Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | remi en eliza als het leven soms pijn doet........
http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU&NR=1 |
Die is echt super he' Hannah... heb dat liedje ook op mijn hyves staan... zo mooi !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nee, juist niet gaan fluisteren! Dat is helemaal funest voor je stem! Gewoon stil zijn en je stembanden de gelegenheid geven om te herstellen. Desnoods een sjaaltje om je nek doen, als je naar buiten gaat. En verder: gebarentaal gebruiken!
Hier kun je natuurlijk wel eindeloooooos doorkletsen! |
Kom jij morgen even voordoen, hoe je een groep een dag bezig houdt zonder je stem te gebruiken?
Maarre.....bedankt voor je tip! Ik merkte vanavond, toen ik Bijbelkring had, dat het me bijna frustreert dat ik niet normaal kan praten. Maar 't is inderdaad heerlijk, om hier eindelooooos te kunnen kletsen over o.a. dit probleem.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 7 april 2010, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:57
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Op onderstaande links kun je hulp krijgen voor je stemproblemen, komt meer voor zo schijnt het:
http://www.vumc.nl/afdelingen/kno/824626/
Laryngologie World Voice Day Beperkingen in het dagelijks leven door stemproblemen De stem Spreken .World Voice Day Vera van Stemmen wil al vanaf haar achtste onderwijzeres worden. Ze zit in het derde jaar van de PABO en loopt nu stage op basisschool De Praatparkiet. Sinds kort heeft ze last van haar stem. Haar stem klinkt hees en soms voelt haar keel droog aan. Ze merkt ook dat het moeite kost om boven de leerlingen uit te komen. Stemproblemen komen nogal eens voor bij beroepssprekers zoals Vera. Het is van belang om deze problemen in een vroeg stadium te herkennen en te behandelen. Daarmee wordt voorkomen dat de problemen chronisch worden. Door chronische stemproblemen loopt Vera de kans arbeidsongeschikt te worden voor het beroep dat ze al van jongs af aan wil beoefenen.
In Nederland wordt in het kader van de World Voice Day (de Wereld Stem Dag) aandacht geschonken aan stemscholing, preventie van stemproblemen en aan de (soms ernstige) beperkingen die patienten met stemproblemen ondervinden in het dagelijks leven.
Op deze pagina wordt uitleg gegeven over hoe de stem werkt
Binnenkort wordt de website aangevuld met informatie over wat stemonderzoek inhoudt en er wordt een overzicht gegeven van een aantal stemafwijkingen.
Nu al kunt u zelf door middel van een test nagaan of u een stemprobleem heeft. U krijgt na het invullende van 30 vragen direct uw eindscore te zien en als dat nodig is een aantal stemadviezen. |
Bedankt Sola, ik ga er morgen een studie van maken! Een studiegenoot van me, was na een half jaar klaar met werken i.v.m. stemproblemen. Gelukkig ben ik die termijn al over, maar het in de gaten houden kan nooit kwaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 22:58
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Waarom God het heeft laten gebeuren ? Ik geloof niet dat alles wat er in deze wereld gebeurt Gods wil is. Denk wel dat Hij een situatie ten goede kan keren. Mensen hebben van God een vrije wil gekregen en daardoor zijn er dingen die gebeuren, maar daardoor is het nog niet iets wat God wil. Ik geloof dat God liefde is en het goede voor de mens zoekt.
God wil dat niemand verloren gaat ... en toch gaan er straks mensen verloren... Denk je dat God die ramp laat gebeuren bijv. in Haitti ??? God is een liefdevolle God, geen straffende. Jezus heeft onze straf gedragen en dus is die straf gedaan... da's wat ik geloof. |
Als God een liefdevolle God is, waarom gebeuren er dan rampen waarbij mensen omkomen? De mensen hebben zeker een vrije wil, maar de slachtoffers van een traumatische gebeurtenis hebben er niet omgevraagd wat hun overkwam. De mensen die hun wat aangedaan hebben hadden een vrije wil. En de slachtoffer van natuurrampen, hebben ook niet gevraagd om de gebeurtenissen. Als God een liefdevolle God is, waarom laat hij dit toe?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:06
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Soms, Marijan, is het geloof een ontzettende strijd.........is ook bijbels..... Er is een strijd in de hemelse gewesten en die is nu eenmaal niet alleen maar gezellig........maar wel noodzakelijk volgens mij..... |
Daar heb je ook gelijk in, Sola! Als we allemaal 'lauw' gaan doen en denken, krijg we misschien geen ruzie. Maar of we daar naar moeten streven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLORIS567
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:08
|
|
|
CHRISTINA495 schreef: | Een avondje uit??!!!!
Leuk idee heb mij al opgegeven bij een vriendin van je en ondertussen al heel wat anderen dus als je je nog niet hebt opgegeven doe dat dan nu tot de 24 april
groeten Floris Hallo allemaal, Zin in een gezellige/sportieve avond uit met singles van 30 jaar en ouder? Kom dan zaterdagavond 24 april a.s. naar Bowling en Sportcafé Helsdingen, ’t Slijk 1, 4133 EA te Vianen. (ligt aan de A2) Voor routebeschrijving zie http://www.bowling-partyservicehelsdingen.nl/contact.html We heten je welkom met een kop koffie/thee en iets lekkers vanaf 20.00 uur. Tussen 21.00 uur en 23.00 uur kun je samen met anderen de kegels omver werpen. Houd je niet van bowlen? Ook dan ben je van harte welkom om gezellig te kletsen onder het genot van een drankje (voor eigen rekening) en een hapje. De kosten liggen tussen de € 10,- en € 15,- (afhankelijk van het aantal personen dat zich aanmeldt), te betalen bij binnenkomst. Opgeven is wel noodzakelijk, want de ruimte is beperkt!!! ] Dus doe dit vóór donderdag 15 april a.s. We zouden het leuk vinden als je iemand meeneemt, bijv. van het koor, vakantie, sportvereniging, uit de gemeente of uit je vriendengroep. Wil je even doormailen als je van plan bent te komen? Of heb je vragen, mail gerust.
Tot mails! Groetjes van Christina PS: Stuur dit mailtje gerust door naar mensen die je ook wilt uitnodigen !! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:22
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Hier spreekt een deskundige! Hoe zie of merk je dat een schaap een ram is?
Als je het schaapje optilt..... en je schud hem ff wat door elkaar, als je hoort rammelen dan is het een???? Juist een ram zo doe ik het altijd. en het klopt meestal nog ook |
nah als die terug slaat (een ram) is ie ook een ram... enne ik ben soms een ram(p)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:27
|
|
|
Een mooi nummer! Ik kwam even helemaal tot rust.... Enne....wat me opviel? Móóie handen waren dat! oeps...verkeerde topic....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:34
|
|
|
Eehhmmmm....'k durf het bijna niet te vragen maar...is er iemand die in de buurt van Kampen woont en...mag ik dan meerijden? Ik zie dat mijn kinderen dan bij hun papa zijn dus kom ik zéker...en alleen.
Leuk trouwens, zo'n grote groep! het lijkt me écht heel erg gezellig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:36
|
|
|
ANITA324 schreef: | Psst...
Weetje.... ik heb een geheim...Ja een geheim
Een heel mooi geheim....Niet vertellen hoor...
Er is iemand...Ja iemand die...In mijn leven... is gekomen...
En weet je...
Ben zo blij...Ja blij van hart...Mag dit zo zijn...
Mijn leven ligt in Gods hand. |
oh is dat geheim? zal het niet verder vertellen mijn leven ligt ook in Gods hand en daar heb ik nooit een geheim van gemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:37
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als God een liefdevolle God is, waarom gebeuren er dan rampen waarbij mensen omkomen? De mensen hebben zeker een vrije wil, maar de slachtoffers van een traumatische gebeurtenis hebben er niet omgevraagd wat hun overkwam. De mensen die hun wat aangedaan hebben hadden een vrije wil. En de slachtoffer van natuurrampen, hebben ook niet gevraagd om de gebeurtenissen. Als God een liefdevolle God is, waarom laat hij dit toe? |
Ook ik stel de waarom-vraag vaak. Het programma Door de wereld van de EO heeft mij geholpen, om de ramp in Haïti (het lijden in de wereld) heel iets beter te begrijpen. Het is niet de wil van God, dat zulke rampen gebeuren. Hij is en blijft een liefdevolle God. De uitleg van bisschop Punt heeft toen veel indruk op me gemaakt. Ook ben ik onder de indruk van de manier, waarop de mensen in Haïti met God en met dit lijden omgaan.
Het is te bekijken via de volgende link http://player.omroep.nl/?aflID=10567520
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 7 april 2010, 23:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:43
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als God een liefdevolle God is, waarom gebeuren er dan rampen waarbij mensen omkomen? De mensen hebben zeker een vrije wil, maar de slachtoffers van een traumatische gebeurtenis hebben er niet omgevraagd wat hun overkwam. De mensen die hun wat aangedaan hebben hadden een vrije wil. En de slachtoffer van natuurrampen, hebben ook niet gevraagd om de gebeurtenissen. Als God een liefdevolle God is, waarom laat hij dit toe? |
idd. slachtoffers van een traumatische gebeurtenis hebben er niet om gevraagd wat hun overkwam... soms zijn het de mensen die verkeerde keuzes maken. Waarom vragen zouden mij echt een beetje gek kunnen maken... omdat je vaak toch het antwoord niet krijgt... (bijv.:) waarom voel ik mij van tijd tot tijd zo eenzaam en lijkt niemand het te begrijpen ? Daarom heb ik persoonlijk besloten niet meer in de "waarom"-vragen te blijven hangen... maar te vertrouwen in de liefde en de goedheid van God. Merk dat ik weinig aan kan vangen met "waarom"-vragen en dat je dan in een bepaalde machteloosheid blijft hangen... kies er liever voor om actief met mijn leven aan de slag te gaan... Besef dat het moeilijk ligt als je zo'n ramp hebt meegemaakt... ik hoop dat die mensen zullen beseffen dat God hun niet in de steek laat... ik geloof dat God om die situatie ook tranen laat... juist Jezus voelde met mensen mee en Hij kan dat als geen ander... !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 8 april 2010, 00:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 23:56
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Kom jij morgen even voordoen, hoe je een groep een dag bezig houdt zonder je stem te gebruiken?
Maarre.....bedankt voor je tip! Ik merkte vanavond, toen ik Bijbelkring had, dat het me bijna frustreert dat ik niet normaal kan praten. Maar 't is inderdaad heerlijk, om hier eindelooooos te kunnen kletsen over o.a. dit probleem. |
Misschien gebarentaal ? zijn geen dove kinderen zeker ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 00:01
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik wou anders een .... aantrekken met een serieus gezicht.
|
je ziet er wel oogverblindend uit zo, mar, zeker zo prettig gesitueerd voor de camera!!!! ik had je alleen wat menselijker voorgesteld, eerlijk gezegt!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 00:53
|
|
|
Genesis 1:31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.
Genesis 3:14 God, de HEER, zei tegen de slang: ‘Vervloekt ben jij dat je dit hebt gedaan, het vee zal je voortaan mijden, wilde dieren wenden zich af; op je buik zul je kruipen en stof zul je eten, je hele leven lang. 15 Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw, tussen jouw nageslacht en het hare, zij verbrijzelen je kop, jij bijt hen in de hiel.’ 16 Tegen de vrouw zei hij: ‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last, zwoegen zul je als je baart. Je zult je man begeren, en hij zal over je heersen.’ 17 Tegen de mens zei hij: ‘Je hebt geluisterd naar je vrouw, gegeten van de boom die ik je had verboden. Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan, zwoegen zul je om ervan te eten, je hele leven lang. 18 Dorens en distels zullen er groeien, toch moet je van zijn gewassen leven. 19 Zweten zul je voor je brood, totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen: stof ben je, tot stof keer je terug.’ 20 De mens noemde zijn vrouw Eva; zij is de moeder van alle levenden geworden. 21 God, de HEER, maakte voor de mens en zijn vrouw kleren van dierenvellen en trok hun die aan. 22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen. 24 En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken.
Op alle waarom vragen, zoals jullie die stellen, is een simpel antwoord het beste. In genesis hoofdstuk 1 lees je dat God zag dat het zeer goedwas, twee hoofdstukken verder zien we dat God de mens uit de tuin van Eden stuurt. Vanaf het moment dat Adam en Eva van de "verboden" vrucht aten kwam ook de zonde in de wereld. Hiervan plukken we nog steeds de zure "vruchten"
En de opmerking "Als God Liefde is" waarom dan dit of dat?? Wil ik jullie wijzen op het feit dat pasen nog geen week voorbij is. Hoeveel Liefde van God wil je ontvangen, God gaf zijn Zoon warempel voor jou en mij, is er ooit grotere LIEFDE getoond in deze wereld !!! In plaats van God de "schuld" te geven, kun je beter de schuld leggen bij de leugenaar van de beginne, de satan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENRIETTE258
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 00:53
|
|
|
Vandaag op de markt asperges gekocht. Twaalf minuten gekookt en gegeten met een sausje van boter, bloem, creme fraiche en stukjes gekookt ei. Als nagerecht een pannekoek gevuld met wat ijs, een halve banaan en warme chocoladesaus. Het was schandalig lekker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 00:55
|
|
|
[/quote]
Mannen denk nou alsjeblieft na met je hersens en niet met je hormonen.[/quote]
Vrouwen hebben ook hormonen en denken net zoveel in die termen als mannen hoor. Een beetje cliche is het allemaal, vind ik.
Thomas, die vindt dat er niks mis is met naast wat hersens ook wat hormonen te hebben.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 april 2010, 01:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 00:56
|
|
|
RELLOK036 schreef: | nah als die terug slaat (een ram) is ie ook een ram... enne ik ben soms een ram(p) |
En je dan ook nog afvragen waarom je geen knuffels krijgt .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENRIETTE258
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 00:58
|
|
|
Die Laura krijgt veel te veel aandacht in de media.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEA505
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 01:45
|
|
|
Heftig zeg , Misschien moeten we het goede nieuws maar eens in Nl brengen , aan de buren etc . We hebben de wereld tenslotte wat te vertellen dat Jezus leeft !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 07:18
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | En je dan ook nog afvragen waarom je geen knuffels krijgt ..... |
Hoezo.... Rel geen knuffels krijgen?
Een vette knuffel voor Rel
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 8 april 2010, 10:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 07:22
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Genieten dus!
'k Heb nog wel even jullie advies nodig. Gisteren kreeg ik ineens problemen met m'n stem, erg lastig en vermoeiend als je voor de klas staat. Het is vandaag niet echt minder, gelukkig heb ik vandaag een vrij dagje. Maar vanavond wil ik toch wel naar Bijbelkring, waar ik al 2 keer niet geweest ben. En morgen moet ik weer aan het werk, anders schiet m'n baas - die al erg veel moet vervangen dit jaar - in de stress. Dus mijn vraag is; hoe krijg ik mijn stem terug? Ik dacht dat thee en honing goed was, maar nu vertelde een buurvrouw net dat haar huisarts had gezegd dat gewone thee echt slecht is. Kruidenthee schijnt beter te zijn. Mochten jullie nog goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag!
Ik ga verder genieten van het zonnetje. |
Marijanne....je geeft de kids een weekje vrij, hun blij en jij van je keelpijn af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 08:25
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Genesis 1:31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.
Genesis 3:14 God, de HEER, zei tegen de slang: ‘Vervloekt ben jij dat je dit hebt gedaan, het vee zal je voortaan mijden, wilde dieren wenden zich af; op je buik zul je kruipen en stof zul je eten, je hele leven lang. 15 Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw, tussen jouw nageslacht en het hare, zij verbrijzelen je kop, jij bijt hen in de hiel.’ 16 Tegen de vrouw zei hij: ‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last, zwoegen zul je als je baart. Je zult je man begeren, en hij zal over je heersen.’ 17 Tegen de mens zei hij: ‘Je hebt geluisterd naar je vrouw, gegeten van de boom die ik je had verboden. Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan, zwoegen zul je om ervan te eten, je hele leven lang. 18 Dorens en distels zullen er groeien, toch moet je van zijn gewassen leven. 19 Zweten zul je voor je brood, totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen: stof ben je, tot stof keer je terug.’ 20 De mens noemde zijn vrouw Eva; zij is de moeder van alle levenden geworden. 21 God, de HEER, maakte voor de mens en zijn vrouw kleren van dierenvellen en trok hun die aan. 22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen. 24 En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken.
Op alle waarom vragen, zoals jullie die stellen, is een simpel antwoord het beste. In genesis hoofdstuk 1 lees je dat God zag dat het zeer goedwas, twee hoofdstukken verder zien we dat God de mens uit de tuin van Eden stuurt. Vanaf het moment dat Adam en Eva van de "verboden" vrucht aten kwam ook de zonde in de wereld. Hiervan plukken we nog steeds de zure "vruchten"
Idd God heeft de wereld en de mens GOED geschapen. Maar de mens heeft gekozen om zonder God te willen leven. Dat bracht de zonde, de ellende, de rampen in de wereld. Wij leven in de wereld na Genesis 3
En de opmerking "Als God Liefde is" waarom dan dit of dat?? Wil ik jullie wijzen op het feit dat pasen nog geen week voorbij is. Hoeveel Liefde van God wil je ontvangen, God gaf zijn Zoon warempel voor jou en mij, is er ooit grotere LIEFDE getoond in deze wereld !!! In plaats van God de "schuld" te geven, kun je beter de schuld leggen bij de leugenaar van de beginne, de satan..... |
Amen!!!
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op donderdag 8 april 2010, 08:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 08:31
|
|
|
Mannen denk nou alsjeblieft na met je hersens en niet met je hormonen.[/quote]
Vrouwen hebben ook hormonen en denken net zoveel in die termen als mannen hoor. Een beetje cliche is het allemaal, vind ik.
Thomas, die vindt dat er niks mis is met naast wat hersens ook wat hormonen te hebben.[/quote]
Thomas, Natuurlijk is er niets mis met hormonen (anders had God ons ze vast niet gegeven). Maar als ik een werkgever bloed serieus hoor vertellen dat elke man gemiddeld 6 keer per uur aan seks denkt dan vraag ik me wel af of er misschien ook nog even gewoon gewerkt kan worden.
Als je als (allengaande) vrouw eigenlijk altijd op je hoede moet zijn en je kleding altijd moet aanpassen aan het feit dat er mannen van Mars zijn gekomen dan vind ik dat te zot voor woorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 08:34
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik wou anders een .... aantrekken met een serieus gezicht.
| profielfoto???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 08:53
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Mannen denk nou alsjeblieft na met je hersens en niet met je hormonen. | Vrouwen hebben ook hormonen en denken net zoveel in die termen als mannen hoor. Een beetje cliche is het allemaal, vind ik.
Thomas, die vindt dat er niks mis is met naast wat hersens ook wat hormonen te hebben.[/quote]
Thomas, Natuurlijk is er niets mis met hormonen (anders had God ons ze vast niet gegeven). Maar als ik een werkgever bloed serieus hoor vertellen dat elke man gemiddeld 6 keer per uur aan seks denkt dan vraag ik me wel af of er misschien ook nog even gewoon gewerkt kan worden.
Als je als (allengaande) vrouw eigenlijk altijd op je hoede moet zijn en je kleding altijd moet aanpassen aan het feit dat er mannen van Mars zijn gekomen dan vind ik dat te zot voor woorden.[/quote]
heb je je werkgever niet gevraagt hoe dat bij de vrouwen werkt dan, marianne? dat zou t eerste zijn dat in mij opkomt namelijk..... en je móét niks he, wat dat betreft heb je zelf de keuze over wat je uit je kast haalt om aan te trekken, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 09:52
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Thomas, Natuurlijk is er niets mis met hormonen (anders had God ons ze vast niet gegeven). Maar als ik een werkgever bloed serieus hoor vertellen dat elke man gemiddeld 6 keer per uur aan seks denkt dan vraag ik me wel af of er misschien ook nog even gewoon gewerkt kan worden.
Als je als (allengaande) vrouw eigenlijk altijd op je hoede moet zijn en je kleding altijd moet aanpassen aan het feit dat er mannen van Mars zijn gekomen dan vind ik dat te zot voor woorden. |
6 keer per uur lijkt me een beetje veel, zeker als er nauwgezet en geconcentreerd gewerkt moet worden. Ik denk wel dat het per man en per situatie verschilt. Overigens las ik ergens de stelling: "Het is niet waar dat mannen vaker aan seks denken dan vrouwen". Alleen van mannen wordt het meer geaccepteerd dat ze er voor uitkomen......
Sja.... Ik blijf erbij dat het geen kwaad kan om bewust te zijn van het feit dat mensen niet neutraal zijn en de kledingkeuze dus ook niet neutraal is. Door de wijze van kleden kan het de aandacht van "de overkant" gaan trekken, met als gevolg dat "de overkant" gaat kijken.
Langs tuinhekjes, schuurtjes, lantarenpalen kan je lopen zonder dat dat je iets doet, maar met mensen kan dat niet altijd. Mensen zijn niet zo geschapen dat de ander je volstrekt koud laat......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 10:17
|
|
|
[quote=ARJAN007]6 uitkomen......
Sja.... Ik blijf erbij dat het geen kwaad kan om bewust te zijn van het feit dat mensen niet neutraal zijn en de kledingkeuze dus ook niet neutraal is. Door de wijze van kleden kan het de aandacht van "de overkant" gaan trekken, met als gevolg dat "de overkant" gaat kijken.
Ik ken een mooi liedje,
Je mag er alleen maar naar kijken, maar aankomen niet. De rest weet ik niet , misschien jullie wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 10:44
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Daar heb je ook gelijk in, Sola! Als we allemaal 'lauw' gaan doen en denken, krijg we misschien geen ruzie. Maar of we daar naar moeten streven? |
Nee....je streeft nu eenmaal m.i. niet naar strijd, maar de strijd is er gewoon.....daar heeft Jezus voor gezorgd...hoe tegenstrijdig dit ook moge klinken...Hij zegt het n.l. Zelf in de bijbel
Lucas 12 : 49 Ik ben gekomen om op aarde een vuur te ontsteken, en wat zou ik graag willen dat het al brandde! 50 Ik moet een doop ondergaan, en ik word hevig gekweld zolang die niet volbracht is. 51 Denken jullie dat ik gekomen ben om vrede te brengen op aarde? Geenszins, zeg ik jullie, ik kom verdeeldheid brengen. 52 Vanaf heden zullen vijf in één huis verdeeld zijn: drie tegen twee en twee tegen drie. 53 De vader zal tegenover zijn zoon staan en de zoon tegenover zijn vader, de moeder tegenover haar dochter en de dochter tegenover haar moeder, de schoonmoeder tegenover haar schoondochter en de schoondochter tegenover haar schoonmoeder.’
54 Tegen de menigte zei hij: ‘Wanneer jullie een wolk zien opkomen in het westen, zeggen jullie meteen dat er regen op komst is, en dat is ook zo. 55 En wanneer jullie merken dat de wind uit het zuiden komt, zeggen jullie dat er hitte op komst is, en dat is ook zo. 56 Huichelaars! De aanblik van de aarde en de hemel kunnen jullie duiden, hoe kan het dan dat jullie deze tijd niet kunnen duiden? 57 Waarom bepalen jullie niet uit jezelf wat juist is? 58 Als je met je tegenstander op weg bent naar een hoge autoriteit, doe dan moeite om nog onderweg tot een vergelijk met hem te komen, anders sleept hij je voor de rechter, en de rechter zal je uitleveren aan de gerechtsdienaar, en die zal je in de gevangenis gooien. 59 Ik zeg je, dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.’
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 10:59
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Bedankt Sola, ik ga er morgen een studie van maken! Een studiegenoot van me, was na een half jaar klaar met werken i.v.m. stemproblemen. Gelukkig ben ik die termijn al over, maar het in de gaten houden kan nooit kwaad. |
Ik denk, dat het inderdaad geen kwaad kan om daar even aandacht aan te geven. Misschien gebruik je je stem wel op een verkeerde manier en kun je een bepaalde techniek leren, waardoor je stem wordt ontzien. Lijkt me alleszins zeer de moeite waad. Succes in ieder geval.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|