ChristianMatch

Forum

De jarige van vandaag...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4138 4139 4140 4141 4142 4143 4144 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:00

Visser!

Vandaag van harte gefeliciteerd met die leuke zoon van je! Dat het maar een grote brave jongen mag worden.... Knipoog smiley Met jouw opvoeding lukt dat vast!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:00

PETRA944 schreef:
dit zijn jouw woorden he, deze woorden heb ik nooit geschreven.
om het goed te maken, de mooie eigenschappen:

ze kunnen goed auto rijden,de weg vinden, oh technisch inzicht, dingen bouwen, dingen maken , ze zorgen voor actie, verdediggen en beschermen ons, Verlegen lachende smiley
oeeehhhhhhhh sommigge zijn zo leuk en heldhaftig, brandweermannen,politie,militairen,dankzij hun leven we in een vrij land,
goed leiding geven.goed koken zelfs, alle goede kokken zijn mannen.(soep niet meegerekend)
waarom denk je dat er hier zoveel vrouwen op de site zitten, die willen allemaal een man Verlegen lachende smiley oh en ik vergeet hun nuchterheid, vrouwen denken en denken soms zeer vermoeiend, en dan komt de man en die zegt wat nuchters yeahhhhhhh dus niet mopperen als ik je een beetje plaag want mannen zijn leuk Lachende smiley

Mannen zijn lucht voor mij......
Maar zonder lucht kan ik niet leven Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:02

INGE721 schreef:
Straks komt Zaai! weer Clown smiley Clown smiley

Ik kan zooooooo genieten van die heerlijke nonsens

Postbode Tiemen vind je vast leuk

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:08

JOSINA022 schreef:
Leanne en Inge...Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat jij nou alle mooie letters hebt!!!!!
Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:08

WILLEMIJN232 schreef:
Postbode Tiemen vind je vast leuk

Knipoog smiley

Ja duhuz
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:09

INGE721 schreef:
Dat jij nou alle mooie letters hebt!!!!!
Huilende smiley, smiley in tranen

Lachende smiley met blinkend witte tanden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VRIJGEZEL390

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:10

update

Vandaag bloed laten kontroleren en bij de arts geweest. Mijn bloedwaarde was goed alleen de waarde van het bezinksel was iets gestegen. Op zich geen probleem maar wel iets om in de gaten te houden. Mijn peneciline kuur is afgelopen en nu moet in de gaten gehouden worden of het zo blijft en de bacterie infectie onder controle is.
Wel moet ik steeds mijn temparatuur goed in de gaten houden en als die begint te stijgen me direkt bij het ziekenhuis melden. Over de aanhoudende pijn kunnen ze in dit stadium nog niets zeggen omdat mijn knie nog veel te dik is. Volgende week donderdag moet ik opnieuw mijn bloed laten testen en bij de arts komen. Het blijft dus nog even afwachten.

Gr Ernst
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:12

verwijderd.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:16

FRANKT627 schreef:
Wat een onzin weer allemaal...zijn wij het evenbeeld van God???
Zijn wij zij volmaakt als God???
Maakte God nooit een fout???
Zo neen, hoe interpreteer je dan het verhaal van Noah en zijn ark? Dat theologisch gezien als het het 2de scheppingsverhaal wordt beschouwd.
Mogen mensen niet verschillend zijn?
Moet iedereen op de zelfde man of vrouw vallen?
Moet iedereen dezelfde liedjes graag horen?
Moet iedereen geen spruitjes lusten?
Moet iedereen op iemand van het andere geslacht vallen?

Homofilie is voor de wet, justitie, geen misdadig feit. Ja, ik weet dat in sommige apelanden het wel een straf is, maar hier dus niet. Waarom zouden wij de wet niet respecteren en zodanig ook de homofiele medemens. In de Bijbel staat ook nergens geschreven dat je geen coke mag snuiven of xtc mag maken. Toch mag je het volgens justitie dat niet doen en dat moeten wij maar aanvaarden op straf van boete. Aanvaarden is hier het sleutelwoord. Een paar keer worden de de wetten, grondwet, zakelijk recht, strafwet...en alle die andere wetten en rechten aangepast naar de noden van de tijd. Helaas kan het geschiedenisboek en gids, de Bijbel dus, niet aangepast worden. Wilt dat dan zeggen dat we niet meer moeten evolueren met onze tijd. Thomas verwoordde het ook zo mooi enkele dagen geleden in een topic. Mensen die de Bijbel letterlijk lezen zijn helaas mensen die niet mee ge-evolueerd zijn met de maatschappij...tenzij met die zaken die ze wel prettig vinden zoals, tv, radio, vakanties, verwenpartijen, lekker en exclusief eten, kadootjes voor van alles en nog wat...

verwijderd.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:54
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:18

VRIJGEZEL390 schreef:
update

Vandaag bloed laten kontroleren en bij de arts geweest. Mijn bloedwaarde was goed alleen de waarde van het bezinksel was iets gestegen. Op zich geen probleem maar wel iets om in de gaten te houden. Mijn peneciline kuur is afgelopen en nu moet in de gaten gehouden worden of het zo blijft en de bacterie infectie onder controle is.
Wel moet ik steeds mijn temparatuur goed in de gaten houden en als die begint te stijgen me direkt bij het ziekenhuis melden. Over de aanhoudende pijn kunnen ze in dit stadium nog niets zeggen omdat mijn knie nog veel te dik is. Volgende week donderdag moet ik opnieuw mijn bloed laten testen en bij de arts komen. Het blijft dus nog even afwachten.

Gr Ernst

Blijf voor je bidden!!
Sterkte ermee!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:21

Wat nu dan Jans en Frank verlengen nie???
Wrom nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Huilende smiley, smiley in tranen

Blijf maar gewoon lekker Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:24

VRIJGEZEL390 schreef:
update

Gr Ernst

Blijft spannend zo! Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:25

FRANKT627 schreef:
na 22 juli verleng ik ook niet meer...

....

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:32

Wat naar dat de pijn maar blijft aanhouden. laat je niet ontmoediggen als blijkt dat je lichaam nog wat meer antibiotica nodig heeft.sterkte en ik hoop dat de pijn minder gaat worden deze week.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:43

WILLEMIJN232 schreef:
Frank, ik heb wel eens het idee dat mensen die de Bijbel letterlijk nemen denken dat de Bijbel een bovennatuurlijk boek is dat rechtstreeks uit de hemel is komen vallen en dat je als een orakel kunt raadplegen en dat een antwoord heeft op alle vragen. Het tegendeel is waar, de Bijbel is in de loop der eeuwen gegroeid en geschreven door mensen en in een periode dat er anders omgegaan werd met de feiten van het leven dan nu......
Dus je kan het toch ook helemaal niet letterlijk nemen?

ik denk dat de bijbel geschreven is door mensen die onder invloed van de heilige geest waren, het het woord van god dus is, aan ons gegeven, zodat we zijn woorden kunnen raadplegen,hem beter kunnen leren kennen. feit blijft,hoe lees je de woorden, in het geheel,of pak je 1 zin eruit. het n.t beschrijft het nieuwe verbond die god met ons heeft,het oude testament was het oude verbond ,voordat jezus zich offerde voor ons. dus geboden van het o.t. zijn niet meer geldig in mijn ogen door het neiuwe verbond. gewoon mijn gedachten,met respect voor jouw mening.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:56

HEIDE115 schreef:
Door iemand in de topic ''andere christenen'' viel een woord in de vorm van discriminatie(ik meen door Frank?)

Was dit nodig denk je?
Of zoekt hij zoals oud cm lid ook de ''nieuwkomers'' weg te dringen.

Heide wijs me eens aan in mijn tekst waar ik het woord 'discriminatie' heb geschreven?

Indien ik het wel had geschreven zou ik dan als oud cm-lid de nieuwkomers willen wegjagen? Wat is dat nu toch weer voor een veronderstelling? Ik begrijp helemaal niet waarop je doelt.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:59

ZEELAND736 schreef:
Soms Petra...moet een mens niet teveel denken in zulke situaties!!!!
En dat meen ik hoor....
Ik denk soms teveel...

(Maar dan meer in de trant van...Ohhh...wat heb ik gezegd...of...heb ik iets verkeerds gezegd???)
Soms denkt een mens veel erger van zichzelf dan het in werkelijkheid is overgekomen...

Mijn ervaring is toch wel dat het soms veel erger kan overkomen dan jij misschien bedoelt......en kan je een ander echt wel tekort doen....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:59

WILLEMIJN232 schreef:
Frank, ik heb wel eens het idee dat mensen die de Bijbel letterlijk nemen denken dat de Bijbel een bovennatuurlijk boek is dat rechtstreeks uit de hemel is komen vallen en dat je als een orakel kunt raadplegen en dat een antwoord heeft op alle vragen. Het tegendeel is waar, de Bijbel is in de loop der eeuwen gegroeid en geschreven door mensen en in een periode dat er anders omgegaan werd met de feiten van het leven dan nu......
Dus je kan het toch ook helemaal niet letterlijk nemen?

Het woord letterlijk is nogal betrekkelijk. Ik denk dat niemand de Bijbel helemaal letterlijk neemt. Als er bijvoorbeeld in genesis staat dat de hele wereld koren bij Jozef kwam komen dan denkt niemand dat er uit Groningen mensen gekomen zijn om daar koren te kopen. De hele wereld was het midden oosten dat was het gebied wat ze kenden.Ik zie ook weinig mannen elkaar groeten met een heilige kus of bidden met opgeheven handen
Er zijn in de Bijbel verschillende genres, zoals profetie, wetgeving, poëzie, aanbidding, gelijkenissen, wijsheidsliteratuur en geschiedenis. Ieder genre moet op zijn eigen manier geïnterpreteerd worden. En dat is uiteraard niet altijd letterlijk
Als er staat dat koning Salomo er 13 jaar over gedaan heeft om een paleis te bouwen dan moeten we dat uiteraard wel letterlijk nemen. dat is gewoon geschiedenis.
En dan heb ik het nog niet eens over de vertalingen die zijn ook niet letterlijk wat er in de grondtekst staat. De intentie van de tekst naar boven halen en de samenhang van Bijbelteksten en verhalen dat is volgens mij wel belangrijk Over het hoe en wat hier van verschillen we nogal eens van mening hier. Als we maar het belangrijkste met elkaar eens zijn nml het verlossend werk van de Heer Jezus
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:04

FRANKT627 schreef:
Heide wijs me eens aan in mijn tekst waar ik het woord 'discriminatie' heb geschreven?

Indien ik het wel had geschreven zou ik dan als oud cm-lid de nieuwkomers willen wegjagen? Wat is dat nu toch weer voor een veronderstelling? Ik begrijp helemaal niet waarop je doelt.

Je hebt het woord "discriminatie" niet gebruikt, maar wel het woord "apelanden" en ik denk dat Heide daarop doelt.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:07

HEIDE115 schreef:
Nou..schiet los nog wel liefst! Lachende smiley

Zelf dacht ik dat dit onderwerp wel even met rust gelaten kon worden.
er is al heel veel uitgewisseld,rond nu inmiddels wel misschien 3 topic's.
Hiermee is misschien de tijd aangebroken,dat we kunnen zeggen..nou bijna 3topic's '' gevuld over Homo zijn.
Maar goed, dat is wat ik hier even over wilde zeggen.

Verder ben ik zelf wel is door vrouwen als homo aangezien.
en kan alleen maar zeggen,dat dat meer een vraag voor mij hier wordt binnen dit topic;)
Misschien omdat ik jaren in de zorg sector hebt gewerkt met veel zustertjes om mij heen..dat je dan bijna van zelf ook half zuster wordt??

Hierdoor weet ik ook hoe een homo zich wel is kan voelen..

En volgens mij had je in de zorg wat moeite met het vrouwelijk gezag?
En ik snap niet waar jij gewerkt hebt in de zorg maar de term zustertjes is zo denigrerend dat dat in een professioneel hospitaal niet gebezigd wordt.....dat is een term die ouderen nog wel eens gebruiken....
Misschien maar goed dat wij elkaar niet tegen kwamen op de werkvloer.......
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:12

JOSINA022 schreef:
Je hebt het woord "discriminatie" niet gebruikt, maar wel het woord "apelanden" en ik denk dat Heide daarop doelt.

Ja, en dan? Zijn er soms geen landen die homo's dood maken omwille van het fundamentalistisch geloof? Zuid Amerikaanse landen waar corruptie schering en inslag is worden toch ook bananenrepublieken genoemd. Wat is er dan mis met die uitdrukking? En waar ben ik nou in vredesnaam aan het discrimeren??? Leg me dat nu eens uit??? En hoe zou ik door die tekst nieuwe leden wegjagen??? Wat is dat voor een oproertaal??? Een totaal van de pot gerukte veronderstelling die andere moet aanzetten om zich tot mij te keren. Waar gaat het eigenlijk over?
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:13

JOSINA022 schreef:

verwijderd.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:22
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:15

FRANKT627 schreef:
Ja, en dan? Zijn er soms geen landen die homo's dood maken omwille van het fundamentalistisch geloof? Zuid Amerikaanse landen waar corruptie schering en inslag is worden toch ook bananenrepublieken genoemd. Wat is er dan mis met die uitdrukking? En waar ben ik nou in vredesnaam aan het discrimeren??? Leg me dat nu eens uit??? En hoe zou ik door die tekst nieuwe leden wegjagen??? Wat is dat voor een oproertaal??? Een totaal van de pot gerukte veronderstelling die andere moet aanzetten om zich tot mij te keren. Waar gaat het eigenlijk over?

verwijderd.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:22
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:17

WILLEMIJN232 schreef:
En ik snap niet waar jij gewerkt hebt in de zorg maar de term zustertjes is zo denigrerend dat dat in een professioneel hospitaal niet gebezigd wordt.....dat is een term die ouderen nog wel eens gebruiken....
Engeltje smiley

verwijderd.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:55
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:18

HEIDE115 schreef:
Josien,als hij voor iemand op komt hier..moet hij weten.
ik heb weinig aan zulke figuren.
Hij gaat de 22ste weg zegt tie,dus ja ff je dappere kant tonen .
Bij sommige zit er wat dwars,en dan gaan ze discrimineren
kijk wat er onder buren ruzie's gebeurd
of als er te veel anderen intdurp bij komen.
pff leg me niks uit aub.

Ja Heide, je hebt gelijk...ik kom voor iemand op. Ik kom op voor een minderheidsgroep. Een groep die uitgejouwd wordt door zogenaamde liefdevolle christenen. Ja, ik kom voor homo's die praktizeren én die christenen zijn of willen zijn. Of dacht jij dat ik voor iemand anders op kwam. En je oproertaal pik ik niet zomaar...je moet eens leren lezen wat er staat. Je kan misschien nog eens herlezen en er over nadenken. IK krijg de indruk, let wel, ik zeg een indruk, dat je denkt dat ik tegen jouw persoon ben. Voel je je dan zo vlug aangesproken??? Ik weet echt niet waarover je hebt. Nu ik zie hoe je reageert hier wil ik je mail zelfs niet openen. Dan hoef ik me ook niet druk te maken over eventuele aantijgingen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:20

WILLEMIJN232 schreef:
Engeltje smiley

Zustertje ? Ach ligt er aan wie het zegt en waarom.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:22

FRANKT627 schreef:
Ja Heide, je hebt gelijk...ik kom voor iemand op. Ik kom op voor een minderheidsgroep. Een groep die uitgejouwd wordt door zogenaamde liefdevolle christenen. Ja, ik kom voor homo's die praktizeren én die christenen zijn of willen zijn. Of dacht jij dat ik voor iemand anders op kwam. En je oproertaal pik ik niet zomaar...je moet eens leren lezen wat er staat. Je kan misschien nog eens herlezen en er over nadenken. IK krijg de indruk, let wel, ik zeg een indruk, dat je denkt dat ik tegen jouw persoon ben. Voel je je dan zo vlug aangesproken??? Ik weet echt niet waarover je hebt. Nu ik zie hoe je reageert hier wil ik je mail zelfs niet openen. Dan hoef ik me ook niet druk te maken over eventuele aantijgingen.

verwijderd.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:23

ROELANDE345 schreef:
Knipoog smiley

Ik had het over de betiteling van Heide Roelande.......IK mag die toch denigrerend vinden?????
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:24

ROELANDE345 schreef:
Knipoog smiley

precies Roelande,jij hebt maar 1 woord nodig')
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 19:27

HEIDE115 schreef:
precies Roelande,jij hebt maar 1 woord nodig')

Juist niet, zij begreep niet wat ik bedoelde.......wel goed lezen.......
Ik had het er niet over wat zij vond maar wat ik vond......een significant verschil.......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4138 4139 4140 4141 4142 4143 4144 ... 6194 Volgende
Pagina 4141 van 6194