Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik had het over de betiteling van Heide Roelande.......IK mag die toch denigrerend vinden????? |
Natuurlijk mag je dat! Net zo goed als ik mag vinden dat het afhangt van hoe, door wie en waarom het gezegd is of het denigrerend is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:28
|
|
|
HEIDE115 schreef: | precies Roelande,jij hebt maar 1 woord nodig') |
Exact, en Heide ... dit geldt ook zo bij Frank die een gevoelig woord heeft gebruikt voor jou maar het absoluut niet zo bedoelt als jij het nu opvat....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:28
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Natuurlijk mag je dat! Net zo goed als ik mag vinden dat het afhangt van hoe, door wie en waarom het gezegd is of het denigrerend is. |
precies!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:31
|
|
|
HEIDE115 schreef: | weetje,er zijn hier toch onopgeloste vete's,zo ik iemand hier dit zo hoorde noemen. ik denk dat ik heel warm zit,dat dit een van de redenen is..waaruit een vete ontstaat... je praat leuk,maar de inhoud van jou woordkeuze hier deugdniet jij wist heel sluw,dat dit woord wat jij gebruikte iets zou doen. ga me niet vertellen dat dit niet zo is. want dan geef ik je geen woord...kap ff? |
Frank zei absoluut niets verkeerd, integendeel, hij schreef zelfs wat zinnigs..........jij misschien wat overgevoelig???? alsik zustertjes denigrerend vind is dat onzin als Frank over de apen republiek schrijft is dat wel fout? Of denk je, dit is het topic pesten en er moeten maar weer mensen uit en een topic gesloten?????? Soms heb ik echt heimwee naar de vroegere CM tijden.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 10 juli 2012, 19:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:32
|
|
|
Mensen mensen kom op!! Waar is het wederzijds respect gebleven??? Probeer het even via mail of chat uit te praten laten we nu proberen niet weer een nieuwe twist te creeeren!! en nee ik spreek niemand persoonlijk aan!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:33
|
|
|
Mensen, mensen, iemand gebruikt een woord waarmee iemand anders gekwetst wordt...hoe moeilijk is het toch om "sorry" te zeggen, niet omdat je een woord gebruikt hebt, maar omdat er iemand gekwetst is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:34
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Mensen, mensen, iemand gebruikt een woord waarmee iemand anders gekwetst wordt...hoe moeilijk is het toch om "sorry" te zeggen, niet omdat je een woord gebruikt hebt, maar omdat er iemand gekwetst is. |
helemaal mee eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Frank zei absoluut niets verkeerd, integendeel, hij schreef zelfs wat zinnigs..........jij misschien wat overgevoelig???? alsik zustertjes denigrerend vind is dat onzin als Frank over de apen republiek schrijft is dat wel fout? Of denk je, dit is het topic pesten en er moeten maar weer mensen uit en een topic gesloten?????? |
verwijderd.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 12 juli 2012, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:37
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | helemaal mee eens |
..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 12 juli 2012, 21:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:37
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Mensen, mensen, iemand gebruikt een woord waarmee iemand anders gekwetst wordt...hoe moeilijk is het toch om "sorry" te zeggen, niet omdat je een woord gebruikt hebt, maar omdat er iemand gekwetst is. |
Ik ben zo gekwetst door zustertje.....komt daar ook een excuus voor???? Of is dat net zo bedoeld als dat Frank apenrepubliek noemt? dus helemaal niet kwetsend?????? Jullie kennen Frank toch ook lang genoeg dat hij dit niet kwetsend bedoelt???????
jullie kwetsen nu Frank om dat allemaal al van hem te denken en een sorry van hem te verwachten.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 10 juli 2012, 19:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:38
|
|
|
wat trouwens ook heel interesant is,is alle wetenschap die we uit de bijbel hebben gehaald. de bijbel is geschreven in een tijd dat de mensen nog niet zoveel wetenschap hadden,zo ontdekte bv iemand op een dag dat er stromingen in het water zijn,na de bijbel te hebben gelezen,met de woorden de wegen van het water. ontdekte een joodse arts was het volgens mij dankzij de bijbel dat we handen beter konden wassen voordat we een patient gingen helpen. de bouw van de ark, is echt de beste bouw die je voor een boot kan bouwen. de kringloop van het water, werd in het boek van job al beschreven;job 36 vers 27-28 hij trekt de waterdruppels omhoog, welke de nevelverdichten tot regen, die de wolken doen neerstromen.enfin enkele voorbeelden. ook zijn er genoeg voorbeelden waar uit blijkt dat eten volgens bijbelse voorwaarden het gezondste is voor de mens. gewoon wat voorbeelden van wetenschap geschreven in de bijbel. de bijbel was de wetenschap zon 3500 jaar vooruit hoe konden de schrijvers die wetenschap weten? Ik denk doordat ze een relatie met god hadden en door gods geest waren ze zo slim. oke misschien beetje offtopic, maar zeer interesant vind ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben zo gekwetst door zustertje.....komt daar ook een excuus voor???? Of is dat net zo bedoeld als dat Frank apenrepubliek noemt? dus helemaal niet kwetsend?????? Jullie kennen Frank toch ook lang genoeg dat hij dit niet kwetsend bedoelt???????
jullie kwetsen nu Frank om dat allemaal al van hem te denken en een sorry van hem te verwachten......... |
verwijderd.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 12 juli 2012, 21:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:43
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Ik ben zo gekwetst door zustertje.....komt daar ook een excuus voor???? Of is dat net zo bedoeld als dat Frank apenrepubliek noemt? dus helemaal niet kwetsend?????? Jullie kennen Frank toch ook lang genoeg dat hij dit niet kwetsend bedoelt???????
jullie kwetsen nu Frank om dat allemaal al van hem te denken en een sorry van hem te verwachten.........[/quot
verwijderd.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 12 juli 2012, 21:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben zo gekwetst door zustertje.....komt daar ook een excuus voor???? Of is dat net zo bedoeld als dat Frank apenrepubliek noemt? dus helemaal niet kwetsend?????? Jullie kennen Frank toch ook lang genoeg dat hij dit niet kwetsend bedoelt???????
jullie kwetsen nu Frank om dat allemaal al van hem te denken en een sorry van hem te verwachten......... |
Ja hoor Willemijn ik denk inderdaad dat Frank dit niet kwetsend bedoelt heeft. Bovendien is zijn geliefde België in de pers in t verleden ook nog wel eens met een apenrepubliek vergeleken
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 10 juli 2012, 19:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:45
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:47
|
|
|
ja is inderdaad heel interessant en zo zijn er volgens mij nog wel meer voorbeelden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
|
|
|
Hallo, ik lees het gesprek HEIDE FRANKT naar mijn idee kan het stukje dat ik las beiden goed doen en op 1 lijn brengen Trouwens ons allemaal!! Ik gebruikte dat woord ook wel eens!!
Ik las het Dit weekend stelde iemand me een vraag, hoewel het niet meteen als zodanig overkwam: ‘Ik snap niet waarom je naar zo’n apenland wilt.’ Het Apenland in kwestie is hier Congo. Door dit soort reacties wordt ik uit het veld geslagen. Niet door ‘het is levensgevaarlijk wat je gaat doen’. Ook reacties als deze doen me niets: ‘Ik snap niet dat je zoiets wilt’ of ‘stel dat je een lekke band krijgt en je haalt niet wat je die dag moet bereiken en je komt bij een dorpje waar ze geen camping hebben. Wat dan?’ Want dat zijn geen moeilijkheden en al zouden ze dat wel zijn, dan lossen die zichzelf wel op. Ook over deze opmerking maak ik me niet druk: ‘Ken je de uitdrukking ‘beren op de weg zien’, jij ziet ze niet, maar die beren zien jou wel!’ Beren zijn er immers niet in de Sahara. Blikken vol ongerustheid gebaseerd op gedachten die verraden dat ik een naïef, zelfs onnozel wicht ben. Veelal woorden gesproken vanuit een wetenschap dat ze gehoord worden door mensen waarop indruk gemaakt dient te worden. Dat doet mij weinig, omdat het onwetende woorden zijn. Zinnen gebaseerd op een onbekend terrein, uitingen van angst omdat het onbekend en dus eng is. Gevaarlijk natuurlijk ook. Maar het woord ‘Apenland’ doet mij wel wat. Dat snijdt meteen diep en heftig tussen degene die het uitspreekt en zijn ideeën over, in dit geval, Afrika. Wat wordt eigenlijk bedoeld met Apenland? Dat had ik natuurlijk op dat moment aan de persoon in kwestie moeten vragen, maar bij mij komt zoiets altijd pas veel later. Is een Apenland een land waar apen zijn? Vast wel. Maar apen zijn er ook in Zuid Spanje, in Gibraltar heb je de Berberaap. Is Spanje dan ook een Apenland? Of is de zee of oceaan een scheiding tussen Apenland en Mensenland? Is Amerika dan ook een Apenland of alleen de landgrens van arm en rijk Amerika? Staat aap gelijk aan arm? Is Afghanistan een Apenland? Heb ik daar eigenlijk één aap gezien? Ik geloof het niet, maar in buurland Pakistan zijn weer wel apen, toch zeker in het gedeelte dat grenst aan India. Want India is een echt Apenland. Wat een Apenland dan ook mag betekenen. Wat is een Apenland nou toch? Is het een grap als dit gezegd wordt? Is het een grap als iemand zegt: ‘Neem maar een grote pot witte verf mee, dan kan je alle gezichten in Afrika wit schilderen.’ Dit zijn vragen die ik mezelf stel, wat wordt ermee bedoeld? Dat het dom, naïef, gevaarlijk, eng en ronduit stom is wat ik doe, zijn geen dingen die ik mezelf af hoef te vragen. Niet je hart volgen, niet je dromen waar maken, niet leven alsof het de laatste dag zou kunnen zijn, niet de comfort-zone verlaten of de zogenaamde zekerheid, niet de basis ontdekken, niet de wereld voelen, niet ontdekken waarom we leven en waarom we werkelijk allemaal hetzelfde zijn -aap of mens- vind ik eigenlijk heel menselijk. Dat vind ik dus heel onapelijk. Hmm… al schrijvende en denkende heb ik nu net ontdekt wat een Apenland is! Een Apenland is een land waar mensen wonen die bewust leven, weten waarom en niet uit die comfi-zone kunnen of willen stappen omdat ze die wellicht niet hebben. Een Apenland leeft basic, met de natuur als hun leidraad, en misschien wel een aapje in de achtertuin annex jungle om ze daaraan te herinneren. Geen APP dus, maar een AAP.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | |
HEy tessy ook weer in huis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:50
|
|
|
en ondanks een boek vol woorden,met veel mooie woorden, gaat het hier weer flink mis op cm,door mis communicaties, jammer een goed dialoog voeren met verschillende mensen die toch ook zoveel gemeen hebben blijft moeilijk. beter had ik al de woorden in het vorige stuk op een briefje geschreven en door de wc gespoeld. want leest iemand ze? Kunnen we er over communiceren? we zijn weer te druk met onenigheid. het is begrijpelijk,maar jammer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:50
|
|
|
[quote=HEIDE115]
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 12 juli 2012, 21:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:51
|
|
|
Hoi Tessy...ben je er weer??? Wanneer blijf je nog eens langer dan 3 dagen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:52
|
|
|
Ach, ik ben een sukkel...ik zal maar wel verlengen na 22 juli...het is te leuk hier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:54
|
|
|
PETRA944 schreef: | dit zijn jouw woorden he, deze woorden heb ik nooit geschreven. om het goed te maken, de mooie eigenschappen:
ze kunnen goed auto rijden,de weg vinden, oh technisch inzicht, dingen bouwen, dingen maken , ze zorgen voor actie, verdediggen en beschermen ons, oeeehhhhhhhh sommigge zijn zo leuk en heldhaftig, brandweermannen,politie,militairen,dankzij hun leven we in een vrij land, goed leiding geven.goed koken zelfs, alle goede kokken zijn mannen.(soep niet meegerekend) waarom denk je dat er hier zoveel vrouwen op de site zitten, die willen allemaal een man oh en ik vergeet hun nuchterheid, vrouwen denken en denken soms zeer vermoeiend, en dan komt de man en die zegt wat nuchters yeahhhhhhh dus niet mopperen als ik je een beetje plaag want mannen zijn leuk |
Eindelijk eens een goed woord over de mannen...als ik naar de pn was gekomen had jij naast mij mogen zitten. Of wil jij ook naast die Yes zitten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:54
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja is inderdaad heel interessant en zo zijn er volgens mij nog wel meer voorbeelden |
klopt, alleen ha ha ik geef het maar es effe op het schrijven hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:56
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, ik héb weleens een dagje gehad hoor, dat ik er wel úren opzat hier |
...ik dacht dat je zou zeggen dat je eens een dagje had zonder er uren op te zitten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:57
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja is echt een heeel erg mooi boek. Inderdaad de moeite waard |
Sarah??? Gaat zekers over een vrouw met opvliegers en dergelijke toestanden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Eindelijk eens een goed woord over de mannen...als ik naar de pn was gekomen had jij naast mij mogen zitten. Of wil jij ook naast die Yes zitten... |
ach zolang ik maar niet een eindje mee hoef te wandelen wil ik wel langs een man zitten hoor de vraag is eerder of een man wel langs mij wil zitten ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:58
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Ik heb net een boek gelezen van; Tatiana de Rosnay
haar naam was Sarah.....
Ik zit er nog vol van......een aanrader!! |
Heel mooi maar ook heftig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:59
|
|
|
Woeiii
Blij te zien dat er in mijn afwezigheid niets veranderd is!
Als er één ding is dat ik geleerd heb in mijn cm-periode: Wanneer we stoppen met vingertjes wijzen hebben we meer gelegenheid om de hand in eigen boezem te steken!
Tess, steekt hand ook zeker in eigen boezem...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:59
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Sarah??? Gaat zekers over een vrouw met opvliegers en dergelijke toestanden... |
Nee Frank hoe kom je er bij zeg! Het gaat over...... lees het zelf maar erg mooi
|
|
Naar boven |
|
|