ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4075 4076 4077 4078 4079 4080 4081 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:01

ZEELAND736 schreef:
Uhhhh...heel zielig maar ik kon er echt niets aan doen...

Vannacht een lichte aanvaring...(ofwel een aanrijding) met een haasje...
Met mij en de auto ging het goed...gelukkig...
Het was niet mijn schuld...hij stak zomaar over...
Hij liep wel door, maar ja....het geluid van het klapje...was toch te hard om nog hoop te hebben dat hij leeft...
Sorry moet je in het donker maar niet over willen steken...ik kwam met de schrik vrij...

Misschien ligt hij nu te kermen...Best zielig....

Ik vind dat zulke gruwelverhalen niet op het forum zouden mogen staan... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:05

WILLEM618 schreef:
Ik heb het één en ander gelezen. Een diep onderwerp.

Ik heb alleen wel moeite met de omschrijving en het gewicht van onze keus.
Ik ben er van overtuigd, dat een mens, die zondaar is, in de dood ligt. En zoals de jongeling van Naïn, hij was dood, en op pad naar de dodenakker. En Jezus ging daar recht tegenin. En tegen alle geboden in, raakte Hij eerst de baar aan, de jongeling werd stilgezet. Dat deed hij niet zelf, hij was immer dood? En toen Jezus zei: ik zeg u sta op, had hij weer geen keus. Hij had niet de keuze om dood te blijven liggen. Jezus GAF hem HET leven. En Hij gaf HEM aan zijn moeder.
Gehoorzaamheid staat volgens mij dan ook vast aan het woord DANKBAARHEID. Ik ben blij dat het niet aan mijn keuze gelegen heeft, want mijn keuze was: WEG met alles wat met God te maken heeft. Maar ik had geen keus. HIJ zag MIJ. En toen moest ik Hem zien, en leren kennen. En het is onmogelijk de liefde te kennen, en die niet te beminnen. Want Hij is het, die beiden werkt:Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen. (Fil.2:13)
En daar is in mijn ogen een eeuwigheid lang voor nodig om dat uit te wonderen: omdat HIJ HET heeft gedaan. Niet ik. En dat is genade.

Zo is't Willem,
Dank voor het delen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:06

BART347 schreef:
ja, das typisch vrouwen... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Twijfelende smiley Twijfelende smiley Twijfelende smiley Twijfelende smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Boze smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Woedende smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

ps: Inge721, ken jij haar dan ook? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat kwam uit de memoires van Inge... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:07

INGE721 schreef:
Ze zegt (heel zwoel): kom vanavond maar langs, dan is niemand thuis...

Hij kwam, belde aan......en inderdaad.....er was niemand thuis.

Ze zegt (heel zwoel): ik wil met je naar bed voor een nacht lang s... Smiley met dichtgeplakte mond

Hij zegt later: ...snurken...
kep de hele nacht geen oog dicht gedaan... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:10

FRANKT627 schreef:
Dat kwam uit de memoires van Inge... Twijfelende smiley

o?, FRANKT627, was jij dat voor die dichte deur?

Verliefde smiley Kussende smiley Verliefde smiley Kussende smiley .... Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:11

Wat begrijp je onder verleidingen?
Als je inderdaad het woord "kastijding" gebruikt moet je ergens toch een gevoel hebben dat je je vlees zelf in bedwang moet hebben.
Weer de vraag waaraan?
Voor mij zijn de 10 geboden heel duidelijk.
Maar ik hoor vaak dat vele zaken onder verleiding worden geplaatst als zijnde niet "mogen"
[quote=XABIA794][color=8B0000]

Wat versta ik onder verleiding? Alles wat in strijd is met God's Woord o.a. de 10 geboden is één maar ook toegeven aan de vleeselijke begeerten (zie gal 5) bv van sex tot eten tot liegen tot stelen etc etc.

kastijding: idd het vlees in bedwang krijgen en houden en dat gaat idd soms tegen al mn gevoelens in. klopt. Waaraan je vlees in bedwang houden? Dat het vlees niet de overhand krijgt over menzelf, om geen slaaf van de zonde te worden, denk ik.

john 8:34> Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: iedereen die zondigt is een slaaf van de zonde

De 10 geboden is een niet mogen als je het mij vraagt. Gij zult niet stelen m.a.w. mag niet stelen etc etc

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:12

HEIDE115 schreef:
De reactie's vandaag en ook gisteren ook hier hebben me veel bezig gehouden
Ik ben vanmiddag even er tussen uit gegaan,en almeer kwam de gedachte boven drijven..wie zijn wij mensen..
en deze gedachte liet mij niet meer los
Ja,wie zijn wij mensen?..

God zag op de aarde of er 1 was die goed deed?
En.. HIJ zag er geen eentje,staat ergens in de psalmen.
Is dit wel is naar binnen geslagen?..
Wanneer ik dan God bedoelt,is het alles door HEM toch ook gewerkt?

Ik voel dat ik in jullie midden mag zijn,en dank jullie voor
toch weer de stap terug te doen op het forum.

Wow mooi hoe je beschrijft hoe je tot je beslissing bent gekomen! en wat je er bij voeld!

fijn je weer te zien schrijven! Ik heb je gemist! Bro!!
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:14

[quote=FLOWERFUL304]

idd hoeft men niet te zondigen als christen. zondigen is een keuze en een ongehoorzaam zijn aan God, dit haal ik uit o.a. 1pet4:18

1pet4:18> Als zij die rechtvaardig leven al ternauwernood gered kunnen worden, hoe moet het dan gaan met hen die zondigen doordat ze God niet gehoorzamen?

Zo-wie-zo, is men voor zijn bekering altijd ongehoorzaam en rebels aan God, kent men God niet en weet men dus eigenlijk niet wat gehoorzaam zijn aan God is. Na de bekering wordt men wedergeboren uit God, wat een geestelijke vernieuwing is wat het begin is van de vernieuwing van ons zijn en leven. Vernieuwing van het denken, kijken, horen, praten, doen en laten, het zijn, levensstijl door het lezen en horen van Gods Woord en een gehoorzaamheid aan de HG.

Wij mogen gehoorzaam zijn aan de HG en aan Gods Woord. De HG en Gods Woord gaan samen. Gods Woord gehoorzaam zijn is het toepassen van het Woord in ons leven. God weet precies wie Hem gehoorzaam zullen zijn en wie niet. Die hem gehoorzamen geeft Hij de HG. Het is de HG die ons het Woord Gods openbaart want Hij is de schrijver ervan.

De Heilige Geest overtuigt van goed en kwaad. Ik heb wel mijn twijfel bij jou uitleg dat God pas de Heilige Geest geeft aan hen die gehoorzaam zijn, terwijl juist de Heilige Geest overtuigt van goed en kwaad.
Doordat de geest je daarin overtuigt kan je wel gehoorzaam zijn naar Zijn wil, omdat je dan ook Zijn wil verstaat.
God weet wel wie Zijn kinderen zijn, en die hebben de Heilige Geest, maar niet onder voorwaarde.
Nogmaals vraag ik jou waaraan je verder dan je gehoorzaamheid toetst.

joh3:33-36>Wie zijn getuigenis wel aanvaardt, bevestigt daarmee dat God betrouwbaar is. 34 Hij die door God gezonden is, spreekt de woorden van God, en God schenkt de Geest in overvloed. 35 De Vader heeft de Zoon lief en heeft alle macht aan hem overgedragen. 36 Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen (dit betreft christenen) zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.’

Waarop interpreteer je dat dit om christenen gaat?
Allereerst schreef Joh naar het volk Israël toen. En de oproep was tot bekering. Ofwel kies je voor Jezus de Messias, ofwel (ongehoorzaam) kies je niet om een volgeling van Jezus te zijn.
Het begin va dit vers spreekt voor zich... Wie Zijn getuigenis wel aanvaardt.

hand 5: 32> Daarvan getuigen wij, en daarvan getuigt ook de heilige Geest, die God geschonken heeft aan wie hem gehoorzamen.’

2tim3:16> Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven,

Ik heb het gevoel dat we ergens wel overeenkomsten hebben, maar de kern voor dit topic had ik graag over wat je letterlijk verstaat onder het woord gehoorzaamheid.
De verzen dat we gehoorzaam moeten zijn, en de gevolgen van gehoorzaamheid zijn ons allen wel bekend.
maar waaraan?
De 10 geboden bijvoorbeeld
ik las ook al EN de profeten, denk je dat dit alles is en ook voor de bekeerde heidenen?
Zijn dat al de geschriften van Paulus die je allemaal moet interpreteren als wetten?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:28

FRANKT627 schreef:
Ik vind dat zulke gruwelverhalen niet op het forum zouden mogen staan... Boze smiley

Vind ik ook .
Zet het dan in het vrouwentopic. Leeft dat topic tenminste ook weer een beetje. Smiley met dichtgeplakte mond

Tsssssss.... 2 postings op een hele dag ........ Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:30

VISSER278 schreef:
Vind ik ook .
Zet het dan in het vrouwentopic. Leeft dat topic tenminste ook weer een beetje. Smiley met dichtgeplakte mond

Bestaat dat topic nog? Vrouwen zijn toch alles vlug beu... Twijfelende smiley

Tsssssss.... 2 postings op een hele dag ........ Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:35

INGE721 schreef:
Het is mijn nichtje, nou goed Boze smiley

(ik wilde t zelf eigenlijk niet zeggen)
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:40

Ik kwam nog een oude bekende tegen,en bijzonder te ervaren..wat toen 10 jaar geleden niet gek was om elkaar te vertellen.ging nu nog steeds moeiteloos;)...

Laatst aangepast door
HEIDE115
op dinsdag 3 juli 2012, 20:40
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:40

ERIKA129 schreef:
Hier gaat dat in de zomer welzeker allemaal in de kliko hoor!
Er zijn hele mooie biozakken voor en als je een steen of zo onder de klep legt zodat de klep niet helemaal dicht zit komen er ook geen beestjes in en stinken geen last van!! Maar ja je moet er wel goed me omgaan he..
Hier hebben we papiercontainer, krijgen we plastic zakken voor het plastic en dus een biocontainer en een grijze.. En ik doe het allemaal..

Hoezo ben ik millieu bewust bezig Engeltje smiley Knipoog smiley

hier hebben we gele zakken voor gewoon plastiek (zakken worden steeds duurder, dunner en kleiner
blauwe zakken voor flacons, blik en andere potjes
grijze zakken voor huisvuil, worden nog kleiner, dunner en duurder...
Groene bak voor tuinafval
groene kleine bak voor vergif
en papier zet je tijds en wijle op straat
Vandaag hele remork naar containerpark gebracht, echt geen vrouwenwerk Twijfelende smiley
Zou ik misschien toch eens beter aan een man toe zijn? vuil is een full time baan geworden

Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 3 juli 2012, 20:41
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:46

XABIA794 schreef:
hier hebben we gele zakken voor gewoon plastiek (zakken worden steeds duurder, dunner en kleiner
blauwe zakken voor flacons, blik en andere potjes
grijze zakken voor huisvuil, worden nog kleiner, dunner en duurder...
Groene bak voor tuinafval
groene kleine bak voor vergif
en papier zet je tijds en wijle op straat
Vandaag hele remork naar containerpark gebracht, echt geen vrouwenwerk Twijfelende smiley
Zou ik misschien toch eens beter aan een man toe zijn? vuil is een full time baan geworden

Hihi maarre ben een kaaskop he Clown smiley
Wat is remork??
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:48

Het het gelukt is mijn water meterstand door te geven via de pc
Soms wordt er volgens mij ook wel is te makkelijk gedacht dat ieder mens een pc bol heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:48

[quote=ERIKA129]Hihi maarre ben een kaaskop he Clown smiley
Wat is remork??[/quote]

Dat is een aanhangwagen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:54

[quote=FRANKT627]

Naaaaaaaaaa zeg wat een naam aanhangwagen = remork Gefrustreerde smiley
Echt weer belgische Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:56

De Heilige Geest overtuigt van goed en kwaad. Ik heb wel mijn twijfel bij jou uitleg dat God pas de Heilige Geest geeft aan hen die gehoorzaam zijn,

(Zoals ik al eerder schreef en je hebt kunnen lezen wat Paulus zegt, het staat geschreven geeft Hij de HG aan wie hem gehoorzaam zullen zijn en Hij weet precies wie dat zullen zijn. ps139, dus staat ook vast wie de HG ontvangen. )

terwijl juist de Heilige Geest overtuigt van goed en kwaad. (idd de HG getuigt van goed en kwaad maar dat ook door het kennen van zijn Woord. En dan denk ik aan"door gebrek aan kennis gaat het volk verloren. Welke kennis? als je het mij vraagt is dat de kennis van zijn Woord. Want in zijn Woord geeft God ook aan wat goed en kwaad is. En het is de HG die zijn Woord in onze gedachten brengt waar nodig. Wijsheid Gods komt door het lezen van zijn Woord en een wandel in gehoorzaamheid Gods. Ze gaan hand in hand, als je het mij vraagt.

joh 14:23-26> Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezonden heeft, 25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb. )

Doordat de geest je daarin overtuigt kan je wel gehoorzaam zijn naar Zijn wil, omdat je dan ook Zijn wil verstaat. juist en om zijn wil te verstaan is het ook nodig om zijn Woord te kennen. HG en Gods Woord gaan samen of/en gehoor geeft aan zijn stem. God heeft niet 1 manier van spreken. We hebben alles te toetsen aan zijn Woord zoals Paulus zegt in 1tes5:21

God weet wel wie Zijn kinderen zijn, en die hebben de Heilige Geest,Mee eens. maar niet onder voorwaarde. De voorwaarde is dat je in Hem blijft, zie john 15. Als je het mij vraagt heeft de hele bijbel voorwaarden. Het is net als auto rijden. Als men zich niet aan de verkeerregels houdt maakt men ongelukken waaraan men zelfs dood kan gaan. Zo ook met de bijbel, als je het mij vraagt.

Nogmaals vraag ik jou waaraan je verder dan je gehoorzaamheid toetst Nogmaals, aan het Woord van God toets ik mijn gehoorzaamheid. En wat paulus allemaal verteld zijn normen, waarden en geestelijke principes die nog steeds van kracht en van toepassing zijn, als je het mij vraagt.
[quote=XABIA794]

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 21:00
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:58

Lekker daggie gehad eeehhhhhhhh niet dus Twijfelende smiley
Vanmorgen eerst fysio (auwie) gelijk erachteraan maar gaan sporten, tja was er toch Knipoog smiley
Vanmiddag een vriendin naar de kaakchirurg gebracht wel eens leuk er voor een ander te zitten ipv voor mezelf Clown smiley
Vanmiddag maar weer eens naar de dierenarts met een kat die maar niet opknapt Twijfelende smiley
Vanavond werdt ik gebeld dat ze toch wel heel ziek was en aan het infuus moet voor drie dagen Huilende smiley, smiley in tranen hopelijk knapt ze daar nu echt van op en wordt ze weer gezond ze is pas 5!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:00

M'n oudste kat van 5 net naar de dierenarts gebracht... Huilende smiley, smiley in tranen ze moet 3 dagen aan het infuus blijkt behoorlijk nierfalen te hebben.... maar ze hebben goede hoop dat ze daar weer van geneest op deze manier!!!
Ga dr wel missen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:03

ERIKA129 schreef:
Lekker daggie gehad eeehhhhhhhh niet dus Twijfelende smiley
Vanmorgen eerst fysio (auwie) gelijk erachteraan maar gaan sporten, tja was er toch Knipoog smiley
Vanmiddag een vriendin naar de kaakchirurg gebracht wel eens leuk er voor een ander te zitten ipv voor mezelf Clown smiley
Vanmiddag maar weer eens naar de dierenarts met een kat die maar niet opknapt Twijfelende smiley
Vanavond werdt ik gebeld dat ze toch wel heel ziek was en aan het infuus moet voor drie dagen Huilende smiley, smiley in tranen hopelijk knapt ze daar nu echt van op en wordt ze weer gezond ze is pas 5!

wel heel jong ja,katten kunnen toch 10-15 worden?
sterkte ermee hoor.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op dinsdag 3 juli 2012, 22:02
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:10

Ik heb het gevoel dat we ergens wel overeenkomsten hebben, maar de kern voor dit topic had ik graag over wat je letterlijk verstaat onder het woord gehoorzaamheid.
[quote=XABIA794]

Gehoorzaamheid versta ik doen en leven naar, in mijn geval, wat Gods Woord aangeeft. Of bevelen van mn vader opvolgen of doen. Het respecteren en gehoor geven aan mn vaders zeggen of Gods Woord. Bereid te doen wat van me gevraagd wordt. toewijding, getrouwheid,etc etc
Naar boven

Auteur Bericht
RONNY104

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:14

geld maakt zeker wel gelukkig..heb je dat nooit gekend heb je jouw geld ook nooit goed gebruikt.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:19

Gehoorzaamheid is leven in overgave volgens Zijn woord, geboden, in navolging van Christus. Maria, is hier ook een mooi voorbeeld van.
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:31

joh3:33-36>Wie zijn getuigenis wel aanvaardt, bevestigt daarmee dat God betrouwbaar is. 34 Hij die door God gezonden is, spreekt de woorden van God, en God schenkt de Geest in overvloed. 35 De Vader heeft de Zoon lief en heeft alle macht aan hem overgedragen. 36 Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen (dit betreft christenen) zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.’

Waarop interpreteer je dat dit om christenen gaat?
Allereerst schreef Joh naar het volk Israël toen. En de oproep was tot bekering. Ofwel kies je voor Jezus de Messias, ofwel (ongehoorzaam) kies je niet om een volgeling van Jezus te zijn.
Het begin va dit vers spreekt voor zich... Wie Zijn getuigenis wel aanvaardt.
[quote=XABIA794]

ook, mee eens, heeft ook te maken met zijn getuigenis wel of niet aanvaarden maar de zin "wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten." vertelt mij ook dat er christenen zijn die hem niet gehoorzamen of doen wat God van ons vraagt. Men kan de Zoon niet gehoorzamen als men hem kent of hebt gekend maar ook als men Hem niet kent.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 21:32
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:39

Liegen en bedriegen zijn natuurlijk gegeven uit de 10 geboden.
Naar naastenliefde ook zondig om te doen... duidelijk
Als je dat bedoeld uit je oude levenswandel dan kan ik hier in mee gaan.
ik had het "voor" mijn bekering zelfs. In mijn zoekperiode kreeg ik het al moeilijk met het vloeken. (In Belgie lijkt vloeken een 2de natuur bij mensen in hun dagelijkse spreken. In alle lagen van de bevolking. Zelfs in tv series komt het voor alsof het stopwoorden zijn.)
Ik ben wel van overtuigd dat de Geest me hierop al attent begon te maken, en ik daardoor pas besefte dat ik toen vloekte.
De Geest maakt je duidelijk wat goed en kwaad is en helpt je met die gewoonte af te leren.
[quote=XABIA794][color=8B0000]

Bij mij kwam het door het Woord. Ik wist wat er in het Woord stond. Zo zie je maar weer God heeft niet 1 manier van spreken. Bij jouw kwam het door zijn Geest en bij mij door Zijn Woord. vloeken, werken van het vlees, één van de eerste dingen die ik heb afgeleerd en overwonnen toen ik tot bekering kwam.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 21:40
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:49

Gehoorzaamheid kan pas echt beleefd worden,wanneer ik ook weet wat ongehoorzaam te zijn is.
Ik kan en wil ook niet gehoorzaam zijn.
Ik ben er niet mee geboren

ook in het leven van alle dag,moet gehoorzamen geleerd worden.

hoewel God van mij eisen kan,om naar al Zijn geboden te leven.
Zo weet Hij ook ,dat ik een overtreder bent.
doende de wil der gedachten

het wordt anders wanneer God met Zijn Geest in het hart komt
er komt het verlangen,om naar al Gods geboden te leven
Dat wordt tot smart,dit niet te kunnen volbrengen.

Zelfs de aller heiligste hebben een klein beginsel ervan te gehoorzamen.
Is God dan niet machtig mij te doen gehoorzamen?
Ja zeker..maar..opdat wij ons niet zouden gaan verheffen
laat God ons telkens weer zien,Hem iedere dag nodig te hebben
opdat de oude mens hoe langer hoe meer gedood wordt.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op dinsdag 3 juli 2012, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:57

HEIDE115 schreef:
Het het gelukt is mijn water meterstand door te geven via de pc
Soms wordt er volgens mij ook wel is te makkelijk gedacht dat ieder mens een pc bol heeft.

knap hoor...ik bel nog altijd of stuur een antwoord per post Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:59

van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Willemijn.
Heel veel gezondheid, geluk en vooral ook zegen toegewenst in dit nieuwe levensjaar.

Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:01

INGE721 schreef:
knap hoor...ik bel nog altijd of stuur een antwoord per post Verlegen lachende smiley

er waren idd meer mogelijkheden;)maar kwou het proberen heel stoerrr..
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4075 4076 4077 4078 4079 4080 4081 ... 6194 Volgende
Pagina 4078 van 6194