niet? maar ik heb de reacties van roelande, diana en pieter gecopieerd in het topic gebedsverhoring, mochten jullie er bezwaar tegen hebben mail me effe dan haal ik het weg. |
oke ja prima gedaan is daar beter op zn plaats
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|