ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:49

CHATULIEM619 schreef:
Tjonge Leo, ga jij echt in de keuken staan afwassen??

Als het moet dan moet het Chat en eerlijk is eerlijk heb er geen hekel aan.

Maar ach stel je voor de liefderijke blik van een vrouw die boekdelen schrijft in termen van wat heb ik je lief...heel bijzonder toch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:49

LISA610 schreef:
Daar hebben we vaatwassers voor Chat... Knipoog smiley

En nu nogmaals: back on topic, want we dwalen teveel af.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:50

LISA610 schreef:
Daar hebben we vaatwassers voor Chat... Knipoog smiley
Ik zou het nooit aanbieden vooraf...per slot van rekening ben ik geen halve vrouw. Je moet gewoon weten wanneer je welke kaarten speelt en vooraf nooit in je kaarten laten zien...Afwassen en seks, hebben die dan geen raakvlakken???

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 februari 2011, 21:51
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:51

LISA610 schreef:
En nu nogmaals: back on topic, want we dwalen teveel af.

On-topic inderdaad als we de vaatwassers al als criteria gaan nemen voor een gezond huwelijksleven dan slaan we echt de plank mis
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 21:53

LEONARD480 schreef:
On-topic inderdaad als we de vaatwassers al als criteria gaan nemen voor een gezond huwelijksleven dan slaan we echt de plank mis
Beste Leo, als ik verliefd ben, ben ik de liefste man van de wereld...heb dan zelfs een hekel aan mezelf. Dan doe ik alles voor haar, zelfs samen met haar afwassen...Maar ik zal nooit van te voren op een openbaar forum dat ik mee zou helpen met de afwas.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 22:05

CHATULIEM619 schreef:
Beste Leo, als ik verliefd ben, ben ik de liefste man van de wereld...heb dan zelfs een hekel aan mezelf. Dan doe ik alles voor haar, zelfs samen met haar afwassen...Maar ik zal nooit van te voren op een openbaar forum dat ik mee zou helpen met de afwas.

Heb je zojuist wel gedaan chat.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 februari 2011, 22:17

LISA610 schreef:
Heb je zojuist wel gedaan chat.. Knipoog smiley

Yep ...maar ach als het gevoel en m.n de liefde maar goed zit en zo zie je dat een vrouw het beste uit de man kan halen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 00:14

En dan nog steeds niet weten hoe sommige mensen "alles" schijnen te weten op CM ....
(gewoon tussen de regels doorlezen en een portie gezond verstand doet de rest) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 00:35

CHATULIEM619 schreef:

Allereerst gefeliciteerd Chat... Knipoog smiley maar eh, nooit een hekel aan jezelf krijgen hoor !! Dat is m.i. wel een belangrijke basis, waardoor je ook juist in staat bent haar lief te hebben... Verliefde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:32

CROSSROAD317 schreef:
En dan nog steeds niet weten hoe sommige mensen "alles" schijnen te weten op CM ....
(gewoon tussen de regels doorlezen en een portie gezond verstand doet de rest) Knipoog smiley

Zoals Groningers en Drenten..

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 22 februari 2011, 01:32
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:34

SUSANNAH475 schreef:
Allereerst gefeliciteerd Chat... Knipoog smiley maar eh, nooit een hekel aan jezelf krijgen hoor !! Dat is m.i. wel een belangrijke basis, waardoor je ook juist in staat bent haar lief te hebben... Verliefde smiley Knipoog smiley

Daar zegt je wat Sus....
Chat gefeliciteerd he...ben ik nou een broekje... Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 22 februari 2011, 01:47
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:45

LEONARD480 schreef:
Yep ...maar ach als het gevoel en m.n de liefde maar goed zit en zo zie je dat een vrouw het beste uit de man kan halen Clown smiley

Tja een kerel met een "nothing box" heeft dat niet nodig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Geef mij de zeevrouwen maar, die weten wat er op de oceaan afspelen kan...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 02:34

CROSSROAD317 schreef:

Ha ha ha.. tja wat zal ik daar nu eens op zeggen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 09:37

MAR907 schreef:
Tja een kerel met een "nothing box" heeft dat niet nodig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Geef mij de zeevrouwen maar, die weten wat er op de oceaan afspelen kan...

Ach wat zal ik hierop zeggen mar...een bijdrage vol met raadsels ..???
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:18

LISA610 schreef:
Even een andere draai geven aan deze discussie, want de meningen over seks voor het huwelijk zijn overduidelijk erg verdeeld.

Misschien is het goed om ons af te vragen hoe seks is bedoeld. Er zijn al een paar mensen geweest die hier hele wijze woorden over gezegd hebben (nogmaals mijn complimenten aan Leanne). Seks is geen wegwerpartikel, maar een heel kostbaar geschenk. Het is niet bedoeld om lustgevoelens te bevredigen, maar juist om liefde te delen op een hele mooie wijze. Het is een hele intieme manier om één te worden met je partner. Let wel: daar zijn meerdere manieren voor en in een relatie is seks niet het belangrijkste. Het staat op een gedeeld eerste plaats met de andere dingen waardoor je één wordt met elkaar. Seks is bedoeld om van te genieten, zoals terecht werd opgemerkt met de verwijzing naar teksten uit Hooglied. Het is ook niet de bedoeling dat partners elkaar seks weigeren, tenzij zij hier wederzijds mee instemmen om zich enige tijd aan het gebed te wijden (1 Korintiërs 7:5). En wat voor- of tegenstanders over seks voor het huwelijk ook beweren, volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat seks thuis hoort in een relatie tussen man en vrouw.

Daarom even naar die relatie tussen man en vrouw. Volgens mij is het de bedoeling dat een relatie tussen mensen in het algemeen, maar in het bijzonder de relatie tussen man en vrouw als zijnde levenspartners gebaseerd moet zijn op liefde. Dat haal ik uit tal van Bijbelteksten die ik nu even niet allemaal ga aanhalen. Wat echte liefde inhoudt wordt heel mooi getypeerd in 1 Korintiërs 13, vers 4 tot en met 8:

De liefde is geduldig; de liefde is vriendelijk; de liefde is niet jaloers. Zij doet niet gewichtig, is niet trots. Zij kwetst niet, is niet egoïstisch en voelt zich nooit beledigd; zij neemt niemand iets kwalijk; zij is niet blij met onrecht, maar juist met de waarheid. De liefde beschermt altijd, heeft altijd vertrouwen, verwacht het altijd van God en houdt stand. Aan de liefde komt nooit een einde.

Als je een relatie hebt die daarop is gebaseerd dan is het een relatie die is zoals God het feitelijk heeft bedoeld. Het vergt tijd om een relatie op te bouwen die zo diep gaat. Leg nu de link naar seks als kostbaar geschenk aan je partner in een relatie die gebaseerd is op de liefde die hier wordt bedoeld.

Vraag is vervolgens: als dat de liefde is die je hebt gevonden bij elkaar.... is het dan niet heel logisch om te veronderstellen dat je dan ook echt samen één wil zijn? Dat je dat dan niet alleen tegen elkaar uit wilt spreken, maar juist ook wilt laten zien aan de buitenwereld?
Is het dan niet logisch om te veronderstellen dat je een liefde bij elkaar hebt gevonden die zo groot is dat je die juist graag wilt bevestigen door elkaar trouw te beloven, middels een huwelijk waarover je Gods zegen vraagt?

Anders gezegd als je als partners die liefde bij elkaar hebt gevonden: dan is een huwelijk toch een logisch vervolg? Misschien zegt deze bijdrage jullie wel niets over seks voor het huwelijk.. lees het dan nog maar eens rustig door. Want volgens mij zegt het juist alles....
Knipoog smiley

Even een nieuwe poging om de discussie back on topic te brengen. Wat ik gister heb geprobeerd duidelijk te maken is dat het niet zozeer om het huwelijk gaat, of om seks.. maar dat het in de allereerste plaats gaat om de vraag of er sprake is van een relatie zoals God die heeft bedoeld. Zoals ik al zei: als dat het geval is, dan is een huwelijk een logisch vervolg.

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 22 februari 2011, 10:19
Naar boven

Auteur Bericht
SJONNIE945

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:33

Er is geen EEN onderwerp die op CM zoveel besproken word als sex (behalve het off topic item). Dus what's on a man and a woman's mind. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:53

SJONNIE945 schreef:
Er is geen EEN onderwerp die op CM zoveel besproken word als sex (behalve het off topic item). Dus what's on a man and a woman's mind. Gefrustreerde smiley

Sorry Sjonnie, maar ik zie de toegevoegde waarde van deze opmerking niet. Er wordt hier een discussie gevoerd over seks voor het huwelijk c.q. de relatie waarin seks al dan niet past c.q. de relatie zoals God die heeft bedoeld. Jou opmerking komt dubbelzinnig op mij over. Ik vind dat niet plezierig en ik vind dat zeker niet de manier om deel te nemen aan deze discussie. Ik stel voor dat niemand verder in gaat op deze opmerking van Sjonnie (ook niet nav wat ik nu schrijf). Sjonnie is daarin tegen van harte welkom om een echte inhoudelijke bijdrage te leveren aan deze discussie.
En nu back on topic graag.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:57

SJONNIE945 schreef:

Kan mij volledig aansluiten bij Lisa, je kunt niet zomaar iets roepen Sjonnie, nu komt het verkeerd over en gaat de discussie over sex vanuit een ander gezichtspunt die niet de juiste is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 12:13

LEONARD480 schreef:
Kan mij volledig aansluiten bij Lisa, je kunt niet zomaar iets roepen Sjonnie, nu komt het verkeerd over en gaat de discussie over sex vanuit een ander gezichtspunt die niet de juiste is.

Mee eens, dus back on topic!
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 13:43

CHRISTIANMATCH schreef:
Mee eens, dus back on topic!

Hallo Judith,

Gelijk een vraag, bestaat er een mogelijkheid als iemand een definitieve ban heeft gekregen en later realiseert dat hij of zij berouw heeft van haar/zijn uitspraken en meld dat bij jullie....hoe gaan jullie als organisatie om met deze mensen. Ga natuurlijk wel uit van echte berouw en niet een leugentje om bestwil.

Nu weer back on-topic

Leonard
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 13:19

LEONARD480 schreef:
Hallo Judith,

Gelijk een vraag, bestaat er een mogelijkheid als iemand een definitieve ban heeft gekregen en later realiseert dat hij of zij berouw heeft van haar/zijn uitspraken en meld dat bij jullie....hoe gaan jullie als organisatie om met deze mensen. Ga natuurlijk wel uit van echte berouw en niet een leugentje om bestwil.

Nu weer back on-topic

Leonard

Zal even reageren in het moderator-topic! Dan kunnen we hier verder met het onderwerp 'sex voor het huwelijk'
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:49

LISA610 schreef:
Eva je maakt mij ontzettend nieuwschierig. Ik ben al heel lang bezig met zoeken, maar ik heb nog altijd niet een tekst in de Bijbel kunnen vinden waar staat dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben. Dus als jij iets hebt gevonden wat ik heb gemist (en niet alleen ik, gezien alle andere reacties op het forum), dan hoor ik heel graag van jou waar dit letterlijk staat.

En nee, ik geef nog altijd geen uitgesproken eigen mening over dit topic (jawel ook dat komt wel zo nu en dan eens voor... ). Lachende smiley

Deze morgen ging de preek over seksualiteit.
De voorganger zei meermaals dat het uiteindelijke éénworden bedoeld was voor binnen het huwelijk.
Volgens hem wijst de ganse Bijbel hierop.
Het is een beetje beangstigend. Je weet niet hoe je zal reageren als je niet in de situatie zit, maar zoals ik er nu over denk weet ik niet of ik nog een huwelijk aandurf!
Misschien moet ik beter in mijn profiel aanduiden dat ik een gewone vriend zoek ipv een partner?
Volgens mij moet kan je die liefde zoals God die bedoelt heeft ook zonder dat boterbriefje hebben en voelen. Het is niet zo dat ik verlangens van sex heb zonder de bedoeling van een oprecht houden van, maar om zo maar direct over een huwelijk te denken ?
maar goed ik zit niet in de situatie dus ben waarschijnlijk heel voorbarig aan het denken!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:19

MARYLIEN613 schreef:
Deze morgen ging de preek over seksualiteit.
De voorganger zei meermaals dat het uiteindelijke éénworden bedoeld was voor binnen het huwelijk.
Volgens hem wijst de ganse Bijbel hierop.
Het is een beetje beangstigend. Je weet niet hoe je zal reageren als je niet in de situatie zit, maar zoals ik er nu over denk weet ik niet of ik nog een huwelijk aandurf!
Misschien moet ik beter in mijn profiel aanduiden dat ik een gewone vriend zoek ipv een partner?
Volgens mij moet kan je die liefde zoals God die bedoelt heeft ook zonder dat boterbriefje hebben en voelen. Het is niet zo dat ik verlangens van sex heb zonder de bedoeling van een oprecht houden van, maar om zo maar direct over een huwelijk te denken ?
maar goed ik zit niet in de situatie dus ben waarschijnlijk heel voorbarig aan het denken!

Hé Marylien.. misschien moet je gewoon even geen oplossingen zoeken voor problemen die nog bedacht moeten worden. Als je een nieuwe relatie krijgt die is zoals God die heeft bedoeld, dan is er sprake van wederzijdse liefde zoals beschreven in 1 Korinthiërs 13, vers 4 tot en met 8.. Lees die Bijbelverzen nog maar eens door en realiseer je hoe bijzonder dat is. Op het moment dat je dat vind Marylien....hoezo zou je dan niet met die man trouwen? En zolang je dat niet gevonden hebt.... is t maar de vraag of het probleem daadwerkelijk speelt. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 13 maart 2011, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:52

LISA610 schreef:
Hé Marylien.. misschien moet je gewoon even geen oplossingen zoeken voor problemen die nog bedacht moeten worden. Als je een nieuwe relatie krijgt die is zoals God die heeft bedoeld, dan is er sprake van wederzijdse liefde zoals beschreven in 1 Korinthiërs 13, vers 4 tot en met 8.. Lees die Bijbelverzen nog maar eens door en realiseer je hoe bijzonder dat is. Op het moment dat je dat vind Marylien....hoezo zou je dan niet met die man trouwen? En zolang je dat niet gevonden hebt.... is t maar de vraag of het probleem daadwerkelijk speelt. Knipoog smiley

Het zijn inderdaad hele mooie Bijbelversen

4 Deliefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;
5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zijzoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;
6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maarzij verblijdt zich in de waarheid;
7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.
8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 13:00

Echte ware liefde is zuiver en mooi en overwint alles. Als je bidt, en God geeft jou die nieuwe partner, is het altijd goed. Je mag God hierin beproeven, vraag Hem iets dat menselijker wijs onmogelijk is, en toets Hem daarin, God zegt zelf dat wij Hem mogen toetsen. Ik heb Hem ook gevraagd om een nieuwe partner, en als er iemand op mijn pad komt, ga ik eerst bidden of hij de ware is, en als het niet zo is of de Here hem wilt weghalen. En dat gebeurd ook. Het kan misschien voor ons lang duren, maar als je het overgeeft, krijg je van je Vader in de hemel het beste van het beste, Hij kent jou en ook je hart en weet precies wie bij je past. En als die persoon van je houdt heeft hij ook respect voor je en zal wachten met sex tot je getrouwd bent, wilt hij niet wachten dan heeft hij geen respect voo jou wensen, dan zeg ik kappen met die hap.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 14:21

Sex voor 't huwelijk:

been there, done that. loved it.

ik vind het geen probleem als het (weer) zou gebeuren.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op donderdag 14 april 2011, 14:29
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 14:40

GRIFFIN748 schreef:
Sex voor 't huwelijk:

been there, done that. loved it.

ik vind het geen probleem als het (weer) zou gebeuren.

Beetje lastig hé zonder een vrouw Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 14:41

LEONARD480 schreef:
Beetje lastig hé zonder een vrouw Smiley die vol vragen zit

tegenwoordig zijn daar alternatieven voor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(niet dat ik daar gebruik van maak, overigens)

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op donderdag 14 april 2011, 14:42
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 14:45

GRIFFIN748 schreef:
tegenwoordig zijn daar alternatieven voor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(niet dat ik daar gebruik van maak, overigens)

Ja, maar dat past beter bij een ander topic.

Maar goed Truus doet geen kwaad en zegt geen woord Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:26

LEONARD480 schreef:
Ja, maar dat past beter bij een ander topic.

Maar goed Truus doet geen kwaad en zegt geen woord Slapende smiley

Ken je Truus zo goed Leonard? Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 14 april 2011, 19:33
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 ... 97 Volgende
Pagina 45 van 97