Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 05:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ach Frank, een goede vrouw, wie zal haar vinden..........., zij is meer waard dan edelstenen. Haar man kan zich op haar verlaten, hij zal er wel bij varen...... Niet zo mopperen op de vrouwen Frank......
Zo, ik kom ook maar eens met een Bijbeltekst aanwapperen...... |
Ach, je hebt wel gelijk hoor W-tje, vrouwen zijn meer waard dan edelstenen maar dat maakt het ook net zo moeilijk om die 'kostbaarheden' te vinden.
Blijk je dan, als man, eens van waarde te zijn door zovele lieve woorden die werden geschreven en gezegd merk je dat zoiets maar tijdelijks is...je wordt weggegooid om nadien zelfs verfoeid te woorden. Misschien moeten we er alleen maar van dromen: "Stop met daten, start met dromen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 06:01
|
|
|
[quote=PETRA411]weet je ieder zit in zijn/haar eigen geloofsfase of misschien beter gezegd groei. En we hebben allemaal verschillende meningen soms over bepaalde dingen. En ik lees hier een oprechte cristen, ze bedoeld het goed,komt aanvallend over. in mijn ogen maakt ze een fout, verwoord ze zich verkeerd, en haar bedoeling is goed. en sommigge mensen voelen zich heel begrijpelijk gekwetst.
en het zet me tot denken,hoe voed ik mijn kinderen op? ik houd van ze,ze moeten veelleren,maken ook zo hun fouten en hoe ga ik daarmee om? je corrigeert ze liefdevol,en soms wacht je even met corrigeren ,omdat het niet het juiste moment is, soms moet je ze ook de ruimte geven om zelf dingen te ontdekken,leren,loslaten, bv.naar die kroeg laten gaan waar het echt niet leuk is, en dan komen ze thuis en zeggen ze,eh zo leuk was die kroeg niet,volgende keer naar andere leukere kroeg. ik zeg ze dan niet meteen dingen die overkomen als of ik dan niet meer van ze zou houden,ze niet meer helpen als ze niet luisteren naar advies en zelf willen ontdekken En zo kom jij over flowerful,je bedoelt het goed,jij denkt dat ze fouten maken en komt soms over als of god dan niet meer van ze zou houden,
en ik denk dat god met zijn kinderen(wij allemaal) net zo als ikmetmijn kinderen ongeveer omgaat. Hij gaat met ze mee, helpt ze,houd van ze,ook als ze fouten maken. en ja er gaan ook mensen na de hel, maar dat oordeel kunnen we beter aan god overlaten. daar kunnen wij niet over oordelen,god wel,die weet het hele verhaal van een ander,de reden,de omstandigheden.
En soms lees ik mooie stukken van jou flowerful en soms denk ik,flowerful toch,je bedoelt het goed,maar het komt zo anders over. mensen voelen zich gekwetst, kwetsen weerterug,en zo word de communicatie steeds moeilijker,hebben we niets geleerd van het topic sex voor het huwelijk wat inmiddels is gesloten?
ik vraag me af of ik het goed verwoord heb,wat ik probeer te zeggen, maar plaats het toch maar.[/quot
AMEN!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 06:45
|
|
|
MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN ! IS ONZE REACTIE DAN OOK GA MAAR WEG ...SLOTJE EROP????
OF GAAN WE ER GEWOON VANUIT DAT DIT ONZE KINDEREN NIET KAN GEBEUREN?..
ZOUDEN WE DAN NIET VOOR DEZE KINDEREN BIDDEN EN HEN MET LIEFDE OMRINGEN?....
ZO...LAAT ONS BIDDEN VOOR DIEGENE DIE MET DEZE DINGEN WORSTELEN!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 06:51
|
|
|
JANE336 schreef: | Mijn ervaring is dat mannen vaak te snel een relatie willen ipv eerst vriendschap. hoe komt dat toch? |
JA HOE KOMT DAT TOCH! BEGRIJP JE HELEMAAL!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 06:56
|
|
|
Eindelijk zon De bruidegom is gereed voor een prachtige zonnige trouwdag
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op dinsdag 26 juni 2012, 06:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 07:11
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Eindelijk zon De bruidegom is gereed voor een prachtige zonnige trouwdag |
Ik wens jullie een mooie stralende dag en heel veel vreugde toe, Herman en Brigitta...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 07:29
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Sorry, maar hier heb je ook je eigen bijdrage aan. jij ook bedankt!En voor de rest, nogmaals tink, |
je snapt het echt niet hè??
tegen domheid kan ik niet op......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 07:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik wens jullie een mooie stralende dag en heel veel vreugde toe, Herman en Brigitta... |
Bedankt Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 07:54
|
|
|
HEIDE115 schreef: | De vraag die ik hier in het algemeen neer wilt leggen is;
Wanneer spreek ik van een vriendschap,en wanneer komt de stap naar de relatie? . |
Ik vind dat er een duidelijke scheiding is tussen vrienden en een relatie.Bij je relatie moet je zoveel meer voelen,er is een aantrekkingskracht die uniek is,eentje die je bij je vrienden niet vindt en voelt.
Hoe bouwen jullie zoiets op?Iets waarbij heel misschien ooit een vonkje overslaat?Waarom ga je daten als je alleen op zoek bent naar vriendschap?Ik begrijp het niet.........misschien zit ik anders in elkaar maar als ik geen verliefdheid voel ga ik geen relatie opbouwen,vriendschap ontstaat naar mijn mening op een andere manier.
Ik mag hopen dat je als partners ook elkaars beste vrienden bent .........maar andersom?nee........
Dus voor mij begint een relatie niet met vriendschap.....maar wel met fijne gesprekken,gezellige uitjes,een duidelijk voelbare lichamelijke aantrekkingskracht(de behoefte elkaar aan te raken,altijd bij elkaar willen zijn) en...........een wild kloppend hart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 07:56
|
|
|
Herman en Brigitte
Ik wens jullie een hele fijne dag toe en een geweldig huwelijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 07:59
|
|
|
Een hele fijne dag...en alle goeds voor de toekomst!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 08:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ach, je hebt wel gelijk hoor W-tje, vrouwen zijn meer waard dan edelstenen maar dat maakt het ook net zo moeilijk om die 'kostbaarheden' te vinden.
Blijk je dan, als man, eens van waarde te zijn door zovele lieve woorden die werden geschreven en gezegd merk je dat zoiets maar tijdelijks is...je wordt weggegooid om nadien zelfs verfoeid te woorden. Misschien moeten we er alleen maar van dromen: "Stop met daten, start met dromen" |
Frank, je blijkt niet pas van waarde te zijn als er lieve woorden tegen je worden gezegd en geschreven.....je BENT van waarde!!
En mag daten EN dromen of dromen EN daten ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 09:08
|
|
|
Ja een hele mooie geweldige trouwdag, dat de zon jullie hele huwelijk mag schijnen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 26 juni 2012, 09:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 09:10
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ach, je hebt wel gelijk hoor W-tje, vrouwen zijn meer waard dan edelstenen maar dat maakt het ook net zo moeilijk om die 'kostbaarheden' te vinden.
Blijk je dan, als man, eens van waarde te zijn door zovele lieve woorden die werden geschreven en gezegd merk je dat zoiets maar tijdelijks is...je wordt weggegooid om nadien zelfs verfoeid te woorden. Misschien moeten we er alleen maar van dromen: "Stop met daten, start met dromen" |
Tuurlijk heb ik gelijk Frank, hebben vrouwen weleens ongelijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 09:44
|
|
|
In grote lijnen zijn we het ook met elkaar eens geworden hier.
zelf vindt ik het ook wel jammer dat t'zij door myscomniqatiz of anders. hier en daar voor meer verwijdering zorgde,dan bindend was.
Een ieder is geroepen te bidden voor deze wereld. een wereld die bestaat,uit alle mensen,dieren enz... In deze wereld komen''we''misschien meer mensen tegen,waar we misschien niet naast willen zitten in de kerk bank? Het spreekt misschien van zelfkennis,in hoeverre we ons met die ander bezig kunnen houden.
En toch,hield ook de Heere Jezus zich altijd bezig. vooral met het het hart van de mens.
Hij zag zacheus in de boom. Hij zag de weduwe en jongeling te Nain. Hij zag Petrus in de zaal.
We hebben Hem nodig voor ons hart, een ieder persoonlijk. Laten we elkaar vergeven in de binnenkamer van ons hart, dat kunnen we niet in eigen kracht ..nee..maar Hij wilt die kracht schenken.
En.. zal het in het openbaar gezien worden.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 26 juni 2012, 10:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 09:49
|
|
|
DJES101 schreef: | MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN ! IS ONZE REACTIE DAN OOK GA MAAR WEG ...SLOTJE EROP????
|
ja dat is zo Djes, stel je voor dat je dan de deur zou sluiten, hoeveel schade richt je in je kind en in je relatie met hem/haar aan. Het blijft altijd je kind, welke weg die ook in het leven inslaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 09:56
|
|
|
We zijn toch allemaal kinderen van de Vader? We zijn toch allemaal naar Zijn beeld gemaakt? Tijdens onze groei in de moederschoot is God er bij. Zo is Hij er ook bij wanneer de sexuele geaardheid in ons wordt gelegd. God doet immers geen half werk. Hij brengt alles tot voltooiing. Hij schenkt ons liefde en die liefde mogen we doorgeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:01
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Eindelijk zon De bruidegom is gereed voor een prachtige zonnige trouwdag |
Een fijne dag en alle goeds voor de toekomst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:05
|
|
|
JOL252 schreef: | ja dat is zo Djes, stel je voor dat je dan de deur zou sluiten, hoeveel schade richt je in je kind en in je relatie met hem/haar aan. Het blijft altijd je kind, welke weg die ook in het leven inslaat. |
Dus dan ga je er al van uit dat het erg is als je kind homo of lesbisch is Als je het al over de deur sluiten hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:14
|
|
|
FRANKT627 schreef: | We zijn toch allemaal kinderen van de Vader? We zijn toch allemaal naar Zijn beeld gemaakt? Tijdens onze groei in de moederschoot is God er bij. Zo is Hij er ook bij wanneer de sexuele geaardheid in ons wordt gelegd. God doet immers geen half werk. Hij brengt alles tot voltooiing. Hij schenkt ons liefde en die liefde mogen we doorgeven. |
MOOI!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:16
|
|
|
DJES101 schreef: | MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN ! IS ONZE REACTIE DAN OOK GA MAAR WEG ...SLOTJE EROP????
OF GAAN WE ER GEWOON VANUIT DAT DIT ONZE KINDEREN NIET KAN GEBEUREN?..
ZOUDEN WE DAN NIET VOOR DEZE KINDEREN BIDDEN EN HEN MET LIEFDE OMRINGEN?....
ZO...LAAT ONS BIDDEN VOOR DIEGENE DIE MET DEZE DINGEN WORSTELEN! |
Heel erg waar Djes!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:17
|
|
|
TINK100 schreef: | je snapt het echt niet hè??
tegen domheid kan ik niet op...... |
snap het niet, pardon, domheid. het wordt steeds erger! maakt niet uit. MAAR, EHM, DE POT VERWIJT DE KETEL!
mijn complimenten. Je doet het heel goed, toppie christen ben je. Je mag jezelf een schouderklopje geven en van mij krijg je nogmaals
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op dinsdag 26 juni 2012, 10:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
FRANKT627 schreef: | We zijn toch allemaal kinderen van de Vader? We zijn toch allemaal naar Zijn beeld gemaakt? Tijdens onze groei in de moederschoot is God er bij. Zo is Hij er ook bij wanneer de sexuele geaardheid in ons wordt gelegd. God doet immers geen half werk. Hij brengt alles tot voltooiing. Hij schenkt ons liefde en die liefde mogen we doorgeven. |
Mooie reactie Frank want zo is het wel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
|
|
|
Ik heb een potje met nog jaja 1 centjes,van voor de euro tijd, daar zit een bepaald luchtje aan die centjes echt. dus waar veel mieren gaan lopen leg ik die centjes neer, daar houden ze niet van.
ha ha dankje yes, heb weer effe flink kunnen lachen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus dan ga je er al van uit dat het erg is als je kind homo of lesbisch is Als je het al over de deur sluiten hebt |
Willemijn het valt mij op,dat jij soms de dingen wilt lezen zo jij het wilt lezen..goed recht.. maar,zelf lees ik hier de woorden.. Stel je voor.(van Jol)
Dus betekend het volgens mij hoe ik Jol nu begrijpt..zoiets zou ik niet doen,omdat zij ook ergens wel weten zal..dat dit wel door onbegrip of anders gedaan wordt in de praktijk.
Het is geen verdediging,maar ook liep er met jou een beetje tegen aan.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 26 juni 2012, 10:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:19
|
|
|
PETRA411 schreef: | Ik heb een potje met nog jaja 1 centjes,van voor de euro tijd, daar zit een bepaald luchtje aan die centjes echt. dus waar veel mieren gaan lopen leg ik die centjes neer, daar houden ze niet van.
ha ha dankje yes, heb weer effe flink kunnen lachen |
Nee Helaas houden ze wel van eurocenten ben ik achtergekomen Die beesten zijn meegegaan met hun tijd helaaas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:21
|
|
|
Herman en Brigitte maak er vandaag een mooie dag van samen met degene die jullie lief zijn...
Ik wens jullie een mooie trouwdag toe en veel gelukkige huwelijks jaren.
God's zegen. Groetjes Erika.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:21
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Willemijn het valt mij op,dat jij soms de dingen wilt lezen zo jij het wilt lezen..goed recht.. maar,zelf lees ik hier de woorden Stel je voor.
Dus betekend het volgens mij hoe ik Jo; nu begrijpt..zoiets zou ik niet doen,omdat zij ook ergens wel weten zal..dat dit wel door onbegrip of anders gedaan wordt in de praktijk.
|
thanks bro.... je schat mijn woorden goed in.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 26 juni 2012, 10:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:22
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee Helaas houden ze wel van eurocenten ben ik achtergekomen Die beesten zijn meegegaan met hun tijd helaaas |
ga je vandaag weer staken? is wel mooi weer om te staken ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:23
|
|
|
Let the sun shine
( grrrrrrr waarom pakt tie mijn plaatjes niet meer )
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 26 juni 2012, 10:25
|
|
Naar boven |
|
|