Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:06
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Mocht je willen. Dan werk je door tot je 75ste. (net als ik waarschijnlijk) |
kan ik nog steeds eerder met pensioen dan jij ( en dan zwart bijbeunen natuurlijk )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:09
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Mocht je willen. Dan werk je door tot je 75ste. (net als ik waarschijnlijk) |
Dat gaat toch niet gebeuren hè?! Nog 35 jaar........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:10
|
|
|
Quote: | PAULUS505 schreef: Het valt mij op dat er veel dames op CM zijn die schrijven dat ze te laat op hun afspraken arriveren. Dat is mijns inziens geen goede binnenkomer voor een date. Als ik naar een Gebeds avond ga of naar familie en vrienden ben ik altijd minimaal een kwartier te vroeg, soms ben ik er zelfs al een uur eerder. Hoe zou het toch komen dat er meerdere dames op CM zijn die te laat op hun afspraken komen. Dat vind ik in ieder geval heel jammer.
Heeft niets met CM te maken,maar dat is een eigenschap van de vrouw(niet negatief bedoeld),maar een vrouw besteed nu eenmaal meer aandacht aan haar uiterlijk dan een man. En het enige nadeel is,dat ze dan meestal de tijd uit het oog verliest.
|
behalve de tijd die ze voor hun buitenkant nodig hebben, heeft een deel van de dames kinderen, dus zijn ze afhankelijk van de oppas, of op tijd is. en moeten ze natuurlijk eerst nog ff 5x plassen voordat ze weggaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:10
|
|
|
Er was eens een bejaarde koopman, Aboe Kasim heette hij, die de rijkste koopman in heel Perzië was. Hij was overigens zo gierig, dat hij in lompen door de straten van de stad liep, alsof hij een arme bedelaar was. Zijn gewaad was oud en tot op de draad versleten en zo vaak versteld met lappen in andere kleuren, dat niemand meer kon beoordelen welke kleur het kledingstuk oorspronkelijk had gehad. Met zijn tulband stond het al niet veel beter. Het was een groezelige tulband van de goedkoopste stof, die ooit op enige markt was verkocht en die meer aan een dweil voor het schoonmaken van vloeren deed denken dan aan een hoofdtooi.
Dit alles werd nog ver overtroffen door zijn muilen. In de zolen zaten grote gaten en de bovenkanten vertoonden een mozaïek van opgezette lapjes - zoveel, dat men bij het tellen in de war zou zijn geraakt. Zeker tien jaar lang hadden diverse schoenlappers hun beste krachten aan die haveloze muilen gewijd en het was hun steeds moeilijker gevallen ze bijeen te houden.
De muilen waren geleidelijk zo berucht geworden, dat ieder die wilde beschrijven dat iets totaal waanzinnig of onmogelijk was, aan zijn woorden toevoegde: "alsof het de muilen van Kasim waren!"
Op een avond liep de koopman in voortreffelijk humeur over de markt. Hij had die ochtend een grote partij geslepen drinkglazen kunnen kopen tegen een zacht prijsje, doordat de man die ze te koop aanbood, hals over kop naar zijn glasblazerij terug moest en geen tijd voor onderhandelen had. Tegen de middag was hij aangeschoten door iemand die op zwart zaad zat, zijn schulden niet kon betalen en Kasim het enige te koop aanbood dat hij nog bezat - een partij rozenolie voor de halve prijs.
Volgens gebruik dienden dergelijke voordelige zaken gevierd te worden, men nodigde dan zijn vrienden uit voor een feestmaal. Kasim evenwel was van mening beter naar de badinrichting te kunnen gaan. Hoewel hij op water even gek was als de kat, viel het niet te ontkennen dat hij in het badhuis goedkoper uit zou zijn dan thuis met zijn vrienden, die hem de oren van het hoofd zouden eten.
Terwijl hij zich in de kleedkamer van zijn plunje ontdeed en juist uit zijn muilen wilde stappen, werd de koopman op de schouder getikt door een van zijn buren, met wie hij tamelijk goed bevriend was.
"Die muilen van jou, daar maakt de hele stad zich vrolijk om, Kasim," zei de vriend. "Het wordt hoog tijd dat je een paar nieuwe koopt. Geloof me, iedereen steekt de draak met je."
"Daar heb ik al heel lang over gedacht," antwoordde de koopman en hij kreeg rimpels in zijn voorhoofd; "ik heb voor en tegen van zo'n aankoop langdurig overwogen. Ik ben jammer genoeg nog niet tot een besluit gekomen, ik weet niet of mijn muilen werkelijk zo versleten zijn, dat ze niet meer gebruikt kunnen worden."
Kasim had niet eens gemerkt dat ze onder het praatje tot vlak bij de rand van het bad waren gekomen. Klappertandend stak hij behoedzaam de grote teen van zijn rechtervoet in het water, alsof hij zich in de bek van een leeuw waagde. Terwijl hij zich kweet van de hoogst onaangename wastaak, werd de deur aan de straat geopend en de eerste rechter van de stad kwam binnen, ook met het doel een bad te nemen.
De koopman was al heel gauw klaar en repte zich naar de kleedkamer, waar hij zijn bundeltje kleren bijeen zocht en zich haastig aankleedde. Maar bij de baard van de Profeet, waar waren zijn oude muilen? Waar hij ze achtergelaten had, stond nu een paar fraaie nieuwe pantoffels. Hij nam aan dat ze een geschenk waren van de buurman, met wie hij even tevoren had gepraat. Zonder zich te bedenken stak de oude vrek er zijn voeten in. "Aardige man," dacht hij bij zichzelf, "hij heeft me de aanschaf kosten van een paar nieuwe muilen willen besparen." Opgeruimd verliet hij de badinrichting.
Onderwijl was ook de rechter klaar met zijn bad. Hij kleedde zich op zijn gemak aan, maar toen hij zijn voeten in zijn pantoffels wilden steken, bleken ze verdwenen en vruchteloos zocht de badknecht naar het fraaie schoeisel met het goudborduursel. In een hoek van de kleedkamer vond men alleen de opgelapte muilen met de losse zolen, die de rechter dadelijk als het eigendom van Kasim herkende.
"Dacht je zo van je oude muilen af te komen, jij schurk?" mompelde de rechter. "Je bent niet alleen een dief, maar een brutale rakker ook. Je moet wel lef hebben, als je de eerste rechter van de stad gaat bestelen, maar je zult ervan lusten, vriend!"
De rechter stuurde zijn sterkste knecht naar het huis van de vrek en Kasim werd al gauw voor hem geleid. Om te beginnen moest hij de pantoffels van de rechter afstaan en daarna werd hij in de gevangenis opgesloten en hij kreeg pas na het betalen van een stevige boete zijn vrijheid terug.
"Weg met jullie, oude muilen, jullie hebben me heel wat narigheid bezorgd," riep Kasim nijdig, zodra hij weer thuis was. Hij greep de muilen en smeet ze uit het open raam de rivier in, die langs zijn woning stroomde.
De muilen dreven overigens niet ver af. De vissers die hun netten even verder stroomafwaarts hadden uitgeworpen, haalden onverwacht een vangst op, die hun meer ergernis dan dankbaarheid gaf. Hun netten waren gescheurd door de spijkers, die uit de afgetrapte muilen staken en ze waren de hele nacht met herstellen bezig.
De volgende ochtend schrok Kasim wakker door het rinkelen van brekend glaswerk. Hij schoot overeind, wreef zijn ogen uit, keek om zich heen, keek beter toe en kon niet geloven wat hij zag - alle fraai geslepen glazen die hij voor een prikje had gekocht, lagen in scherven en de rozenolie die hij voor halve prijs had weten te bemachtigen, stroomde uit de gebroken flessen op het tapijt. Het meest schrok hij evenwel van de aanblik van zijn oude muilen, die te midden van de scherven lagen.
De vissers die de muilen als het eigendom van Kasim hadden herkend, hadden de moeite genomen stroomopwaarts naar zijn huis te roeien en ze door het raam weer naar binnen te gooien. Indien ze de schade hadden kunnen zien die ze met hun daad hadden aangericht, zouden ze bijzonder voldaan zijn geweest.
De oude vrek sprong zijn bed uit zo vlug als hij kon, ging op zoek naar een schop en een emmer en begon de grote hopen scherven op te ruimen en hij ging onderwijl te keer als een dolleman. "Vervloekte dingen, duizendmaal vervloekte dingen, nu zal ik wel zorgen dat jullie me niet meer geld kunnen kosten!" krijste hij tegen de muilen.
Hijgend en steunend groef hij later een diepe kuil in zijn tuin, smeet er de muilen in en bedekte ze met aarde. Hij was zo verdiept in zijn bezigheid, dat hij niet merkte over de haag te worden gadegeslagen door een andere buurman. Deze man kon Kasim niet luchten of zien en liet nooit een kans voorbij gaan hem onaangenaam te zijn. Toen hij de koopman zo driftig de spade zag hanteren, begaf hij zich ijlings naar de landvoogd en deelde mee, dat Kasim in zijn tuin een schat had opgegraven.
Meer was er niet nodig om de hebzucht van de landvoogd te wekken. Hij liet Kasim ogenblikkelijk door de politie uit zijn huis halen. En zodra Kasim voor hem werd geleid, begon de landvoogd tegen hem uit te varen met zo'n bulderende stem, dat de duiven op het dak van het zomerpaleis verschrikt opvlogen, alsof er een vuurwapen was afgeschoten.
"Weet je niet, dat alle geld en alle kostbaarheden die op het grondgebied van deze stad worden opgegraven, rechtens mijn eigendom zijn?"
"Zou ik de wet niet kennen, excellentie?" jammerde Kasim. "Maar ik heb niets opgegraven - ik heb alleen mijn oude muilen in de grond gestopt, die me al zoveel ellende hebben bezorgd."
Al zijn plechtige verzekeringen baatten hem evenwel niet. Er werden mannen naar zijn tuin gezonden en ze kwamen met de twee bemodderde muilen terug, maar de landvoogd zag zijn hoop op een kostbare schat vervliegen en daarvoor nam hij wraak op Kasim. Hij legde de koopman een hoge boete op, die hem zelf enigszins schadeloos stelde voor de schat die hem ontgaan was.
En zo moest de oude vrek voor de derde maal zwaar betalen voor zijn muilen.
"De duivel moge ze halen!" riep Kasim en in zijn wanhoop rende hij met zijn muilen in de hand tot ver buiten de stad, alsof de duivel hem zelf op de hielen zat. Hij draafde waar zijn voeten hem brachten en kwam uit bij een aquaduct, waar het snel stromende water hem opeens tot staan bracht. Hier kon hij van zijn muilen afkomen! Hij smeet zijn schoeisel in het snelstromende water, dat de muilen meevoerde naar onbekende verten. Overtuigd dat hij ze nu niet meer terug zou zien, keerde Kasim zich om en wandelde bedaard naar de stad terug om zijn verliezen op te tellen.
Overigens kan niemand in de toekomst kijken. Zodra Kasim de stad had bereikt, zag hij dat de huisvrouwen zich in de straten verdrongen en zich beklaagden over de ramp die hun was overkomen - alle fonteinen in de stad stonden opeens droog. De mannen die de zorg voor de bronnen hadden, trokken er dadelijk op uit om na te gaan wat de oorzaak van het raadselachtig verschijnsel was en al gauw wisten ze meer.
Uit de hoofdleiding die alle fonteinen voedde, haalden ze niets minder te voorschijn dan - de muilen van Kasim! Ze waren in het water tot buitengewone omvang opgezet en hadden de watervoorziening voor de hele stad gestremd. De muilen werden in optocht door de volle straten naar de landvoogd gebracht. Luid schreeuwden de mensen dat de vrek, die hun zoveel overlast had bezorgd, streng gestraft moest worden.
"Het is me een onuitsprekelijk genoegen u vandaag voor de tweede maal te ontvangen, waarde Kasim," zei de landvoogd. "Je kunt kiezen: of een maand op water en brood de gevangenis in, of een boete. En om je te tonen hoe hoog ik je aansla, de boete wordt tweemaal het bedrag van vanmorgen."
De koopman die de gevangenis meer vreesde dan de armoede, moest nog eens zoveel zakken goud in de schatkist van de landvoogd storten, waarna hij naar huis mocht gaan. Hij was evenwel nog niet ver gekomen, toen een van de dienaren van de landvoogd hem inhaalde en hem het bevel overbracht dat hij terug moest komen, want hij had iets achtergelaten.
De vrek liet zich dat geen tweemaal zeggen. Hij repte zich terug naar het paleis in de hoop, dat de landvoogd spijt had gekregen van de hoogte van zijn boete. Hij had zich vergist; de portier wees hem naar zijn doorweekte muilen, die in een hoek op hem wachtten. Door de open deur riep de landvoogd hem toe: "Het recht boven alles, vriend! Je hebt je boete betaald en mijn geweten gedoogt niet, dat ik je ook maar iets meer ontneem. Daar zijn je muilen terug, verslijt ze in vrede. De gedachte iets in mijn bezit te hebben dat jou toebehoort, zou mij van de slaap beroven."
Kasim greep zijn muilen met vertwijfeld gezicht. Hij zag in wat hem te doen stond. Verbranden moest hij ze. Maar daarvoor zou hij ze eerst moeten drogen en om die reden zetten hij ze in de zon op het dak van zijn huis. Helaas kreeg hij bezoek van de kat van de buurman, die graag van het ene dak op het andere sprong.
En katten zijn nieuwsgierig en deze kat kwam de muilen eens beter bekijken en sloeg er met de voorpoot tegen. De muilen bleven waar ze waren en dat stond de kat niet aan; hij wilde met die dingen spelen. Maar wat voor de kat een spel was, werd een ramp voor Kasim - de zwaarste ramp nog wel die hem de afgelopen dagen was overkomen. De kat sloeg harder en harder tegen de muilen en ze werden steeds dichter verplaatst naar de rand van het dak en opeens vielen ze naar beneden - precies op het hoofd van de stadsschrijver, die toevallig passeerde.
Door de onverwachte klap op zijn hoofd struikelde de man en viel over de stoep, waarbij hij zijn been brak. De mensen verdrongen zich om hem, toen hij naar huis werd gebracht en gezien deze wolk van getuigen diende hij op slag een aanklacht tegen de bezitter van de muilen in. De muilen zelf voegde hij als bewijsstukken bij zijn aanklacht.
"Je drijft het wel wat ver, vriend," riep de rechter, nadat Kasim voor hem was verschenen. Hij hield de afzichtelijke overblijfselen van de muilen tussen duim en vinger omhoog en zwaaide ze onder Kasims neus heen en weer.
"Nog geen week is er om en nu krijg ik al weer met die weerzinwekkende muilen te maken. Ik merk dat ik de vorige keer te mild ben geweest. Deze keer zal ik zorgen dat je me goed begrijpt!" En hij veroordeelde de koopman tot een hoge boete, vergeleken waarbij alle vorige te verwaarlozen waren.
Kasim nam zijn muilen in de handen, hief ze op zoals een priester de offerande en riep met een stem die stenen tot tranen zou hebben bewogen: "O Allah, weet dat deze twee de oorzaak zijn van al mijn leed en kwellingen. Twee armzalige stukken leer hebben me tot de bedelstaf gebracht. Een ding maar smeek ik u af - laat me niet langer schuldig worden bevonden voor de misdaden die deze muilen nog kunnen begaan. Ik verloochen ze voorgoed als ontaarde kinderen, want ik kan niet langer de verantwoording voor hun daden dragen!"
Zijn hartenkreet ontlokte zelfs de rechter een lach en hij beloofde de bede van Kasim te verhoren.
En zo leerde een oude vrek voor veel geld wat een man kan overkomen die te gierig is om een paar nieuwe muilen te kopen, die hij toch echt wel nodig heeft!
* * * EINDE * * *
--------------------------------------------------------------------------------
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:15
|
|
|
PAULUS505 schreef: | Zij waren pas enkele uren een paar Ze fluisteren zachtjes en kusten elkaar De bruidegom voorspelde zijn bruid met een lach Hoe hij de toekomst zag
Over 25 jaar zal ik jou nog steeds beminnen Ook al hebben wij grijs haar Want we blijven jong van binnen Over 25 jaar komen wij met onze kinderen Voor een feest bij elkaar als het zilveren paar Over 25 jaar
De blijde voorspelling kwam werkelijk uit Zij werden de zilveren bruidegom en bruid De man gaf zijn bruidje een klinkende zoen En zei precies als toen
Over 25 jaar zal ik jou nog steeds beminnen Ook al hebben wij grijs haar Want we blijven jong van binnen Over 25 jaar komen wij met onze kinderen Voor een feest bij elkaar als het gouden paar Over 25 jaar
Over 25 jaar komen wij met onze kinderen Voor een feest bij elkaar als het gouden paar Over 25 jaar, over 25 jaar... |
Wie zijn The Ramblers eigenlijk? 'k Vind het gedicht een beetje eh..... Prachtig is niet helemaal het juiste woord.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 15 december 2009, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLOWNTJE718
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:17
|
|
|
Kerst
Heer ik denk zo dikwijls na, Over het kerstfeest, dat we vieren al te saam . Hoe vaak nog Heer, voor dat U komt, En we naar Uw huis op mogen gaan?
Het is niet meer zo als vroeger Heer, Met overvolle kerken. De mens die dwaalt steeds verder af , Dat kun je aan alles merken.
Men verdiept zich niet meer in uw woord o Heer, Maar alleen nog in hun aards bestaan. En nu , Ja nu met Kerstfeest Heer, Zingen we allen weer uit Uw naam.
Nu klinkt dan weer het Ere zij God, En ook het stille nacht. Maar denkt men dan nog ook wel Heer Wat U aan het kruis eens hebt volbracht.
Er zijn er nog zo velen Heer, Die van U zo weinig weten, En dat U eens stierf voor hen aan het kruis , Is men allang vergeten.
’t Is kerstfeest Heer, hoe vaak nu nog, Hoelang geeft u nog de tijd. Om voor u te kiezen Heer, U die de mens bevrijd.
De wereld verlangt naar vrede Heer, Men zingt het nu alom. Maar ik bid ,laat een ieder kunnen zeggen Heer, Kom Here Jezus ,Kom
clowntje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:19
|
|
|
Tja allemaal,
Wat een reacties op zo iets simpel als de wet en de tien geboden. Als je Num en Deutr leest dan zie je daar heel veel wetten staan. De Joden leven daar nog naar.
Maar waarom waren er wetten en voor wie.
Al deze wetten van God waren er voor onze bescherming. Bescherming voor de kinderen , want als je aan de kinderen komt dan zijn daar zeer zware straffen op. Kom je aan iemand vrouw idem. De reinheid wettten waren er om ons te beschermen tegen ziekte. Daar was geen overdracht van ziekte in die tijd! Veel geleerde hebben zich hierover verbaasd en weten nu hoe goed die wetten waren en zijn . Ik weet dat hierover door een weterschapper een boek over is geschreven. Ik weet niet de naam maar dat ga ik opzoeken. God de Vader die ons geschapen heeft weet ook hoe alles in zijn werk gaat. Weet ook dat er gevolgen zijn als er iets mis gaat of dat wij ons niet aan de wetten houden. Daarom heeft hij deze wetten gegeven. Wij kunnen nooit leven naar deze wetten, want dan moeten wij volmaakt zijn. Dat is omdat God de Vader ons totaal afhankelijk wil maken van Hem. Dat we zelf die vrije keuze kunnen en willen maken om ons totaal over te geven in Zijn Handen. Door Zijn genade zijn wij gered en niet door de 10 geboden of wetten. Ze zijn een richtlijn een houvast in deze wereld, begrenzing wat goed of kwaad is. Bescherming tegen satan zodat wij niet aan hem overgeleverd worden, want hij is de overste van deze wereld. Door Zijn Genade mogen wij het Hemelse Paradijs binnentreden en daar mogen wij zeggen U alleen bent onze God en Uw goedentierenheid is tot in eeuwigheid!!! Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:20
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | ik ben het absoluut niet met je eens. In mijn ogen is de god die moslims aanbidden de antigod. Een god gemaakt uit mensen geïnspireerd door de duivel. Vergeet niet dat de duivel God wil nabootsen en hoe kan hij het beter doen dan de ware God na te bootsen. Het verklaart ook de hartgrondige haat tegen de joden, Gods oogappel. En de haat tegenover de christenen, de volgelingen van de Zoon van God. Zet nooit religies naast elkaar, er zijn geestelijke verschillen. |
Ben ik met je eens Chat.
Kunnen de Islamieten de Heilige Geest bijv. krijgen? Nee...nooit, alleen door te geloven in Jezus Christus kun je de Heilige Geest krijgen.
Onze Allah, de Vader dus (want Allah is dus m.i. gewoon een vertaling/aanduiding voor god in het Arabisch) kun je alleen maar benaderen via Zijn Zoon Jezus Christus en dan wordt deze Allah jouw Vader.
Jezus zei, wie niet door de DEUR naar binnengaat, die is een dief en een moordenaar. Je kunt slechts dus tot de Vader (van Jezus Christus) komen door de DEUR en die deur is JEZUS CHRISTUS, Zijn offer....het kruis.
Het kruis is het grote verschil met alle andere goden, die er op de wereld zijn. Is er ergens op de wereld dan een god die ook de offerdood heeft gebracht/ondergaan voor zijn volgelingen. Is er ergens nog een geloof, dat zegt, dat de mens zondig is en daarvan gered dient te worden en dat die redding alleen maar tot stand kan komen door diezelfde god en die zich dan ook nog zelf aan het kruishout laat nagelen en ook weer opstaat? Ik dacht het niet!
Jezus Christus zei, wie mij verwerpt, verwerpt ook de Vader en wie mij gezien heeft, heeft ook de Vader gezien.
God de Vader, de Schepper van hemel en aarde, drukt Zich in deze genadetijd uit in Zijn Zoon Jezus Christus en in niemand anders. Alleen Hij kan van zonde redden en niemand anders en alleen door Jezus Christus kom je tot de Vader en door niemand anders. want Jezus Christus is de Weg, de Waarheid en het Leven en niemand anders.En ook: er is op deze aarde geen andere naam gegeven dan door wie je gered kunt worden
Hand 17,18 Onder hen waren ook enkele epicurische en stoïsche filosofen, van wie sommigen zeiden: ‘Wat beweert die praatjesmaker toch?’ Anderen merkten op: ‘Hij schijnt een boodschapper van uitheemse goden te zijn,’ omdat ze dachten dat hij predikte over Jezus en een godin die Opstanding heette.
Hand 19,26 Maar jullie hebben uiteraard ook gemerkt dat Paulus niet alleen in Efeze, maar in bijna heel Asia een grote groep mensen heeft weten te overtuigen van zijn opvatting dat goden die door mensenhanden worden gemaakt geen goden zijn. 1 Kor 12,2 Zoals u weet was u in de tijd dat u nog heidenen was volledig in de ban van goden die taal noch teken geven. Gal 4,8 Toen u God nog niet kende, was u onderworpen aan goden die helemaal geen goden zijn.
Mat 24,9 Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam. Joh 17,26 Ik heb hun uw naam bekendgemaakt en dat zal ik blijven doen, zodat de liefde waarmee u mij liefhad in hen zal zijn en ik in hen.’
Hand 4,12 Door niemand anders kunnen wij worden gered, want zijn naam is de enige op aarde die de mens redding biedt.’ Fil 2,9 Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat, De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | toen ik aan t zoeken was naar andere woonruimte heb ik gebeden om leiding; ik zou namelijk zo heel graag weer een klein tuintje willen;
afijn, ik heb een grote tuin gekregen, en ik was er blij mee; de hele voortuin heb ik leeggehaald, zo erg zelfs, dat er een vrachtwagen grond in moet; maar ja, dat kost geld, he? de planten in de vorige tuin, had ik al gescheurd, en wat er over bleef, kon ik in de moestuin van mn vriendin onderbrengen; zo ook met de duizende bloembollen.....zover dus aan planten geen gebrek...
kom ik vanmorgen op mn vorig woonadres, om de laatste dingen op te halen, die nog in t tuinhuisje stonden; zegt de nieuwe eigenaar; je kunt alle rozen wel mee-nemen, als je dat wilt hoor! tuuuuurlijk wil ik dat!!
enne.....de hele zijtuin gaat op de schop, dus je kunt de buxus-hagen en beplanting ook wel ophalen, als je t kunt gebruiken.... tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!
want we gaan van de tuin een oprit maken, en de pergola (27 meter) gaat eruit, dus als je die wilt hebben, kun je die in t voorjaar ophalen; als je m tenminste nog gebruiken kunt; tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!!!!
trouwens, de planten in de voortuin staan wel dicht op elkaar..... kun je daarvan zeggen hoe we dat oplossen?? ja hoor, dat kan ik tuurlijk wel; doe ik voor u; en t overschot? tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!!!
afijn, moe en met spierpijn sta ik te strijken; komt de tuin-hulp de keuken in lopen; je vind een vrachtwagen grond te prijzig zei je; dus k heb effies wat geregeld voor je, meid; maandag vroeg komt er een VRACHTWAGEN VOL KOMPOST, kadootje van je huurbaas, en ik spit het er even door voor je!!!!!! de tranen zouden je toch in je oren schieten?? zeg nou zelf..... want tuuuuuuurlijk wil ik dat!!
de broer van de huurbaas wil wel een rozen-rekje maken over het pad langs het huis, k zal es vragen wanneer het hem zou schikken; want tuuuuuuurlijk wil ik dat ook nog wel!!
zou God weten wat dit meisje nodig heeft, om haar gedachten te verzetten, en te relaxen??
afijn, als ik niet reageer, ondanks dat ik online ben; t zou zomaar es kunnen zijn, dat ik de tuin in ben; want tuuuuuurlijk wil ik dat!!!!! |
Wat goed!!! Hij weet precies wat jij nodig hebt en wat je graag wilt hebben. God is een gevend God vol met kadotjes. Alleen vragen er zo weinig mensen om. In de Hemel staan er nog vele kado`s die niet opgehaald zijn. Jammer is dat. Maar jij hebt het wel gevraagd en gekregen. Wacht maar af er komt nog meer. Want als God een maal geeft dan blijft Hij geven. Genietse Jill.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:28
|
|
|
WOORDJE VOORAF Ik heb hier een gedicht gevonden voor iedereen die met de komende feestdagen met verdriet zit, die zijn er toch velen.
Stil verdriet zit diep van binnen; dit verdriet zit diep verstopt. Stil verdriet komt niet naar buiten, dit verdriet zit opgekropt.
Stil verdriet vanwege iemand die je eens bent kwijtgeraakt Stil verdriet wat maar niet wegebt, dat veel mensen vaak ontgaat.
Je hebt verdriet; het houdt je bezig. Je hebt verdriet, maar toont het niet want anderen hebben eigen zorgen. Zij hebben zelf vaak ook verdriet.
Stil verdriet, heel diep verborgen. Dit verdriet verzwijg je gauw. Stil verdriet aan het oog onttrokken wat jij goed verborgen houdt.
Maar de Heiland ziet jouw zorgen, kent jouw leven heel erg goed. Hij ziet jouw stil verdriet wel zitten En Hijweet hoe jij je voelt.
Hij veracht niet het verstopte en Hij wil dat jij ook weet dat Hij met Zijn grote liefde overspoelt jouw zorg en leed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:29
|
|
|
Tijdens een watersnood ramp zit een boertje in zijn huis en denkt ik ga naar boven dan blijf ik droog.
Met dat hij boven zit gaat hij tot de HEER bidden van Here God help mij en red mij want zonder u ga ik verdrinken. Maar het water stijgt nog steeds en plotseling komt er een bootje langs er die man in het bootje vraagt meneer stap toch in dan bent u gered! Maar het boertje zegt nee ik blijf want de HEER zal mij redden.
Maar nog steeds stijgt het water tot aan zijn knieën staat het water en de boer gaat weer bidden van HERE God ik heb U nodig redt mijn leven. Komt er weer een bootje langs en wordt hem weer gezegd meneer kom toch snel in mijn bootje anders zal je verdrinken. Maar nee hij blijft op zijn dak van het huis staan.
En na een tijdje staat het water tot aan zijn nek en bid hij weer tot de HERE God :Heer red mij want over tijdje zal ik verdrinken als U niet snel bent. Komt er na een tijdje weer een bootje langs en er wordt hem weer gevraagd meneer stap toch snel in anders verdrinkt u nog. Het antwoordt van die boer is : nee ik wordt gered door de Here God.
Na een poosje verdrinkt die man toch en komt hij voor de hemelpoort te staan. En vraagt hij "waarvoor heeft de Here God mij niet gered ik heb heel vaak gebeden maar niets.!!
Krijgt hij als antwoordt : Maar meneer de Here God heeft tot 3 x toe een bootje langs gestuurd en je stapte niet in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:30
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:34
|
|
|
Kan dit soort moppen wel door de beugel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:38
|
|
|
Het gaat erom dat Als je bid naar de Heer je niet alleen moet denken dat alleen de heer je zal redden maar hij ook andere manieren kan verzinnen en gebruiken om je te redden in moeilijke situatie's zoals deze.
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:39
|
|
|
ligt eraan hoe je het leest, maar je kan een wijze les uit deze mop trekken 3x de boot missen? dat was tevens je gevraagde uitleg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:40
|
|
|
MARCOWAAL200 schreef: | Het gaat erom dat Als je bid naar de Heer je niet alleen moet denken dat alleen de heer je zal redden maar hij ook andere manieren kan verzinnen en gebruiken om je te redden in moeilijke situatie's zoals deze.
|
Ik begreep hem wel Marco
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:41
|
|
|
Het gaat erom dat Als je bid naar de Heer je niet alleen moet denken dat alleen de heer je zal redden maar hij ook andere manieren kan verzinnen en gebruiken om je te redden in moeilijke situatie's zoals deze.
Moraal van het verhaal
Je bid tot de Here voor redding (van verdrinkings dood ) je geestelijke leven.
De Heer zend jou je redding 3x ( het bootje ) iemand op je pad die je het Woord uitlegt en jou tot de Here brengt.
En jij ziet het niet wat de Here voor je doet ( het bootje 3x langs sturen ) dus die persoon die hij bij je langs stuurt met het WOORD.
En omdat je zo bezig ben met jezelf ga je tenonder en wordt je niet gered.
Laatst aangepast door
|
MARCOWAAL200
|
op dinsdag 15 december 2009, 23:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 23:48
|
|
|
PAULUS505 schreef: | Het valt mij op dat er veel dames op CM zijn die schrijven dat ze te laat op hun afspraken arriveren. Dat is mijns inziens geen goede binnenkomer voor een date. Als ik naar een Gebeds avond ga of naar familie en vrienden ben ik altijd minimaal een kwartier te vroeg, soms ben ik er zelfs al een uur eerder. Hoe zou het toch komen dat er meerdere dames op CM zijn die te laat op hun afspraken komen. Dat vind ik in ieder geval heel jammer. |
Staan ze vast om te springen dat je een uur te vroeg aan komt kakken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 00:11
|
|
|
okay marco,maar dan moet je wel even de titel veranderen,want dan is het geen MOP meer toch,als we er een wijze les uit kunnen halen?
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op woensdag 16 december 2009, 00:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 00:13
|
|
|
ik heb ook zón vriendin ... optutten veel werk ... en elke zondag is het racen naar de kerk ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 00:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | Kabouter Puntmuts werd wakker.. brr wat was het vroeg nog. Maar de vogeltjes waren al aan het fluiten dus het zonnetje zou zodadelijk wel opkomen. Kabouter Puntmuts stapte zn bedje uit en maakte Katrien, zijn vrouw, zachtjes wakker. "Wakker worden meissie" zei hij, "het is weer ochtend en ik ga zo naar mn werk. Smeer jij de boterhammetjes terwijl ik Droef de hond uitlaat?" " Ja, natuurlijk" lachtte Katrien. Zij had nooit zoveel moeite met opstaan en was altijd vrolijk, de hele dag door. Terwijl Kabouter Puntmuts snel de hond uitliet, smeerde Katrien de boterhammetjes die hij mee nam naar zn werk. Samen dronken ze nog snel een bak koffie en aten een beschuitje met Paturain. Daarna verliet Kabouter Puntmuts de rood-met-witte-stippen paddestoel om naar zijn werk te gaan. Kabouter Puntmuts had een belangrijke baan en stond in hoog aanzien in de kabouterwereld. Kabouter Puntmuts was overdag tuinkabouter bij de burgemeester. Aangezien de burgemeester tussen de notaris en de voorganger in woonde, wist Kabouter Puntmuts de meeste nieuwtjes uit de mensenwereld vaak als eerste. Nog voor het zonnetje opkwam en de mensen wakker waren, stond Kabouter Puntmuts al op zijn vaste plekje achter zijn kruiwagen met een pijpje in zijn mond. Heel de dag stond hij glimlachend de voorbijgangers aan te kijken. Die voorbijgangers keken niet of nauwelijks naar hem, want wie let er nou op een tuinkabouter? Die desinteresse vond Kabouter Puntmuts helemaal niet erg, hij verdiende op een eerlijke wijze zijn brood en wat kon een tuinkabouter zich nog meer wensen, toch? Het zonnetje scheen wel, maar nog niet erg fanatiek. Vanuit de verte verschenen de eerste donkere wolken al. "He bah," dacht Kabouter Puntmuts, "regen, das balen zeg! Ik verregen helemaal en als het voor de mensen droog is, blijft die connifeer achter me, mijn nek voldruppelen. Mn kruiwagen word straks ook weer zwaarder door dat water. Ach, het voordeel is wel dat die vogelepoep van mn jasje spoelt" Omdat Kabouter Puntmuts van alle zaken ook de zonnige kant inzag, en dol was op zijn werk, bleef hij gewoon glimlachen. Maar toen de regen opgehouden, de connifeer drooggedruppeld en de vogelepoep van zn jasje was gespoeld, glimlachte hij net wat vrolijker. Het was nog vroeg op de dag, Kabouter Puntmuts was benieuwd welke spannende avonturen hij vandaag verder nog ging beleven!!
Als jij als cm-forumlezer dit hele verhaal aandachtig hebt uitgelezen, ben je net ff een tikkie gestoorder als ik die het schreef... gefeliciteerd! |
heeeeý forum tijger ... tijd óver zeker? ... ikke inka ... inka leest het héle forum binnen 5 minuten hoor
groetjes je vriend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 01:11
|
|
|
HENK710 schreef: | Titel: 'Moderne wetenschap in de Bijbel' Ondertitel: 'De Bijbel is de wetenschap 3500 jaar vooruit' Schrijver: drs. Ben Hobrink Onderwerpen: voeding, gezondheid, hygiëne, geslachtsziekten, epidemieën, evolutie |
dank je Henk dat boek bedoelde ik nu bij de reactie van de wetten en tien geboden. Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 09:01
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Maar de motie heeft het niet gehaald. Enkel SGP en PVV waren voor. |
Vergeet niet dat de SGP een kleine getuigenispartij is en bovendien als enige in het verkiezingsprogramma heeft staan dat het voor theocratie is. Dat is dus een wetgeving niet op basis van de grondwet in de rechtsstaat zoals we die in Nederland kennen, maar op basis van een letterlijke interpretatie van de Bijbel. En daarin komt steniging voor bij overspel (alleen de vrouw wordt uiteraard gestenigd), om maar eens iets te noemen. Hiet is dus wel degelijk sprake van fundamentalisme en dat is in mijn ogen ook niet een beetje goed. Maar laten we wel zijn: de SGP heeft sinds de Nacht van Kersten geen echte politieke invloed meer gehad. De aanhang is doorgaans klein maar constant en is vooral afkomstig uit de bevindelijke kerken. En juist die kleine aanhang staat onder druk. In Urk bleek een flink aantal jongeren richting Wilders te gaan en dat is een landelijke trend. Er is al een SGP bobo naar Urk gestuurd met dreigende taal richting deze jongeren. De SGP-motie heeft daarom denk ik ook een pragmatische zo niet opportunistische insteek. Behoud de jongeren voor de SGP en probeer mensen uit de ChristenUnie en het CDA hiermee richting SGP te krijgen. Natuurlijk is de SGP een fundamentalistische partij maar er is wel een groot verschil met de fanatieke Islam want laten we wel wezen: niemand denkt dat van der Vlies zijn dochter een bomgordel aan zal doen om haar midden tussen de islamitische marktlui te laten exploderen. Hoewel islamieten daar vaak geestelijk gehandicapten toe aanzetten, InchAllah.
Verder is er een verschil tussen geloofsvrijheid en godsdienstvrijheid. Geloofsvrijheid impliceert dat je mag geloven wat je wilt. Die bestond zelfs in Rusland onder het communisme. Godsdienstvrijheid is dat je het ook mag praktizeren, zonder kwalijke gevolgen, met alle rituelen die daarbij horen. In Zwitserland is derhalve de godsdienstvrijheid niet aangetast, alleen een verdere bouw van minaretten mag niet.
Wel grappig dat er in de discussie maar een keer een onvervalst SGP-argument naar voren kwam. Hannah sprak over het toestaan van andere geloven in Israel. Dat is een typische SGP-redenering. Het staat toch zo in de Bijbel, dus het mag! Nederland is echter een liberale rechtsstaat met een grondwet. De SGP houdt zich daar veelal aan.
Het vervelende van de SGP vind ik de beeldvorming die ontstaat over Christenen. Ik reken me tot de christenen maar kan me in de opvattingen van deze partij totaal niet vinden. Het gruwelijke vrouwenstandpunt is er maar een van, wat ik erger vind is de zwakke sociale paragraaf. Men sprak tot in de jaren negentig van armenzorg in het SGP-programma. Christenen komen door de SGP in beeld als mensen die vrouwenrechten ontkennen, fundamentalistisch zijn, hun kinderen niet laten inenten en miezemuizen over een wielerronde op zondag.
Toch hou ik op een of andere manier van ze, ondanks dat ik het in nagenoeg alles met de SGP oneens ben: het zijn de enige provo's in Nederland met hun onversneden geluid en broeders (en ik vind stiekem ook: zusters) in Christus. Maar ze moeten net zo klein blijven als ze nu zijn anders is het een ramp voor Christenen die deze bekrompen opvattingen afwijzen.
Thomas[/quote]
kijk, da's nog eens een hartelijk welkom op de vroege morgen, thomas; k wordt gelijk maar uitgemaakt voor provo, gruwelijk, sociaal zwak, bekrompen en een miezemuizer, met daar bovenop een vleugje onverantwoordelijkheid....
t is in elk geval wel echt thomas die aan t woord is; duidelijk, rechtlijnig en je woorden zijn niet voor twee-erlei uitleg vatbaar.....
toch heb ik nog wel wat kanttekeningen bij je betoog; - waar blijf je als je niet de hele bijbel letterlijk als het woord van God neemt; als je gaat schrappen wat je niet uitkomt, dan kun je net zo goed een ander boek pakken, denk ik? - ook heb ik niet het gevoel als vrouw achtergesteld te zijn, ik denk dat de bijbel toch ook wel heel erg veel aanknopingspunten geeft, over hoe er met de dames omgegaan dient te worden.
(en ga astjeblieft geen politieke discussie met me aan; ik heb er nl nul komma nul verstand van!!)
en als laatste; ......toch een heerlijk gevoel dat je op een of andere manier nog van me houdt...... .....ondanks dat we t in vrijwel alles oneens zijn....
enne...........jij ook een goeiemorgen thomas!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 09:23
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 22:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 11:59
|
|
|
JILL658 schreef: | Al deze wetten van God waren er voor onze bescherming. Bescherming voor de kinderen , want als je aan de kinderen komt dan zijn daar zeer zware straffen op. Kom je aan iemand vrouw idem. De reinheid wettten waren er om ons te beschermen tegen ziekte. Daar was geen overdracht van ziekte in die tijd! Veel geleerde hebben zich hierover verbaasd en weten nu hoe goed die wetten waren en zijn . Ik weet dat hierover door een weterschapper een boek over is geschreven. Ik weet niet de naam maar dat ga ik opzoeken. |
Zie boekentips, Jill. Want dat boek heb ik daar gisteren geplaatst. Is echt een aanrader!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:04
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ok laat ik dan doorgaan op jouw stellingname dat het beide nog steeds kan, dat allah een naam is voor god. Een ongelovige zou zich bekeren tot de islam, die heeft dan dus allah als god, en Mohammed als zijn profeet. Zou deze persoon dan in dezelfde hemel komen als waar ik als christen zou komen, waar mijn God is met Jezus Christus als Zoon van God ?? Want allah is alleen maar een naam voor god zoals je stelt, maar is dit dan dezelfde god als mijn God??
Om nog specifieker te zijn, is de god van de islamieten dezelfde god als de God van de christenen ?? |
Dat het Dezelfde God zou kunnen zijn, want ja, die mogelijkheid ligt nog steeds open, betekent nog niet dat de persoon in jouw voorbeeld naar de hemel gaat. Immers, niet ieder die zegt "Here, Here" zal werkelijk bij God komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | ik ben het absoluut niet met je eens. In mijn ogen is de god die moslims aanbidden de antigod. Een god gemaakt uit mensen geïnspireerd door de duivel. Vergeet niet dat de duivel God wil nabootsen en hoe kan hij het beter doen dan de ware God na te bootsen. Het verklaart ook de hartgrondige haat tegen de joden, Gods oogappel. En de haat tegenover de christenen, de volgelingen van de Zoon van God. Zet nooit religies naast elkaar, er zijn geestelijke verschillen. |
Er zijn verschillen in manier van invulling van het godsbeeld. Maar maakt dit ook werkelijk de Persoon anders? Als jij samen met een aantal anderen een beeld van mij schetst, zal dat beeld verschillen. Maar ben ik dan ook iemand anders? Of als er meerdere getuigen zijn van een ongeval, hoeveel versies heb je dan van dat ene ongeluk?
Zie ook mijn eerdere reactie:
HENK710 schreef: | Hoezo tegen Zichzelf verdeeld? God is tegen afgoden, ofwel tegen verkeerde voorstellingen van Hem. Door die menselijke invullingen/beelden verandert God nog niet. Hij blijft Dezelfde en blijft tegen het verkeerd dienen van Hem. |
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 16 december 2009, 12:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:11
|
|
|
pfffff ik was vandaag net optijd op me werk moest wel snel me nest uit kleren aan tanden poetsen en hoppa weg... was in 5 minuten in de kou buiten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | dat is gewoon niet zo Henk. Je moet altijd streven naar een vertaling die zo dicht mogelijk bij de grondtekst staat. Kan jij je niet voorstellen dat als je zo'n ruime vertaling als basis neemt voor preek of bijbelstudie dat je dan gewoon de plank misslaat? |
Ik mag toch hopen dat je voor preek/bijbelstudie nu juist niet blind gaat op 1 vertaling!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:14
|
|
|
kiek inka ik sla die lappen gewoon over en kijk meestal op het laatst van de reactie wat men wil zeggen.... scheelds tijd he
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|