ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4076 4077 4078 4079 4080 4081 4082 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:01

ERIKA129 schreef:
Lekker daggie gehad eeehhhhhhhh niet dus Twijfelende smiley
Vanmorgen eerst fysio (auwie) gelijk erachteraan maar gaan sporten, tja was er toch Knipoog smiley
Vanmiddag een vriendin naar de kaakchirurg gebracht wel eens leuk er voor een ander te zitten ipv voor mezelf Clown smiley
Vanmiddag maar weer eens naar de dierenarts met een kat die maar niet opknapt Twijfelende smiley
Vanavond werdt ik gebeld dat ze toch wel heel ziek was en aan het infuus moet voor drie dagen Huilende smiley, smiley in tranen hopelijk knapt ze daar nu echt van op en wordt ze weer gezond ze is pas 5!

Ai, beterschap ermee, Erika. Hopelijk knapt hij/zij/het gauw weer op! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:01

FRANKT627 schreef:
Dat kwam uit de memoires van Inge... Twijfelende smiley

Helaas heb ik dit verhaal ook alleen maar van horen zeggen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:02

YES

Psalm 133
Vers 1
Ai ziet, hoe goed, hoe lief'lijk is 't, dat zonen
Van 't zelfde huis, als broeders, samen wonen,
Daar 't liefdevuur niet wordt verdoofd;
't Is als de zalf op 's Hogepriesters hoofd,
De zalf, waarmee hij is aan God gewijd,
Die door haar reuk het hart verblijdt.
Vers 3
Waar liefde woont, gebiedt de HEER den zegen:
Daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen,
En 't leven tot in eeuwigheid.

Ik weet niet waarom ik dit schrijf maar terug lezend diverse pagina’s kwam dit in mij boven en moest ik dit ff posten
SHANITA130 schreef:
Ontroerend Yes! Prachtig! een mooi tegenwicht voor de veroordeling die niet uit God is!!!

sorry, ps 133 heeft niets met homo's van doen, als je het mij vraagt, uit welke vertaling is bovenstaand psalm? Met broeders wordt mensen hetzij man en vrouw bedoeld. Liedesvuur staat voor eenheid in de HG, harmonie, of wel in overige vertalingen eendracht, eenheid, eensgezind, Een voorbeeld van deze eenheid van met elkaar wonen is te vinden in hand 2:40-46 . Ik heb verschillende vertalingen bekeken. waarvan vlgs willibrord vertaling is psalm 133 als volgt:

Psalm 133:1-3>
1 Een bedevaartslied, op naam van David.
Wat is het toch goed, wat is het heerlijk,
om als broeders en zusters eendrachtig samen te wonen.
2 Als kostelijke olie is het op Aärons hoofd,
die neerdruipt in de baard
en van de baard op de kraag van zijn kleed.
3 Als dauw is het, dauw van de Hermon,
die neerdruipt op de Sionsberg.
Ja, daar schenkt de HEER zijn zegen:
leven voor altijd.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 4 juli 2012, 11:32
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:02

STEENTJE178 schreef:
Ai, beterschap ermee, Erika. Hopelijk knapt hij/zij/het gauw weer op! Knipoog smiley

Of is hij/zij een "het"geworden? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:04

STEENTJE178 schreef:
van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Willemijn.
Heel veel gezondheid, geluk en vooral ook zegen toegewenst in dit nieuwe levensjaar.

Kan me hier volledig bij aansluiten, van harte!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

INGE721 schreef:
Of is hij/zij een "het"geworden? Smiley die vol vragen zit

Gaat het wel om een kat want van Erika kan je alles verwachten... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

INGE721 schreef:
Ze zegt (heel zwoel): kom vanavond maar langs, dan is niemand thuis...

Hij kwam, belde aan......en inderdaad.....er was niemand thuis.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:05

FRANKT627 schreef:
Gaat het wel om een kat want van Erika kan je alles verwachten... Lachende smiley

Erika is wel gevat maar niet "kat"tig. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:06

[quote=FLOWERFUL304](Zoals ik al eerder schreef en je hebt kunnen lezen wat Paulus zegt, het staat geschreven geeft Hij de HG aan wie hem gehoorzaam zullen zijn en Hij weet precies wie dat zullen zijn. ps139, dus staat ook vast wie de HG ontvangen. )

Psalm 139, een bijzondere psalm.
De Heere weet alles. U doorgrondt en kent mij...
Deze psalm citeer je voor het ontvangen van de HG door gehoorzaamheid?
Een psalm die David schreef om duidelijk te maken dat God alles weet. Hierin staan geen voorwaarden om de Geest te ontvangen. Maar gewoon één van de mooiste psalmen om aan te geven dat God ALLES weet en stuurt. En ja, Hij weet wie Zijn kinderen zijn. (Maar over prédestinatie is het laatste woord nog niet gesproken.)
Hier rijst me ineens de vraag op of Zijn kinderen, waarvan Hij al weet wie ze zijn, al voor ze gevormd zijn, of zij al Heilige Geest hebben ontvangen... daar heb je dus ergens wel een punt, maar dan is de vraag of je dat vanuit gehoorzaamheid ontvangt of doordat je een kind van Hem bent

terwijl juist de Heilige Geest overtuigt van goed en kwaad. (idd de HG getuigt van goed en kwaad maar dat ook door het kennen van zijn Woord. En dan denk ik aan"door gebrek aan kennis gaat het volk verloren. Welke kennis? als je het mij vraagt is dat de kennis van zijn Woord. Want in zijn Woord geeft God ook aan wat goed en kwaad is. En het is de HG die zijn Woord in onze gedachten brengt waar nodig. Wijsheid Gods komt door het lezen van zijn Woord en een wandel in gehoorzaamheid Gods. Ze gaan hand in hand, als je het mij vraagt.

joh 14:23-26> Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezonden heeft, 25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb. )

Deze is echt een mooie...
Liefhebben is een werkwoord, maar omdat we als mens eigenlijk ikgericht zijn, is ons liefhebben ook vanuit afhankelijkheid van God. Door Zijn liefde ervaren we dat we Hem willen gehoorzamen vanuit liefde en niet vanuit het presteren van een wet.
Ik lees dit dan ook vooral als mededeling. Voor wie zich niet naar God hebben gekeerd, kennen Zijn liefdeJniet, en nemen jezus ook niet aan als Verlosser. Kortom, geen oprecht geloof.
De Trooster brengt je alles binnen wat Ik u gezegd hebt...
Wat bracht Jezus als boodschap... zoals de bergrede is naastenliefde, de wet toegepast in naastenliefde
Ik weet, ik val in herhaling, maar dit is voor mij steeds de kern van gehoorzaamheid omwille van Zijn Koninkrijk.

Doordat de geest je daarin overtuigt kan je wel gehoorzaam zijn naar Zijn wil, omdat je dan ook Zijn wil verstaat. juist en om zijn wil te verstaan is het ook nodig om zijn Woord te kennen. HG en Gods Woord gaan samen of/en gehoor geeft aan zijn stem. God heeft niet 1 manier van spreken. We hebben alles te toetsen aan zijn Woord zoals Paulus zegt in 1tes5:21

Inderdaad, Zijn Woord is gegeven om te gebruiken om alles te toetsen wat op je komt.
De wet ook om te laten zien dat je als mens hopeloos bent, omdat je de "wet" niet kan volbrengen. Opdat je tot besef zou komen dat je Jezus nodig hebt als losprijs die je zelf niet kan lossen...
Prachtig gewoon, zo'n Genade...

God weet wel wie Zijn kinderen zijn, en die hebben de Heilige Geest,Mee eens. maar niet onder voorwaarde. De voorwaarde is dat je in Hem blijft, zie john 15. Als je het mij vraagt heeft de hele bijbel voorwaarden. Het is net als auto rijden. Als men zich niet aan de verkeerregels houdt maakt men ongelukken waaraan men zelfs dood kan gaan. Zo ook met de bijbel, als je het mij vraagt.

Nogmaals vraag ik jou waaraan je verder dan je gehoorzaamheid toetst Nogmaals, aan het Woord van God toets ik mijn gehoorzaamheid. En wat paulus allemaal verteld zijn normen, waarden en geestelijke principes die nog steeds van kracht en van toepassing zijn, als je het mij vraagt.

Daar ligt ook een stuk de spanning van meningsverschillen die hier soms oprijzen... Waarden en normen worden je mee gegeven, soms zijn teksten ook gewoon een bevestiging van wat er bijvoorbeeld komen zal, of wat bijvoorbeeld een gevolg is van de zondeval, een opmerking in welke situatie we zijn... we leren uit ondervinding ook vaak veel meer dan uit een gewone tekst, waar we meestal alle kanten mee uit kunnen gaan.
Gods Woord geeft wijsheid en door Zijn Geest kan je alleen de geheimenissen ontdekken en kennen.

Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 3 juli 2012, 22:09
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:07

HELLUP

Weet iemand iets om de dopluis van mijn orchideeen te doden?????
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:09

[quote=ERIKA129]

Rijdt-Eventjes-Maar-Ontspoort-Regelmatig-Kar.

Soms......heel soms......hebben die Belsies het toch bij het rechte eind Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:12

INGE721 schreef:
HELLUP

Dopluizen eraf plukken, en de plekjes aanstippen met een wattenstaafje met spiritus. Maar helaas nestelen ze in het hart van je plant, en zie je ze pas als ze met héél veel zijn, dus eraf komen is heel lastig Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op dinsdag 3 juli 2012, 22:16
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:17

Bij mij kwam het door het Woord. Ik wist wat er in het Woord stond. Zo zie je maar weer God heeft niet 1 manier van spreken. Bij jouw kwam het door zijn Geest en bij mij door Zijn Woord. vloeken, werken van het vlees, één van de eerste dingen die ik heb afgeleerd en overwonnen toen ik tot bekering kwam.
[quote=FLOWERFUL304]

Inderdaad, het mooie is dat God met ieder uniek aan het werk gaat, naargelang ieders identiteit en uniek zijn.
Dat maakt Zijn Woord juist bijzonder, dat dit toepasselijk is op ieder naar zijn omstandigheden.
alleen al in welk land je leeft, kan het verschil uitmaken.
Hier is de bijbel geen boek dat je zomaar op de hoek van de straat kan tegen komen. Misschien zijn wij Belgen nog meer afhankelijk van de Heilige Geest in de eerste instantie...
God was bij mij al aan het werk, al voor mijn "bekering"
bij het vloeken heb ik niet het gevoel dat ik dat zelf overwonnen heb, eerlijk vind ik zelfs dat ik het niet zelf heb afgeleerd, het kwam gewoon...
Dan kunnen we weer de vraag stellen, of men dan al de Heilige Geest kan hebben Lachende smiley

Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 3 juli 2012, 22:22
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:18

INGE721 schreef:
HELLUP

Gelukkig hebben mijn plantjes gewone luis . Ik gebruik altijd HG Bladluis of kruipende insecten. Of het voor jouw dopluisjes werkt weet ik niet.
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:18

NICKY298 schreef:
En waarom ik dat denkt.

omdat God het een gruwel is.

en om deze zin
Staat uit te kijken naar ons tot we naar Hem terug komen.
En als je terug komt , dan zegt hij ook , ga heen en zondig niet meer.

Maar sorry mijn gedachten.

helemaal met je eens in deze. het is een gruwel en zegt keer op keer"ga heen en zondig niet meer" Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:27

FLOWERFUL304 schreef:
helemaal met je eens in deze. het is een gruwel en zegt keer op keer"ga heen en zondig niet meer" Knipoog smiley

Mooi, maar als je toch in de fout gaat , perongeluk .
Mag je toch weer terug hoor! Lachende smiley

Blijven oefenen tot het je lukt

Laatst aangepast door
NICKY298
op zaterdag 14 juli 2012, 22:52
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:32

Dus wie in Christus Jezus zijn,
worden niet meer veroordeeld.
romeinen 8:3.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE336

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:35

NICKY298 schreef:
En waarom ik dat denkt.

omdat God het een gruwel is.

en om deze zin
Staat uit te kijken naar ons tot we naar Hem terug komen.
En als je terug komt , dan zegt hij ook , ga heen en zondig niet meer.

Maar sorry mijn gedachten.

Ben ik met je eens nicky
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:38

NICKY298 schreef:
Mooi, maar als je toch in de fout gaat , perongeluk .
Mag je toch weer terug hoor! Lachende smiley

Blijven oefenen tot het je lukt Knipoog smiley

Wel de bedoeling om de overwinning voor zn dood te behalen anders....want dat haal ik uit zoals geschreven staat in

hebr 10: 26>dnb 26 Wanneer we willens en wetens blijven zondigen nadat we de waarheid hebben leren kennen, is er geen enkel offer voor de zonden meer mogelijk,

maar goed daar zal je wel niet mee eens zijn, denk ik.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 22:44
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:48

Inderdaad, het mooie is dat God met ieder uniek aan het werk gaat, naargelang ieders identiteit en uniek zijn.
Dat maakt Zijn Woord juist bijzonder, dat dit toepasselijk is op ieder naar zijn omstandigheden.
alleen al in welk land je leeft, kan het verschil uitmaken.
Hier is de bijbel geen boek dat je zomaar op de hoek van de straat kan tegen komen. Misschien zijn wij Belgen nog meer afhankelijk van de Heilige Geest in de eerste instantie...
God was bij mij al aan het werk, al voor mijn "bekering" Klopt, is hoe die werkt bij iedereen.
bij het vloeken heb ik niet het gevoel dat ik dat zelf overwonnen heb, eerlijk vind ik zelfs dat ik het niet zelf heb afgeleerd, het kwam gewoon..
Grapig hé, bij mij was het bewust stoppen om het te doen. Ik ging er op letten om het niet te doen. Mezelf dus trainen, oefenen. Dus ook hier werkt het anders bij een ieder.
Dan kunnen we weer de vraag stellen, of men dan al de Heilige Geest kan hebben Voor de bekering niet zo ik in de bijbel kan nagaan.
[quote=XABIA794]

Voor mn bekering was God bij me
Na mn bekering kwam God in me en is die bij me.
En tijdens de dienst komt hij op me, is die bij me en in me.
Het is een mysterie

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 22:56
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:52

hahahahahahaha Knipoog smiley

fouten blijven we maken , maar deze fout waar jij op doel die maak ik niet.

wel de fout dat ik mot heb met mijn pubers en uitval. omdat ik niet duidelijk ben
en zij te ver gaan. Ik neem mij steeds voor om eerder mijn mening te geven.en te zeggen waar het op staat.

En wij maken het altijd wel weer goed met elkaar.

ik vind dat ook een zonde! je hoort in hamonie te leven .

Laatst aangepast door
NICKY298
op dinsdag 3 juli 2012, 22:55
Naar boven

Auteur Bericht
PERLA691

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:01

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BOMMIE663

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:06

YES356 schreef:
Misschien is liefde niet altijd zichtbaar??!!

Lijkt het glas helemaal leeg le zijn!

Stop je je vingertopje er in blijkt hij barstens vol te zitten!!!! Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

mijn glas raak nooit verder vol als tot de helft
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:07

VISSER278 schreef:
Die nieuwsgierigheid van Frank val best wel mee hoor.
Hij wil altijd graag maar één ding weten en dat is of er koppeltjes zijn ontstaan. Clown smiley

wat ik mij afvraag (relatief) hoeveel twintigers en dertigers op zoiets af komen?

een kleine opkomst is eigenlijk mijn indruk...? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:10

BOMMIE663 schreef:
mijn glas raak nooit verder vol als tot de helft

beter half leeg dan kwart vol,

behalve als je m omstoot, dan is helemaal leeg t beste Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:13

JOL252 schreef:
Liefde is niet te koop. Boze smiley
Klopt, het is immers onbetaalbaar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:16

XABIA794 schreef:
hier hebben we gele zakken voor gewoon plastiek (zakken worden steeds duurder, dunner en kleiner
blauwe zakken voor flacons, blik en andere potjes
grijze zakken voor huisvuil, worden nog kleiner, dunner en duurder...
Groene bak voor tuinafval
groene kleine bak voor vergif
en papier zet je tijds en wijle op straat
Vandaag hele remork naar containerpark gebracht, echt geen vrouwenwerk Twijfelende smiley
Zou ik misschien toch eens beter aan een man toe zijn? vuil is een full time baan geworden

start met daten , je zit al op het goede adres
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:17

BART347 schreef:
wat ik mij afvraag (relatief) hoeveel twintigers en dertigers op zoiets af komen?

een kleine opkomst is eigenlijk mijn indruk...? Twijfelende smiley

Ik weet niet hoe de verhouding w.b. leeftijden op het pannenkoekenuitje was, maar doorgaans tref je een relatief grote groep van 20-ers en (vooral) 30-ers en 40-ers aan op georganiseerde avonden etc. van CM.
Ouder tref je in de minderheid.....
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:18

[quote=FLOWERFUL304](Zoals ik al eerder schreef en je hebt kunnen lezen wat Paulus zegt, het staat geschreven geeft Hij de HG aan wie hem gehoorzaam zullen zijn en Hij weet precies wie dat zullen zijn. ps139, dus staat ook vast wie de HG ontvangen. )

Psalm 139, een bijzondere psalm.
De Heere weet alles. U doorgrondt en kent mij...
Deze psalm citeer je voor het ontvangen van de HG door gehoorzaamheid?
Een psalm die David schreef om duidelijk te maken dat God alles weet. Hierin staan geen voorwaarden om de Geest te ontvangen. Maar gewoon één van de mooiste psalmen om aan te geven dat God ALLES weet en stuurt. En ja, Hij weet wie Zijn kinderen zijn. (Maar over prédestinatie is het laatste woord nog niet gesproken.)
Hier rijst me ineens de vraag op of Zijn kinderen, waarvan Hij al weet wie ze zijn, al voor ze gevormd zijn, of zij al Heilige Geest hebben ontvangen... daar heb je dus ergens wel een punt, maar dan is de vraag of je dat vanuit gehoorzaamheid ontvangt of doordat je een kind van Hem bent
[quote=XABIA794]

We zijn allen Gods creatie maar een kind van God wordt men als men geboren wordt uit de baarmoeder Gods = de wedergeboorte= geboren worden uit Gods Geest=de doop in de HG=de HG in je komt wonen= de Geest van Jezus Christus ontvangen.

rom8:9>Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 23:19
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:28

NICKY298 schreef:
hahahahahahaha Knipoog smiley

fouten blijven we maken , maar deze fout waar jij op doel die maak ik niet.

wel de fout dat ik mot heb met mijn pubers en uitval. omdat ik niet duidelijk ben
en zij te ver gaan. Ik neem mij steeds voor om eerder mijn mening te geven.en te zeggen waar het op staat.

En wij maken het altijd wel weer goed met elkaar.

ik vind dat ook een zonde! je hoort in hamonie te leven .

dit vind ik eerder een goed voorbeeld van onze tekortkomingen, maar voor jouw is het een zonde. mag ook natuurlijk.

tekortkoming: in de zin van temperament en dat heeft met ons karakter te maken denk ik dan. En dan is het een trainen of het oefenen om ons temperament te beheersen in situaties als die je hierboven noemt. Ik oefen me er ook in maar is best moeilijk te beheersen.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 23:35
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4076 4077 4078 4079 4080 4081 4082 ... 6194 Volgende
Pagina 4079 van 6194