ChristianMatch

Forum

verschillende vertalingen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:16

CHATULIEM619 schreef:
Waarom vertrouwt men Het Boek meer dan de NBV??

Ben benieuwd naar de bron van deze informatie Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:21

CROSSROAD317 schreef:
Maar misschien wel het allerbelangrijkste dat het je intentie mag zijn om God groot te maken door je bijbelstudie.
CHATULIEM619 schreef:
Je raakt de spijker op de kop. Voor bijbelstudie heb je een vertaling nodig, en geen parafrase, anders ga je ook nog verkeerde dingen leren.

Chat, volgens mij sla jij niet op dezelfde spijker als Cross. Want Cross geeft juist aan (zie citaat) dat we niet teveel moeten bezig zijn met welke vertaling/parafrase, maar dat het gaat om de intentie die je hebt bij lezing/studie, namelijk Gods eer!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:24

RELLOK036 schreef:
pfffff ik was vandaag net optijd op me werk moest wel snel me nest uit kleren aan tanden poetsen en hoppa weg... was in 5 minuten in de kou buiten...

Het zijn meestal wel altijd dezelfde die te laat komen heh? Slapende smiley
Ik vind het persoonlijk een slechte gewoonte, ben ook altijd op tijd. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:30

RELLOK036 schreef:
pfffff ik was vandaag net optijd op me werk moest wel snel me nest uit kleren aan tanden poetsen en hoppa weg... was in 5 minuten in de kou buiten...

jij kan dat slaapman! Wel je haar gekamt dit keer, wij hebben nog steeds nachtmerries van die ene keer dat we je uit je bed moesten halen! Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:52

JILL658 schreef:
Ja dat is mijn Papa Maryo. Geweldig , bedankt is heel mooi!!!! Jill

Haha Jill, it't me Mary en geen Maryo
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:54

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen.

Nou Chat, ook al weet je zijn achtergrond niet GOD weet het wel toch?
En als iemand dan gebed vraagt???
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:56

CARIEN982 schreef:
Het zijn meestal wel altijd dezelfde die te laat komen heh? Slapende smiley
Ik vind het persoonlijk een slechte gewoonte, ben ook altijd op tijd. Knipoog smiley

Ik hou er ook van om op tijd te komen...........
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:57

HENK710 schreef:
Titel: 'Moderne wetenschap in de Bijbel'
Ondertitel: 'De Bijbel is de wetenschap 3500 jaar vooruit'
Schrijver: drs. Ben Hobrink
Onderwerpen: voeding, gezondheid, hygiëne, geslachtsziekten, epidemieën, evolutie

Ook dit is inderdaad een heel bijzonder leerzaam interessant boek.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:58

KLAAS252 schreef:
Daarom, waarde "buitenlanders", jullie zijn welkom op onze terp , de chocolademelk is warm en de snert en de rookworst bijna... Lachende smiley

Klaas.

Hihi Klaas,
Thanks
Naar boven

Auteur Bericht
HENNEPEN110

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 13:04

Dat reiki doet zn werk al goed zie ik Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 13:15

CROSSROAD317 schreef:
Staan ze vast om te springen dat je een uur te vroeg aan komt kakken.... Smiley die vol vragen zit

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 13:28

.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 20 februari 2011, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 14:10

Op inlogpagina links staat altijd een (wisselende) foto van een gelukkig stelletje.

Ik vraag me af: zouden dat echt CM-'ers zijn. Of zijn het fotomodellen die ons waarden als jeugd, geluk, schoonheid en succes voorspiegelen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 14:12

Je bent wel een beetje mondig voor een SGP-vrouw hoor, Hannah. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Lachende smiley

Maar ik begrijp je reactie goed!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 16 december 2009, 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
KERRY828

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 14:24

Vanavond komt mijn dochter met haar vriend bij mij eten, gezellig!!

Dus wordt het Shepherd's Pie met groene groente en nog te verzinnen toetje... wordt smulllen.

Shepherd's pie is een engels recept voor een ovengehaktschotel.

Laatst aangepast door
KERRY828
op woensdag 16 december 2009, 14:27
Naar boven

Auteur Bericht
KERRY828

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 14:37

Beste Henk, blijf sterk in de Here. Hij is diegene die ons de kracht geeft om door tegaan.

Ik zit ook zo'n situatie met mijn jongste kind. Vragen die niet worden beantwoord, maar op een dag wanneer het God beschikt, komt alle puzzelstukjes op hun plek.

Dus blijven bidden en neem het, dag voor dag is de motto dat ik nu na streef.

Jouw oproep is te begrijpen dus ik bid ook voor jou....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 15:03

Ik heb de laatste weken heel veel gelezen, die titels wil ik jullie ook niet onthouden.

Een trilogie van Francine Rivers.
Verhaal speelt zich af in de tijd 50 - 90 na Christus in het Romeinse rijk.
1) Een stem in de wind - ISBN 9029716150
2) Echo in de duisternis - ISBN 9029716282
3) De onafwendbare dageraad - ISBN 9029716126

Ook van Francine Rivers
De laatste zondeneter - ISBN 902971641X
In de negentiende eeuw kwamen er zondeneters voor in Engeland, Schotland en Amerika. De zondeneter - zo geloofde men - kon alle zonden op zich nemen van iemand die net overleden was, zodat de overledene in het hiernamaals geen schuld meer had......

Anne van der Bijl
Geheime gelovigen - ISBN 9033818671
GEHEIME GELOVIGEN is het schokkende waargebeurde verhaal van mannen en vrouwen - geboren als moslim in streng-islamitische landen - die ervoor hebben gekozen zich tot het christendom te bekeren.

Martin Koornstra
Leef Koninklijk - ISBN 9490254010
Leef koninklijk is een uitdagend boek dat je meeneemt op een koninklijk avontuur. Je zult ontdekken dat je geboren bent met een missie die veel groter is dan jij je kunt voorstellen. Letterlijk vanaf de eerste tot de laatste bladzijde van de bijbel ben je bestemd om te regeren.......

Wilkin van der Kamp
Bevrijd van banden, over verborgen dynamieken in onze relaties - ISBN 9490254037
In dit boek wil Wilkin u helpen om de invloed vanuit de geestelijke wereld op uw relaties te onderscheiden en u laten zien hoe God u de macht geeft om verkeerde verbintenissen te verbreken in zowel de natuurlijke als ook in de geestelijke wereld.

En natuurlijk wil ik iedereen aanraden; Blijf de BIJBEL lezen, in welke vertaling dan ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 15:07

MARY052 schreef:
Hihi Klaas,
Thanks

Moeten de rechtgeaarde Friezen nog niet schaatsen?? er schijnt al 1 cm "dik" ijs te liggen ...... Gefrustreerde smiley Clown smiley (blub blub blub)
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 15:30

CROSSROAD317 schreef:
Moeten de rechtgeaarde Friezen nog niet schaatsen?? er schijnt al 1 cm "dik" ijs te liggen ...... Gefrustreerde smiley Clown smiley (blub blub blub)

Allang geweest, jij nog niet?????? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Klaas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 15:51

kijk,
da's nog eens een hartelijk welkom op de vroege morgen, thomas;
k wordt gelijk maar uitgemaakt voor provo, gruwelijk, sociaal zwak, bekrompen en een miezemuizer, met daar bovenop een vleugje onverantwoordelijkheid....

Ik had het over de SGP als partij en dat vind ik ook van ze, dat wil niet zeggen dat het over jou gaat als persoon. De SGP zal waarschijnlijk nooit enige macht krijgen, dus die standpunten worden nooit geconcretiseerd. Ik noemde je omdat je een nadrukkelijk SGP-standpunt innam over het vermoorden van de Baalpriesters omdat ze kwaad deden. Een vertaling naar het huidige Nederland zou zijn: vermoord de vierhonderd meest extreme moslims omdat ze een ander geloof hebben dan wij en, dat is zeker waar, een bedreiging vormen voor het Christendom.
Een dergelijke praktische vertaling zal toch niemand echt willen. Ik geef daarmee aan dat je dingen uit de Bijbel niet zomaar op deze wijze kunt vertalen naar nu. Ik neem wel letterlijk wat er gebeurd is maar deze handelwijze zou niet christelijk zijn, lijkt me.

t is in elk geval wel echt thomas die aan t woord is; duidelijk, rechtlijnig en je woorden zijn niet voor twee-erlei uitleg vatbaar.....

toch heb ik nog wel wat kanttekeningen bij je betoog;
- waar blijf je als je niet de hele bijbel letterlijk als het woord van God neemt; als je gaat schrappen wat je niet uitkomt, dan kun je net zo goed een ander boek pakken, denk ik?

Het is veelal angst die mensen er toe brengt de Bijbel maar letterlijk te nemen zoals je het leest. Ik denk dat je moet kijken wat er echt staat en vooral: het is in een tijd geschreven met een andere maatschappelijke structuur. We kunnen de teksten overnemen maar snappen dat de verhoudingen man/vrouw en meester/slaaf anders waren. Christus zegt dat slaven hun meester onderdanig moeten zijn. Je kunt toch niet op Bijbelse gronden terug willen waar de ene mens vee was voor de ander? Het staat er wel, maar het is niet christelijk en gelukkig beschermt de rechtsstaat ons tegen slavernij. In de VOC-tijd werd dit argument overigens ook aangevoerd. Ik denk wel dat de betekenis, dat je je soms beter kunt neerleggen bij bepaalde verhoudingen, juist kan zijn. Maar ondanks dat Christus het zelf heeft gezegd, is slavernij in strijd met alles waar ik voor sta. Je kunt zoiets als Christen niet letterlijk nemen.
Het kijken naar de betekenis is niet schrappen maar vormt een verrijking. Je kunt de boodschap van Christus overnemen zonder de tijdsgebonden maatschappelijke verhoudingen van toen als norm te accepteren. Vrouwen hadden geen rechten in de praktijk, het leek qua huwelijkscultuur erg op wat we nu als achtergebleven verhoudingen binnen de Islam beschouwen en wat in Nederlandse verhoudingen niet voorkomt. In Nederland is de grondslag voor het huwelijk de liefdesverhouding, dat lijkt me beter dan de keus van je vader voor een neef die je niet wilt.

- ook heb ik niet het gevoel als vrouw achtergesteld te zijn, ik denk dat de bijbel toch ook wel heel erg veel aanknopingspunten geeft, over hoe er met de dames omgegaan dient te worden.

De ergste vijand van de vrijheid is een tevreden slaaf. Nou ben je gelukkig mans genoeg om je door alle ellende die je als gescheiden vrouw meemaakte heen te slaan. En in alle culturen waar vrouwen achtergesteld worden is er wel een constructie die werkt. Dus iets van de man is de baas naar buiten toe en de vrouw bestuurt het huishouden volledig en heeft daarmee veel macht. Ik vind het wel een vorm van achterstelling dat passief kiesrecht niet kan op basis van het feit dat je een vrouw bent. Neelie Kroes is een vrouw met talent en zou binnen de SGP nergens gekomen zijn.

....en als ik jou eens iets mag vragen: Binnen de SGP-milieus, hoe gaat men er mee om dat een echtpaar een aantal kinderen heeft en de man zwaar drinkt of de kinderen mishandelt? Hoe gaat men in deze milieus om met incest? Tsja Pa moet niet te schande gemaakt worden want het derde en het vierde geslacht en zo.... Wat voor steun krijgen de misbruikte meisjes in deze gezinnen van dominee en ouderlingen? Niemand weet het dus we houden het stil, uit liefde voor het slachtoffer natuurlijk. Er zijn ook op cm een aantal die je dat haarfijn uit kunnen leggen. En hoe sta je tegenover de rigide opvoedingsmethodes soms? Die zijn kind liefheeft, tuchtigt, jaja. Maar is die tuchtiging altijd uit liefde? (zie boven)

(en ga astjeblieft geen politieke discussie met me aan; ik heb er nl nul komma nul verstand van!!)

Het is in essentie een discussie over politiek en ik beargumenteer waarom ik het afwijs. Ik kies voor de rechtsstaat waarin democratisch tot een sociale politiek wordt besloten, maar wel met een forse controle. Theocratie heerst nu in Iran. In de praktijk een opvatting over de Koran die ze kennelijk het recht geeft tegenstanders te doden en te martelen. Allemaal Baalpriesters in een SGP-theocratie? Met een man als van der Vlies, die ik geweldig vind, niet. Maar ongecontroleerde macht op basis van een openbaring vind ik gevaarlijk en maakt mensen rechteloos. Als ik naar de interpretaties van SGP-ouderlingen in de praktijk kijk als het gaat om de omgang met vrouwen en sexualiteit, lopen me de rillingen over de rug.

en als laatste;
......toch een heerlijk gevoel dat je op een of andere manier nog van me houdt...... Lachende smiley met blinkend witte tanden .....ondanks dat we t in vrijwel alles oneens zijn.... Clown smiley

enne...........jij ook een goeiemorgen thomas!!

Tot nu toe heb ik je bijdragen altijd met belangstelling gevolgd en je bijbelinterpretatie over de man/vrouw verhouding was heel verhelderend. Ik vind je opmerking van typisch een tekst van Thomas heel liefMaar als je al moeite hebt mijn korte tekst goed te interpreteren, hoe lastig is het dan wel niet om de Bijbel ten volle te begrijpen? Er staat niet altijd wat er wordt bedoeld.

En voor mij is iemand eerst mens en individu en dan pas lid van een groep![/quote]

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 16 december 2009, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 15:56

HENK710 schreef:
Dat het Dezelfde God zou kunnen zijn, want ja, die mogelijkheid ligt nog steeds open, betekent nog niet dat de persoon in jouw voorbeeld naar de hemel gaat. Immers, niet ieder die zegt "Here, Here" zal werkelijk bij God komen.

Ik kan, wil en mag niet meegaan in jouw denkwijze Henk.

God is God, en allah is de god van de islamieten..... deze 2 zijn zo verschillend van karakter als licht en duister. Ik denk dat allah de god van de islamieten niemand minder is dan satan, de leugenaar van de beginne, die veel van zijn aanhangers meetrekt naar de diepste duisternis, ook wel de hel genoemd.
Ga aub niet zeggen dat deze twee hetzelfde kunnen zijn, want dat is mijn ogen een dwaalleer van de bovenste plank......

Joh.3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Joh 14,6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 15:59

KLAAS252 schreef:
Allang geweest, jij nog niet?????? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Klaas

Hoe gaat dat nou, zwemmen met je winterkleding en schaatsen aan ?? Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENNEPEN110

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:00

CROSSROAD317 schreef:
Ik kan, wil en mag niet meegaan in jouw denkwijze Henk.

God is God, en allah is de god van de islamieten..... deze 2 zijn zo verschillend van karakter als licht en duister. Ik denk dat allah de god van de islamieten niemand minder is dan satan, de leugenaar van de beginne, die veel van zijn aanhangers meetrekt naar de diepste duisternis, ook wel de hel genoemd.
Ga aub niet zeggen dat deze twee hetzelfde kunnen zijn, want dat is mijn ogen een dwaalleer van de bovenste plank......

Joh.3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Joh 14,6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

Helemaal mee eens Cross!
Het karakter van God en van allah (volgens mij gewoon satan) liggen kilometers ver uit elkaar. Er is geen enige twijfel mogelijk of God en allah dezelfde zouden kunnen zijn.Dat is geen verschil in beleving of een zienswijze, dat is een feit. Ik vind dat christenen die daar ook maar enige twijfel over hebben, zich heeeeeeel diep zouden moeten schamen en zich moeten afvragen hoe het komt dat hun geestelijke ogen potdicht zitten.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:07

CROSSROAD317 schreef:
Blij dat je Romeinen goed hebt gelezen

HENK710 schreef:
Ik lees gelukkig de hele Bijbel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

als je die dan net zo goed leest als de Romeinen brief, dan is er nog hoop voor je...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:10

CROSSROAD317 schreef:
CROSSROAD317 schreef:
Blij dat je Romeinen goed hebt gelezen

als je die dan net zo goed leest als de Romeinen brief, dan is er nog hoop voor je...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En wanneer ga jij de rest lezen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:11

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:22

HENK710 schreef:
En wanneer ga jij de rest lezen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik lees niet alleen, ik bestudeer de hele bijbel..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 16 december 2009, 16:28
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:25

CROSSROAD317 schreef:
Ik lees niet alleen, ik bestuur de hele bijbel..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het is maar wat je onder lezen wilt verstaan. Begrijpend lezen is bestuderen Knipoog smiley Als je studie doet zou je dat toch moeten weten, broeder Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:25

HENNEPEN110 schreef:
Helemaal mee eens Cross!
Het karakter van God en van allah (volgens mij gewoon satan) liggen kilometers ver uit elkaar. Er is geen enige twijfel mogelijk of God en allah dezelfde zouden kunnen zijn.Dat is geen verschil in beleving of een zienswijze, dat is een feit. Ik vind dat christenen die daar ook maar enige twijfel over hebben, zich heeeeeeel diep zouden moeten schamen en zich moeten afvragen hoe het komt dat hun geestelijke ogen potdicht zitten.

Zo denk ik er ook over, dus ik sluit me hier ook helemaal bij aan!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:31

HENK710 schreef:
Het is maar wat je onder lezen wilt verstaan. Begrijpend lezen is bestuderen Knipoog smiley Als je studie doet zou je dat toch moeten weten, broeder Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan had je die aanvullende info eerder moeten geven, lezen is lezen, en nu pas geef je die aanvullende info dat je begrijpend leest....... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 6194 Volgende
Pagina 46 van 6194