Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 18:02
|
|
|
Ik ben zelf absoluut totaal geen voorstander van de NBV. Zelf lees ik de Willibrord Vertaling welke vertaald en voltooid is in 1978. Wij hebben als katholieke ook een nog veel oudere vertaling uit ongeveer 1945 1946. Deze vertaling is genaamd: de Petrus Canisius vertaling. Deze vertaling is moeilijk om te begrijpen.
De Willibrord vertaling is voor het eerst in zijn geheel vertaald en voltooid in 1975. De vertaling welke wij in de RK Liturgie gebruiken is grotendeels afkomstig van de Willibrord vertaling uit 1975. Er is een deel van het N.T. opnieuw vertaald voor de Rk Liturgie. Deze vertaling vind ik prachtig! Werkelijk waar! De eerbied is hierin behouden en bepaalde Bijbelteksten uit het N.T. zijn mijns inziens veel beter vertaald. Deze Bijbel vertaling wordt nog helemaal niet zoveel gebruikt in de RK liturgie. Dit komt omdat de vertaling alleen gebruikt wordt bij vieringen waarin Maria herdacht wordt. Men is in de RK Kerk in Nederland bezig om alle Evangelies opnieuw te vertalen. Dit wordt gedaan door vertalers die het liefste anoniem willen blijven. Ik zal bij een volgend bericht een Bijbeltekst plaatsen uit 1 van de 4 Evangelies.
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 18:12
|
|
|
Matteus 5, 1-12a (Bron: lezingenboek voor de RK liturgie, vertaling: anoniem)
In die tijd toen Jezus de menigten zag, ging Hij de berg op, en nadat Hij zich had neergezet, kwamen zijn leerlingen bij Hem. Hij opende zijn mond en onderrichtte hen: 'Zalig de armen van geest, want van hen is het koninkrijk der hemelen. Zalig de treurenden, want zij zullen getroost worden. Zalig de zachtmoedigen, want zij zullen het land beërven. Zalig die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid, want zij zullen verzadigd worden. Zalig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. Zalig de zuiveren van hart, want zij zullen God zien. Zalig de vredestichters, want zij zullen kinderen van God genoemd worden. Zalig die vervolgd worden omwille van de gerechtigheid, want van hen is het koninkrijk der hemelen. Zalig zijt gij, wanneer men u beschimpt, vervolgt en van allerlei kwaad beschuldigt omwille van Mij: Verheugt u en juicht, omdat uw loon in de hemel groot is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 18:23
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Op hun eigen terpje ja. |
Daarom, waarde "buitenlanders", jullie zijn welkom op onze terp , de chocolademelk is warm en de snert en de rookworst bijna...
Klaas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 19:21
|
|
|
Kabouter Puntmuts werd wakker.. brr wat was het vroeg nog. Maar de vogeltjes waren al aan het fluiten dus het zonnetje zou zodadelijk wel opkomen. Kabouter Puntmuts stapte zn bedje uit en maakte Katrien, zijn vrouw, zachtjes wakker. "Wakker worden meissie" zei hij, "het is weer ochtend en ik ga zo naar mn werk. Smeer jij de boterhammetjes terwijl ik Droef de hond uitlaat?" " Ja, natuurlijk" lachtte Katrien. Zij had nooit zoveel moeite met opstaan en was altijd vrolijk, de hele dag door. Terwijl Kabouter Puntmuts snel de hond uitliet, smeerde Katrien de boterhammetjes die hij mee nam naar zn werk. Samen dronken ze nog snel een bak koffie en aten een beschuitje met Paturain. Daarna verliet Kabouter Puntmuts de rood-met-witte-stippen paddestoel om naar zijn werk te gaan. Kabouter Puntmuts had een belangrijke baan en stond in hoog aanzien in de kabouterwereld. Kabouter Puntmuts was overdag tuinkabouter bij de burgemeester. Aangezien de burgemeester tussen de notaris en de voorganger in woonde, wist Kabouter Puntmuts de meeste nieuwtjes uit de mensenwereld vaak als eerste. Nog voor het zonnetje opkwam en de mensen wakker waren, stond Kabouter Puntmuts al op zijn vaste plekje achter zijn kruiwagen met een pijpje in zijn mond. Heel de dag stond hij glimlachend de voorbijgangers aan te kijken. Die voorbijgangers keken niet of nauwelijks naar hem, want wie let er nou op een tuinkabouter? Die desinteresse vond Kabouter Puntmuts helemaal niet erg, hij verdiende op een eerlijke wijze zijn brood en wat kon een tuinkabouter zich nog meer wensen, toch? Het zonnetje scheen wel, maar nog niet erg fanatiek. Vanuit de verte verschenen de eerste donkere wolken al. "He bah," dacht Kabouter Puntmuts, "regen, das balen zeg! Ik verregen helemaal en als het voor de mensen droog is, blijft die connifeer achter me, mijn nek voldruppelen. Mn kruiwagen word straks ook weer zwaarder door dat water. Ach, het voordeel is wel dat die vogelepoep van mn jasje spoelt" Omdat Kabouter Puntmuts van alle zaken ook de zonnige kant inzag, en dol was op zijn werk, bleef hij gewoon glimlachen. Maar toen de regen opgehouden, de connifeer drooggedruppeld en de vogelepoep van zn jasje was gespoeld, glimlachte hij net wat vrolijker. Het was nog vroeg op de dag, Kabouter Puntmuts was benieuwd welke spannende avonturen hij vandaag verder nog ging beleven!!
Als jij als cm-forumlezer dit hele verhaal aandachtig hebt uitgelezen, ben je net ff een tikkie gestoorder als ik die het schreef... gefeliciteerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 20:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | Kabouter Puntmuts werd wakker.. brr wat was het vroeg nog. Maar de vogeltjes waren al aan het fluiten dus het zonnetje zou zodadelijk wel opkomen. Kabouter Puntmuts stapte zn bedje uit en maakte Katrien, zijn vrouw, zachtjes wakker. "Wakker worden meissie" zei hij, "het is weer ochtend en ik ga zo naar mn werk. Smeer jij de boterhammetjes terwijl ik Droef de hond uitlaat?" " Ja, natuurlijk" lachtte Katrien. Zij had nooit zoveel moeite met opstaan en was altijd vrolijk, de hele dag door. Terwijl Kabouter Puntmuts snel de hond uitliet, smeerde Katrien de boterhammetjes die hij mee nam naar zn werk. Samen dronken ze nog snel een bak koffie en aten een beschuitje met Paturain. Daarna verliet Kabouter Puntmuts de rood-met-witte-stippen paddestoel om naar zijn werk te gaan. Kabouter Puntmuts had een belangrijke baan en stond in hoog aanzien in de kabouterwereld. Kabouter Puntmuts was overdag tuinkabouter bij de burgemeester. Aangezien de burgemeester tussen de notaris en de voorganger in woonde, wist Kabouter Puntmuts de meeste nieuwtjes uit de mensenwereld vaak als eerste. Nog voor het zonnetje opkwam en de mensen wakker waren, stond Kabouter Puntmuts al op zijn vaste plekje achter zijn kruiwagen met een pijpje in zijn mond. Heel de dag stond hij glimlachend de voorbijgangers aan te kijken. Die voorbijgangers keken niet of nauwelijks naar hem, want wie let er nou op een tuinkabouter? Die desinteresse vond Kabouter Puntmuts helemaal niet erg, hij verdiende op een eerlijke wijze zijn brood en wat kon een tuinkabouter zich nog meer wensen, toch? Het zonnetje scheen wel, maar nog niet erg fanatiek. Vanuit de verte verschenen de eerste donkere wolken al. "He bah," dacht Kabouter Puntmuts, "regen, das balen zeg! Ik verregen helemaal en als het voor de mensen droog is, blijft die connifeer achter me, mijn nek voldruppelen. Mn kruiwagen word straks ook weer zwaarder door dat water. Ach, het voordeel is wel dat die vogelepoep van mn jasje spoelt" Omdat Kabouter Puntmuts van alle zaken ook de zonnige kant inzag, en dol was op zijn werk, bleef hij gewoon glimlachen. Maar toen de regen opgehouden, de connifeer drooggedruppeld en de vogelepoep van zn jasje was gespoeld, glimlachte hij net wat vrolijker. Het was nog vroeg op de dag, Kabouter Puntmuts was benieuwd welke spannende avonturen hij vandaag verder nog ging beleven!!
Als jij als cm-forumlezer dit hele verhaal aandachtig hebt uitgelezen, ben je net ff een tikkie gestoorder als ik die het schreef... gefeliciteerd! |
Zelf bedacht dit verhaal? Lijkt mij sterk. Maar een leuk verhaal.
pieter nog voordat ik je kende was ik al gestoord en de mate hoe erg, geen idee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 20:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als jij als cm-forumlezer dit hele verhaal aandachtig hebt uitgelezen, ben je net ff een tikkie gestoorder als ik die het schreef... gefeliciteerd! |
Gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen.
Klaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 20:22
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik denk dat we onderscheid moeten gaan maken in de manier waarop we de bijbel gebruiken. 1) Gebruiken we de bijbel alleen om te lezen of, 2) gebruiken we de bijbel ook voor bijbelstudie.
1) Lezen: In elke bijbel kunnen we de weg tot de Vader vinden. Persoonlijk denk ik dat dat de belangrijkste boodschap is die we kunnen vinden in de bijbel. Het volgende voorbeeld komt uit 7 vertalingen.
Joh 14,6 NBV - Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij. SV-J - Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. NBG51 - Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij. WV95 - Jezus antwoordde: ‘Ik ben de weg, en de waarheid en het leven. Alleen door Mij heeft men toegang tot de Vader. GNB96 - ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven,’ antwoordde Jezus. ‘Iemand kan alleen naar de Vader gaan via mij. SV1637 - Iesus seyde tot hem, Ick ben de wegh, ende de waerheyt, ende het leven. Niemandt en komt tot den Vader dan door my. SV1977 - Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot de Vader, dan door Mij.
Daarnaast kun je uit de bijbel heel veel teksten halen die je persoonlijk kunnen bemoedigen, daar heb je geen uitgebreidde studie voor nodig, hoef je alleen maar voor te kunnen lezen.
2) Bijbelstudie: Als je dieper in wilt gaan op de inhoud van de bijbel, zul je de tekst moeten bestuderen. Het is dan van belang dat je kennis hebt van de grondtekst en het contextuele gedeelte (achtergrond, verband leggen tussen). Op dat moment is het naar m.i. wel van belang welke bijbelvertaling je gebruikt. Een vertaling die zo dicht mogelijk bij de grondtekst komt is dan aan te bevelen. Maar persoonlijke voorkeur voor een vertaling is misschien wel net zo belangrijk, neem een bijbel die voor jou geschikt is. Maar misschien wel het allerbelangrijkste dat het je intentie mag zijn om God groot te maken door je bijbelstudie. |
Je raakt de spijker op de kop. Voor bijbelstudie heb je een vertaling nodig, en geen parafrase, anders ga je ook nog verkeerde dingen leren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 20:55
|
|
|
JILL658 schreef: | Wat voor mij een heel verhelderen boek is en die ik een ieder wil aan raden. Als je nog geen echte Papa relatie hebt met God dan is dit een boek dat je kan helpen om God zo te gaan ervaren. Het gooit heel wat huisjes en religie over boord. Vrijheid in Hem. Vrijheid om met Papa te praten te wandelen te eten te zingen te rusten en Zijn Liefdevolle omarming te ervaren en te voelen.
De Uitnodiging van W Paul Young ISBN 978 90 435 1550 4 |
Een heel bijzonder boek, ja. Bijzonder in de zin van: ik weet nog niet zo goed wat ik er van vinden moet... God wordt als Vader, als Jezus en als Heilige Geest wel heel concreet, als drie mensen neergezet. Enerzijds is het verdiepend om op die manier tegen God aan te kijken. En de gesprekken die de hoofdpersoon voert met Papa, Jezus en de Geest zijn mooi om te lezen. Het toont hoe God met mensen om wil gaan. Anderzijds roept het ook veel vragen op zoals wat moet ik met het godsbeeld van iemand anders. Bovendien wordt God wel heel concreet 'getekend', op het oneerbiedige af soms. Maar.. ondanks deze kritische opmerkingen, is het boek wel aan te raden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 21:15
|
|
|
Zij waren pas enkele uren een paar Ze fluisteren zachtjes en kusten elkaar De bruidegom voorspelde zijn bruid met een lach Hoe hij de toekomst zag
Over 25 jaar zal ik jou nog steeds beminnen Ook al hebben wij grijs haar Want we blijven jong van binnen Over 25 jaar komen wij met onze kinderen Voor een feest bij elkaar als het zilveren paar Over 25 jaar
De blijde voorspelling kwam werkelijk uit Zij werden de zilveren bruidegom en bruid De man gaf zijn bruidje een klinkende zoen En zei precies als toen
Over 25 jaar zal ik jou nog steeds beminnen Ook al hebben wij grijs haar Want we blijven jong van binnen Over 25 jaar komen wij met onze kinderen Voor een feest bij elkaar als het gouden paar Over 25 jaar
Over 25 jaar komen wij met onze kinderen Voor een feest bij elkaar als het gouden paar Over 25 jaar, over 25 jaar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 21:25
|
|
|
MARY052 schreef: | He Rell. als je van iemand hier op aarde houdt. dan wil je toch ook het beste voor die persoon, dan wil je diegene toch niet kwetsen. pijn doen of wat dan ook maar voor negatiefs? Zo is het ook met JEZUS, als je een relatie met HEM hebt wil je toch ook het beste doen? |
een vraagje dan mary heb je nooit een standje gekregen van je vader hier bedoel de man die je ookwel pappa of pap noemt die man? Hij houd ook van je maar toch als je een standje verdiende kreeg je het toch of een fikse preek of misschien wel billebkoek weet ik veel. Deed ie toch ookal houd hij van je toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 21:28
|
|
|
PAULUS505 schreef: | Zij waren pas enkele uren een paar Ze fluisteren zachtjes en kusten elkaar De bruidegom voorspelde zijn bruid met een lach Hoe hij de toekomst zag
Over 25 jaar zal ik jou nog steeds beminnen Ook al hebben wij grijs haar Want we blijven jong van binnen Over 25 jaar komen wij met onze kinderen Voor een feest bij elkaar als het zilveren paar Over 25 jaar
De blijde voorspelling kwam werkelijk uit Zij werden de zilveren bruidegom en bruid De man gaf zijn bruidje een klinkende zoen En zei precies als toen
Over 25 jaar zal ik jou nog steeds beminnen Ook al hebben wij grijs haar Want we blijven jong van binnen Over 25 jaar komen wij met onze kinderen Voor een feest bij elkaar als het gouden paar Over 25 jaar
Over 25 jaar komen wij met onze kinderen Voor een feest bij elkaar als het gouden paar Over 25 jaar, over 25 jaar... |
over 25 jaar heb ik aow
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 21:35
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik denk dat als het er op aankomt we toch echt allemaal in 1 en de zelfde God geloven... Alleen gaat iedereen er op een andere manier mee om,maar das wat ik denk, dat wil niet zeggen dat het zo is |
ik ben het absoluut niet met je eens. In mijn ogen is de god die moslims aanbidden de antigod. Een god gemaakt uit mensen geïnspireerd door de duivel. Vergeet niet dat de duivel God wil nabootsen en hoe kan hij het beter doen dan de ware God na te bootsen. Het verklaart ook de hartgrondige haat tegen de joden, Gods oogappel. En de haat tegenover de christenen, de volgelingen van de Zoon van God. Zet nooit religies naast elkaar, er zijn geestelijke verschillen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 21:35
|
|
|
Maar de motie heeft het niet gehaald. Enkel SGP en PVV waren voor.[/quote]
Vergeet niet dat de SGP een kleine getuigenispartij is en bovendien als enige in het verkiezingsprogramma heeft staan dat het voor theocratie is. Dat is dus een wetgeving niet op basis van de grondwet in de rechtsstaat zoals we die in Nederland kennen, maar op basis van een letterlijke interpretatie van de Bijbel. En daarin komt steniging voor bij overspel (alleen de vrouw wordt uiteraard gestenigd), om maar eens iets te noemen. Hiet is dus wel degelijk sprake van fundamentalisme en dat is in mijn ogen ook niet een beetje goed. Maar laten we wel zijn: de SGP heeft sinds de Nacht van Kersten geen echte politieke invloed meer gehad. De aanhang is doorgaans klein maar constant en is vooral afkomstig uit de bevindelijke kerken. En juist die kleine aanhang staat onder druk. In Urk bleek een flink aantal jongeren richting Wilders te gaan en dat is een landelijke trend. Er is al een SGP bobo naar Urk gestuurd met dreigende taal richting deze jongeren. De SGP-motie heeft daarom denk ik ook een pragmatische zo niet opportunistische insteek. Behoud de jongeren voor de SGP en probeer mensen uit de ChristenUnie en het CDA hiermee richting SGP te krijgen. Natuurlijk is de SGP een fundamentalistische partij maar er is wel een groot verschil met de fanatieke Islam want laten we wel wezen: niemand denkt dat van der Vlies zijn dochter een bomgordel aan zal doen om haar midden tussen de islamitische marktlui te laten exploderen. Hoewel islamieten daar vaak geestelijk gehandicapten toe aanzetten, InchAllah.
Verder is er een verschil tussen geloofsvrijheid en godsdienstvrijheid. Geloofsvrijheid impliceert dat je mag geloven wat je wilt. Die bestond zelfs in Rusland onder het communisme. Godsdienstvrijheid is dat je het ook mag praktizeren, zonder kwalijke gevolgen, met alle rituelen die daarbij horen. In Zwitserland is derhalve de godsdienstvrijheid niet aangetast, alleen een verdere bouw van minaretten mag niet.
Wel grappig dat er in de discussie maar een keer een onvervalst SGP-argument naar voren kwam. Hannah sprak over het toestaan van andere geloven in Israel. Dat is een typische SGP-redenering. Het staat toch zo in de Bijbel, dus het mag! Nederland is echter een liberale rechtsstaat met een grondwet. De SGP houdt zich daar veelal aan.
Het vervelende van de SGP vind ik de beeldvorming die ontstaat over Christenen. Ik reken me tot de christenen maar kan me in de opvattingen van deze partij totaal niet vinden. Het gruwelijke vrouwenstandpunt is er maar een van, wat ik erger vind is de zwakke sociale paragraaf. Men sprak tot in de jaren negentig van armenzorg in het SGP-programma. Christenen komen door de SGP in beeld als mensen die vrouwenrechten ontkennen, fundamentalistisch zijn, hun kinderen niet laten inenten en miezemuizen over een wielerronde op zondag.
Toch hou ik op een of andere manier van ze, ondanks dat ik het in nagenoeg alles met de SGP oneens ben: het zijn de enige provo's in Nederland met hun onversneden geluid en broeders (en ik vind stiekem ook: zusters) in Christus. Maar ze moeten net zo klein blijven als ze nu zijn anders is het een ramp voor Christenen die deze bekrompen opvattingen afwijzen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 15 december 2009, 21:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 21:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | ik ben het absoluut niet met je eens. In mijn ogen is de god die moslims aanbidden de antigod. Een god gemaakt uit mensen geïnspireerd door de duivel. Vergeet niet dat de duivel God wil nabootsen en hoe kan hij het beter doen dan de ware God na te bootsen. Het verklaart ook de hartgrondige haat tegen de joden, Gods oogappel. En de haat tegenover de christenen, de volgelingen van de Zoon van God. Zet nooit religies naast elkaar, er zijn geestelijke verschillen. |
klopt chatuliem, het is appels met peren vergelijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:02
|
|
|
RELLOK036 schreef: | een vraagje dan mary heb je nooit een standje gekregen van je vader hier bedoel de man die je ookwel pappa of pap noemt die man? Hij houd ook van je maar toch als je een standje verdiende kreeg je het toch of een fikse preek of misschien wel billebkoek weet ik veel. Deed ie toch ookal houd hij van je toch? |
och Rell ga mijn aardse papa maar niet vergelijken met mijn HEMELSE PAPA............... Enne ik was heel braaf dus kreeg geen billekoek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ISRAEL987
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:13
|
|
|
komt wel goed God bless you israel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:17
|
|
|
MARY052 schreef: | och Rell ga mijn aardse papa maar niet vergelijken met mijn HEMELSE PAPA............... Enne ik was heel braaf dus kreeg geen billekoek | En toch kun je je pa vergelijken met je hemlese Pa.. dat is wat ik er mee wil zeggen dus soms billenkoek maar doet God ook wel pijn hoor maar Hij wil wel dat we leren van onze fouten, maar Hij komt zekers voor ons op hoor als we het nodig hebben.... das nu een pa naar me hart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:17
|
|
|
Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:18
|
|
|
MARY052 schreef: | ter aanvulling en bemoediging:
Wat wilt U me zeggen Heer?
Dat je niet bang hoeft te zijn. Ik ben toch je Vader?
Ik heb je altijd geholpen. Ik heb het GOEDE met je voor. Dus wees niet bang.
De deur naar de duisternis is gesloten. Dat heb ik al vaak gezegd. Het is dicht.
JIJ BENT VAN MIJ.
Je bent MIJN KIND.
Mijn geliefde.
Mijn beminde kind.
Ik hou van je. Ik hou veel van je. Meer dan je beseft.
Zoveel meer dan je weet.
Dus heb geen schrik voor de dag van morgen.
Heb geen schrik voor de duisternis.
Ik ben je God. Ik ben je Vader. Ik ben je HEER.
Ik heb je in mijn armen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Wat wilt U nog tegen me zeggen Heer?
Je bent zo geliefd. Ik heb je zo vast in mijn armen. Je zult niet vallen hoor.
Je bent geborgen in MIJ. Je toekomst ligt vast in Mij.
In mijn liefde. In mijn handen. In mijn grootheid.
Je bent van MIJ. Mijn kind ben je. Van niemand anders.
Je hebt al vaak gemerkt dat Ik er was, als je bang was.
Ik heb je al vaak getoond hoe groot IK ben. Hoe GOED Ik ben. Hoeveel Ik van je hou.
Denk niet dat je gaat vallen. Je zult niet vallen. Je zult groeien IN MIJ.
In mijn liefde en goedheid.
Je zult leren hoe TROUW IK ben. Hoe groot Ik ben. Hoe GOED Ik ben.
Je bent mijn geliefde kind. De beminde van Mijn hart.
Ik wil jou. Ik heb je bedoeld. Ik heb een PLAN met je leven.
Denk niet dat je hier bent zomaar zonder bedoeling.
Ik heb je bedoeld mijn kind. Ik heb je geroepen om MIJN WOORDEN te spreken en je zult Mijn woorden spreken.
Ik heb je geroepen om MIJN INSTRUMENT te zijn. Mijn geliefde. Mijn beminde. Mijn straal van liefde.
Ik heb zoveel liefde voor je. Ik heb je zo geborgen in Mij.
Denk niet dat Ik je zal laten vallen. Denk niet dat Ik je zal laten zitten. Ik zal je niet in de steek laten. Ik zal je niet laten zitten.
Ik HEB JE VAST!
In mijn handen van liefde, trouw, zorg en goedheid.
Denk je dat Ik er niet ben voor je.
IK BEN ER ALTIJD VOOR JOU!!!
ALTIJD.
Elke dag opnieuw. Elke seconde help Ik je.
Ik spreek tot je en Ik laat je zien dat Ik je God ben.
Je beminde Vader.
Je geliefde Heer.
Je grote God. |
Bedankt, Mary. Wat mooi zeg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ISRAEL987
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:19
|
|
|
http://video.banadir24.com/tag/vitens77?tag=vitens77
Laatst aangepast door
|
ISRAEL987
|
op dinsdag 15 december 2009, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:20
|
|
|
Ik heb er direct voor Gebeden. Ik heb geleerd om niet te wachten met voor iemand te bidden, maar dit direct te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ISRAEL987
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:22
|
|
|
http://www.youtube.com/results?search_query=viyens77&search_type=&aq=f
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ISRAEL987
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:23
|
|
|
mijn filmjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:28
|
|
|
JILL658 schreef: | Tja even Mary en Henk.
Even in het kort. Jezus bestond al voor de grond legging vande wereld het Woord was God en Hij sprak en het was er. En het Woord is God. Jezus is de Weg de Waarheid en het Leven. God is een Drie-eenheid.
Jezus kwam op aarde om de Vaders Liefde te laten zien. Jezus deed niets zonder de Vader. Omdat wij een heel verkeerd beeld hadden gemaakt van God onze Vader. Het voorhangsel scheurde zodat wij gelijk naar de Vader mogen gaan. Er is geen belemmering meer tussen ons en God . Want Jezus heeft de Wil van de Vader gedaan, omdat Jezus Zijn Vader zo Lief had. Dat Hij die Liefde aan de mensen wilde openbare. God is Vader en God. En bovenal God is Liefde!!!!!! Jill |
Kan in enkel beamen Jill! Mensen vertekenen God, maa God blijft Zichzelf...voor iedereen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:31
|
|
|
Het valt mij op dat er veel dames op CM zijn die schrijven dat ze te laat op hun afspraken arriveren. Dat is mijns inziens geen goede binnenkomer voor een date. Als ik naar een Gebeds avond ga of naar familie en vrienden ben ik altijd minimaal een kwartier te vroeg, soms ben ik er zelfs al een uur eerder. Hoe zou het toch komen dat er meerdere dames op CM zijn die te laat op hun afspraken komen. Dat vind ik in ieder geval heel jammer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:31
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Blij dat je Romeinen goed hebt gelezen |
Ik lees gelukkig de hele Bijbel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:46
|
|
|
PAULUS505 schreef: | Het valt mij op dat er veel dames op CM zijn die schrijven dat ze te laat op hun afspraken arriveren. Dat is mijns inziens geen goede binnenkomer voor een date. Als ik naar een Gebeds avond ga of naar familie en vrienden ben ik altijd minimaal een kwartier te vroeg, soms ben ik er zelfs al een uur eerder. Hoe zou het toch komen dat er meerdere dames op CM zijn die te laat op hun afspraken komen. Dat vind ik in ieder geval heel jammer. |
Heeft niets met CM te maken,maar dat is een eigenschap van de vrouw(niet negatief bedoeld),maar een vrouw besteed nu eenmaal meer aandacht aan haar uiterlijk dan een man. En het enige nadeel is,dat ze dan meestal de tijd uit het oog verliest.
(nou ff wachten op de reacties van de dames )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | over 25 jaar heb ik aow | Mocht je willen. Dan werk je door tot je 75ste. (net als ik waarschijnlijk)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:51
|
|
|
Titel: 'Moderne wetenschap in de Bijbel' Ondertitel: 'De Bijbel is de wetenschap 3500 jaar vooruit' Schrijver: drs. Ben Hobrink Onderwerpen: voeding, gezondheid, hygiëne, geslachtsziekten, epidemieën, evolutie
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 15 december 2009, 22:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:52
|
|
|
MARY052 schreef: | ter aanvulling en bemoediging:
Wat wilt U me zeggen Heer?
Dat je niet bang hoeft te zijn. Ik ben toch je Vader?
Ik heb je altijd geholpen. Ik heb het GOEDE met je voor. Dus wees niet bang.
De deur naar de duisternis is gesloten. Dat heb ik al vaak gezegd. Het is dicht.
JIJ BENT VAN MIJ.
Je bent MIJN KIND.
Mijn geliefde.
Mijn beminde kind.
Ik hou van je. Ik hou veel van je. Meer dan je beseft.
Zoveel meer dan je weet.
Dus heb geen schrik voor de dag van morgen.
Heb geen schrik voor de duisternis.
Ik ben je God. Ik ben je Vader. Ik ben je HEER.
Ik heb je in mijn armen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Wat wilt U nog tegen me zeggen Heer?
Je bent zo geliefd. Ik heb je zo vast in mijn armen. Je zult niet vallen hoor.
Je bent geborgen in MIJ. Je toekomst ligt vast in Mij.
In mijn liefde. In mijn handen. In mijn grootheid.
Je bent van MIJ. Mijn kind ben je. Van niemand anders.
Je hebt al vaak gemerkt dat Ik er was, als je bang was.
Ik heb je al vaak getoond hoe groot IK ben. Hoe GOED Ik ben. Hoeveel Ik van je hou.
Denk niet dat je gaat vallen. Je zult niet vallen. Je zult groeien IN MIJ.
In mijn liefde en goedheid.
Je zult leren hoe TROUW IK ben. Hoe groot Ik ben. Hoe GOED Ik ben.
Je bent mijn geliefde kind. De beminde van Mijn hart.
Ik wil jou. Ik heb je bedoeld. Ik heb een PLAN met je leven.
Denk niet dat je hier bent zomaar zonder bedoeling.
Ik heb je bedoeld mijn kind. Ik heb je geroepen om MIJN WOORDEN te spreken en je zult Mijn woorden spreken.
Ik heb je geroepen om MIJN INSTRUMENT te zijn. Mijn geliefde. Mijn beminde. Mijn straal van liefde.
Ik heb zoveel liefde voor je. Ik heb je zo geborgen in Mij.
Denk niet dat Ik je zal laten vallen. Denk niet dat Ik je zal laten zitten. Ik zal je niet in de steek laten. Ik zal je niet laten zitten.
Ik HEB JE VAST!
In mijn handen van liefde, trouw, zorg en goedheid.
Denk je dat Ik er niet ben voor je.
IK BEN ER ALTIJD VOOR JOU!!!
ALTIJD.
Elke dag opnieuw. Elke seconde help Ik je.
Ik spreek tot je en Ik laat je zien dat Ik je God ben.
Je beminde Vader.
Je geliefde Heer.
Je grote God. |
Ja dat is mijn Papa Maryo. Geweldig , bedankt is heel mooi!!!! Jill
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|