ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4083 4084 4085 4086 4087 4088 4089 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 20:29

FRANKT627 schreef:
Trouwens, waar ik op doelde was eens een keer dat ik naar iemand in Drenthe reed. Die stomme sprekende wegvinder ging me eens zeggen hoe ik moest rijden. Ja ja, ik stond plots op een paardenmanege in Almere...uren heb ik moeten omrijden... Boze smiley Gefrustreerde smiley

Ik rij nooit meer in Nederland...stom land Woedende smiley

Uhm ..... nu je het toch zelf verteld ................vertel gelijk even hoe het zat met Duitsland .......en den Haag. Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 20:34

FRANKT627 schreef:
Ojee, er voelt er zich eentje aangesproken...

Hoe ik dat weet? Wel dat heb ik gezien van horen zeggen... Knipoog smiley

hahaha Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:03

VISSER278 schreef:
Uhm ..... nu je het toch zelf verteld ................vertel gelijk even hoe het zat met Duitsland .......en den Haag. Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Boze smiley ...ik ga mijn abo opzeggen...pfffff...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:04

ZEELAND736 schreef:
Regen en onweer nu.....20.18uur

Hier nog geen regen of onweer...ik hoor het in de verte wel rommelen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:08

Woensdag 4 Juli, Psalm 79: 10-13; Wij zijn de schapen.

Deze psalm is heel dubbel. Aan de ene kant beseft Israël goed dat de ballingschap het een en ander te maken heeft met ‘de zonden van vroeger’. Er zit iets in van een straf vanwege het onrecht dat men elkaar heeft aangedaan: toch al sociaal zwakken nog dieper de put ingewerkt, gesjoemel op de markt, gesjacher in de tempel – erg mooi was het allemaal niet. Is het een wonder dat God woedend is?
Maar er zit een andere kant aan de medaille. Een gebed. God, laat uw woede zich liever keren tegen degenen die ons dit aandoen! ‘Stort uw toorn uit over de volken die u niet kennen!’ En dan gaat het echt niet over hindoes of moslims, maar over lieden die de wet van de Eeuwige niet érkennen en die aan hun dreunende laarzen lappen. Moffige mannen, als u begrijpt wat ik bedoel. Christenen die zichzelf onherkenbaar ombouwen en het kruis vertimmeren tot hakenkruis.
En het volk van God? Dat appelleert aan wat van Gods kant geklonken heeft: aan opdracht én belofte. Jullie zijn mijn volk, mijn kudde, mijn schapen. Het is alsof je Israël hoort zeggen: Daar houden wij U aan, o God! Wij willen niets liever dan U prijzen, nu en altijd. Wij willen van generatie tot generatie uw Naam hooghouden!

O Heer, wij zijn het volk door U verkoren,
wij zijn de schapen die uw roepstem horen,
Gij, onze herder, zult ons veilig leiden
aan stille waatren en in groene weiden.
Geslacht meldt aan geslacht
uw goedheid en uw kracht,
de grootheid van uw daden.
Zo gaat een blinkend spoor
van lof de eeuwen door.
Wij prijzen uw genade.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:09

FRANKT627 schreef:
Hier nog geen regen of onweer...ik hoor het in de verte wel rommelen...

is dat je maag niet......? kan hoor....van radijsjes. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:11

Mahatma Gandhi (Indiaas politicus 1869-1948): "Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden."
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:14

VISSER278 schreef:
En Floshje ook niet. Smiley met dichtgeplakte mond

ha ha, was het nou floshje frank of een date? beetje ons nieuwsgierig maken... nou willen we ook alle details weten hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:14

JANS221 schreef:
is dat je maag niet......? kan hoor....van radijsjes. Smiley met dichtgeplakte mond

Boze smiley ...mijn maag ligt overhoop van Willemien en jouw geplaag

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 5 juli 2012, 00:00
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:57

god heeft ons ook geboden gegeven voor ons eigen best wil,die ons beschermen. tenminste zo denk ik erover.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 21:57

[quote=VISSER278]

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 22:34

SHANITA130 schreef:
Deze was het ik heb 'm gevonden, dit is dusz mijn mening he?;)

dan heb ik een vraag:Is Gods woord in het OT dan een leugen?
ik geloof dat het OT evenveel waarde heeft als het NT het breekt elkaar niet af.ook staat er mijns inziens dat we niets zullen toevoegen of afhalen van Gods woord.
dat we echter niet alles vanuit Gods woord kunnen plaatsen in de tijd van 2012 omdat men denkt dat alles nu veel moderner en met meer vrijheid moet kunnen doet niets af van wat in de Bijbel staat als zijnde wel of niet zondig.
Jezus kwam niet om de wet af te breken maar om de wet te vervullen;Hij gaf zijn leven voor de zondaar ongeacht welke zonde men ook bedrijft,maar als je Jezus echt wil volgen en Hem wil leren kennen dan zegt Hij vele malen Zondigd niet meer met andere woorden bekeer je draai je leven om van duisternis naar het Licht.vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ,christelijke dieven,christelijke leugenaars etc etc etc.
wil dat zeggen dat we nooit meer fouten maken of nooit meer de kans hebben om in zonde te vevallen,nee volstrekt niet maar het betekend wel dat je niet meer bewust in de zonde blijft volharden,ik geloof dat aan het einde van je leven een ieder zijn eigen verantwoording hierover af zal moetren leggen,en die liefde bedekt idd alles maar dan wordt er wel eerst de mesthoop opgeruimt anders krijg je er een grote beerput onder.eerst berouw,bekering dan vergeving en herstel en leven onder die genade en liefde.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 22:35

[quote=ZEELAND736]

Heb je gelijk in, ik heb het nog even na gelezen....
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 22:40

GRACE585 schreef:
dan heb ik een vraag:Is Gods woord in het OT dan een leugen?
ik geloof dat het OT evenveel waarde heeft als het NT het breekt elkaar niet af.ook staat er mijns inziens dat we niets zullen toevoegen of afhalen van Gods woord.
dat we echter niet alles vanuit Gods woord kunnen plaatsen in de tijd van 2012 omdat men denkt dat alles nu veel moderner en met meer vrijheid moet kunnen doet niets af van wat in de Bijbel staat als zijnde wel of niet zondig.
Jezus kwam niet om de wet af te breken maar om de wet te vervullen;Hij gaf zijn leven voor de zondaar ongeacht welke zonde men ook bedrijft,maar als je Jezus echt wil volgen en Hem wil leren kennen dan zegt Hij vele malen Zondigd niet meer met andere woorden bekeer je draai je leven om van duisternis naar het Licht.vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ,christelijke dieven,christelijke leugenaars etc etc etc.
wil dat zeggen dat we nooit meer fouten maken of nooit meer de kans hebben om in zonde te vevallen,nee volstrekt niet maar het betekend wel dat je niet meer bewust in de zonde blijft volharden,ik geloof dat aan het einde van je leven een ieder zijn eigen verantwoording hierover af zal moetren leggen,en die liefde bedekt idd alles maar dan wordt er wel eerst de mesthoop opgeruimt anders krijg je er een grote beerput onder.eerst berouw,bekering dan vergeving en herstel en leven onder die genade en liefde.

Maar het betekend wel dat je niet meer in de zonde blijft volharden..Amen

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 01:04
Naar boven

Auteur Bericht
TJOKLAT313

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 22:45

PETRA944 schreef:
zit wel wat in, is gewoon beetje eng om te gaan picknicken met mensen die je niet kan. denk er nog wel over na Smiley die vol vragen zit

Petra, ik ben 1 x eerder naar een uitje van Cm geweest, waar een aantal van de nu aangemelde personen ook bij waren. En dat waren heel gezellige mensen! (Niet dat ik je over wil halen.... of misschien toch wel... hahaha)
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 22:57

Als je iemand af wilt komen, spreken we wel een teken af , dan helpen we je wel, haha. Welkom hoor en we bijten niet.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:15

PETRA944 schreef:
zit wel wat in, is gewoon beetje eng om te gaan picknicken met mensen die je niet kan. denk er nog wel over na Smiley die vol vragen zit

Als je zo blijft redeneren moet je ook niet meer naar de winkel gaan...pffff... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:16

PETRA944 schreef:
ha ha, was het nou floshje frank of een date? beetje ons nieuwsgierig maken... nou willen we ook alle details weten hoor.

Nou, je moet wel heeeeeeeel bijzonder zijn , wil Frank details met een vrouwspersoon delen. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:19

ZEELAND736 schreef:
Regen en onweer nu.....20.18uur

Ow zit hier nog buiten Lachende smiley
Tis gewoon te warm om naar bed te gaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:21

STEENTJE178 schreef:
Ik weet niet hoe de verhouding w.b. leeftijden op het pannenkoekenuitje was, maar doorgaans tref je een relatief grote groep van 20-ers en (vooral) 30-ers en 40-ers aan op georganiseerde avonden etc. van CM.
Ouder tref je in de minderheid.....

dat klinkt iig best positief (ik heb niets tegen de 'oudetaartenwandeling' hoor Knipoog smiley )

maar zijn dat vaste avonden in de week maand ? (meen ooit zoiets vanuit CM te hebben opgevangen) of bedoel je eenmalige acties die regelmatig terugkomen?

ps: draag jij daar ook je 'steentje' bij STEEN? Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:21

TINK100 schreef:
een vraagje:

Wat denken jullie dan van homosexuele dominee's?
Ook daar kom je deze geaardheid tegen....en hoe zou een gemeente daar mee om moeten gaan? Ik heb nu een aantal gemeentes gezien waar dit gebeurde...zal verder niet vertellen hoe dat afgelopen is, om te voorkomen dat de meningen al vaststaan......

( ik vertel mijn mening ook niet)

het is gewoon een open vraag.

En nee , ik wil ook niet mijn mening hier in geven naar anderen .
en ik wil niet zeggen wat hij/zij moet doen.

Maar ik hoop dat een ieder het goede gaat doen!

Door de bijbel te gaan lezen en naar de kerk te gaan.

En dat ieder de goede beslissing neemt , vroeg of laat.

Opdat wij eeuwig leven hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:36

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik ga mijn abo opzeggen...pfffff...

Dàt hebben er al meer gezegd in de afgelopen week. Maar ze kwamen er allemaal op terug.

't zullen wel de zomerhormonen zijn die opspelen. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANOLI142

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:50

JOSINA022 schreef:
Idd, Jol! Gaaf hè? Iedere keer weer die liefdevolle armen om je heen!

Ik denk dat het belangrijk is dat we mekaar gaan respecteren zoals we zijn!!! Want er is geen veroordeling voor wie in Christus is!!! God houdt van de mens maar niet van de daden die we verrichten... Heb uw naaste lief als u zelf is het gebod die wij na moeten leven omdat God liefde is!!!
En als wij van elkaar houden stelen we ook niet van elkaar en liegen we ook niet tegen elkaar, vermoorden we elkaar niet etc etc etc Liefde...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 23:58

PETRA411 schreef:
matteus 22 vers 37-40

Gij zult de here uw god liefhebben,met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. Dit is het grote en eerste gebod.
het tweede,daaraan gelijk is; gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

en als we de liefde van god in ons hebben, veranderen we van zelf, als ik naar mezelf kijk, ben ik positief verandert door me geloof, sommigge dingen wil ik niet meer doen, en je ogen gaan ook meer open voor het leed van anderen, en dan denk ik weer aan god die de wetten in ons hart schrijft.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:14

BART347 schreef:
dat klinkt iig best positief (ik heb niets tegen de 'oudetaartenwandeling' hoor Knipoog smiley )

maar zijn dat vaste avonden in de week maand ? (meen ooit zoiets vanuit CM te hebben opgevangen) of bedoel je eenmalige acties die regelmatig terugkomen?

ps: draag jij daar ook je 'steentje' bij STEEN? Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

nou zeg ouwe taarten wandeling. ha ha ha ha
en onder andere is een stuk steentje bijdragen dat je niet te hard loopt voor die ouwe taarten.
maar zal er es over nadenken, en het moet natuurlijk ook wel uitkomen, lijkt me wel leuk om mensen van het forum in het echt te zien.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:19

http://www.youtube.com/watch?v=0sgggGnFARw&feature=player_detailpage
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:22

kijken of ik je kan helpen

ja van

de wal in de sloot dus!!

http://www.youtube.com/watch?v=MrGlS1r10Sw&feature=player_detailpage

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 5 juli 2012, 00:58
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:23

ERIKA129 schreef:
Ow zit hier nog buiten Lachende smiley
Tis gewoon te warm om naar bed te gaan Knipoog smiley

klopt dus ik zit een ijsje te eten achter me lap, durf het raam niet goed open te laten staan als ik ga slapen,laatst schrok ik wakker van zo,n krakende onweer , ik houd niet van onweer maarja zo maar na bed en gewoon me raam open laten Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:25

http://www.youtube.com/watch?v=0sgggGnFARw&feature=player_detailpage
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:35

Ok, dit antwoord had ik idd verwacht en ja, heb zeer veel tegenslagen gekend in mijn leven.
Alleen al afgelopen jaar: ben al ruim een jaar ziek, complicatie op complicatie en volgens jou zou dat dus zijn omdat ik ongehoorzaam aan God geweest ben?
En ik zou dan verkeerde dingen gezaaid hebben en nu ziekte oogsten?

Pfft...heftig...
[quote=JOSINA022]

Ik kan niets over jouw leven en levenswijze met God zeggen. Dat kan jij het beste zelf beoordelen., toch. Maar het kan zijn dat een vloek werkzaam is die vanuit het voorgeslacht toeslaat. Kan ook onvergevingsgezindheid zijn waar we niet bewust van zijn, bitterheid dus. Maar kan ook zijn dat iemand je vervloekt heeft met vodoo of zo. Het vraagt een openbaring van God daarin.

Zoals ik al eerder aangaf ken ik tot nog toe niets anders dan tegenslag in zowel werk, financiën, gezondheid en relaties. Vanaf de moeders-schoot erven we al een geestelijke vloek of/en zegen van ouders en voorouders. En dan komt nog bijkijken de vloek van de zondeval. Afhankelijk van de keuzes die wijzelf maken in ons leven is bepalend of wijzelf zegen of vloek bewerken. Bijvoorbeeld een kleine leugen om best wil vertellen is dus liegen en is al ongehoorzaamheid aan God. Het geeft nog een open deur voor de vloek die zich versterkt. bv niet geloven in God is al ongehoorzaam zijn.

Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.

Is er een herhalend bepaald patroon dan kan daar een vloek werkzaam zijn.

Ja, sorry het is moeilijk uit te leggen. Maar misschien heb ik een beeld kunnen geven van wat ik bedoel uit te leggen, hoop ik.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 00:52
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4083 4084 4085 4086 4087 4088 4089 ... 6194 Volgende
Pagina 4086 van 6194