ChristianMatch

Forum

Arjans hoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 21:58

CROSSROAD317 schreef:
Ach voordat die friezen doorhebben dat het vriest, is het al 2010,
Voordat die Sallanders door hebben dat het al 2010 is... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En ja, die Friezen hebben het al door: zie bovenstaande opmerking van een Fries Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 14 december 2009, 21:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:02

HENK710 schreef:
Door deze leefregels wel regelmatig in je op te nemen, leer je inderdaad een stuk afhankelijkheid beseffen.

Met dat engelengedoe moet je wel oppassen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Zonder brevet geeft dat evt. wel problemen Clown smiley

tja, jij speelde turkish airlines Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:03

PIETER649 schreef:
tja, jij speelde turkish airlines Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

SSSST! Niet verklappen hoor. Was niet TA, was de finale test van AQ-Airlines Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:04

Beste CM leden,

ik ben afgelopen Zaterdag avond naar een Praise avond in Oisterwijk geweest. Deze werd georganiseerd door Stichting Ecovata.
Het was echt super gezegend en genadevol. De Praise avond werd geleid door de Vlaamse Rockband Solid.
We zongen vele bekende praise en worship liederen, maar ook enkele minder bekende. Ik ging helemaal "uit mijn dak" voor Jezus!
Ik vond vooral het nummer One way (van Hillsong United) echt geweldig.
Ook het lied With all I am en Lead me tot the Cross vind ik prachtig.
Er werden ook bemoedigende woorden en korte getuigenissen gegeven.
Kortom ik vind het echt een super avond!

Wellicht is het leuk om bij dit onderwerp de ervaringen van een ieder te delen betreffende Praise avonden.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:09

HENK710 schreef:
Voordat die Sallanders door hebben dat het al 2010 is... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En ja, die Friezen hebben het al door: zie bovenstaande opmerking van een Fries Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja die Sallanders zijn al net zo vreemd als die Friezen. En misschien is die Fries dan wel de uitzondering op de regel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
(Maar voor alle duidelijkheid even de grenzen van het gebied Salland.
De streek langs de Overijsselse Vecht rond de plaatsen Gramsbergen en Hardenberg is altijd tot Salland gerekend, ondanks haar ligging t.o.v. de rest van Salland. Het dialect van deze streek is een overgangsdialect tussen Sallands en Drents. Tegenwoordig wordt het gebied aan weerszijden van de Vecht, van Gramsbergen tot aan Dalfsen vaak aangeduid als het Vechtdal.

Salland is in deze visie beperkt tot het gebied tussen Ommen, Zwolle, Deventer, Hellendoorn en Holten, waarbij alleen Zwolle niet tot Salland kan worden gerekend. Dit is de streek ten oosten van de rivier de IJssel. Raalte wordt vaak als het centrum van Salland beschouwd.

Volgens de provincie Overijssel behoren de gemeenten Zwolle, Kampen, Zwartewaterland, Staphorst, Hardenberg, Ommen, Dalfsen, Raalte, Olst-Wijhe, Deventer en Hellendoorn in z'n geheel tot Salland, terwijl de gemeenten Twenterand en Rijssen-Holten er gedeeltelijk deel van uitmaken.)
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:11

JOLAN931 schreef:
Hoe denken jullie over de wet die God aan Mozes gaf in het oude testament.
Is deze anno 2009 nog steeds de wet waar we ons aan hebben te houden?
en is ieder gebod in deze wet even belangrijk? voor degene die deze wet niet kennen heb ik hem er even onder gezet. eerste is de staten vertaling, tweede komt uit het Boek.

Toen sprak God al deze woorden, zeggende:

1 Ik ben de HEERE uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.

2 Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

3 Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.
Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt.

4 Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt.
Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen;
Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;
Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.

5 Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft.

6 Gij zult niet doodslaan.

7 Gij zult niet echtbreken.

8 Gij zult niet stelen.

9 Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

10 Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.

Toen verklaarde de HERE:
"Ik ben de HERE, uw God, Die u uit de slavernij in Egypte heeft bevrijd.

1 U mag geen andere goden aanbidden dan Mij.

2 U mag geen beeld of afbeelding maken van wat boven in de hemel of op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. U mag niet voor dergelijke zaken buigen of deze vereren; want Ik, de HERE, ben een jaloerse God, Die de zonden van de vaders toerekent aan de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen van hen die Mij haten. Maar Ik ben liefdevol voor hen die van Mij houden en mijn wetten gehoorzamen. U mag de naam van de HERE, uw God, niet zonder goede reden gebruiken, want de HERE zal degene die dat wel doet, zeker straffen.

4 Onderhoud de sabbat als een heilige dag. Zes dagen moet u werken, maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, een rustdag. Op die dag mag u niet werken. En dat geldt ook voor uw zonen, dochters, slaven (man of vrouw), vee en gasten. Want in zes dagen heeft de HERE de hemel, de aarde, de zee en alles wat daarin leeft, gemaakt en Hij rustte op de zevende dag. Daarom zegende de HERE de sabbat en maakte er een bijzondere, heilige dag van.

5 Heb eerbied voor uw vader en uw moeder, dan krijgt u een lang en goed leven in het land dat de HERE, uw God, u zal geven.

6 U mag niemand doodslaan.

7 U mag niet echtbreken.

8 U mag niet stelen.

9 U mag geen leugens vertellen aan andere mensen.

10 U mag niet jaloers zijn op het huis van uw naaste en ook niet op zijn vrouw, zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund en zijn ezel of iets anders dat het eigendom is van uw naaste

Maar JEZUS is toch gekomen om de wet te vervullen? Hij alleen is de weg de waarheid en het leven. Jezus zegt zelf: niemand komt tot de Vader dan door Mij.....als je Jezus hebt aangenomen als je Redder en Verlosser zit de wet in je hart en wil je niet anders meer dan gehoorzaam zijn. Niet omdat het moet maar omdat je niet anders meer wil.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:12

MARY052 schreef:
als je Jezus hebt aangenomen als je Redder en Verlosser zit de wet in je hart en wil je niet anders meer dan gehoorzaam zijn. Niet omdat het moet maar omdat je niet anders meer wil.

Amen!
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:13

MARY052 schreef:
Maar JEZUS is toch gekomen om de wet te vervullen? Hij alleen is de weg de waarheid en het leven. Jezus zegt zelf: niemand komt tot de Vader dan door Mij.....als je Jezus hebt aangenomen als je Redder en Verlosser zit de wet in je hart en wil je niet anders meer dan gehoorzaam zijn. Niet omdat het moet maar omdat je niet anders meer wil.
dus soms lieg je niet of wat dan ook?
denk dat de wet wel vervult is maar neemt niet weg dat het evengoed een hele goede richtlijn is om je aan te houden...
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:15

oke les aardrijks kunde weer gehad Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:19

RELLOK036 schreef:
dus soms lieg je niet of wat dan ook?
denk dat de wet wel vervult is maar neemt niet weg dat het evengoed een hele goede richtlijn is om je aan te houden...

Rell, ik zeg niet dat je dat nooit meer doet, maar je hart is erop uit het goede te doen. Meer en meer op JEZUS te gaan lijken.
WOW dat is echt mijn wens. (en ook de ZIJNE denk ik)
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:24

RELLOK036 schreef:
oke les aardrijks kunde weer gehad Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ga jij eens heel rap weer terug naar je eigen hoekje Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:28

Christenen kennen God, JHWH, de Ene.
Moslims kennen allah al hun god.

Nu lees ik in sommige stellingen dat deze 2 één en dezelfde god/God zou zijn, waar ligt dan de waarheid ??
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:32

CROSSROAD317 schreef:
Christenen kennen God, JHWH, de Ene.
Moslims kennen allah al hun god.

Nu lees ik in sommige stellingen dat deze 2 één en dezelfde god/God zou zijn, waar ligt dan de waarheid ??

Kan nog steeds beiden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Allah is namelijk geen Naam, maar de titel, zoals wij God als titel gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:37

BULLDOG524 schreef:
ga jij eens heel rap weer terug naar je eigen hoekje Gefrustreerde smiley

Hihi die Bulldog!

Maarreh.... Rellok is net zo welkom hier als alle anderen!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:39

MARIO216 schreef:
Bijna dus....

Het moet nog wel veel vriezen voor Rellok in de Maas bij Venlo of in de Geulle kan schaatsen.....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:44

HENK710 schreef:
Kan nog steeds beiden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Allah is namelijk geen Naam, maar de titel, zoals wij God als titel gebruiken.

Ok laat ik dan doorgaan op jouw stellingname dat het beide nog steeds kan, dat allah een naam is voor god.
Een ongelovige zou zich bekeren tot de islam, die heeft dan dus allah als god, en Mohammed als zijn profeet. Zou deze persoon dan in dezelfde hemel komen als waar ik als christen zou komen, waar mijn God is met Jezus Christus als Zoon van God ?? Want allah is alleen maar een naam voor god zoals je stelt, maar is dit dan dezelfde god als mijn God??

Om nog specifieker te zijn, is de god van de islamieten dezelfde god als de God van de christenen ??
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:44

HENK710 schreef:
SSSST! Niet verklappen hoor. Was niet TA, was de finale test van AQ-Airlines Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

flight HG710 from zolder to kelder
mayday mayday
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:48

HENK710 schreef:
Gods wet IS genade. Hij heeft ons leefregels willen geven om naar Hem te kunnen blijven groeien, wat er ook gebeurt. Wat een genade!

Blij dat je Romeinen goed hebt gelezen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:48

HENK710 schreef:
Wel goed aanhalen he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
"krachtens de genade die mij ten deel gevallen is" wordt "als Gods boodschapper" Knipoog smiley
Maar waarom zo moeilijk blijven doen als elke vertaling toch altijd interpretatie is? Zeker als Hebreeuws al 70 betekenissen per begrip kent.
dat is gewoon niet zo Henk. Je moet altijd streven naar een vertaling die zo dicht mogelijk bij de grondtekst staat. Kan jij je niet voorstellen dat als je zo'n ruime vertaling als basis neemt voor preek of bijbelstudie dat je dan gewoon de plank misslaat?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:51

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:43
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:52

ARJAN007 schreef:
Hihi die Bulldog!

Maarreh.... Rellok is net zo welkom hier als alle anderen!

ja, want het moet wel naar tevredenheid blijven gaan hier bull
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:55

MARISKA601 schreef:
het lijkt wel of je je gelijk wilt halen.
was je er bij dat ze aan vertalen waren?
ik vind dat je voorzichtig moet zijn over uitspraken welke de juiste vertaling is.
Toevallig heb ik daarover uitvoerig les gehad op de bijbelschool. Daarnaast heb ik de Griekse bijbel met alle varianten van de manuscripten en ook de Hebreeuwse bijbel. Bovendien heb ik hier boeken liggen over het ontstaan van de Griekse tekst, de zgn. versie van Nestle Alland.
Daarnaast heb ik een aantal boeken gelezen over het ontstaan van de NBV. Met het actuele commentaar van de betrokken vertalers.
Tenslotte ken ik een van de betrokken personen heel goed. Hij is degene die mij les gegeven heeft in Grieks en Hebreeuws. Dus ik zou kunnen stellen dat ik redelijk op de hoogte ben van dit onderwerp.

Inderdaad, voor sommige mensen gelden argumenten niet. Hoe objectief ze ook gegeven worden, het kan niet overtuigen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:56

CHATULIEM619 schreef:
dat is gewoon niet zo Henk. Je moet altijd streven naar een vertaling die zo dicht mogelijk bij de grondtekst staat. Kan jij je niet voorstellen dat als je zo'n ruime vertaling als basis neemt voor preek of bijbelstudie dat je dan gewoon de plank misslaat?

chat studeer jij maar de grondteksten en preek daaruit als geen enkele vertaling deugd.

de kinderbijbel is zeker in jouw ogen ook een boek vol leugens?

Het gaat er toch vaak om wat de boodschap is en niet hoe die word gebracht?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:58

CHATULIEM619 schreef:
Toevallig heb ik daarover uitvoerig les gehad op de bijbelschool. Daarnaast heb ik de Griekse bijbel met alle varianten van de manuscripten en ook de Hebreeuwse bijbel. Bovendien heb ik hier boeken liggen over het ontstaan van de Griekse tekst, de zgn. versie van Nestle Alland.
Daarnaast heb ik een aantal boeken gelezen over het ontstaan van de NBV. Met het actuele commentaar van de betrokken vertalers.
Tenslotte ken ik een van de betrokken personen heel goed. Hij is degene die mij les gegeven heeft in Grieks en Hebreeuws. Dus ik zou kunnen stellen dat ik redelijk op de hoogte ben van dit onderwerp.

Inderdaad, voor sommige mensen gelden argumenten niet. Hoe objectief ze ook gegeven worden, het kan niet overtuigen.

ja hoor es chat, als jij les krijgt van 1 van die samenstellers... verwacht ik niet dat die zegt dat het geen goeie vertaling is.
meer iets van: wij van wc-eend, adviseren : ... wc-eend!!

daarmee wil ik geen waardeoordeel geven over de vertaling, maar wel van jouw bron in deze.
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:00

PIETER649 schreef:
ja, want het moet wel naar tevredenheid blijven gaan hier bull

tsja zodra de controle weg is.....

Laatst aangepast door
BULLDOG524
op maandag 14 december 2009, 23:02
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:01

Quote:
ja hoor es chat, als jij les krijgt van 1 van die samenstellers... verwacht ik niet dat die zegt dat het geen goeie vertaling is.
meer iets van: wij van wc-eend, adviseren : ... wc-eend!!

daarmee wil ik geen waardeoordeel geven over de vertaling, maar wel van jouw bron in deze.

ik kon even geen woorden vinden om dit duidelijk te maken.
bedankt pieter, helemaal mee eens
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:03

Quote:
Hoezo tegen Zichzelf verdeeld? God is tegen afgoden, ofwel tegen verkeerde voorstellingen van Hem. Door die menselijke invullingen/beelden verandert God nog niet. Hij blijft Dezelfde en blijft tegen het verkeerd dienen van Hem.

dan heb ik je verkeerd begrepen henk...hier ben ik het dus wel mee eens
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:04

DIAMANT178 schreef:

Uit geopende hand

De vlinder
Bevleugeld de lente en
Plukt de dag in een ontmoeting van
De tijd welk God
Geef

Als de mens
God erkent
Geeft men
Vorm aan Gods bedoeling waar
Kleit\'\'Zijn gronding

God is een levende inwoning
En legt Zijn heerlijkheid in de
Genade van Zijn waarheid

De wet stempelt
Door Mozes maar God heeft het laatste woord

Iemand wie gelooft ziet God en iemand wie
Gelooft en ziet heeft God leren kennen en getuigd in Hem
Het oor is uit de boezem des Vaders

Diamant 178 Auteur \'\'Kathy Groeneveld\'\'
[geinspireert op de bijbel]

Kleit\'\' Zijn gronding....

ik woon al n paar jaar in t buitenland, maar dacht nog redelik nederlands te kunnen....
wat betekend dat eigenlijk?? Kleit\'\' Zijn gronding Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:05

hoe kunnen God en allah de zelfde zijn????
als je logisch nadenkt zou de haat tussen christenen en moslims wereldwijd toch juist broederlijke liefde zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:22

MARIJAN072 schreef:
Is volgens mij heel duidelijk zo! De wet is om je bewust te maken van je zonden. En juist daarom hebben we Jezus zo hard nodig, namelijk om ons te bevrijden van deze zonden.

Dus: de 10 geboden gelden nog steeds!

Volgens mij is de wet in eerste instantie bedoeld om voor elkaar een goed leven mogelijk te maken. Dat de wet bewust maakt van onze tekortkomingen, dat is wat er bij komt. Ook mensen die Jezus niet kennen zullen erkennen dat de 10 geboden er niet voor niets zijn.

De 10 geboden zullen in elk geval blijven gelden tot de jongste dag. En wat daarna gebeurt, dat zien we wel hoe het zal zijn.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 ... 6194 Volgende
Pagina 42 van 6194