Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:06
|
|
|
MAR907 schreef: | Is het JIJ of heel CM???? |
Voor jou een vraag voor mij een eeeeh weet ..of niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:07
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Je naald blijft hangen Mar...... |
Mijn naald hangt niet, maar zit midden in... of is dat Fries...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:08
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Voor jou een vraag voor mij een eeeeh weet ..of niet |
Nou een vraag op een weet....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 21 februari 2011, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:09
|
|
|
MAR907 schreef: | Mijn naald hangt niet, maar zit midden in... of is dat Fries... |
Zit net op friese les voor beginners ...hoe kan ik dat nou weten ...Mar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:09
|
|
|
MAR907 schreef: | Mis nog iets... gna, gna, gna.... |
Dan moet je doorvragen of wat je mist...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:10
|
|
|
LISA610 schreef: | Dan moet je doorvragen of wat je mist... |
Een dingetje Lisa daar zijn een aantal van de mannen heel slecht...het doorvragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:11
|
|
|
LISA610 schreef: | Dan moet je doorvragen of wat je mist... |
Hoeft niet want ik weet wat er mist...... Mij uit dagen he?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 21 februari 2011, 19:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:12
|
|
|
MAR907 schreef: | Nou een vraag op een weet.... |
Wat weet jij ...wat ik blijkbaar nog niet weet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:16
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Wat weet jij ...wat ik blijkbaar nog niet weet |
Ik zie wat jij niet ziet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:18
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik zie wat jij niet ziet |
dat weet een ander niet haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:19
|
|
|
LEONARD480 schreef: | dat weet een ander niet haha |
Grijns....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:23
|
|
|
MAR907 schreef: | Grijns.... |
Volgens mij zat er wat in die Apfelstrudel
Kan het anders niet verklaren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:26
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Volgens mij zat er wat in die Apfelstrudel
Kan het anders niet verklaren |
Volgens mij heeft het iets met Fries te maken.... was trouwens wel lekker met slagroom.
Het is wel erg off-toppic nu...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 21 februari 2011, 19:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:27
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Inderdaad we blijven mensen met al onze tekortkomingen, maar daar gaat het in wezen niet om, zonder Godsbesef in ook normen en waarde glijden we af in een zeer bedenkelijk niveau. Waar er vaak over gediscussieerd wordt van wat kan jezelf doen om de relatie een beter wending te geven en dat begint toch ook hoe sta je voor bepaalde keuzes in de discussie die nu gaande is. Ook kan je stellen waarom wil ik een relatie en het is toch het mooiste om de ander heel gelukkig te maken. Daarbij hoort zowel een geestelijke als een lichamelijke groei. |
Weet je Leonard.. dat wij allemaal een relatie willen komt niet zozeer doordat het mooiste is om een ander heel gelukkig te maken. De essentie van de relatie tussen man en vrouw is niet dat je steeds moet proberen de ander gelukkig te maken, want dat kan soms zo ver gaan dat het ten koste gaat van jezelf. Dat is niet hoe God een relatie bedoeld heeft.
God heeft ons allemaal geschapen met een diep gewortelde behoefte om volkomen één te worden met een ander. Daarom constateerde God al aan het begin der tijden dat het niet goed was voor de mens om alleen te zijn en heeft God hem een helper gemaakt die bij hem past. De schepping was pas volmaakt nadat God ook Eva had gemaakt (toch leuk om te weten he dames... dat we echt wel onmisbaar zijn in het leven van die kerels ).
Juist doordat je samen één wordt op de manier waarop God het heeft bedoeld, in een relatie zoals God die heeft bedoeld, gebaseerd op liefde zoals God die heeft bedoeld... Daardoor maak je elkaar gelukkig op de manier die God vanaf het begin af aan voor ogen heeft gehad.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op maandag 21 februari 2011, 19:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:28
|
|
|
MAR907 schreef: | Volgens mij heeft het iets met Fries te maken.... was trouwens wel lekker met slagroom. |
haha ...was al met al een super weekend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:29
|
|
|
LISA610 schreef: | Weet je Leonard.. dat wij allemaal een relatie willen komt niet zozeer doordat het mooiste is om een ander heel gelukkig te maken. De essentie van de relatie tussen man en vrouw is niet dat je steeds moet proberen de ander gelukkig te maken, want dat kan soms zo ver gaan dat het ten koste gaat van jezelf. Dat is niet hoe God een relatie bedoeld heeft.
God heeft ons allemaal geschapen met een diep gewortelde behoefte om volkomen één te worden met een ander. Daarom constateerde God al aan het begin der tijden dat het niet goed was voor de mens om alleen te zijn en heeft God hem een helper gemaakt die bij hem past. De schepping was pas volmaakt nadat God ook Eva had gemaakt.
Juist doordat je samen één wordt op de manier waarop God het heeft bedoeld, in een relatie zoals God die heeft bedoeld, gebaseerd op liefde zoals God die heeft bedoeld... Daardoor maak je elkaar gelukkig op de manier die God vanaf het begin af aan voor ogen heeft gehad. |
daar kan ik Amen op zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:33
|
|
|
MAR907 schreef: | Tja, als je gisteren opgelet had, heb je het antwoord van mij gehad....grijns.
Ik ga het niet hier op de forum wederom zeggen... Mijn antwoordt staat al ergens op het forum... |
Hé grapjas... ik heb gister opgelet, maar ik heb geen idee waar je nu op doelt Dus maak mij dan in ieder geval even deelgenoot, zodat ik niet het hele forum af hoef te zoeken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:37
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het gaat hier om seks voor het huwelijk Leonard dus als de meningen tussen geliefden daarin (teveel)verschillen lijkt me nr 1 mogelijk,nl. rekening houden met elkaars gevoelens maar nr.2 lijkt me vrijwel onmogelijk,je kunt niet tegen je normen en waarden ingaan en als dat niet gaat komt nr.3 dus om de hoek kijken,hoe jammer dat ook mag zijn.......en ik denk dat dit geldt voor vrijwel alles binnen de relatie omdat je anders zowel jezelf als de ander tekort doet. (en daarom is het zo vreselijk moeilijk de juiste partner te vinden,in de ideale relatie hoeven deze vragen niet eens gesteld te worden ) |
Idd Leane, dit gaat veel verder dan een mening over seks voor het huwelijk, maar werkt door op heel veel gebieden binnen een relatie. Reden temeer om eerst na te gaan of je zodanig bij elkaar past dat je elkaar ook echt kunt accepteren, zonder je steeds weer te hoeven aan te passen aan de ander of het risico te lopen dat één van beiden na verloop van tijd vertrekken wil. Ik heb het al eens eerder gezegd volgens mij: Liefhebben is een werkwoord!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:38
|
|
|
LISA610 schreef: | Weet je Leonard.. dat wij allemaal een relatie willen komt niet zozeer doordat het mooiste is om een ander heel gelukkig te maken. De essentie van de relatie tussen man en vrouw is niet dat je steeds moet proberen de ander gelukkig te maken, want dat kan soms zo ver gaan dat het ten koste gaat van jezelf. Dat is niet hoe God een relatie bedoeld heeft.
God heeft ons allemaal geschapen met een diep gewortelde behoefte om volkomen één te worden met een ander. Daarom constateerde God al aan het begin der tijden dat het niet goed was voor de mens om alleen te zijn en heeft God hem een helper gemaakt die bij hem past. De schepping was pas volmaakt nadat God ook Eva had gemaakt (toch leuk om te weten he dames... dat we echt wel onmisbaar zijn in het leven van die kerels ).
Juist doordat je samen één wordt op de manier waarop God het heeft bedoeld, in een relatie zoals God die heeft bedoeld, gebaseerd op liefde zoals God die heeft bedoeld... Daardoor maak je elkaar gelukkig op de manier die God vanaf het begin af aan voor ogen heeft gehad. |
De ander proberen gelukkig te maken is niet echt wat ik bedoelde ..ofwel misschien ook weer wel.....dat je schreef dat het niet ten koste mag gaan van je eigen persoontje is natuurlijk meer dan logisch en gelet op het feit dat als partners en of geliefden beide de intentie hebben om op een gelijkwaardige manier met elkaar om te gaan kun je stellen dat het mooi is om de ander lief te hebben op een manier die de ander heel gelukkig maakt. Uiteindelijk merk je dat de intense en dus diepgaande liefde die niet zelfzuchtig is ...lankmoedig ...enz. ..we weten de Bijbeltekst de manier is van God om elkaar lief te hebben en dus is het toch geweldig...Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:40
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Een dingetje Lisa daar zijn een aantal van de mannen heel slecht...het doorvragen |
Oefening baart kunst toch... laat mij dan maar degene zijn die jullie een beetje heropvoed op dat gebied. Per slot van rekening ben ik een vrouw... Door God geschapen ter vervolmaking van de schepping om mannen tot een helper te zijn... omdat het niet goed voor hen is om alleen te zijn... Ik blijf het een leuke gedachte vinden ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:42
|
|
|
MAR907 schreef: | Hoeft niet want ik weet wat er mist...... Mij uit dagen he? |
Ja tuurlijk... doe jij bij mij ook als je zegt: ik mis nog wat gna gna gna... Enne.. wie kaatst ... (oeps da's natuurlijk een Friese sport, snappen jullie wellicht niet)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:43
|
|
|
MAR907 schreef: | Volgens mij heeft het iets met Fries te maken.... was trouwens wel lekker met slagroom.
Het is wel erg off-toppic nu... |
Zeg jongens willen jullie nu ophouden te spelen... ga dan maar buiten een potje voetballen ofzo.. nu weer on topic... we waren hier serieus in discussie....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:44
|
|
|
LISA610 schreef: | Oefening baart kunst toch... laat mij dan maar degene zijn die jullie een beetje heropvoed op dat gebied. Per slot van rekening ben ik een vrouw... Door God geschapen ter vervolmaking van de schepping om mannen tot een helper te zijn... omdat het niet goed voor hen is om alleen te zijn... Ik blijf het een leuke gedachte vinden ha ha ha |
Ja ja en wij weer in de rol van de pijl met boog zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:44
|
|
|
LISA610 schreef: | Hé grapjas... ik heb gister opgelet, maar ik heb geen idee waar je nu op doelt Dus maak mij dan in ieder geval even deelgenoot, zodat ik niet het hele forum af hoef te zoeken... |
Als je opgelet had??? Zij ik gisteren dat voor God, "gemeenschap" hebben, voor het "maatschappelijke huwelijk", de basis is waarop man en vrouw één zijn....
Daarbij zeide ik, wanneer men dat niet zo ziet, je dan moet afvragen in hoeverre betekend het geloof dan voor zulken.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 21 februari 2011, 19:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:46
|
|
|
LEONARD480 schreef: | De ander proberen gelukkig te maken is niet echt wat ik bedoelde ..ofwel misschien ook weer wel.....dat je schreef dat het niet ten koste mag gaan van je eigen persoontje is natuurlijk meer dan logisch en gelet op het feit dat als partners en of geliefden beide de intentie hebben om op een gelijkwaardige manier met elkaar om te gaan kun je stellen dat het mooi is om de ander lief te hebben op een manier die de ander heel gelukkig maakt. Uiteindelijk merk je dat de intense en dus diepgaande liefde die niet zelfzuchtig is ...lankmoedig ...enz. ..we weten de Bijbeltekst de manier is van God om elkaar lief te hebben en dus is het toch geweldig...Amen |
We zitten weer op één lijn hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:47
|
|
|
LISA610 schreef: | Zeg jongens willen jullie nu ophouden te spelen... ga dan maar buiten een potje voetballen ofzo.. nu weer on topic... we waren hier serieus in discussie.... |
Lekker voetballen haha maken we mar als vliegende kiep en chat rechtvoor enz enz.....we moeten wel even oefenen voor de picknick...anders gaan de dames nog winnen ...even off-topic ..sorry
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:52
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Lekker voetballen haha maken we mar als vliegende kiep en chat rechtvoor enz enz.....we moeten wel even oefenen voor de picknick...anders gaan de dames nog winnen ...even off-topic ..sorry |
Haha, laat de dames maar komen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 21 februari 2011, 19:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:55
|
|
|
Lisa wat ik miste is:
Liefde zoekt zichzelfe niet.....
Wel bij een ander.... dat geld ook in een relatie....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 21 februari 2011, 20:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 19:55
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Lekker voetballen haha maken we mar als vliegende kiep en chat rechtvoor enz enz.....we moeten wel even oefenen voor de picknick...anders gaan de dames nog winnen ...even off-topic ..sorry | Lekker doorgaan Leo, heb net gezien dat Demy de Zeeuw nog steeds last van hersenschudding heeft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 21 februari 2011, 20:02
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ja ja en wij weer in de rol van de pijl met boog zeker |
Absoluut!!! Je dacht toch niet dat vrouwen het jullie nu allemaal op een presenteerblaadje gaan aanbieden. Zou ook zo sneu zijn, gezien jullie behoeften om te jagen en te veroveren.... Ga dus vooral goed jullie best doen om die pijl en boog weer op te zoeken ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|