Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 21:53
|
|
|
HENK710 schreef: | Liever mijn ogen dicht om beter in de siegel van mijn ziel/God te kijken, dan ziende blind
Ben benieuwd naar de feiten wb de verschillen... |
Hennepen is beslist niet ziende blind.
Jezus zei al tegen de Joden, dat ze de duivel als vader hadden. De Islamieten zeer zeker. Hun god is wel erg bloeddorstig en onrechtvaardig als je ziet wat de Islamieten allemaal niet bewerkstelligen in de wereld met hun afschuwelijke aanslagen....... Lekker hoor!!!
De Enig Echte God Die er is, is nu Jezus Christus en de Islamieten belijden niet dat Jezus Christus Gods Zoon is, dus kan hun god niet God de Vader zijn, want dat is het werk Gods, dat een ieder gelooft in Zijn Zoon........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 21:57
|
|
|
PIETER649 schreef: | over jullie allebij... stelletje kleuters |
Zeg pinkeltje wil jij je erbuiten houden ..... of was het nou duimelotje....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:01
|
|
|
PIETER649 schreef: | over jullie allebij... stelletje kleuters |
Tja, soms is het gewoon goed om even het nivo van de ander te zoeken... En ja, helemaal volwassen zal ik nooit worden Maar we kunnen ook serieus zijn hoor (zie boven!)
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 16 december 2009, 22:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:04
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 01:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:08
|
|
|
Als je hiermee bedoelt te zeggen dat voegen naar je man zoals Hannah dat noemt wat te sterk is uitgedrukt als je de Bijbelse oproep volgt, dan denk ik dat je een punt hebt (ja, we kunnen het wel eens zijn ). Erkennen van een man als zich ernaar gedragend hoofd van gezin is iets anders dan gedwee volgen, wat toch wel de bijklank is bij het voegen naar de man.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:10
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zeg pinkeltje wil jij je erbuiten houden ..... of was het nou duimelotje.... |
happen naar de baas??????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:12
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zeg pinkeltje wil jij je erbuiten houden ..... of was het nou duimelotje.... |
lief zijn voor elkaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:13
|
|
|
HENK710 schreef: | Tja, soms is het gewoon goed om even het nivo van de ander te zoeken... En ja, helemaal volwassen zal ik nooit worden Maar we kunnen ook serieus zijn hoor (zie boven!) |
joh, jullie zitten al 3 jaar op cm-forum te vergelijken wie de grootste heeft. (ik bedoel uiteraard de grootste bijbelkennis ) tot op heden is er nog niets indrukwekkends getoond door beiden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:14
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Hennepen is beslist niet ziende blind.
Jezus zei al tegen de Joden, dat ze de duivel als vader hadden. De Islamieten zeer zeker. Hun god is wel erg bloeddorstig en onrechtvaardig als je ziet wat de Islamieten allemaal niet bewerkstelligen in de wereld met hun afschuwelijke aanslagen....... Lekker hoor!!!
De Enig Echte God Die er is, is nu Jezus Christus en de Islamieten belijden niet dat Jezus Christus Gods Zoon is, dus kan hun god niet God de Vader zijn, want dat is het werk Gods, dat een ieder gelooft in Zijn Zoon........ |
Ik zeg ook niet direct dat ze het is. Ik heb enkel op wat ludieke wijze aan willen geven dat je niet zomaar kunt roepen dat iemand zijn ogen blijkbaar sluit.
En wat het niet belijden van Jezus: dit geeft dus niets aan over het wel of niet gelijk zijn van God en Allah, maar enkel dat het beeld dat de mens van God heeft/maakt anders is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:14
|
|
|
tja, hoe voeg je je naar een draaikont...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:18
|
|
|
PIETER649 schreef: | joh, jullie zitten al 3 jaar op cm-forum te vergelijken wie de grootste heeft. (ik bedoel uiteraard de grootste bijbelkennis ) tot op heden is er nog niets indrukwekkends getoond door beiden.... |
Ik heb geen enkele boehoefte om mijn bijbelkennis op de voorgrond te zetten. Ik geef enkel een visie weer die ik heb. Anderen hoeven het daar geenszins mee eens te zijn. Het gaat geenszins om mijn gelijk, maar veel meer om de manier waarop andere inzichten veelal direct afgebrand worden...en ja, dan heb ik helaas nog wel eens de gewoonte om mee te gaan in een wat negatieve stroom van reacties. Dank voor je wijzen hierop, al gaat het mij dus zeker niet om het tonen van iets indrukwekkends...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:22
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ik was op tijd op werk maar niet optijd uit bed das alles.... | Rel..... heb je honger? Je hapt zo lekker..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:26
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 20 februari 2011, 13:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:43
|
|
|
Elke vrouw moet dus ontzag / vreze hebben voor haar man?? Ja, mits die man haar daar reden toe geeft. Die reden is niets anders dan dat hij haar liefheeft als zichzelf, dat ze trots kan zijn op die dingen die hij voor haar (en het gezin) heeft gedaan. Hoe kun je anders ontzag hebben voor je eigen man ??
cross,
ik lees nergens dat er voorwaarden gesteld worden, zoals dat een man eerst de hoogachting van zijn vrouw zou moeten verdienen!! als ik de plank mis-sla, dan hoor ik t wel van je, neem ik aan!!
ik weet uit ervaring dat dit inspanning kan vergen, en dat het pittig kan zijn, om het toch te doen/proberen. toch geloof ik zeker, dat het dé manier is, en dat God er Zijn zegen over geeft. je kunt je ook naar je man voegen door een hulpe tegen-over hem te zijn, dus om hem te laten zien, waar hij naar je idee anders in de rol van "leider van t gezin" zou moeten staan. (tegenover iemand staan, is anders dan náást iemand staan, he?)
ook kun je als hulp tegenover je man, dingen compenseren, of niet? je hebt denk ik allebei je talenten, en ik denk dat het Gods bedoeling is, om die sterke punten in je persoonlijkheid ook te gebruiken. als de man wat minder leiders capaciteiten heeft, wat is er dan op tegen, als zijn vrouw flink meedenkt, en hem de steun geeft die hij nodig heeft, om toch zijn stem te laten horen, en de leiding te durven nemen? dat is dus geen heersende vrouw, maar een ondersteunende vrouw; een heel groot verschil, denk ik zelf!!
en ja....dat steunen en stimuleren is ook een vorm van respecteren, naar mijn idee; een vorm van "je voegen naar je man" het is dus mijns inziens niet dat een man eerst respect moet verdienen, maar het is denk ik meer dat je erkent, dat God je deze man gegeven heeft, met alle eigenschappen die hij heeft; de positieve, waar je voor viel, en de negatieve, die soms moeilijk te accepteren zijn. én dat je allebei in de rol blijft, die God voor je heeft weggelegt; de man in de rol van leider, de vrouw in de rol van hulp tegenover hem....
ik intepreteer het "je voegen naar je man" dan ook meer als hem de erkenning geven, die hij heeft, alleen al als door God zelf in de rol gezet, om t gezin te leiden, hoeveel tekortkomingen hij ook heeft... (en misschien heb je als vrouw ook hier en daar wat min-puntjes????) het is dus zeker geen gedwee volgen, henk, wat ik voorsta, maar wel het inspelen op elkaar, als echtpaar (en als je kinderen hebt; ouderpaar,)elkaar de ruimte gevend om ook minder sterke kanten te hebben.
en om dan gelijk maar op pieters berichtje in te gaan; als hulp tegenover een draaikont, kun je misschien een stabiele factor zijn.
afijn, thomas, ik was van plan je lap tekst te beantwoordden, maar ik hoop er later op terug te komen, ik denk dat ik genoeg geschreven heb vanavond!
zijn er overigens meer mensen (dames) op cm, die op deze "klassieke" manier over de verhouding tussen man en vrouw denken? of ben ik de enige......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 23:00
|
|
|
Stil verdriet zit diep van binnen; dit verdriet zit diep verstopt. Stil verdriet komt niet naar buiten, dit verdriet zit opgekropt.
volgende week...heb ik weer zo'n dipdag hoor. Dan is t 3jr geleden dat mijn ex, scheiden ging... Soms heb ik daar nog verdriet over, van dat stille verdriet, wat er zit, wat er blijft zitten. Maar toch gaan we en moeten we verder. Gelukkig zijn er genoeg dingen die ook weer waardevol zijn en worden in t leven. Maar zodra t verdriet, om kinderen en andere aanverwanten gaat blijven die dingen zitten. Moeilijk allemaal hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 23:32
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik zeg ook niet direct dat ze het is. Ik heb enkel op wat ludieke wijze aan willen geven dat je niet zomaar kunt roepen dat iemand zijn ogen blijkbaar sluit.
En wat het niet belijden van Jezus: dit geeft dus niets aan over het wel of niet gelijk zijn van God en Allah, maar enkel dat het beeld dat de mens van God heeft/maakt anders is. |
Als je Jezus niet hebt, dan heb je de Vader ook niet.
Dit heeft niets temaken met het beeld dat mensen wel of niet kunnen maken. Hier staat juist een objectieve maatstaf, waaraan je het goede, n.l. de God , de Vader van Jezus Christus kunt herkennen, of niet. Jezus zegt zelf, dat Hij de deur is en dat je door de deur naar binnen moet. Als je niet door de deur naar binnen gaat, dan ben je een dief of een rover!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 23:40
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Als je Jezus niet hebt, dan heb je de Vader ook niet.
Dit heeft niets temaken met het beeld dat mensen wel of niet kunnen maken. Hier staat juist een objectieve maatstaf, waaraan je het goede, n.l. de God , de Vader van Jezus Christus kunt herkennen, of niet. Jezus zegt zelf, dat Hij de deur is en dat je door de deur naar binnen moet. Als je niet door de deur naar binnen gaat, dan ben je een dief of een rover! |
Als je Jezus niet hebt, betekent het nog niet dat je God niet kent. Als jij een bepaald deel van mij niet kent, ben ik dan ineens iemand anders?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 00:10
|
|
|
wie jezus christus niet liefheeft is een vervloeking henk; scherpe woorden he???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 00:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wie jezus christus niet liefheeft is een vervloeking henk; scherpe woorden he??? |
Die ontken ik nergens! Het zijn overigens ook woorden die mijn stelling kunnen verdedigen. Want als je God niet kent zoals Hij in totaliteit is, dus incl. Jezus, dan behoor je tot de mensen die wel "Here, Here" roepen, maar uiteindelijk wel buiten blijven staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 00:49
|
|
|
Onderdanig zijn is wat anders dan gehoorzaam zijn.
Misschien is het goed eerst eens te kijken wat precies onderdanigheid inhoudt en wat hoorzaamheid inhoudt.
Ook wordt bijv. van mannen gevraagd, de overheid onderdanig te zijn en dat is dus ook iets anders dan gehoorzaam te zijn.
Van kinderen wordt er gevraagd om gehoorzaam te zijn.
oNDERDANIG ZIJN IS M.I. JE ALS ONDERDAAN TE GEDRAGEN. Dat wil niet zeggen, dat je dan maar kritiekloos alles was niet rechtvaardig is en liefdeloos of onjuist is, moet accepteren.
Je als onderdaan in een land gedragen bijv. wil m.i. zeggen, dat je je voegt naar de wetten van dat betreffende land o.a. en dat je wel degelijk, als er bijv. onrechtvaardige dingen gebeuren, daartegen mag protesteren/verzetten.
Wel erken je als onderdaan de regering van zo´n land met al zijn wetten en je voegt je dan daarin en respecteert die wetten, anders krijg je wetteloosheid en chaos, anarchisme.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 01:04
|
|
|
HENK710 schreef: | Als je Jezus niet hebt, betekent het nog niet dat je God niet kent. Als jij een bepaald deel van mij niet kent, ben ik dan ineens iemand anders? |
Welke god bedoel je Henk....?
Ik heb het over God de Vader van Jezus Christus.
Ik heb helemaaaaal geen zin om een andere god te kennen, dan de Vader door Jezus Christus heen, En die God kun je alleen maar GEOPENBAARD worden DOOR DE HEILIGE GEEST.
Het is de Vader een gruwel om je met andere goden bezig te houden en je daarvoor open te stellen.
Af en toe dwaal je wel zeer Henk, vind ik....Pas daarvoor op, want je hebt de zwakheid om je in alles en iedereen te willen verdiepen..... m.i. is dat niet goed.
De Vader van Jezus Christus is echter wel groter nog dan wat er in de bijbel staat.... (Jezus zei zelf, dat de Vader meer was dan Hij)en ik denk, als het nodig is, dat de Heilige Geest dat dan zal willen openbaren....maar zoals jij je hier nu hier weer zeer (m.i. te) ruim opstelt is m.i. uit den boze. Deze neigingen heb je wel meer en daar maak ik me nogal wat zorgen over iedere keer weer. Wat is dat toch met jou? Hou jij je nou maar bij het Woord van God, de bijbel en ga vooral niet boven de bijbel uit en buiten de bijbel om en dus niet boven je voegen......
Je wil mij toch niet vertellen, dat de Heilige Geest Zich met de god van de Islamieten bezighoudt?
De Heilige Geest verheerlijkt alleen de Here Jezus Christus! Hij zal ons alles te binnen brengen, wat Jezus heeft gezegd.
Jezus is het Licht....Alleen Jezus en niemand anders en de god van de Islamieten is dus geen licht, kan dat niet ziijn, omdat in de Islam Jezus niet Gods Zoon is, maar een profeet.
Mag ik je vragen: Wat heeft het Licht met de duisternis gemeen????????
Enige citaten:
Ex 34,14 want jullie mogen niet voor een andere god neerknielen. De HEER, de Afgunstige, duldt immers geen andere goden naast zich. Ex 34,15 Sluit geen verbond met de inwoners van dat land, want wanneer die zich met hun goden afgeven en offers aan hen brengen, zouden ze jullie uitnodigen om aan hun offermaaltijden deel te nemen. 20. Ex 34,16 En als jullie uit hun dochters voor je zonen vrouwen kiezen, en die vrouwen geven zich met hun goden af, zullen ze ook je zonen daartoe verleiden
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op donderdag 17 december 2009, 01:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 01:53
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dikke knuffel voor Renske en Trijnie En voor iedereen die er eentje nodig heeft..... |
ook een dikke knuffel voor jou he famke en voor renske en voor alle grunnigers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 08:07
|
|
|
PAULUS505 schreef: | Ik ben zelf absoluut totaal geen voorstander van de NBV.
|
Vertel dan eens van je ervaringen met de NBV.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 08:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik mag toch hopen dat je voor preek/bijbelstudie nu juist niet blind gaat op 1 vertaling! |
Ik gebruik 1 vertaling en ik bekijk de grondtekst en vaak is dat voldoende. Verder ben ik van mening dat tijdens een zondagochtenddienst de nadruk niet moet liggen op diepgaande beschouwende studies, maar op verkondiging. Daar zijn m.i. de bijbelstudies voor. De zondag is in mijn ogen een viering, met nadruk lofprijzing en aanbidding waarbij de prediking een andere rol speelt dan tijdens bijbelstudies. Bij deze studies ligt de nadruk meer op de tekst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 08:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen. |
Jammer Chat,
Dat je op zo`n open vraag van gebed zo reageer! Iemand die pijn en verdriet heeft. Een gemis een leegte in iemands leven. Daarnaast de verscheurdheid. Kan ik me zo indenken.
Gelukkig zijn wij niet degene die er over oordelen moeten en zeker jij niet toch..... Volgens de bijbel staat er oordeel niet of gij zult geoordeeld worden naar jou eigen maatstaven en inzichten De indruk die je wekt is dat jij toch de bijbel goed kent
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op donderdag 17 december 2009, 12:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 08:51
|
|
|
HENK030 schreef: | zal graag willen dat jullie voor mijn bid .Dat ik mijn dochter weer contact met mijn krijg .Het is nu bijna 2 jaar geleden dat ik ze niet gesproke heb wat er is gebeurd weet ik nu nog niet.En ik geloof dat gebed heel veel waarde heb en kracht geef |
Strekte Henk,
Vreselijk om je kind te missen, Leg het bij Gods troon neer . Zeg tot de Vader ga U gang in deze situatie. Uw Wil zal hier in geschieden. Hij gaat voor jou strijden. Ik bid dat de Vader die lege plek in je zal aan raken en opvullen met zijn Liefde, Rust en Vrede!!! Veel kracht wijsheid en strekte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 08:53
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 21:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 09:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen. |
Natuurlijk zijn er twee kanten aan een verhaal. Maar bidden om rust, wijsheid en kracht kan toch altijd, ook als we maar 1 kant kennen? Het is, wat de reden ook is, altijd moeilijk om je kind niet meer te zien. Dan heb je alle reden om pijn te ervaren, ongeacht het exacte verhaal. En daar mag voor gebeden worden!
Wat heb je er dan aan om direct het hele verhaal eerst te horen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 09:03
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Welke god bedoel je Henk....?
Ik heb het over God de Vader van Jezus Christus. |
Dan hebben we het gelukkig over Dezelfde God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 09:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik gebruik 1 vertaling en ik bekijk de grondtekst en vaak is dat voldoende. Verder ben ik van mening dat tijdens een zondagochtenddienst de nadruk niet moet liggen op diepgaande beschouwende studies, maar op verkondiging. Daar zijn m.i. de bijbelstudies voor. De zondag is in mijn ogen een viering, met nadruk lofprijzing en aanbidding waarbij de prediking een andere rol speelt dan tijdens bijbelstudies. Bij deze studies ligt de nadruk meer op de tekst. |
Bij verkondiging en bij studie gaat het toch om hetzelfde? Het gaat in beide gevallen om (het leren begrijpen/verstaan van) God! Daarbij mag in beide gevallen vergelijk helpen in het verstaan!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|