ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 22:52

CHATULIEM619 schreef:
Het laat in mijn ogen de wanhoop van Lot zien. Het was een enorm bedreigend moment, de mannen wilden de engelen van God verkrachten.....Het is zeker niet bedoeld om ontucht goed te praten.

Wat de dochters van Lot deden met hun vader was ook niet zo fraai.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 22:59

FRANKT627 schreef:
Wat de dochters van Lot deden met hun vader was ook niet zo fraai.
Nee, zeker niet. En die zgn. broedervolken zijn een voorbeeld geweest van geestelijk verderf
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:04

CHATULIEM619 schreef:
Het laat in mijn ogen de wanhoop van Lot zien. Het was een enorm bedreigend moment, de mannen wilden de engelen van God verkrachten.....Het is zeker niet bedoeld om ontucht goed te praten.

Ook al was het een bedreigend moment, dan nog begrijp ik niet hoe je kunt bedenken dat dan je dochters maar verkracht moeten worden. Hij had ook kunnen zeggen, "dan neem mij maar." Juist in het oude oosten was je als dochter/ vrouw afhankelijk van de bescherming van je vader/ ouderlijk huis of van je echtgenoot.

Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op vrijdag 10 juni 2011, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:07

KLAPROOS940 schreef:
Ook al was het een bedreigend moment, dan nog begrijp ik niet hoe je kunt bedenken dat dan je dochters maar verkracht moeten worden. Hij had ook kunnen zeggen, "dan neem mij maar"

Ik las vandaag nog in de krant dat een echtpaar hun 8 jarige dochter aanbood voor sex.....Toen gebeurden die dingen en anno 2011 ook nog.....triest eigenlijk...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:09

KLAPROOS940 schreef:
Ook al was het een bedreigend moment, dan nog begrijp ik niet hoe je kunt bedenken dat dan je dochters maar verkracht moeten worden. Hij had ook kunnen zeggen, "dan neem mij maar." Juist in het oude oosten was je als dochter/ vrouw toch wel afhankelijk van de bescherming van je vader/ ouderlijk huis of van je echtgenoot.

Zou dat geen teken kunnen zijn dat hij de afgezanten van God voorrang gaf op al het andere? Hoe onbegrijpbaar dit voor ons ook kan zijn. Tenslotte zijn werden die dochters niet verkracht. Zij hebben op hun beurt wel hun vader dronken gemaakt, hem verleid om zwanger van hem te kunnen worden.

Net zoals farao hadden de dochters en de echtgenote van Lot geen naam. Of die word die toch niet vermeld. Dit wordt als een teken van minachting gezien.
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:12

FRANKT627 schreef:
Zou dat geen teken kunnen zijn dat hij de afgezanten van God voorrang gaf op al het andere? Hoe onbegrijpbaar dit voor ons ook kan zijn. Tenslotte zijn werden die dochters niet verkracht. Zij hebben op hun beurt wel hun vader dronken gemaakt, hem verleid om zwanger van hem te kunnen worden.

Net zoals farao hadden de dochters en de echtgenote van Lot geen naam. Of die word die toch niet vermeld. Dit wordt als een teken van minachting gezien.

Dat zijn dochters niet verkracht werden, lag niet aan het handelen van Lot, maar aan de bescherming van God. Lot deed niks om zijn dochters te beschermen. Daarnaast wist hij op dat moment niet dat de mannen afgezanten van God waren. Maakt ook niet uit, het is prima dat hij zijn bezoekers wilde beschermen. Maar niet ten koste van je dochters, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat toelaat/ laat gebeuren als ouder
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:15

KLAPROOS940 schreef:
Dat zijn dochters niet verkracht werden, lag niet aan het handelen van Lot, maar aan de bescherming van God. Lot deed niks om zijn dochters te beschermen. Daarnaast wist hij op dat moment niet dat de mannen afgezanten van God waren. Maakt ook niet uit, het is prima dat hij zijn bezoekers wilde beschermen. Maar niet ten koste van je dochters, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat toelaat/ laat gebeuren als ouder
Wat je wel kunt concluderen dat de omgeving waarin je verkeert toch invloed kan hebben over je denken. Allereerst Lot, die dit voorstelde, en later zijn eigen dochters....waar je mee omgaat word je mee besmet.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:15

KLAPROOS940 schreef:

Het is een verhaal dat in zijn geheel moet gelezen worden. Natuurlijk is het niet goed dat Lot die intentie had. Dat valt niet goed te praten. Wat zijn geslepen dochters deden is echter niet minder erg.
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:28

FRANKT627 schreef:
Het is een verhaal dat in zijn geheel moet gelezen worden. Natuurlijk is het niet goed dat Lot die intentie had. Dat valt niet goed te praten. Wat zijn geslepen dochters deden is echter niet minder erg.

Als mijn vader er niet mee zou zitten als ik verkracht zou worden, dan weet ik niet hoe ik vervolgens met hem om zou gaan. Vanuit mezelf gezien dan, hopelijk zou God me bewaren voor reacties uit wraak en vergeving/ herstel van relatie geven.
Daarnaast was het voor vrouwen in die tijd erg belangrijk om te trouwen en kinderen te krijgen. In die tijd werden vrouwen uitgehuwelijkt en ook op dat gebied zorgde Lot niet goed voor zijn dochters. Hij heeft ze immers niet de mogelijkheid gegeven om te trouwen. Vanuit die vrouwen gezien is het daarom misschien wel logisch hoe ze reageerden en hun toekomst veiligstelden. Immers een kind krijgen betekende ook dat er voor je gezorgd wordt als je oud bent. Wat niet betekent dat ik hun handelswijze goedkeur.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:35

KLAPROOS940 schreef:
Als mijn vader er niet mee zou zitten als ik verkracht zou worden, dan weet ik niet hoe ik vervolgens met hem om zou gaan. Vanuit mezelf gezien dan, hopelijk zou God me bewaren voor reacties uit wraak en vergeving/ herstel van relatie geven.
Daarnaast was het voor vrouwen in die tijd erg belangrijk om te trouwen en kinderen te krijgen. In die tijd werden vrouwen uitgehuwelijkt en ook op dat gebied zorgde Lot niet goed voor zijn dochters. Hij heeft ze immers niet de mogelijkheid gegeven om te trouwen. Vanuit die vrouwen gezien is het daarom misschien wel logisch hoe ze reageerden en hun toekomst veiligstelden. Immers een kind krijgen betekende ook dat er voor je gezorgd wordt als je oud bent. Wat niet betekent dat ik hun handelswijze goedkeur.
Lees dan eens het volgende Klaproos:
Gen 19 schreef:
Lot ging naar zijn schoonzoons, de mannen die met zijn dochters zouden trouwen, en zei tegen hen: ‘Vlug, weg uit deze stad, want de HEER gaat haar verwoesten.’ Maar zijn schoonzoons namen hem niet serieus.
Mijn conclusie, is dat deze vrouwen al getrouwd geweest waren, maar dat hun echtgenoten omgekomen waren. Lot had dus wel degelijk voor zijn dochters gezorgd..
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:38

CHATULIEM619 schreef:
Mijn conclusie, is dat deze vrouwen al getrouwd geweest waren, maar dat hun echtgenoten omgekomen waren. Lot had dus wel degelijk voor zijn dochters gezorgd..

Hij toch ook de bedoeling om zijn dochters uit te huwelijken. Op dat punt is Lot niets te verwijten. Hier wordt de rechtlijnigheid van Lot en de gewiekstheid van zijn dochters belicht.
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:38

CHATULIEM619 schreef:

Ik had altijd begrepen dat ze nog niet getrouwd waren. Maagd zijn en getrouwd zijn, kan ik niet met elkaar rijmen. Maar ook al waren ze getrouwd en hun echtgenoten waren omgekomen, dan nog was het in het Middenoosten gebruikelijk dat er nieuwe echtgenoot voor de betreffende vrouw gezocht werd.
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:33

Waarom zijn er mannen die je profiel hebben gezien en dan voor de eerste keer met je privé-chatten, gelijk naar je toe willen komen en met je het bed in willen? ( Plat gezegd) Volgens mij ben je toch een Christen en op een Christelijke datingsite, dan weet je toch dat het bed niet op de eerste plaats moet komen. Het bed is toch niet het belangrijkste.
Volgens mij kun je het woord Christelijk dan ook beter tussen aanhalingstekens zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 14:46

BRIGIT826 schreef:
Waarom zijn er mannen die je profiel hebben gezien en dan voor de eerste keer met je privé-chatten, gelijk naar je toe willen komen en met je het bed in willen? ( Plat gezegd) Volgens mij ben je toch een Christen en op een Christelijke datingsite, dan weet je toch dat het bed niet op de eerste plaats moet komen. Het bed is toch niet het belangrijkste.
Volgens mij kun je het woord Christelijk dan ook beter tussen aanhalingstekens zetten.

Dat gedrag is niet voorbehouden aan mannen alleen ....
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 15:21

daar heb je misschien wel gelijk in, want er zullen best wel vrouwen zijn die dat wel doen, ook bij hun is het dan af te vragen of ze wel christelijk zijn
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 15:24

BRIGIT826 schreef:

En je denkt dat dit bij Christenen minder snel zou voorkomen?
Nou denk dat we wat dat betreft helaas niet veel beter zijn dan niet christenen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 15:52

ERIKA129 schreef:
En je denkt dat dit bij Christenen minder snel zou voorkomen?
Nou denk dat we wat dat betreft helaas niet veel beter zijn dan niet christenen Boze smiley

Zoals je zegt...helaas....
We zouden een voorbeeld moeten zijn...
En projecteer het maar niet alleen op de mannen nee...
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:09

BRIGIT826 schreef:

Ben je meerdere van zulke mannen tegengekomen? Ik kom ze eigenlijk nooit tegen en ben hier al wat langer. Twijfelende smiley Dat spijt me overigens niet hoor. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARYAN401
op donderdag 27 oktober 2011, 17:49
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:35

ik ben er 3 tegen gekomen terwijl ik pas net volledig lid ben geworden en dan ga ik toch m'n bedenkingen krijgen bij deze site
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:50

BRIGIT826 schreef:
ik ben er 3 tegen gekomen terwijl ik pas net volledig lid ben geworden en dan ga ik toch m'n bedenkingen krijgen bij deze site

Dat ligt niet aan de site, maar meer aan ut gedrag vant haantje Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 19:12

nou dan mogen ze zo'n haantje van mij best op zijn gedrag aanspreken
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 19:21

BRIGIT826 schreef:
nou dan mogen ze zo'n haantje van mij best op zijn gedrag aanspreken

Dat kan pas wanneer jij melding maakt van dat gedrag bij de redactie.
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 19:22

ik heb net een klacht ingediend bij de redactie van CM
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 19:26

BRIGIT826 schreef:
ik heb net een klacht ingediend bij de redactie van CM

Ok!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 19:49

Wel vreemd...ik heb deze dingen nog niet meegemaakt....
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 20:05

dan ben je net de goede tegengekomen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 20:13

BRIGIT826 schreef:

Meen je dat echt Smiley die vol vragen zit Nog maar een paar weken lid en dan al een digitale ontmoeting met 3 van zulke types?

Maar Brigit, je mag/kunt een pv-chat ook afkappen hoor! Als ik in de gaten krijg dat de chat zo'n kant uitgaat, dan kap ik het gewoon af. Dan kun je misschien voorkomen, dat het zover komt. Dat heb je gauw genoeg in de gaten. En komt het wel zover, dan zou ik zo iemand even goed duidelijk maken dat ik daar niet van gediend ben. Gewoon afkappen, heb je CM niet voor nodig. Zulke types zijn er nu eenmaal, ook op een chr. site. Lijkt me ook lastig voor CM, om te bepalen wie wel en wie niet mag blijven. Het is wel iets vaags.

Laatst aangepast door
MARYAN401
op donderdag 27 oktober 2011, 21:09
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 21:50

Om dit dan ook gelijk onder het topic...SEX VOOR HET HUWELIJK...te plaatsen...vind ik net weer even te ver...
Ik heb ooit eens een aanvaring hier gehad...en bij benadering met andere vrouwen bleek dit een man te wezen die gewoon niet zonder vrouw kon...
Maar vind niet dat dit hier thuis hoort...
Dat is meer iets voor het topic over CM zelf...je ervaringen met het daten..kennismaken en positieve of negatieve reakties...
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 21:59

ZEELAND736 schreef:
Wel vreemd...ik heb deze dingen nog niet meegemaakt....

ik ongeveer.....
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 22:20

sorry zeeland maar ik wist niet waar ik dit onder moest plaatsen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 97 Volgende
Pagina 47 van 97