ChristianMatch

Forum

bid voor mijn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 15:49

CROSSROAD317 schreef:
Ik ben het met zowel chatuliem als de anderen eens.
Chatuliem is voorzichtig in met waarvoor hij bid, maar hij kan wel bidden voor Henk030.
Wat als er bijv. misbruik in het spel is geweest en ons gebed is dat het contact tussen Henk030 en zijn dochter mag worden hersteld?? God is wel een verhoorder van gebeden..... Dus laat ons niet te lichtzinnig zijn in wat we vanuit onze emotie bidden. We weten niet alles, en hoeven ook niet alles te weten, en juist daarom is het m.i. verstandig om voorzichtig te zijn in waarvoor we bidden.
Wat Henk710 al zei, we kunnen wel voor Henk030 bidden dat hij rust, wijsheid en kracht mag krijgen ..... Lachende smiley

Hallo zeg, waar zijn we nu helemaal mee bezig?
De opmerking van chatuliem vond ik al vrij ver gaan maar dit slaat echt alles. Ook al staat er bijvoorbeeld,waarom wil je uberhaupt zo over iemand denken!
We weten niet alles nee maar dat gaat ons ook allemaal niet aan!
Er word heel simpel om gebed gevraag, zou iemand die inderdaad zoiets op zn geweten zou hebben dat doen denk jij?
En wat als je zou bidden dat er weer contact mag komen terwijl jou voorbeeld zou kloppen, geloof jij dat God dan door onze gebeden zn dochter naar hem toe stuurt Gefrustreerde smiley
Waarom toch altijd meteen het slechte denken!

Henk, ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je je niet te veel aantrekt van dit soort domme opmerkingen,wat er speelt gaat ons geen bal aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 16:03

Tja zo dit alles gelezen te hebben, heb ik een vraagje.
Waar komt de Islam vandaan?
Hoe is die ontstaan? Waar komt die boosheid vandaan, die haat?
Wat heeft God met dit volk voor?

Als je ziet dat mohamed in Mekka woonde, wat in die tijd een groot handelsstad was. Waar vele geloven kwamen. Hij veel met deze mensen sprak.
Als je het begin van de verhalen in de koran leest zie je veel gelijkenissen met de Torax en de bijbel.
Alleen niet Izak maar Ismael werd opgeofferd door Abram. Hoe komt het dat zij dat zo schreven? De koran is ruim 600jaar na Jezus geschreven.
Toen Abraham Hagar en Ismael wegstuurde, was dat omdat God dat had gezegd. Dus eigenlijk wees God hun af. En Hagar vluchte de woestijn in. Hoe vreselijk moest dat dan zijn geweest voor hun afgewezen door God zelf.
Maar God kwam erin en zei: Ik zal Ismael ook tot een groot volk maken.

Toen Ezou en Jakob ruzie hadden en Ezou zijn geboorterecht verspilde door de linze soep. Was Ezou erg kwaad. Toen wou hij toch iets goeds doen en trouwde uit het nageslacht van Ismael een vrouw. Ook Ezou was dus gigantisch afgewezen door God. Deze twee gingen wonen in een gebied dat Edom genaamd werd. Dat betekent Rood{ linzesoep} Dus een koppeling van twee afgewezen door God.
Voor dat volk was het steeds dat ze te horen kregen waarom heten jullie rood? En elke keer werden ze er aan herinnerd dat God hun had afgewezen. Pijnlijk was dat voor ze.
Toen hebben ze zich Islamieten genoemd.
Hun verhaal moest dan ook anders worden dan het verhaal uit de bijbel, want anders werden ze er nog door geconfronteerd. Vandaar het verhaal van Ismael die door Abraham moest geofferd worden. En dat God Ismael gered heeft.
Voor hun zo nodig deze leugen.
Vandaar hun boosheid naar de Joden en de christenen, omdat zij niet door God zijn afgewezen, maar dat de Joden cq Israelieten de oogappel is van God. En dat God met hun een verbond hebben afgesloten, dat het Zijn volk is.
Dit Joodsevolk moet uitgeroeit worden, eigenlijk moet de waarheid dood.
Want het doet zo`n pijn, afgewezen zijn door God.
Wat onze opdracht eigenlijk is dat wij Zijn Liefde gaan uitdragen naar hun toe. Dat wij zullen laten zien door ons heen dat wij een Levende God hebben. Door wonderen en tekenen zullen ze zien dat wij gezanten zijn van God onze Vader. Als de Islamieten dat zien en ze kunnen die Liefde van de Vader ervaren in hun leven dan gaan zij die liefde door geven naar de Israelieten. Zodat de Joden gaan erkenen Dat Jezus al geleefd heeft.
totzo ver even.

Uit het boek door een Messiaanse Jood geschreven. {ik weet even de titel niet, zie het boek even niet liggen}
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 16:07

Zit hier toch verdacht veel groningerssssssssssssss Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 16:19

CROSSROAD317 schreef:
Chatuliem is voorzichtig in met waarvoor hij bid, maar hij kan wel bidden voor Henk030.
Wat als er bijv. misbruik in het spel is geweest en ons gebed is dat het contact tussen Henk030 en zijn dochter mag worden hersteld?? God is wel een verhoorder van gebeden..... Dus laat ons niet te lichtzinnig zijn in wat we vanuit onze emotie bidden. We weten niet alles, en hoeven ook niet alles te weten, en juist daarom is het m.i. verstandig om voorzichtig te zijn in waarvoor we bidden.
Wat Henk710 al zei, we kunnen wel voor Henk030 bidden dat hij rust, wijsheid en kracht mag krijgen ..... Lachende smiley

ik bid dat jij en Chat de kracht krijgen om sorrij te zeggen tegen Henk hoe jullie hier nu allemaal op reageren en insinueerd.
Kom op waar zijn jullie mee bezig??????
Ik vind dat dit te erg is voor woorden en jullie noemen julie christen. Ga jullie je even schamen zeg!!!!!!!!!!!!!!

Henk voor jou: ik verbreek elke aanklacht tegen jou en elke vloek die hierop gelegd word door dit in Jezus Heilige Naam!
Jezus is redder en geneesheer ook in deze.
Nogmaals sterkte Henk en een knuffel van de Heer.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 16:20

.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 februari 2011, 10:17
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 16:22

MARTHA725 schreef:
Nader mijn God bij U

Wees mij een levende werkelijkheid,
Niet slechts tot een naam, die ik enkel kan spellen,
En niet een getal, dat ik toch nooit kan tellen,
Geen God, Die alleen in de hemelen zijt.

Wees mij tot een bron van oneindige vreugd,
Zodat heel mijn leven van blijdschap gaat stralen,
Zodat ik een licht word voor allen, die dwalen,
Geef, als Gij mij ziet, dat Uw hart zich verheugt.

Wees Gij mij een God van nabij, niet van ver,
Ga naast mij en regel Uw stap naar de mijne,
Leid veilig mijn voet langs de diepe ravijnen,
En wees mij een lichtende morgenster.

Vang Gij in Uw schaal, wat mijn hand heeft vermorst,
Wees het antwoord op alle benauwende vragen,
Mijn Vader, Wiens naam ik voor eeuwig mag dragen,
Het brood voor mijn honger, de wijn voor mijn dorst!

( Uit een boom in de wind van Nel Benschop )

Hoi allemaal,

Wat gaat de tijd snel, zitten in de kersttijd,( jaaa, ook in de sneeuw denken sommige van jullie nu Lachende smiley )

Ik was van plan weer een Adventsgedicht te plaatsten, maar afgelopen week heb ik ondervonden HOE de Heer doorwerkt in gebed, gebed vermag veel, wordt Gods kracht aan verleend!

Ook heb ik ervaren dat er veel nood is onder ons cm leden, ziekten, verdriet, onzekerheid, oa ook wat het nieuwe jaar gaat brengen.

Het enige antwoord op al onze vragen is God, Hij zal antwoord geven.

Sommige cm leden kunnen door omstandigheden of mening niet in gebedsroom bidden. We dringen niemand iets op om mee te doen, je bent vrij om mee te doen.
De Heer laat geen bidder staan, ziet je hart aan. Lachende smiley

Anderen vinden het juist fijn om samen te bidden en te danken, sommige doen enkele minuten mee.

Morgenavond is er weer gebedsroom van 19.30 tot 20.30.

je kan het vinden als je de chatbox aanklikt, dan rechts beneden de gebedsroom aanklikken. ieder is welkom.

Warme groetjes,

Martha , ook namens Eva Knipoog smiley ,( die er tijdelijk niet is.)

Ik bid dat jullie een geweldige tijd zo samen hebben met elkaar maar bovenal met Hem de Vader.
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 16:24

MARIJAN072 schreef:
Dacht altijd dat ze daar stug waren, maar dat valt geloof ik wel mee. Ik heb overigens niks tegen noorderlingen hoor, de meesten zijn best aardig! Lachende smiley

Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

Klaas
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 16:35

SYLA060 schreef:
ff een vraagje arjan : waarom is sneeuw wit ?

omdat sneeuw eigenlijk zwart is net als bij de ijsbeer Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 16:59

HENK710 schreef:
Dat de mensen er via de Koran een andere godheid van gemaakt hebben, betekent nog niet per definitie dat het ook werkelijk een andere God betreft. Het door mensen gemaakte beeld is anders, dat klopt, al maken niet-kenners van de islam ook nog wel eens een karikatuur van Allah, zoals niet-kenners ook geregeld een karkatuur van God maken. En ja, zo kom je wel totaal verschillend uit. Maar ís er dan ook daadwerkelijk verschil? Zie de eerdergenoemde voorbeelden.

Overigens moeten we ons tegelijk den ik niet te druk maken over het wel of niet gelijk zijn. Het gaat er veel meer om wat wij als mensen doen met ons kennen, onze relatie met God in relatie tot Hem, tot onszelf en tot onze naaste. Weest daders van het Woord dat in U is! Daar zijn, en zo zijn we weer even bij een ander draadje, de 10 geboden een prachtig handvat voor!

Dus als ik besluit mezelf tot profeet benoemen omdat mijn God HATSIKIDEE dat doorgegeven heeft, uit de bijbel haal wat bij mijn lezing past en daar een heilig boek van maak dat ik de HATSJOE ga noemen
dan is dat in jouw ogen nog steeds dezelfde GOD toch, Henk? Knipoog smiley

Op zich wel hartverwarmend dat over 1500 jaar mijn volgelingen nog steeds zeggen: HATSIKIDEE is groot en PIETER649 is zijn profeet. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:03

Liefde, wijsheid en geduld,
wie dat vraagt met lege handen,
krijgt ze ied're dag gevuld.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:03

SIMONKWET418 schreef:
Een lieve vrouw mag je nooit laten wachten
je moet zorgen dat je op tijd bent, beter wat
te vroeg dan te laat.

Nou Simon, al kom jij 2 uur te vroeg op je date... als je op je 71e pas een date met een lieve vrouw hebt, kun je nog steeds moeilijk zeggen dat je te vroeg bent Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:05

Ik lees regelmatig in een profiel dat mensen aangeven christen te zijn om dan vervolgens te lezen dat mensen soms maar een paar keer per jaar naar een kerk gaan.
Ik ben heel benieuwd wat daar de reden van kan zijn.........

GOD heeft de gemeente ingesteld en we hebben elkaar juist zo nodig als broers en zussen.............. Tegelijk wordt je toch ook weer elke keer bemoedigd en leer je steeds meer over de Bijbel..........op die manier kan je geloof en je relatie met JEZUS zich verdiepen.

Voor alle duidelijkheid: ik spreek geen oordeel hierover uit, maar ben wel benieuwd naar de redenen hiervan.

Groet Mary
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:05

PIETER649 schreef:
Dus als ik besluit mezelf tot profeet benoemen omdat mijn God HATSIKIDEE dat doorgegeven heeft, uit de bijbel haal wat bij mijn lezing past en daar een heilig boek van maak dat ik de HATSJOE ga noemen

Op zich wel hartverwarmend dat over 1500 jaar mijn volgelingen nog steeds zeggen: HATSIKIDEE is groot en PIETER649 is zijn profeet. Clown smiley

en cm-ers je volgelingen??...... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:07

KLAAS252 schreef:

Klaas

Hoezo stug? Clown smiley
De noorderlingen zijn de knuffelberen van cm.....

Leanne

Laatst aangepast door
LEANNE226
op donderdag 17 december 2009, 17:08
Naar boven

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:09

MARY052 schreef:
Ik lees regelmatig in een profiel dat mensen aangeven christen te zijn om dan vervolgens te lezen dat mensen soms maar een paar keer per jaar naar een kerk gaan.

GOD heeft de gemeente ingesteld en we hebben elkaar juist zo nodig als broers en zussen.............. Tegelijk wordt je toch ook weer elke keer bemoedigd en leer je steeds meer over de Bijbel..........op die manier kan je geloof en je relatie met JEZUS zich verdiepen.

Voor alle duidelijkheid: ik spreek geen oordeel hierover uit, maar ben wel benieuwd naar de redenen hiervan.

Groet Mary
vraag ze dat in een persoonlijk bericht. Mijn mening is,dat je dan een beter antwoord krijg dan hier en publique op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:16

LEANNE226 schreef:
Hoezo stug? Clown smiley
De noorderlingen zijn de knuffelberen van cm.....

Leanne

Ech wel Verliefde smiley Kussende smiley Verliefde smiley Kussende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:21

CROSSROAD317 schreef:

Sorry Cross dit valt me zo vies van je tegen....
Net als Jill denk ik ook dat een excuus aan Henk zowel door jou als door Chat hier op zijn plaats is...
Wat jij en Chat hier doen is te erg voor woorden Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:22

GRACE015 schreef:
Liefde, wijsheid en geduld,
wie dat vraagt met lege handen,
krijgt ze ied're dag gevuld.

Wow heel mooi Grace...
Naar boven

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:25

JILL658 schreef:
omdat sneeuw eigenlijk zwart is net als bij de ijsbeer Clown smiley
Snow can be yellow!!!!! But don't eat the yellow snow!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:27

CHATULIEM619 schreef:
Ik wist niet dat je dit serieus op zou vatten. De smileys kwamen dus niet over.

Sorry hoor maar ondanks de knipogen kan ik dit niet een geintje noemen...Meer zwaar beneden peil Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:28

MARY052 schreef:

Groet Mary

Mary,
Het had tot voor twee jaar terug ook in mijn profiel kunnen staan.
Mijn reden hiervoor was, dat ik teveel naar mensen keek en wat die elkaar aandeden ( Christenen bedoel ik dan )
Ik had toen niet zoveel behoefte om daar zondags tussen te gaan zitten.

Dom, he ? Kan je je zoiets voorstellen ?

Gelukkig hebben we een levende God die daar op een gegeven moment een stokje voor steekt.
In het diepst van mijn ellende heeft Hij mij opgepakt.

Er staat nu : elke week.

In mijn geval was het dus: kortzichtige domheid.

Klaas.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:32

HDBAS635 schreef:
vraag ze dat in een persoonlijk bericht. Mijn mening is,dat je dan een beter antwoord krijg dan hier en publique op het forum.

Waarom zou je hier geen topic over openen? Ik vraag het me namelijk ook vaak af, Mary.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:52

ik kan er niks aan doen dat limburg euhm een beetje ondervertegenwoordigd is maar ik doe me best lol
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:54

ik ga laatste tijd bijna niet naar de kerk omdat ik een beetje teleurgesteld ben in de mensen in de kerk en ook een beetje teleur gesteld op God maar dat is ook weer aan het oplossen en dat zonder zoutzuur....
Naar boven

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:55

MARIJAN072 schreef:
Waarom zou je hier geen topic over openen? Ik vraag het me namelijk ook vaak af, Mary.
Natuurlijk mag dat,maar die (bedoelde personen) zullen waarschijnlijk niet reageren. En dan is het gissen. Ik denk,dat iedereen daar zijn/haar redenen voor heeft om weinig/niet te gaan. Of dat goed is,laat ik in het midden.

p.s. Rellok is 1 van de weinigen die wel zal reageren. Sterker nog: Hij heeft het al gedaan

Laatst aangepast door
HDBAS635
op donderdag 17 december 2009, 17:58
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:56

BULLDOG524 schreef:
lief zijn voor elkaar Engeltje smiley
dat lukt die 2 toch niet bull... en niks tegen henk of crosser dan btw...
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 18:08

Diegene die me te laat niet wil...die wil me gewoon helemaal niet. Clown smiley

beter laat dan nooit toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 18:54

Groet Mary

Mary,

Ik denk dat iedereen wel zal vinden dat je beter regelmatig naar de kerk kunt gaan, al zou het alleen maar zijn dat het kaarsje dan meestal wat helderder blijft branden. Zo dramatisch als hierboven, teleurgesteld in de kerkmensen, dat zal altijd blijven. Een kerk is wel een gemeenschap der Heiligen in de oorspronkelijke betekenis, dus apart gezet, maar vooral een gemeenschap van falende mensen. Elke kerkdienst kent zijn Kyrie. Maar menselijke gemeenschappen kunnen op een gegeven moment niet meer aanspreken. Ik heb regelmatig het gevoel in een bejaardensoos te zitten met vooral heimwee naar de zekerheden van vroeger. Weinig jonge aanwas. Ik heb hier veel goeds meegemaakt en wil daarom eigenlijk niet weg, maar mis in deze geloofsgemeenschap toch ook heel veel. De Evangelische uitstapjes waren ook niet altijd succesvol. En tja, dan vraag je je wel eens wat af, of slaap je wat vaker uit

thomas
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:06

RELLOK036 schreef:
ik kan er niks aan doen dat limburg euhm een beetje ondervertegenwoordigd is maar ik doe me best lol

ik zal je wel helpen rell ... iedereen een een vette knuffel
vanuit het mooie goudriaan
zitten we toch al op de helft hé ...
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 19:08

PIETER649 schreef:

Ha, haaaa........ Clown smiley zeer treffend gesproken Pietertje........ zeeer treffend wat mij betreft . Je hebt toch wel zeer speciale talenten..... Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 ... 6194 Volgende
Pagina 50 van 6194